1 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

1 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Mü tekait,Eytam Ve Aramil Maaşla rını Nasıl Kırdıracaklar? etrol fiatlarını arttır- | mak için bir anlaşma mı yapılıyor? Şirketlerin kendi aralarında | | bir itilâf yaptıkları ve fiatı Yüzde 25 arttıracakları şayi.. leş ebirimizde lâkadar mahafile ge- , vi ealümata nazaran başlıca Ame iel ve Avrupa petrol firmaları teş iüitvvelden itibaren petrol fiyatla Dİ Yüzde ak için ter | yüzde 25 fazlalaştırmak içim ter ımağa başlamışlardır. Şimdiye - yapılan itilâfların Rusların iştiraki dolayısile tatbiki imkâ- bulunmadığını nazarı dikkate 2- | kumpanyalar bu defaki anlaşma Rusyayı da davet etmek kararın- bulunmaktadırlar. Bir teklif ve bir cevap Macaristanda Konkordia namın- i neşriyat şirketi Ticarel odasına tla Türk - Macar ticari mü adar deni m lan nn a Micbatnı alâkadar eden haberlerin | Verildi, ri takdirde şirkete e htelif lisanda neşredilen gazeteler İntişar edeceğini bildirmiştir. Ti- Şiret odası bu hususta bir karar ve- İmek için evelemirde bu gazete tin odaya gönderilmesini istemiştir. Dün gelen Buğdaylar Dün şehrimize Anadoludan 44 va e ve İzmanlardan 153 çuval buğ- 9 gelmiştir. Halı ihracatımız ka icnret müdürlüğünün yaptığı tet ikata yöre halı ve tiftik ihracatı ta kasa tabi tutulduğundan beri yalnız 100 bin küsur liralık tiftik ve 100 Win liralık: raddesinde halı ihraç edil Miştir, İ simi gösteren bir istatistik hazırla. | İ Zeytinyağı Buğdaykararnamesi , Buğday alım ve satımı hakkında- | ki kararnameye dair şebrimiz Ziraat | Ekmek işi nihayet bir. i hal ve yola giriyor Fırın adedi azalacak, ekmek narhı sistemi değişecek.. Belediye İktısat müdürlüğü yeni ve dikkate şayan esaslar hazırladı Belediye fktmat müdürlüğü İs tanbul ekmek meselesini esaslı su Tette halletmeğe karar vermiştir İktsat müdürlüğü bu hasustaki mu fassal raporunu bir haftaya kadar ik | Mal etmek üzeredir. Raporda İstan bulun ekmek, un, fırın meselelerine #it bir çok şayanı dikkat ve ihsai malümar toplanmıştır. İktesat mü | dürlüğü ekmek meselesini bilhassa W üç nokta üzerinden tetkik etmek tedir; İ | — Ekmeğin havassı gıdaiyesi. 2 — Ekmeğin sıkleti 3 — Ekmeğin ucuzluğu. Iktısat müdürlüğü raporunu ie ta makamına verirken müsbet ve ra dikal bazı teklifler yapacaktır. Bu teklifler şehrin ekmekihtiyacının nor mal ve salim bir şekilde temin edil. mesi gayesine matuftur. Ekmeğin | bugünkü maliyet fiyatı bazan nok- | tan vezin olmasının sebebi farrncıla tın kendilerine verilen temettü ile | iktifa etmeyerek hile yapmaları ve | bazı noktalarda fırınların kesif bu- | lunmasıdır. Şehrin bir çok semtlerin | İde mesken bulunmadığı balde yal | hiz fırın bulunduğu ve bunların İmutazaman faaliyette bulundukları bazarı dikkati celbetmektedir. Me- beli geniş yangın yerlerinde hiç bir | yokken buralarda mevcut fırın. ır mütemadiyen ekmek çıkarmakta eler, Bilhassa bu şekilde faaliyette bulunan fırınların noksan ve mağ- uş