13 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

13 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Bir san'atkârla Hasbuhal Türk wusikisi nasıl > ıslahediilmeli? İ Maruf Leh san'atkâri piyanist M. Arthur Rubinrtein dün akşam Fransiz tiyatrosunda son konseri- ii vermiştir. Arthur o Pbbinstein liz genç olmakla beraber, âz zaman zarfında büyük bir şöhret kazanmıştır. Her sene Avrupanın büyük şehirlerine uğrıyarak birkaç konser verir, her taraftan bir çok alkışlar, takdirler toplar. M. Ro- binstein, kazandığı şöhret nisbe- tinde mağrur bir adamdır. O, tak- dirkârlarına o kadar ehemmiyet vermek istemez, bilâkis san'at ve musiki sahasında herkesin fevkin de bulunduğunu, bir kadın kibir ve gururu ile etrafmdakcil, atmak M. Rubinstein gençliği nisbetin- de güzel bir adamdır. Bu güzellik, isini bir kadın zarafet ve in- #iliği derecesine çıkarmıştır. Bu İtibar ile M. Rubinstein | birçok saw'atkârlar © gibi “efemine” bir Bazen Tokatlıyan otelinin kori- 'dorlarından ipek hışıltısmı andı. ran bir incelikle, etrafa bayıltıcı kokular neşreden bir gölgenin geç tiğini görürsünüz: bu M. Arthur ir. Geçen gün M. Ru- görüşmemiz mukarrer bunun için bize To- lıyan otelinde saat (o 12,30 da randevu vermişti. Muayyen saat- te otele gittiğimiz zaman, san'at- kârın henüz banyoda bulunduğu- nu sabah tuvaletini henüz ikmal #tmediğini haber aldık. Naçar bi Faz beklemek lâzımgeldi. Snat bir olmuştu. Biz otelden tıkıp gitmek üzere iken san'atkâ- rh kolunda kürklü paltosu oldu- ğu halde merdivenden indiği gö- rüldü. Pek geç vakte kadar tu- valeti ile mesgul olan san'atkâr, bermutat, etrafa baygin kokular meşrederek geldi, holde, bize yer gösterdikten ve kendisi de bir kol tuğa yerleştikten sonra dedi ki: “.- Yemeğe davetli olduğum i- | çin biraz acole etmek mecburiye- hattâ Sofya'da bir emprezaryo ile bir de mukavele aktetmiştim. Bul garistan iktisadi sebeplerle ecnebi artitslere kapılarını kapatığından 'emprezaryo mukaveleyi feshet- meğe mecbur kaldı. Fakat, anlı yamadığım bir nokta var: Bulga- ristan gibi bir memleket ecnebi artütlere karşı nasıl bigâne kala- bilir ve memleketteki boşluğu na- in bile bu- seviyorlar. bu, beşinci gelişimdir. Yalnız bu sene iki defa geldim. M. Rubinstein bem © söylüyor, hem gülüyordu... Kendisine şark musikisini tetkik edip etmediğini sorduk, şu cevabı masikisini tetkik e*- Şark i tim, diyemem, fakat çok alâka dar oldum. Ba musikiyi yalnız kahvelerde gramofonlarda dinle- dim; İspanyol musikisine çok ben- ziyor. Yalnız çok monotondur, a» imti hrumdur. karakter her zaman göze çarpma sar, Aceba sizin bir konservatuvarı. nez var mı? — Evet bir konservatımı var... Hattâ Viyena mmnsikişinmala. rından M. Joseph Marx bunun 19- Tahı için a — Joseph Marx'ı tanırım, dos tumdur, bu kıymetli san'atkârın fikirlerinden çak istifade edebilir. siniz, Bahis bundan sonra tekrar Şerk musikisine intikal © etti. M. ginlerinden Baron Erlanger'in te- şebbüsü ile bir kongre toplandı ve burada maruf İspanyol musi- kiyinaslarından Adolphe Salan ger uzun