18 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

18 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Sıkıntı ve üzüntüden husule gelen başağrılarını 1 — 2 Aspirin tableti bertaraf eder; çalışma zevkini iade eyler, TAKLİTLERDEN SAKININIZ?! İSRARLA ASP , > İSTEYİNİ ARNAVUTKÖY Amerikan Kız Koleji 19 Eylül pazartesi günü açılıyor Kayıt için müracaatlar Salı ve Cuma günleri öğleden evel kabul olunur. Balıkesir Vilâyeti Encümeni Daimisinden: Edremit - Akçay yolunun 96 - 104 kilometreleri arasında ve bedeli keşfi 9834 lira 11 kuruş olan tamiratı esasiyesi 29 Ağustos 932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat on beşte ihale edilmek rmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münak edilmiştir. Talip olanların yevmi ihaleden lâakal sekiz gün evvel münakasa şartnamesinde muharrer vesaiki fenniye ve ehliyet ve- sikalarını Balıkesirde baş mühendisliğe ibraz ile tastik ettirmele ri ve şeraiti münakasayı öğrenmeleri ve yevmi ihalede ve vakti muayyeninde teminatı muvakkate makbuz ve yahut mektubile Ticaret odası vesikasını ve salifüzzikir vesaiki fenniye ve sairesi- ni usulü dairesinde teklif mektubile birlikte mazrufen encümeni vilâyete vermeleri ilân olunur. (3949) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: On beş kalem muhtelif boya ve malzemenin : kapalı zarfla münak: 13 Eylül 932 Cumartesi günü saat 14 te. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için kapalı zarfla münakasaya ko- ulan boyaların ihalesi yukarıda yazılı tarihinde icra kılmacağım- dan şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip olacakların da münakasa gün ve saatinde Kasımpaşada Deniz Levazım Satınalma komisyonuna müracaatları. Ticaret İşleri Umum Müdürlüğünden: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi şirketlerinden Amerika tabüyeti (Vakum Oil Kompani — Vacum Oil Compani) şirketi bu kere müracastin Türkiyedeki munmelâ- tını kat'eylediğini bildirmiş olmakla mezkür şirketle alâkası bulunanların şirkete ve icabında İstanbul Mıntakası Ticaret Müdürlüğüne müracaatları | Mizumu İlân olunur. Açık arttırma ile satış ilânı Mersin Ziraat Bankasından: Mevkii Cinsi Emlâk Maliye de Muham No, vir K. lira men K. Kışla C. si Dükkün 30 » 28 26 17 19 21 29 31 » 5 35 1AŞMükerrer,, Hükümet C. si » 59 o 1 — Yukarıda evsafı yazılı Yunan emvalinden 123 ilâ 131 sıra numaralı mülkün tamamı ve 145 mükerrer mülkün otuz altı hissede otuz iki buçuk hissesi 4/8/932 tarihinden itibaren açık Mahallesi Mahmudiye Attarlar » » © Tuhafiyeciler > » arttırma ve peşin para ile müzayedeye çıkarılmıştır. Haziran 928 | tarihli talimatnamedeki eşkâle göre hak sahiplerine verilmiş olan | gayrimübadi! bonoları da nakit makamında kabul olunur. 2 — Mezkür emlâkin ihalesi yirmi beş Ağustos 932 Pazar: tesi günü saat onda Mersin Ziraat Bankası binasında müteşekkil heyet huzurunda yapılacaktır, Taliplerin muayyen vakitte müz: | (3912) | Sinema İşletenlere Müjdeli! Paris'te A. Debrie Müesseselerinin “JACKY-STELLOR,, Sesli Sinema Projeksiyon Makinesi HAYRET! Projeksiyon mesafesi : Perdenin büyüklüğü : Ses kuvveti Kulla; 30 metreye kadar 3 " : 800 kişilik ; Gayet basit Fişi prize takmak kâfi : Sabit ve Seyyar * Çok Ucuz Yangın Tehlikesi Kat'iyyen Yoktur - Her sinema için elzem - Her sinema kolaylıkla elde edebilir. Türkiye Umumi Vekilleri: KODAK ŞİRKETİ Tümel meydanı - Beyoğlu - Pos'a kutusu Beyoğlu 236 - Telefon Beyoğlu 2734 İlci Model Fiatı iie 059 Yerli Mallar: Sergisinde Parlak Bir Muvaffakıyet Küçük bir he. yet değil, fakat 14 bin 440 kişi İPEKİŞ'in em. salsiz kumaşla. rına rey verdi. En çok be. Şenilen kumaş müsabakası ne ticelendi, rey- > lerin tasnifi üç KP , gündevametti. Herman ... Krep Keriman birinciliği aldı En çok beğenilen kumaş müsabakasının emsalsiz bir rağbet görmüş ve İpekiş kumaşları harikulâde bir alâka uyandırmıştır. Bey- rey sandığından çıkarılan rey pusulalarınm tadat ve tasnifi tam üç gün sürmüş- tür. Beyoğlu noterinin hu- zurile yapılan tadat ve taş- nif neticesinde 14,440 kişi-| rey almıştır. On beş kişi nin İpekiş kumaşlarma)mükâfat kazanmıştır. Mü- rey verdiği anlaşılmıştır. İkâfatlar tevzi edilmekte- En çok beğenilen ku-İdir. maş 6761 reyle krep KE- RİMAN olmuştur. 5722 reyle ikinciliği OPUS ka- zanmıştır, Üçüncülüğü ka- zanan krep MİZAM 5681 Tafsilâr başlca seyahat acentaları İstanbuldaki Mu hendis H.Z Ahen ve Münil 28 Ağustos ilâ 1 Eylül (dahil nü- munelikler sergisi -31 Ağ dar mensucat sergisi. 