8 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

8 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

©Oir. 7 inci Mierseh 48 punn kaybet Asrın emdesi “MİLLİYET” tir 8 AĞUSTOS 1932 Idarehane: Ankara caddesi, 100 Ne, Telgraf ndresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları: > Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matban 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için O Hariç için LK B aylığı 4 — 6 750 iz 4— Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 ku Fuştur. Gazete ve matbaaya işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz İlânları mes'u- Biyetini kabul etmer. BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy rasat merkezinden aldığımız malümata * gün hava bulutlu gür şimalden esecektir 78-992 tarihinde hava tazyi ki 760 milimetre hararet 25 asgari 15 santigrattır. | OLİMPİYAT | 4x100 Bayrak Ya- | rışında yeni rekor: 40 6-10 4x 400 wi de dünya rekoru kırıldı 3. 11 8/10 LOS - ANGELES, 6 (AA) — İ Döcatklon. 400 metre: İ Tisdeli, 49 enniye, | (Yüksek atlama) / merika) , 1,85 metre İ Döcatklen'da beş muhtelif müse bakin dan sonra Charles, 426620 pu- | f aran, bu seçecek rüz azami Charles (A- yan; Disma, 4181; Jarvinen, 4165, | 76; Sievert, 4158,21; Bausch, 4029, 35; Eberle, 3904,049 1 110 metre manisl. Birinci « 1 inci, Wenger, 15 4-10 © saniye; 2 imci, Tisdali (irlanda) 15 5 - 10 saniye; 3 üncü, Hart (Cemubi Afri- kn) 15 6 - 10 saniye 110 metre manalı, İlinci Pentathlon 1 inci, Cbarler (Amerika) , 16 sani- ye 2-10; 2 inci, Disma (Litvanya) 16 4-10 saniye. 110 metre manialı. Seçme müsa- © bakalarında Alman Wenger, bu mo safeyi 15 4-10 saniyede katetmiş tir. Disk ataya: 1 inci, Bausch (Ame ln) , deki 4558 metreye step *” Sari atlama müsabakasında Diz- ma yaralanmış ve bir sedye ile anha haricine çıkarılmasına © mecburiyet hasil olmuştur. LOS . ANGELES, 6 (A.A) — Dimsa'nın yarası pek o kadar vahim. “ olmayan bir ezikten ibaret olduğun müsabakalarına seri LOS - ANGELES, 6 (A.A) — Pentathlon - Cross - Country: 1 inci, Legard (İngiltere) , 15 ika 2,2-10 saniye;; 2 inci, Mac Dougali (İngiltere) 15 dakikn, 42 saniye; 3 üncü, Duranton (Fransa) 16 dakika, 3,2-10 saniye. Pentathlon'un 5 O müsabakasma iştirak etmiş olan atletlere ait mü. temmim tasnif: 6 inci Remer 47 putin kaybetmiş miştir. 8 inci Simonetti 53 o puan ü ee 9 uncu O Pagnini 56 | Milliyet'in Edebi Roman: : 56 “Ölüler yaşıyorlar mı? ZFelseli fantastigce roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ © — Münire hizmetten fırsat bul | > duğu anlarda ağaçlar arasında © bep vefasız sevgilisini gözetle- yor, ona kâh istirhamkâr puse- ler gönderiyor, kâh hiddetle almış yumruklarını sallayor- © — Kadının böyle bazan etraf. “tan görülmek pervasızlığna in varan taşkınlıklarına şa- lan Orbanla Turhan ondan | soruyorlardı: — Dilâver bu ne? — Rezalet... — Hakikaten... Sonra iki kardeş