25 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi ve tarihi tefrika 15 KEMALİZM NEDİR? Selânik - Anafarta - Ankara.. Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref — Türkün ferdi kudretini cemiyetleştirirken ondaki fıtri yüksekliği azaltmış ve ferdi istidadını mış olmaya- kım... Derin derin düşündüm ve: Hakikaten çok düşünülecek noktadır. Lâkin Kemalizm rejimi bunu da hallediyor: Ferdi, cemiyetin umum me- saisinde iktisadi sahaya doğru y » çekerken, devlete ayırdığı payı | ferdin elinden alarak (kendine zlempimi Evvelâ ferdin ka- eti kadar olan her şeyi ona iğde Sonra: İşi dört yandan tet- kik ediyor. Her ferdin kabiliye tine bir had vardır, diyor, o- nun ferdi kudretinin lâk ve kifayet edemiyeceği büyük teşebbüsler © ancak o fertlerin © aevletleşen kudretlerine tevdi — olunur. Bu da ee sahada sabit olan bii Yoksa ferdi bü- tün benliğinden tecrit o ederek j onu otomat o halinde “rabota,, gibi sade çalıştırmak; mesaisi nin mahsulünü çekip (o almak istemiyor. Kemalizin rejimi devletçiliği bu manada anlayor ve tetkik &- diyor. Biz ne Duçenin Façyasının kendisine hâs düsturlarına, ne Leninin teşkilâtlandırmak iste- diği Komünist prensiplerine bel bağlıyoruz. & Biz Mustafa Kemal inkılâ. | bma iman etmiş insanlarız. Ve Büyük reisin fırkasi da tam manasile Kemalist pren- siplerini hazmettirmeğe memur dur. Biz ne Faşizmin © yalnız keyfiyete kemiyeti yürütmek isteyen rejimini, ne de Leninin sınıflar Thi rak proletarya diktatörlüğünü ku- ran metodunu takip edeceğiz. Kemiyeti tam bir o inzibat altında toplayacağız, keyfiyet- teki kudreti kemiyetteki kuv- vetle müvazeneleştireceğiz ki, rejim budur. t inkılâbında Faşiz- min de, Komünizmin de, Sos- mak isteyen müşterek esasları tamamile mevcuttur. Hayır, o Türk tarihinin mad- di #ğyrinden hız alarak Türk milletinin vicdan ve şuurun- dan sıçrayan Türk Mustafa Kemalin nurlu başının tecelli. sidir. Büyük reis Mustafa Kemal bir kudrettir. Öyle ise bu kud. reti yarattığı eserin başında gö ren Türk milleti o ilham kay- nağından istifade ederek onu (meşrutiyet ve parlâmento) dü şüncelerinin fevkinde bihakkin iktidar sahibi görmüş Kemalizm hareket me imandan ibarettir. Onda geçmişin hiç bir izini bulamazsınız. O yapacağını iyi çizilmiş o- larak tesbit etmedikçe, bütün malzemeyi hazırlamadıkça yı- kan bir kuvvet olmamıştır. Lâkin, bir kere plânmı ku- b rarak malzemeyi ortaya döktü- ve reji mü, artık karşısında mukave- | ve ona met edebilecek bir mania tanı- maz ve yapmak için yıkar ge- çer. Yok olan Osmanlı devli den onun kurduğu milli Türk devletinde bir tek eser bula- mazsınız. Türk Cümhuriyetini ebedi- leştiren bizzat kendisidir: Bu sebepledir ki. Yanlış dü- şünceli, sakat görüşlü, yarım mütereddit imanlı bir züm- re hâlâ hâli inkılâbın manası- nı, eski Osmanlı imparatorlu- ğundaki meşhur “ıslahat” çı- lik gibi anlamak bedbahtlığın- dan kurtulamayo: lizm de devletleşen i t