24 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

24 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Muhabir mektubu "Memurları hemahenk bir kasaba: Çorlu mem — Geçen sene mahsul iyi satıl. saydı, bu sene halkın hiç sıkıntısı olmıyacaktı.. Çorlu'da sinema salonu ÇORLU, 15 (Milliyet) reye uğrasam fora ceket! ağzından soluyor!, Çorlu sıcak olursan daha münhat © yerler acaba nasıldır diyorum! Bu cehen- nemi sıcağın şiddetini tahfif | için ne yapılsa fayda yok. Biraz evvel soğuk bir gazoz aldığım halde, şim di yine önümde dondurma (duru- yor, fakat dondurma da sıcak! UMUMİ MALUMAT Kazanın nüfusu 29,000 dir. Mer keade (8,000) ahali sakindir. Kaza. da vâsi mikyasta yalnız o hububat seriyatı — yapılmaktağır. İstihsalat kendi ihtiyacından fazladır. Zirnat sahası 300 bin dönüme £ indirilmiş- tir. Evvelce 500 bin dönüm olan ziraat faaliyeti, istihsal o masrafları- un çokluğuna © mukabil fintların düşkünlüğü, iktisadi da: terak törlerin faaliyetten çekilmesi gibi âvamil ve tesirat dolayısile sahası- nı daraltmak mecburiyetinde kalmış tar. Bilhassa geçen senenim fare is tilâsı ziraate çok elim tesirler yap mıştır. Bu sene fare yoktur.. Ve zi- rast vaziyeti iyidir. Yalnız zeriyat poksan yapılmıştır. Sekiz seneden beri sürüncemede kalmış olan is- kân muamelât o kaymakam beyin himmetile ikmal olunmuş ve maka mı vilâyetten takdirname gönderil- miştir, 850 dönüm emece suretile ekti- rilmiş, 26 köyde yardım sandıkları teşkilâtı yapılmış, iki köy muhtarı na kısrak alınmıştır. İktisadi vazi yet kır aylar olmak dolayısile far durgundur. Memurlar arasın da şayanı o memmuniyet bir ahenk vardır. Ekser köylerle nahiye mer ezine ve Malkara ve Saray | gibi civar kazalara telefonlar temdit o- hanmuştur. TAYYARE İŞLERİ Kaymakam Beyin riyaset eyle diği bura tayyare şubesi şayanı tk dir bir surette çalışmaktadır. Bida- yeti teşekkülünden şimdiye ( kadar merkeze irsalâtı 56,700 liradır ve Çorlu namma bir de tayyare alınmış tır. Senevi varidatı dört beş bin bi- fa kadar isede bu sene kaymakam beyin himmetile (7,000 - 10,000) lira olması kaviyyen memuldür. ASKERİ BAHÇE Kasabanın yegâne nefes alna ek yeri Askeri | bahçedir. Ku- mandan Basri Paşanm bura © çin unutulmaz bir yadigâri olan bu lâtif ve ferahfeza bahçe doğ- rusu Çorlu halkına büyük bir ne fes aldırmış ve kasabanın imar tephesinde birinci mevkii | işgal eylemiştir. Burası mütehassıs ek lerle tarh ve tanzim ve elektrik- İerle de tenvir edilmiş olduğun- dan münasip zamanlarda herkes ile gelip oturmakta ve hoşça geçirmektedirler. MAARİF © © Merkezi kazada büyük bir mektep “yapılmaktadır. Bu mntakanın ilk tedrisat müfettişi hassasiyetle çalışmaktadır. Şim- diye kadar millet mekteplerinde © 9196 kişi okutturulmuş, 588 efra. Ne- 'di askeriye imtihan edilerek vesi- | kalar verilmiştir . Umum kazada 16 mektep var dir. Mektep olmayan © köylerde © “dershaneler açılamadığından © ğ p yazmak bilmiyenlerin hep nelere olamamıştır BELEDİYESİ sevkeylemek © Buranın belediyesinin