July 21, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

July 21, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Milli Tarih kongre- sinde Zeki Velidi B.in Türkistanda Kuraklık. Zeki Velidi Bey kendi noktai nazârını nasıl ifade veizahetti? sene o mayısınm on Awrel — Stein bulunmuştu. Kendisi ne Bartold'un mütaleasmı söyle- 'dim. Dedim ki sizin keşfiyatmız hakkında böyle . söylüyor. Dedi bunlarda benim iddiamı iptal edecek bir şey | yok. isine Elbiruniden bahsettim. Tarihi de virlerde kuruma olmadığını gös- kırılacak bir tetkikatım ör Yani > kalı bazı âlimlerin söylediği gibi © kuraklığın bugünkü günde de- vam ettiği ve srarla o iddinol- duğu gö i. Şarki ve Garbi Türkistanda taharriyat yapmış o- lan Fon Le Cog eskiden burası- nm Hindu-Avrupai kavimlerile meskün olduğunu iddia eder, ara- zinin kesif surette meskün oldu- #unu, sonra Türklerin gelerek © milletleri dağıttıklarmı ve nüfu- sun azaldığını söyler. Hammerin Osmanlı tarihinde Timür kesmiş te bugünkü Sivasın ahalisi azalmış dediği gibi,bu adam da kesilerek nü fusu azaldığını söylüyor, bu adam Türklerin dostu değildi i atfediyor. Kitabın ismini de muahhar Yu- nan yzmimden in e koymuştur. Bize hayırhah del öldü. © Buna göre Türkler ri Türkistana ag, sekizinci asırda gelmişler- lir Makedonyalı İskender geldiği zaman Garbi Türkistanın pek az meskün olduğu muhakkaktır. O Zaman bile medeniyetin daha ziyade “dağ yamaçları ile isteplerin birleştik feri noktalara münhasır idi. mu — böyle (o zannederim. lar da Ashabad, Semerkant, Taş kent gibi i imis ete &üt öbhiylerin hara işgal etmektedir. İslâmiyetten evvelki zamana şehirlerde bulunan harabeler bilhas sa Semerkant şehrinde bulunan ha- | vabelerde göstermiştir ki Türk şehir leri 4 taraftan 4 kapı ile kapalı ve or tasında bir çarşı olan yerlerdir. Tür kistanın coğrafyası mi ve arz da- ırı hakıknda talana beya et zamanında Maveraünnehir ve diğer vilâyet. lerde toplanan vergiyerin mikda- © rı da bunu gösteriyor. Buralarda bulunan aşiretlerin adedi 960 milâdi | senelerinde (200,000) çadır olarak gösteril- mektedir. Bu ise bir milyon nüfus demektir. On altinci asırda burada- ki ahali On San yani on yüz tesmiye ediliyor. Bir milyon kişi demektir. Bir de o mezkür arm ortasında İdil'den Balkaşa kadar uzanan yerlerde ahalinin bir mil yon kadar olduğu hakkında Rus müverrihlerinin verdikleri malü- mai ta bunu teyit ediyor. Demek ki Kazakistan fazla ahaliyi istiap etmemiştir. Fazla 8 muhaceret etmeğe mecbur kal » Sovyetlerin 1926 senesin- ait dır. Zamanımızda Garbi Ti #anm nüfusu cihan ticaretinin çok irikişaf ettiği 12 — 14 üncü asrı milâdidekine nisbeten şüphe- siz ki azalmıştır. Ancak Horzem de, bu kıt'a müstesna olmak ü- zere, Maveraünnehrin diğer kıt” alarında nüfus 1918 deki kırgına raz men yine larihteki bütün devirlere nisbeten fazladır. Nüfusu gitti çe fazlalaşıyor. Şarki Tün da da böyle. Bu ilk çin tahriri müfu. 7a vasıl olmuştur. Bunda her şeh rin ne kadar nüfusu olup ne ka- dar asker vereceği kaydolunu- yor. Buna nazaran Şarki Türkis- tanım ahalisi 29,544 aile yani 314 bin nüfustan — ibarettir. Milâdın ikinci asrında da böyle malümat toplanmışsa da ancak bir kaç şe- hir hakkında malümat © vardır. Fakat o rakamlar da eskisine te- vafuk ediyor. Ahali gittikçe faz İnlaşıyor. Rein Yuyus Daha ne kadar efendim? Zeki