9 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

9 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

OLİMPİYAT 4100 de yeni dünya rekoru 40 saniye LOS ANGELES, 7. A. A, Dekathlon'da müsabıkların 10 ği sabıkların 10 müsabakadan her bi rinde aldıkları puanlar: Birinci Bans. 100 metre Uzun atlama 738,020 400,78 b, 1500 metre dinci Garvineni 100 metre Uzan Atlama Gülle Atma Yüksek Atlama 400 metre 110 metre manlah Disk Sarkin yüksek atlama 811 Girit 1000. 1.800 metre Üçüncü Eberier 100 metre Uzun Atlama Gülle Atma Yüksek atlam 400 metre 508. 110 metre mania © 838,50 Disk 781. 903,47 77440 857,20 911,58 T2. 747,44 Surrlen yüksek atlama Cirit 1500 metre Dördüncü Charles: 100 metre Uzun atlama Gülle atma Yksek atlama 400 metre 888, 130 veeire mana 08 73 örn yüksek atlama 703 742 834,80 metre 110 metre manlah Disk Sırıkla yüksek atlama Cirit 1500 metre Altmer Yrjolat 100 metre Uzun atlama Gülle atma Yüksek atlama 400 metre 110 metre manlah 810 Disk 831,28 Sırıkin yüksek atlama 541 Cirit 36280 1500 metre 756,40 e ii atma dersen. Bansek, 61,00 14,0 752,09 834 835,10 748 1500 metre Tisdall, Eberle. Za- man: 4 dukiln 344/10 saniye, Dekathlon: Jorvinen 8292, (De- kathlon dünya rekoru) Masmafih Jarvinen bu böyük muvaffakiyetine iman henüz galip Ün elman. bi ilin edilmiştir. Bu ayni zamanda Olimpiyat rekorudur. Dekathlon: Jarvinen 2 inci, Eber be 3 öncü olmuşlardır. Maraton LOS ANGELES, 7. A. A. — Maraton yarışı: Ie 14 1/2 mil mesafede müsabık ların vaziyetleri sırasiyle şöyle idir Birinci Zabala (Arjantin) ilnci Virtenen (Fenlandiya); üçüncü To venten (Fenlandiya). Arjantin'li bü tün yarış esnasında memnun bir te- bessümle başta bulunuyordu . Yolun ilk tarafı yüz binlerce se seyircilerden şayanı alik» müsabakayı yüks #açların üstünden ve evlerin damla- rmdan seyrediyorlurdı. İlk 22 mil mesafe sonunda Vrigt eğie geliyordu. lk 23 kilometre nihayetinde mü» sab'kların vaziyetleri sırasiyle şöyle Zabaln 1 saat 20 dakika; Virtanen 1 sat 21 dakikn; Tovanen 1 sant 21 dakika 30 saniye Tsuda (Japon) 1 sant 22 dakika; Brucker (Canada) 1 onat 24 dakik. 31,400 kilometre nihayetinde vazi yet şa şekilde idiz Virtanen, Zabala, Tovaneng Vrigt, Tsudağ Ferris , Anderson, Müsabı- lar bir birinden pek az mesafede bu- hanuyorlardı. 35,400 kilometre nihayetinde vezi yet şöyle idi: Zabala, Tovanen. © Yarışı Zabala kazanmıştır. Ferri (İngiltere) ikinci gelmiştir. Tovanen üçüncü; Vright dördüncü. Maraton yarışmın ilk 23 kilomet- i nihayetinde vaziyetin şöyle ok 1 saat 21 dakika 30 saniye; (Japon) 1 sant 22 dakiki (Canada), Oldağ, (Amerika) gel mekte idi Maratonun 31,4 kilometresinde va ziyet şöyle tesbit edilmiştir Birinci Virtanen ; ikinci Zabala; üçüncü Tovanten; dördüncü Vright « beşinci Tsuda, altıncı Ferriz, yedim- — bila e gelmekte idiler. Maraton yarışmın tasnif mabadi: Beşinci Tsuda (Japon) Kim (Japon) 35 inci kilometrede Kyronen Fen- landiya yarışı terketmiştir. 