21 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

| Bel griş £. Neşet Kinin Komprimeleri Müzayede İle Satılık Otomobil Bk markalı 1926 modeli ar müstamel 7 kişilik ve kapah bir otomobilin 22 Ağustos tarihinde öğleden sonra Sandal bedesteninde müzayede ile satılacağı ilân Maarif Vekâletinden: Muallim mektepleri: Bu sene muallim mekteplerinin yalnız dördüncü ve beşinci sınıflarına müsabaka ile talebe alınacaktır. 1 — Müsabakalara 3 Eylülde muallim mekteplerinde, mu- allim mektebi bulunmıyan vilâyetlerde Maarif idarelerinde veya orta mekteplerde bir komisyon huzurunda tahriri olarak yapıla- caktır. Binaenaleyh muallim mekteplerine girmek istiyenlerin bu | makamlara müracaat etmeleri lâzımdır. 2 — Muallim mektebine girme şartları; A — Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak (Türkiye hari- cinden gelenlerin vekâletin müsaadesini alması şarttır). B — Yaşı 15 den küçük ve 19 dan büyük olmamak. C — Orta mektep mezunu veya Lise 10 uncu sınıf talebesin den olmak. D — Uzi kusurları bulunmamak (pepeme, kekeme, kör sa- ğir, şaşı, topal; çolak ve kambur olmamak). E — Trahom, verem gibi sari ve müzmin hastalıklardan sa- dim olmak (namzetler kat'i ve nihai olarak mektep doktorlarınca muayene edilecektir. ) F — Tahsil vesikası, hüviyet cüzdanı ve çiçek aşısı vesikası” ibraz etmek, 3 — Her Muallim mektebi için bir mmtaka tesbit olunmuş tur. Muallim mekteplerine ancak kendi mıntakalarından taleba alımır, Bu mıntakalar şunlardır: Adana Erkek ve Kız muallim mektepleri için: Adana, Aymtap, Cebelibereket, Diyarbekir, Mardin; Maraş; Mersin. ilifke; Urfa, Balıkesir Erkek muallim mektebi için. Aydın, Balıkesir, Bilecik, Bursa, Denizli; Kütahya; Munisa; Muğla. Bursa Kız Muallim mektebi için: Balıkesir, Bolu, Bursa, Bilecik, Kocaeli; Kü Edirne Erkek ve Kız Muallim mektepleri Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Tekirdağı, Erzurum Erkek muallim mektebi için: Artvin, Bayazıt, Erzurum, Erzincan, Kars; Muş; Gümüşa- ne; Van. Erzurum Kız muallim mektebi için: Artvin, Erzurum, Bayazıt, Erzincan, Gümüşane; Kars; Şe- binkarahisar; Rize Trabzon. İstanbul Erkek muallim mektebi için: Bolu, İstanbul, Kocaeli, İstanbul Kız muallim mektebi için: İstanbul, Gireson, Ordu, Sinop, Zonguldak; Samsun, İzmir erkek muallim mektebi için: Antalya, Burdur, İsparta, İzmir, İzmir kız rmallim mektebi için: Antalya, Aydın, Burdur, İsparta, İzmir; Denizli; Muğla. b Konya kız ve erkek muallim mektepleri için: “Afyonkarahisar, Aksaray, Çankırı, Eskişehir, Kastamoni; Konya; Niğde, Sıvas Erkek Muallim mektebi için: Amasya, Ankara, Elâziz; Kayseri, Kırşehit; Çorum, Malat- ya; Samsun; Sıvas; Tokat; Yoz; Sıvas Kız Muallim mektebi için: Amasya; Ankara; Çorum; Elâziz; Kayseri, Kırşehir, Malat- ya; Sıvas; Tokat, Yozgat. 4 — Kabul şartları arasında ortamektep mezunu veya 10 un Cu sınıf talebesi tasrih edilmiş olmasına nazaran ortamektep son sınıfmda veya İise 9 uncu smıfta ikmalli bulunan telebinin müra <caatları nazarı dikkate alınmıyacaktır. 5 — Muallim mekteplerinin talebe kadrosu tahdit edilmiş bulunduğundan kazananlardan hepsinin kabulü mümkün olmıya cak ve kazananlar kadroların müsaadesi nisbetinde ve derece si- rasile mmtakalarında bulundukları Muallim mekteplerine yerleş tirilecektir. 