19 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Bakırköyünde Veli efendi ça- Yarı civarında Hızırı öl mazmun 17 yaşında Fazlı, İZ ya- Şinda Emrullâh, 40 yaşında Mev- İt Hakkı hakkındaki muhakeme dün Ağırceza mahkemesinde in- taç edilmiştir. Maktul Hizir amca kazı Hayriye katilden maznun Mevld- m karımymaış. Hızr O Haşriyeyi #evmiz, sevişmişler, Mevlüt bu mü Dâsebeti hissedince Hayriyeyi bo- Yamıştır. Hızır amcamın İsezı Serbest kalınca münasebetini art- ırmış, hattâ onunla kaçmıştır. Bu vak'a Mevlüdu tahrik ömer. wlât Hızır öldürmeği (o aki ymuş ve Fazlı ile & Emrullâh 100 lira vadiyle Hızır öldürme- #e göndermiştir. Emrullâh ile Fazlı bir o gece Veli efon: i Hast ta mülâ müşlerdir. Mahkeme her üç maznunu da tsammüden katilden idama mah- üm etmiştir , Fakat Mevlâtla Hızır arasında ir kadın meselesi — olması ve bu kadının Mevlüdun nikâhlıs bulun Ması osbabı muhaffefeden adde- ilmiz, cezası idama bedel 13 se- De 1l ay 10 gine indirilmiştir... Fazlı cinayeti işlediği zaman ını bitirip 18 yaşını bitirme- idama bedel 10 sene hap- *€ konulmasma karar verilmiştir. çayırı olmuşlar ve onu öldür- Emrullâh cinayeti işlediği za- iman 12 yaşını bitirmemiş için 6 sene konulmasına karar verilmiştir. Mahicümlar ayrıca maktulün tahakkuk edecek veresesine 1000 lira tazminat vermeğe mahküm 8- dilmişlerdir. Neşriyat davaları Yugoslavya ordusunda komü- nizm İehine yakalanıp mahkemeye verilen £ zabitlerden birisinin intiharın © yazdığından dolayı müddei umumilik tarafın- dan Fransmsca İstanbul gazetesi harriri M. Piğere bir dava tah- Dün ağırcena mahkemesinde bu davanm rüyetine başlanmış- ar. M. Piârre Le Goffe A yahiemesi ktiplerinden Y vasıtasiyle isticvap edilmiştir. M. Piürre > Geffe Franaz taba” asndan olduğumu, Fransanın Kan dördüncü sayısı çıkmıştır. Bu sayıda Sabık Dil Encümeni Azasından Ra- Zıları dikkatle okunmağa değer.Mec Mwanm bu sayısı Yerli Mallar sergi- sile alâka göstermiştir. M. Holştat avdet tl Vize banal Sa Mu Holştt dün şehrimize av miştir, , Mahkemelerde İdama mahküm edilen üç kişinin cezaları tenzil edildi İdam mahkümlarından ikisinin yaşları nazarı dikkate alındı İ dilecekti. İ yi Mİ ile crm kalınmıştır. Tarafeyne san kemesi cereyan ederken yazılmış tır. İntişar ettiği zamanda da ga- zetede yoktum, bundan mütevel- it mes'uliyot bana değil, gazete- nin neşriyat müdürüne racidir, de- miştir. Muhakeme müdafaa vekili nin mahkemede | bulunması için başka güne bırakılmıştır. . Yunus Nadi ve Burhan Cahit B.ler Yunus Nadi Beyin “Köroğ- hu” gazetesi sahibi Bürhan Çar bit aleyhine ikame ettiği bakaretâmiz neşriyat davasına 'dün üçüncü ceza mahkemesinde başlanmıştır. 90 sene mahküm olan kırsız Muhtelif hırsızlıklardan max- nun ve 90 sene hapse mahküm İb- rahimin nakzan davasına dün a- | itrceza mahkemesinde devam ©- | Fakat mabkümun vekili Etem Ruhi Bey Adapazarında trenden | düşerek mecruh olduğumu istida | ile mahkemeye bildirerek istim- hal etmiş olduğundan muhake başka bir güne talik edilmiştir. © | Yumurtadan çıkan cinayet | Edirnekapıda bir yumurta alış verişi yüzünden Osmanı öldüren Hamdi ile Ömerin muhakemxeri- ne dün Ağırceza mahkemesinde devam edilmiştir . Dünkü muhakemede Aleksi is- minde bir inekçi şahit olarak din- lenilmiş, fakat Aleksi | hâdiseyi ancak Osman öldükten sonra gör düğünü söylemiştir. Muhakeme