4X400 bayrak yurışı (Erkekler) LOS ANGELES, 7. A. A. Erkekler arasında 4 400 bayrak ya rışı Amerika takımı tarafından kaza salmeştar. İlcinelliği İngiltere almış- tar Erkek arasında 4 400 bayrak ya rışı hakkmda mütemmim makimatı Bu yarışı kazanan Amerika takıms | Fagus, Abloviehi, Varnar, Kardan | mmârekkepti eptir. Heman akibinde ikinciliği alan İm giltere takımı, o Hampson , Burgh- İsy ve Rempling. Amerikn takımının elde man 3 dakika 8 saniye 2/10 dünya rekorudur). 4>400 bayrak yarışının & mahadi: a va if Üçüncü Canada, dördüncü Alman | ya, beşinci Japonya, altıncı İtalya, İlk 400 metrenin nihayetinde bi- rinci gelen takımın koşucusu metre İleride bulunuyordu ve şu va ler: Amerika, Almanya,la ponya, İngiltere, 800 metre yarıştan sonra Hamp- son'un fevkalâde gayreti İngiltere” yi ikinciliğe yükseltti. 800 metrede vaziyet şöyle idi: Amerika, İngilte- re, Almanya, Japonya, Canada. Son 400 metrede Rampling, Carr'ı geçmeğe uğraşmış, fakat Amerikalı İyi koşarak birinciliği vermemiştir. Bu heyecanlı müsabakayı 80.000 seyirci takip ediyordu LOS ANGELES, 7 A. A Yat musabakıaları (Monotip) ü- güncü yarış tasnifi: Ratisey 58/57, Maaş 568/25, Behr sep. Dördüncü yarış tasnifi: (Canada) 44/5, Behr “11. Monotip yat müsabakalarda son vaziyet: Dixon 44/8, Maas Ehri, Gez ça (Horoz sile is) alanda .. ika 23 m de Gallegatiyi mağlâp ctmiş- Yat müsabakaları LOS ANGELE$, 7. A. A, aYt müsabakası (Sitar smafı ): 1 insi Springbok (Cemubi Afrika) 212,23; 2 inci Tremoutaine (Fran- #m). 3 üncü Gupiter (Amerika) Yat müsabakası (Altı metrelik Bi sabi sınsf) Zaman: 24,38. 1 inci Dalance o (Amerika, 2 inal Caprice (Canada). Yat müsabakm o (8 metrelik yat lar) 1 İnel Angelite (Amerika) Za- man: 2,18,46; 2 inci | Santamarla (Canada). Vaterpolo LOS ANGELES, 7, A. A (Su topu) İlk karşılaş ma Amerika ve Brezilya takımları e- rasında hakimiyet göstermişlerdir. Vaterpolo maçında Almanya Macaristan muhteliti Amerikayı ill irem, sayi ile mağlâp eö 200 metre serbest yüzme; beymek, milel müsabakayi Coetelli kazanmış” tr. Zaman: 2 dakika 22 saniye 8/10 dur, Birinciden sonra gelenler sıra” ayle yanlardır: Poramtia, Vamie, Sanbados ve Schvarta. Vaterpolo da Macaristan, Alman- yayı 2 ye karşı 6 sayi ile mağlüp et mişite. Yüzme (kadınlar) LOS ANGELES, 7. A. A. Kadınlar arasında yüzme müsaba kası Dömi Finalinde Geratti birinci, Mackin ikinci; Covper üçüncü; Gos durd dördüncü gelmiş ve ilk üç ka- din finale kalmışlardır. LOS ANGELES, 7. A A. Kadınlar arasında (o 100 metre ser. best yüzme müsabakası: Holandalı kn 7 saniye 6/10 ile dünya rekora- mu esrmıştar: İkinci Dömü Finali Birinci Madison; güncü Maakal; dördüncü Ladde. Birincinin zamana 1 dakika 9 sa- niye 9/10 dur. 4X100 bayrak yarışı LOS ANGELES, 7. A. A. — 4X100 bayrak yarışı hakkında mü- temenim malümatz yarda farkla birinci gelen Ameri- ka takımını takip eden takımlar şun lardır: İkinci Almanya; üçüncü İtal- ya, dördüncü Canada, beşinci Ja- ponya, altıncı İngiltere a gelen Almanya takımı Koer Hendrx, Borchmeyer ve Jo- nati'dan üçüncü yalan Ttslya takma Caktelli, Facelli, Maregatti ve Tot- tiden mürekkeptir. Yüksek atlama (kadınlar) LOS ANGELES, 7. A. A. — Kadınlar arasında yüksek atlama: Amerikalı Shiley tarafından kaza sılmıştır. Bu kadının elde ettiği 1.667 metrelik derece yeni dünya re korudur. 