18 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

18 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi ve e tarihi tefrika > Ankara.. Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref (Millet, cümhuriyetin, Türk | vatanımı asırların müterakim seyyiatı idaresinden kurtaracak ve memleketin müstahak oldu Zu itibar ve hürmeti muhafaza ve ilâ edecek yegâne şekli ida- re olduğu hususundaki kanaati Bi en bariz bir surette izhar ey- ledi.) Ve yine tekrar ediyor, milli hakimiyeti anlatıyor: (Hâkimiyet, hiç bir mana, hiç bir şekil ve hiç bir renkte ve delilette iştirak kabul et- mez. ) İşte cümhuriyet budur. Onu kuran Türk milletinin başında, en başta, maddi ve ma nevi, büyük bir hiyet, asil bir zekâ, yüksek bir (o irade ve idare kabiliyetile yürüyen bü- yük reisimiz Türk inkılâbının bütün tecelliyatımı o milletten beklerken, yalnız cümhuriyetin “genç nesle,, muhafazasını ter keylemesinin manası obundan ibarettir. (Maziye dönmek) nu değil (ihtiyatımı taşıyan ber inkılâpçı gibi düşü - müyor ve onu ancak genç di- mağlarda, gençliğin vicdanm- da yaşatmak tiyor. Zira: kılâpçı genç n. iyet” in payidar sand içerken, onun şevk ve zev- kini genç ruhunda duyar ve o- Bun İçin seve seve kanını vere- bilir . korkusu- Rejim Kemalizm nedir? Bu siyasi ve içtima! bir mez- hep, bir dindir. Ona iman eden Türk milleti şuur ve vicdanın- da taşıdığı akidenin nurile şen- lenerek kemale yürümektedir. Edebiyata, akademik izahata düşmeyerek Kemalizmi, bugün dünyadaki siyasi ve içtimai tarz ve şartlarla mukayese ede rek anlatabiliriz. Bu mukaye-| selerden Türk inkılâpçısının ne kadar faydı olursa © kadar da yürüdüğümüz yolun sağlamlığı anlaşılır. Cümhuriyet halk fırkası, umumi ve daimi büyük reisi bir sözle gittiği yolu ve milleti da- vet eylediği medeni yolu anla- tıyor: (Benim için bir taraflık var dır; bir tarafım. O da, cümhu- taraftarlığı. | Büyük Gazi Mustafa Kemal dan doğan bu mefhum bize bir (Rejim) veriyor. Ona sadakatle yapışan Türk milleti bu rejimin içinde şu €- sasları toplamıştır: Milliyetçi, o halkçı, devletçi, | lâyik, dünyacı; inkılâpçı, , Bu rejimden anlayoruz. ki Kemalizmin ana vasıfları o- | tan bunların başında bir de a-| na hatları olan vatanın, mille- tin, devletin, âmme hukukunun | esas teşkilâtı bulunuyo: Türk inkılâbı ana vasıflar. | da tecelli eder, ana hatlarda yaşar ve temerküz eyler. Bu sebeple inkalâbımızn | vasıflarını anlamak, onu şimdi- ki dünya inkılâplarile mukaye- e eylemek.. eyleyebilmek için mutlaka ara hatlarının ortaya konulması şarttır. Zaten Kema İizm rejimi orada tecelli eyle- miştir. Tarihi, dünya tarihile başlamış olan Türk milletinin vatanı şimdiki siyasi sınırları- mız içindeki yurttur. Bunda şüphe yok. İktsadi ve Mali Hafta ) Cihanı kasup kavuran buhranı, dünyanın dört tarafındaki iktısat- çılar, kendilerine göre tefsir et- mişler; bunun zuhur ve devamını, başka başka, ve bazen taban ta- bana zıt sebeplere atfetmişlerdi. Bazıları, buhranın 