başka şahit celbi için başka bir güne bırakılmıştır. Türk - Yunan mahkemesi Muhtelit Türk - Yunan mah- kemesinde dün 32 davaya bakıl- muş bir kısmının murafaası yapıl meştır. Sekiz evkaf me- muru beraet etti İkinci ceza mahkemesinde muhakemeleri devam eden Ev- kaf mahlülât memurlarından 8 bersetine karar veril miş, müdiriyeti umumi- gelen emirde ilk mün tayin edilmeleri bildiril. program 1930 3030 v2. (VER 1 - saz la Cennet hanun), 20,30 « BUDAPEŞTE, (550,5 m.) — Salon orkestrası, 20,30 konferans, 21 musahabe, 22,15 Macar musi- ki konseri, 20,30 çingene orkest- "LONDRA, (385,8 m.) — 19,30 orkestra, 21,30 senfonik orkestra, 33 gramofon, 23,30 dana orkest- "“PARIS — (1725) 21 müsaha- be, 21,40 şüun, 21,45 radyo konse- "PRAG (488.6 m.) — 19,15 gra e ri ROMA (441,2 m.) — 20,15 zi- ae EN Sr ot nün haberleri, 21,45 senfonik kon- ser, VARŞOVA (141im.) — 19,20 hafif musiki, Z1 senfonik konser, 22 şöun, 22,25 Rişar Vagner kon- EL VİYANA, Gn — Za müsahabe, 20,15 radyojurnal, senfonik orkestra, 23 Oo havadis 23,20 dans A'e İT Sarıca zadelerden mabeyinci Ra- gip paşa merhumun kerimei İffet ve simeleri Nahide H.efendi ile genç ha zık tabiplerimizden Ürolog Feyzi B. efendinin akitleri o ağustosun 18 in ci perşembe günü Kadıköy belediye dniresinde bir çok zevatı liye huzu Bursa tarih encüme- ni de.. Yok.. diyor Mudanya'dan gelen bir mektup BURSA, 18 (Milliyet) Karagözün mezarı münasebeti- le çıkan münakaşa Bursa maha de devam etmektedir. Kara gözün belki de muhayyel bir şahsiyet olduğu, mezarının da uydurma olabileceği hakkında ilk kanaati ortaya atan ve mü- aları mucip olan Dr, Os- man Şevki Beyin fikirleri Halk evi tarih komitesince de teyit olunmuştur, Bu mevzu etrafın da yapılan akaşada ilk men fi fikri orta tan Dr, Osman Şevki Beyin mütaleasını öğren mek istedim, Doktor diyor ki; — «Karagöz muhayyel bir şah siyet midir? Yaşamış bir adam mıdır, Kimdir, redir? Buraları malöm değildir. Malüm olan ye güne şey Karagözün halk ara. sında çok sevilmiş bir tip olma- sıdır, o Karagöz hakkında çok mükemmel tetkikat yapan ar- kadaşım Selim Nüzhet Bey de Karagöze ait olduğu söylenen | mezarın hayali olduğunu ve bu mezar taşının 1310 da Hayali Mustafa E£, ile Babri dergâhi şeyhi tarafından — yapıldığını yazmaktadır. Evliya Çelebinin neşriyatı mutlak surette emni- yetsizlik uyandırır. Ona naza- ran Karagöz Bizans imperato- ru Kostantinin saisi evvelce Ha cı İvez Paşa olduğu söylenen Hacivat ile arasında bir iki ba- tın farkı olmak lâzım gelir. Biz, şahsen de Karagözün tarihi ve ili bir şahsiyet olmadığına iz. Şu kadar var ki Karagöz bir an'anedir. Belki de efsanele- re müstenit bir an'ane., Bu an' Karagözü yalnız bu çerçeve da hilinde görerek bu efsaneyi can landırmak ve halk ruhuna mü- nis gelen bir tipe hürmet gös- İ termek doğru olabilir. En son olarak intişar eden ve çok mü- kemmel bir eser olan Selim Nüz het Beyin kitabı bizim bildikle Ye bilmediklerimizi & zah etmektedir. Hülüsa; ara. gözün şahsi da, onu eserlerine sokan Şeyh Güşteri de oyunla- rın, kuklarn tarzı ve şekli de milli ve tarihi değildir. Halk a- rasında riyayetleri ta- rihi bir hakikat a ru değildir. Efsane efsane diye, an'ane ile an'ane diye uğ- . Ve bunları böyle ve Bursa Halkevi ei milli bir şahsiyet ği isine vermklila bare ber, aktör Hözm Beyin ileri fileri