beyanatta bulundu.” Chaco'da Muharebeler Bu sefer Bolivyalı- lar kazanmışlar LA PAZIZA.A. — Boliv- ya erkânı harbiyesi. bütün cep he üzerinde şiddetli bir muhare e men lee Neemen Belediyede Ayaspaşa Mezarlığı Bu sabah bir heyet tetkikat yapacak Bu sabah bir heyet Ayaspaşa- ya giderek tahkikatı devam et-| mekte olan © mezarlık meselesi” | hakkında keşif yapacaktır. ö- | rendiğimize göre Tapu ve Evkaf | dairelerinden birçok memurlar bu | işle alâkadar olmak üzere Anka- | raya çağırılmıştır. Tahkikat iler- dikçe mezarlık işi hakkında ye ni ipuçları meydana çıkmak- tadır. iğözbakadakiKelikl Mezbahada halen denize atıl- makta olan kanlardan istifade et- mek üzere bir bi grup Bele- diye ile müzakere etmektedir. Bu grupla uyuşulduğu takdirde, Be- lediye her sene kanlardan mühim varidat temin edecektir. Şirket mezbahadaki kanları te- miz olarak kurutacak toz oveya parçalar halinde Fransaya sevke- decektir. Terkos komisyonu raporunu hazırlıyor Terkosun devri için çalışan misyon esas itibarile mesaisini irmişlir. Komisyonun tesbi vaziyete dair rapor tebyiz edi mektedir. Şirketin bütün demir- baş eşyası bir büyük liste halinde hazırlanmıştır. 1 kânunusanidı şirketi devralmak üzere burada! hükümet mümessillerinden mür: kep bir komisyon teşekkül edecek tir. Bu komisyon şirketi devlet na- ina tesellüm edecektir. Hesap işleri müdürlüğü Belediye hesap işleri müdürlü- #üne munvin Kemal ve muavinli- ğe de varidat müdürü Nail Beyle- rin tayinleri Belediye reisliğince Dahiliye Vekâ ko- bi. (Başı birinci sahitede) rağmen, Troçki öteden beri Türkiyede oturmak istemediği ni söylemişti. Dört senedenbe- ri kırk kapı çaldıktan sonra ni- hayet kencisini birkaç gün i- çin Danimarkaya kabul ettire- bilen Troçkinin bir müddet sonra tekrar | sıhhatini ileriye sürerek Avrupa hükümetlerine kavuşacağı ihtimalleri de zail olmuş değildir. M. Troçki şim di Büyükadada yazı yazmak ve balık avlamakla meşgul olacak tur, Hayatını yazdığı eserleri ecnebi tâbilere satmakla kaza- nan .M Troçki bu seyahati hak kında bir makale silsilesi veya küçük bir kitap ya: © Troçkiyi görmek isteyen bir çok kimseler bilhassa fotoğraf- çılar geç vakte kadar kendisini Galata rıhtımında beklemişler- dir, M. Troçki sabah vapurdan çıktığı sırada fotoğrafçılar, an- cak o zaman resmini çekebil- mişlerdir. 50,000 lirayı Kim kazandı? (Başı birinci sehifede) şesinin bayilerinden biri Tekirda- ta Efendiye yesi dün verilmiştir. 10 bin liralık ikramiyenin talih- liside o Edirnekapıda Sarmaşık mahallesinde oturan mütekait Sey fettin Efendidir. Tevkifane gardi- haber vermektedir. Paraguay- kılar, püskürtülmüşlerdir. LA PAZIZA.A. — Mis noz kalesinde bulunan Bolivya umumi karargâhı,Bolivyalılarn büyük Chaco'da Saa Vedra mm takasında vukua gelen şiddetli muharebelerden sonra Parage lilere karşı büyük bir zafer ka- zanmış oldukları bildirilmekte- dir, 300 Paragelinin telef ol- ele geçirilmiş olduğu söylen- mektedir, o Parage ordusunun sağ cenahının tamamile bulun duğu çıkarılmış aldi riunuet Poliste Sokakta Bir ceset