21 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

asi ve tarihi tefrika u KEMALİZM NEDİR? Selânik - Anafarta - Ankara.. “HARİCİ HABERLER | | Ottavada | Itilâflar Almanya'da ağustos Amerika U. Erkânı sonunda neler olacak? Yazan: Edirne meb” Ne Islâm ittihadı, ne su. ittihadı fikirleri gibi yasi ve politika işleri bizi çin, Mustafa Kemal nesli (kültür) , bir mefküre değildir. Kültür, bir milletin duygu- sundan ibarettir. Bir milletin ber duyguyu taşır. Kültürde, harsta ilmin, oir- fanın, okumanın, medeniyetin, beynelmilel olan medeni - fikir ve iktisat hareketlerinin hiç, hiç bir tesiri yoktur. Harste medeniyetin va- sıflarını, o esaslarını Oaramak lüzumsuz taharri olur. Kültür, bir milletin kendisidir. Milli dil, milli terih, milli musiki, milli bediiyat ve bunla rın hepsi kültür işidir.. Bunlar da bir cemiyetin müşterek duy gusu hâkimdir. Orada beynel- milel medeniyetten eser aran- maz i Kültürle medeniyetin müş- terek noktaları vardır. Ancak medeniyet kafa Kültür ise yalnız düygu ferdi bu tam Birçok mütefekkirler kültü | rü mutlaka içtimai mefküreci- likten doğma zannederler. Yan liştır, Mustafa Kemal inkılâ- bın seyrini derinden ve için- den tetkik ve takip etmek ge- rektir ki bu hakikat tamamile ortaya çıkabilsin, Bütün içtimai (o hâdiselerin pleri iktisadi hâdiseler ol- gibi kültür de milli iktı- sadın mahsulüdür. insanları, şöyle bir bakışta, bir cemiyet içinde o müşterek bir lir. Halbuki bu müşterek vic- dan denilen bağ, i © cemiyetin anzim eden, fertlerin cmuyasından odoğan iktisat hareketlerinin neticesi- dir Her şeyi sırri ve manevi yol araştırmak alışkanlığı bir milletin “kültür,, yolda tekevvün selâkküye yol açmıştır. Hele bizim cemiyetimizde asırlarca hâkim olan, görün- neyen kudretlere inanıştan doğ muş kaderi akidecilik, son Za- manlardaki fikri hareketlerimiz üzerinde de hep o sn vufi tesirini gösterdiği timai mefkürecilik gibi oni kın bir telâkki bize hoş gi müştür. İşte Mustafa Kemal inlelâbı bu sakat görüşü ki den kesip atmış, Türk kültü- rünü, asla hayali ve gölgeli o- lan içtimai mefküreye (değil Türk tarihinin ayni olan maddi varlığından doğan iktısat hareketine tır, Kültür denilen duygu yal- nız ruhun bir bareketi olsa idi. Türk cemiyetinde bunun yeri bep eskisi gil man cemiyetimiz yalnız bu ma- nevi kuvvet sandığı batıl ve ha yali işe inanacaktı, Onda ise © bir cemiyetin fertlerini biril ne bağlaan iktısadi tesanüt ten eser bulunmayacaktı, varlığı mesai” m Evvelki cemiyet bize en gü | zel bir örnektir, Oradaki dar- | ma dağınık hayatın bir mefkü- | reye bağlanamaması, hep ikt sadi hareketsizliğin eseri idi Her fert faydayı arar, iyiyi takdir eder, güzeli o sever Ru üç hareket birer sebep ol Lâkin netice olmaz. Bü- tün bu üç hareketin o neticesi iktisadi harekete varır ki bu esbabın mantıki sonu mai faydadan ibarettir Kemalizm inkılâbı — hızmı milli taribin maddi cephesin. den alırken yalnız bunu gaye edinmiş, ve iktisadi Ba rin millileşmesi say: cak kültürün teşekki şünmüştür, Öteki türlü bu rüyüşün sebebi ruhani, Lâhuti ni olur, cismani esaslar an- dale tarihi maddeciliğin netice- si olabilirler. Bu sebeplerdir ki Kemalizmi hayale gönül bağ lamayı sürüp çikararak, yerine | iktisadi