100 m - yüzme (kadınlar) LOS ANGELES, 7. A. A. kler arasnda 100 metre ser- E . yüzme müsabakası tasnif maba | diz Dördüncü Kalili, | beşinci Taka- bashi, altıncı Thompson. Final: Birinci Miyazaki, Kavaislsi, üçüncü Sehvarta. Biri altıncı | 10| | | Emniyeti | Umumiyede Yeni teşkilât (Başı 1 inci sahifede) kül eder. Üniformasız kısımlara kadınlar da dahil olabilir. Hariçten alınacak memurlar altı aydan iki seneye kadar nam- zel olarak bulunacaktır. Komiserlik imtihanı Bu ayın on beşinde birinci, i- memleketin her tarafında imtihan İar yapılacaktır. Bu imtihanda muvaffak olan in lere de meslek dahilinde bulunan lar kıdemi itibarile terfia lâyı lanlar terfi ettirilecektir. Hariç: | ten matlup evsafi haiz memurlar | da almacaktır. | Tebeddöl işi bazı terfilerden ibaret olacaktır. Polis kıyafeti Polis elbiseleri şimdilik değiş” tirilmiyecektir. Fakat değiştiril mesi için tetkikatta bulunuyorum. Burada bir Sonra Ankaraya gideceğim. Tevfik Hadi B. Vilâyette Tevfik Hadi Bey dün öğleden sonra Vilâyete gelerek Vali mua» vini Ali Rıza Beyi ziyaret etmiş tir. Aldığımız malümata Tev fik Hadi Bey buraya polis teşki- lâtı ile meşgul olmak üzere gel miş değildir. Kanun teşkilât suretini göster- diğinden yapılacak iş muayyen dir. Esasen İstanbul'da yalnız po- lis müdürü ünvanı, emniyet müdü Tü ünvanına il oluhacak ve merkez memurlukları ismi değişe cek değil Şükrü Kaya Beyi ziyaret Tevfik Hadi Bey (dün Şökrü Kaya Beyi ziyaret etmiştir. Rennes suikastı RENNES, $ A.A. — Dünkü in- filâk vuku bulur bulmaz polis me murları koşuşmuşlarsa da biç kim sayi görememişlerdir. Dolu olan banın bir fitille ve saatli bir mekanizma ile mücehhez bulunda ğu anlaşılmaktadır. İştimi o ka dar şiddetli olmuştur ki, âbidenin üerinde mahkük bir takım eş has tasvirlerinin kafaları kopmuş, ve bizzat âbidenin birçok taşları ayrılmıştır. | Vânnes da sikastan haberdar | olan M, Herriot, şu beyanalta bu- hanmaştur “Bu budalacasna bir hareket. | tir: bir iki şahsım eseridir. Fakat, | ifürak tohumları saçmağa heran | made bulunan bazı ecnebi mat- buat tarafından bethahane bir sü retie istismar edilmesinden kor. kuyorum.” İ nin zamanı 58 saniye 3/10 dur. 4X100 bayrak (kadınıar) | Dünya güzeli LOS ANGELES, 7. A. A. Kadınlar arasında 4X100 bayrak yarışı, Galip : Amerika takımı, Zaman 47 | yeni dünya rekoru). İ Ayni yarışta ikinci, içüin- cü İngiltere, dördüncü, Helanda,be şinci Japonya, altıncı Almanya. Yüksek atlama (kadınlar) LOS ANGELES, 7. A. Kadılar arasnda yüksek atlamada Shiley o dünya | rekorunu kırarak 1.667 metre atlamıştır. Birinciden sonra sırasiyle Didrik- | son. Daves (Canada), Gisholf Ho- landa) Clarke (Cenubi Afrika) ve Rogers (Amerika) gelmektedir. 