varidat (438.000 lira tesbit edilmiştir. Bunun İN bebe Belediyenin ortada göze rünür bir faaliyeti yokter. SIFAT İSTASYONU Burada güzel bir sıfat istasyonu Mesiz olunmuştur. İki damızlık atın kisi de kiymetli ve ahırları da çok © güzeldir. REFAH VE TASARRUF Çorlunun muhtelif kalemlerde is- er ve ihracat bulunduğun- balk yefah içinde olmasa bile, nie Herkes | bu kadar | büyük bir | De mahsulâtı değer fiatla satılmış ol saydı, burada tam manasile refah hu sule gelebilirdi. Maahaza vaziyeti şayanı memmuniyettir. E ğer tasarrufa rinyet edilmiş olsa zaruret vaziyetinin farkına bile varılmaz. Bir kaç ay evvel Meliha Avni o Hanımm İstanbul da tasarruf ve yerli malları hakkım. İn vermiş olduğu konferans burada hüsnü tesirini göstermiştir. Meliha Hanımın plâklara çekilmiş konfe ransından buralara ve yerli malla rı koruma cemiyetlerinin bulunduğu mahallere gönderilmesi çok arzu e | dilmektedir İ 31 senesinde Çorludan ihraç ©- İlunan diğer şeylerden sarfınazar yal İ nız mevaddı hayvaniye şunlardır 24,444 kilo yapı silmiş , 22,000 kilo yağ, 155,000 kile peynir, 266,000 kilo yoğurt, 34,000 kilo kaymak. Diğer hububat, karpuz, İ vun, canlı hayvanat ve saire bu salât ve ihracatı çok kuvvetli bir ticaretgâhtır. Allah vere de bu sene mahsulât değer fiatlari- le satılsa! Binsenaleyh o hükü- metimiz bu bapta icap eden ted İ birleri almış ve ticareti harici- İ ye ofisimiz da takas muamelâ- İ m yoluna koymus olduğundan bu «ene geçen seneden çok rahat | bir hayat müyesser olacaktır zan nederim . Ragıp KEMAL Gizli el İş yapamadı İ Muharref kartlar piyasa- yı değiştiremedi Avrupadan bir şeker tacirine gelen ve şeker piyasasını bildiren İ kartta yapılan tahrifat Ticaret Odasınca tetkik edilmiştir. Oda, bu işte umumi şeker sasını alâkadar edecek bir va İ yet, piyasada tereffü veya tenez- zül husule getirecek bir mahiyet | görememiştir. Şark demiryolları İ memur- larının tenezzühü İ | Şark Demiryolları memurları 30 Ağustos salı günü Şirketi Hay- riyenin tahsis ettiği 68 numaralı vapurla Boğaz ve Yalovaya bir te Bezzüh yapacaklardır. Vapur sa- bah saat sekizde Köprüden hare- ket ile programa nazaran öğle ye meği Boğazdan avdetten sonra sa at 12 - 11 de Büyükderede Sanre- mo otelinde ve akşam yemeği de Yalovadan avdette saat 21 - 20 de Suadiye gazinosunda yenecektir. Vapur dahilinde muntazam bir bü fe bulunaektir. Gerek bu büfe ve e ikse Suadiye yakasında eyya- m: âdiye tarifesi üzerinden a edenler istifade edebileceklerdir. İzmirli yüzücüler Büyükderede Evvelki gün İzmirli yüzücüleri, | deredeki lidoda ilk antreneman- larmı yapacaklarını yazmıştık. Dün bu seki zyüzücü Büyükdere- ye giderek ilk çalışmalarını yap- İ mışlar ve tekrar avdet etmişler- dir. sebrimize gelen Düzcede tayyare bayramı Düzce Tayyare Cemiyeti tarafın- İ dan 30 ağustos büyük Zafer ve Tay yare bayramında Düzcede Namik Kemal mektebi bahçesinde verilecek İ müsamerede: San'atkâr Küçük Hü- İ seyin beyin riyaseti altımda maruf san'atkârların iştirakile