mefküreciliği koymak suretile kültür birliğini. yara- tan rejimdir. İçtimai mefküre- vicdanın bağladığı zannedi | şe'niyet | bağlamış- | olacak ve o za- | su Mehmet Şeref cilik bizde Fransa inkrlâbının taklidi neticesidir. Bugün ar- tık manası kalmayan (oFransa inkılâp rejimleri müstahase- leşmiş kaideleri üzerine bina kurmak ne kadar sakat ve ber- bat bir iş! Hattâ Fransa bu kokmuş re | jimden yakasını nasıl kurtara- | çepe age AA e ike bileceğini düşünüyor. Sorbun profesörleri Fransa inkılâbmin neticelerini elemek ten bir türlü vazgeçemiyorlar. Fransız felsefesi, Fransız Libe ralizmi, demokrasinin fesada ve tefessühe varan kaideleri üstü- ne kurulmuştur . Onda ( daima bir “Napol- ,, tahakkümünün izleri gö- Başka milletlere in- kılâp fikrini aşılamak için har- | orduları mağlöp ettikleri milletlerin elinden al- dıkları: Harp gayesi saydıkları şeylerdir . İ otalya bir al soyulurken, | muharip ve galip ordu orada | Fransız inkılâbını mı aşılıyor- du? | © Ne yalan şeyler? (Alber Saurel) in kırk yıllık çetin bir mesai ile meydana ge tirdiği eseri bir cümle ile mamlamak mümkündür, “Fransa inkılâbı, Oo Fransız kültürünü yatatamamıştır.. O. nun &n büyük marifeti: Dünya milletlerini soymağa haris sar- İ raflar, karnı şişkin maliyeciler ve bunların menfaatlerini mü- dafaa için uğraşan topçular..,, “Tanzimatı Hayriye,, nin. Yıldız baykuşu devrindeki giz- li gizli fi nihayet İttihat ve Terakki kı- yamlarının ilham kaynağı biz- de Fransa ihtilâli olmuştur, O kıyamların ricali, meselâ Vardar oğlu, Rusçuk yaranı Edirne kryamı hâdiselerinden ziyade Fransa büyük ihtilâlini, ma kadar bili- lâkkisini, hürriyet aşkını, İâl arzusunu, vatan mefhumu- sa inikrlâbını anlatan kitaplar do ludur. Bizim nesil, heyecanla rını Bastilin zaptında, Versa- illes'a hücumda, “elma oyunu,, salonunun içtimamda bulmuş görünüyor. Bizim neslin nazarında en vatanperver adam: Oo Mirabo, Danton, Kondorse, Bayi, Lâfa- yet gibi hep Fransız inkılâbı ricalidir, Bunun içindir ki “kültür,, ü de ahdimizin Oo mütefekkirleri içtimai mefküreciliğe atfetmek istemişlerdir. Fransız in- kılâbının tesirini bir törlü üzer lerinden atamamışlardır. Içtimai akidecilik, tarihi ima na galip gelmek için Otamam bir asıra yakındır, bu mülkün ortasında çarpışıp duruyor. Fenni bir millet gibi yetiş- | tirilen bizin: neslin fikir ve his sine buçok uygun geliyor- du Baykuşun tazyikinden bo- İ ğazımızı © kurtarmak © için İbir ilham kaynağı (ara yan, kararmış (gözler, su- / samış kalpler, tutuşmuş ka- | falar bütün fikri ve hissi açlık | ve susuzluklarını önümüze 8e- İ rilen bu eserlerde susturuyorlar İdi. | Ortada, dipdiri o duran bü- İ yük Türk tarihinin atılgan mef | küre veren... Türk — kültürünü | yükselten varlığı, henüz gömü lü hazinesinde uyukluyordu, | Kimsenin hatırma (Türk lük) kültürü gelmiyordu, Sıkılan büyük kalabalığın mürşitleri teker sarıklı cehen- nem kamçılı cennet müjdecile vi... Güzidelerin hocaları, “Dev ri Saadet,, dedikleri bin üç yüz İ yıllık arap çöllerinin hayatını | Akdeniz ve Karadeniz kıyı | rında yaşayan Türklere vermek Jisteyen mutasavvıflarla dersi amlar., Son zamanın mekteplerin- de, darülfünununda © yetiştiri- len genç nesle ise, işte bu Fran siz