1 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

1 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Toplanılıyor (Başr1 inci sahifede) “allerinim tatbik ve neticeleri, b Talebe hayatı ve aile vazi- 3 — letanbul maarifinin umumi yazları 8 — Mekteplerin — randmanlarını tırnak için ittihazı lâzım gelen Vekil Bey içtimar müteskıp mü- tişlere Türk maerifinin gayeleri X prensipleri hakkımda izahat vere- **k ve hasbühalde bulunacaktır. Maarif Vekilinin tetkikleri Maarif vekili Esat Bey dün öğ- den sonra ilki rasathanesin. trek yeni alınan âlât ve edevat tetkik etmiştir. Kandilli rasathanesi Müdürü Fatin Bey tarafından Vekil Beya bazı irahat verilmiştir. Maarif Vekili Bey rasathanenin faaliyet ve Tiziyetinden çok memmun kaldığı. MW beyan etmiştir. | Vekil bey, Rasathaneye lâzım 0- lin bazı noksan alâtın temini için | Syebbüsatta bulunacağını vadetmiş Wir. Vekil bey rasathaneyi ilk defa Biyaret ettiğini, bu güne kadar mü- Msesenin faaliyetini yakından tamı- Mamaktan mütevellit tecssürümü har etmiştir. Vekil Bey bugün İstanbul San'e lar mektebini ziyaret ederek tetki- katta bulunacaktır. Yerli mallar Sergisi (Başı 1 inbi sahitede) , Dördüncü yerli mallar sergi- sinde dün bütün hazırlıklar ikmal *dilmiştir. Maamafih dün © gece (Bi Sek olan bu asfalt çok mükemmel ir eşkil arzetmektedir. : Sergiye davet edilen Başvekil İsmet Paşa Hz. ve İktisat vekili Mustafa Şeref Bey şu telgrafları m lerdir: “Dördüncü yerli mallar sergisi- | im. Z vet edeceğim. 1SMET “Her defasında inkişaf ve ta- rakkisinin eserlerini gösteren milli sanayiin bir Ağustosta açıl- Mas mukarrer sergisine davetiniz. den dolayı teşekkür ederim. OO tünlerde Ankaradan ayrılmam mümkün olamıyacağı için mazur görülmemi rica ve Birliği teşkil e- den sanayi ve büyük muvaffa- kiyet temenni ederim efendim. Mustafa Şeref Yerli mallar sergisi komiserli #indeni İstanbuldaki muhterem Büyük Millet Meclisi azalarınm adresle- izce malüm olmadığından ken- dilerine ayrı ayrı davetiye gönder mek imkânı bulunmamıştır. Muhterem vekil ve meb'us bey- lerin | ağustos 932 pazartesi gö- latasaray lis edi 8 #iminde hazır bulunmak lâtfunda bulunmalarını rica ederiz. Diploma ve madal- ya tevzii Milli sanayi birliğinin üçüncü yerli mallar sergisine iştirak eden tabrikatörlere dün madalyaları tevzi edilmiştir. Dip- lomaları C. H. F. İstanbul heyeti idare rolsi Cevdet Kerim Bey tev- etmiştir. Cevdet Kerim Bey tev esnasında kısa bir nutuk söy- "syerek fabrikatörlere muvaffaki Yet temenni etmiştir. Dün diploma ve madalya alan fabrikalar şunlardır Cümhuriyet gençler mahfili Yuhan çorap fabrika. yolin, Şark çikolata, Melha çikolata, Emver gazoz, Ha Yık karyola fabrikası, C. H. F. ka- alıştırma yurdu, Şark iş- lemeleri imalâthanesi, kumculuk işleri Haçık efendi, Hamit Bey ku ha hanım badem €z- meyve tozu, Rasim ço- kası, İbrahim fabrikası, Beb kra Karamürsel, bıçak imalâthanesi, Enis Ali Bey kuyumcu Adapaza- rı bez fabrikası, Liyon çikolatası Çapa marka unlar, Losyon Kemal, Loryan şekerleme, Hasan Avni B. tekerleme, fenerli boya fabrikası, Elmas kundura fabrikası, Macar marangoz fabrikası, Tan kundura fabrikası, Turan mebati yağ fab- Ömer Lütfü ıtriyat fabrika Lüks çorap Arslan mensucat ikası, Argiri asfalt fabrikası, İlahmer san'at evi, Nestle, İs- mail Kâzım çorap fabrikası, Fuat Bey çorap fabrikası, $. makinesi şeridi fabrikası, Musta- fa Hakkı İâboratuvarı, , Feshane, Giae. adli Mamanti. Bas İ sir, Yeniköprü, Buğday Kararnamesi ci sahifede) ik takdim edilmiş- Kararname 3 — Bu kararname mucibince Ziraat Bankas ağustos beşinden| Kütahya, Balıke- vas, Denizli, Te- 55 kuruştan caktır. itibaren Konya, kirdağında çkkası şak buğday için olup kal ve ecnebi maddeler ça: ire payı olarak tenzili mikdarlar mahalli borsa ve pa- zarlardaki teamül ve usuller daire sinde tesbit olunacaktır. Buğday- lar doğrudan doğruya müstahsil- den satın alınacaktır. Ve esmanı malm teslimini müteakıp derhal ve nakden ödenecektir. Mübayas edilen buğdayların ne zaman ve ne fiyat üzerinden satılacağı ve- killer heyetince ayrıca tesbit edi- lecektir. 4 — Esbabı mucibe lâhiyasın- da da uzun uzadıya izah edildiği veçhile bu kanunun maksadı müs tahsilin harman sonu ilk aylarda piyasaya fazla buğday srzetme: nin tesir ve neticesi fiyat düşki lüğünün önüne geçmetkir. Bizde silo teşkilâtımız olmadığından buğ- day üzerine varant muamelesi yaptı- rılmadığı ve kooperatifler icap ettiği derecede inkişaf ve tanmmaln etme- miş bulunduğundan müstahsilin piya, saya malını arzetmesi" keyfiyeti tanzim edilmediği için köylü mah sulünü ödemek ihtiyaçlarını karşı lamak mecburiyetile bir an elinden çıkarmağa bakmaktadır. İstatistiklerde de görüleceği gibi harmanı takip eden ilk aylarda müstahsilin piyaşaya döktüğü buğ day mikdarı iştihlâk ihtiyacının çok fevkindedir. Bunun neticesi © İarak'bu aylarda fiyat müstahsi- Tin aleyhina olarak çok düşmekte dir. Meselâ Ankara geçen senenin Hiyat vasatisi 4-12 y. vasatilerinden yüzde 30 ve 35 ha aşağıdır. Geçen sene gene An kara borsasmda şubat vasatisi 5- 39 kuruş olduğu halde teşriniev- vel vasatisi 2-27 dir. Aradaki fark yüzde 56 dır. Vekiller heyetinin bu sene Zi mca müba- yan edilecek buğdaylar için t bit etmiş olduğu ( 5.5 kuruş yeni mahsulün piyasaya döküldüğü ime takaddüm eden istihsal mıntakalarının umumiyeti itibarile vasatisine tekabül ettiği gibi ecnebi buğdayları gümrük hariç olark sırf İstanbul fiyat vaz satflerini de geçmektedir. Buğday mahsulünün az olduğunda da müs tahsil gene elindeki malmı yukarı da izah olunan sebeplerle satmak mecburiyetinde olduğu için mah- sol azlığının fiyat üzerindeki esaslı olarak ve bundan köylünün istifade si mahdut olacaktır. Onun için bu- gün bazı tesiri ancak kanunlardan sonra piyasalarda buğday geçen me safe farkları düşünülmeyerek bütün alım yerleri için tek fiyat kabul edilmistir. Bu tek fiyat uzak yer- lerde olduğu kadar yakın mahal- lerinde leyhine telâkki edilmişti Sivasta buğday meselâ Eskişehire nazaran nakil masrafına tekabül öden 20 28 para fazlasına satıl. mış olması Eskişehir piyasasında sair alıcılar mübayaatında da tesi rini gösterecek ve iki piyasa farkı gene müstahsil leyhine telâfi edil miş olacaktır. 