19 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

19 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

0 kalmaş, Öğ bir sülliyet etaşile yandı ürkiyede Amerikan sermayesi ve mektepleri.. Amerikan kollejlerini yaşatan ve besliyen sermaye nedir? Amerika sermayesi Türkiye ye iki şekilde girmiştir. Biri gayriticari, diğeri ticari, Gayri ticari sermaye, misyoner fi yetini teşvik eden ve besleyen, Amerikan kollejlerini yaşatan sermayedir. Bu faaliyetlerin Türkiyede yaptığı ve yapacağı neden ibarettir? Amerika darül fönunlamdan birinin iktısadi- yat müderrisi Profesör Leland James Gordon, Türkiye - Ame- rika münasebetlerine dair yaz- dığı eserde bu meseleyi nafiz bir muhakeme ile tahlil etmiş ve eserinde bu meseleye dair mühim bir bahis ayırmıştır, Bu bahsi hülâsa ederek naklediyo- ruz: “Amerikadan Türkiyeye gi- Fen ilk sermaye, istifade ve ka- Zarç arayan sermaye değildir. Bilâkis Türkiyeye giren ilk A- merikan sermayesi, dini ve in- Hünt faaliyetlerile tanmmış mü esseseleri beslemekte idi.Şu var dır kir bu müesseselerin faali- yetleri, Türkiyeye veya Türkle re hizmet etmedi. Çünkü bun. ların hedefi Ermeniler, Rum- lar ve sair ekalliyetlerdi. Bu va ziyet mühim bir takım siyasi neticelere varmış ve bu müesse seler 1923 te yepyeni meseleler le karşılaşmıştır. 1923te ekalli yetlerin mühim bir kısmı Türki yeden ayrıldı, Bugünkü Türki- ye ise yüzde doksan dokuz müslümandır. Onun için bu müesseselerin birkısmsumübade eden evvel, bir kısmı da müba delden sonra Türkiyeden çekil miştir, Fakat yakm şark kolej leri Türkiye ve Türkler için ça lışmak üzere Türkiyede kalma yı tercih ettiler. Osmanlı devletinin misyo. ner faaliyetine karşı vaziyeti tetkik edildiği zaman onun ilk elli beş sene zarfında yalnız müsamahakâr değil, yardımcı da davrandığı görülür. Devlet inhitata yüz tuttuktan ve kudre ti tenakus ettikten sonra onun © misyoner faaliyetine karşı vazi yeti de değiştin ve muhalefete © döndü, Osmanlı devleti. bu his sini açıkça göstermemiş ise de 1865 ten itibaren onun bu faa- liyetlere mütemadiyen müdaha le ettiği görülegelmiştir. Bu müdahale 1917 de azami dere- cey& varmiş ve bu yüzden iki taraf arasındaki siyasi münase betler inkıtaa uğramıştı, bu mü nasebetle omütarekeden sonra > eski hükümetle de, yeni hükü- metle de iade olunmustu. Amerikanm da misyoner faa Tiyetine karşı vaziyetini tahlil ettiğimiz takdirde 1890 dan ev - vel Amerika hükümetinin bu faaliyetine pek te yardım etme diğini fakat 1917 den itibaren hükümetin bunlara yardım ve müzaherette bulunduğunu gö- , rürüz. — Fakat 1923 ten beri, uhutu a o ikanın ilgası, misyoner faali- — yetlerini ve kolejleri doğrudan | di doğruya Türk kanunlarma tâbi 1923 muahedesinin tarafndan (tasdik o©- unmaması bunları teminatsız ğmı gözönünde bulundurmak > eder. Türkiyede hilifetin a ve dini işlerin gı ri? dair intişar eden şayi “rağmen, son tahriri nüfus.Türk undan yüzde 99 unun nüslüman olduğunu göstermiş Emniyetle söyleyebiliriz ki, - istikbalde Türkler arasında hi 'ristiyanlığın neşrine müsamaha ile bakılmayacaktır. Hattâ, bu- - ma müsaade edilse bile onun bir E metice vermesi şüphelidir. Eski devirde, mektepsizlik hastahanesizlik yüzünden “misyonerler faaliyet göstererek ve kolaylığın her türlüsünü te- » ederek dini maksatlara var imkân buluyorlardı. Bu tebe muhalefet hissi de zail ol- du. Yeni hükümet, talim