Velidi Bey — Üç; “dört dakika, Retit Galip Bey — Müsaade buyursanız da sonuna kadar er- dirseler? Yani bizim temas etti- imiz noktalardan © ehemmiyetli — bir kısma sit olduğu için © belki istifade ii Akçora Bey — söyliyeceksiniz. Bu me- | konferansı Ben tahdit edilmesini im. Yalnız ne süreceğini sordum. E la sürecekse teneffüs vermek teriz. Zeki Velidi Bey — Yari bu vaziyetlere nazaran biz Türkü tanın tarihi devirlerde mütemadi yen nüfusu © çoğaltmakta olan bir ülke olduğunu kat'iyetle iddia ettik. Eski zamanlarda o belki çok ve milyonlarca insanlar ya. samıştır. O zamanları bil rum. Bem yalnız tarihi zamanla- rı biliyorum. Türklerin tarihi de virlerdeki muheceretine | gelince bunun muhtelif sebepleri olmuştur orada. çöller kurakmı i son zamanda | yap müsbettir. Mahalli vardır. Bazı göller kuruyor, bazı göller çıkıyor. Bu nehitler Gök - Türk zamanında vardır. Balkaş gölü tarihlerde hiç yoktur. Yal- mız Mahmut o Kâşgari'de “Tirin göl,, diye bir-göl vardır. (Devamı var) Reis | İNE şi Cenevrede Nihai karar Umumi komisyon- | da dün mü- zakere edilecekti CENEVRE, 20 A.A. — Dünkü gün, karar sureti projesihiri tanzi- mi hususu oldukça ilerlemiştir. Umumi mazbata muharriri M, Benes, öğleden sonra İngiliz, Ame rikan, Fransız ve İtalyan heyetle rini toplamıştır. M. Herriot, M. Painlerâ, — M. Boncour ve M. Leyguos, 5 saat devam eden bu müzakerat cana sında Fransa'yı temsil etmişlerdir. Karar sureti projesinin metnin- lâf hâsıl olmuş ve bu metin diğer bütün heyetlere tebliğ olu1- muştur. Eğer fevkalâde bir hal zuhur etmiyecek olursa umumi yon, bugün öğleden sonra toplana cak ve aleni bir celsede karar su- reti hakkında müzakeratta bulu. nacaktır. Geri kalan mesele, ağır topçu meselesidir. Bu | meselenin de bugün M. Benes'in riyaseti al- tında toplanacak olan 4 devlet ta- rafından halledilmesi muhtemel- dir. İrlandada Boykotaj komis. kaybediyor. DUBLİN 20 (A.â.) —U- mumi vaziyette az çok bir deği şiklik hâsıl olmuştur. M.de Valera'nın siyaseti hakkında ne düşünülürse düşünülsün Ser best İrlanda hükümetine men- sup sadık her vatandaşın bu si yasete yardım etmesi ve bu $i- yaseti takip eylemesi lâzım gel diği sık sık söylenmektedir. Dubjin şehrinin bir çok yerlerin de İngiliz ticaret eşyasma boy /kotaj yapılması talebini muta- İ zammın yaftalar göze çarpmak tadır. Ancak bunlar geçen pa- ır günü olduğu gibi zabıta ta rafından kaldırılmamıştır. Yeni kontenjan ANKARA, 20 — Gümrük ve inhisarlar vekâleti ağustos ve ey- HARİCİ HABERLER Goethe'nin. . | Son sözü Alelâde bir sözmüş, | remzi mana ver- mek doğru değilmiş PARIS, 20 A.A. — Malüm oldu ğu veçhile Goethe'ye ismat olunan | son sözlerin müşarünileyhin ölme- | den evvel söylemiş gida ya?” kelimesi da hemen, hemen Uzun müddet bu sözlere remzi fe edilmiştir . liye mütehassısların- te olduğu hakiki münaya hamle- dilmesi icap edeceğini söylemiş tir. Goöthe'nin iki defa ziya iste miş olduğu mervidir: Birisi 22 mart 1832 sabahı fecir vaktı oda- sında ışıklar #öndürüldüğü, diğeri de ölmeden evvel - Ölümün takar rübü anııda bütün havası umumi- yetle zaiflamakta olmasına bina- &n saat 11,30 da rüyetinin mağa başladığını bizsettiği man... Gene Karışıyor mu? Japonlar bazı yer- | leri daha işgal etmek istiyorlar çuri hududunda yeni Japon ihtilâfı tehlikesi kendisi İni hissettirmeğe