ekmek çıkarttıkları ve bunları ablekârlar vasıtasile uzak semtlerde )sattırdıkları tesbit edilmiştir. Bu hu sta elde edilen rakamlar şayan ikkat neticeler vermiştir. İstanbu- in evvelce nüfusu bir milyonu mü vizken fırın adedi ne ise bugün rene ayni adet fırın faaliyette bu- inmaktadır, İstanbulda 198 ekmek tırın: ve 30 francala fırını faaliy bulunmaktadır. . Bugün nüfusun | Bankasına henüz bir emir gelmemi, tir. Kararnamenin âli tasdikten çık- masının beklenildiği anlaşılmakta dir. Onbeş günlük ihracatımız Ihracat Ofisi temmuzun ilk on beş günü zarfında memleketimizden ya- pılan ihracatı ve bunun haziranın ilk on beş günlük ihracatile mükayose- miştr. İstatistile şudur 1932 Tammus ilk 15 günlük Kiymet Kira 1441 | 300.622 21.611 Haziran ilk Evra cinsi Koyun ve keçi Yumurta Ham 'deri Av derileri Yün Tiftik Halı 11.493 72713 " Fındık (kabuklu) ” (kabuksuz) 103 Tütün Palamut Palamut hülâsası 42.425 Afyon 23.814 Pamuk 33 265 Kok kömürü ton 60.859 Bu istatistikten anlaşıldı rt, Haziranın ilk on beş gü betle Temmuzun ilk on beş gününde | koyun ve keçi, yumurta, deri, yün, eytinyağı, palamut, pamuk ihraca tanızda fazlalık vardır. Haziranda | tiftik ihracatımız 2.851 liradan Tem muzda 22.713 liraya çıkmıştır. Bu fazlalık Tiftik ihracı mukabilinde ec | nebi mahsulâtı ithali hakkımdaki ka, | varın neticesidir. betmektedir. Bugün İstanbulun gün Tük ekmek ihtiyacı 286 bin olarak tesbit edilmiş! Bilhassa narh mese lesi belediyece dikkatle tetkike de- ğer bir mevzu haline gelmiştir. Be- lediye narhı hir parça yükseltince fırıncılar derhal itiraz etmekte, fa kat şehirde ekseri fırınlar. narhın daima aşağısına ekmek satmaktadır- | lar, Bu şekilde satışın masıl olup ta | zarar getirmediği calibi dikkat gö- rülmektedir. Maamafih | belediye | ırhı günde 13 çuval un işleyen fı Tinlara sazaran tesbit etmektedir la un işleyen fırınlar ek meği kanl e ynz mal etmek te ve nathtan aşağı satabilmektedir- ler Fakat bütün ucuz satan farinla rın günde 13 çuvaldan fazla un iş. iediklerine hükmetmek imkânsız gö rilmektedir. Çünkü bu takdirde nü fus başına çok fazl ekmek isabet etmektedir ki bu mikdar ekmeğin her gün itihlâkine imkân yoktur. İktsat müdürlüğünün yeni tetki leri me ân mühim noktalar var dır. Bir takım kayıtlar konarak fr rınların o bizzarure kendilikleri: tahdide uğraması neticesine gidile- | cektir. Şimdiki narh unulü de ea Sından kaldırılarak yeni bir formül tatbik edilecektir. Belediye önümüz | deki hafta ekmek marhı için hesap-| larını bu akşam yapacaktır. Tesbit edilen fiyat çarşambadan itibaren mevkii tatbike girecektir. Bu em narhın geçen haftanın ayni olacağı ikmin edilmektedir. Ea Banka ı tarafından yapılacak il akisleri henüz un ve zahire | piyasalarında hissedilmemiştir. Maaş veriliyor ğ LAR İ tilodan ibarettir. İ yapılmamış, ancak kadrolar dola l | ücretleri de bir mikdar tenezzüle İ ta tedrisat umumi müdürü Fuat B. İ iki vapurla Köstenceye hareket etmi İ dülmiştir. İnşaala yakında başlan. İnhisarlarda