4X100 bayrak erkekler) LOS ANGELES, 7. A, A. Rissel, Toppina, Dyer ve Vykoli- dan mürekkep Amerika takımının kazandığı 4X100 bayrak © yarışında zaman: 40 saniye ve (yeni dünya rekorudur) Greko Romen güreş LOS ANGELES, TAA 65, diğer milletlerin sayılarında te- bedül a. : Nizolla, Zervinis'i, Bem Thamüson'a yenmişlerdir. Thuveson uğramıştır. Tüy Sikletler; aMlmberg, Miyaza kiyi, 3 dakika 25 saniyede tuşla ye- puan aldığı için her ikisi de tasfi- yeye uğramışlardır. Yan orta sikletler: Kajander, Jon son'u 2 dakika (39 saniyede tuşla mağlup etmiştir. Johansson, Kapp'ı 3 dakika & saniyede tuşla yenmiştir. | Orta Sikletler: Kokkinen, Cadieri” 18 dakika 51 saniyede tasfiyeye uğ- ratmış ve çün şampiyonu ün yanını Ağır sikletler: Urban, Gehring'i yenmiş ve Geh- Dİ eli esin meka aa Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Bugün Parise Geliyor (Başı 1 inci sahifede) liçeye verilmek üzere bir çok he- | diyeler hazırlanmaktadır. Hatıraları isteniyor! PARİS, 8 (Milliyet) — Bura- da devran eden bazı rivayetlere söre, dünya güzeli ilân edilen Ke riman Halis Hanım bir Amerikan film kumpanyasının buradaki mü memili tarafından bir teklif yapıl mıştır. Film kumpanyası, yülesek bir ücret mukabilinde dünya gü linin hâtralarını satın almağ Hip olmuştur. Keriman Halis Hanımın bu çok müsait teklife henüz ne cevap ver diği malüm değildir. Kuru üzüm yemeli! | Ihracat Ofisi müdürü Çemal Bey, dün kendisile görüşen bir ya zeteciye demiştir ki — Bir memlekette güzellerin | yetişmesinde bir çok sebepler var dır. Bu sebepler arasında o m leket mahsulâtmın mühim tesirle | ri de vardır. Eskiden bir âdet vardı. Annelerimiz, genç kızlara | bilhassa mart ayında sabahları ku ru üzüm yedirirlerdi. Kuru üzüm yiyen kızların güzel naat edilirdi. Bu kanaai verdiği tecrübe ile tecessüs etmi; Güzel olmak isteyen genç kızları mız, sabahları kuru üzüm yemeli- | dirler ! Bilhasın mart ayındı | Kraliçe Pariste. PARIS, 8 (Milliyet) — Dünya | gi kraliçesinin yarm bu latı beklenmektedir. İllüstrasyon ne diyor? Pariste çıkan, Müstrasyo mecmuası dünya güzelliği hakkım | da şunları yazmaktadır: «Sekir günden beri, cihanda, | yeni bir kraliçe vardır: Bir güzel İik Kraliçesi, Filhakika pazartesi | günü Spa şehrinde güzellik rsüsa bakası yapılmıştır. Avrupa'lı ve | irmi sekiz rakip gü | evvelce neşretmiş- ya MUVASA «Geçici ve şaşaalı bir kraliye- tin son derete mergup maddi ve zahiri alâmetleri; Altın kupa ve elmaslarla bezenmiş pi tr. Ayni zamanda, Dünya Güzeli. nin Kraliçeliği unvanı da resmen tevcih olunarak tetevvüç merasi- mine nihayet verilmiştir. İlk intihaptan sonra karşı kar- #ya yalnız iki rakip kalmıştı. Ah man ve Türk güzelleri. Neticede Türk güzeli gelebe çalarak mu- | zaffer olmuştur.» a Misaktan Ayrılmak yok! Amerika © Hariciye | nazırı Nevyorkta | bir nutuk söyledi Amerika Hariciye nazırı M. Stimson -dün Nevyork