sahasında mecmu Bu devletleştirme de Türk milletine bas bir yolda- dır. Devletleştirilen tesisler, fer din kifayetsiz iradesinden alı- narak cemiyetin yüksek irade- li meramına verilmiştir ki bun- da ferdin faydası daha çoktur. | Ferdin kudreti kifayet etmediği işleri, devlete vermek Kemalizm rejiminde, Mustafa | Kemalin sah çektiği milli tu- ralı bir fermandır. Zaten bunu millet isteyordu. Milli devleti | kurandan, inkılâbı yapandan, hür bayrağı hür millete veren- den eserin ikmalini istemek ki dar milletin meşru hakkı var mıdır? Bizim fırkamız, devleti ku- | ran fırkadır. Hükümetçilik yap mayor, devletçilik şıarıdır. | Yalnız memur yaşatmak, | memur kayırmak, ve memurla- menfaatlerini milletin menfaati sanmak devletçilik demek de- ğildir. Bu yok olan tarihe karı- şan Osmanlı imparatorluğuna mahsus bir şeydi. Onu her gün biraz daha için den atıyor. Bunun. içindir ki inkılâbın kadrosunda vazife a- İlanlar inkılâba iman etmiş ol- Yoksa inkılâba mide görünmek malıdır. zaruretile inanmış | ne bedbaht bir iştir! ... Milli tasarruf ve iktısat “Milli mefküre” mizin cüm huriyet devrine tekaddüm eden günlerde tahakkuk edememesi, genç nesle verilen idealin ka- rışıklığıdır. Gençlik, perişan, biçare ve | heyecanlarını tevcih ettiği ga- | ye müphem ve gayri muayyen yürürken nereye gittiği mu- ayyen değildi. Dini veçdile milli heyecanı bir tutan sırri ve tasavvufi bir | felsefeye doğru sürüklenmek isteniyordu. Bunda bir esas yoktu. Türk- gülüğe dönüşümüz lâtin felse- fesinin tesirine tabi olarak i- Osmanlı deniyeti gibi biribirini hiç tut- mayan, dağınık ve içtimai mef küreciliğe bağlanılmak isteni- len telâkkiler genç nesilde bek | lenen feyzi hasıl İrem i Devamı var ) ( İktisadi ve Mali Hafta |) Bazı kimseler bir memleket- te, umumi fiatlerin nü büyük bir felâket addeder. © ler; Krizden kurtulmak için fiat © lerin behemehal yükselmesi lâ- © zrmgeldiğini iddia ederler. Fiat lerin her sahada ayni zamanda inmesini biz, felâket değil, ni- met olarak telâkki ediyoruz; ya bilmünasebe, bu sutun- başka bir defn daha söy- lediğimiz veçhile tereffüün hu- © © dudu yoktur zait na mütenahi- © ye kadar gider; halbuki suku- tun hududu muayyendir, sıfıra müntehi olur ki, ideal bir cemi- yetin gayesi bu olmak lâzım ge lir. Diyorlar ki, köylü buğdayı. nı yarı fiate sata iştira kabi. liyeti o nisbette azalır. Hayır, | İ - mübadele vasıtasıdır; o vasıta ile, fiati ayni surette, yani yüz- | kip divanı harbe tevdii. muhtemel. | hafilin beyanatına göre Yeni Mançu MILLIYET PERŞEMBE 25 mal aim AĞUSTOS HARİCİ HABERLER Brezilya'da on bin kişi harbettiler Muharebe 37 saat devam etti | RİO DE JANEİRO, 24. A.A—| 10 bin Federal ordu efradı ile kıyam cılardan mürekkep kuvvetli bir müf Teze arasında vukubulan 37 saatlik bir muharebe, bugün şiddetli bir mu kavemetten sonra asilerin Victorino Carmillo civarındaki | dağlaçda inça mttikleri müstahkem mevkilerden