temsil, ko- medi, monoloğ, kür kadim orta oyu- kazanın | kas | İ hesaba dahil değildir. Çorlu istib- | | | re, fabrikalara hik bugün Büyük. | İ seldiğini göster İ tetkil İ mişlerdir. Hâmiller İ sam Yalova'ya / Hilâliahmer balosu | zamandan beri faaliyette (LLİYET ÇAR: Fabrikalar Kapanmak Tehikesinde mi (Başr 1 inci sahifede) rafında bir çok kimseler söz söy- lemişler ve mahdut bir | surette | kontenjan listesine ko: mevak herkes tarafından alınacağına gö- bir suretle mü- etmişler. fit olamıyac: ve | dir. Dünkü içtimada fabrikatörler ellerinde mevaddı iptidaiye olma- dığından makineler üzerindeki iş işlendikten sonra vaziyetin tavaz- | zuhuna kadar fabrikaları kapa- maktan başka çare görememişler dir. Yedikule debagat fabrikaları sahipleri mevaddı iptidaiye olma dığından ve yüksek tarife karşı” sında amelenin işsiz kalmaması i gin yarım gün çalıştıklarını, bu günkü şekle göre yarım gün çalış mak imkânmı da bulamıyacakla rmı söylemişlerdir. İçtimada, son vaziyet dolayısile 2000 fabrikanın kapanmak tehlikesile karşı kar- siya kaldığı ve 50,000 den fazla amelenin işsiz kalacağı | söylen çanta karar verilmiş ve o sırada İstanbula gelen İktısat vekili Mus tafa Şeref Beyden telefonla yarın için randevu alınmıştır. Birlik kâ- tibi umumisi Nazmi Nuri Beyin riyaseti alimda intihap edilen bir heyet yarın saat 11 de Vekil Beyi ziyaret edecek ve acil bir çare bulunmasını temenni edecekler- dir, İ Kömür Tahkikatı | (Başı ! inci sahifede) / hayet neşriyatımızım — doğruluğu | tahakkuk etti ve şirketler müddei umumiliğe veriliyorlar. Fakat şimdi bir de kömür me: | selesi var. Bakıyoruz ki alâkadar. lar, bu meselede de tahkikatı ge- ne aylarca dovam edecek bir mec raya sokuyorlar. Ticaret odasında alâkadar ra- portörün yaptığı tetkikat ta kok fiatinin gayri tabii ve sebepsiz yük iştir. Bu raporu | edecek ihtisas komisyonu- | nun dün Ticaret odasında toplan ması mukarrerdi. Halbuki muhte if sebeplerle komisyon dün topla namadı. Ne vakit toplanabilece #i de malüm değil İ Eğer Ticaret odası kömür mese | lesini de benzin ve petrol işi gibi | aylarca uzatacaksa kış gelip ge-| çeceği için faidesiz olacaktır. - Mevsim geçtikten ve herkes ih | tiyacı olan koku bilmecburiye, pa | balı aldıktan sonra varılacak neti | cenin halk ne faidesi olabilir? | Borçlar işinde Sureti hal (Başı 1 inci sahifede) memur olanlar da gelecek ilk haftasmda hâmiller cemiyeti aym davet et- vekilleri de bu içtimada mevzuu bahsolan iki sureti hal hakkında izahat vere eeklerdir. Bu iki sureti hallin her ikizin- de de prensipler tesbit edilmiş ad dedilebilir. İki tesviye suretini bi- ribirinden ayıran en bariz fark şa | dur: Biri tam tediye ile başliya cak, diğeri nısıf tediye ile başliya rak tedricen altı sene nihayetin- de taksitler tam olarak tediye edi lecektir, ve bittabi tam taksit te- diyesile başlıyan birinci şeklin tam taksiti ile, noksan tediyeli 0- lan ikinci şeklin tam taksitler rasında, tam taksitle başlıyan reti hal lehine bir noksan var: Şükrü