Dilâverin “kızararak verdiği bu cevaba gü N “lüyorlardı. Çocuk bu gülmele- re hiddetlenerek çatık surat ve kısık sesle: , — Gülmeyiniz diyorda. Göl. niz... Terbiyesiz hizmetçi. | müsabakada kaybetmiş olduğu pu | 32 puandır. Keriman Hanımın kraliçeliği mürettep mi idi? punn kaybetmiştir. Pentathlon © müsubakasmın en | gözde oyuncularından evvel Pacini, İ 84 1:2 puan kaybederek 15 inel ol: muştur. Atletlerin tasnifi: 1 inci, Oxenstilerna © (İsveç) , 5 anlar, 4, 14, 2, 5 ve 7 yani cem'an 2 inci, Lindman, kaybetmiş oldu ğu puanlar, 12, 2, 19, 9 ve 4 yani cem'an 35 12 dir. 3 üncü, Mayo, kaybetmiş © oldu- ğu puanlar; 15, 1, 9, 1 ve 13 yani cem'an 39 dur. 5 inci, Pemer, kaybetmiş olduğu puanla 12. 10, 4, 13 ve 8 yani ce man 47 diz 6 ıncı, Miersch, kaybetmiş oldu. #u puanlar: 10, 10, 5, 17 ve 8 yani cem'an 50 puandır. i Öxenstierna punn kazbetmiştir. 2 inci Lindman (İsveç) 35 punn kaybetmiştir. 3 ün cü Mayo (Âmerika) 38 puan kay- betmiştir. 4 üncü Thofelt | (İsveç) 39 puan kaybetmiştir Asri Pentatlon (En o mükem mal atleti tayin için yapılan 5 müsa baka) , İsveç'li Özücnstirrma tara fından kazanılmıştır. İsveç, bunun. İn 3 üncü defa olarak asri Olimpi- yat Pentathlor'unu — kazanmış olu yor Serbest yüzme ( Erkekler ) İ LOS - ANGELES, 6 (A.A) — Serbest yüzme, 100 metre, (Birin ci seri) 1 inek, Kali Mevag) 32 l Amerika ) , 59 6-10 3arany 60 4-10 sani Hik 4 gelen finale kal (Birinci seri) : (Japonya) ; Thomp- Kalili (Amerika) saniye, mşlardır. Miyozaki — (Amerika) yozaki'nin zamanı 58 Olimeiyat rekoru (ikinci seri) . Tasnif Kavwaishi (Japonya) , Schwartz (Amerika), Kanahashi (Japonya), Spencn (Kanada) , İ manı: 59 saniye. (İkinci seri): 1 inci, Spence (Amerika) 59 3-10 | saniye; 2 inci, o Schwartz; 3 üncü Paw (Üçüncü seri) £ 1 inci, Takabashi, 69 5-10 sani- Ye; 2 inci, Thompson; 3 üncü, Roc a (Dördüncü seri : 1 inci, Miyazaki o (Japonya) 58 7-10 saniye; 2 inci, Szekely; 3 ün-| cü, Ali, Amerikalı Ryan, finale kal. | mağa muvaffak olamamıştır Serbest yüzme (Kadınlar) | LOS - ANGELES, 6 (A.A) —| Yüzme (Kadınlara o mahsus) 100| metre serbest yüzme, 3 yüzgeç, demi finale kalmışlar. dır. Bunlar da Ladde | (Felemenk) Godard (Fransa) ve Davies (İngil- | tere) dir Ülkinci seri) . Tasnif: ! 1 , Cooper (İngiltere) , 1 da kika, 9 saniye (Dünya rekoru) ; 2 inci Merim (Amerika) ; 3 üncü Bult (Avusturalya) ; (İkinci seri) Cooper (İngiltere) birinci miştir. (Üçüncü seri) . Tasnif: i, Madison (Amerika) , 1 da | kika 8 9-0 saniye (Yeni dünya re- inci, Marke (Cenubi Af rika) ; 3 üncü, Andersen ( (Dani marka). 