terdedilmeleriyle neticelenmiştir. Kıyamcıların — çekilmiş oldukları Copao ivarında da bir harp olması ihtimali mevcuttur. BUENOS AİRES, 24. A. A. — Riodan alınan haberlere göre federal kuvvetler o Sao-Paulo cephesinde | 10.000 kişinin iştirak etmiş olduğu bir maharebede büyük bir zafer ka zanmışlardır. Kıyamerların ağır za yiata uğramış oldukları rivayet edil- mektedir | Diğer taraftan, Brezilya arazisinin | muhtelif noktalarında isyan ve kı- yamcıların hareketi ile alâkadar oldu ğu belli değilse de bu harekete mü- temayil olduğu zannolunmaktadır Mağruk Promethe | kumandanı aleyhinde takibat CHERBOURG, 24. A. A — Bah riye nazırı , geçen 7 temmuzda gark olan Promethee tahtelhahiri kuman damı bahriye kolağası Couesjel du Mesnil hakkında takibat icrasını em- retmiştir. Mümaileyhin, istintaka memur bir | zabit tarafından isticvabın: müten İ dir, Bu baptaki muhakeme, eylül orta larma doğru rüyet edilecektir. Tah- telbahirin garkından sonra yapılan ilk tahkikatta Promethe kumandanı nın hiçbir bata ve kabahati görülme kumandanın divanı har be tevdi edilmesi usul ve hizam ica: bından olduğu malümdur. il FOLKESTON. 24. A A — Pas di de Calnis kanalını geçmek üzre dün | y denize oçılmış ve Folkeston'dan 10 | kilometre mesafede müşahede edil. | miş bulunan Alman yüzgeçi Fischer | tagayyüp etmiştir. Mümaileyhin neticesi hakkında en dişe izhar edilmektedir. Japonya yeni Mançu| riyi tasdik edecek TOKYO, 24. A. A. — Resmi ma- ri devletinin Japonya tarafından tas diki keyfiyeti önümüzdeki Eylâl ni hayetinde icra edilecek merasimi Ce neral Mutonun yeni hükümet mer- İ kezi Chang Chun 'a yapacağı bir zi- | yaret takip eyliyecektir. Ottava'daki murah- haslar döndüler LONDRA, 24 A. A. — İçinde Si beyeti murahhasası ross of Britain vapuru, cuma günü öğleden biraz sonra Southampton'a | olu Bir aile hava seyahati NEVYORK, ?4. A. A. — Fiying | Amerikadan E Family tayyaresi il dinbourg uçacak olan Hutchinson ai lesi peder, valde ve iki kızlarından i barettir Tayyarede aile erkânı ile birlikte pilot, makinist, telsizci ve fotoğrafcı olmak üzere cem'an 8 yolcu buluna” caktır. maaşlara de teşmil edilmiştir; bir halde ki eşya fiatlerinin su- kutundan memnun (olmayan di yoktur. Onun içindir ki BUENOS-AİRES, MA A.— Muhtelif menabiden verilen haberle r egöre Brezilya hükümet merkezin de kargaşalıklar olmuştur. .Canha mıntakasında âsilerle müsa- demeler vuku bulduğu iş'ar edilmek- tedir. Alınan bir telsizde Rioda harp a leyhinde bir içtima yapıldığı sırada kıtaatın balk üzerine mitralyözlerle aleş açması neticesinde birçok kişile rin öldüğü ve müteaddit insanlar yarılandığı ildirmektedir. Sau Paulo'da bulunan kıyamcıla rın umumü karargâhı , federal kıtan- tm bali hazırda büyük bir müsade- menin vuku bulmakta olduğu Cunha mıntakasında 10 mil geri çekilmeğe icbar edildiklerini haber vermekte dir, Buhis'dan gelen bir tahir, kıyam | eden ve tip fakültesini istilâ ey