ve Cemal B. ler Yalorada Saracoğlu Şükrü ve Bern sefi- rimiz Cemal Hüsnü Beyler dün ak itmişlerdir. mümessilleri iman Zehâi B. de geldi Türk dayinler vekili Zezâi B. dünkü ekspresle Paristen şehrimi İ ze gelmiştir. Evvelce de yazdığımız veçhile bu seneki yazlık Hilâliahmer ba- l losu 25 Ağustos önümüzdeki per- İ şembe akşamı Büyükada'da Yat | klübünde verilecektir. Balonun her seneki gibi bu de fada mevsimin en cazip müsame- resi olacağına şüphe yoktur. Bu- nu temin için tertip heyeti uzun bulun- maktadır. 1932 dünya güzeli Ke- riman Halis hanımın. İstanbul'a avdeti geciktiği için baloda hazır | AMBA 74 AGUSTO: Almanyada 5 Nazi idam Edilecek mi? hifede) ne hapse mahküm olmuş üçü de be- raat etmiştir. Maktul komünist & me, 10 ağustosta o pek vahşiyane bir surette itilâf edilmiş idi. Adliye sarayına hücum BERLİN, 23 A.A. — (Başı 1 inci dama mahküm etmesi, mezkür ma haldeki birçok Nazilerin | infialine baiz olmuştur. Karar malüm olur olmaz yüzlerce kişi, adliye dairesi etrafında toplan mış ve Naziler, mahkümları kurtar mak için hücumla daireyi zapta te- şehbüs etmişlerdir. Şehrin sokaklarında alaylar dolaş mış, birçok yahudi mağazaları ile mahalli sosyalist gazete idarehanesi taşlanmış, camlar kırılmıştır. Polis, büyük bir şiddetle müsade me etmiş, müteaddit defalar nüma yişciler üzerine ateş açmıştır. Kara evde heyecan BERLİN, 23. A. A, — Beuthen de verilen idam kararları, Hitler'in umumi karargâh! olan Münih'teki “Karaev” de büyük bir heyecan uyan “durmaştır. Hitler kıtaatmın erkânı harbiye reisi yüzbaşı Roehm, bu mesele hak kında M. von Papen ile görüşmek üzere hemen Berlin'e gitmiştir. İ Nazi mehafilinde bu idam hüküm leri icra edildiği takdirde Hitler kı- || taatının reislerinin sözünü dinlemiye rek bir akım ifratkkâirane hareketlere girişmelerinden endişe edilmektedir. | Beuthen'de ihtiyat tedbir- leri alındı BEUTHEN, (Yukarı Silezya), 23 A.A. — Polis, dün 5 müfrit milliyet perver hakkında verilmiş olan idam kararı dolayisile vukua gelen karga- | şalıkların tekerrürüne © mani olmak | için himaye tedbirleri almıştır. Adliye dairesi etrafında, bu dai reyi hücümle zapt ve mahkümlar | tahlis için Naziller tarafından bir te- büs vukuunda buna mani olmak, için, bir kordon vücude getirilmiş- | ör Adliye dairesinin dahilinde mühim | kuvvetler, nöbet beklemektedir. S0- | kaklarda müsellâh © devriyeler gez mekte ve gelip geçenlerden şüpheli | gördükleri kimselerin üzerlerini ara maktadırlar hre girmiş olan Hitler kıtaatı, | reisleri mebus Heim'ın tekdir ve tev | bihi üzerine Bewthen'in | merkezini | terketmişlerdir. Mamafih hükümet memurlar; kargaşahıklar vukuundan | endişeye düşmekten hâli kalmamak, | tadırlar ii Hitlerin mahkümlara bir telgrafı BERLİN, 23. A. A— Bütün mat buat, Beuthen mahkemesinin kararı hakkında bir takım mutalenlar ser. detmektedir. Nazilerin mürevviçi efkâr olan| “Der Angriff”, Goebbels'in imzası | altında şöyle yazıyor: Bu, ilsanı isyana sevkeden bir ha Almanyanın | bir yumruktur. Hüküm