Kadroların Tebliği bitti Açıkta kalan me- | murlar ilk münhal- lere tayin edilecek İnhisarlar umum müdürlüğü merkez teşkilâtma ait yeni kadro ların tebliğatı dün ikmal edilmiş | tir. Merkez şuabatı, bu günden | itibaren yeni kadrolarile faaliyete | başlıyacaklardır. Yeni teşkilâtta | kadro açığında kalan memurların | tazminatları tahakkuk cttirilmek- tedir. Bunlardan bir kısmı taşrada mevcut münhallere tayin edilecek lerdir. Yeni kadrolardan © açıkta kalanlar 26 memur, müfettiş ve müfettiş muavini ile bir kaç dak- | Maaş derecelerinde değişiklik yla. na zam icra edilmiş, bazılarının uğramıştır. Bu aydan itibaren İstanbul Tü- tün ve Müskirat Başmüdürlükle- rinden başlanmak üzere, mül kattaki Tütün ve Müskirat Baş- müdürlük ve müstakil müdürlük- lerinin tevhit kadrolarının peyder pey tatbikina başlanacaktır. Mül- hakatia bir hayli memuriyet mün hel bulunduğundan tevhit dolayı- sile açıkta kalacak memurlar ilk tahmin edilen mikdardan az ola- caktır. Tütün kanunu Tütün İnhisarı Kanununda ya- pılacak tadilât için teşekkül eden | Komisyonca seçilen encümen, dün de İnhisarlar umum © müdürlüğü | binasında toplanmış ve tetkikatı- na devam etmiştir. Encümen aya kadar kanunda yapıl cabeden tatilâta ait projesini mal edecektir | Maarifte Tahkikat | Yapılıyor Mühim bir mesele nedir? Şehrimizde bulunmakta olan Ma- arif müsteşarı Salih Zeki Beyin mü him bir meselenin tahakkukuna baş ladığı söylenmektedir. Ba işin ne olduğu hakkında alikadarlar ketum davranmaktadırlar. Tahkikat intaç edilince mesele tavazzuh edecektir. | Suat Bey gitti | Bir müddetten beri şehrimizde bulunmakta olan Maarif vekâleti or Ankaraya avdet etmiştir. Fuat Bey Orta tedrisat muallimi olmak iste yenlerin Darülfünundaki imtihan ev rakımı da beraber götürmüştür. İmti han neticeleri yakında ilân edilecek tir Nezahet Hanım gitti| Istanbul Kız bisesi talebesinden Nezahat Kâmil Hanım dün akşam, | kampında, Romen kadınlar bir- inin misafiri olarak bir ay kala caktır Yoklamalara Başlandı Eytam, eramil ve mütekaidinin A Kustos yoklamalarına Fatih malmü- dürlüğü tarafından bugünden itiba ren eski yoklama yerlerinde yapıl- mağa başlanacaktır. Yalova'da fırka binası Haber aldığımıza göre Yalovada bir Halk Fırkası binası inşa edile. cektir. Lâzem gelen projeler ikmal © caktır. Mütekaitler Kongresi askeriye cemiy: belik kongresini 5 Ağustos cuma ünü sent 13 te cemiyetin merkezi olan Vernecilerdeki dairei mahsusa- da yapacaktır. Merasim yapılacak Tsviğre ittihadmın . yaldönümünü | ilk çıkacak idi muştar. dük gazı üzerinde yemek piş Şişhanede tew'iden bugün saat 17 de şehrimiz İsvicre sefarethanesinde bir resmi Mütekaitler maaşları- nı nasıl kırdıracaklar? Maliye Vekâleti ile Emlâk Bankası arasındaki itilâf Vekâlet defterdarlıklara ve malmüdür- lüklerine bir tamim gönderdi.. Maliye vekâletile Emlâk | Eytam Bankası arasmda ' yapılan itilaf üzerime Bankanın şubeleri bulunan yerlerde üç aylık maaş larını birden alan mütekait eytam ve eramilin