ve terbiye namına her kolaylığı *» min etmektedir. Onun için teplerin sayısı haddikifayeye va rımcaya kadar, Amerikan mek- tepleri lâdini bir program ta- kip ettikleri takdirde Türkiye- de devamlarma müsaade edile bilir, Ondan sonra bu mektep- lein çocuklara Türk milliyetini veremtmeleri, vermek isteme- meleri, onlara hiç bir lüzum his solunmaması, sonra bu mektep lere yardım eden Amerikalıla- rm sırf terbiyevi bir maksat uğrunda yardımda bulunma” memeleri bu mekteplerin şüpheli bir hale getire- | Onun için Amerikanın bu va dideki sermayesini büyütmesi- ne mahal yoktur. Tıbbi faaliyetler de hastaha- ne faaliyetleri de böyledir. A- merikanın İstanbuldaki üc kol letine gelince vaziyet değişir. Türkiyede âli tahsili temin e- den yeşüne müessese İstanbul Darülfünunudur. İvtidai mek- tep mezunları Mselere girerek çıktıktan sonra daha yüksek bir tahsil isteyeceklerdir. Bu yüksek ta İstanbul darülfü nunu ile Amerikalıların üç kol leji temin eder. Türkiyenin bu çeşit yüksek müeseseleri coğalt ması zamana mütevakkıftır. O nun için Amerika kollejleri Türkiye talimatma uyar, ve Türkiyenin — ihtiyacatını inkişaf ederse devamlı bir su- rette yaşarlar, Fakat bunların çoğalmaları ihtimali pek zayıftır.” Rekor Kırılacak mı? Boussoutrot ve Rossi bugün uçuyorlar İSTRES, 18. A.A. — Biliridiği veç hile bir taraftan Boussoutrot ile Ros si tarafından Mermauz ve Mailloux namındaki Fransiz tayyareciler, hat- müstakim üzere uzun mesafe reko- ru kırmağa teşebbüs için iki tayyare ile bu sabah crnubi Amerikaya ha- reckt edeceklerdi. Mermaz ev Maillaux'yu taşıyan tayyare sant 7,19 da yola çıkmağa | başlamışsa da biraz sonra tayyareciler benzin muhafaza- #rm boşaltmağa © mecbur olmüşler- dar, Boussowtrot ve Rossi de bugün i çin seyahatlerinden vazgeemişlerdir. Tayyareciler, yarın (sani $ te yola sıkmak niyetindedirler Nevyork bütçesinde tasarruflar NEVYORK, 18. A.A York şehremaneti, bundan bir müd- | det evvel bankalara karşı yapmasını tenbhüt ettiği tasarrufları icra etme- ği takdirde kendisine © artık mali | mile tarafından avans sureti le para verilemiyeceği bildirildiği malümdur. Bankaların bu kararı, daha şimdi- dön kazı tesirler | yapmıştır. Filha- kika Nev York şehri veli mürakibi MBerry, şehir bütçesinden takri- ben 40 milyon dolarlık tasarruf ya- pılmasına — Nev- Doktor Schnurr Türkiye inlerinin AL manyadaki en büyük müşterisi Dr. Schnurr bir kaç gi memleketimize | gelmi Bu zat, ayni zamanda Türkiyenin Almanyada fahri dur. Dr. Sehnurr tütünlerimi- zin bu seneki vaziyetini tetkik etmiş, geçen senelerden kalma tütünlerin muayenesile uğraş- mıştır. Bu tütünlerden bir par- | ti satım alan Dr. Schnurr geçen senelerin tütünlerinden kalan kısmın da > satılmasına calışa- zi A demeyi M. Sehnurr akspesle Berli- | Yı led GÜNERİ yükseldikten | MİLLİYET ARŞ MİcuDE R RİNIEVYEL, 1BA 9 emici HABERLER Ji Tekrar Çağırdılar Fakat Almanya Cenevreye gelmiyor BERLİN, 18. A A.: Volff A- jansından: Gazeteler, İngiliz masla- balyüzarınnı dün öğleden sonra Al ya evvelce yapılmış olan daveti tek- yar etmiş olduğunu haber vermekte dir. Hariciye nazırı, sadece bu husus- taki cevabın evvelce verilmiş | oldu- ğunu ve Almanyanın Cenevreyi içti ma mahalli olarak kabul edemiyece- ği <evabını vermiştir. PARİS, 1B.A .A — İngiliz mas. lshalgâzarı, Alman har nazırı von Neurath'ı Cenevrede toplanacak ulan 