icra e- Diyor. SE di Bu gazete, Hitler'in mahküm © | dilmiş olan 5 Naziye teveccüh ve » lâkası hakkında teminatta bulunmak üzere bir telgraf göndermiş olduğu- nu yazıyor. Mümaileyh, . bu telgrafında “5 tahlisiniz, bir şeref meselesi halini almıştır. Şimdiden sonra vazifemiz, böyle bir karara müsaade etmiş olan hülcümete karşı | mücadele etmektir.” Von Papen affedecek mi? BERLİN, 23, A A Beuthen mahkemesinin 5 Nazi hakkındaki ka varı, matbuatta ve Alman efkör w- | mumiyesinde büyük bir heyecan w- yandırmıştır. Herkes ms af m edilecekleri, yoksa idam mı ©- | lanacakları sualini sormaktadır. Şimdiki kanonlara nazaran bu me- selede bir karar ittihazına salâhiyet- öyle İtar olan yegüne zat, Almanya'nın $ M. von Papen Mümsileyb, bu bapta bir karar it İ öihaz etmeden evvel mahkeme kara İ rının metnini ve af komisyonunun raporunu bekliyecektir. Bu rapor i- se ancak hafta nihayetine doğru ge- Jebilir, i Masmafih, M. Von Papen ile M. İ Von Sehleicher ve Almanyanın Prus yadaki komiserinin kanuni mümes M. Bracht, dün öğleden sonra bu | hususta naktai nazar teatisinde bu- | vuşlardır Mahkümlar, affedildikleri takdirde bu hal, Nazi'ler tarafından hüküme Bin bir zaafı telâkki edilecektir Ban dan başka, idam cezası müebbet hi- kereye tahvili takdirde bir kaç ay sonra yapılacak bir affı umu eticesinde mahkümlarm serbest kalmaları ve hatta Hitler kıtaatında nafiz bir mevki işgal etmeleri ciheti de düsünülmektedir. Dündenberi milliyetperver gazete lerde tehditler birbirini veli etmek- | te ve bilhasın şöyle denilmektedir: Beuthen | fevkalâde mahkemesinin 5 Naziyi i- | 1932 Birinci Sahifeden Geçen ” Gazi Hz. (Başı 1 inci sahifede) birliğinde okuduk. Balıkesirlile- cin büyük is kavuştukları büyük Bütünün Kurultay Baş buğuna özlerile gösterdikleri sev gi tıpkı hepimize, Bütünümüze gösterilmiş gibi yüksek anlandı. İstediğim şudur: Bütün Balı kesirlilere Bütün için, yart için kendimizi unuturcasına yapmak istediğimiz şeylerden söyleyiniz Oradaki büyük yüksek ku mandanımıza, kumandanlarım, 7a, zabitlerimize, askerlerimize Cümburiyetin büyük idarecileri- lığımı söyleyiniz. Biyeceklere tel yazımızı olan birlikle beraber gur dilerim. dinlemiş ben de u Röisicümhur GAZİ M. KEMAL Kâzım Pş. Hz.nin cevabı YALOVA, 23. (Mülliyet)— Gazi Hz. nin gönderdikleri tel yazısına Kâzem Pş. Hz. sayğıh bir cevap vermişlerdir. Bütünün Kurultay başbuğu kendilerinin, Balıkesirdeki böyük yüksek Kur mandanrmızın, Kumandanlarımı. zın, zabitlerimizin, zin Cümhuriyetin büyük idareci- Hz sayıların çok duygulu bağlılık larını bildirmislerdir İktısat vekili Dün geldi (Başı 1 inci sah askerlerimi- lerinin Gazi ne sarsılmaz. de) katliyan oteline giderek bir #süddet | istirahatten sonra, bazı ziyaretlerde bulunmuş ve det ederek öğle yemeğini yemiştir. Vekil Bey öğleden sonra saat 5 € doğru Amerika sefiri o Mr. Charles Sherili cenaplarını kabul ederek ken disile uzun müddet görüşmüştür Amerika sefirinin İktisat Vekili. mizle vukubulan mülâkatma iktisa, di