Gityde Briand - Kellogg misaki hakkı da mühim bir nutuk söylemişti Şehrimizde bulunmakta olan Ame | rika sefiri M. Charles Sherril, dün gazetecileri davet ederek bu nut kun metnini tevdi etmek. lülunde bulunmuştur: Bu suretle ajans rın ancak bir gün sonra verebile- ceği bu mühim nutku, Amerika gazetelerile ayni günde © neşret- mek imkân, hâsıl olmuştur. kun mühim kısımlarını dercediyorüz: ! Erkek mi, İ güzelliği ile üzerinde bir taze göl İ güzeldir.” İ den İ san Bey idaresinde bulunan bü- İ sam veda konserini vermiş ve dün Kadın mı Daha güzel? (Başı 1 inci sahifede) de bence kadınlara sormalı.” Selma H. ne diyor? Selma Selim Sırrı Hanımın mü- taleasi şudur: — Kadm vücudu mu güzeldi erkek vücudu mu? Böyle bir ale cevap vermek kolay değildir. | Kadınm kendine göre, erkeği kendine göre ayrı ayrı güzellik leri vardır. Aralarında bir mukayese yap- gelince ben bunu doğru bul mam. Dediğim gibi ikisi de ayrı ayrı güzelliklerdir.” A. Cevdet Bey ne diyor? Abdullah Cevdet Beyin fikri şu ur: - Güzellik iki cinstir: Erkek güzelliği ve kadın güzelliği...Be birini ötekine tercih edemem... Bir aygır at da güzeldir. İnce ve zarif kollu bir kısrak da gü- zeldir. Horozun güzelliği muhte. tem bir güzelliktir. Bir tavuğun güzelliği ince ve mülâyim bir gö- zelliktir. mafih bence güzelliği her iki cinsin kendi gözlerile ayrı ay- 3 i Week gözü daha i fark ve takdir eder. Muazzam bir çmar — ağacmın goncesi taşıyan küçük bir gül sında nasıl bir mukayese Çinar, beybetli olduğu için, göl fidam da zarif ve ince olduğu için Sergide Sekizinci gün | Dördüncü yerli mallar sergisi» | günü de çok parlak am saat altıya kadar 140 bini buldan | bi zairleri saatlerce sergiyi tetkik | ve Türk sanayiinin seri inkişafını | takdir ettiler. Dün hariciye veki Tevfik Rüştü Bey refakatinde mü badele komisyonu reisi Şevki Bey olduğu halde serginin bütün dai- relerini dolaşarak gördüğü şeyler büyük bir haz duyduğunu dördüncü yerli mallar | sergisini gerek tanzim ve gerekse teşhir et- tiği emval itibarile Avrupa sergi- | leri ayarında bulunduğunu söyle- | yerek sergi heyetini (tebrik etti. Dün akşam Adliye vekili Yusuf | Kemal Bey de refikaları Hanıme- fendi ile birlikte sergiyi ziyaret etmiş ve bazı mübayatta bulun- muştur. | ir haftadan beri muallim İh- yük deniz orkestrası evvelki ak- akşamdan itibaren deniz bandosu sergi bahçesinde konserler verme ğe başlamıştır. Halkımızın deniz orkestra ve gom memnundur. kil parçaları dinleyen ecnebiler bile hürmetle takdir etmektedir. Dün akşam sergide cumhuri- yet gençler mahfili ikinci müsame Gençler (Olağan | seyler) isminde iki perdelik bir | vodvil temsil etmişler ve çok mu- | vaffak olmuşlardır. | guri'nin işgalı neticesinde Amer: | İ ka hükümetinin Mançuri hüküme | İ ine ve Çine Cemiyeti Akvam mi- yacağı role ve kati celp etmek kı imza eden hükümetler arasin- daki her türlü ihtilâfların hal ve tesviyesi çareleri | sulhperverane vasıta ve tedbirler haricinde aran