Kalpten mi öldü, dayaktan mı? Bebekte İnşirah caddesinde sey yar kundura boyacılığı yapan Ha- Hil İbrahimin Bebekteki evine 50 metre mesafede yerde cesedi bu- lunmuştur. Yoldan geçen birisi sırtında boya kutusu olduğu halde yerde birisi görmi polise haber verilmiştir. Zabıta derhal tahkikata girişmiş ve Or- taköy belediye tabibi gelerek ce- sedi muayene etmiştir. Muayene neticesinde sektesinden öldüğü anlaşılmıştı Boyacınm oğlu Kemal ve ai de haberdar edilmişlerdir. Kemal, babasının kalp sektesin den değil, bir ay evvel yediği bir dayak tesirile öldüğünü iddia et- miştir. İddiya göre boyacı bir ay evvel bir para meselesinden Celâl Efendi isminde birisi tarafından fena halde döğülmüş, bir müddet tmuştır... İki gün evvel de işe çıkmıştır. Bu iddia üzerine ce- sel morgr kaldırılmiş, tahkikata başlanmıştır. Bir hırsız kumpan- yası yakalandı Fener polis merkezi üç kişiden mürekkep bir hırsız kumpanyası yakalamıştır. Hristo, Davit ve İb- rahim isimlerinde üç sabıkalıdan | mürekkep olan bu kumpanya u- zun zaman faaliyette bulunarak © civarda birçok yerleri soymuş- lardır. Bunlarm Fatih o civarmda da yapılan muhtelif hırsızlıklara a- lâkadar bulundukları anlaşılmiş- tar. Şebekenin öteden beriden çal- dıkları eşya sakladıkları bir evde meydana çıkarılmıştır. Bu evde birçok çalınmış eşya bulunmuştur. Hırurzlar adliyeye teslim edilmiş- lerdir Kaçak iskambil satanlar Zabıtanın mühim bir kaçak is- kambil kâğıdı meselesile neticede Osman is- amın birçok kahvele- kâğıdı sattığı tahak- kuk etmiştir. Zabıta bu adamı da yakalamıştır. Daha birçok ip uç- İarı elde edilmiştir. Tahkikat de- vam ediyor. Otomobil çarpmış Şoför Fehmi Efendi idaresinde- ki 2278 numaralı otomobil Meci- diye köyünden gelmekte olan Fu- t Efendiye çarparak yaralamış- Hırsızlık Aksarayda oturan Birinci ceza reisi Atif Beyin evine harsızlık i- çin giren sabıkalı Ahmet yakalan #aıştır. Kalpten ölüm Taksim Elmadağmda oturan Tokatlıyanda bulaşıkçı 50 yaşlar | kunduracnm kalp | 3 KANUNUEVVEL Memlekette Hiç yoktan Cinayet Sıvasta bir talebe arkadaşını öldürdü SİVAS, 11 — Şehrimiz san'at- lar mektebinde bir hiç yüzünden h bir facia olmuş, basit bir ta kavgası neticesinde bir genç ölmüştür. Mektebin ilcinci smuf ta- lebesinden Emin Efendi bir sabah elektirik motörünü işletmek iste- İ miş, fakat elektirik memurluğu vazifesini yapan üçüncü smıftan | Reşat Efendi arkadaşınm bu arzu suna muvafakat etmemiştir. Bu- nun üzerine arada bir kavga baş- Inmış, Reşat Efendi elindeki çe- kici Emin Efendinin başına birkaç | defa indirmiştir. Emin Efendi bu ağır darbelerin tesirile kanlar i- çinde yere yuvarlanmış, Reşat E- fendi de yaptığı cinayetin korku- su ile hemen yatakhaneye gide- rek tekrar yatağına girmiştir. Hâ- İ dise evvelâ bir kaza eseri zanne- dilmiş, fakat tahkikat neticesinde cinayet olduğu anlaşılmış, Reşat cürmünü itiraf etmiştir. Akşehirde Gazi heykeli Aleşehirden yazılıyor: — Şeh- rimizde Belediye meydanma Bü- ik Gazimizin güzel bir heykeli- nin rekzi takarrür etmiştir. Bele- diye kaidenin inşası