mahafilde hususi bir afedilmektedir Amerika sefiri Mr. Charles Sher ril cenaplarının Türkiyeden Ameri- | kaya yapılmakta olan ihracatın takas le tezyidi ihtimalleri etrafında Mustafa Şeref Beyle teati efkârda bulunmuş olması kuvvetle muhte eldir İ Bu meyanda yeni kontenjen histesin | de ihracat beyannamesine tabi olan halı, Wftk, üzüm, fındık, inçir, gül yağı ve zeytin yağlarımıza Amerika şehirlerinde kuvvetli mahreçler elde edilmesi ihtimalinden bahsedilmek- tedir, Mustafa Şeref Bey, bugün Ya lovaya giderek Gazi Hz. pe arzı ta- s#ömat edecek ve Yalovada bulunan Başvekil Pş. Hz. dilerine veda edecektir. Yeni jan tadilâtı ve diğer | iktisadi hakkında izahat vermesini rica eden gazetecilere Mustafa Şeref B., çok meşgul olduğunu,ve ancak perşembe günü görüşebileceğini söylemiştir. Vekil Bey, Yalovadan avdette per sembe günü tedavi maksadile Av. rupaya hareket edecektir. Almanyada sulh hüküm sürmüyecek tir. Vakit geçmeden devletin mesul ricalinin bu dakikadaki vehameti an Jsmaları temenni olunur. Nazilerle merkezciler BERLİN, 23. A. A. — Gazetele re nazaran Nazilerle Merkezciler yasında Prusyada bir koalisyon hü- kümeti teşkili hakkında resmi rüza kerelerde bulunulmak için yapılmış İ olan davetler, nagihani surette geri nmaştar La Gazette Generale Allemande” bunun sebebi evvelce ihmal edilebi- lir zannedilen Prusyadaki siyasi var ziyet ile Almanyadaki siyasi vaziyet ünasebetlerin birden bi hönsettirmiş olması olduğunu yazmaktadır. Reichstag'da büyük bir gürültü kopması muhtemel BERLİN, 23. A. A.— Halihazırda Moskovada bulunan komünist me buslardan yeni Reichstag'ın en yaş- lı azan M. Zetkin, ağır surette has- ta olmakla beraber, Reichstag'ın kü sat celsesine riyaset etmek üzere Al manyaya avdete karar vermiştir. Komünistlerin nasiri efkârı olan İ “ Welt-am-Abend”, bu haberi meş rettikten sonra hükümetin bu mü- | nasebetle Nazilerin şiddetli bir nü- mayiş yapmalarını tahmin etmekte | ve bundan bilistifade o Reichstag'ın ikinci celsesini uzun bir müddet için tehir ve bu suretle ademi itimat re- yi verilmesinin muvakkaten önüne geçmeği tasavvur eylemekte olduğu mütealaben otele av- | ehemmiyet | Orduya 40 i Tayyare Daha verdik (Başı 1 inci hifede) yeni eserden dolayı büyük mille- | timize minnettardır. 30 Ağustos” ta tayyarelerine isim konacak şe- hir ve kasabalar şunlardır: Çatal ca, Burdur, Babaeski, Savun, Bit. lis, Punarbaşı, Balya, Mudanya, Nevşehir, Çorum Kızılcahamam, Konya, Ankara, İkinci Bali Uşak, İlinci Edirne, İkinci Mani sa, Akhisarı, iltinci ve üçüncü Bur sa, üçüncü Adana, üçüncü İstan. bul, Boğaziçi, Eminönü, ve sekizinci Edremit, ikinci Kara- | burun, Foça, geri kalan şehir ve kasabaların tayyarelerine muhte- lif sebeplerden dolayı 30 Ağustos ta isim konmıyacaktır, Merasi geciken şehirler arasında beşinci altmeı, yedinci, sekizinci ve doku- | İ zuncu tayyarelerini alan İzmir, i-| kinci tayyaresini alan Giresun ve | Görele Fatsa, Bartın, Zonguldak, Ereğli, Bafra gibi sahil şubeler mizle