tetidik etmekte ve Diğer taraftan Mudanyada «— Karagözün mezarını Bur ya i *z esnasmda Yu nanlılar tahrip etmişlerdir. Me- zar taşının dört sene evvel sa- bık şeyhin evinde mahfuz oldu- ğunu bizzat tahkik ettim, Kara gözün mezarını Karagöz sahibi imtiyazı Fuat yaptırmıştır, Bursadaki Camüikebiri sakıt hâ nedandan Yıldırım Beyazıt in- şa ederken Karagöz ile Hacivat amele başı imişler, Yıldırım bunları imha ettirmiş, sonra da meyus olarak Karagöz ile Ha- civadın. o sını ira de etmiştir, Kara; mezarı ane eek iğ gifliğimd, girer Sey Gürler iftliğinde, pirleri Şeyh Güşteri e Kösem eğim Bi nm karyesi olan Susırlığa gi- derken Hacı İvad köprüsü de bu yüzden Hacivat namile tev- sim edilmiştir. Ve bu baptaki tarihi malâmat sahihtir, Nafia başmühendisi detler temenni eyleriz. Münhal bulunan Vilâyet Nafia sermühendisliğine mühendis Cev- det Bey tayin edilmiştir Üsküdar askerlik şubesi mortıka- ında yerli ve yabancı kisa hizmetli- İler henüz hazırlık Ukıt'alarma veya ihtiyat zabitan mektebine sevkedil- meyen 316 (Dahil) 324 doğumlu (Dahil) veyn bu doğumlulurla mun: leye tabi efendiler aşağıda gös- | terilen fikralar mücebince serili” ceklerdir. Bu efendilerin şimdiden | sarşamba günlerinden mada hergün saat 9 dan İZ ye kadar şubeye müra | caatları aksi taktirde haklarında pini kanuniyenin tatbik edile- i. A — Tam ehliyetnameliler 1 Ey- İ tül 932 de ehliyetname mektep şah: İ detnamesi veya vesaikile B — Yüksek ehliyetnamelilerle | evvelce sevkedilmeyen (D) fıkrasına mensup bulunanlar | i 932 de ehliyetname şahadetname ve- sair vesnikile; C — Ehliyetnamesizler mektep şa hadetname ve vesikalarile. D — Taşrada bulunanlar adrerle- rini ve hangi mektepten mezun ol. duklarını bildirmeğe mecburdurlar. Fikret ihtifali Filorinalı, Kızı ile birlikle Fikret'in mezarında Dühi bir (edibi özamımızça), (şai- rane namı, tarihe (altın yazı) ile kay da seza — diye yâdü tevkir olunan met ettiği: (Tevfik Fikret) ihti münasebetile de esasen tarihi pek yüksek ve emsalsiz bir şeref kaza- nan — Türk şür ve edebiyatının en büyük ve en tanınmış üstatlarından Filorinalı Nözm (Beyin—, bugün saat 15 te Fikret'in Eyüp'teki meza- rında gayet parkak bir hitabe irade ile yapacağı — 13 üncli — ihtifale, kadn, erkek bütün münevverleri- mizden her istiyen gelebilir. Ihtifalde, ber sene muvaftakiyetii inşatlarile alkışlanan şaire (Meliha Nüztm) Hanım da güzel bir şiir 0- kuyacaktır. İstanbul yedinci icra memurluğun dan: Bir borçtan dolayi mahcur ve > i n » tarihinde saat 11 ilâ 12 arasında İs- tanbul osham ve tahvilât borsasın- da paraya çevrileceği taliplerin ha- bulundurulacak memuruna mü- ar silân olunur. ———— İstanbul ikinci icra memurluğun- dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer ev eş- yazınız ikinci arttırması 23-8-932 tarihine müsadil salı günü Beyoğlun da Meşrutiyet caddesinde 175 numa ralı Amram apartımanın 4 üncü dai- rın yevdli mezkürde 932-4241 nu- 'maralı dosyesini hamilen mahallinde hazır bulunacak memuru müracaat ları Küzumu ilân olunur. İl ist. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Kilo 1500 Nohut 2000 Bulgur 3000 Pirinç 4000 Kuru fasulya 10000 uru ot Yukarıda cinsleri yazılı beş kalem erzak Harbiye mektebi için 20,8.932 cumartesi gü. saat ondan on dörde kadar pa- zarlıkla satın almacaktır. Ta- liplerin Merkez K. Satınalma Komisyonuna müracaatları, (5) (4218) ——— IHTİRA İLANI * Tütünleri nemlendiren © alet” hakkında istihsal olunan 8 T. sani 1930 tarih 97İ numaralı ihtira bera- tı bu defa mevkii Gile konmak üz- re ahere devrüferağ veya icar edile ceğinden talip olanların o Galatada Çinili Rıhtım Hanında Robert Fer- riye müracaatları ilân olunur. Teşrinisani | ve on iki senedenberi muhteşem sU- | (Burgaz, Varna, Köstence ve Ode relte yâparak ebedileşmesine hiz- Üy) ya. ie rabia | | İstanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: | Bu sene mektebimizin yalnız dördüncü sınıfına müsabaka | ile 12 talebe alınacaktır. Şerait şudur: 1 — Orta mekteplerden bu zun olmak. lunmak. 3 — Yaşı 17 den küçük ve 19 dan büyük olmamak. 4 —3/9/932 akşamına kadar mektebe bizzat müracaat edip namzest kaydolunmak. YARİ VAPURLARI AKRADENIZ POSTASI ERZURUM Vapuru 22 Ağustos le Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzoa, Sürmene ve Rize'ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yel kenci hanındaki acentalığına mü- 'racnat. Tel: 21515 A Limanımıza muvasalâtı beldenen: PRAGA vapuru 21 ağustos pazar (Tuna) dan. STELLA DİTALYA vapuru 21 a Huston pazar (İtalya: ve Yumanis- tan) dan. Limanımızdan hareket edecek vapurlar: PRAGA vapuru 22 ağustos pazar tesi (Pire, Napoli, Marsilya ve Ce- nova) ya, D'ANA vapuru İ 23 ağustos sah | FENİCİA vapuru 23 ağustes salı İ (Aleksandropolis, Kavala, — Selânik, Volos, Pire, Patras, Brendizi, Ve- İ medik, Trieste, Fiume ve Trieste) ye Şimali, Cenubi ve merkezi Ameri Miks vapurlarile müttehit servis. Her nevi tafsilât için Gala 2 — İstanbul, Bolu ve Kocaeli vilâyetleri ahalisinden pol | ayyeninde komisyonumuzda bu | lanmaları, sene iyi ve pek iyi dötecede me- (4203) 3 üncü kolordu ilânları Çatalca MST. MV. fırın odu nu pazarlıkla alınacaktır. Iha- lesi 21-8-932 pazar günü saat 15 te yapılacaktır. Şartnamesi- ni almak istiyenlerin her gün lı numuza müracaatları, (686) (4155) Altıncı Kolordu ihtiyacı için alınacak 20 ton kok kömürü i- halesi 218-932 pazar günü sa- at 15 te yapılmak üzere tekrar ığa konmuştur, Pazarlı - ğa iştirak edeceklerin vakti mu (687) (4156) | K. 0. kıtaları hayvanatı ih- tiyacı için 28 bin kilo saman a- | knacaktır. Pazarlığı 22-8-932 pazartesi günü saat 15 buçukta yapılacaktır, Şartnamesini al. mak isteyenlerin her gün ve pa zarlığa gireceklerin de- vakti | inuayyeninde komisyonumuza | müracaatları, o (697) (4213) | | Haydarpaşa ve Gümüşsuyu hastahanelerinin senelik ihtiya cı olan 840 ton leva maden kö- | mürü kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 13-9-932 sa lı günü saat 10,5 dadır. Şartna- mesini almak isteyenlerin her gün ve münakas. irak ede ceklerin de vakti yyeninde komisyonumuza müracaatları. | (696) (4212) 2 K. O. kıt'aları için senelik 24560 kilo şeker kapalı zarfla minakasaya konmuştur. İhale- 3-9032 salı günü saat İl dedir. Şartnamesini almak İste Merkez Rihtem Han (Lloyd Tries- Gno) ser acentesine Tel. B. 771 ve 4578 veya Galatasarayındaki yazıha e, Telefon Beyoğlu : 2490. Istanbul icra dairesi ikinci iflâs memurluğundan: Adres: Köseoğlu Pavli fendi: İstanbul Mahmutpaşa da Abut efendi hanı: Toridi Meh- met mahdumları: kapalı çarşıda zin- cirli han: Balâda ismi ve adresi yazt- e olan zatın iflâs açılıp tasviyenin adi şekilde yapılmasına