6 — Musiki muallim mektebinin kabul şartları ayrıca ilân €- dilecektir. 7 — Ana ve köy muallim mekteplerine bu sene talebe alın- mıyacaktır. Lise ve orta mektepler: 1 — Bu sene lise ve orta mekteplere 915 numaralı kanun mu cibince müsabaka ile meccani leyli talebe alacaktır. 2 — Müsabakalar 3 eylülde vilâyet merkezlerinde liselerde, ise bulunmayan yerlerde ortamekteplerde ve her ikisinin bulun- madığı vilâyetlerde Maarif idarelerinde İstanbulda İstanbul Er- kek ve Erenköy Kız liselerinde yapılacaktır 3 — Kabul şartları: A — Türk olmak, B — Lise ve orta mektepler talimatnamesinin her sınıf için tesbit ettiği yaş hadleri içinde bulunmak. C — Bedenen ve ruhan hasta, malül, sakat ve kusurları ol- mamak, D — Velisi kendisini tahsil ettirmiyecek kadar fakir bulun- iahya. in: Manisa; mak. E — Yapılacak müsabaka imtihanında kazanmak (A ve B şartları nüfüs teskeresi C şartı mektep doktoru (bulunmadığı takdirde - imtihanın yapılacağı hükümet doktoru |tarafından icra olunacak muayene neticesinde verilecek raporla) D şartı da ida re meclisi mazbatasile tahakkuk ettirilecektir. 4 — Taliplerin 31 ağustos akşamma kadar lise, orta mek- teplere veya Maarif idarelerine müracaatları lâzımdır. 5 — Bu ilânla kabul şartları ve imtihanların sureti icrası bil- dirilmiş olduğundan bundan sonra vekâlete vuku bulacak müra- caatlara cevap verilmiyecektir meşhur kinin fabrikası olan Zimmer kinini İle yapılmıştır. ye LLITEN her komprime 0,35 gr. saf kinini havldir Çok zarif bir şekilde tüpler içinde piyasaya çı ip, baş ağrım, sıtma möbederinde kinin alacağınız saman delms E. Neşet kininlerini E. Neş'et markasına dikkat ediniz. şüur. Song algınlığı. Alman'yanın en İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN Alpullu Şeker Fabrikalarınm yeni mahsul normal toz şekerinin yüz kiloluk bir çuvalı (86.75) otuz altı lira yetmiş beş kuruştur. Asgari 10 çuvala kadar alınmak şartile her İsteyene satılmağa başlanmıştır. Taşradan talep vukuunda derhal gönderilir. Bu takdirde malın bedelinin yüzde yirmisi sipariş vukuunda ve mütebakisi hamule senedi mukabi- linde ödenmelidir. Depodan itibaren bilcümle masarif ve mes'uliyet müşteriye aittir. | palı zarfla münaka: Müşteri isterse sigorta ettirilir. İstanbul Erkek Lisesinden: 1 — Ağustosun yirminci gününden itibaren yeniden leyli telebe kaydına başlanmıştır. Eski talebenin kayıt tecdidi muame İ lesi Eylülün birinci gününden itibaren sekizinci günü akşama | kadar devam edecek ve sınıfların mevcudu müsait olduğu takdir- de Eylülün omundan itibaren yeniden nehari talebe kabulüna başlanacaktır, 2 — Mezuniyet ve sınıf ikmal imtihanlarının ic- rasına Eylülün birinci perşembe günü başlanacaktır. Programlar mektepte levhasına asılmıştır. 3 — Vekâleti Celile hesabına alı- nacak meccani talebe müsabakası Eylülün üçünde yapılacaktır. Buna ait muamelâtın Eylülün birinci günü akşamına kadar ik- mali lâzımdır. 