başlamıştır. Söylendiğine göre Japonlar Pe kinin 100 mil kadar şimali şar- | ki hol valisi Chang-Hsueh-Liang a bir telgraf göndererek 6 Ja- pan tayyaresinin hududun 20 mil mesafesinde Chao Yang'ı bombardıman etmiş olduklarını bildirmiştir. Çin kuvvetleri şim diye kadar Yebol hududu üze- rinde Japonlarla gayri munta- zam kuvvetler arasında ileri e rakol müsademelerine eden ihtilâifa mukavemet için tahaşşüt etmektedirler. Kadıköy, A Ada Ve Haliç (Başı 1 zilât yapmış, 10 biletlik karneler ihdas etmiş, doğru postalar ihdas eylemiştir. Bu yüzden yolcuların memnuniyetini mucip olan Haliç inci sahifede) şirketinin tetkik edilen hesapları, | İri göstermiştir. Tarife komisyo- nunun, Haliç tarifesini, şirketin daha ziyade düzeltebil- mesi için aynen ipka etmesi kuv- vetle muhtemeldir. Yalnız, az çok masrafı mucip olsa bile, mevcut vapurların bu wcak © mevsimde üstlerini açarak yolcuların daha | rahat seyahatlerini temin etmesi şirkete tavsiye edilmektedir. Ya- pan tetkikata göre, Haliç şirke- i, köprü - Eyüp arasmda hergün vapur işletmekte, bu da ihtiyacı Tarife Komisyonunun, Seyrise- fam sevahili mütecavire ücret ta- rifelerini de ipka edeceği tahmin ediliyor. Tet 10 milyon E fain sevahili Gitar yolcuları 11 buçuk milyona baliğ olmakta- dır. Şirketi Hayriye, Üsküdar'a 14 | kuruşa yolcu taşıdığı halde, Sey- nakletmektedir. Ancak Seyrise- İnin sevabili mütecavire yolcula- rı Şirketi Hayriyenin'kinden fazla ve hasılâtı da yüksek olduğu na zarı dikkate almaktadır. Bu iti- barla sevahili mütecavire tarifele rinde de tadilât icra edilmesi ihti- İ iâi aylara sit kontenjan listele İ rini tamamen hazırlamıştar. Bu listeler bugün gümrük ida- relerine tebliğ olunacaktır. Vekâ let birinci ve ikinci tesrinlerle bi- rinci kânunda tatbik edilecek kon tenjan vaziyeti etrafında tetkika etmektedir. bu aylar zarfında ine müsaade e- emtianın kontenjan- ları hazırlattırılmakta, diğer ta- raftan geçmiş senelerin ayni ayla rı zarfında muhtelif gümrükler. dar meri olacaklardır. tevziatmın daha tal lışılmak Kontenjan tevziatma dair tes- bit edilmekte olan esaslar müm- kün olduğu kadar ithalât endeks- lerine daha ziyade yakın buluna- caktır. Gümrükten gümrüğe mal nakle dilmesine ve mal terakümüne ma hal bırakmayacak olan tevzi esas ları bu meyandadır. şekilde ol- İ rn tahrikâtı yüzünden temamile İsi mümkün olmıyan bir zaaf gös zayıfla. deki Yehol mıntakasını is tilâ ile tehdit etmektedirler. Ye Almanyada , Galeyan | Dahili bir ha harp va- ziyeti arzediyor Almanyada vaziyet dahili harp mahiyetini arzetmektedir. intihabat mücadelesi 12 gün da- ha bu hava içinde devam ve inkişaf edecek olursa intihabatın fırkala tahrif edilmesi tehlikesi vardır. Şimdiye kadar mazur görülme termiş olan von Papen kabinesi, şimdi elinde bulunan aalâhiyetle- re istinaden bu hale karş büyük bir şiddetle hareket etmek ister taraftarları çe- telerinin terketmek, akisleri milletin heyeti mecmuası tehlikeli olmuş olan bu İ Ji: ve mali iğtişaş © yü k ziyade bir iztirap çeken halk kütleleri üzerinde fevkalâde tesir İ icra etmiş olan müfritlerin propa | gandalarıma karşı vuku bula! cek selâsetbahş aksülâmellere de İ mâni olmaktad İ Âdanada | Bir kaza Bir Amerikalı uçu- ruma düştü ve parçaland ADANA, 20 A.A. — İstanbul Erenköy Amerikan lisesi muallim lerinden Amerika'lı M. Nikoles ile