inkılâbinın umdelerini öğ- retmekle marifet satan müder- risler idi, ii Gön var) İ tag'ın yeniden feshidir Di ta- hareketlerinin.. Ve | Fransızlar Almanların her gün) artan yeni talepleri karşı sında sinirlenmeğe başladılar BERLİN, 20. A. A. — Reichstag | sinde, 30 ağustosta parlâmentonun içtima devresi başladığı zaman tahad düz edecek muhtelif ihtimalleri der. piş etmektedir. o Mümaileyh, şayet Nazilerin, (kendilerine atfedildiği veçhile, parlâmento müzakerelerinde hazır bulunmamak tasavvurunda ol dukları tahakkuk © ettiği takdirde M. von Papen'in hiçbir ekseriyet el- de edamizöceğini bayan erlemekin Kanunu esasi noktai nazarından, yegâne mümkün hal çaresi, Reichs- mutasavver hal suretleri ve meselâ parlimenlonun içtimalarının tehi veya hükümetin verilecek bir ademi itimat reyine rağmen iktidar mev- künde tutulması © veyahut intihap kanunun tadili, llh, gibi bal çareleri, M. Loobe'in fikrince kanunu esasiye mugayirdir. Paris gazetelerinde asabiyet PARİS, 20. A, A. — Havas Ajan- sından: Gazeteler, Alman devletini dafan ordusunun yı için Fransız ve İngiliz bükümetlerile müzakereye girişece- Zine dair olarak Berlinden gelen ha beri hasmane bir tarzda karşılamak mumiyetle hariciye ne- mal, matlar edilmemiş olduğunu kaydede rek bunun Fransız efkârı umumiyesi ini yoklamak ve Almanyanın dahi- buhranına bir yenilik verecek olan müzakeratı yemlemek için yapılmış bir manevra olduğu kanaatindedir. Hatta bu bapta yapılmak istenilen müzakerelerin de lüzumsuz ve mev simeiz ve Fransız - Alman münase. batı çerçevesini geçmekte olduğu ve günkü bunun Fransız efkârı umumi yesinin hasım bulunduğu Versailles muahedesinin yeniden tetkiki demek | ğe oldu; edilmektedir. Yunan | İntihabatı Reisicümhur karar- nameyi imza etti ATİNA, 20. A, A. — Reisicüm- | hur, intihabat tarihini 25 Eylâle ve meclisin içtimamı 24 Teşrinievvele tesbit eden kararnameyi imza etmiş Venizelor hükümetinin 24 Teşri nievvel tarihine kadar iktidar mev kiinde kalacağı tahmin ediliyor. Askeri bir hizbin mevcudiyetinden mütevellit tahkikat, zabıtanın cüm- huriyete karşı harekât ve hissiyatı- nn drüst olduğunu meydana çıkar. müşter. İspanyada tevkifat SEVİL, 20. A. A. — Aksiyon po püler fırkasının zimamdaranı San | Jurjo kıyammdan dolayi gayri me- #'ul addedilmişlerdir. Hükümet, Madrit fırkası sabık kumandanı ceneral Villegas'm tev kif edilmesini emretmiştir. MADRİT, 20. A. A. — Mutlaki yet tarafı Fesat hareketine dahil © ve aralarında Marki de Semmenat bulu nan 5 şahıs tevkif olunmuşlardır. | MADRİT, 20. A. A. — Dahiliye | nazırı, reutlakiyet taraftarı fesat ha | Potreri reketine dahil hulunmak © töhmetile | tevkif edilerek bilâhare tahliye olu. | man Kont Guadiane'nın tekrar tev- kif edildiğini beyan etmiştir. İ Gorgulof meselesi PARIS, 20. A. A, — Gourgeleff un avukatı, Kazak Dazareff nleyhin. | de yalancı şahitlikten dolayi kanuni takibat icrası #alebinde bulunan bir arrubal tevdi etmi, | Gorgouloff'un tem- yiz lâyi hası reddedildi.. PARİS, 20 A. A.