200 m. kurbağala- ma ( Kadınlar) LOS - ANGELES, 6 (AA) — Yüzme (Kadınlara © mahsus) 200 metre kurbalama. (Birinci seri) . Tasnif Dennis o (Avusturalya) ; Hoff- mann (Amerika) ; Prior (Canada). | İkinci seri. Yacobsen (Danimar- ka) 3 dakika, 12 7-10 saniye; 2 in ci, Govednik (Amerika) ; 3 üncü, | Wolstenholme (İngiltere) Üçüncü seri, Machata ya) 3 dakika, 10 7-10 saniye; Caldwwell (Amerika) . Her gel. (dapon- inci, | del etmesine sebep olabilir. Orhan — Öyle ya... Bu ki hizmetçiye tenezzül eden genç- lerde terbiye bahusus bedii zevk sranabilir mi? Turhan — Bu köşkün genç- leri tarafından öbür köşklin hizmetçisine ilânı aşkedilmiş.. Bu şümul üçümüz için de varit- | tör. Bu kirli sevda hepimize bu- laşmış oluyor... Dilâver — Çok eğoistsiniz yahu.. Ben bu kadına hakika- ten gönül verip te aşkımı yan- madım. Ağzından bir kaç söz almak için bulantıyla karışıkbir arsızlık yaptım. Belâyı başıma satın aldım.. Şimdi üç kafanm aklı birleştirerek pürüzü ayık lamaya bir çare aramak İâzim | gelirken beni balçığa itip ken- dinizi temize çıkarmaya uğra- (Başı 1 inci sahifede) gazetelerinde de, güzellik müsa- bakasna karşı alâkasızlık vardı. Brükselin başlıca gazetelerinden olan LeSoir ve İndependance Belge'de müsabakaya dair yazı- mn mini mini bir resmini neşret- miş ve resmin altına kısaca “Spa şehrinde yapılan intihapta dünya güzelliğine seçilen Türk güzeli Keriman Halis Hanım” sözlerini ilâve etmiştir. Belçikada dahili bir takım vak'alar var. Halk, gü- zellik işlerile meşgul değil. Gaze- teler, birinci sahifelerinde memle keti daha yakından alâkadar den hayati meselelerin teşrihine hasrediyorlar... Ayni mütalenları, Belçika için olduğ i, Fransa için de varit görel Almanya da cereyan eden diset, Fran sızlara, değil dünya yayi bile unutturmuştur, deni lir. Güzellik müsabaka liz gazeteleri de pek az meşgu olmuştur. Hattâ, bir çokları, müsabakayı haber almamış gibi dir. Ne intihabın yapıldığından bahis var, nede Türk gü; birinciliği kazandığından. ler iktisadi buhran, di teslihat, İngi İ konferanslara Bu alâkasızlı tile müteessir etti. du Buradaki atandaşlarım da ayni tee, gindedir. İstiyorduk © ve umuyor. duk ki gazeteler, Keriman Halis Hanımın büyük kıt'ada resimleri» ni koyarak, hayatı hakkında uzun uzadıya malümat verecekler ve tabii bu vesile ile de Türkiye kas ür i inale kalmışlardır. Gene (Birinci seri) ; İ inci, Dennis (Avusturalya) 3 dakika, 8 2-10 saniye, (Olimpiyat rekoru) ; 2 inci, Hoffmann. Yat yarışı ! ( Monotip ) LOS - ANGELES, 6 (A.A) — isabakaları (Monotip s#mafı). ci, Haas (Felemenk) , 2, 2,16, ci, Behr (Almanya) 2, 3,5; ün cü, Lyon (Amerika) 2, 623. Deniz pek sakin idi. Hiç bir raftan rüzgâr esmiyordu. yarışı şa suretle bitirmişlerdir; Ridi (Ayasturya) 2, 8,30; Rastey, 2, 8,7. Felemenk 21 punnla başta gel. mektedir; 2 inci, 18 er puanla Ame rika ve İngilteredir. 