arkadaşı M. İsmis vilâyetimi- Bürücek yaylalarında Toros- | Hacin dağında sarp ve dik | kısımlarına çıkarak tetkikatta bu- lunmuşlar ve geç vakit Bürüceğ'e dönerlerken yolu bilmediklerin- İ den ve yanlarmda kılağuz bulun İ madığından bu iki arkadaştan M. İN koles Kartal punarı mevkünde | 1 kayarsk-uçuruma yuvdrlan | baş, kol ve bacakları kırılmak m m) İki gün devam eden sonra bulunan edset şehrimize ge- | siniz ık ve buradan — İstanbul'a | gönderilecektir. M. lamis sağ sa: İ Bim Bürüceğ'e dönmüştür. Bu zat bundan bir müddet evvel Erciyas dağında da tetkikatta bulunmuş- | İ tu. İ | Muamma | Anlaşıldı z | (Başı 1 inci #akifede) dikleri peşin para bitmeden he- | sapları çıkarılacak, - aboneler- den yeni para istenecek, bu su- | İ retle abonelerin daima şirkette | bekiyei matlâbu bulunmazsa İ servisi kesmek kararındadır. Şe İ birler arası mükâlemat için a- bonelerden alman 20 lira depo zitonun kaldırıldığı hakkındaki | tebligat, İstanbul Posta ve Tel | graf müdiriyetince yapılmıştı. | Bu itibarla bu hususta Posta | ve Telgraf baş müdürü Hüsnü Beyle görüştük. Hüsnü Beyin | izahatı da, Komiser Fuat Beyin beyanatının aynidir. Hüsnü B., bu müşkülü daha kesdirmeden halletti, Başmüdiriyetin 2 Tem muz tarihli gazetelerde çekân | bir tebliği bize gösterdi, bu teb | Tiğ aynen şudür: “İstanbul Posta ve Telgraf ve Telefon baş müdürlüğün- den: İstanbul Telefon şirketi abo nelerinden Türkiye ve Avrupa | şehirler arası muhaveratı için badema ayrıca avans almaya- cak ve buna mukabil şehir dahi | nan paranın hitamında talep ta | rihinden itibareo bir ay zarfın | İda yeniden tediyat yapmayan | abonelerin devrelerini kesmek İ hakkını haiz olacaktı İ Bu kısa tebliğ, muammanm İ bütün esrarını tenvir ediyor: İ İlk 500 mükâleme için şirketin | aldığı peşin para bitecek, on- İ dan sonra şirket abonelerini ye ni tediyata davet edecek, bir ay | hattı vasi teşkil etti, İ Bulgaristan Hariciye Nazırı ve | İ Eiperini ve Vradini gazeteleri de ay | Bifİspanyol gazetesine göre li mükâlematı için peşinen alı. | “€ —— —— | Cenevreye Gidişimiz gazeteleri ne diyorlar? LONDRA, 20 A. A. — Times gazetesi Türkiye'nin milleğler ce- kuvvetle ve © Li iyi iltihak köyfiyeti ka: Hiyakaie'in öbrikberir Kizyne ka bul edememesinden dolayı izharı teessüf etmekte ve demektedir ki: Londra Derry Saint Jame: nezdinde büyük elçilik va: i deruhte eden mümtaz Türk diplomatına pek yakında — (hoş geldiniz) temenniyatında bı çalıştığı M. sıladığını cemiyet hey yesinde beliğ bir surette miştir. ROMA, 20 A. A. — Türkiye nin Milletler cemiyetine dühulüne burada umumi surette bir ehem- atfedilmektedir. Giornale d'İtalia gazetesi Türbiye nin Avrupa ile Asya arasmda bir inde et- derek İtalya dostluk delilleri- Bulgaristanın alâkası ANKARA, 20 -(A.A.) —| kili M. Girginof tarafından Hariciye Vekilimize, Türkiye- nin Cemiyeti Akvama duhulü münasebetile pek dostane ve hararetli bir telgraf gelmiş ve bu telgrafta iki memleket ara- sında mevcut olan dostluk rabr talarmın daha ziyade sıklaştı- rılmasına bu hâdisenin de ayrı ca yardım edeceği kaydedilmek tedir. Hariciye vekilimiz tara- fından ayni hararet ve samimi yet ifadelerile teşekküf cevabı yazıldığı öğrenilmiştir.» Yunan matbuntr ne diyor ATINA, 20 (A.A.) — * Yunan matbuatı Türkiyenin Milletler Mec. lisine girmesi etrafında, hariciye