5 ler Kinferansnn çağırmıştır. Harciye nazırı, Almananm ancak brikuk beraberliği tanındığı takdirde bu konferansa gelebileceğini söyle miştir, M. Mac Donald'ın beyanatı LONDRA, 18. A. A. — M. Mae Donald, milli amele fırkası komite» sinin bir ziyafetinde şöyle demiştir * Almanya, kendisine — teslihatm tahdidi konferansında müsavi imua- wclesi yapılması talebine İngi nin itiemz ve muhalefet elmiyeceği- ni pik âlâ bilmetkeedir. Mümaileyh, 4 devleti :- konferan #mum içlimenmı temine matuf mesai sne devam eamek'e ve yakm bir za oldağama ilâve etmiştir , Hakuk müsavatı prensi- binin münakaşaya fahammülü yoktur ELRLİN, 18. A.A. jansı muhabirinden: Hük; ler korferansı haklonda İngiltere ta- rafmdan yeni tebliğat yapılmamış öre | ter. Bon zamanlarda deverin eden bir yapıya rağmen İngilter: hükümeti, M. ven Nenrat'ı Londraya davet eğil Bunada serdedilmn eiialen, böple bir teşebbüsün diğer devletler tara- fmdan yapılması icap eder olduğu vc Almanyanın vudmatın cereyanı sökün ile beldiyebleceği merkezin- dedr, Diğer taraftan Cenevreden gelen haberlerde de ihsas olunduğu veç- vik» Dörtler koni Teş risani ayma tehir edildiği tak- dirde bu hel, Almınya'a hiçbir he. yecan uyandırmıyasıkfır. Maamafih, ecnebi memleketlerde Almanyanın teslihâtn tahdidi seyas zarndın $ teşrinisani tarihinde ya- pwek Alman umumi intihabatına fazla ebemmiyet adodilmemesi doğ- ru bulunmamaktadır. Filvaki, hiçbir Alman o hükümeti, hukuk müsavatı msselssinde şimdi ki bükümetin ittihaz etmiş olduğu hattı hareketten baska bir hattı ha reket takip edemez. Hukuk müsavatı meselesinin münakaşıyı tahammülü yoktur, Heh A8 kvdu; dunda bir hâdise BERLİN, 18.A.A. — Vistol sahi- linde Veissenberg'de o Almanlarla Lehler arasında bir hudut hadisesi nin üzerine ateş açmışlar ,mütcaki- ben bu ameleden birisini Alman era zisinde takip ederek yaralamışlar ve İ esir etmişlerdir İnyilteride hayat bahalılığı LONDRA, 18. A. A. — Hayat ba balığının eylül ayında yüzde 2 nis betinde artmış olduğu haber veril. metkedir. Bengalede bir cinayet KHULMAS, 18. A.A (Ben gnle) — Hint kongresi sabık reisi Elsaval Datta meçhul bir şahıs tara fından tabanca ile katledilmiştir.Ci- faatı - sluk rm arge öyle ma casu! ta he alimi... 7 4 —— İki hırvat lideri tevkif edildi PEŞTE, 18. AA. — Macar ajan- | sının Zagrepten aldığı haberlere gö re Hirvat liderlerinden iki kişi Hir- vat isyanı hakkında İngiliz gezetele rine tafsilât | verdiklerinden dolayı Yugoslavya tarafından ya- i Romanya Kabinesi İstifa etti M. Maniu yeni ka- bineyi teş- kile memur edildi BÜKREŞ 18 A.A. — Volff A- jansından: Romanya kabinesi is- tifa etmiştir. SINALA, 18 A.A. — M. Vaida kral ile 45 dakika © devam eden bir mülâkattan sonra şöyle demiş tir: Krala, cuma akşamı yapmış teklifimi tekrar amı kabul ve be- ni buhranm hitamma kadar gü- nün işlerini tedvire memur etti. İstişarelere hemen başlarılacak- tar. Buhran etrafında BUKREŞ, 18. kabinesi tera yeni ii die pe kabini i teş arile, şimdiki parlâmentoya uygun gelecek ye- güne kabine olduğunu söylemiş idi. Bu hal, Vaida kabinesinin isti tası dolayısile badis olan şimdiki buhran vehametini izaha kâfi- dir. İleri sürülen faraziyeler, şa sü- retle taksim olunmaktadır: Yeni bir kabine kombinezonu tecrübe etmek, İkinci Vaida kabinesi teşkil etmek | tecrübesi, parlâmentonun feshi ile yeniden intihabat icrası, M. Maniu'nun bir kabine teşkil etmesi müşkil görülmektedir. Maamafih siyasi mehafil, M. Maniu'nun ikinci bir milli çifçi ka binasi teşkil etmeği kabul edeceği ni beyan eylemektedir. Milli bir çifçi tırkası köylü hi- zibinin reisi M. Mihalaehe'm vücude — getireceği | bir kabi nenin pek az yaşayabileceği «öy- lenmektedir. M. Titulesco, milli çifçi ferkasm dan lâzrm olduğu derecede müza heret göremiyecektir. Siyasi mehafil, Romanya'nın maruz bulunduğu (vahim mali müşkilâtm mili siyasi kuvvetlerin © umumi dikkatini istilzam etmekte İ olduğu bir ande kabinenin istifa etmiş olmasına teessüf etmekte. dir. Bütün kombinezonlar, suya düş tüğü takdirde ikinci bir o Vaida teşkiline teşebbüs edilecektir. Maniu, yeni habineyi feşkile memardur BÜKREŞ, 18 A.A. — Mebusan ve âyan reisleri, saraya çağrılmış lardır. Kendileri yeni hükümeti edilmesini krala tavsiye eylemi; tir, Kral, saat 12 de Manlu'yu ka- bul eylemiştir. Mülükat iki saat sürmüştür. Saraydan (çıktıktan sonra M. Manis kral tarafmdan yeni kabineyi teşkile memur edil. diğini, bu teklifi raddeylemediği. ni ve fakat dostlarile istişarede bulamak haklarım mahfuz bulun. İ durduğunu söylemiştir. Romanyanın Budapeşte sefirinin beyanatı BUDAPEŞTE, 18 A.A manyanım (Budapeste set Macar gazetesine şöyle demiştir: “Macaristan ile Romanyanın kral Charles'ın idaresi alımda birleş- mesi mümkün değildir.” Merkezi Ayrupanın çiftçi dev. letleri arasında bir gümrük ittiha dı değil, fakat bir kartel vücude getirilmesi hususunun derpiş edi- lebileceğini ilâve eden mumaileyh M. Gomboes'in sulh — lehinde ve komşu devletlerle ticari mübade- lerin artırılmasını terviç yollu vu- ku bulan beyanatından çok mem nun kalmış olduğumu söylemiştir. Lord Rothermere Berline geldi BERLİN, 15. A. A. — Volt ajan s1 tebliğ ediyor: 6 milyon e Ae İren 31 İngi. Rother- İzmirde fırka kongreleri IZMIR, 18. A. A. — Cümheriyet Halk fırkası kongreleri, yakında top lanmağa başlıyacaktır, Semt mahiya ve kaza kongrelerinin toplanma ha- zırlıklarına devam edilmektedir. Vi- lâyet kongresi, bu O kongrelerden sonra toplanacak ve yeni vilâyet i- dere hareli azasını belle edecek- İngiliz Parlamentosu | | | Ottava itilâflarını müzakere ediyor LONDRA, 18. A.A — Bugün toplanacak olan İngiliz parlamento- sunum bu içlimama hususi bir ehem miyet izafe eden keyfiyst, Ottava i- tilafının müzaleresidir. Ottnva itilâflarına sit müzakereler, ihtimal 3 veya 4 hafta devam edecek mütcakıben kısa bir tatilden sonra parlimentonun yeni içtima devresi önümüzdeki Teşrinisaninin 22 isine doğru açılacaktır, Siyasi mahafil, önümüzdeki içti. maa büyük bir ehemmiyei atfetmek tedir. Filvaki M. Mac Donald'ın ta- sarruf fikrile vazifelerinden çıkarıl- mış olan bazı memurları tekrar vazi felerine inde etmek tansvvurunda olduğu ve bu mesele yüzünden ka- bine içinde ihtilâf hasıl olacağı tah- min lir. Hatta iki meselenin “ecnebi et ve domuz etlerine yeni resimler | vaz'ı ve işsizliğe karşı sigortanın yeniden tetkiki tasavvuru” hükümet erkân vermesi tehlikesi bile vardır. Şu halde mesele, İngiltere kabine bir sene evvel başlamış olan milli icraata ne nisbet dahilinde de- vam edebileceğini bilmektir. M. Litvinof ve Lehliler VARŞOVA, 18. A. A. — Lehis tan ile Romanya arasındaki dostane münasebetler dolayısile Romanya - Sovyet ademi tecavüz misakmın im- zası keyfiyeti ile alâkadar olan Le- histan, M. LitvinofPun son beyana tını büyük bir alâka ile karşılamış. br. Siyasi mehafil, bilhassa, M. Lit- vinoff'un beyanatnın Lehistan'ın mutavassıt sifetile oynamış olduğu role dair olan kısmını bilhassa teyit eylemektedir. M. LitvinofPtun betbinliğinin m- hik olmadığı mutalcası serdedilmek: tedir, zira mevcut müşkilâta rağmen misakın aktedilmesi iktimali mevcut tur, Leh'liler mevcut müşkilâtm önü- ne geçileceği, Romen-Sovyet ademi tecavüz misakının imza olunabilece- ği ve bu suretle şarki Avrupanm si Yunan Parlamentosu ATINA, 18 .A A. — Balkan kon feransma murahhas olarak iştirak e derek meb'usların Bülkreşe gidebik melerini temin için parlamentonun ictman davetinin bir balta souraya brakılacağı zannedilmektedir. Müthiş bir tren kazası BUKREŞ, 18. A A. — Temir | hoore durağından saat 20 de kalkan muhtelit tren, makaslardan geçer. ken yoldan çıkmış ve posta vagoni- le bir yolcu vagonu parçalanmıştır. 24 kişi ölmüş ve 7 kişi yaralanmış. İ r.Kaza makasların yanlış açılma- sından ileri gelmiştir. Ford Hoover'i istiyor İ DETROİT,18 AA. — Ford oto- | mabil Kumpanyası , memileketteki Milâsta orta mektep MUĞLA, 18, A. A. — Geçen sene kapanan ve bu sene tekrar maarif vekâletince açılan Milâs Orta mek- tabirin açılma merasimi dünkü gün Mektebin yeniden açılışı, umumi bir seviç uyandırmıştır. Yeni İtalyan sefiri Ankarada ANKARA, 18. A. A. — İtalyanm yeni Ankara sefiri M. Lojacovo bu- günki trenle şehrimize gelmiş ve iş- tasyonda teşrifat umum müdür mua vini Münir İbrahim ve hariciye ve- kâleti hususi kalem amirlerinden Re amin ve İtalya setereti | seci 4 karşı arasında tefrika çıkmasına sebebiyet Ruslar Ankarada Halkevi takımile maç yapacaklar ANKARA, 18. (Telefonla). — Ruslarla #falkevi takımı arasında AM yapacaktır. Halkevi takımı Z: lecektir. Maça iştirak edecek oyuncular ayın yi karada bir maç nacaklardır. Ziraat bankası U. müdürü ANKARA, 18. (Telefonla) — Ziraat Bankası umum müdürü Şükrü B İstanbul'a hareket etmiştir. Hariciye Vekilinin avdeti ANKARA, 18. (Telefonla) -- Buraya pelen malümata göre Cenevredt bulunan Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B. cumartesi günü İstanbulda b luna caktır, Iran Hariciye nazırı geliyor ANKARA, 13. (Telefonla) — İren hariciye nazırı Frugi Hün'ın part” tesi günü İstanbulda bulunacağını haber aldım. Belçikada kabine buhranı BRÜKSLL, 18, A, A, — Peilâmentoya ait havadis sahibi mahafil | binedeki liberal nazırların bu sktem istifa edecekleri zan ve mütalcası! bulunmaktadır. Başvekil M. Renkin'in meelislerin Kralın tasdikina arzetmek 500 mevkufun kaçma teşebbüsü MONTGOMERY, (Alabama), 18 A.A— 500 kadar mecusi milli ha pishaneden kaçmağa teşebbüs etmiş lerdir, Muhafızlaria mahouslar ara- sında bir arbede çıkmıştır. Bir telef KINGSTON, 18. A.A. (Onta- rio).— İçinde 1000 kadar mevkuf bulunan Lortsmouth hapishanesinde bir ihtilâl çıkmıştır. Gardiyanların mevkuflar tarafından topolermesin- gece geç vakit £ Tüzen gelinciye | kadar gardiyanlar, nefislerini müdafan için silâh kullanmağa mecbur olmuşlar. dır. Hapishaneye giden bütün yol. lar, askerler tarafından muhafaza al tuna alunmıştır. Askerlerin kışlalarna döndüğüne bakılacak olursa resmi makkamların vaziyete hakim olduk- larına hükmetmek lâztndır. İsyana de bir firar bepekbüsü bilcümle mahpusların birer hücere- ye kapatılmalarına karar verilmesi- dir. erine diğer Mevkuflar ,bu