için faaliyete İ başlamıştır. | Bir kadın kaçırma ! vak'ası İ | DOZCE — Burada o Mustafa | Efendinin kızını Mahmut isminde üç evli bir adam istemiş, Mustafa İ Efendi bu talebi reddetmiştir, Ba- İ badan red cevabı alan Mahmut bilvasıta kıza müracaat etmiş, kız da üç karılı bu adamın tabii kabul etmemiştir. Mahmut maksadına ermek için adamların- dan birini İstanbula göndererek oradan kızın babasma arkadaşla- rından birinin imzasile yazılmış sahte bir telgraf göndererek, ba- bayı İstanbula çağırmıştır. Baba Istanbulda hastalanmış bir bem- sehrisinden - geldiğini zannettiği telgrafı almca derhal yola çıkmış- tır. Babanm Adapazarından tre- ne bindiğini oradaki adamları va sıtasile haber alan Mahmut, o ge- ce saat sekiz buçukta altı avene- sile birlikte bu ailenin şehir için- deki evine gı pencereyi kıra rak eve girmiş, yatağında yakala- yan kızcağrar £ nı kapamış, armesinin ve lerinin feryatlarına rağmen kapı- d a duran otomobile alıp kaçmış tır. ZAYI — Gülata Gümrüğünün 1-77 İ muinero ve 12-6-932 tarihli bir kıt'a İ şahsınıza ait olan irsaliye zayi et İ tik, Zayiinden İkinci bir suret çıka. racağımızdan işbu irsaliyenin hük- İmü olmadığını ilân eyleriz. Keten İ ilerde Salti ve Franko. teklifini | İ | İst, Mr. Kumandan! i Satınalma Kom. -İ n ve sıkıntı yü“ İ aşa iş | Maltepe Lisesi ihtiyacı için sün 750 adet karyola pazarlıkla bo | yatırılacaktır. Pazarlı İ12/932 çarşamba | de Tophanede Merkex Kuman- İ danlığı komisyonunda icra kılı- nacaktır, Taliplerin izahat al- mak için sabah saat 9 kadar her gün ve pazarlığ hazır bulunmaları. (342) (6527) Kuleli Hsesi ihtiyacı için mk 1600 adet maşraba pazarlık su- yoz retile satın alınacaktır. Pazar. | lığı 13/12/932 salı günü saat 11 de Tophanede Merkez Ku- mandanlığı Satmalma komis- yonunda icra kılınacaktır. Ta- İiplerin nümüne ve şartnamesi» ni görmek için saat 9 dan ona kadar her gün ve pazarlığa işti rak için de muayyen vakitte komisyonumuzda hazır bulun- maları. (341) (6526) gey bü çe ai | Türkiye İş Bankası İstan- İ bul Şubesinden: Mülga İtibari Mili Bankasını 7623 No, hu muvakkat hissz senedi zayi edilmiştir. İkinci müahası ita €- dileceğinden aslmın hülemü olmadığı ilân olunur. Yeşilköy Hava Makinist mek memarluğün- | tebi ihtiyacı için 9 kalem mel. . ) lira kıy busat pazarlıkla satın almacak met takdir edilen Beyoğlu'nda Feri- tır, Pazarlığı 17/12/932 . cu köy'ünde Bilezikçi / sokağında eski'İ maartesi günü saat 11 de Top- 2222 mükerrer cedit 50 50/1 numa hanede Merkez Kumandanlığı ralarla mürakkam bir bap apertıma- Satinalma komisyonunda icra Bin nişfı arttırmaya vaz edilip birin kılmacaktır. Taliplerin şartna- İ ci açık arttırması 16-1-933. tarihine me görmek için sabah saat İ müsadif pazartesi günü saat 14 ten 9 dan ona kadar her gün ve pa İ 16 ya kadar Dairede icra kılmacak. / zarlığa iştirak için de muayyen tır. Artırmaya iştirak etmek isteyen | vaktinde komisyonda hazır bu- İ lerin mezkür gayri menlealün kıyme| lunmaları. (337) (6501) © muhamminesinin yüzde yedi bu- 1727 guğu nispetinde teminat