talebenin tekil “edildiklerini bildir» mektedir. Fakat tafsilât noksandır. Gorgulof yeniden muhakeme edilecek mi? PARIS, 24, A. A. — Gorguloff'un müdafii Maitro Geraud, müttehimin akli vaziyetinde hadis olan vehamet esasına imüstenit olarak muhakeme nin yeniden rüyetini istiyen bir lp) nameyi adliye nazırına tevdi eylemiş tir, Bu talep, doktör Loge ve Leg- rain taraflarından verilmiş olan mek tuplarla teyit edilmiş balanmaktadız £ Dosyanın heyeti mecmuası 30. hifeyi ihtiva etmektedir. Merkezi ve Şarki Avrupa konferansı BERLİN, 24. — 5 Eylül tarihin- İ de Stresa'da içtiman davet edilen | Ş bir ha- | zrlığ, sibi telâklri edilmektedir. Meri keonlerana, Almanyanın geçen sene kat'iyetle halletmek i Ottava konferansının vk - riyle ilk safn geçen rüchan esi ile de meşgul olacaktır. Almanya, bütün büyük devletlerle işer devletlerin iştirak ey- inde sas sahibi olan iki teknisyen tarafın | dan temsil edilecektir. Avrupa hava turu ROMA, 24. A. A. — İtalya hava umumu nazırı Ayrapa hava turu mü na iştirak eden İtalyan tay- lerine bu yarıştan çekilmeleri emrini vermistir. Bu karar, dün İtayan takımını hırpalıyan kazaları müteakip Htihaz edilmiştir. Hava nazırı insaatin bir noksan mevcut olduğunu farzederek tahki. | kat yapılmasını emretmiştir. Yarışa iştirak eden İtalyan tayya re tipleri ahiren tasnif edilmiş | ve “Mutat kabiliyet” şehadetnamesini istihsal eylemiş bulunmakta idi, Yunanistanda Yangınlar ATİNA, 24. A. A. — Tasoz nda. | smdaki orman o yansınları nihayet ni başka yangınlar mm | Karısı da Geçecek | Fakat kocası buna rıza göstermiyor LONDRA, 24. A A. — Mrs. Mol ison Daily Expres gazetesinin mu- habirine şarktan garbe doğru olmak üzre Atlas Okyanosunda yalnız ba- şına bir hava seferi yapmağı düşün düğünü beyan etmiştir LONDRA, 24. A.A — Mistres Mollisson bu sabah o matbuata v olan beyanatında dokuz ay evveli den beri Atlas Okyanosunu Şari Garba doğru geçmeği niyet etti ve hareket için de geçen Temmuz ayını tesbit eylediğini fakat izdivacı- nın bütün bu plânlarını değiştirtmiş bulunduğunu bildirmiştir. LONDRA, 4. A A Tayyaı ci Mollison, Havas ajansı m ne, zevcesi Amy Johnson'un ö: deki mayis aymda Atlas Akyanos'u- nu geçmek tasavvurunu tasvip et memekte olduğunu söylemiştir. Mümsileyh, “ Bu çok tehlikeli bir iş demistir." Demistir HARBOURGRADE. 24. A. A— İ Kesif bir sis ve şiddetli bir yağmur | Bare ve Vermont'dan hareket eden Atlas Olkyanosu £ tayyarecilerinden Ler ve Bochkon'nun akibetleri hak İ kında endişe izharına sebep olmakta dir, Norveçli tayyareci Selberg ve refi | ki Petersen hir telsiz o göndererek İ şiddetli bir sisin kendilerini karaya inmekten menettiğini ve hava selâh kesbedinceye kadar uçuşlarına — de- | vam etmek niyetinde olduklarını bil dirmişlerdir. | | İKomşu memleketlerde) | İbni Rifade | Sağ mı? İsağımış ve yenildi 1s yan hareke- tine geçecekmiş. Şamdan yazılıyor:" Burada çıkan İ Ennida gazetesi, İbni