4x100 Bayrak Yarışı LOS - ANGELES, 6 (A.A) — Bayrak yarışı, 4x100 (Birinci seri): Mütcakip turlara 3 takım kalmış tır, bunlar da Almanya, Japonya ve İngilteredir. Alman takımı, mesafe yi 41, 2-10 saniyede katetmiş ve İ- kinci takımı İ metre 80 santimetre | geçmiştir (kinci seri) Amerika, İtalya, Canada, Ameri- kalı koşucular, 400 metre mesafeyi 40 6-10 saniyede katederek yeni bir dünya rekoru tesis etmişler, düncü ve sonuncu Amerikan li, İtalyan koşucusunun 22 metre 70 santimetre önünden gelmekte idi. 4x400 Bayrak Yarışı LOS - ANGELES, 6 (A.A.) — İ Bayrak yarışı, 4x400 metre. (Birin- , Amerikan takımı; 2 inci, | Balyan takımı; 3 üncü, Alman takı zmn Arsrikan takımının o zamanı dakika, 11 8-10 saniye. (Dünya re koru) . Bu takım, 82 metre 30 san #imetre ileride Her 3 takım da finale tar. seni kurtarmak Münireyi sevmiş na nazardan n biz de görünmeliyi; Dilâver — Halli bu mesele değil... icap eden Bu kadını İ bahçeden bahçeye bana sarlın. kalmış- ! İ dınlığının son tekâmül merhi lerinden bahsedecekler. Cemilekâ rane neşriyattan vazgeçtik. Hiç | olmazsın aleyhimizde yazılar yaz- | mak için bunu bir fırsat telâkki | edenler meydana çıkmasaydı. Bu | meyanda edebi Candide mecmu bu müsabakayı diline dola: | rak, güzelimizin dünya güzelliği- İ ne intihabı herkesi hayrette bırak | tığını, bunun evvelden kararlaş- muş olduğunu yazmaktadır. Candi de'in iddiasına göre, daha Spa şeh rinde müsabakanın neticesi ilân e dilmezden evvel, Brükselde çıkan akşam gazeteleri, Türk güzelinin dünya güzeli intihap edildiğini yazmışlar. Keriman Halis Hanım, İransızea bilmediği için, önüne mikrofon getir zaman evvelâ hiç bir şey söyleyememiş, nihayet türkçe bir kaç kelime ile teşekkür etmiş. Candide muhafazakâr ola- rak tanınmış bir gazetedir. Türk- lüğe temas eden yazılarda bu ga- zetehin bitaraf kalmasına imkân yoktur. Belçikada çıkan İntranci- gazetesi de, misafir kaldığı otelin Keriman Halis | ne de Chambrer ile görüşmüş | İ Femme de Chambre herhalde ga razkâr olduğu kâr olan bir ifade ile demiş ki — Türk güzeli fransızca bilmi le bir çok söndürülmüş ciga um. Türk kadınları, yas | İ taklarmda bile cigara içiyorlar. Hiç bir kıymeti olmayan, bu ga | razkârane sözler, cevap vermeğe değmez şeylerdir. “Candide,, in makalesi Haftalık “Candide” mecmuası, Spaya, hususi bir muharrir gö dermişti: Herhalde m ve intihap neticesini gözle görmediği harrir gerek Keriman Hanım, ge- rek şekli intihap hakkında pek ga razkâr ve tarafkir yazılar yaz- maktadır. Bu yazıların hiç bir kıy meli olmamakla beraber karileri. | mizi mahza haberdar etmiş olmak ! Muharrir yazınna şöyle b: “Britanya otelinin ilk katında, ikinci Giyyorun hal'ini imzalamı- ya mecbur olduğu salon vardır. Alman imperatoru, başı önünde İ olarak bu salonu geçmiş, ve ken- İ disini Hollanda'daki menfasına | | götürecek olap#tgmobile binmiş- İ &. Bugün ayni otelin olması, şık seyyahların nazarları- İ mı üzerine çelimiye matuftur. M | Almanya, saltanatını bütün yaya teşmil edecek olan, ve ke disme bunun lâyık olduğundı biç şüphe etmediği dünya kraliçe güzeller mayo ile sahneye çıkar . “Maline” kardinalı, bu ha- rekoti tasvip etmeyeceği nen bildirmiş olduğu için, güzeller #unre tuvaleti ile ortaya çıkmışlar dı. O akşam, bütün güzelleri gör- dük. Herkes Mis Yugoslavya ile Mis