5 — Buğday meselesinin esasın- dan halli ayrı bir mevzudur. Ve © hemmiyetini dalma muhafaza ede- cektir. Buğday mahsulünün verimi ai artırmak ucuza mal olmasını te min etmek müstahsile malını deyeri fiyatında satabilmek imân ve sebep lerini hazırlamak buğday satışını tan zim etmek buğday üzerinde, kredi temin eylemek ve ilâh. gibi bir çok tedbirler üzerinde uğraşılmaktadır. Zamana ve paraya mütevakkıf 2 lan bu esaslı tedbirler yanında bu sne ba kanunla temin edilmesi dü şünülen ve beklenilen nokta yukarı | da izah olunan mevsim sukutunun önüne geçmek ve bunun çok mühim ve büyük olan zararlarından möstah sili korumaktır. 2 İyi bir suretle tatbik edildiği kitte neticenin çifçi lehine çok. feyiz Ki olacağı ve in en mül bi makie balıkımda alınacak ted- birler için bunun hayırlı bir başlan- şüphe elmem. Bu âlilerinin himmet ve fi si r > memek, kanunu iy? surette tatbiki gzel: isime nezaret ve kontrol al bela bulundurmak cibetlerinde vene ruf himmet ve İsaliyetlerinin tesir ve neticesi çok büyük ve kıymetli akt. Ml vilâyette buğday mübayaa smd bulunmamak zarureti alın ma hallerini teşkilât venin Poke iründen mahdut tutmak ve erca Tmendifer yolu üzerimdeki medh merkezlere mecburi ardın. Mamafih buğday. alım me- kalunmıvan Beyaz Ruslar Suikastler mi Hazırlıyorlar? (Başı 1 inci sahifede) ve maznunun tayini cezasını talep| ederken Gorgulof'a İstanbuldan 20 haziran 932 tarihile gönderilen bir mektup okumuştur. Mektup İstan buldaki beyaz Ruslardan birisi tara- fından gönderilmiş ve katil tevkifha nede iken yazılmıştır. Katili teşci e- den ve bütün beyaz Ruslar ayni zihniyeti taşıdığını ifade eden, Bol şevik Rusya ile dost geçinen bütün devletlerin ricaline karşı ayni kas din tevcih edileceğini ihsas ve be- yan eden, kardeş, dost kelimelerile başlayan bu mektup şudur: lu geçirdiğin münzevi iz kardeşlerin, dostların olarak kalplerimizi sana tevcih ediyor ve senin elemine iştirak ediyoruz. Ken- dini fikren kavi, vücutçe salim kur- ban etmeğe daima âmade tanıyoruz. Attığın kurşunu sana Allah attırdı. Fransanın en büyük, ©n asil ve en namuslu adamı, Rusişinin biran evvel halledilmemesinin ölümle karşı lanacağım Fransaya anlatarak ölebi- Hirdi” Mektubun Fransız mahkemesin- memleketimizde- Beyaz Rusların i mieofirporveriiği sulltimal ede- ki mazaran, ihtimal dahilinde görülmek tedir. Bu hususta İstanbul polis ve emniyeti umumiye teşkilâtır. lâzrm gelen alâleayi ve dilekati göstererek derhal tahkikata başlamıştır. Ancak mektubun imzasız olması ve bütün beyaz Ruslarm gönül bir Biğini ifade etmesi daha ziyade dikka te şayan görülmüştür. Bakalım şehrimizdeki beyaz Rus lar bu hâdiseyi nasıl tefsir veya te- vil edecekler? Lâyihayı imzaladı PARİS, 31 (A.A.) — Gorguloff, temyiz lâyihasmı İmza etmiştir. e Asma köprü Meselesi (Başı i inei sahifede) uzun tetkikat neticesinde mı fı görülmüştür. İnşaat için biri Amerikan, diğeri Alman iki ser- mayedar grupu talip olmuş, Âme- rikan projesi tercih edilmiştir. Bu projeye göre, grup, köprüyü orta- da iki ayağa istinat ettirmek su- retile asma olarak inşa edecel birinci kattan yaya yolcular, &i kattan tramvaylar ve diğer va- #aiti nakliye geçec: cude getirilecek, birinci katı gazi- »o olacaktı. O zaman Galata'da bulunan Borsa ve diğer ticareta- Beler