Rifadenin ten kil edilerek kafası kesildiği bakkında ki haberlerin o doğru olmadığından, İbni Rifadenin elyevm sağ olap Hi. cazda yeni bir isyan çıkarmak üze- v6 bulunduğunu yazmaktadır. | Bu gareteye göre Hicazdaki Daba 27. | muntakasının yegüne hâkimi ola ni Takika da İbni | Rifadeye iltihak etmiştir. Schober'in cenaze merasimi VİYANA, 24. A, A, — Babık baş vekil Schober'in cenaze © merasimi, dün büyük bir tantana ile icra edil- miştir. Kalabak bir halk kütlesi, | süterettaya karşı son hürmet resi- mesini ifn etmek üzere merasime iğ- İ törak etmiş idi. Cenazenin önünde bir seyyar po- lis müfrezesi, bir süvari kıt'ası ve çi geklerle dolu birçok arabalar gidi; yordu. Cenazenin arkasında mütevef | fanın ailesi, reisicümhur, nazırlar ve birçok mebuslar bulunuyordu. Cena İ xe arabası, parlâmento sarayı önüne | geldi ve orada müteaddit wutuklar İ irat edildi. Bunu o müteakip, tabut bir cenaze otomebiline (o yerleştiril. miş ve sabık başvekilin maskatiresi- | ne ekeni. Cenaze, orada sile defnedilecektir. Darülfünunluların tetkikatı KAYSERİ, 4 A.A.—D, rülfünun heyeti dün Bünyan ka- zasına gelerek iplik ve elektirik fabrikalarını gezmişler ve halka temas etmişlerdir. Bünyan belediyesi Darülfünunlular şerefine bir kır ziyafeti tertip etmiş ve ziyafette nutuklar teati edilmiştir. Darülfünun heyeti dün gece Sıvasa hareket etmişlerdi Yunanistanda askeri birlik ne şartla fesholunacak?.. M. Venizelosun beyanatı ATİNA, 24 A.A, — M. Venizelos matbuata beyanatında de miştir ki: “Cümhuriyetçi iki lider olan M. Kafandaris ve M. Pa panastasiu gerek cümhuriyete karşı gerekse M. Çaldarisin fırkasına karşı olan vazifelerini yapmalıdırlar. Bu iki liderin m& kür fırka nezdinde manevi bir tazyik icra ederek rejimin tanımı sını yahut 10 senelik bir mütareke akdini kabul ettirmeleri lâzın dır. Bu iki şıktan her hangi birisi kabul edildiği takdirde aske birlik derhal fesolunacaktır, Rus mutahassısları şerefine İzmirde ziyafet verildi İZMİR, 24 (Milliyet) — Rus konsolosu tarafından Türk Rus mütehassısları şerefine bugün İzmir Palasta bir ziyafet ve rilmiştir. Ziyafette vali Kâzım Paşa, fırka reisi Hâcim Bey, g# zeteciler hazır bulunmuşlardır. Sovyet konsolosu sofraya oturu lurken kısa bir nutuk irat etmiş, Türk - Rus dostluğunun siyasi ve gelişi güzel bir dostluk değil, tarihi bir kardeşlik olduğunu beyan ettikten soni memleket arasında siyasi, içtimai çok faydalı olacağını in Aydın ve Denizli ceklerdir. Heyet cuma günü sanayi umum müdürü Şe: yasetindeki diğer Rus mütehassıslarma Buldanda iltihak ede cektir. İnhisar Vekili Izmirde İZMİR 24 (Milliyet) — Gümrükler ve İnhisarlar vekili Ali Rana Bey geldi. Vekil Bey vilâyet, fırka ve belediyeyi ziya ret ettikten sonra vekâlete merbut müessesatı gezmiştir. V. Bey bana şu beyanatta bulunmuştur: — İabinarlarda tevhidin daha iyi yapılmasını temin içi geldim. Öbür gün memlehayı teftiş edeceğim. Beş gün sonra dö