9 ila 1 E sergisi Zimat ve meva: geye inci kat Na. | 1932 ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ibtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (© 60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirketidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen Leipzig Sonbahar yede mahallinde hazır bulunarak heyete müracaat etmeleri lâ. zımdır. | 3 — Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde | yedi buçuğü nisbetinde teminat akçasını müzayede saatinden ev- | vel Banka veznesine yatırılıp teminat makbuzu alınmış olması | icap eder! 4 — Satış ve müzayede şeraitini anlamak ve daha ziyade taf silât almakisteyenler Bankada Yunan emvali servisine müracaat | »debilirler (3661) * acentalarmın hepsi Türktür, Türkiyenin en mühim müesseselerinin ve bankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarım en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf : İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 ŞU dd İli ' Feriye saraylarındı Kabataş Erkek Lise 1 — Leyli talebe kaydü kabulüne bi lamıştır. 2 —- Cumartesi, pazartesi ve perşe İ be günleri saat 10 dan 17 ye kad i müracaat olunabilir. | 3 — Leyli ücreti 225 liradır. | 4 - Memur çocuklarından © 10 kardeşlerden * 15-20 tenzilât yapıl (4030 ) Kız ve erkek — Leyli ve Nehari “SEMENEME İstiklâl Lisesi stiklal Lisesi İLK, ORTA VE LİSE KISIMLARINI HAVİDİ Bütün sınıfları mevcuttur. KAYIT MUAMELESİNE BAŞLANMIŞTIR. Cumartesi, Pazartesi, Çarsamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracaat olunabilir IBŞEHZADEBAŞI POLİS MERKEZİ ARKASIND elefon : 22534 Ankara Nafıa > ei Başmühendisliğinden Birinci madde — Bedeli keşfi (11856) lira ve 17 kuruş ibaret olan Ankara - Kırşehir yolunda 14 * 468 ve 18 608İ kilometreler arasındaki şosa tamiratı esasiyesi mukavelename ribinden itibaren 4 ay zarfında ikmal edilmek üzere ve kaf zarf usulile 1-8-932 tarihinden 25-8-932 tarihine kadar 25 $ müddetle münakasaya konulmuştur. İkinci madde — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı mi lerini isbat edenler kabul olunur, Bunun için münakasaya da olmak isteyenlerin: A — Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan 890 lira vilâj idarei hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine dair makb senedini veya milli bankalardan birinin teminat mektubunu 3 hut milli esham mukabili Muhasebei Hususiyeden almacak il haberi ibraz etmeleri lâzımdır B — Ticaret odasına mukayyet olduklarına ve itibarı m3 lerine ait bir vesika göstermeleri icap eder. C — Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarını Vilâyet Bi dahil dair ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları ve yahut ellerinde vesikanm zirine şerh verdirmeleri iktiza eder. mühendisliğine göstererek münakasaya olabilecekleri Bu üç şartı tamamen haiz olmayanların münakasaya işi rakleri şayanı kabul olmayacağından teklif zarfları açılmayari kendilerine iade edilecektir. Üçüncü madde — Münakasaya evrakı mabsusasına tevfikan icra edilecektir. keşfiye ve şersi Dördüncü madde — Talipler 661 numaralı münakasa ihele kantınunun 10 uncu maddesi mucibince ihzar & edeceklej kapalı zarfı 25-8-932 perşembe günü saat 15 e kadar Vilâyet Ef imi Encümeni Reisliğine makbuz mükabilinde tevdi edeceklerdi Beşinci madde — Münakasa 258.932 perşembe günü A kara Vilâyeti Daimi Encümeninde yapılacaktır. Altıncı madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek daha ziyade malümat almak isteyenlerin her gün Ankara Vil yet Nafin Başmühendisliğine veya Encümeni Daimi müracaatları ilân olunur. kalemi (3841) Nafia Vekâleti Satınalma Komisyonundan: SOmakas takımı için muktazil950 adet meşe makas traversi palı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 4-9-932 tarihi müsadif pazar günü saat 15 te Ankarada Nafia vekâletinde ici edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektupalr! ve muvakkat teminatlarile Ticaret Odası vesikalarını ayni gi ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Talipler bu hususta) şartnameleri İstanbulda Haydarpaşada Liman İşleri Müdür! ğünden ve Ankarada Nafia vekâleti Levazım Müdürlüğünden darik edebilirler. (408 Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Muhtelif renkler neşreden Tahlisiye işaret fişeklerile fu yaların imali kapalı zerf usulile münakasaya konulmuştur. İd rede mahfuz mümunelerine tevfikan Türkiye dahilinde imil meşrut olan mevzuu bahis vesaiti tahlisiyenin 3 eylül 932 t rihine müsadif cumartesi günü saat 14 te ihalesi icra kılı cağından imale talip olan fabrika sahiplerinin bu baptaki şavl namelerle resimleri görmek üzere Tahlisiye Umum Müdürl ğüne müracaatları (4015) Konya Nafıa Başmühendisliğinden: (12545) on iki bin beş yüz kırk beş lira bedeli keşifli Kon: Meram yolunun mebde kısmında (1680) metre tulünde şosa tj İmiratı esasiyesi kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İhalesi 28-8.932 tarihine müsadif pazar günü saat oh be Vilâyet daimi encümeninde yapılacağından talip olanların 6 No. hı kanun ve Nafia işleri münakasa şeraiti umumiyesi abkâ: na göre hazırlayacakları kapalı zarfı ihale zamanma kadar vi yet encümenine tevdii ve tafsilât almak isteyenlerin Nafia B: mühendisliğine müracaatlar: ilân olunur. (38 MELLİYET MATBAA: