25 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

25 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında bü- yük faide ve tesiri görülen MİL LİYET PERŞEMBE STOS F osfatlı Sark Malt Hulâsas Bu bir harika değil midir? Bir kaç beyaz ee ve bunların içinde isti- rahat ve uykunun bütün sı Kim sinirli, heyecai yorgun ise bu tabletçik- İsr, Bey” Adalin tabletleri sayesinde ertesi sabah in- sanın yataktan keyifli ve neş'eli olarak kalkmasını temin öden bir istirahata ve uykuya nail olur ——— KullanınıZ: Her eczan€| de satılır. *) ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han Ihtiyar ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin ('**60) 1 Türkler elindedir! Türkiye İş Bankası terafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirket'dir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Türkiyenin en mühim müesseselerinin ve bankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf : İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 İstanbul İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN Alpullu Şeker Fabrikalarına yeni mahsul normal toz şekerinin yüz kiloluk bir çuvalı (86.75) otuz altı lira yetmiş beş kuruştur. Asgari 10 çuvala kadar alınmak. şartile her tabletleri. ECZANELERDEN REÇETE İLE ALINABİLİR. ARNAVUTKÖY Amerikan Kız Koleji 19 Eylül pazartesi günü açılıyor Kayıt için müracaatlar Salı ve Cuma günleri öğleden evel kabul olunur. Yüksek Orman Mektebine talebe yazılma ve alınma 1 — Taliplerin Türkiye Cümburiyeti tebaasından olm. ( 2 — Yaşlarının 18 den aşağı ve 25 den yukarı olmaması, | 3 — Tam devreli lise mezunu, yahut o derece tahsilde bu- Tundukları Maarif vekâletince tasdikli lise ve muadili şahadetna- meli olmaları. 4 — İyi ahlâklı olduğu ve hiç bir güna cezaya çarpılacak iş ve hareketlerde bulunmadığını beyan eden ve mahalli zabıtasın- ca tasdikli olan ihtiyar heyeti mazbatasına malik olmaları. 5— Her türlü hastalıktan salim ve bilhassa görme, duyma ve söyleme uzuvları tam ve diğer noksanlardan beri, gezip yürü- meğe, biniciliğe dayanıklı olduğunu açıkça tasdik eden doktor raporu almaları lâzımdır. | 6 — Talipler yukarıda yazılı vesikaları, en son mektep şa | hadeetnamelerini, hüviyet cüzdanımı, aşı kâğıdını İatanbulda | Yüksek Orman mektebi rektörlüğüne yazdıkları bir istidaya tirerek mektebe yahut bulundukları mahallerin orman müdür- lüklerine ve yahut en büyük mülkiye memuriyetlerine nirayet 20 Eylâl 932 tarihinde mektepte bulunmak üzere teslim ederler. 7 — Talipler mektebe yazıldıktan sonra almabilmek için usulü dairesinde ve nümunesi gibi noterlikten musaddak taahhüt senedi vermeleri lâzımdır. B — Taşradan gelecek taliplerin yol masrafı mektebe yazı- İp alındıktan sonra mektepçe verilecektir. Taşradan gelecek ta- lebe yol masraflarına ait vesikaları ve harekeet ettiği mahalden Yüksek orman mekebine girmek üzere harekeet ettiğini beyan eder bir vesikayı beraberinde getirmelidirler. (Mektep leyli ve meccanidir. Tahsil müddeti üç senedir. Or- man mühendisi yetiştirir.) Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: Birinci madde — Bedeli keşfi 23780 lira ve 68 kuruştan iba- ret Ankara - Çabuk yolunun 21 - 31 inci kilometreleri arasında taş ihzaratı mukavele tarihinden itibaren 45 gün zarfında ikmal edilmek üzere kapalı zarf usulile 4/8/932 tarihinden 1-9.932 t Fihine kadar 26 gün müddetle münakasaya konulmuştur. Müna- | kasaya dahil olmak istiyenlerin: Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan 1783 liva 50 kurüşu | Vilâyet İdarei Hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine dair makbuz senedini veya milli bankalardan £ birinin teminat mektubunu yahut milli esham mukabili Muhasebei Hususiyeden | almacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzrmdir. İkinci madde — Münakasa evrakı keşfiye ve şeraiti mahsu sasına tevfikan icra edilecektir. Üçüncü madde — Talipler 661 numaralı mürakasa ve iha- le kanununun onuncu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapa- lı zarfı 1/9/932 perşembe günü saat 15 e kadar Vilâyet Daimi Encümeni Reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Dördüncü madde — Münakasa 1/9/932 perşembe günü An- kara Vilâyeti Daimi Encümeninde yapılacaktır. Beşinci madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya da- ha ziyade malümat almak istiyenlerin her gün Ankara Vilâyeti Nafia Başmühendisliğine veya Encümeni Daimi kalemine müra İsteyene satılmağa başlanmıştır. Taşradan talep vukuunda derhal gönderilir. Bu takdirde mılın bedelinin yüzde yirmisi sipariş vukuunda ve mütebakisi hamule senedi mukabi- linde ödenmelidir. Depodan itibaren bilcümle masarit ve mes'uliyet müşteriye aittir. Müşteri isterse Istanbul, Bahçekanı, Saraçhatisili şühde” Misir Paşa” könağında Leyli Nehari - Ana - İlk - Orta - Lise - Kız - Erkek Hayriye Liseleri Maarif vekâleti celilesinin 5-4-932 tarih ve 18576 numaralı emrile bütün mekteplere tamim edildiği üzere resmi muadeleti tasdik edilmiş o'an mektebimizde talebe kaydına başlanmıştır. Ecnebi lisanlarına ilk sınıflardan itibaren başlanır. Nebari talebe mektebin hususi otomobil ve otobüslerile nakledilir. Her gün 10 dan 17 ye kadar kayıt MD» muamelesi yapılmaktadır. Talep vuküünda posta ile tarifname gönderilir. Tel 20530 l BAKTERİYOLOG Dr. İHSAN SAMİ Bakteriyoloji Lâboratuvarı Umum kan tahlilât. Frengi noktaj nazarından (Wassorman Kahn tes. maülleri) kan küreyvatı sayılması, ti İfo ve ısıtma hastalıkları teşhisi id rar, balgam, carahat, kazurat ve su tahlilât. Ultra mikroskopi hususi İ aşılar istihza. Kanda üre miktarı İ min tayini ve kanm £ sodimantasion İ sür'ati. Divanyolunda Sultan Mah- Kız ve erkek — Leyli ve Nebari İstiklâl Lisesi ILK, ORTA VE LİSE KISIMLARINI HAVİDİR. Bütün sınıfları mevcuttur KAYIT MUAMELESİNE BAŞLANMIŞTIR. Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracxat olunabilir, ŞEHZADEBAŞI POLİS MERKEZİ ARKASINDA Telefon: 22534 Leyli ve Nehari 4 «Feyziati Lisesi Erkek Boğaziçi - Arnavutköy Çifte sörüylarda Ana sınıfı - İlk kısım - Orta ve Lise sınıfları Kayıt muamelesine başlanmıştır. Cimartesi, Pazartesi ve Çarşamba günleri saat 10 dan 18 © “kadar müracaat kabul edilir. Telefon: Bebek 210 İstanbul Erkek Muallim Mektebi müdürlüğünden İkmal imtihanları aşağıda yazılan günlerde yapılacaktır. Ta lebe efendilerin 8,5 da mektepte bulunmaları. Eylâl 1932 Tatbikat Eylül Mesleki dersler. Eylâl Beden terbiyesi Eylâl Fiziki ilimler, Eylül Edebiyat. Eylül Riyaziyat. mua HACI FİDAN Merhumun halefi; Fenni sünnetçi MEMİN şiktaşı Müzdan Han No. 4 | Zührevi ve Bevli hastalıklar tedavihanesi — Beyoğlu Mulen- lir ÜS VAPURLARI KARADENİZ POSTASI SAMSUN Vapuru 25 Ağustos Perşem günü akşamı Sirkeciden hareket- le Zonguldak, İnebolu, Ayancık, İİ Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Sürmene ve Rize'ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yel- İlicenci hanmdaki acentalığına mü- racnat, Tel: 21515 Naim Vapur İdaresi İzmir sür'at postası (20 Saat) Lök: ADNAN ita Perşembe günleri Galata © vıhtımından sasi tam 18 de hareketle doğru IZMIR” ve pazar günleri İzmir'den sant ia ABDULLAH EFENDİ Lokantasından: Bütica senelerdenberi rmhterem müşterilerimden gördüğüm rağbete binaen Bugünden itibaren TENEZZÜHE gidecek halkımıza Mahza bir kolaylık olmak emelile, atide yazılı Soğuk Yemeklerin Lokantamızda Her daim hazır bulundurulacağı arz ve ilân olunur, Semiz tavuk bütün © kuruş 100 | Zeytinyağlı patlıcan dolması Kr. 18 piliç - Tereyağli Tiefis bözekler o, 19 Gedikpaşada Jandarma satınalma komisyonundan: Gedikpaşada Jandarma eşya ve levazım ambar binası üzerin mut türbesi No.189, Telefon:20981 | Dr. HORHORUNİ ruj yannda Zambak sokak No.41 ne bir kat daha inşasının kapalı zarfla münakasası 4 Eylül 932 | pazar günü saat on beşte yapılacaktır. Şeraiti anlamak için her | gün ve münakasaya iştirak için mezkür günün muayyen saatine kadar teminat ve teklifnamelerile komisyonumuza müracaat. | anna | 14 1/2 da hareketle İstanbul'a av. det eder. Tafsilât siçin Galata, Gümrük karşısında Site Fransez han No.12 yazıhamesine müracaat. | Açık arttırma ile satış ilânı , Mersin Ziraat | Bankasından: Mahallesi (o Mevkii Cinsi ÇEmlik Maliye de- Muhl Ne. ir K. Lira men M rif Hükümet C. Dükkân 3/7 1.000 » 9/11 1.000 Depo 11 1000 Kumluk 0 0,000 Dükkân semini 0“ 1.800 0 1500 0 1.000 0 0,000 0 0,000 0 0000 1, hiex Malan evel yazili Yürür emvalinden 149, 180 sf Sıra Nusratiye Game varı |152 Mur » » | 153 o Mahmudiye Yimü hs » <1 ra No. emlâkin 36 hissede 32 buçuk hissesi ve diğerlerinin tam | hissesi 11/8:932 tarihinden itibaren açık arttırma ve peşin p# | va ile müzayedeye çıkarılmıştır, Haziran 928 tarihli talimatnamt | deki eşkâle göre hak sahiplerine verilmiş olan gayri mübadil b0 noları da nakit makamında kabul olunur. 2 — Mezkür emlâkin ihalesi 1/9/932 perşembe günü saati onda Mersin Ziraat Bankası binasında müteşekkil heyet kuzu runda Yapılacaktır. Taliplerin muayyen vakitte müzayede ms hallinde hazır bulunarak heyete müracaat etmeleri lâzımdır. 3— Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde y& di buçuğu nisbetinde teminat akçasını müzayede saatinden ev! ” Banka veznesine, yatırılıp teminat makbuzu alınmış olması ica“ | beder. | 4 — Satış ve müzayede şeraitini anlamak ve daha ziyade taf | silât almak isteyenler Bankada Yunan emvali servisine müracasi edebilirler. (3813) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: On beş kalem muhtelif boya ve malzemenin : kapalı zerfls İ münakasası 3 Eylül 932 Cumartesi günü saat 14 te. İl Deniz kuvvetleri ihtiyacı için kapalı zarfla münakasaya kö" | nulan boyalarm ihalesi yukarıda yazılı tarihinde icra kılınacağın” dan şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip olacaklarm da münakasa gün ve nde Kasımpaşada Deni Levazım Satmalma komisyonuna müracaatları, (3912) Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: Birinci madde - Bedeli keşfi 23362 lira ve 92 kuruştari iba- ret olan Beypazarı - Nallıhan arasındaki 12 adet menfez ve köp” rü inşaatı ibale tarihinden itiabren 130 gün zarfında ikmal edik mek üzere kapalı zarf usulile 1/8/932 tarihinden 29-8-932 tari" hine kadar 29 gün müddetle münakasaya konulmuştur. İkinci madde - Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malileri” Bi isbat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil ok | makistiyenlerin: A - Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan 1752 lira 22 kuruşü Vilâyet İdarei Hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine da» ir makbuz senedini veya milli bankalardan birinin teminat mek» tubunu yahut milli esham mukabili Muhasebei Hususiyeden alı” nacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır, B - Ticaret Odasına mukayyet olduklarına ve itibarı malile” rine sit vesika göstermeleri icabeder, C - Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarını Vilâyet Başmü hendisliğine göstererek münakasaya dabil olabileceklerine daif ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları veyahut ellerindeki ve- sikanın zirine şerh verdirmeleri iktiza eder. Bu üç aşrtı tamamen haiz olmıyanların münakasaya iştirak” leri şayanı kabül olmıyacağından teklif zarfları açılmıyarak kef dilerine iade edilecekti Üçüncü madde - Münakasa evrakı keşfiye ve şeraiti mahsu" sasma tevfikan icra edilecektir, Dördüncü madde - Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesi mucibince ihraz edecekleri (o kapali zarfı 29/8/932 pazartesi günü saat 16 e kadar Vilâyet Daimi E# cümeni Reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Beşinci madde - Münakasa 29/8/932 pazartesi günü Ankar# Vilâyeti Daimi Encümeninde yapılacaktır. Altıncı madde « Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya dah# ziyade malâmat almak istiyenlerin her gün Ankara Vilâyeti Na- Fia Başmühendisliğine veya Encümeni Daimi kalemine müracaat ları ilân olunur, (3843) Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstanbul ve Çanakkale Merkezleri için lüzumu olen (430) ton yerli maden kömürü ile itlâffar için (60,000) kilo kükürt kapa ki zörf usulile 10 Eyİdl 932 cumartesi günü saat 14 te Galatada | Karamustafa Paşa sokağında İstanbul Limanı Sabil Sıhhiye Mer kesinde müteşekkil komisyonda münakasası icra kılımacağında taliplerin şartnamelerini görmek üzere Ankarada Hudut ve Sar iller Sıhhat Umum Müdürlüğü Ayniyat mubhasipliğine ve İs” tanbulda mezkür merkez levazım memurluğuna müracaatları, (4184)