— Temyiz mah- kemesi, Gorgösloff'un temyiz lâyi hasını reddetmiş tir, Profesör Piccar indikten sonra PARİS, 20. A. A. — M. Pninleve Profesör Piccard'm — muvaffakiy sundu münasebetile Belçika nafin ve | makalat nazırına Fransız tayyare ciliğinin tebriklerini iblâğ eylemiş. | fikan askeri bir devlet yapmak is lâ | renm liderlerini ziyaret etmiştir. Mü | Nasıl geçti? dönmekten vazgeçti Petit Parisien - gazetesi, bu kabil müzakerelerin 10 gün sonra Rayiş tag meclisi huzuruna nasıl çıkabile- ceğini bilmeyen bir hükümetin hü- küm ve nufuzu dairesi dahilinde ol- madığı kanaatindedir. Echo de Paris gazetesi de, şunla rı yazıyor: “ Almanya şimdiye kadar sefaret- eri vasıtasile | iblâğ edemediği bir meseleyi şimdi cihan efkârı umumi. yesi muvncehesine — çıkarmak iste- Yor, fakat biz, bu manevrayi bozma- Sins ve hayir demesini bilmeliyiz.” PARIS, 20. A. A. — Havas ajan sından: M. Fon Papen'in, teslihatta ve Alman müstemlekâtının talep eden o beyanatını tel. mih eyleyen Temps gazetesi, mil ler arasında uzlaşma ve mukareneti teshil ümidile yapılan müsaadelere | da Almanların he- bir tarzda tahribi için hale takip ettikleri | iyi tesbit edil miş bir plânla yeni bir takım meta libat serdetmekte olduklarını müşa- hede ediyor Bu gazete , şunları ilâve ediyor: Şimdi, Fon Papon - Fon Schli her kabinesinin Bütün Almanyayi eski Prusya devleti nümunesine tev- tedikleri pek âlâ anlaşılıyor. Bu iti barla kendimizi Berlin diplomasisi nin yanrlan gelen manevralarma ya- | kalattırmamalığımız lâzımdır. Hitler'in bir adamı Bükreşte BUKREŞ, 20. A. A. — Matbuat, Nazi fırkasınm liderlerinden ve Hit- | ler'in şahsi dostlarımdan birinin Bük reş'te bulunduğunu bildirmektedir. M. Veter, Bükreş'teki bütün diplo- malları ve Romanya siyasi fırkala- msileyh, Romanyanın akalliyet teş- kilâtları ile temas eylemiştir. Mollison Gene tayyare ile LONDRA, 20. A.A. — un bu hava seferi Atlas denizinin tek satılı hafif bir tayyare ile ayıla- bildiğini gösteren yeni bir muvaffa kiyettir. Pennefield Bridge, StJean'dan takriben 55 mil mesafededir Mollison, yere iner inmez evvelâ lümattar etmek istemiştir. leyh, St-Jcan'da kısa bir istirahat in ikinci merhalesi St-Jean dan ileriye 500 mil mesafededir. EVYORK, 20 A.A. — safeyi tayyareci | Mollison, 24 saat 10 dakikada katetmiştir. | SAİNT JEAN, 20. A. A. — Tay. | yareci Mollison, birkaç gün sonra | hava yolile İngiltereye tekrar mvdet | erketimiş bulunduğunu be- | Bir barut deposu berhava oldu SANTİAGO DE CHİLİ, 20, A.A | bir harut deposunda infilâk vuku bulmuştur, Bir mühen- ie birçok ameleler ölmüş, birçok ları da yaralanmıştır M. Schober öldü VİYANA, 20. A. A, — Sabık A- vusturya Başvekili o Schober, dün İ akşam sant 22 de Gütenbrün (Aşağı Avusturya) da vefat etmiştir. ! e... İki kadın 123 saat- tir havadalar Guns. , (Nevyork). 20. A.A. | H almak suretile kadın. | lara mahsus havada kalım mukave. met rekorunu kazanmağa teşebbüs e | den Mrs. Maisalis ve Mrs. Efadeu mindeki iki Amerikalı kadın, geçen | pazar günü bavalanmış ve 123 saat olduğu halde hâlâ devirlerine devam etmekte bulunmuşlardır. Haydutların elinde- ki şehir alındı BUŞİR, 20. A. A. — Reuter ajan | sından: Eski Yask şehrini zaptet- miş âsiler çekilmişlerdir. Bu İ havalide jem hükümtermandır. İ İ demiryolu eee | Kanala ile itilâf imza edildi Ottava konferansı bitti OTTAVA, 20 A.A. — Ottava konferansı, bugün akdolunan bir he yeti umumiye içtimsiyle hitam bul- numaralı komitenin