1931 haziranı- Ba doğru hitam bulacağını kat yetle iddiaya kadar varmışlardı halbuki işte bir sene geçti, ve el'- ân ufukta her hangi bir salâh a- İâimi görünmemektedir. Lawsanne ve Genevre Konferans larının fiyaskosundan sonra artık © son ümit Washingtonda mı veya Londrada mı aktedileceği henüz © belli olmayan cihan iktısadi kon- © feransına kalmıştır. Rivayete na- | ile anlatıyoruz. İ ğer memleketlerde, Fransızl Ancak, (Türk milletinin es- | ki ve yüksek tarihi ve toprak- larmın derinliklerinde mevcu- diyetlerini muhafaza eden eser- leri ile yaşadığı) manevi bir yurdu vardir Bunun sınırı yoktur, Biz üzerinde yaşadığımız siyasi hu dudumuzun içindeki vatanı çok İyi tanır ve onun ümranına ça- | ışırız. Lâkin asıl manevi yur- dumuzu milletimizin ruh ve vic danında yaşatarak ondan iman almak isteriz . Bizim mefküremiz odur. O Türk milletinin tarihi yur- dudur. Manevi yurdudur. Tür- kün manevi vatanıdır ki muz- tarip beşeriyet bütün elemlerini | orada susturmuş, mütefekkir ve hassas insaniyet, insanlığın şeref ve meziyetlerini ancak o manevi vatanımızda bulmuş, medeni insanlık orada yükselip yürümüştü Türkiye Cümhuriyet devle- t bugünkü siyasi hudut dahi- linde inkişaf ederek, vatanını müdafaa ile yurtta sulhu tesis ve muhafazaya nasıl çalışmak- ta, vatanın müdafaa sebeplerini hummalı bir faaliyetle nasıl hazırlamakta olduğunu hatırla- tırım... Bu her Türkün vazife- ir, Her Türk bugünkü siya- si sınırlar içindeki bir karış toprağın yabancı bir ele geçme sine müsaade ödemez. Sınır başındaki tarihi Mehmetçik nö bet beklerken (Türk vatanına rilemez, yasaktır) derken, bu gürleyen imanlı, erkek sesi tarihin engin vâdilerinde yet- iş bin yıldan beri çınlayan bir ir. Ve o sesi dünya tarihi çok yakından, çok kuvvetle ta- nır, Bunun için bir sözümüz yok- tur, Türk vatanı budur. Bu cen net vatanm saadet ve selâmeti- ne her Tütrk çalışıyor . Ancak asıl bizim mefküre. miz işte derinliklerinde, top raklarının altında mevcudiyet- leri yaşayan eski ve yüksek ta» | rihimizin yurdudur. Bu milli mefkâremizdir. Maddi vatanımızı kuvvetle, ordumuzla, varımız ve canımızla nasıl müdafaaya | hazır isek manevi yurdumuzu, | tarihi yurdumuzu, Fikrimiz. le, irfanımızla fethetmeğe de | mecburuz . İnsanlığın yüksek meziyet ve şereflerini, büyük insanla- rın muztarip beşeriyeli takdir ederken bunda. bizim fahir ve meşru hissemiz olduğu nu duymak istiyoruz.Bu,en meş ru medeni hakkımızdır, Bunda hiç bir millete karşı s diki sınırlarda yaşayan varlık. larına dikilmiş gözümüz yok tur. Ancak, şunu, çok kuvvetle ilân ve isbat etmek isteriz ki Türkün manevi yurdu tarihi yurdu insaniyetin yurdudur. Asırların tarihi seyrini, tarih- lerin o karanlık kıvrımlarında yosunlaşmış olan hakikatleri bularak onları, nura, güneşe, hayata çıkarmak içindir ki Kemalizm rejiminin başmda,en başta “manevi yurdu” anlatır. ken ana hatlarımızdan olan bu- nu manevi manasında alıyoruz. Ve yanlış bir düşünceye mey: | dan vermeyecek kadar