Almanyanın kazanacağını zannediyordu. Türkiye güzellik kraliçesi, şöyle bir geçmis, kimae- nin nazarı dikkatini celbetmemiş i, ertesi günkü intihabı söyle anlatıyor: “Hakem heyeti dünya güzeli o larak Türkiye kraliçesini ilân e- der etmez, büyük bir heyecan ve sürpriz oldu. Vakın bu heyecan ler içindi. Öteki krali. den kıpırdamadı Bile. Birçok kimseler ayılıp bayıl- | malar olacağını tahmin ediyordu. ön oraya davet edil miş olan sal tiyaç hâl olmadı. Türkiye gözel. lik kraliçesi ismi söylenir söylen. | Almız | Orhan — Nerede buldun? İ Dilâver — Ben boynumdan İ fırlatıp atmıştım. o Annemin böyle şeylere hürmeti büyük. | Bulduğu yerden kaldırıp | tür, tılıktan menetmek için ne yap-! dolaba saklamış.. malıyız? Düşünülecek şöy işte budur... Orhan — Tehdit... Dilâver — Nasıl? Orhan — Basbaya.. Dilâver — Onun gönderdi- ği tatlı puselere karşı ben bu- radan sopa mı sallamalıyım? Turhan — Kadının cür'etini kesecek bir korkutma usulü bul da ne sallarsan salla. Orhan birden bire: — Haniya senin boynunda mazeninin elile asılmış bir tene- ke muska vardı.. Ne yaptın o- mu? — Bırakınız Allahı severse- niz.. Attım bir tarafa... İ Ne yapacaksın? Cin, şeytan şerrinden emin olmak için boy- nuna mı asacaksın? Orhan — Hayrı bakacağım. Ne var? Dilâver — Bu tenekeciğin içine deve, fil sığmaz ya.. El bette münasebetsiz bir şeyler Jvardır. açıp içine muhakkak ve âşi- | salonunda, | İ | | ! iahmer heyetine ih- | Ufak bir tornavidanın ucile | İlehimi kaldırarak müselles te- nekeyi açarlar. Içinden bir çok katlara bükülmüş yazılı bir kâ- irt çıkar... Mihri Süleymana benzer alelâcayip şekiller, kü. bi mi? Mihi mi bir takım harf. ler, rakamlar.. Bu büyücü işa- retleri arasında yalnız bir şekil dikkatlerini çeker: Bir yürek 'di. bançer sap- | lanmış.. Yürekte Dilâver, han- | rilerden koruma muskası de; çerde Münire yazılı.. Ve sonra adeta muhabbet büyüsü. resmi üzerine bir şu ibarı İ «Sandalyeler, koltuklar atlıya- | İ kullanır musmız? İ tar. Cemiyet bu sene içinde as- | artmaktadır. Halkımız sıhhati- | mez, ayağa kallamıştı. © “Tuhaf şey. Garip bir tesadüf eseri orkestra derhal, sanki hazır mış gibi, Türk milli marşını çalma ya başladı. Marş başlar başlamaz | halk bir hafif tereddüt geçirdi, fa kat derhal hissedilmişti ki, bu, Ga zi Mustafa Kemal Cümhuriyetinin milli marşıdır, ve herkes ayağa kalktı. Sonra, bu havadisi, yepye ni bir havadis diye Brüksele gö- türmiye döndüğüm vakit akşam gazetelerinin, şimdiye kadar emsa ine tesadüf edilmeyecek bir mes leki kablelvuku hisle, k an kraliçenin ismini ve resmi setisselnin bizlere Spada inden daha evvel ilân et olduklarını öğrendim.” ayağa kalkmış, ışlıyordu. Fotoğ- hakkında pek yanlış ve eksik bir fikir verdikleri dünya güzeli hakikaten hoş bir kızdı. Turuncu bir ipekli giyinmiş olan Mis Türkiye tatlı bir letafet etle etrafı selâmlıyordu. İnce ve âhenktar olan vücudü ha kikaten mükemmel ve tam olsa