mamalıdır. “Briand - Kellogg misakını im- zalayanlar milletler arasında har | be müracantten vazgeçmişlerdir. Bu hal harbin bütün dünyan he- man her tarafında gayri kanuni bir şekil aldığı mânasını ifade ©- esası ve- ya mevzuu olmaktan çıkmıştır. O artık milletlerin vazifelerinin, hak larınm ve hareket garzlarınm » mih veri olan bir esas” mahiyetinde r şey Şayet bundan sonra iki millet | Sünelidi bir ihtilâf haline girer- lerse bunlardan birinin yahut her | ikisinin muahededen o mütevellit bu umumi kanunu © ibi ii mücrimler addedilmesi ir. Biz artık bunların etrafında bir halka çevirmeyeceğiz. Ve on- ları kanunu ihlâl etmiş olarak ale- me ilân ve takbih edeceğiz. Harp aleyhinde yapılan bu büyük mux hedeyi takyit edecek veri meşru müdafaa hakkıdır. “Briand- - Kellog misakında cebir ve kuvvete müstenit hiç bir müeyyide yoktur.” Bundan sonra M. Stimsan Man İ miştir. İ yeti haiz olduğu Holitnasmda DE len teahhütlere zıt tedbirlerden mütevellit hiç bir vaziyeti, m hedeyi veya itilâfı tanımıyacağını | 7 kâmumuzani 1932 de resmen bil dirmiş olduğuma dikkati celp et- DM: Semen Dükümla öerülştir “Milletler ve cemaatler kendile min bir hale gel irlerine daha ziya- de bağlanmışlardır. San'at mem- leketlerinin ehalisi artık o büyü- müş ve bunların yiyecek hususun da ihtiyaç ve ta- Bu suretle medeniyet ten daha çok mütec: zarrı bir bale gelmiş! M. Stimson nutkunun son kıs mında Amerika efkârı umumiye- sinde beynelmilel | müzakere ve | müşaverenin büyük bir ehemmi- ve müte- fak mevcut olduğunu ehemmiyet. le kaydetmiş ve sözlerine şu su- tarımı tasvip etmektedir. Geçen- lerde Şigakoda fırkalar tarafım- dan yapılan iki büyük içtimada kabul edilen programlardan her birinin müzakere ve müşavere €- aasmi teyit eden bir takım proje- leri ihtiva etmesi bu ciheti vazıh bir surette isbat eder.” 19,30 20,30 sax Yeni bir şube açılıyor İstanbul Halkevi Reisliğinden: İ Istanbul Halkevinin Müze ve Ser- #i şubesi de teşkil edileceğinden evvelce bu şube için açılmış olan deftere isimlerini kaydettirmiş bu lunan veya yeniden bu şubede ça- lışmak isteyen vatandaşların şube si müzakeratma ve çube intihabma iştirak © mek üzere Ağustosun o Tl inci perşembe günü saat (15) de Hal kevinin Cağaloğlundaki merkezin d r bulunmaları rica olunur. Küçük haberler âyeti Tapu ve kadas etmek Üzere ta- pu ve kadastro müfettişlerinden Ziya ve Sıtkı B. ler dün Burs areket etmişlerdir. * Evkaf mebani ve Cevezim mümeyyizi Ali Hilmi B. © evkaf ünce yeniden ihdas olu- nan Üsküdar, Kadıköy, o Kartal Beykoz kazalarında tahsil şubele- ri müfettişliğine tayin edilmiştir. RADYO | Bugünkü program ISTANBUL: 18-19 gramofon, (Hafız Ahmet bey yeti) 20,30 - 21 gramolonla ope 21 - 22 saz(Kemal Niyazi bey ve adaşları) 22 - 22,40 orkestra. JKREŞ (394,2 m.) — 19,40 g im >, 20 radyo konferans, 20,48 şarkı, 2108 radyo orkestrası. BUDAPEŞTE (550,5 m) — 16 orkestra 20,15 şiir, 20/45 halkı yar- kıları, 21,48 casbant LONDRA (355,8) — 21 