vuzuh (Devamı var) zaran bu konferansa bütün mem- leketler davet edileceklerdir. Buna intizaren bütün memle- ketler, kimisi o kambiyo, kimisi, gümrük, kontenjan veya sair su- retlerle vazettikleri tahdidatı git- tikçe teşdit etmektedirler. Fransa da, bu aym 12 sinde neşrolunan bir kanun ile ecnebi işçilerin Fran saya girmesi, ve elyevm orada bu- lunanların işlerine devam edebil- mesi bir takım şartlara tabi tutul muştur. Tabiatile, bu tedabir, di- a karşı mukabelei bi mucip 0- lacak; dünya münasebatı (daha ziyade bozulacaktır. İnsan kendi kendine soruyor; silâhla, | kemal | İ ve rehafa götürmeğe masruf meşkür mesaisini düşünürken, | asi bir | kastımız, hiç bir milletin şim- | | François Joseph'in Oğlu mu? Bütün e ee meşgul eden bir ölüm vak'ası... PARİS, IZ.A A, — Bdürhön'Parme sülâlesi ahfadından ve Boürbon ai. Isi kraliyesinin küçük kolundan bu lunan prens Edgard de Bourbon, ev velki gece Halles mahallesinin mü. tevazi hir otel odasmda — ölü olarak | bulunmuştur. İ Bütün Paris şehiri sefalet ve aşk İ tan sanih olduğu zannedilen bu fa İ cinyı ciddi ve heyecanlı bir alâka ile takip etmektedir. | Prens, izdivacından sonra kendisini terkeden bir di Ailesi tarafından terkedilmiş olan | mümaileyh, hemen, hemen parasız bir halde Paris'te silik bir hayat ge girmekte Müteveffanın 44 yaşında ve Can delarin Pran-Seler isminde — Hem katili hem metresi — olan İspanyol kadını ile me gibi şersit altında ta- nışmış olduğu meçhuldur. Bu müf- lis asilzade ile kendi imal etmiş ol- duğu güzellik | levazımının satışın dan mütevaziden fazla bir hayat ta- kip ederek geçinen İspanyol kadını İ arasında acip ve garip bir aşk tece İ süs etmiş bulunmakta idi Prens ekseriya dostunun odasma gelmekte fakat birlikte ikamet etme mekte idi. Dün gece, komşular, İs- panyol kadının odasında bazı gürül tüller eşitmişler ve bu arada prensin, kadından birlikte / ikamet etmesini yeca etmekte olduğunu da duymuş- laedir Bundan sonra bazı sesler ve bağır- tılar ve nihayet bir vöcudün yere düşmesi ve katilin firarını gösteren acele, acele atılmış adımlar duyul muştur. bir müddet Amerikalı ınla evlenmiş bulunmakta i- | leden İ çeta cezayı nakti almacağ Müstacileri çağırılan polis komise ri prensi bir kotluğa yığılmış, boy- | sunda ve ensesinde devin ustra ya- | raları, olduğu halde ölü bulmuştur. | Maktulün kaçmağa ve kendisini | müdafaa uğraştığı sarahaten ia | | lyor. İspanyol kadını, sabahleyin kendi kendine tesliminefsetmiş, mer İkame, prensin kendisile birlikte ika met talebine cevabı red vermesi rine ustra ile kendine hücum ettiğini ve maşru müdafaa halinde bulundu | İ ğunu da iddin PARİS, 17. A. A. — Dün sabah | katledilen Prens o Edgard de Bour- bon'un müteveffa Avusturya ve Ma İ caristan imperatoru François Joseph ile prenses Alisa de Bourbon'u oğlu olduğu söyleniyor. Maktul, Avustur | ya ordusunda jeneral rütbesini haiz bulunmakta ve İsoanya sefirinin tihsal etmiş bulunduğu — diplomatik | bir pasaportu taşımakta