ge rek. M. Marke, gelip sol göğsüne yüz bin frank kıymetinde pırlan- | ta bir plâk taktı, Spa şehri namı- na bir vazo hediye edildi.” Muharrir makalesine devam e- iyor. “Genç kızın burnuna bir mikro fon dayadılar ve «Bir şey söyleyi- niz» dediler. Dünya güzeli meyus bir hareket yaptı. Bi “Telefon da olduğu gibi bir şey söyleyiniz." İ dedi. Fakat bu Türk kızı yalnız | türkçe konuşuyordu. Bir zemze- me halinde birşeyler söyledi. Şüp hesiz bu herkes i güzel sözler- i | di. Hakem heyeti sıcaktan müte- madiyen terleyip duruyordu. Ken İ dileri, dünya kraliçesi kadar mem | nundular. Bunda anlaşılmayacak | bir şey yoktu. Zira, Türkiye, iyi İ bir intihap doğrusu. Gelecek sene | için sl bir seyahat tir, orada, öbür sene tatilini gi meyi temin için, 'Bütün salon Türkiyeyi olduğunu da saymıyoruz. Hakem İ heyeti (sabık bir düşman) devle- | . İtin mümeesilini seçerek, bu gün İiçin büyük bir haiz olan milletleri ma prensi hizmet © etmiş oluyordu. Vakın Alman güzelini seçmediler ama, herhalde kim ne derse desin, henüz pek hususi hâ tralar bulunan bir memlekette, bu biraz fazla olurdu.” “Candide” © muharriri yazısını söyle bitiriyor: yatıştır- | rak dünya güzelinin yanına gitti- | | ğim zaman yanında, elinde kalem | ve küğıt bir gazeteci duruyor ve ona şa suali soruyordu — Matmazel “sutiyen « gorj” Doğrumu ber, henüz bu gazete ci kadar hulüs ve cür'ete sahip de gilim, hemencecik savuştum.” Veremle mücadele Verem Cemiyetinin Erenkö- yünde mutavassıt halk için aç- | tığı kırk yataklık sanatoryo- mun bütün yatakları dolmuş. | ri ve fenni bir verem dispanseri daha açacaktır. Cemiyet reisi Ali Paşa bir muharririmize şunları söyem tir: — Halkın Verem Cemiyeti- ne karşı alâkası gün geçtikçe ne daha fazla itina etmiye baş- | lamıştır. “Rakı, suiistimal, sefahat, Vüks iptilâsı terkedildikçe ve- rem tehlikesi de o nispette aza- lacaktır. Zayıf olanlar bol bol tereyağı, zeytinyağı, şeker ye- melidirler. Bunlar yapıldığı tak dirde veremin tesirleri azalmış Yalvartsın. “AÂmin.. âmin Erhamerrahi- min. Bu duanm öbür tarafında yedi meş'ale arasına alınmış bir insan şekli veşu yazılar: Bu resim meş'alelerin alevlerinde nasıl kavruluyorsa Dilâver de | ireye öyle yansm, yansın, yansın, yansın, yansın... Yüz defa yanım bin defa yansın, yansın, yansın... Ezanlar oku- nurken, ölüler gömülürken, ge- beler doğururken, hastalar can verirken... Mağrıp yıldızın kuyruğundan saçılan Ve daha bundan öteye saç- ahım envar... İki kardeş katıla katıla gü- lerlerken Dilâver lâhavle ile boyun kırarak: — Vay imansız karı be. Be- Bi Salamandıra sobasına çevir- Orhan — Bu ruhlardan, pe- Eze seyahatı İzmir Himayeietfalinin tertip et miş olduğu İzmir — na — Seli mü ö nra yapılacaktır. Va- hate bir çok zevat işti mektedirler . Seyahat bir hafta sü recek, ba suretle hem güzel ve fay. dalı bir seyahat imkânı temin edil. miş, hem de eğlenilmiş | olacaktır. Seyahate vaki olan