komser, 22,20 orkestra konseri, 23,30 dans mask. PRAG (488,8 m.) — 1930 AL man telsizi, 20 saksafon konseri, 20,25 konser, 21 askeri müzika, 28 İ Braun radyosu, 22,30 keman komse- ri, 2320 gramofon. ROMA (441,2 m.) — 21 gramofon 21,30 operet. VARŞOVA (1411 m) — 190 dans musikisi, 20,48 zirat müsahabe, 22 konsere devam, 23 dans musiki. si VİYANA (517,2 m.) — 1,15 wii sahabe, 20,40 askeri | muzka,22,30 dyo jurnal, 22,48 dans musikisi. Teşekkür Sevgili habam doktor o Mehmet Fahri paşa merhumun gerek cena zesinde hazır bulunmak, gerek mek tup, telgraf ve sileyi ziyaret suretle rile matemimize (iştirak etmek İdt- Fabio ia deçiksnmin şaha; ve ailemiz namına şükranlarımı tak- dirm ederim, Merhumun oğlu Halit Fahri İşçi aranıyor Haliç: Karaağaç tapa fabrikasım- dan: Fabrikamız öökümhamesi için bir | ahşap modelci ustasına ihtiyaç var dır. Sınıfındaki maharetine nazaran kendisine dolgunca ücret verilecek- tir. İşçiler için açmış olduğunuz İ- Hin sütünunda derci hususunu reca ve bilvesile teyidi ihtiramat eyleriz efendim. ZAYİ — Derununda nüfus tezke- rem ile rumi 1332 senesinde menbaüi lirfan idadisinden almış olduğum şe hadetnamemi havi cüzdanımı kay- bettim. Yenileri | çıkarlacağından hükmü yektur. Tahir oğlu Nezir. İstanbul üçüncü icra memurluğun | dan: Bir borcun temini istifss: için mahcuz ve paraya çevrilmesi mükar rer muhlelif numarada postal ve Çizme Mercanda yaldız han 9 No. da 15-8-32 pazartesi günü saat 12 den sonra birinci açık arttırma sure tiyle satılacaktır. Taliplerin mahal- linde bulunacak memuruna müra- eaatları ilân olunur. Istanbul beşinci icra memurluğun dan: Mahcuz ve satılmasma (karar verilen koltuk, iskemle, etajer, masa ve stire eşya Taksimde & Sıraservi- lerde otoeobil tevakkuf mahallinde 14-8.832 tarihine müsadif pazar gü nü saat 12 den itibaren bilmüzayide satılacağından t hallinde hazır bulunmaları ilân ©- lunur. Dr. HORHORUNİ Zührevl ve Bevli hastalıklar tedavihanesi — Beyoğlu Mulen- ruj yanında Zambak sokak No.#1 Dr. A. KUTİEL Cil ve zührevi hastalıklar tedaviha nesi Karaköy Böreliği farını sirasın- da 34 orkestrnm, 20,30 | Istanbul mabkemei asliye hukule dairesi ticeret kısmmd ve A. Baker Limitet şirketine (öf İngiliz birası 18 şilin ve & pena lu İstanbulda Balık pazarmda nirei sokağında | tüccardan Jak rez dendi namma satılan 17 bal balık ağı ipliğinin semeni mebiisi diye edilmemesi hasebile satışa olup bu baptaki şın 15-8-932 tarihine zartesi günü saat 9 dan 12 ye dar stanbul ve Galata gümrül de ve Kuruçeşme antrepolarındai rar verilmiş müsadif rası mukarrer olduğundan talip lanların yevmi © ve vakıt ve mezkürda hazır bulunmaları ilân lumur, Istanbul asliye mahkemesi hukuk dairesi ticaret kısmın G. ve A, Buker 1310 ingiliz Tirasi şilin ve 6 pena borçlu Galatada vakimyan hanında mülkim “Nepti Saydi bahri Levazım Türk şirketi mama satılan 23 balye hik ağı ipliğinin semeni mebiin ye edilmemesi hasebile satışına rar verilmiş olup bu baptaki