için köprüde mükemmel te- sisat vücude getirilecek, bu merci İs şebrin ticaret o hareketlerinin merkezi sikleti köprüye nakledil- miş olacaktı. Sermayedar | grup, | bu binaların kiralarından köprü- | nün bedeli inşaşmı mahsup ede-| cek, sarfedeceği parayı bu kiralar dan çıkaracaktı. isyon, kararını vererek rı porunu Mabeyne tevdi etmiş oldu ğu osnada, Abdülhamit'e verilen ve köprünün Amerika'lılara inşa ettirilmesi Almanlaı lire- ceğine dair olan bir jurnal üzeri- ne iş geri kalmış, komisyon lâğ- vedilmiştir. Komisyonun raporla- rr elyevm Bahriye Mahzeni Ev- rakında bulunmaktadır. Vaktile iyece çıkartılarak tetkiki faydalı olacağını ilâve etmiş Şehitlere ikramiye Malül efrat ve zabitan ve şehit ailelerine malmüdürlüklerince veril kramiyelı hayet bulmuştur. Fatih Malmüdür- lüğünden tevziat devam etmekte o- lap şimdiye kadar 214 kişiye para verilmiştir. Fatih kaymakamı Beyin riyasetinde olan bu komisyon daha 800 kişiye ikramiyesini . verecektir. Dün Fatih kaymakamlık dairesine bir çok malüller müracaat ederek ikramiyelerin bir an evvel itasmı ve seri bir şekilde makbuzların tanzimi rica etmişlerdir. Vilâyetlerin de yakmlarmdaki vilâ- yetler dahilinde kendi ihraç istasyon İarında buğday mübayaa edilmiş ol masının İyi erini görecekleri ve istifade edecekleri tabii - tabidir. Kanu t Bun İyi surette tatbikiyle bizzat mec | bul ziraat mektebi mübayaat komisyonuna müracaatları ve | ra girmek isteyen telebe ağustos 4 üncü perşembe gününe ka- bur olmanızı ehemmiyetle rica eder va muvaffaki; dilerim efendim. — Olimpiyat'ta l | Olimpiyatlar Açıldı Merasimde 105 bin şi bulundu LOSANJELES. 31 (A.A) — Bulutsuz bir gökten yakıcı şunlar neşreden güneşin s yası altında Olimpiyat oyunlarının küşat resminin yapıldığı zaman ha- rikulâde güzel olan stndyomda 105 bin Olimpiyat merakkısr we âşıkı, üs tüste yığılmış bir halde bulunuyordu. Bunlar arasında Müt ed i Amerika reisiciimhur muavi nile dünyanın dört köşesinden gel miş olan prensler ve aedzmdelar ver i. Konulmuş binlerce bahçe şemsi” yelerinden türlü #ürii yeniler akset mekte idi. Aren etrafında gayet gü zel zinet kumaşları ve yüzlerce bay rak dalgalanmakta idi, Bu aralık 2000 kişilik bir mugensi heyeti O- limpiyat şarksımı teganni etmeğe başladı. Muganniler, sirkin bir ucun da mevki almışlardı. Bunlar bir ta- raftan terennüm ederken sirkim di- ğer ucunda Baron Du Goubertins, müsabıklara hitaben bir nutuk irat ediyordu. Havada ve sirkin etrafın- dn kabili sevk balonlar, ve tayyare ler uçmakta idi. Müttehidel Amerika reisieümhur muavini geldiği saran, oyun meydanındaki bando, Ameri- ka milli marşını çalmıştır. Saat 255 de atletler, bir geçit resmi yapmağa başlamışlardır. En önde Yunanlılar bulunmakta idi. Diğer atletler, men- sup oldukları memleketlerin isimle- rine göre Alfabe tertibi üzere Yu- nanlıları takip ediyordu. Bu atletle rin adedi 2000 idi. Atledler alkışlamıyor LONSANJELES, 31 (A-A.) — Timlerden her birini bir alkış tufa- nile selâmlamak suretile seyircilerin milliyet hususunda gösterdikleri bi. ik, oyunların âtisi için bir fali bayirdir. Şıklıklar itibarile İtalyan- lar ile Japonyalılar bilhasen