İianili ölneseğimi, Yunan hariciye nazırı Balkan ittihadı hakkında ne diyor? ATİNA, 24. A. A. — Atina Ajansı bildiriyor: Yunanistan Hariciye Nazırı M. Mihalakopulos (Balcan ittihadı ve AVİ rupa birliği) başlığını taşıyan bir makale neşretmiştir. Makalede Balkas milletlerinin mukareneti fikrinin on sekizinci asrın son senelerinde doğdu" ğunu ve ilk defa olarak o tarihlerde Yunan milli şairi Rigas tarafından bö fikrin ortaya atıldığı beyan edilmektedir. M. Mihalakopulos Balkan ittihadının tahakkuk edinceye kadar tesadüf edeceği müşkülüti saymakta ve bunları» için de en çetini olarak hepsi ziras memleketi olan, Balkan devletlerinin mübadele edebilecekleri mustahsilâtın pek mahdut olmasını zikretmektedir. M. Mihalakopulos, evvelâ mahalli itilâflar akdinin teminine dair olaf malüm plânından bahisle Yunanistanın bu politikayi kabul etmiş ve Tür” kiye, Romanya ve Y uzoslavya ıle muzhedeler imzalamış olduğunu hatırla” tıyor ve şimdi de cenubu şarkı Avrupasında sulhü idameye yarayacak hef itilâfı imzalamağa hazır bulunduğunu ilâve ediyor. Mütehassıslar tetkikata başladı İZMİR, 24 A, A. — Şehrimizde bulunmakta olan Türk v8 Rus mütehassısları tetkikatlarma başlamışlar ve bazı fabrikala- rı ve ticaret odasını ziyaret etmişlerdir.Bu akşama kadar tetkikat larma devam edecek olan mütehassıslar şerefine şehrimiz Rus konsolosu tarafından İzmir Palas'ta bir çay ziyafeti verilecektir. Ziyafete vilâyet ve belediye erkânı ile İktısat Vekületine merbut devair müdiranı ve gazeteciler davet edilmişlerdir. Mütehassislar heyeti pamuk ve mensucat mıntakalarınd& tetkikatta bulunmak üzere yarın şehrimizden hareket edecekler dir. Amerika erkânı harbiye reisi Eylulün 25 inde geliyor.. ANKARA, 24 A.A. — İstihbaratımıza nazaran Cemahiri Müttehide Erkânı Harbiyei umumiye reisi jeneral Mac Arthur 25 eylülde Ankarayı ziyaret edecektir. Müşarünileyh 26 eylülde Ankaradan müfarakat edecek ve 27 eylülde Reisicümhur Hazret leri tarafından kabul buyurulacaktır. Almanyada galeyan artıyor BEUTHEN, 24 A.A, — Hitler kıt'atı erkânr harbiye reisi Rochen'in beş idam mahkümu Nazi'yi ziyaretten avdeti münas€ betile birçok hitlercilerle onlara iltihak eden binlerce nümayişd Adliye daireşi civarında toplanmışlar ve milli marşlar terenndiğ etmişlerdi; Polis, acilen takviye kıt'atı gönderilmesini talep etmiştir. yerli, ve yalnız sermayesi ecne- bi olan bazı hava gazı şirketle- alacak olürsa, gene ayni miktar bez elde etmiş olacaktır. De- mek oluyor ki buğdayın suku- tundan müteessir olmaması i- cap eder; yeter ki diğer mallar da dahi ayni nisbette tenezzül vaki olsun. Memleketimizde, bazı ecne- bi mamulât ve üstahzeratı müstesna, umumi bir “deflati- on” hareketi mevcuttur (*J.Bu deflation, vergi ve sair suretle yapılan tenkihatlarla bilümum (91 Bir misal; vaktile 150 kuruşa 20r alınabilen terliklerin çifti halen rinin durup dururken kok fiat- lerini yüzde yirmi beş derece- sinde