na zırı M. Mihalakopulos'un Cenevre- de irat ettiği natku müteakip başla dığı hararetli neşriyata devam et mektedir. Vima ve Atinaika Nea ça zeteleri 18 temmuz O nüshalarında Yüzkiyenin milletler meclisine dave iniz diplomatik bir nezaket e seri olarak bakılamıyacağmı ve bu davetin siyasi nezaket çerçevesinin fevkında olduğunu yazmaktadırlar, Ethnos gazetesi diyor ki: “Yu- sini sevinçle karşılar. Türkiye, cihan sümul olmayı istihdaf eden üzviye- Gn otoritesini (o artırmaktadır. Tür- kiyenin milletler meclisi azası arası- na girmesi kıymetli bir kazançtır. Yunanistan takip ettiği siyasetle bu parlak neticeye hâdim olabikliğin den dolayi bahtiyardır.” Patris gazetesi ve diğer muhale- fet gazeteleri Proin, Politika, ni suretle beyanı mütalen etmişler. dür. Ethnos gazetesi dünkü nüsha sında Türkiyenin Milletler Meclisine girmesinin artık bir emri vaki oldu- ğunu yazarak diyor ki: “ Yunanistan, Ankara ile birlikte bu hâdiseden meserret duymakta. dar, Barışmış olan ili millet Cenev- rode de şimdiye kadar münasebetle. rinin bariz vasfını teşkli | ayni muhabbet ve samimi, e riki mesaide bulunacaklardır. Diğer | amet de vel yelda ayan İ talen etmektedirler. miyetine girmesi | Hazretlerinin resmini hekemonyası altında Şayet Türkiye bir nüfuz altında bu- İunmuş olsaydı, şimdiye kadar Ce- nevre içtimalarında Veya Rusya onun konuşmuş olurdu. istinat eden bu tebliğ ahkâmı hilâfına şirketin o hareketine meydan verilmemesi lâzımdır. Haber aldığımıza göre, şirket | nezdindeki komiserlik, Adliye intihap encümenini ANKARA, 20 (Telefonla) Adliye intihap encümeni . larına başladı. Encümen şimdilik inzıbat kararile uğraşma) Times ve İtalyan |/Romaya gidecek olan heyeti ANKARA, 20 (Telefonla) — Romaya gidecek mali timizde Sırrı Beyden maada Cümhuriyet Merkez Bankası # idare azalarından Nusrat Bey de müşavir olarak bulunaca Fransız meclisinin telgraf. ANKARA, 20 (Telefon) — Fransız parlamentosunu! let Meci mize keşidesine karar verdiği telgrafın meclisin nisani içtima: sırasında gönderileceği anlaşılmaktadır. Serseri bir kurşun sekiz yö şında bir çocuğu öldürdü ANKARA, 20 (Telefonla) — Atıf Bey mahallesinde met Efen in oğlu Kadri isminde 8 yaşlarında bir çocuk istasyonu civarında oynamakta iken bir serseri kurşun isa ölmüştür. İzmir Ticaret odası Ismet F şaya bir rapor verecek İZMİR, 20 (Milliyet) takdim edilmek üzere muf. - İzmir ticaret odası İsmet Pi | bir rapor hazırlamıştır. Baş odada tüccarlarla bir hasbühal yapacaktır. ismet Paşa şer salı günü belediye tarafından verilecek ziyafetten sonra bir denparti tertip edilecek! Soyguncular nerede yakalan BURSA, 20 (Milliyet) — Karaköy soyguncularından | | ve Selim Eskişehirde değil, Domaniç'te yakalandıklarına vilâyete telgraf gelmiştir. Vali Fatin Bey takibata bizzat işi etmiştir. Kemalettin Sami Pş. iyileşt BERLİN, 20 (A.A.) — Mayıs rihinde Weimer ile B arasında bir otomobil kazası neticesinde ağır surette yaral rak Weimer'de Spohien Haus'da tedavi edilen Türkiye Bi Elçisi Kemalettin Sami Paşa tamamen iadei âfiyet ederek Berline avdet etmiştir. Bir çocuk cesedi bulundu BURSA, 20 (Milliyet) — Yağcılar mevkiinde öldürül ve telessüh etmiş bir çocuk cesedi bulunmuştur. Çocuğun ayi da pantalon yoktur, Cinayetin sebebi ve katil meçhuldür. Bektaşilerin İZMİR, 20 (Milliyet) — Bektaşilerin