12 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

12 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Miülliyet “12 EYLÜL 1932 İdarehane: Arkaru caddesi, 109 No, Telgraf adresi: İst, Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 İ ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için — Hariç için LK 3 aylığı 4— . 750 ,A— (0 Gelen evrak geri verilmez — * Müddeti geçen nüshalar 10 ku- vuştur, Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir, Gazetemiz ilânların me- #'uliyetini kabul etmez BUGUNKU HAVA bugün hava az bulutlu rüzgür şimal istikametlerden kur vetle esecektir. 11-832 tarihinde hava tazyi. ki 762 milimetre en çok sicaklik 28 en az 15 santigrat kaydedil. FELEKTEN Paris, 3 Eylül Zannederim» (Dovil) de do- | “ğan ve sonra (Canne)a ve “(Vichy) ye gelen bir oyun "var ki; genç, kadın ve çocuk- ları Pariste de meşgul etmekte dir, Bu oyunun ismi (yo-yo) "dur. Ne lisandan geldiğini bil- “miyorum, Yalnız oyunun tabi- U atına nazaran bizim lisana pek uygun geliyor.. | Evvelâ bu oyunu. daha doğ- “rusu oyuncağı size tarif ede- yım: Cf Sakin bana Fransada oyun- cak tetkikine mi gittin diye ( sormayın çünkü bu oyuncak burada adeta salgın halindedir. Korkarım ki; İstanbula da gel- sin. | (Yo-yo) bir nevi topaçi i Amıma yerde dönmez ip üst ide döner. İpcambazı gibi. iÇ Orta boyda iki tane acıba- i dem kurabiyesi şeklinde iki hat İ tayı tam merkezlerinden biri- | (birine iki milimcetre uzunluğun- | iz © raptedin. Amma © ikm “üzerinde dönmesin... İşte NE ye) budur. Bunun hüneri ne,. i “Nasıl oynanıyor?.. İpi bu mihverin üzerine ve © iki kurabiyenin arasma sar ç yorsunuz... Boşta kalan ucun- “daki düğüme do sağ elinizin | tikten sonra da devam siyer) ve (yo-yo) sizin ilk verdiğiniz | hareketi devriye tesirile ipe sa- ! .. İp ucundaki siz ona inmediğiniz içino size doğru ipe sarılarak çıkıyor; i tekrar fırlatıyorsunuz, yine diyor ve tekrar ipe ii çıkıyor ve işte (yo-yo) oyunu | bundan ibaret.. Yahirde yaptığı İ ucunda ince lâstil lar vardır. Savurursunuz, tek- İ rar lâstik tesirile elinize gi ! Tapkı onun gibi... Şu farkla İ bunda lüstik, yay gibi şey yok. ! Sadece hareketi devriye kuvve- ti var.. Basit şey amma tam bir fizik oyuncağı... Yalnız dikkatinizi celbet- mek istediğim bir nokta var. İ İpi sağdan sola sardığınız za- İman (yo-yo) yu fırlatınca (yo- yo) aksi istikamete döner de- İğil mi ya?.. Çünkü ip boşalır- ken sardığınız istikametin ak- sine boşalır. Evet! Bu istika- mete doğru verdiğiniz kuvvet (yo-yo) yu ipe tekrar sardırır- ken tabii ters istikamette sar- ı tesir. hani «| dursyor. Öyle ki; bu inip çık- malarda bir bir sola dö- İ nerek çıkıyor. Bu noktaya dik- İ kat etmeli... Ben bir çoklarını bu (yo-yo) oyuncağına benzettim... Ne den.... Öyleleri vardır ki; tıpkı (yo-yo) gibi karnından bağlı- dır ve tıpkı onun gibi manevi İ değil maddi rabıtalarla bağlı dır... Tabiatı ve arzusu çıkmak tor... Siz onu fırlatır atarsınız İ o sağa döner ve size kadar ge ne gelir, beğenmez yine fırla- tırsmız (yol yo!) dersiniz... Bu sefer sizin reddetme kuvve- tinin aksülâmelinden istifade eder ve sola döner yine tırma- İ nır... Ve muhakkak elinize ka- dar gelir. Böylelerinin de kıy- meti (yoyo) gibi itibaridir. | Günkü bu yuvarlak iki tahta parçasını (10) franga satıyor- İsr halbuki 2 frank güç eder. ... Efendim. dünyanın sakallı ları muhakkak Fransaya top- lanmış. yahut Fransada sakal dünyanın her tarafından fazlı Hem ne sakal gölgesinde öğle yemeği yel... Bu sakalların, e top, didon, favori, cember ilen şekilleri olduğu gibi bizde em- sali görülmeyen bir nev'i var ki; ekseri edilir, Ben — Vichy'deki resim sergisinde gördüm. Şakağın- İdan itibaren doğru İ ve çene kemiğinin köşesine mü vazi bir hatla suratın cephe kıs | mını traş ediyor, geri kalan kısmında da kısa bir sakal bi- | ia Ne de şirin oluyor sahibi oldukları tevatürüne na zaran demek ki; bunda bizim İ keşfedemediğimiz bir cazibe İ var.. Her halde benden uzak.. Fransada bu sakal bırakma niyeti erkeklik iddiasından ileri geliyormuş... Bir yaşlı ha- nım tanırım. hocalara kızdığı Sort parmağını geçiriyorsu- | zaman © nuz. sonra topaç fırla- “tır gibi (yo-yo) yu fırlatıyor- © sunuz... Tabii sizden uzakla- © giren ip çözülüyor ve bu çö- Zülüş tesirile (yo-yo) ya bir dörme hareketi veriyor. Bu — Keçide de var... derdi... Sakal vakta sözü dinlenmek alâmetidir. Lâkin, yemeğimiz- de kıl çıkınca ne hissediyorsak şimdi kıllı çenelerin sözünü dinlerken de onu hissediyoruz. FELEK Milliyet'in Edebi Romanı: 90 | Olü iler yaşıyorlar mı? (Felsefi fantastiş, roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ Bu hıyanet adamı kefş için pu falcıya gidelim? Ne e- —delim?.. © Abdüllâtif Efendi — Nere- | ye gideceğimizi şimdilik biz de © bilmiyoruz. Bakalım bu gara- — betin sonu neye varacak? Hanım leyendeki kömür to- İs bulanmış kırık yumurta- | bakarak: — Bu ne ziyankârlık Alla! — Ekzabert leyene eğilerek: — Fikrime öyle gelorki om- iş amma ateş > al Ortalık temizlenir, Mutfak düzeltilir, Fakat muammanın garabeti aydınlatılamaz. Karı koca başbaşa kalınca: v Hanım — İçime korleu dolu- © yor efendi.. Nedir.bu başımıza gelen? gil. — Zihnime bir şey tebelleş oluyor fakat söylemeye i niyorum. — Senin aklına gelen benim de beynimi kurcalıyor. Karı koca bir müddet biri- birinin gözleri içine bakarak ezrmak aran şeametin deh- şetinden ürküp susarlar.. Pile Hanım: — Beyefendi erkeksiniz. Bel- ki bu bahisler üzerinde mütale- anız vardır. Söyleyiniz hiç bir yerde böyle bir şey okuyup işit- tiniz mi,, — Frenklerin mort violente | fen. dedikleri bir şey vardır... | — Ne e? | — Eceli kaza... — Peki bu hâdise ile müna- sebeti? zi pi veri ayritabil ezer bağlı * top- | artistlerde tesadüf | m meki BS. Hazin bir irtihal | Selânik oşrafından merhum Ehat Efendinin mahdumu ban ker Tevfik Ehat Bey berâyı &i- İs az bir zaman evvel gelmiş ol duğu İstanbulda kasa bir hasta- lığı müteakıp tehammülfi ıztırabat içinde hayata gözleri- Bi ebediyen yummuştur. Zevcesi Nasibe Hanım mahb- dum ve kerimeleri. anhesi Fat. ma Hanim mahdum ve Katma leri ve kayınpederi Mustafa Fadıl Bey bu feci haberi iblâğ İ ile bugün saat ikide Nişantaşım da Vali Konağı caddesinde Ata Refik Bey apartımanından kal dırılacak cenaze merasimine iş | tirak etmelerini bütün kendisi- ni ve ailesini tanıyan ve seven- lerden ri Cenaze na- İ cak ve Üsküdarda aile kabrista | mına defnolunacaktır. İrtihal Sabık Adliye müsteşarı ve Darülfünun müderrislerinden avukat Kenan Ömer Beyin oğ- lu Metin kısa bir hastalığı mü- teakıp dün gece dokuz buçukta irtihal etmiştir. Cenazesi bugün öaat on bu- çukta Küçük Çamlıcada ika met ettikleri köşkten kaldırı rak aile kabristanma defnedile- cektir. Kanan Beye ve kederdide ai- lesine beyanı tarziyet ederiz. Uşak'taki kâdise Belediye Reisi malümal gönderdi Cuma günlcü nüshamızda İz“ mir ge zetelerinden naklen Uşak Beledi; ii ara” le e ei kan bir hâdiseyi ere 8-19.1932 Tarihli gazetenizin üçüncü sahifesinde toprak yüzün den bir facia serlevhalı yazıyı gör düm. Bu yazı hakikate uygun de- gildir. Hâdise Akse köyü ile Uşak belediyesi arasında bir arazi me- selesidir, 2 — Hâdisede a ralı yoktur. Yalnız bir kişinin bas şına bir taş isabet etmiştir. Tara» fından silâh atılmamıştır. Arazi ye şahsen tarafımdan tasarruf yoktur. Tetkikat Yapılıyor Almanya. İngiltere ve Ame- rikada birkaç seneden beri ma- dh irlerieğen nayi senle: rukat istihsal edilmektedir. El de edilen bu mayi motörlerde kullanılmaktadır. Ticaret oda- 81 bizim maden kömürlerimiz- den de motörlerde kullanılmak üzere böyle bir mayiin istihsa- li kabil olup olmadığını tetkik etmektedir. Sünnet dükünü Malülgaziler Cemiyeti Umumi Merkezinden: Cemiyetimiz o ma- lâl çocuklarile şehit yavrularını sünnet ettirecektir. Gerek malül çocukları ve gerekse evlâdı şühe- da velilerinin bir hafta zarfında her gün öğleden sonra saat 16 ya er'de cemiyet mer tla isimlerini kay olunur. ilerin elle geldiğini itmi (iğim vardır. Biz İstanbulda İken Halcılar mahallesinde bir İ kız kendini asmıştı.. — Evet batırlıyorum., Bu kı zın gelip ailesine göründüğünü söylerlerdi — Katil, cinayet vak'aların- da da ara sira böyle oluyor. İ- dami edilenlerden bazılarınm göründükleri hakkında rivayet ler vardır. — Eceli kazaya uğrayanlar- dan bazıları hortlayorlar öyle mi?, — Bu türlü vak'aların emsa- Ulvi Nadirle Sala Cemalin hortladıklarını mı?, — Bu faraziyeyi kabul ıztı- andıran bu hal cismani midir? İ Ruhani midir? | — Meselenin kat'iyyetle hal li kabil değil.. Fakat hâdise ru- haniye benzer.. Çünkü böyle İ mazı Teşvikiye camiinde kılına | ailamarlia, Delikkndezr »ada İktisat 'bakkaliyesi - sahi Hasan Bey borçlarmı veremiya- cek derecede halı acze düştüğün- den bahsile on altı bin beş lira beş kuruştan ibaret bulunan borçları nı iki sene sonra başlamak ve 66- nede yüzde on nisbetinde dört taksit ve dört senede vermek üze- re alacaklılarma konkurdato tek lif ile icra ve iflâs kanununa tev- | fikan iki ay mühlet ba istida talep ve bir | di eylemiştir. Könkurdato teklif ve mühlet tnlebinde bulunan Hasan Bey ver İ diği bilânçoda on altı bin beş lira İ beş kuruş © muhtelif kimselere borçlu olup dükkânında mevcat mal ve demir baş oşyasile eşhas zimmetinde sekiz bin üç yüz sek- sen üç lira alacak ve mal mevcu: du göstermektedir. İstidasmdaki beyanatına ve alınan ifadesine na İ zaran mumaileyh Hasan Bey mü: | tareke senelerine kadar İstanbul- da icrai ticaret ederken mütare- ke hasabile birdenbire düşen em- tea fiatları sermayesinin tenzilini İ mucip olduğundan ticareti bozul- muş ve Adanaya gelmiştir: Ada- naya geldikten sonra kainpederi Salih efendinin açtığı — kredi il birbakkaliye açarak ve icrayı tica rete yeniden başlıyarak İstanbul- da bıraktığı yirmi bin lira mikta- rındaki borçların kısmı küllisini bu arada ödemiş ise de son sene- lerde yine emteada hâsıl olan fiat düşkünlüğü ve esnafların biribiri- | ne rekabeti ve alış verişin kısalığı yüzünden bir kazanç temin ede- miyerek sermayeden © sarfiyata mecbur kaldığını ve bu sebepler tahtında hali acze düştüğünü be- yan eylemiştir. Mumaileyh Hasan Bey bakkaliye perakendeci esna: fından olup kanunen defter tut- makla mükellef bulunmadığı ve esasen şimdiye kadar sleyhinde bir takip muamelesi ceroyam Gt- mediği gibi alacaklıları tarafın- dan bir şikâyet vaki olmamasına ve işlerinde bir sui halı işidilme- miş bulunmasma göre talebi mu- vafık görülerek icra vs iflâs kanu nunun 277 ve 278 inci maddeleri mucibince alacaklılarile konkur- dato müzakeresine girişebilmek için iki ay mühlet itasma ve bu kanunda yazılı işleri görmek ve iştiğal ettiği günlere münhasır ol- mak üzere üç lira yevmiye ile vukat İzzet Beyin komiser tayini ne ve kanunu mezkârun 279 un- cu maddesi mucibince işbu mühle tin gazele ile ilânla beraber icra dairesile Tapu sicil memurluğuna tebliğine karar verildi. 2416 ilâmço tev- Eyüp Sulh İcra Memurluğun- dan: Bir borcun temin istifası için tahtı hacıza alınan 200 Hira kıy- met taktir edilmiş olan iki düve ve 200 lira taktir edilmiş olan bir adet sağmal inek ve 200 lira kıy- met tahmin edilen bir adet sağma ir inek 40 lira kıymet konulmuş olan diğer bir adet düvenin Eyüp icrasından 17.9.932 tarihine mü- saat 10 dan 12 ye kadar açıl tile At pazarında; Arttırmaya işti teminat alınır. Tellaliyesi müşteri ye aittir. Müzayede peşin para i- ledir. Fazla malümat isteyenlerin mezkür icra dairesinde 929/1495 numaralı dösyaya müracaatları ilân olunur. ları vakit cesedi çürümek üze- re veya çürümüş bulurlar... Ö- lünün aynen dirilikteki kıbalile gezindiğini gören veya gördük lerini iddin eden şahitler çok- vi Hakikatin ne olduğu meç- — Bu görünenlerin dirilere bir zararları dokunur mü, — İşte böyle evin altını üs- tüne getiren şerirleri de var- mış... | —Kurtulduk sandıklarımı- zın ölümlerinden sonra böyle taarruzlarına mu uğrayacağız?, — Bakalım hal re şekil ala- cak?, — İşi azıtırlarsa bunların tasallutlarmdan hangi zabıta- ya? Hangi mahkemeye? Müra- caat edeceğiz?. | Karı koca meselenin çok ! garip vehameti önünde yine dalgın bakışlarls bir kaç daki ka düşündüler, Ve sonra ha- » | mim dedi ki — O halde kıza gö lükle- rine inanmamız lâzım geliyor. — Maalesef evet.... — Bu görünüşleri her hal de ilk ve sonuncu olmayacak. — Bu cihet te müellim., ; <> Bu deh; rüc edip! verilmesini | K. O. ve I. F, kıtsatının ih. tiyacı olan 60000 kilo una teklif | edilen fiat komisyonca haddi lâ yıkında görülmediğinden par | Zarlıkla münakasaya konmuş- SIZ çarşamba Şartnameyi | her gün, iha leye iştirak edeceklerin vakti muayyeninde komisyonumuza müracaatları. © (778) (4764) Tıbbiye ii tebindeki 41 ka lem köhne eşya pazarlığa kon- muştur. İhalesi 17-9.932 cumar tesi günü saat 14 tür, Şartna- meyi almak isteyenlerin ber gün, ihaleye işlirak edecekle- rin vakti muayyeninde komis- yona müracaatları. (779) (476: “ * Birinci is yayi 300.000 kilo kapalı zarfta tek- lif edilen fiyat komisyonca ga- ki görüldüğünden bir ay müd: | detle pazarlığa konmuştur. İha lesi 20.9.932 çarşamba günü sa at on dörttedir. Şarinameyi | görmek isteyenlerin her gün | ihaleye iştirak edeceklerin vak ti muayyeninde komisyonumu- İ za müracaatları (781) (4767) İ * Aş K.0.ve LI. F. kitaalınm 22050 kilo mangal kömürüne talip çıkmadığından tekrar pa- İ sarığı konmuştur, İhalesi 20- 9-932 çarşamba günü saat14.30 dadır. Şartnameyi almak iste- yenlerin her gün. ihaleye işti- rak edeceklerin vakti muayye- ninde komisyona müracaatları. (780) (4766) » ş Manisadaki kıtaat için sene- lik 84960, Menemendeki 58960 kilo sığır etine tekli edilen fi- at komisyonca gali görüldüğün den pazarlığa konmuştur. İhals si 17.9-932 cumartesi günü sa- at 15,30 dadır. İhaleye iştirak edeceklerin vakti muayyeninde komisyona (Manisada) müra- <aatları, » e İzmitteki kıt'at için 147,550 kilo sığır'eti kapalı zarfla mü: nakasaya könmuştur. İhalesi (20-9.932 salı günü saat 10 dadır. Taliplerin İzmitte satın alma komisyonuna müracaatla- ri, (737) (4509) vE İzmitteki kıt'at için 51800 kilo kuru fasulya kapalı zarfla münakasaya konmuştur, İhale- si 21-9-932 Ça ba günü sa- at 10 iz Sİ in © vakti muayyeninde İzmitte satm al- ma komisyonuna müracaatları. (738) (4510) , ; İspartadaki kıtaat için sene- bik 70607 kilo sığır eti kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 25-9-932 pazar günü sa- at 15 tedir. Şartnameyi görmek isteyenlerin her gün komisyo- numuza, taliplerin vakti muay- yeninde İspartadaki satın alma komisyonuna müracaatları, (7336) (4508) İspartadaki kıtaatın senelik ihtiyacı olan 11026 kilo sadeya ğı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 24-9-932 cu durursa ne yapacağız?. — İcabı hale göre hareket. - Kız onları ellerinde silâh İn görmüş, — Evet... — Rovelverlerini kullanabi- lirlerse halimiz neye varır?.. Aman yarabbi beynim karınca hiç işitmedim.. Böyle olsa bütün milletler muharebede telef olanları tekrar esnana it- bal ile birer mezarlık ordusu teşkiline kalkışırlardı... Hiç ak lum ermiyor amma görü- müşte bir cismaniyet olmalı... Bunlar bize hakikat hissini vek ren birer hayaletten başka bir şey olmayacak., — Cismani bir kuvvete ma- rabilir mi? Yumurtaları kiler- den İiyenin içine nasıl taşıdı- lar? Bu iki hayalet kıza o hu- | sumetkâr vaziyette nasıl gö- rünebilidiler? Kızı korkutmak için mi, Yoksa biribirini bir da- ba öldürmek için mi?. — Diriletek ae aş ra öldürmek neye yarar! İbarebenin manası ii (783) (4769) | lik olmayan hayalet tabak kı- | Şakanın Tml İmamey İtin ia | tirak edeceklerin de Gül ti muay yeninde İsparta alım satım ko | misyonuna müraacatları, (746) (4576) | üm NI K, O. namma suretile di lâ yedi binek ve koşum hayv alınacaktır. Komi İ bahcede hayvan revirinde'1140- İ 932 tarihinden itibaren vazifeye başlayacaktır. Taliplerin evsafı J almak ve hayvanatını göster- İ mek üzere her haftanm pazar | ve salı günleri saat 9,30 dan 1Z ye kadar komisyonumuza müra e (749) (4579) | | xs Ankaradaki kıtaat ve mües- | sesat için 7500990 kilo odun ka palı zarf usulile | münakasaya | konmuştur. halesi 1 Teşrini | vel 932-T, cumartesi günü sa- fat 15 te yapılacaktır. Şartname yi görmek isteyenlerin her gün, / ihaleye iştirak edeceklerin vak | | ti muayyeninde komisyonumu- | za müracaatları, (762) (4673) ..» Pulatdıda bulunan kıtaat i- | çin senelik 250000 kilo odun a- leni münakâsaya konmuştur, İ- halesi 29-9-932 perşembe saat 15 tedir. Şartmameyi gö mek isteyenlerin her gün, ye iştirak edeceklerin vakti mu ayyenihde Pulatlıda satın alma komisyonuna müracaatları, (765) (4698) Konyadaki kıtaat hayvanatı- nın Eylül 932 den 1 kânun 932 nihayetine kadar dört aylık ihti yacı olan 372000 üç yüz yetmiş iki bin kilo arpası kapalı zarf usulü ile münakasaya © konul. muştur, 18 Eylül 932 pazar'gü nü saal 18 te ihale edilecektir. Şartnamesini görmek istiyenle rin her gün komisyonumuza, taliplerin de vakti muayyen ve saatinde Konya'da askeri satın alma komisyonuna müracaatİn ri (711) (4313) İst. Üçüncü İcra memurluğün dan: Galatada Çinili rıhtım hac nında mukim $. Hofman nakliye Şirketine: Türkiye Tütün İnhisar İdaresi umum müdürlüğünün — İstanbul Mahkemei Asliye Birinci Ticaret dairesinden istihsal © eylediği 5 İ Mayıs 926 tarih ve 264 No. hu ilâma müsteniden ezhayri mas raf “10535” liranın tahsili talebi- le i'ta eylediği 22-10-931 tarihli takip talebi üzerine © adresinize gönderilen ödeme emrine müba- şir verilen meşruhata nazaran ad- resinizin meçhul olduğu anlaşıl- mış olduğundan ilânen tebligat i- fasına karar verilmiştir. Tarihi is lândan #tbaren bir ay zarfında müracaatla şayanı kabul itiraz dermeyan etmez ve bunu takip &- den beş gün zarfında borca kâfi mal ve saire iran etmez İseniz hakkınızda gıyaben muamelei ie- raiyeye devam olunacağı mezkür ödeme emrinin tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Ayşe ile Ekzabertin başına gelenler Taşlıktan, mutfaktan, ki- lerden başlayan - gizli kuvvet yavaş yavaş a girmeye enlerden üst (katlara ame başladı. Bilhassa Ayşe ile Ekzaberte musallat olmaktan hoşlanıyordu.. İkisi bir odada yatan hiz. Be bir gece lâmbalarını uzanır. 1 Yl ela gıç şekerleme dakıkasında dö- şeme tahtasına şi güm bir kaç yumruk indirilir. Ekzabert, kapaklarına uyku nun ağırlığı sözlerini aralamaya uğraşar, — Ayşe bırak ki ki uyuyayım.. şimdicek' Ayşe uykunun rehaveti ara: ve kendini bulmaya uğraşa- Mineli 5 ai 2 — Ne bileyim ki ne vi İremezan oldu ne oldu? Tahta- larm üzerinde güm güm davul çalıyorsun? b görür mi da Amsrika'da ibzar, İstanbul'da FİLM studyosunda İPEK. itmam edilen Ej j derin Kızı DAROL MEDAYI ARTİST DEN ZEHRA HANIM - ZİHNİ İK 18 bur seneki nda Türkçe izm Aynca arkalar, ŞIK SİNEMADA Talebi umumi “üzerine ve İstanbul'da son defa olarak halkın pek ziyâde beğen- cektir vütete Ye MARY GLORY sarafından ÇANAKKALE Şehitlerini ziyaret 15 EYLÜL GÜLCEMAL vapurile NAKİL Yazıhanemiz” sabık Eldorado binasından Galata'ye, Asikürezle- ni Generali Hanı No, 33 ( Sele vik Bankasının © üstünde ) meki! olunmustur Benz acentesi İst. Üçüncü İcra Memurluğun dan: Galatada Mumhane civarıs da Loit hanında mulcim iken ika- metgâhı meçhul bulunan Avustur yalı Okstiya kumpanyasma. Türkiye Tütün İnhisar idaresi umum müdürlüğünün — İstanbul mahkemei Asliye Birinci Ticaret dairesinden istihsal eylediği 27 temmuz 337 tarih ve 98 numaralı ilâma müsteniden ezgayri masraf 630 liranin tahsili talebile ita eyle | diği 22.10.931 tarihli takip tale- bi üzerine adresinize gönderilen ödeme emrine mübaşir tarafındar verilen meşruhattan ve zabıtaca icra ettirilen tahkikata nazaran | adresinizin meçhul olduğu anlaşlı mış olduğundan ilânen tebligat ifasma karar verilmiştir. Tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında müracaatla şayanı o kabul itiraz dermeyan etmez ve bunu takip eden beş gün zarfında borca kâfi mal vesaire irae etmez iseniz hak kınızda gıyaben muamelei ieraiye ye devam olunacağı mezkür öde- | me emrinin tebliği makamına ka: | im olmak üzere ilân olunur. ZAYI — Beşiktaş asketlik şu- besinden almış olduğum askerlik vesikalarımızı kaybettik. Yenile- ri çıkartılacağından - zayileri hükümleri yoktur. 316 numaralı İsmail Hakkı, 318 numaralı Musa Kâzım. lar biribirine atfile sabahi, kadar dalaşıp duruyorlardı. Sakıp Cemal ile Ulvi. Nadirin ölümlerin- den sonraki hayaletleri Hal böyle kala idi belki de bu gizli kuvvetin iz'acına ta- hammül kabil olurdu. Lâkin felâket gitgide tahammül! de pa aştı. Ev halkının yürek lerine emniyet vermek için Ab düllâtif Efendi zabıtadan gizli- ce hocalar getirtti. hanenin dört köşesine okutup üfletti, her tarafı tütsületti, Hep bu tedbirler aksi tesir yapıyor” ruhların azgınlıkları ertik artıyordu, Şehametin odasında acı çığlıklar koptu. Masalar. sandalyalar, etajerler | devrildi, sanki bir çok kimse- pa arasında sokak kavgası 0- i atalar.. Dö anla inle hurıltılar rı, iniltileri.. Gadup sesler.