tezyit etmeleri halkı bi- hakkin igsap eder. & Bu seneki hayat pahalılığı indeksinin ge- çen seneden dun olduğu nazarı itibare alınacak olursa kömür fiatindeki tezayüdün, geçen se- meye nisbetle yüzde otuz beş kırkı da geçdiği tezahür eder. Bu gibi şirketler, Avrupada da olduğu gibi ekseriya müsta- kil değildirler; aksiyonları, bu işte menfaattar olan başka ano- nim şirketler tarafından satın alınarak o iş üzerinde kontrol tesis edilir. Binaenaleyh o her ise, körü Gatini ikmali mek o anonim şirketlerin men- faati iktizasından olur. Bazen © anonim şirketleri, maliyet fin tini yüksek göstermek için doğ rudan doğruya kömür madeni şirketleri ile fahiş fiatle muka- veleye girişirler; halbuki o ma. den şirketlerinde de alâkaları vardır, Bütün bunların zahire ihracı ve halkın hukukunun siyaneti zor meselelerdir, fakat hiç bir vakit gayri kabil değildir. al, nız şurasında İ israr etmek İste- riz ki bu işi komisyonlar temiz- leyemez; bunu ancak maliye- den, muhasebeden hakkile anla yan tecrübe görmüş eksperler halledebilir. » ». Cümhuriyet Merkez bankası yete mazaran şu değişi likleri gü Filmesdizlar hesabında yeni- den 2100 lira tahsilât vardır. Tedavüldeki (evrakı naktiye 164,995,590 lirada 8000 liralık bir tenakus gösteriyor, Bu fark gene hükümet tarafından evra- kı naktiye amortismanına rah suben yatırılan paradır. Külçe altın miktarı 12,868,252 kilo da; 134,686 kilo artmıştır. Pa- sıf kısmında döviz o mevduatı 848,420 liralık bir | tezayütle 2,950.55B liraya baliğ olmakta- dır. Buna mukabil aktif te altı- na tahvili kabil olan serbest dö- vizler mevcudu 324,091 lira bir farkla 161,430 liraya inmiştir. Bilânçoda başka kayda lâyik bir şey yoktur. > Esham ve Tahvilât sia bir haft geçirdi. Genci Se” racoğlu Şükrü B.f.nin Paristen ne hareketi ne de buraya muva- selâti günü, Unifiye fiatlerinde değişiklik vuku bulmaması mü- zakeratın inkitaa uj ğı na kâfi bir sebep addolunabilir ise de; bu avdet sebebinin iyice anlasılamaması ve diğer taraf- tan gazetelerdeki izahatın müp bem görünmesi, piyasada şüp- he ve tereddütleri tahrikten ha- i ış, ve piyasa bu te- reddü. evvelki akşam Üni- Fiyede 3 kuruş kadar bir tenez- zül yapmakla izhar eylemiştir. P daha ziyade ümitvar ol- ki gün Ünifiyeye 23,40 frank fiat vermiş iken dün akşam 24 tebliğ etti. o Bizde dün akşam son muamele 50 1/2 üzerine vuku buldu. © Ünifiyenin mütereddit vazi- ektedir, Bununla beraber ge ne epeyi muamele yapıldı. Son tesbit edilen fiatler şunlardır; Aksiyon 19. Obligasyon 31,80 Mümessil 32,80 Haydarpaşa 34.50 İstikrazı dahilinin 96 1/2 ve İş Bankalarının 9,20'da fiatleri sabittir. Bomonti 22, Tramvay 45, İt tihat o Değirmencilik 22.50; Şark Değirmencilik 2.55; Reji 4.25 Rumeli Şimendiferi 3.70; Terkos 31,50; Telefon 15,25 li: ra etmektedir. Mısır Kredi Fonsiyelerinde > hafta gene bir tereffü var lr: 1886 t 14 lir 1903 86 yi 191 84.50 ediyor, l Altın 920 de geçen ha