4 — Ecnebi memleketlere gönderilerek talebe müsabakası Eylülün üçünden itibaren yapılacaktır. Buna ait ta- limat ve program mektepten öğrenilecektir. Namzetlerin sihhi muayenesi mektepte ve Eylülün birinci günü icra edilecektir. Alâkadarların mezkür günde saat 10 da mektepte hazır bulun- maları lâzımdır. (4195) | Devlet Demiryoiları idaresi ilânları İ | Haydarpaşa geçidinde bulunan 188 No, lı dükkân aleni mü- #ayede ile ve bir sene müddetle icara verilecektir, Müzayede 31-8-932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. Taliplerin tarihi mezkürda İşletme Müfettişliğinde hazır İİİ istanbul, Bahçekanı, #üncü Vakıf Han, 4 cü kat, Tel, 2470-79 Telgraf İstanbul Şeker. Ankara İsmet Paşa Kız Enstitüsi Kayıt ve kabul şartları 1 — Mektepte bu sene açılacak leyli pansiyona talebe ka ve kabulüne başlanmıştır. 2 — İlk mektep mezunları birinci sınıfa diğer orta derö deki mekteplerden gelecekler ait oldukları sınıflara kabul İ dilirler, 3 — Bu sene yalnız 40 leyli talebe almacak ve müracaat rasile talebe kabul edilecektir. 4 — Her türlü izahat için Mektep Müdürlüğüne müraci edilmesi. (392 Konya Nafia Baş mühendisliğindn: (41793) kırk bir bin yedi yüz doksan üç lira bedeli keşil Konya — Beyşehir yolunun 42 |-900 ile 51.900 inci kilomt İ | roları arasında (9000) metre tulünde şose tamiratı esasiyesi iii İM İKİ AKRADENIZ POSTASI ERZURUM Vapuru 22 Ağustos Pazartesi günü akşamı Sirkeciden hareket le Zonguldak, İnebolu, Ayancık, bulunmaları lâzımdır. Bu hususta fazla malümat almak isteyenler Haydarpaşa Gar Müdürlüğüne müracaatla buna müteallik şartnamelere 15 kuruş | luk pul yapıştırarak imza etmeleri ve 200lira teminat akçesile mü zayede gününde İşletme makamında hazır bulunmaları ilân olu- nur, (4202) | İdaremizin Irmak - Filyos hattının henüz iltisak peyda etme miş olan Filyos cihetindeki istasyon ve diğer servislerinin senede takriben 30 - 50 ton raddesinde olan muhtelif malzeme ihtiyaca- tm: gerek H. P. den doğruca Filyosa naklelmesi ve gerek Zon- guldakta vapurdan alıp ve gümrük muamelesini yapıp Filyosa | devam ettirmek suretile nakle talip olanlar varsa 25/8/9332 tari- hine müsadif Perşembe günü saat onda H, P, Mağazasında yapı | lacak pazarlığa iştirakleri ilân olunur. (4064) masama ma leman A ve B silolarıa ait 1003 No, lı tenzilli tarifenin yerine kaim olmak ve 15 Eylül 932 tarihinden itibaren muteber bulun mak üzere 1003 No. İı muvakkat tenzilâtlı yeni silo tarifesi mev- kii tatbika vazedilecektir. Mezkür tarife hakkında malümat ve izahat almak isteyenlerin Haydarpaşa Liman Başmüfettişliğine müracaatları ilân olunur, (4201) İsim m ee ll maine anla ylağeyi Derince Limanı fırını bir sene müddetele kiraya verilecek- tir. Aleni müzayede 1/9/932 tarihinde saat (15) de Haydarpaşa da İşletme Müfettişliği makamında yapılacaktır. Teminatı mu- vakkate 30 liradır. Haydarpaşa Demiryolları veznesine tediye e- dilecektir. Fazla malümat almak ve şartnameyi görmek isteyen- ler Haydarpaşa Liman Başmüfettişliğine ve Derince Liman me- irler. (4200) murluğuna müracaat ed. Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 1200 ton kazan mayii mahruku: Kapalı zarfla münaka, 5 Eylül 932 Pazartesi günü saat 14 de Deniz kuvvetleri ihtiyacı i. çin yukarıda mikdarı yazılı mayii mahrukun kapalı zarfla müna kasası hizasındaki gün ve saatte yapılacağından (şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip olacakların da te. minat mektuplarile birlikte münakasa gün ve saatinde Kasımpa.. şa'da Deniz Levazım Satınalma komisyonuna müracaatları, (3999) ROBERT KOLEC | Kolec kısmı - Mühendis kısmı Sanayi kurları. Her perşembe ve cuma günü saat 9 ilâ 12 arasmda (oOĞ! kayıt muamelesi yapılır. Nafia Vekâleti Satınalma Komisyonundan: ön muktazi1950 adet meşe makas traversi ka ya konulmuştur. Münakasa 4-9-932 tarihine imüsadif pazar günü saat 15 te Ankarada Nafia vekâletinde icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektupalrmı ve muvakkat teminatlarile Ticaret Odası vesikalarını ayni gün ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Talipler bu husustaki şartnameleri İstanbulda Haydarpaşada Liman İşleri Müdürlü. ğünden ve Ankarada Nafia vekâleti Levazım Müdürlüğünden te >5Omakaş takımı dazik edebilirler (4086) Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Sürmene ve Rize'ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yel kenci hanmdaki acantalığına mü racaat. Tel: 21515 SEYRİSEFAİN Merkez acenta; Galata Köprü başı B. 2962. Şube A. Birkec Mühürdarsade han 2 3740. İZMİR - PİRE - İSKDNDE- RİYE POSTASI (İZMİR) 23 Ağustos salı 11 de © TRABZON POSTASI (CUMHURİYET) 24 A- ğustos Çarşamba 18 de İZMİR - MERSİN POSTASI (İNEBOLU) 24 Ağustos çarşamba 10da Galata rıbtımından kalkar. Dr. A. KUTIEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedaviha- nesi Karaköy Börekçi farını srasın- da 34, Dr. HORHORUNİ Zührevl ve Bevli hastalıklar tedavihanesi — Beyoğlu Mulen- ruj yanında Zambak sokak No.41 MUSTAFA KEMAL PAŞA BELEDİYESİN- DEN: 1 — Mustafa Kemal Pa şa kasabasmda küşat edi- lecek koşu panayırı 932 se nesi Eylâlünün birinci per- sembe günü başlayıp 7 gün devam edecektir. 2 — Panayır mahalli vâ si bir sahada olup bilumum alıcı ve satıcı esnaflara ça- dır ikamesine mahsus ma- haller smıf smıf taksim ve tefrik edilmiştir. 3 — Panayıra getirile- cek hayvanat kara sığır, manda, at, kısrak, merkep için ayrı ayrı satış mahalle ri tefrik edildiği gibi pana- yır mahallinin her iki tara- fmda hayvanatm otlaması ve yayma bilmesi için vâsi mer'a ve çayır vardır. 4 — Hariçten gelecek tüccar ve esnaf köylüleri- mizin esbabı istirahatları temin edilecektir. (4224) imalâtı smaiye tamiratı cüziyesi kapalı zarf usulile münakati ya konulmuştur. İhalesi 24—8—932 çarşamba günü saat on beşte vilây! daimi encümeninde yapılacağından talip olanların 661 No. k nun ve Nafia işleri Münakasa şreaiti umumiyesi ahkâmma göl hazırlıyacakları kapalı zarfı ihale zamanına kadar Vilâyet & cümenine tevdii ve tafsilât almak istiyenlerin başmühendisliğ müracaatları ilân olunur. (3726) - Erenköy Kız Lisesi Müdürlüğünde: | 1 — Birinci ye ikinci devre mezuniyet imtihanları eylülün B rinci günü başlayıp on beşinci günü nihayet bulacaktır. 