bir kısım dahil şubelerimi vardır. Bunlara nit o merasimin | Cümhuriyet bayramında yapılma * muhtemeldir. Bazı kasabalarda | müsait meydan bulunmadığı için merasim civar mmtakalarda yapı- lacaktır. Meselâ Kızılcahsamamım | tayyaresine Ankara'da isim kona- caktır. Merasimden sonra tayyare kasabayı havadan ziyaret edecek ve halkı selâmlıyacaktır. İlk tay. yarelerini alan şehir ve kasabalar 28 bin lira, ikinci tavyarelerini &- lanlar 40 bin ve üçüncüden itiba- ren yüzer bin lira teberru etmi lerdir. yedinci â l | Postasız liman | Kalmıyacak İ | I Posta vapurculuğu İ proje ve | tarifesi hazırlandı | Posta vapurculuğu Devlet İnhisa- rı kanunu 17 eylülde meriyete gire- ceğinden Seyrisefain idaresi, istihza | İ ratını sür'atle ikmale çalışmaktadır. İdarece, yeni bir seyrüsefer tarifesi | ve projeli hazırlanmıştır. Bunda, şimdi vapur uğrıyan irili ufaklı hiç bir limanın postasız kalmaması esa- İ sına bilhassa dikkat edilmiştir. Ay, rıca bilet ücretleri de yeni bir tari- feye tabi tutulmak üzere tetkikat ya pılmaktadır. Bunlar, Vekâletçe tet- kik ve kabul edildikten sonra tatbi- ka başlanacaktır. Posta vapurculuğu Devlet İnhisa- rmın işletme umurunun da ilâvesile Seyrisefain kadrolarında | esaslı bir | tadile ihtiyaç olmadığı tesbit edil-| miştir. Yalnız, idarenin açıkta kal mış bazı memurları, lüzum görülürse | bazı şubeler kadrolarına ilâve edile- | cektir. Bu şubeler de, İşletme, Le- vazım, Makine gibi şubelerdir. Diğer taraftan 17 eylülden itiba- ren, hususi vapurcular, beyanname vermeği başlıyacaklardır. Yelkenci- zadeler, Romanya - Marsilya arasın- da sefer yapmıya hazırlanıyorlar Bunda muvaffak olmaları temenni edilmekle beraber, heman hiç bir memlekette, hükümetlerinden mad- di yardım görmedikçe ( Seyrisefain şirketlerinin ecnebi limanlar ara da vapur işletmeğe muvaffak olamadıkları da kaydolunmaktadır. Hususi vapurları munyeneleri i- çin yakında Vekliletten emir beklen- mektedir. Bu işe Deniz Ticaret mü. dürlüğü heyeti fenniyesinin memur edileceği anlaşılmaktadır. Kaçakcı bir ecnebi Zabıta şehirde kaçakçılık eden bir ecnebiyi tevkif etmiştir. Beyoğlunda birinci sınıf oteller- den birinde oturan ve Chifmann is mini taşıyan bu ecnebi dün poliiçe ciheti adliyeye tevdi edilmiştir. 'Chifenann'ın eşyası arasında yapı lan taharriyatta 20 paket te eroin bulunmuştur, Ruhani ayin Bir kaç gün evvel vefat eden Şe histan Reisicümhurunun zevcesi M. Michelin Mrescicka'nın sabah saat 11 de Beyoğlunda Saint Antmine ki sesinde bir ayini ruhani yapılmıştır Ayinde Lehistan Hariciye müsteşarı M. Beck ve zevcesi, Lehistan sefiri M. Olsvmeski ve sefaret erkân! ba | zir bulunmuşlardır. İ Tütün tahmin ve tahriri Istanbul Belediye hudutları hari | dinde, Vilâyetimiz dahilinde tütün tahmin ve tahririne başlanmıştır. İ Her yerde zürradan heyetler teşek | İ köl etmiştir. Bu heyet azası, kayma kamlıklar ve nabiyelerde vazifel ni hüsnü ifa edeceklerine dair tahlif | İ ve itfaiye efradı Râna B. İzmire gitti İnhisarlar umum disile