ra- poru kabul edildikten sonra Avus- turalya, Cenubi Afrika, Yeni Zelan- da, Hindistan, o Rodenzya, Terre Newve ve Kanada ile yapılan itilâfna melerin imzasına mübaşeret edilmiş tir. OTTAVA, 20.A. A. — Büyük Britanya ile Kanada arasında bir iti lâf akdinin muhakkak olduğu zan- nediliyor. Amerika Tanıyacak mı Sövyetlerle müna- sebat meselesi tekrar ortaya atıldı VAŞINGTON, 20. A .A. — Reu- ter Ajansından: Sovyet Rusyanın Cemahiri Müttahide tarafından tas diki meselesi ahiren vuku bulan if- şant üzerine tekrar meydana çıkınış- ter Bu ifşmat, O M Stimsonun geçen sonbaharda Cemevrede iken M. Lit vinoff'un bu bapta bir tecrübe balo- nu uçurmasından — ve Rus Amerika mümessillerinin yapmış, oldukları İ mülükatta, Sovyetlerin o Cemahiri Müttahide tarafından tasdiki taki. rinde üçüncü enternasyonal ilga ve Cemahiri Müttahidede bu hususta propaganda yapmaktan sarfı nazar edip'etmeyeceklerine ait olarak | M LitvinofPtan bir süal sorulmuş ol masından ibarettir. M. Litvinoff, Sovyetlerin Cemahi ri Müttahidede © herhangi bir pro pagandadan feragat edeceklerini.fa kat üçüncü entermasyonal Sovyet hü kümetinden tamamen ayrı ve başlı başma bir müessese olması hasebile bunu ilga edemiyeceklerini cevaben bildirmiştir. Avrupada Sıcaklar PARIS, 20. A. A. — Dün Pariste hararet derecesi, gölgede 35 derece idi. Londra'da sıcak dalgaları LONDRA, 20. A. A. — Green vieh'de 37 de Londranın merkezinde 38 derece hararet kaydedilmiştir.Bu hararet derecesi, 6 ağustos 1911 den beri kaydedilmiş olan en yüksek de. recedir. Rusya'da yapılan büyük nafia işleri MOSKOVA, 20 (AA) — 50 seneden beri Kafkas dağları, silsile sini katedecek bir demiryolunan in- şası meselesi münakaşa edilegelmi. tir, Bu mesele, bir neticeye İsal e- dilmek azmile ve ciddi olarak ancak son zamanlarda mütalen ve derpiş olunmuştur. Hali hazırda bir plân tanzim edil miş olup elektrikle müteharrik bir İ demiryolu inşasma ait mesai ve araş tırmalara devam edilmektedir. Bu en büyük de- dan başlayarak Mavorayı Kafkasya istasyonu olan Gorn'a kadar devam | edecektir Dargokh yolu, şimdiye kadar Bakü'den geçen trenlerin Mave- rayı Kafkasya şimali Kafkasya 2- rasındaki yollarını 1000 kilomet- re eksiltecektir. Münakalât mesa- rifi, 50 milyon ruble kadar tena- kus edecektir. İnşaat işleri, 1936 senesinde bi- tama erecektir. Bu demiryolu ma İ den ve bilhassa çinko veya bakır noktai nazarından zengin olan mıntakalardan geçecektir. Volga- Moskova kanalarının inşasına baş lanılmıştır. Bu kanal, Volga neh- rinde işleyen o büyük vapurların Moskova'ya kadar gitmelerine mü sande bahşolacaktır. Kanal inşa atına ait işler 1934 senesinde miha yet bulacaktır. . Ankaradan gelenler ANKARA, 20 (Milliyet) Adliye müsteşarı ve Posta telgraf müdürü umumisi bu akşamki trenle İstanbula hare- ket etmişlerdir “diğ Harbiye reisi geliyo Jeneral Mac Arthur asker geçit resim lerinde hazır bulunacak... VAŞİINGTON, 20 A.A. — Havas Ajansı bildiriyor: Cet hiri Müttehide umumi erkânı Harbiye Reisi Jeneral Mac Art! yakında Avrupa'ya giderek Sovyet Rusya'ya mucavir memlek leri ve bilhassa Türkiye'yi iyaret edecektir. Jeneral, Türkiye'yi ziyareti esnasında askeri geçit resimle de hazır bulunacaktır, Ordumuza kırkı mütecaviz