muhakem. muhakemesi ine de devam edilmiştir. Vekiller bazı müdafaa şahitleri r, Şahitlerin dinlenmesi için muhakeme gelecek çarşamb nüne talik edilmiştir. Bursa mıntakası iktısat kon gresi dün toplandı BURSA, 20 (Milliyet) — Üç vilâyetin dokuz ticaret © sından gelen 5 murahhas ve şehrimizin mali müesseseleri dürlerinin iştirakile mmtaka iktısat kongresi bugün iktisat dürü Necati Beyin riyasetinde toplanmıştır. Sanayie kredi | Ve fabrikalar (Başı 1 inci sahifede) umum müdürü Şerif B. sanayi 0- fisi müdürlüğüne, İktısat vekâleti muşaviri Şefik B. Sanayi o umum müdürlüğüne tayin edilecekler- dir. Sanayi ofisi İstanbul'da teşek- kül eğecek! Ofisin omensuzat kısmı, Sanayi ve Maadin bankası fabrikalarından terekküp edecek ve bu kısım fabrikaların idaresile meşgul olacaktır. Ofisin reklâm, ticaret ve fen şubeleri bulunacak tir. Sanayi i dür muavini Ali Sami B. dün bu — Yeni kanunun tatbikinden sonra teşkilâtmızda otaslı tadilât yapılacaktır. Sanayi ofisi, teşek- kül edince, bankamızda bu işle meşgul olan kısım ve fabrikaların idaresi ofize intikal edecektir. Ka- nunun tatbikatma ait hazırlıklar bir ay kadar sürecektir . Ali Sami B. bundan sonra fab- rikaların ıslah ve tevsiine dair şu edilen yeni kurutma ve dolap d: releri bitmek üzeredir. ra doğru istihsalât ilki misline ib- lâğ edilecetkir . Fabrikalarımız mamulât için gılmak üzeredir. fabrikası için 60 kadar tezgâh ge- tirtilmiş ve işlemeğe başlamıştır... Pamuk temizleme ve iplik fabri- kaları tamamen ve son sistem ma kinelerle techiz edilmiştir. Bade- ma mamulât daha temiz ve beyaz olarak Hereke Ni devam edilmektedir. Burada per- daht işinin daha mükemmel ola- zarfında paraları vermeyen abo | lere bu hususta yazılacak mek- | de yünlü mamulâtın mukaveneti nelerin servislerini kesmek hak kmı kazanacaktır. Şirketle Pos ta ve Telgraf müdiriyeti umu- ! miyesi arasmdaki meltaveleve tupların mukavelenin ruh ve mefhumuna muhalif bulunma- ması lüzumunu şirkete ihtar et miştir, ve parlaklığı ve desenlerinin gü- zelliği artacaktır. Yalvaçtaki de- ri ve kösele fabrikasındaki tecrü M. Suriç'in Sözleri (Başı 1 inci sahifede) ben 9 seneden beri — bul Türkiye'ye pek samimi bir te merbut olduğunu, Türki sonra başka ecnebi bir te vazife deruhte © etmekten Moskova'ya avdeti | tercih cevabını vermiştir. M. Sariç, sebeple memleketimizi terketi muhtemel olmadığını beyan tir. Sofya'dan geçerken de hiçl gazeteye beyanatta bul: tır. Ancak Sofya'da bazı gi cilere bu meyanda şehri gezi için kendisine refakat (o eden) Tanef ile cereyan eden muha' tamamen hususi o mahiyette memleketin hayatma inhisar miştir. M. Suriç, bir mülâkat Bine konulan bu hususi mükâ de bazı yanlışlıklar o vukuu! içtinap edilemiyeceğini ve bu Bul, telerinde sar eden metni görmeden bir küm veremiyeceğini ilâve tir, M. Suriç'in tebriklei yetlerin Türkiye Büyük el M. Suriç Cenapları tarafın milli hâkimiyet bayramı mi sebetiyle Başvekil Paşa Hi lerine bir tebrik telgrafı y: mış ve kendisine çok sami vap verilmiştir. Diğer taraftan Hariciye limizle rahatsızlığı zail olan Suriç arasında iki dost meri ketin mevcut müinasebati| hayli uzun senelerden beri | vam eden şahsi rabıtalaril mütenasip dostane telg teati edildiği de öğrenilmişti na karar verilmiştir. Kayseriye gönderilen de makinelerin kurulmasına basi m Burada iplik ve kumat |