akçesi ver- ein meleri lâzımdır. Hakları tapu sicille-| o Ankara dekovil bölüğü - ihti- İrile sabit olmıyan ipotekli alacaklı-| yacı için vagonda teslim 40 ton larla, diğer wlâkadarların, irtifak hak | İavamarin körmürü pazarlıkla kı sahiplerinin bu haklarını ve husu | satın alınacaktır. Pazarlığı 17/ sile faiz ve masarife dnir olan idden | 12/932 cumartesi günü saat 14 larını İlân lsrihinden itibaren yirmi! te Tophanede Merkez K. satı- gün zarında o evrâkı o müş. malma komisyonunda icra kılı pitelerile © birlikte o daireye (bil. | nâcaktır. Taliplerin şartname İ dirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde | sini görmek için sabah saat 9 ln satış bödelinin “paylaşmalından | Zerlı88 iştirak için de muay. İ hariç kalırlar. Mütazekim vergi, şiş | yen vakitte komisyonda hazır | Vala icaresi ve Belediye rüsumler | bulunmaları. — (335) vw. müsteriye aittir. Daha fazla malö- | mat almak isteyenlerin 15-12-932 ta- | rihinden itibaren dairede asılı ve a- bi 2 çık bulundurulacak (olan arttırma | eği meni Li ii şartoamesile 432-3299 numaralı do | Münakasası 14-12.932 çarşam- yasında mevcut ve mahalli mezkö” | ba günü sant 11 de Tophanede run evsaf, mesaha vestiresini bâvü| Merkez kumandanlığı satın ak vaziyet ve takdiri kıymet raporumu | ma komisyonunda icra kılına" görüp anlayabilecekleri ilân olunur. | çaktır. Taliplerin şartnamesini görmek için sabah saat 9 dan İstanbul asliye ikinci hukuk daire | ona kadar her gün ve münaka- sinden: Milli müdafan vekâleti deniz ! sasına iştirak için de muayyen müsteşarlığı tarafından Bozüyükte | vaktinde komisyonda hazır bu- belediye tahsildarı Kâmil Bey ner. ! lunmaları, (297) (6185) dinde mükim Reşat Tevfik efendile 966 Vefada Kerim Paşa arsasında Hacı Fazıl Efendi hanesinde mükim Ay» şe hanım aleyhlerine mektep ücreti den 490 lira 35 kuruşun tahsili hak kanda ikame olunan davada müddes Piyade Atış mektebi ihtiya- .... Merkez kumandanlığına mer but müessesat ihtiyacı için 1750 kilo çay kapalı zarf sure- İ tile satın alınacaktır. Münaka- sası 5-1-933 perşembe günü sa tirak için de muayyen vaktinde | | hakları tapu söcillerile sabit olmıyan | dan 10-a kadar her gün ve pa- | çin 1l adet kazanın tamiri ve 30 adet bakir tepsi de pazarlık la satın alacaktır. Pazarlığı 15-12.932 Perşembe günü sa- İat 11 de Tophanede Merkez K. satm alma komisyonunda icra | kılmacaktir, Taliplerin izahat almak için her gün sabah shat 9 dan ona kadar komisyona mü racaatları ve iştirak için de mu ayyen vaktinde komisyonda İ hazır bulunmaları. | (344) (6543) 7761 Hava Kıtaatı ihtiyacı için 50 adet yerli mamulâtı soba pa- zarlık suretile | satın alınacak- tır. Pazarlığı 19-12.932 pazar- tesi günü saat 10 da Tophame- | de merkez kumandanlığı satım İ alma komisyonunda iern kılma | caktır. Taliplerin şartname ve nümünesini görmek için sabah | saat 9 dan onn kada; her gün İ ve pazarlığa iştirak için de mu ayyen vaktinde komisyonda ha zir bulunmaları. (347) (6566) Harbiye, Süvari Binicilik, Topçu Nakliye mektepleri hay İ vaiatı