sat 15-8-932 tarihine müsadif p günü saat 9 dan 12 ye kadar İst bul ve Galata — gümrüklerinde Kuru çeşme antreposunda ici mükarrer olduğundan talip ola. yevmi ve vakıt ve mahalli mezkü hazır bulunmaları ilân olunur. Istanbul ikinci iflâs memurluğ: dan: İsmi Panayot Kazakiya ve rail Kazakiya mahdumları şirketi Adres, Marpuccular 52 No.da:Bali ismi ve adresi (yazılı olan iflüsi aşılıp tasfiyenin adi şekilde pılmasna karar verilmiş — olduğ | dan: 1 — Müfüisden alacağı olan İ ya mallarında istihkak iddiasmda lunanların alacak ve iddinlarını iş b | ilândan bir ay içinde oyyamı r ye müstesna olmak üzere her saat 13 den 18 kadar Sultan te vaki adliye binasında icrayi v. eden ikinci iflâs dairesine gelerek lacaklarını kaytettirmeleri ve ve defter gibi delilleri ber ne bunların asıl veya musaddak suret lerini vermeleri. 2 — Müflise borç olanların yukarıda yazılı olan müd det içinde borçları o muktarına yaf) dırmaları hilâfma hareketin ceza munu mucibince takibat ve mesul yete uğrayacaklarını bilmeleri. 3 “| Müflisin mallarının nakit ve tahvili” Lu ve buna mümasil kıymetli evrâlf nı ber ne suretle olursa olsun eli rinde bulunduranlar ister şahe isti banka — ve sair o müsesese olsun bunların üzerinde hakları mahfui! İ kalmak şartile o malların ayni mül det içinde daireye vermeleri, & ver | mezlerse cezayi takibat ve mesuliyf dıkça rüçhan kalacaklarının bilinmeni: 32 perşembe günü saat 14 de ye” karıda yazılı olan iflân dairesinde ilk içtimada hazır bulunmaları Müflüsin müşterek © borçlularile © fillerinin ve borcu tekeffül eden saif kimselerin içtimada hazır bulunms” ia hakları olduğu beyan olunur. akalay şamar e Istanbul asliye mahkemesi birinci hukuk dairesinden: Müddei Galata” da Ömer abit hanında 22 No lu yi” zihanede Tüccar Hacı Adil bey ve İ kili Şevki beyin müddasleyh Galute da Tophane caddesinde eski saha” ne ittisalinde 168 No. İu fırında mü- İ kim Yahya efendi aleyhine ikame ©) İ lediği alacak davasından — dolayi İ kametgühi hazır meçhul olduğu af İ laşılan ve mukaddema H. U. MK. mun 401 inci maddesi mücibince gi” yap kararının usulen tebliğ edilme- sine rağmen icabet © etmeyen müd” danleyhi mümaileyh | hakkında ahi” yap kararının ilânen tebliğine karof verilmiş olduğundan mezkür 402 in” ci madde mucibince mümaileyh bet gün zarfında itiraz etmediği ve mü | bakemenin rmallak olduğu 26-8 | 952 tarihine müsadif pazartesi gü- İ nü 14 te bilâsnle gelmediği veya bir İ vekil göndermediği taktirde vakın- ları ikrar ve gıyaben cereyan © edefi musmelâti kabul etmiş addolunacaği tebliğ makamına kaim olmak üzer? olunur. —i Beşiktaş 2 inci hukuktan: Beşik” taşta Türk Ali mahallesinde orta İ bağçe ıhlamur caddesinde 94 No: lt hanede mükim iken vefat eden Ne“ eşyadan kıymeti mü tlamayan aksar ikinci arttırma s8“ retile 13-8-932 cumartesi günü saf 14 te mezkür hanede (satılacaktır. Talip olanların tayin olunan gün v9 saatte mezkür hanede hâzır bulun” maları lüzumu ilân olunur.