mazart dikkati celbetmekte idi, Mavi bir ü- niforma giyinmiş olan İtalyanlar, Fa şist usulünce kalabalığı lar. M. Curtis, Olimpiyat oy Bı açtıktan sonra kendisi bir Fanfar tarafından selâmlanmıştır. Fanfar'ın sağmelerine boru sesleri de karışmış tır. Ayni zamanda 10 pire de top &- tılmıştır. Bundan sonra Olimpiyat m meşalesi yakılmış ve bu oyunlara mahsus olan bayrak çekilmiştir. Bu merasim yapılırken Olimpiyat marşı çalınmıştır. Dört bir tarafa yüzlerce gövercin salıverilmiştir. Bunun üze- rino Amerikan gkirimellerindes. Galnan, bütün atletler namına edilmiş ve bundan sonra tletler, Rus mütehassısları bekleniyor Rusyadan gelen makinelerin nere demontajı yapılacağını tesbit edecek heyetimizle birlikte çalışmak özere şehrimize yazılan et m ii ne günü İstanbula muvasalat edecekleri malâm değil- dir, Sovyet vapurları kumpanyasmın in ve yarn birer vapuru İlmanı mıza gelecekse de heyetin bunlardan birinde bulunduğu zannedilmemek- tedir. Rus mütehassıslarının ayın 14 önde limanımıza vapuru ile İstanbula muvı beklenmektedir. ZAYI — Yük arabamm 1782 nu maralr plakasını zayi olmuştur. Ye nisi alacağımdan hükmü yoktur. Cibali bisküli fabrikası sahibi Ab dullah. Dr. A. KUTIEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedaviha- nesi Karaköy Böreleçi fırına seraam- dini, Dr. HORHORUNİ Zührevl ve Bevli hastalıklar tedavihanesi — oğlu Mulen- ruj yanında Zambak sokak No.41 Bir kadın Katil oldu! Kendisine yapılan tecavüzü mütecavi- zin kanile defetti.. BEYPAZARI, — Kervanlar köyümde feci bii ir kadın gönül vermiş, fakat kadın tarafın dam şiddetle reddedilmiştir. Ge- ü lerin cuma namazı- nda Hasan, har- manda çalışan kadına tecavüz et- miştir. Uzun bir boğuşmadam sonra kadın, eline geçirdiği bir kamayı çekerek Hasanı göğsünden kaçımıya 'dürmüştür. Kadın tevkif edilmiş: tir. Tahkikata devam edilmekte- dir. Sekiz bacaklı buzağı ORDU, 28 — Gölköy nahiyesi- nin Aslanyurt köyünde bir inek sekiz bacaklı bir buzağı doğur- muştur. Buzağı bir müddet sonra ölmüştür. Ordu'da faaliyet ORDU, 28 — Vilâyetin her ta- rafında köy kz “ununa tevfikan ©- saslı sürette yol faaliyeti başlar | mıştır. Vali Nazif Bey | yapılan yolları at üzerinde bizzat teftiş etmektedir. Şimdiye kadar Fatsa- | nın meşhur ılıcasına gidebilmek için, buradan doğru yol olmadığın dan, Fatsa tarikini ihtiyar ©di İ lerdi. Vali Nazif Beyin himmetile doğru yol açılmağa başlanmıştır. | lediye, senevi birkaç yüz lira | ile isticar ettiği binadan çıkarak | muhasebei hususiyeden 4 bin lira ya satm aldığı yeni binaya naklet miştir, İstanbul İkinci İcra Memurluğun Bir alacaktan dolayı mahcuz olup paraya çevrilmesi taka den ve tamamına on iki bin lira kıy met takdir edilen Galatada camli ce | dit mahallesinin zülfü arz sokağın da küâin atik 16-16 mükerrer ve &e- | dit 6.8 numaralarla mürakkam ve | tahtında dükkân müştemil “ve te- | vekkül hanı nazile maruf bir bap kârgir banın yirmi sekiz hisse itiba rile altı hissesinin icra kılınan birin- ci arttırması neticesinde beş yüz lira bedelle talibi uhdesinde | kalmış ise de bedeli merkür kıymeti muhamme niye ve mezkür gayri menkul üstün- deki ipotek bedelini tecavüz etme