idi. Harpten evvel çok zengin olan mü teveffa, sefilâne bir hayat geçirmek- | te fakat başkasının müavemetine | muhtaç olmaksızın — hayatını temin etmekte idi. İsticvap edilen katil ka- den, prensi bundan 15 sene evvel bir buğa yarışı esnasında Barcelon”- da tanmnış olduğunu teyit eylemiş- tir. Kadının üstünde müteveffanın A merikalı zevcesinden olan ve halen Amerikanm Ohio eyaleti dahilinde Cleveland'da ikamet etmekte bulu nan oğlu Rodolph'n hitaben yazmış olduğu bir mektup zey —..— M. Luyimaf Moskovada MOSKOVA, 17. A. A.— Hariciye komiseri M. Litvinoff, Moskovaya avdet etmiş ve vazifesine başların bar, Yugoslavyada bombalar BELGRAT, 17. A.A. — Yolcu trenlerinden birinde bir bomba infi- lâik etmiştir. Maddi hasarat, ehem- miyetlidir. Dün de infilâk etmeden evvel bir bomba keşfedilmiştir. acaba bir gün gelip milletler, vi | di yurtlarında yerleşen ecnebi tüc | car ve misafirlerini de kapı dışarı edecekler midir! ih teşir “Röpubligus” gazetesi Almanyada cereyan ©- den vekayiin içtimai ve iktisadi amillerini şu suretle izah edi Temyiz İ miyiz göstermektedir. “Almanyada hayat pek cetin ve meşakkatli bir dereceye gel- miştir. Tabiatı İktızası nisbeten gamsızfölması lâzım gelen genç- lik, bu sebepten dolayı, sonu kadar kendini zapletmek tın ferman ferma olduğu bir asır- da taşkınlığını “discipliner” ede- rek sakin yaşamak mecburiyetin- de kalıyor. Yirmi o yaşında olan ber gençin tehayyül her gün İ dahisi bulunduğu bukiket vesmi © kadar büyük bir fark vardır gençlik bundan ya son derece is Asilerin i Malları İspanya hükümeti müsadere için kanun çıkartıyor MADRIT, 17 AZA. >< Dümöğ: sonra, toplanan nazırlar meclisini mütealrip başvekil, kıya Ma iştirak etmiş bulunan eşhasa Bit zirai arazinin hükümet tarafın da piş eyliyen kunun lâyihasını reisi: cumhurun imzasına arzetmiştir. Granata'da her yer kapalı | GRANATA, 17 A.A. — Şehir dün sabah kederli bir manzara ar- zetmekte idi, Bütün o mağazalar kapanmış ve trarıvaylar da işle- memiştir. Maamafih, oldukça çalışmıştır. Zabıta kuvvetleri, şehir dahilin İ de dağınık bir halde bulunmakt: İ dır. Bazı arbedeler olmuşsa da nü fusça hiçbir zayiat vuku bulma- mıştır. Vali, şehre yakın köyler- deki meyhaneleri» kapatılması emrini vermiştir. Saat 13 de bütün mağazalar, saat 15 den evvel tek- rar açmıyacak olurlarsa 500 pe- mı bil- diren bir ilân asılmıştır. Bu itibar la sazt 15 de bütün o mağazalar kepenklerinin küçük kapılarını aç mışlar fakat demir perdelerini ta- mamen kaldırmamışlardır. Hücum kıtaları lâğredildi SEVİLLE, 17 A.A. — Emni umumiye müdiri, San Jurjo kıy. mında aldıkları vaziyet hasebi hücum kıtalarını lâğvetmiştir. Mevkuflar 300 MADRİT, 17 A.A, — Merkez | dahil olmak üzere bütün İspanya daki siyasi tevkifatı mecmuu 300 den fazlaya yükselmiştir mesai konfederasyonu, mu tnlâkiyet taraftarı fesadı takip e- den şiddet hareketlerinin tenkili için gösterilen sertliği protesto et- mek üzere umum bir grev ilân et- miştir M. Azana