ihtiyaçları takdirinde maaşlarını Bankanın kırma yafakat ettğini yazmıştık. Maliye Vekâleti bu hususta alâkadar vi- lâyet ve deftordarlıklara bir ta- mim göndermiştir. Tamimde, Bankada yapılacak olan bu muamelenin intizam dı resinde tetvirini ve yanlışlıklara meydan bırakılmamasını temin çin Maliye memurlarmın tamim- de kaydedilmiş hususata itina e- derek muamele ifa etmeleri teb- liğ edilmiştir. Maaşlarını Bankaya kırdırmak mecburiyetinde kalan mütekait eytam ve eramilin me suretle ve gibi şartlarla maaşlarını kırdırabi lecekleri ve maliye memurlarının bu muameleye ne suretle suhulet gösterecekleri hakkında tamimde | ki kayıtlar şunlardı M rinden arzu edenler senedi resmi ve maaş cüz danlarile birlikte doğrudan doğ- ruya Bankaya müracaat ederek e üç aylık maaşları na senevi “4 9 Faiz ve 9; 3 komis yon olmak üzere yüzde on ikiye kadar iskonto ettirerek istihkak- larını Bankadan derhal alabile- ceklerdir. Banka iskonto ettiği mani ait senedi resmi ve cüzdanları nez dinde hıfzetmiyerek eshabma iz e eder ve yalnız ait olduğu ma- aşların cüzdanındaki ca suhuletle ifası danlarının serlevhalarmda, maaşın tevkifatı ve ita mikdarla- rı gösterilmemiş ise ait olduğu ma liye dairesince maaşın anlı satı, tevkifatı, ita miktarı ve keza lik senenin üçneü taksitini teşk: eden kânunuevvel ayında veril cek munzam kesirlerle birlikte i- ta miktarları tasdik kılınacaktır. Banka bu ita miktarları üzerinden tediyat icra edeceğinden bu hususta itina edil mesi icap eder. 3 — Banka tarafından iskon- to edilen maaşlar muayyen olan şekilde maaşın mukayyet olduğu maliye şubesi üzerine mürettep ol mak üzere (Askeri ve mülki ayrı Poliste İ yıtlarına işaret olunmakla İ lesinin ifası esnasında tahsi | ahaten tahrir ve | ayrı) bir bordroya tediye sırasile kaydolunur ve sahibi maaşa im- xn veya tatbik mühürile tahtim et tirilerek ve bordronun zirine muk. tezi pul ilsak ve Bankaca tasdik olunarak muhtevi olduğu maaşla- rm keza mühür veya imzalı fiş- lerile birlikte tevzinta başlanacak olan ayın iptidasından lâakal beş gün mukaddem işbu bordro maa- gn mukayyet bulunduğu maliye şubesine tevdi edilir. Maliye şubesi aldığı bordrolar mukabilinde bir makbuz ita eder. Maliye şubeleri aldığı bordro- ları beş gün zarfında tetkikatını bilikmal üç aylıkların verilmesi | mutat ayın başında evvelâ bordro- | lar muhteviyatını tercihan banka» | nın parayı ahze mezun kılacağı | memurine toptan tesviye ve veri: | len parayı istirdat eyler. 4 — Mahkümunbih borçlardan dolayı icra dairelerinden veya de- vairi saireden vürut edecek faiz tezkereleri bir taraftan maaş ka- bera- ber işbu tezkerelerin vurudu mart ve eylül üçer aylık maaşların tev- yoklama munme tevkifat | mikdar ve müddetinin ait olduğu | icra dairesinin ismile birlikte ma- aş cüzdanlarına işaret — olunma ve bu suretle bankaca fazla tedi yat yapılmasına mahal bırakılma» ması icabedei Bordroda icra tevkifatı yekü- nu doğrudan doğruya malmemur- larmca ait olduğu icra dairesine verilir. Banka bu tevkifatla alâka- dar olmaz. Yoklamağa tabi olma yan haziran ve kânunuevvel üçer aylık maaşlarının tediyesinden ev- ziinden evvel ir İ vel vürut edecek haciz tezkerele: koza m rine ait maaş sahiplerinin banka ile muamelesi olduğu lâm olduğu takdirde bankanın bu haciz muamelesinden haber- lan iskonto müracaat- ifa ve teslihatı lâzime ibraz kılma caktır. 