miş olmasına mebni 3-9-992 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar kem dairede ikinci a- gık arttırması icra kılmacaktır. art tarmaya iştirak etmek isteyenlerin, sieskür mahallin kzymeti muhamme nesi olan meblâğı mezburun yüzde onu nisbetinde teminat akçası verme leri lâzımdır, hakları tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli alacaklılarla iflifak halkı sahiplerinin ve diğer | alâkadarların ve faiz ve masrafa da. ir olan bu iddin ve haklarını tirihi ilândn itibaren yirmi gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte daireye bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olma yanlar sakış bedelinin paylaşmasın- 'dan hariç kalırlar. Müetrakim ver. si ile belediye rüsumları ve vakıf icaresi müşteriye aittir, daha fazla malümat almak İsteyenlerin 30-7- 932 tarihinden itibaren daire divan- hanesinde asılı bulundurulacak olan dan: #sireslni havi vaziyet ve takdiri kıy imet raporunu görüp anlayabilecekle | ri ilân olunur. İstanbul Yarış ve Islah Encümeninden: 5—8—932 At yaşırlarının dördüncü İngiliz Handikabına giren hayvanlardan Frig 57, Piyer 56, Strombolis 52, ve beşin- ci tay mahdut Handikabma giren Yıldırım 58, Klas 57, Bos- kurt 55,5, Daylaght 54, Murat 53, Karaca; Yavuz Oğuz 51 rer | kilo isklet taşıyacaklardı (3728) İst, Ziraat Mektebi Müdürlüğünden: (20000 kilo ekmek, 16,000 2.000 kepek, 4.200 mısır, 6.400 bul Zirset mektebi ihtiyacı için darları yazılı 8 kalem ekmek ve yem kapalı zarf us saman, 6.400 arpa, 2.000 yulaf kuru ot, 2.500 buğday) İstan. muktazi bulunan yukarda mik- | 24 a-| | ğustos 932 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beşte iha- lesi rasile birlikte yevmi mezkürda nasmde kölin: hiseler muhasebeci ra kılınmak üzere münakasaya konulacağından taliplerin şeraiti görmek için her gün ve iştirak için de Te 7,5 teminat pa İstanbul Maarif müdüriyeti bi- Tarsus Ziraat Bankasından: Cinsi oOMevkii (oOZira Ev Dö Vergi Muham- P Kıy men Kıy 3749 2000 1040 2000 Emval No, 15 17 Kızılmurat 500 Hükümet caddesi Küçükminare 350 Bağ Kalburcu s8 © Bahçe İnce hark “ 0 | — 20 temmuz 932 tarihinde mülkiyetinin ihalesi tekarrür eden evsafı yukarıda yazılı gayrimübadil mallarına talip zuhur etmediğinden müzayedenin on beş gün daha temdidine karar verilmiştir. 2 — 3ağustos 932 çarşamba gühü saat on beşte onleni müza- yede suretile ihalesi yapılacaktır. ; 3 — Ellerinde gayrimübadil bonosu olanlar bonolarını bedeli ihaleye mahsup ettirebilirler. Şu kadar ki yüz liradan dün kü- sürat nakten tesviye olunur, 4 — Müzayedeye iştirak edebilmek için ihale saatinden evvel müzayedesine iştirak olunacak emvalin muharimen kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbötinde teminat akçesi verilecektir. 5 — Bedeli ihale ihale günü ve tamamen tesviye olunur. 