tayyare hediye edildi ANKARA, 20 A.A. — Bu sene ordumuza kırkı müteca tayyare hediye edilmiştir. Bunlardan 25 inin isim konma mert mi inümüzdeki zafer ve tayyare bayramında yapılacaktır. Aş ca beşinci, altmcı, yedinci, sekizinci ve dokuzuncu tayyareleri alan İzmir, ikinci tayyaresini alan Giresun ve Görele, Fatsa, Bartıı bunlardan baş Zonguldak; Ereğli ve Bafra tayyarelerit isim konma merasiminin de Cümhuriyet bayramında yapılan» muhtemeldir. Darülfünun heyeti Kayseri'di ÇANKIRI 20 A.A. — Şehrimizde bulunmakta olan Darül nun tetkik heyeti bu sabah trenle Kayseriye hareket etmişli Vali, meb'uslar, Belediye ve Maarif heyetleri, Çankırı gençlt ve hâlki tarafından teşyi edilmişlerdir. Dün gece misi lerimiz şerefine Halk fırkası merkezin bir ziyafet verilmiş ve ziyafette Vali, kumandan Sıtkı Paşa hai bulunmuşlardır. Müteakıben heyet tarafından sinema binasını muhtelif mevzular üzerinde konferanslar verilmi ÇANKIRI, 20 A.A. Darülfünun müderris ve talebeler den mürekkep tetkik hiyeti dün şehrimizin muhtelif mahalleri gezdiler ikindi üzeri şereflerine şehrimiz spor klübü tarafındı İdman Yurdunda bir çay ziyafeti verildi. Darülfünun sporculi riyle şehrimiz sporcuları arasında yapılan Voleybol maçını Da rülfünunlular kazandı, Futbol maçında da Çankırı sporcuları $ fıra karşı birle galip geldiler. Maarif vekili Ankara'da ANKARA, 20 (Milliyet) — Heyeti Vekile içtimalarına tirak etmek üzere Maarif Vekili Esat B. bu akşam teftiş seyi hatından avdet etmi Donanma Karadenize çıkıyor NKARA, 20 (Milliyet) nanmamızın yeni uzuvlarile birlikte bir kaç güne kadar Kas ğını bura mahafilinden haber al niz limanlarını ziyarete çıka dım, Başta Yavuz olmak üzere d Temeldeki. Define yi # inci sahifede) ir ay evvel Bakırköyde otu- ran Arap Safiye H. dan almış Hava H. muharririmize diyor — Evi tamir ettirmekteyim. Bu- Hunan paralar kireç kuyusu için açi- lan topraklardan o çıkmıştır. Buldu- | ğumuz altınları bir kısmını kardeşim | muallim Selahattin B. ye verdim,boz durmuş, akşamleyin 15 lira getirdi. | rat, Osman, devirlerine aittir, K8 koya- | men de Mis parasıdır. Bu: İ meraklı tarafından Bulunan altınları bir torbaya rak sakladım. Evin toprağında altın taharrisim müze idaresinden bir | zareti altında devam edilmektedir. Şimdiye okadar o 43 ali Ta bunların 8 tanesi da satılımaştar. Mütebakisi polisçe müsadere © miştir. Müze memurları tarafmdan bir araştırma yapılmış, başka bir çakmamıştır. Bulunan altınlar Sultan Selim, " saklanılmış İ kolleksiyon olduğu tahmin memurun ne | tedir. Istanbul'da geni iki tayyare Vatan müdafaasının ehemmiyetini gok takdir eden İstanbul > nın Tayyare cemiyetine vaki kıymetli teberrularile şimdiye Biz yedi tayyare almmış ve bunlara (İs tanbul), (Beyoğlu), (Beyazıt), (Fa th), (Üsküdar), (Adalar) ve (İs tanbul - Balıkçıları) © isimleri takıl. aştı. Bu sene İstanbul namına ayrıca iki tayyare daha alınmış ve bu su- ia * retle İstanbul Tayyarelerinin dokuza baliğ olmuştur. Bu tay; rimize 30 ağustos o Tayyare b munda Yeşilköyde merasimi sa ile (Eminönü) ve (Boğaziçi) simleri takılacaktır. Merasimin tamında bu tayyarelerimiz İste üzerinde uçarak halka (beyan atacaktır. Yukarıki resim yeni ts! relerimizden bir tanesidir