karar veril miş olduğundan: i — Müflislerden alacağı olan veya mallarından istih- kak iddiasında bulunanların alacak ve iddismi işbu ilâmdü bir ay içinde eyyamı resmiye müstesna olmak ü- zere her gün sant 13 ten 18 ze kadar Sultanahmet'te vaki Adliye binasın- da icrai vazife edem ikinci iflâs dai- resine gelerek haklarını kayt ettirme leri, senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asıl veya musaddak suretlerini vermeleri, Z — Müflüse borçlu olanların yukarıda yazılı olan yazdırmaları; bilâfma bereketin ce- 1a kanunu mucibince takip ve mesu liyete — uğrayacaklarını bilmeleri: 3 — Müflisin mallarını nakit ve tahvilâtı ve buna mümasil kıymetli | evrâkeni her ne suretle olursa olsun, ellerinde bulunduranlar / isetr şahıs ister banka ve ister müessese olsun kalmak şartile | © malları aynı müd- det içi sela - lerse cezayi takibat ve mesuliyete uğ tesi günü saat 14 te yukarıda yazılı, içtimada hazır bulunmaları ve müfli- | sin müşterek borçlularile kefillerinin. ve borcu tekeffül eden sair kimsele- rin içtimada hazır bulunmağa hak- ları olduğu ilân olumur. hes Yala hükmü yoktur. Merhum eczacı Ya- İ e alomdiszünn meyal) İ ematları. yenlerin her gün ve münakasa- ya iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonumuza | müracaatları. o (695) (4211) ... K. O, kıt'aları ihtiyacı için 58 bin kilo un pazarlıkla alına- caktır. İhalesi 21-8-932 pazar- tesi günü saat 16 da yapılacak- tır. Şartnamesini almak isteyen lerin her gün ve pazarlığa gire ceklerin de vakti muayyeninde komisyonumuza müracaatları, (692) (4208) S 050) Muğladaki kitüat için sene- İma bahçe üç bap hane ve bir seli İ lik ve iki bap dükkân ve bir bap ga. | #ino olup “İyevm kara ağaç cadde | birer koridor ve bir. “#üsluklu ta- 5 Dr. İksın Sami Oksürük Şurubu Öksürük ve nefes darlığı boğmaca ve kızamık öksi. rükleri için pek tesirli ilâç. tır.Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No, 189 mammma Istanbul dördüncü icra merurlu undan: Fatma hünımın Nazif beye temlikinden Mahmut bey zimmetin deki alacağından dolayi mahcuz bu. lunan Hasköyde sütlücede Mahmut ağa mahallesinin kara ağaç enddesin de kâin kayden eski 53, ni 83-83/1 85 97/1 97/2 | 97/5 numaralarla murakkam elyevm || sinde 101-103 No.lu haneler biri birinin ayni olup herbirinin önünde yarım duvar üzerine demir parmak. lik ve ön bahçede çakıl taşlı geçit birinci katta çimento şomaki merdi- van zemin katları ve bir tarafı kâ- gir ayrıca bahçeye (kapısı olup bu © kâttn zeminleri karataş ve mermer lik üzerinde iki oda bir helâ bir iner divan altı kömürlük, © zemini elvan sini matbah matbahın bahçe kapısı yardır üst kat merdivan altına müsa. dif kömürlük birinci * katta mermer antre bir sofa üzerinde dört odu bir) 7 belâ çinko döşeli güsülane merdivan üzerinde musandıra” daha üst kat çatı arası olup bir sofa ve işbu tak- simat her iki hamede mevcuttur. 101 No.da terkos suyu ve alektrik teşhi. zatı ve havuz 103 No. da iki kuyu 101 No, da taş tavuk kümesi var. dır. derunürida hissedar Melek Ha- nım oturmaktadır. 91 Nö: da bitişik iki tuğla yan divarı ve önünün kap laması birinci kata kadar mevcut ha rabe vardır. 