2 — Diğer sınıfların ikmal imtihanları eylülün ilk haftasımö başlayacaktır. — Mektebe devam eden leyli ve nehari talebe eylülün dedi ci gününden sekizinci günü akşamına kadar her gün dokuzds' on ikiye kadar mektep tababetine müracaatla sıhhi muayenelt rini ve on üçten on sekize kadar kayıtlarını tecdit ettireceklef dir. İ 4 — Bu müddet zarfında kayıtlarını tecdit ettirmemiş olaf leyli ve nehari talebe yerine yeniden müracaat edenler alınacak tır, İ 5 — Melgebimizin bu sene açılan ilk kısım dördüncü ve beşi ci smıflarına leyli kaydolunacak talebe ile orta ve lise sınıflar” na leyli ve nehari kaydolunacak talebenin eylülün onuncu ci martesi inden on beşinci perşembe günü © akşamma kadif her gün dokuzdan on ikiye kadar sıhhi muayeneleri ve on üçte on sekize kadar kayıtları yapılacaktır. Kaydolunacak talebenif | velileri, tahsil vesikaları ile hüviyet cüzdanı kartonsuz dört f0' toğraf yanlarında bulunacaktır, Kayıt ve imtihanlar hakkında tafsilât almak isteyenlerin mek tep idaresine müracaatları. 6 — Eylülün üçüncü günü mektebimizde yapılacak o meccaffl leyli müsabaka imtihanma gireceklerin sıhhat raporları ile, fak rühal mazbatası ve tahsil vesikalarını ağustosun sonuncu günü” ne kadar mektep idaresine vermeleri eylülün üçüncü cumartesi sekiz buçukta mektepte hazır bulunmaları lâzımdır. , Deniz Levazım Satınalma | Komisyonundan: | 30 Ton gaz yağı pazarlıkla münakasası 24—8— 932 çarşam” ba günü saat 14 te, Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda yazf li gaz yağının 17—8—932 tarihinde kapalı zarfla yapılan mün4 | karasında verilen fiatlar komisyonumuzca geli görüldüğündef daha ehven faitla vermeğe talip olacakların hizasımdaki gün v€ İ satte muvakkat teminatlarile birlikte Kasımpaşada Deniz L& vazım Satınalma Komisyonuna müracaatları. (4225) | İstanbul C. Müddeiumumiliğinden: İstanbul Adliye dairesi için mübayaa edilecek odunun 17-8 32 tarihinde icra kılınan münakasası teklif edilen fiatlar hadö lâyık görülmediğinden bir hafta müddetle temdit edilmiştir. Taliplerin 28 ağustos 932 pazar günü defterdarlıkta müteşekkil komisyona müracaatları ilân olunur. (4194) Bursa Ahmet Vefik Paşa Hastanesi Baştababeinden: 932 senei maliyesi için müessesemize iktiza eden ve mevki münakasya vazolunan 2000 lira kıymeti muhammeneli mualec€ ve malzemei tıbbiye Eylülün dördüncü pazar (günü saat 16 d8 ihale edilecektir. Talip olanların 150 lira depozito akçesile be” raber Bursa vilâyet encümenine müracaat etmeleri, (4230) aş e akk lk Mn Aile Haydarpaşa Emrazı Sariye Hastanesi Baştabipliğinden: Müessesemiz için bir sene zarfında lüzumu olan süt şartname si tebdil edilerek tekrar aleni münakasaya konulmuştur. Talip” ler mezkür süte ait şartnameyi görmek için her gün hastane id3“ re memurluğuna ve münakasaya iştirak etmek üzere yevmi mü- nakasa olarak tesbit edilen 8 eylül 932 tarihine müsadif salı gü" nü saat 14 te Galatada Kara Mustafa (o Paşa sokağında İstan bul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde müteşekkil ihale komis yonuna gelmeleri ilân olunur. (4234) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: 145 hasta entarisi ile 130 takke, 20 çift terlik, 130 yatak çar” safı ve 130 yastık çarşafı pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin 25-8 932 perşembe günü sast on beşten on altıya kadar komisyona müracaatları, (4238). Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Mevcut nümunesine göre maa kayış iki bin çift mahmuz p#” zarlıkla almacaktır. — Taliplerin 23—8—932 salı günü saat on beşten on altıya kadar komisyona müracaatları, (4237) Gi a MİLLİYET MATBAASİ |