herşeyi biliyordu MADRİT, 17 A. A. — Hükü- met, birçok jeneralleri vazifelerin den azletmekte devam ediyor. M. idaresini terketmiş olduğunu be- yan eylemiştir. Neşredilen bir ka- rarname, jeneral San Jurjo'dan karabinyelerin idaresini mezetmek | tedir. Salâhiyettar mehafil nezdinde yapılan müdekkikane £ tahkikat, hükümetin birçok aylardan beri mütlâkiyet taraftarlarının manev- talarına muttali olduğunu fakat bu harekete nisbi bir ehemmiyet atfetmiş bulunduğunu göstermek» tedir. Fasatçılar, bu kıyam harek: nin başına M. Lerroux'yu geçir. mek için beyhude olarak çalışmış | lardır, Jeneral San Jurjo'nun mü- | kerrer, müteaddit ve bilhassa oğlu tarafından vaki olan ibram ve rar üzerine kıyam hareketini ida- | reye muvaffakat etmiş olduğu an laşılmaktadır. Gorguloff Meselesi istidasına ayın 20 sinde bakılacak PARİS, 17 A,A. — Temyiz mah | kemesi, 20 ağustosta GorgulofPun temyiz istidasını tetkik edecektir. Müdafaa vekilleri, iki şekli . te- Bunlardan birincisi reisicumhurunun katlinin siyasi bir mahiyeti baiz olduğu ve 1848 kanunu esasisinin siyasi ci- nayetlerde ölüm cezasmı ilga et miş bulunduğudur. İkincisi, mahkemenin tarzı te- sekkülü halkında müttehime ya» pılan tebliğatın doğru olmadığı. d 'emyiz istidasnın muharriri, ümitsizliğe düşüyor ve ya fevka- lâde hiddete kapılıyor. Gördüğü ber şeyi — yeri, gökü, insanları, adi etlerinin mü yapacak iki ya ihtilâlci olmak ve- ist, Gençlik hayatın değiş hayat bir türlü değişmiyor.” Cümhuriyet Merkez Bankası 11 Ağustos 1932 tarihli bilân- coda, bir hafta evvelki va: nazaran atideki tahavvülâtı ouz: Yazıldıkları sermayeye mahsu- ben, hissedarlardan © 16440 hira kanunun 6 mcı maddesi mucibin- | piyasalar, | İ'HARİCİ HABERLER KEMALİZM ebir! Selânik - Anafarta - Bir Avizo Kayboldu Cenubi Amerikaya giderken | MOSKOVA, 17 A.A. Hava postaları kumpanyası şu tebliği neşretmiştir: o Dakar - Marsilya hattı havaisine sit cenubi Ameris ka pöstamm Frezilya'dan Dakar'a İ nakletmekte olan Fransız avizo- sundan geçen cumartesinden beri hiçbir haber alınamamıştır Dakar'dan 300 mil mesafeye kadar olan havalide derhal tahar ak ben mamtakallğ peri telsizle herşeyin yolda olduğ bildirmiştir. Taharriyat dalgalı bir denizde yapılmaktadır. Avizonun ansızın şiddet fırtınaya yaklanarak cuma akşamı mahvolduğundan şüphe ediliyor Bu servisi yapmakta olan avize tammen asri bir gemi olup inşaa- te ikmal edileli henüz 18 ay ol. muşta. biri kısa diğeri lere mabhsu de radyoga: uzun tulu mevç- telsiz cihaz ve bir tometrik oOkadrosu İ batının adedi mechul ise de hava postaları kumpanyası (o bunların miktarını 20 kadar tahmin etmek tedir. PARİS, 17 A.A. — Hava işle- ezaretine salı akşamına kadar cenubi Amerika postasmı üakle derken kaybolan Avizo'dan hiç İ bir haber alınmamış bulunuyordu. PARİS, 17 A.A. — Le Journal gazetesinin istihbaratına göre, A- vizo 12 ağustor akşamı saat 20,30 da Dakar'dal a postaları ik resine verdiği bir telsiz telgrafta Dakar'dan 300 mil mesafede bu- landuğunu iriyor ve şok di galı bir mıntakaya girdiğini bildi- riyordu. Telgrafçı muhaberenin çok müşkil olduğunu ve bunun telsiz aletinin fenalığından değil gemide çok sert salıntıdan ileri geldiğini ilâve ediyordu. Maama- fih telsiz, nilbin bir notla nihayet buluyor, rüzgâr ve dalgaya rağ- men cumartesi sabahi gelmeği ümit ettiğini bildi Şurası muhakaktır sizm batmıştır. Çünki bu muhabere- den 10 dakiln sonra sahil telsizi ge mi ile muhabere tesisine beyhude ça- İişmış ve hiçbir cevap se ri Müzakerat Ottavada müzake- rat bati gidiyor OTTAVA, 17 A.A. — İngiliz heyeti murahhasası bu sabah, Ca- nada heyeti murahhasasma mülâ- ki olmuştur. Canada kabinesi, iti- lâfın ihzarını ta. ma halinde bulunmu Resmi mehafil, vaziyetin bugün in ayni olduğunu beyan Terakkiyat, batidir, ve | nülen nihai içtimaa İ karar verilmemiştir. Bütün mu- rahhas heyetler, faaliyet ve çalış» makta iseler de her birinin vazi- yeti ayni noktada kalmaktadır. M. Mac Donald, Ottava ile telefonla temasta LONDRA, 17 A.A. — Lossi bulunmakta olan M. nın mesaisini büyük bir takip oöüaktedir. Mumeileri, Je: giliz murahhaslarile telefonla te- mas halindedir. bu temyiz talebinin basit bir şekil den ibaret bulunması hasebile ira- € edilen çarelerin o reddedilmesi ve temyiz talebinin kabul edilme- mesi muhtemeldir. ce Maliye tarafından ayni miktar da yeniden yapılan amortisman- pasif kısmında dö lasile 2,102,137,68 liraya baliğ ol- muştur. Aktif a altın mev- cudu 76 kilo fazlalaşmış, serbest dövizler de 15 bin lira kadar te- naküsla 485,527,10 liraya inmiş- tir. Bilânçonun sair kısımlarında şayanı kayit bir şey yoktur. Esham ve tahvilât Paris Borsası geçen cumartesi, pazar, ve, yortu münasebetile, pa- inü kapalı bulunduğu i- çin İstanbul Menkul kıymetler ve Kambiyo borsasında işler durgun gitti. Bununla beraber geçen çar- samba ve perşembe günkü Parisle İstanbul arasında Ünifiye üzerine hayli arbitraj muameleleri yapıl- battığı zannediliyor! vardı. Geminin zabitan ve mürete | 1 Sakız'da konsolosluk İZMİR, 17 (Milliyet) — | mede istirahat etmektedir. Al | da | bu talebi kabul etmiş vermiştir. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü | ım malümata göre Çeşmi bir konsolosluk ihdasını vekil beyden rica etmişlerdir. | ve konsolosluğun ihdası için Akarı Maarif vekilinin teftişle NİĞDE, 17 ((xA:)' — Maarif vekili Esat Bey refakatin İ heyeti e duğu halde dün aksam şehrimi; si Rıdvan Nafiz ve kalemi mahsus müdürü Nihat B muvasalat etmiş, hararetle mıştır. Vekil Bey, yolda İncesu kaza merkezine uğrayarak | | erkânı v> muallimlerle görüşmüştür. Esat Bey şehrimizde bir kalarak ilk mekteplerin idari ve terbiyevi vaziyetlerini tetkik | tir. Vekil Bey, hükümet dairesini, kezini ve belediyeyi ziyaretten müzeyi gezmiştir. Sovyet sanayi sonra mektepleri, kumandanlığı, C. H. Fırk kütüphi mütehassısl, şerefine ziyafet verildi | ANKARA, 17 (A.A.) — Sovyet Büyükelçisi M. Suri | bulunmakta olan Suvyet sanayi mütehassısları şerefine at 17 de bir gardenparti vermiştir. | Ttnet ekili Mustafa Şeref Be Rana Bey, Ziraat Vekili Muhlü Nafia vekili Hilmi Beylerle Ha: matbuat mümessilleri ve Anka İ muşlardır. Keriman H. i Paristen bura. / ya gelecek | (Başı 1 inci sahifede) İ çoğunun memleketlerine döndük- lerini, gözellik o müsabakalarından alman netice üzerine hâ ilk heyecanın artık tavsadığını gö rünce M. Valef'in istediği parayı ödemeğe tereddüde düşmüşler ve hayet güzelleri davet etmekten körli bir netice çıkmayacağını an layarak bu işten vazgeçmişlerdir. Keriman Hanımla Parise gelen di ger güzeller Vichy ve (Eks Laben)e | tabii © gitmeyeceklerdir... Dünya İ güzeli, üç gün kadar Pariste kal dıktan sonra, hiç bir yere uğrama dan İstanbula dönecektir. Perşem be günü, Entransijan gazetesi i- darehanesinde Pariste bulunan İ güzeller şerefine bir ziyafet veri- İeceğini yazmıştım. Güzellere bu- İ rada şampanya ikram edilecektir. | Perşembeden sonra, güzeller Pa: |? İ riste serbest kalacaklar ve hiç bir merasime tâbi olmadan arzu ettik leri yerlerde gezeceklerdir. Pariste kadınlık hareketlerile yakından alâkadar (ü (Eve) ismindeki mecmua son nüsha İ smda Keriman Halis Hanımdan | oldukça sitayişkârene bir serette bahsetmiştir. Eve ani “Tik ii Türk güzelini gör- mek kimseye nasip olmadı. Çünkü odasında kalmıştı. Garsonlar, ma sasını hazırlarken, metrdotel di- er genç kızlara, “Benim en ziya i hoşuma gidecek bu kız olduğu mu söylersem ne dersiniz?” diyar. de Eval şehirde de herkesin he- yordu. Ve onun | San hafif solgunluğu, çekin #i, ve başkalarında nadir gö: kibarlığı idi. O, bir yere girdi mi, süküt ta o- nun eteğine takılıp kendisini ta- kip ediyardu. Hemen gözler kal: | kıyor, nazarlar üzerinde meknüz e olan Havva | Ziyafette Sıhhiye vekili Rel epin ve İnhisarlar ve , Maliye vekili Abdülhal ve İktisat vekâletleri Ticaret odası erkân hazır 500 ton hacminde olup Tm Kırımda öl Fransızlar (Başr 1 inci sahifede Hafız Hüsnü,Bahriye müzesi rü Cezmi Blerle Fran bahriye ataşesi komandan A ve Fransız konsolosu M.Pige İtalya hükümeti namına Mannerini ve komandan Sol zır bulunmuştur. Colonel Sarrou, ölen asket ma rekzedilmiş ve çelenkler lenmiş olan abidenin önünde tuk irat etmiş ve merasime eden zevata Fransız sefiri nar şekkür ettikten sonra mulkaç İülere hitap ederek demiştir kk Bugün bir defa daha mul mezarınızın ucuna en derin | mizi vaz'a ve oradan lâyeme İetlerinizi almağa | çeldik. Ve miz misallerden örnek alar kanlarınızı akıtmağa sevkedi yük gayeye vasıl olmak için h. lü fedakiiri ya hazırız. Si yanımızda istirahat etmekte ol ğer silâh arkadaşlarınızın çekt tırapların lâyık olduğu mukâf de etmesini, yani Fran: uzuvlarını vermek suretile pe fedölkârlıklar ettiği cihan sulh tekarrurunu temenni ederiz. Bu umumi arzunun yakında lunu ümit ederek milletler ari kardeşlik tesisi için hararet v vaffakiyetle çalışmakta | olan met adamlarından biri tarafın dare edilen bu misafirperver & larda istirahat ediniz.” Bugün