rağbet alınarak müracaat müddeti leye kadar temdit edilmiştir. Figüran araniyor “BİR MİLLET UYANI- YOR” filminde figüranlık et- mek isteyen güçlü, kuvvetli ve boylu gençlerin Çarşamba gü- Dü saat lde Nişantaşında Va- li konağı o caddesinde Film) Studyosuna ları, müracaat- ————— | Askeri tebliğat ismen kal dkğ şik askerlik şubesinde yerli | ve yabancı 324 (Dahil) doğumlu lara kadar ve bu doğumlularla mua meleye tabi askeri tam ehliyetnameli lise ve muadili yüksek ve âli mek tepler mezunlarının eylül 932 bida yelinde sevk edileceklerine nazaran hemen şubemize kayıtları için müracaatları lüzumu ilân ur, olu- Usküdar şubesinden: 328 doğumlular ve bu doğumlu. larla muamele görenlerin son yok. | lama ve muayeneleri bitmek üzere- dir. Şimdiye kadar müracaat etmi yenlerin bu hafta zarfında müracaat etmeleri, gelmiyenler hakkında mad dei kanuniyenin tatbik edileceği |. | lân olunur. 0.5 1 — Beyoğlu emvalinden halen maaş almakta olen malğl mütekait lerle keza halen maaş almakta olan şehit yetimlerile on senelik maaş- larını alarak » ye müracaatla 932 senesine ait Tü | tün ikramiyesine © kaydedilemeyip ikramiyesi alamayanların tarihinden bir haftaya kadar derhal şubeye müracaatları elzemdir. 2 — Müracaat etmiyenlerin bil | âhara vukubulacak müracaatları na- ibare almamıyacağı ilân olu ire — Ati- ik seyahati çarşamba gü öğleden pur yolcuları Galata rıhtımından ala ak et dikkate yarn öğ (ipek tesbiti alâkaları kesilmiş olan ehemmiyeti | malâllerle şehit yetimlerinden şube İrtihal Yenişehir eşrafından © met J Ali efendinin kerimesi ve Yeniş&i li merhum Neş'et Beyin zevcesi te sabık konsolosu Hasan Kı İtin, Hariciye Vekâleti siyasi lerinden Rauf Hayri, Sabık burg başkonsolası Fahrettin Beylerin ve hemşireleri Hayriye nimın teyzeleri Fatma hanım asi İ müddetten beri devam eden has ğı neticesinde vefat etmiştir. İ nazesi bugün öğleden evvel Kad yünde Cevizlikte hasırcıbaçı se ğında 48 numaralı haneden kal larak Karaca Ahmetteki © meti ebedisine tevdi © edilecektir. İ kederdidesine beyanı taziyet riz İst. Mr. Kumandanlıği Satınalma kom. İlânlar! Kilo 1200 2500 Kuru üzüm Şeker 1200 © Gazyağı 11200 © Sabun Harp akademisi ihtiyacı içi yukarıda yazılı erzaklar dört) İ şartnamede pazarlıkla satın # İtnacaktır. Pazarlığı 9-8-932 s8 İli günü saat 14 ten 17 ye kadaf Tophanede Merkez Kumandafi lığı satm alma komisyonundü icra o kılmacaktır. o Töliplerif İ şartnamelerini görmek için k& İ misyona müracaatları ve iştirak için de muayyen vaktinde ko" misyonda hazır bulunmaları (135) (3816) xs Merkez o kumandanlığınf merbut müessesat ihtiyacı içi 75794 kilo ve 15528 kilo mam | kömürü iki şartnamede ps” zarlıkla satın almacaktır. Pa zarlığı 9-8-932 salı günü saat 14 ten 17 ye kadar Tophanede Merkez Kumandanlığı satmale ma komisyonunda icra kılma caktır. Taliplerin şartnameleri" ni görmek için komisyona mü- racaatları ve iştirak için de mu ayyen vaktinde komisyonda bi İzir bulunmaları. (136) (3817) İstanbul Mıntaka San'at Mektebi Müdürl üğünden: Talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. Müddet 14 ağustos 932 pazar günü saat 17 de bitecektir. 