6 — Mart ve eylül yoklamala. | rından evvel maaşlarını bankaya iskonto ettirmek istiyen maaş sa- hipleri evelemirde yoklama mı melesinin istikmalini bizzat ifa €- derler. Eski hasımlar boğaz boğaza geldiler Yaralanan sucunun 263 lirası Aksarayda sucu Halil efendi Cerrahpaşadaki evine giderken ö- nüne kömürcü Hüseyin ve Meh- met çıkmaştar. Bu iki şahıs ile Hi sında husumet varmış. da kavga çıkmıştır. Hüseyin ve Mehmet, Halil efen diyi başından yaralamı efendi bu canada kendi cut 263 liranın da kaybolduğunu iddia etmiştir. Carihler yakalan- Yangın başlangıcı Langada Tahir efendinin müs- tecir bulunduğu 11 numaralı ahçı ında çırak an hava ken tencere parlamış, ateş tavana si- rayet etmiştir Yangın büyümeden müştür. Kafayı çekince, Kuledibinde terzi © Salamon, Yakonun dükkânına ziderek Mizrahi ve Yako ile içmiş ler. Fakat bu esnada alacak yü- inden aralarında kavga çıkınış- tar, Yako kamasını çekerek Salamo söndürül. na hücum etmiş ve yakalanmıştır. Esrar bulundu Taksim Parmakkapıda kundu. ra boyacısı Eşrefin üzerinde esi ve eroin çıkmış, yakalanmıştır. Araba çarptı ver. ussnda Hasil da kaybolmuş! Yenişehirde caddeden geçerken kendisine bir araba çarparak ya- ralamıştır. Belâlısı imiş Galata Polis Merkezi bir “Be- yakalamıştır. Polis a seye bir kadının şikâyeti metice- sinde vazıyet etmiştir. Tahkikatımıza göre, Galatada oturan Leman H. isminde bir ka- dın polis merkezine müracaat et- miş, bir müddetten beri “bel olan Yaşar isminde bir asker ğunu söylemiştir. Kadının gil kadından para memiş, bunun üzerine Yaşar hid- detlenerek kadına evvelâ adama- kıllı bir dayak atmış, sonra da silâhenı çekerek Leman Hanımı ölümle tehdit etmiştir. Polis memurları bu şikâyet üze İ rine Yaşarı yakalamışlar ve hâdi- »e etrafında tahkikat başlamışlardır. Çalınan kurşunlar Dünkü akşam gazetelerinden birinde Mabmut Paşa camiinin | kubbesinden bir tona yakın ku: şun çalımdığından bahsediliyordu. | Bu hususta yaptığımız tahkikata göre çalınan kurşunlar bunda, bir ay evvel çalıman kurşunlar ol- duğu ve kurşunları sökerek götü- yapmıya İ rimize gelmiştir. Atif Bey bu me- Mahkemelerde I Hadise | Nasıl olmuş? | Şoför Riza Ef. başın! dan geçeni anlatıyor Suçlu mevkiinde Gülizar ismin de bir kadın oturuyor. Genç ve oldukça güzel bir kadın... Davacı şoför Rıza EK. ye Ağmceza reisi | söz verdi — Anlatın davanızı... Rıza Ef. anlattı; — Bir akşam, köprü başımda müşteri bekliyordum. Bu kadın, birden bire küfür ederek üstüme hücum etti: — Benim aleyhimde ileri geri lâflar ediyorsun ha... diyerek be- aladı Kendisini elimle itmek istedim. O zaman daha çok kızarak — Dur, senin camını çerçeveni kırayım da gör... dedi. Ben müda- faaya çalışırken elindeki usturayı yüzüme fırlattı, O yaralandığımı görünce kaçmak istedi. Etraftan yetişip yakaladıla, Morg raporunda Rıza Ef. nin yaraları yüzünde sabit bir iz b Yaktığı tesbit ediliyor ve ikinci bir muayeneye lüzum gösteriliyordu. Mahkeme, davanm uzamasına meydan vermemek için ikinci bir muayeneye lüzum olmadığına ka- rar verdi. Suçlu Gülizar H. avukat tuta- cağını söylüyordu. Muhakeme bu | nun için kaldı. İ Duruşmaya kaldı Sabıkalılardan Arnavut Mus- tafa, Beyoğlunda, İstiklâl cadde- inde şüpheli bir tavırla dolaştığı sirada görülerek o hakkında ma- zannsi sü muamelesi yapılmak ü- zere mahkeme; vk edilmiştir. lık ettiğini iddia ettiğinden keyfi- yetin polisten sorulması kararile duruşma başka güne bırakıldı. Sıçan Salâhaddin | Sabıkalı yankesicilerden Sıçan Salâhaddin, yeni bir yankesic':'k vak'asından dolayı o Ağırcezaya sevkedilmiştir. Sıçan Salâhaddinin bu seferki Belediyede Haliç şirketine Komiser Şirket bu sene de Belediye hissesini veremiyor Haliç şirketinin mali vaziyetinin fenalığı dolayısile belediye hisacsi- nin geçen sene tehiri şehir mecl e ce kararlaştırılmıştı. Şirketin bu se. ne de belediye hissesini veremeye ceği anlaşılmıştır. Şirketin vaziyeti- Bi tetkik eden hususi komisyon bu seneki hissenin de tehirini muvafık bulmuştur. Teşrinisanide mecliş açı hınca tehir kararı almacaktır. Maa- mafih belediye şirketi di kontrol altında bulundurmak için Halice bir komiser tayini kararlaştırmış ve ko- ser işe vaşlar ışter. Hademe a ketin bütün tanliyet bu benli tetkik ve mürakabe edecek ve bele- diyeye vakit vakit raporunu vere. cektir. Seyyahin şubesinde faaliyet Belediye Seyyahin şubesi İstan- bula seyyah celbi için bir program hazırlamıştır. Bunun için de İstan bula seyyah gelebilecek, bütün mem leketlerle temasa geçilmiş ve şehri mize ait bazı malümat ve broşürler gönderilmiştir. Hariçte yapılan bu propagandanın müsbet neticeler ve. receği tahimin edilmektedir. 40 kuruşa et Şehir meclisi ote azami iyat vaz mu kararlaştırmış ve karar icra edil. mek üzere makama bildirilmişti. Ha ber aldığımıza göre azami fiyat vaz snr hiç bir müsbet metice vermeye. ceği anlaşıldığından belediye bu iş ten vazgeçmiştir. Çünkü et bir çok şekil ve mahiyet arzetmektedir. Ba na mukabil İktisat müdürlüğü et meselesi için bir rapor hazırlamakta dır. Raporda et işi için bazı teklifler yapılmaktadır. Yapılan teklifler ic“ ra edildiği takdirde etin normal va- siyete gireceği temin edilmektedir. Yaz dolayısile şehirde vasati olarak iyi et 60 kuruşa kadar satılmakta dır. 60 kuruş fiyat ise yüksek görül memektedir. Buna mukabil Pendik ve Kartalda 40 kuruşa et satıldığı kurbanı geçenlerde İtalyan sey- yah kafilesi arasnda İstanbula gelen Paçe Alfredo isminde biri- dir. Maamafih Sıçan Salâhaddin Tokatliyan oteli önünde Alfredo ya yaklaşarak cebinden altın sa- atmı aşırmak istemiş, fakat tetik davranamadığı için yakayı ele ver miştir. Salâhaddinin mahkeme- in göstereceği mahalle üç ay müddetle mefiyine, üç ay zabı- ta nezareti altında kalmasına ka- rar verilmiştir. Suça 3 ay hapis , Gebze çarşısında Faik izminde birinin bir çift kundurasile tütün cü Alinin tütünlerini çalan Fahri, Ağırcezada 3 ay hapse mahküm olmuştur. Küçük esnafın Kaydı.. Müddet bir ay daha temdit edilmedi. Küçük esnafın Ticaret odasına kayıt müddeti dün akşam nihayet bulmuştur. Evvelcö verilen müddet ayın son günü bitmi ya kaydedilmiyen daha bir çok es naf kaldığından müddet bir ay da ha temdit edilmişti. Bu bir xy zar fında kimseler müracaat etmemiş tir. Fakat son gürler yı Cemiyetler ve mürakaba mahşeri bir manzai başlamıştır. Dün gene cemiyetler mürakaba bürosu koridorunda yüzlerce kişi toplanmıştı. çen Buna rağmen daha binlerce kü çük emafın kayıtları yapılmamış tır. Müddet bir ay daha temdit e- dilmemiştir. | Ticaret odası meclisi bu kayde | dilmiyenler hakkında bir karar verecektir. Mamaafi cezalı tahsi- | lin meclis tarafından tasvip edil. | miyeceği tahmin edilmektedir. — | Ziraat müsteşarı mezun Ziraat vekâleti müsteşarı Atif Bey dün mezunen Ankaradan şeb zuniyet müddetini Adada geçire cektir, ği yaptığımız tahkikat neticesinde | recekleri esnada görülmesi üzeri- ne çalamadıklarından bırakarak kaçtıkları ve mezkür kurşunların anlaşılmıştır. Diğer bir camiden Sergi dün Galata- sarayda açıldı Dün saat 16 da Galatasaray resim sergisi merasimle © açıldı. Ressam Şevket B. kisa bir nutuk söyledikten sonra Salâh o Cimcoz B. sergiyi küşat etti, Bu söne ser gi geçen senelere nisbetle oldukça daha kıymetli eserleri ihtiva et mektedir. Bilhassa bir kaç genç imza nazarı dikkati celbetmekte- Sergiye ak eden ressam. lar şunlardır: Abdullah B., met B., Âli Münip B., Âli B., Bedia H., Elif Naci B., Feyha- man B., Halil Paşa, Hamit Nej det B., Harilaos ef, Hikmet B Kadri B., Nazmi Ziya B., Sadi B. Sadık B., Sami B. Şevket B., Tur- gut B., Vecih Beylerdir. Bunlar. dan başka merhum Ruhi Beyin de büyük bir kompozisiyonu teş hir edilmektedir. “Taşcılar” mevzulu bu kompo sisyonda merhumun bütün hucusiya ti görülmektedir. Umarız ki milli bir galeri tesis edilirken merhum, bu eseri ihmal edilmez. Ressamlı rımızı tebrik ederiz. Norveçli seyy- 5 otomobille şehrimize gelen Nor veçli seyyahlar dün memleketlerine müteveccihen müfarakat etmişlerdir İbrahim Tali Bey Yalova'da Birinci umumi müfettiş İbrahim Tali Bey, Dahiliye vekili Şükrü Ka ya Beyi ziyaret etmek üzere dün Ya lovaya gitmişi Malmüdürlüklerin- de tebdiller Haber aldığımıza göre, Fatih, E- inönü, Kadıköy, Adalar kazaları malmüdürlükleri “arasında tebeddii Bit yapılacaktır. Söylenildiğine göre Fatih mal müdürü Tevfik Bey ada- lar malmüdürlüğüne, Eminönü mal müdürü Cemal Bey yüktek mektep- ler muhasebeciliğinc, Kadıköy mal müdürü Salâheddin Bey Eminönü malmüdürlüğüne, Adalar malmüdü- rü Bey de münhal bulunan Üsküdar 350 kilo kadar kurşun çalını na dair polisçe bir malümat yok- malmüdürlüğüne tayin edilecekleri