ihtiyacı için ayrı ayrr o- Bar ton kuru otu pazarlıkla sa tın alınacaktır. “Pazarlığı 15- | 12.932 perşembe günü sast 10 | da Tophanede Merkez Kuman danlığı satıralma komisvonun- İda icra kılmacaktır. Taliplerin İ şartname ve nümünesini gör mek için sebah saat 9 dan ona | kadar her gün ve pazarlığa iş | Siral için de muayyen vaktin- İ de komisyonda bazır bulunma» ları. (343) (6544) “e | Muhabere Gedikli Küçük Za bit mektebi için 23 kalem mu- habere malzemesi pazarlıkla tm ahmacaktır. Pazarlığı 15- 12.932 perşembe günü saat-11 de Tophanede merkez kuman- İ danlığı satmalma komisyonün- da icra kılmacaktır. Taliplerin Mstesini görmek ve yevmi mu- ayyeninde pazarlığa iştirak et- mek için vekti muayyeninde ko misyonda hazır belemmalari, (349) (6568) » . Maltepe Lisssi ihtiyacı için 500 takım dahik elbise aleni münakösa suretile satın alma- caktır, Münakasası 18-12.932 pazar günü saat 18 da Topha- vede Merkez K. satmalma ko- misyonunda icra kılmacaktır. İ Taliplerin şartname ve nümu- nesini görmek için sabah saat 9 dan ona kadar her gün ve mü | sakasasına iştirak için de mu- İ ayyen vaktinde komisyonda ha İ zır bulunmaları, (348) (6557) Kuleli Askeri Lisesi ihtiyacı İçin 1680 takım maa serpuş da hili elbise kapalı zarf suretile satm almacaktır. Münakasası | İZAYI — Galata Ithalât Gümrüğün. | aleyhlerden Reşat Tevfik efendinin | den almış olduğum 399 numaralı ve | gösterilen adreste bulunamadığı ve 42.933 tarihli 136 lira 40 kuruş. | bir sene evvel İstanbula validesinin jat 1430 da Ti. 28-12-32 çarşamba Mer- günü t 15 te İstanbulda Topbanede 'ophanede kez kumandanlığı satınalma ko misyonunda icra kılmacaktır. rında Karabet Altınbakkalda yol- hık ayniyat makpuzumu zayi etmiş da ani olarak düşmüş ve kalp sek olduğumdan hükmü olmadığı ilân © tesinden ölmüştür. İL A Haenimyani mezdine giderek öradanda askere Taholeri ami gitmiş olduğu cihetle | davetnamesi a lemek iş lake bilâ tebliğ iade kılınmış ve. diet dan ona kadar hergün ve müna müddesaleyh Ayşe hanımın ikamet. kasasına iştirak için de şartna- Merkez kumandanlığı satınal. ma komisyonunda icra kılma- İtalyanın Vereceği para Birkısım eski korç- lara mı mahsup edilmek istenmiş? BERLİN, 12 (Sonposta)— İtal- ya hükümetinin Türkiyeye yapmı- ya muvafakat ettiği 300 milon li- kerelerin neticesiz kalacağına da- ir son zamanlarda bazı şayinlar yol almıştı. Alman son malümata göre bu şayialar, İtalya hüküme- ti tarafmdan ileri sürülen (o bazi dolayısile meydana çıkınış lüm olduğu üzere bu istil- milyon biretli Hi İŞ geriye kalan ürkiyeye nak- verilecekti, İtalya hükümeti karşılığı olarak verile bazı eski borçlara mahsup etmek hususun- da teklifler dermeyan etmistir ki müzakerat bu şekilde ki teklifler dolayısile inkıtaa uğramak vaziye tini almıştır. Bununla beraber min edildiğine göre, kat'i bir in- kıta vaziyeti yoktur. Kat'i netice, kaydolunduğu gibi Türk elçisi Va- sıf Beyin Romada yapacağı temas lardan sonra belli olacaktır. Otuz sene hapis REESİŞIK İstanbul asliye mahkemesi birinci | göhmin meçhuliyeti hasebile