emre itaattan imti. ma ederek bir takım maniler ve hail lerle etraflarında bir siper vücude getirmişlerdir. M. Herriot'nun Mad- ridi ziyareti LONDRA, 18. A.A, — M Her rict'nun yakında Madritr yapacağı seyahate telmih © eden Daily Teleg- raph , yazıyor: Fransa başvekili, İyenya reisi. elimhuru M. Aleala Zinera ya Le gion #Honnaur nişanının büyük s2 Mibini tevdi edecektir. e Müreaileyb, eyni zamanda Fransa ile İspanya nn yolnuz Fas'ta değil, oyali zaman da Ccnevrode yeni ve hakiki bir iti- †dairesinde hareket etmeni tena me de çalışacaktır. Bu İtilâf Fransa. Bn Akdenizdeki emniyetine müteni | fik olacaktır. —— Belçika yeni kon- tenjant- man yapmıyacak BRUKSEL, 18. A. A — Kabine yeni kontenjantmanlar derpiş etme- eğe karar vermiştir. Evvelce yapılmasına karar veril. iniş olan kontenjantmanlar yeniden tetkik olunacaktır. Kabın yarım <iyasi vaziyetin tetkikine devam ©- decektir. Bir tren kazası RİO DE JANEİRO, 18. AA— Enterio'da vukun gelen bir tren ka- zasi neticesinde bir mühimmat Ure- ninde infilik vukun U gelrriş 6 kişi ölmüştür. 12 kadar yaralı vardar Gandhi'ye nüzul 5 > PONA, 18. A. A, — Gandiye nü- z0i isabet etmiş olduğuna dair olan haberler resmi surette tekrip edil mektedir. Mussolini 50,000 polisi teftiş etti ROMA, 18. A. A. — Başvekil M. Mussolini, zabıta kuvvetlerinin bü- gli emele) ie İse B. tarafından teşkil edi i dördünde burada bul i dağıtılması hakkındaki smirammefi M. Troçki Cekiziüvalğai ya gitmiyecek Şehrimizde oturmakta olan eski $ yet Harbiye komiseri M, Teot iki ay tedavi için o Çekoslovakyıf# gideceği yazılmıştı İşittiğimize göre M. Troçki gif 'mekten vazgeçmiş! Muhtelit | Mübadelede Muhtelit Mübadele komisyon 3 üncü bürosu, dün M. Rivas'# nezdinde içtima ederek bazı fir# ri emlâkine ait işlerle meşgul muştur. Müflis banger geliyor mu? Amerika'dan firar etti lan müflis Amerikan bas Samüel İnsull'un Atina'dan bot gün şehrimize gelmesi muhtı Blülyonlaren liralık | bir » takibatr yüzünden meml tini terkeden bu arlamın, hiç bif kabak olmadığını idin vi halde niçin firar ettiği Amerika” lar arasında merakı mucip | Ok maktadır. Gönen'de zelzele GÖNEN, 17. — Dün gece bursdi | şiddetli bir zelzele “olu ve ve heyecana düşürdü. Zelzeleler 18,35 te bağladı ve hafif üç sarsmtif” ddetli bir sallantı takip etti, Zelif” lenin en şiddetlisi tam san? 14,15 © hissedildi. Kasabamızda zelzelele” son günlerde sık sk hissedilmekt” dir. Bu sarsmtıların Yünanistand?” ki Halkidikya zelzelelerile alölendef olduğu ve © sarsıntıların burai akislerinden ibaret bulunduğu | min edilmektedir. Yunanistan. zelzele facinsı henüz halkın gözü nünde olduğundan ve havalar da z cak ve durğun gittiğinden halk i bepsiz olarak zelzeleden | korkun?” | başlamıştır. Zelzeleden nüfus zayi” ve hasarat vukubulmamıştır. ri | ei Uşakta sıcaklar UŞAK, 17. — Son günlerde b” | baltıcı sıcaklar büküm sü ii hafif Bu yüzden mektepler öğleden 609 tatil edilmektedir. Dün akşam bir zelzele olmuştur. Husarek ŞE tur, Kuyudan çıkan wi BARTIN, 18 — bir oo kuyudan © ga: mi bildirmiştim. İktisat Vekâleti şeleyi ehemiyetle mazarı dikmie ii. Tak mahallen tetkikat icra etmek zeve buraya bir mühedis vi Mübendis kuyuda tetkikat rak avdet etmiştir. Bu tetkikt esi Vekâlete bir rapola bildirlefiğ tir, Rapor bakkında heniz mali alamamıştır. İngiliz-Rus ticaret 4 muahe- desi feshedildi LONDRA, 18. A, A, — M7