1 — Leyli meccanilik için İstanbul Vilâyeti nüfusunda kayıt h olmak. 2 — İlk mektep mezunu bulunmak ve 15 yaşından yukari bulunmamak. 3 — Mektepte talim edilen mesleklerde çalışabilecek sıhhat ve bünyede olduğu mektep doktorunun raporile sabit olacak. 4 — İlk mektepte okunan derslerden yapılacak müsabaka im tihanında mektebe almacak talebe adedi arasına girebilmektir. Fazla tai ilât için mektep idaresine müracaat edilmesi. Sıhhat ve içtimai Muavenet vekâletinden: Ankara Nümune hastanesinde yeni yapılan büyük pavyonun şimal cebhesi bodrum katında yaptırılacak toprak hafriyatı ve betonarme döşemelerle çamaşırhanesine ilâve olunacak kısmın inşaatı 5 ağustos tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. Bedeli keşfi 11,889 li- radan ibarettir. Ağustosun yirmi beşinci perşembe günü saat on beşte ihalesi mukarrerdir. Fazla malümat almak isteyenlerin her at on beşte Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti - inşaat mürakipliğine müracaat etmeleri ve münakasaya iştirak edecek- lerin de alelüsul tanzim edecekleri teklifnamel, | ati mezküre kadar Vekâlet kalemi mahsus Müdürlüğüne tevdi ey lemeleri ilân olunur. Turhan — Kadın bu büyü muskasını kime yazdırttı aca. ba? Dilâver — Bu civarda tanı İdığım bir püfçü, bir büyücü var... Orhan — Kim? Dilâver — Baba dostunuz Şeyh Battal zade Apdüsselâm.. Turhan — Zanneder misin? ilâver — Kuvvetle. Orhan — Bu muskayı kaça yazmıştır? Dilâver — Yedi sekiz lira- dan aşağı değil, Turhan — Belki ziyade., Dilâver — Kadın benim aş- kıma hizmetçilik aylığınm bir ikisini feda etti desenize. Turhan — Muska tesir gös termediği için kadın belki sen- den ziyade elinden çıkan para- lara yanal Dilâver — Beylerim şaka ber taraf sevilmeden sevmek bir ız tırap, sevmeden sevilmek te bir felâket... —20 İ Ruh sorulan esrarı ini yevm ve sas (3903) vakit kızı. nı beraber getirmemişti.Orhan la Turhan perilere karışmış bu dünya güzelini görmek mera- kile üzülüyorlardı. Talât Bey de kadınlar arasındaki âdete u- yarak Apdüllâtif Beye ilk ziya reti yaptı. İki kardeş fırsattan istifade ile bu misaferette da- yıların peşine takıldılar. Ha- ne sahibi komşularına pek si- cak bir kabul yüzü gösterdi. Karısile kızı da takdim etti. Şehametin mağrur, solgun, mahzun, esrarlı güzelliği karşı sında beylerin gözleri kamaş- tı. Hakikaten kızın halinde in- sanlıktan ziyade perilik vasfına yakışır bir sevim, gayrimaddi- İ yete kaçar bir seyyalet bir in- celik var. Yüzüne - in'itaf eden gözlere tatlı bir cazibe nuru sa çıyor, korku ile karışık bir ta- zim hissi veriyor. Tebcil ve pe- restişe şayan bu güzelliğe il kardeş büyülenmekten çekinir bir yürek çarpıntısile devamlı İ bakamıvarlar...