beraberdir Evvelki gün şehrimize geldiği ni yazdığımız Gümrükler ve inhi sarlar vekili Rânâ Bey, refakatin- de İnhisarlar umum müdürü Hüs- nü Bey olduğu halde dün sabah İzmire hareket etmiştir. Rünâ ve Hüsnü Beylerin İzmir seyahati, inhisarların tevhit kad- alâkadardır. Rânâ Bey, İzmirde inhisarla- rm yeni kadrolarının tatbikatma nazaret edecektir. Vekil Beyin ve inhisarlar umum müdürünün o seyahatlerion beş #ün kadar devam edecektir. İ müdürü de ken- Memlekette Bir köyde Yangın Elli evden on üçü ve on sekiz samanlık yandı Gerededen bildiriliyor: Kazamızm üç saat mesafesinde bulunan Baka- boy köyünde büyük bir yangın ol. du, Yangın öğleye yakin köyde Ha « Bekir oğlu Lütfi Çavuşun evim den çıkımıştır. i O surada şiddetli bir poyraz rüz gür esiyordu. Bu sebeple alevler et- rafa sür'atle sirayet tehlikesi göste riyordu. Derhal kaza merkezine ha- ber verildi. Buradan köye | tulumba önderildi.. Fakat gerek rüzgârın şiddeti, gerekse su suzlağun tesirile yangını derhal sön dürmek mümkün olamadı. Neticede on üç ev, on sekiz samanlık yandı Bu arada bir de facin oluyordu. İb- #iyar bir kadm alevler arasmda kal- mişti Kadının feryadını duyan bir itfağ- ye neferi derhal alevlerin için atıf- dı ve kadını kurtardı. . Bu köy, el evden ibarettir. Yangının neden ileri geldiği tah kik edilmektedir. Yangın neticesinde evleri yamp açıkta kalanlara yardım tertibatı alınmıştır. On altı yavru doğuran köpek Akşehir Şehrimizde bir köpek on altı tene yavru de muştur. Herkes köpeği ve yavruları- hayret içinde n yazılıyor nı gidip görmekte, seyretmektedir. Yanan zeytinlikler Gemlikten yazılıyor: Bu civarda- ki Mersinli boğazındaki zeytinlikler- de mühim bir yangın zuhur Hi- dise haber alınca her mükellefin Kazma kürek alarak yangını söndür mek üzere harekete & geçmesi için tellâl bağırdı. Hödisede bir kasit © lap olmadığı noktasından tahkikat yapılmaktadır. Hariciye müsteşarı Ankaradan geldi Hariciye müsteşarı Numan Rifat B. dün Ankaradan şehrimize gel miştir. Halkevi konferansı Ba perşembe Halkevinde Nurul lah Ata Bey tarafından “Yunanca ve Lâtince tahsili” hakkında sahebe yapılacaktır. Balık gemisi İzmire gitti Balık gemisi, bir kaç gün evvel İzmir sularına gitmiştir. Gemi ile 6- ralarda yapılacak istikşaf ve tecrü-” belere nezaret etmek üzere Balıkçı lık müfettişi Şevket bey de dün İz- mire gitmiştir. RADYO Bugünkü program ISTANBUL (1200 m.) 18— gra mofon, 19,5 birinci kısım alaturka konser, 20,5 gramofon, *21 Münir Nurettin Be yile | arkadaşları tara- fından konser, 22 orkestra. BÜKREŞ (394 m.) — 1940 Be- hem operası, BELGRAT (429 m.) — 21 Ku- vartet, 21,40 Madam Butterflay ope rası ROMA (441 m.) — 21 gramofon plâkları, 21,15 doktorun tavsiyeleri 21,45 Abrahamın masalı PRAĞ (488 m.) — 21 Kuvartet, 2320 konser, VİYANA (517 m.) — 20,50 Pren ses işminde bir komedi, 23.10 dans havaları, PEŞTE (550 m.) — 20,50 salon orkestrası, 22 Çigan. VARŞOVA (1411 m.) — 21,50 Solist konseri, Z3 dans havaları BERLİN (1635 m.) — 21 klâğik