83-83/1 No. da bahçede üç ahşap helâ bir kuyu temamen ha rap zemini çimento ve İkisi çiçekli çi ni koridor üzerinde zemini çiçekli çi Bi ve evvelce matbah ve hamam dairesi olarak kullanılan ili göz ma hal bir helâ zemini tahta harap oda zemini çimento diğer matbah mahal Ki vardır, Harem kısımında altta yel / pare bodrum iki tarafl de iki oda diğer sofada mermer mut huk ve bir aralık üzetinde iki büyük bir küçük oda diğer aralık üzerin. de bir oda bir sandık odası bu katta | | iki helâ ve iki sofada yukariya iki merdivan vardır. Üst katta bir sola olup camekânla | bürünmüş bir oda bir ufak dörl oda bir belâ diğer s0 fada iki oda yine bir küçük oda bir belâ vardır.Dahilen yağlı boya olup hane ahşap ve harap içinde terkos ve alektrik tertibatı vardır. Üst icatta bir aralık hanenin otrafında babçe üç kuyu ve üst halta beş şahnisi bahçede kebir havuz ve deniz tara fında rıhtımı vardır. Sahilde selâm. lek kısmında deniz tarafında terasa ve rihtim öndedir. Üç tarafı üzeri || sakafin saçla mestur (emini beyaz gini taras olup içinde bir çini taşlık üzerinde iki oda bir koridor üzerin- de kahve ocağı mahalli bir belâ ve bir aralıkta eyreti merdivanla çıkılır uşak odasını havi olap harapça isede tamir edilmektedir buda ahşaptır. 95 No. hu mahal ahşap İokantadır zemi ai çimente yemek pişirilecek mahal ve bahçede bir salaş halâ tulunbalı kuyu aletrik vardır. 93 No. hu kâğü lik 209, 808 kilo arpa kapalı m münakasaya konmuştur. İhalesi 20/8/932 cumartesi gü nü saat 15 tedir. Şartnamesi bir sureti komisyonumuzda- dır. Taliplerin Muğlada dağ a- layı satın alma komisyonuna müracaatları, (636) (329) I Fırka ambarındaki 3500 un çuvalma verilen fiyat ko- misyonca muvafık görülmedi- ğinden pazarlığı 228-932 pa zartesi günü saat 14 te tekrar edilecektir. Çuvalları görmek is | teyenlerin fırka ambarına ve pa | zarlığa iştirak edeceklerinde yakti muayyeninde komisyonu muza müracaatları, (6SS) (4017) Çatalca mst. mv, kıt'aları hayvanatı ihtiyacı için 60 bin kilo saman aleni münakasaya konmuştur, İhalesi 29-8-932 pa zartesi günü saat 14 te yapıla- caktır. Hartmemisiiğ dre teyenlerin her gün ve münaka- saya iştirak edeceklerin de vak ti muayyeninde komisyonumu- za müracaatları. (644) (3910) ... Muğladaki kıtaat için sene- lik 317, 586 kilo ekmek kapalı zarfla ya konmuş, tur. bakal dükkün zemini çirmente bir a ralığı havi olup alektrik tertibatı var dır. 81 No. lu gazino iskeleye swat. tasil ve lebbi deryadadir. İki kısım. dan mürekkep olup (birinin zemini çimento diğerinin karık kırmızı çini dir. Yan tarafta bir helâ bir oda ve kömürlük deniz cihetinde deniz üs. tünde kahve ve tarasm mevcuttur. Hududu: bir tarafı bostan ve bazan şehit Mehmet paşa mütevellisi meş. ruta arsası bir tarafı lebi derya ve (| bir tarafı iskele meydanı ve bazan münhedim değirmen ve firin ve bak kal dükkün: arsaları ve tarafı rabii tariki am ile mahduttur. Umum me. sahasi; 1026 metro mürabbai olup | 101 103 No. hu haneler o 196 metro mürabani 96 No. lu lokanta 50 metro | mürabbai ve 93 No. lu bakkal dük- | ânı 59 metro mürabbai büyük köşk | 250 metro ve selâmlık 98 metro ga- zino ve müştemilâti 154 metro ha rap matbah ve hamam dairesi 79 metro bahçe kısmı 4133 metro mü- rabbaş olup mezkür mahallerin 32 tesi günü İ4 ten 17 ye kadar ihalei katiyyesinin icrası mükarrer bulun makla talip olanların ve daha fazla smalömat almak Taliplerin Muğlada dağ alayı satın alma komisyonuna müra- (637) (3830) 928/3869 No. ya müracsatları ilân olunur.