6 — Mezkür emval ile satış şeraitinin teferrüatı hakkında daha ziyade malümat almak istiyenler Tarsus Ziraat Bankas” Gayrimübadil işleri memurluğuna müracaat ederler. (3697) Hane 0 Harap fırın o Arsa o 0 aleyi mütcakıp peşinen ve Konya Nafia Başmühendisliğinden: (41793) kark bir bin yedi yüz doksan üç lira bedeli keşifli Konya — Beyşehir yolunun 42-900 ile 51 4-900 inci kilomet roları arasında (9000) metre tulünde şose tamiratı esasiyesile imalâtı snaiye tamiratı cüziyesi kapalı zarf usulü ya konulmuştur. İhalesi 24—8—932 çarşamba günü saat on beşte vilâyet daimi encümeninde yapılacağından talip olanların 661 No, ka- Dun ve Nafia işleri Münakasa şreniti umumiyesi ahkâmına göre hazırlıyacakları kapalı zarfı ihale zamanına kadar Vilâyet en. cümenine tevdii ve tafsilât almak istiyenlerin başmühendisliğe müracaatları ilân olunur. (3726) | Devlet Demiryolları idaresi ilânları İ Bursa — Mudanya hattında yazın deniz banyoları mevsi- minde tatbik edilen ve münhasıran Mudanyaya dönecek yolcu- lara mahsus olan tenezzüh tarifesinin, aynen Mudanya — Bur- sa azimet ve avdet seyahatlerine de teşmil edildiği ilân olunur İse münakasa- (3739) Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâletinden Vekâlet için 90 on kok kömürü alıncaktır. İtaya talip olan ların şartnameyi görmek üzere Ankara Sıhhat ve İçtimai Mu avenet Vekâleti İçtimai Muavenet Umum Müdürlüğüne ve İs- tanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğüne müracaat eyelemeleri, (3741) Çatalca Ziraat Bankasından: (Karar No. 119) Yunan tabasına sil olup gayrimübadil bonoları mukabilinde satılacak “olan Silivri kazasında iskele mevkiinde kâin 14,695 lira bedeli mühammineli «Un fabrika) s1 30-7-932 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile ve 21 gün müd detle müzayedeye vazedilmiş olup bedeli haddi lâyik görüldüğü tekdirde 20 ağustos 932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 buçukta ihalei kat'iyesi icra kılınacağından talip olanların geraiti anlamak ve pey sürmek üzere 44 yedi buçuk kuruş pey akçelerini müstashiben Silivri malmüdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur. (3631) Ankara Nümune Hastanesi Baş Tabipliğinden: Hastanemizin muhtelif şuabatının ihtiyacı olan “127” ka. lem alâti cerrahiye 28 temmur 932 tarihinden 28 ağustos 932 pazar gününe kadar bir ay müddetle ve aleni münakasa sure tile münakasaya konmuştur. Talip olanlar şartname ve listesini görmek için İstanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlü- üne ve Ankarada her gün öğleden evvel idare memurluğuna müracaatları ilân olunur. (3672) Haydarpaşa Emra Sariye ve İstilâiye Hastanesinden: Müessesemiz için bir sene zarfında lüzumu olan sadeyağı hakkında 21 temmuz 932 tarihinde icra kılınan aleni münakasa neticesimde verilen fiat gali görüldüğünden münakasanın bir hafta tehirile tekrar münakasasına karar verilmiş olduğundan yevmi minkasa 6 ağustos 932 tarihine müsadif cumartesi ola- rak tensip edildiğinden taliplerin şeraiti sabıka dairesinde yev- mi mezkürda saat (14) te İtsanbul Limanı Sahil Sıhhiye mer. nur, (3735) .. ue. İlamale klamış talebenin derslerini yetiştirmek üzere mekte bimizde Fizik, Kimya, Riyaziye ve £ Lisan dersleri için ikmal nezdinde müteşekkil İstam- teklif zarflarının mezkür saate kadar tevdii, (3670) kursları açılmıştır. Mektebimiz talebesi ile hariçten bu kurslar dar her gün mektebe müracaat edebilirler kezinde müteşekkil ihale komisyonuna müracaatları ilân olu- Feyziye Lisesi müdürlüğünden