Kırım harbinde ölen yan askerlerinin de hatırasını dl için Feriköy mezarlığında tfal yapılacaktır. İzmirde zafer ba ramına hazırl IZMİR, 17. A. A — 30 Zafer ve Tayyare bayramı yehef de muazzam merasimle tes'it cektir. Bu husustaki Ohazırlı kalıyordu. O, çök sakit duruvor. Herkesten çekiniyor, fazla konuş | muyor, yalnız tebessüm ediyordu. Onun yanında hazrican ede rek kendisini muhafza eden iki | Babası ve dayısı un Fa | kat halk, süphesi güç“ | lükle da tut bilecektir. Dün | ü imin intihap olunduğu ora Küriman Halis Hanı anlaşı İ mın gözleri yaşardı. yet oradaki hazırınu da kapladı. Münakaşasız ve ihtilâfsız yapılan | bu derece münasip bir intihabın | genç kızla beraber umumu da he | İ yecana düşürmemesi gayri kabil- di. O, alkış tufanı karşısında pence | renin önüne geldiği vakit bu tees sürünü fazla belli etmemek için | hafif bir gölgelik arıyordu. Tiyat | ro locasında kendisine hediye edi len parlak ve kıymetli buroşü göğ | sünden çıkardı. Bu hareketile va- ziyetinin kendisi kadar güzel bul duğu arkadaşlarının pek fazla gü cüne gitmesini menetmek istediği anlaşılıyordu. Gene her zamanki die öraya onla ondineliri veli di. Unifiyenin Pariste azcık geri- lemesinin sebebi budur. Dün ak- sam son muamele 53 1 kuruş ü- zerine vuku buldu. Unifiyenin nisbeten sabit kal- masına mukabil Anadolu kâğıtla- rı geçen hafta zarfında sukutların da devam ederek, obligasyonlar 30, ve mümessil senetler 30,50 li raya kadar sukut etmişlerdir. Bu sukut, bilhassa, teminat ak- tükenen bazı pozisyonların tasfiye edilmesinden ileri geliyor- | du. Kâğrtların düştüğünü göten | 'a işiden müşteriler adeta pa- | niğe tutulmuş gibi etrafa satış or- oları yaptırdılar, ve sukutu ta- cil ettiler. Fakat bu hal çok devam etmedi; hakikat anlaşıldık tan sonra alıcılar çoğaldı ve fiat ler de eski halini buldu. Dün ak- Ayni hassasi- ps simdiden başlanmıştır. Aynı yeni alınmış olan tayyareleri | ad korna merasimi de yapıları Bir tenezzüh v. uru battı LOUİSVİLLE ”* KENTUÇ I.A A — City of Menlisi deki bir tenezzüh vapuru bir kel çarpmıştır. Vapur Ohio vel | Kentucky sahili civarında batı Vapurun 748 yolcusu ile 33 $ı kömilen kurtarılmışl gibi tebessüm ederek çekilin ti. Bir sene bütün dünya na: da kadm güzelliğinin timsal rak kabul edilen Keriman Hanım işte böyle bir kız..” Dünya güzeli şerefine P bu alışam öçin hususi bir si tertip edilmiştir. Güzelimiz v ğer güzeller, süvarede dan: ceklerdir. Güzeller, yarın akşam da rada verilecek | temsilde bu caklardır. pere, ee Aksiyon 18,90 Wi e Mümessil 31,90 Haydarpaşa 34 İstikrazı © Dahili 96 *; Bankaları 9,20 lira da sabi Tramvay 45,50; o Arslan mento 9,90; Bomonti 22; İk Değirmencilik 22,50; Şark D mencilik 2,0; Reji 4,30; Rı imenditerleri 3,80; Terkos 3(İ 'elefon da 15,25 lira etmekt Mısır Kredi Fonsiyelerind Gif bir tereffü var; 1886 tertibi 1903 ıı Altın 920 kuruşta misbete cuzdur. Böyle olması, Suriye dudundan artık kaçakçılık y. lamamasma atfedilmektedir. 152 Tira