ilânen hukuk dniresinden: Maltepede Bos. | vukubulan tebliğata rağmen o müd- tan soluğunda 10 No; hu hanede mü | deti kanuniyesi zarfında cevap”ver: | kim merhum: Hafız Ahmet efendi va | memiş ve müddei vekilinin muvafık | risleri Sıdıka ve Ayşe hanimlar ve- | görülen talebi veçhile hukuk usul | | kili avukat Yusuf Kenan Beyin #s- | muhakemeleri kanununun 141 inci tnobulda Balıkpazarında Hacı Mus-| maddesi mucibince her iki müdden- tafa mahallesinde © Firm sokağında | aleyh hakkında ilânen tebliğat icra | İ dökmeci hanında ikinci katta 4,58 | sma karer verilmiş ve yevmi tahkik No. Tu odalarda (Ömer LüMü ve| olarak 17-1-933 salı günü saat 13,30 Hafiz Ahmet şirketi) şörekâsmdan | tayin kalınmış ve bu baptaki davet- | Ömer Lütfü Bey aleyhine ikame ©Y: | name mahkeme divanhamesine talik lediği feshi şirket an dola: | kılınmış olduğundan yevni mezkür yi ikametgâhı hazırı meçi lunan | kikat ireliği ve ilünen vaki | tebliğata Fağemen | Yanda İapat vücut sama 4 8-12.932 tarihli tahkikat eelsesinde| pktirde haklarında muamele kanu- | ishati vücut öhileyen müddanleyidi | si yenin icra kılınacağı malimları el- ) sümsileyh halkında “HE UM. K.; mak üzere keyfiyet gazete ile dek nun 401 inci maddesi meicibince İt | ia olunur. İ mucibince ilânen tebliğine ve tahki-| ZAYI — Sivas vilâyetine tabi Ha- | katın da 3-1.933 salı saat 14 te tali-| fik kazası arkerlik şubesinden aldı: İ üne Bözrer verilmiş olmakla mümni-| ım vesikam ile nifas“ teskseremi! İleyh yevmü ve saati mezkürda gel- | kaybettim. Yenileri çıkarılacağınndan | | mediği veya bir vekil göndermediği | zayilerin hükmü yoktur. Kantarcr- İ taktirde hakknda muamelei gıyabi- | larda Büyük Yeni Handa 317 tevek veya devam edileceği ilân olunur. | kütlü Seyit oğlu Mehmet. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: İdaremiz için kapalı zarfla dört tonluk bir ve iki tonluk iki İ ki cem'an üç adet kamyon alınacaktır. Taliplerin “447.5” temi- mesi veçhile “hazırlayacakları teklif mekteplarınm ihale günü nün muayyen vaktinden evvel komisyon riyasetime vermele- ri. (345) (6564) teklif mektuplarını ihale günü- nün muayyen vaktinden ev- vel komisyona riyasetin« ver meleri, (320) (6405) 1553 » Harbiye Mektebi ihtiyacı i- * | İstanbul Belediyesi İlânları | Istanbul Belediyesinden: İskele ve bölüklerde münhal ha- mallık olmadığından hamal olmak istiyenlerin beyhude istida ve talepname ile müracaat eylememeleri ilân olunur, (6562) Istanbul Belediyesinden: Belediye suçları hakkında tatbik € dilen maktu para cezası tarifesinin 32 inci maddesi: “Numarasız otomobil, otobüs, kamyon, kamyonet ve Motosiklet sevk ve ida- re edenlerden 25 lira ceza alınır” suretinde, karnesiz otamobil sevk ve idare eden şoförlerden alınacak cezaya dair olan 39 un- €u maddenin de “karnesiz otomobil, otobüs, kamyon, kamyonet idare etmek” suretinde tadili İstanbul Umumi Meclisince karar altına alınmıştır. İlân olunur, (6560) İ Evkaf müdiriyeti ilânları İ Silivrikapı haricinde Şeyh Nizamettin tekkesi civarmda Bezmiâlem valde vakfından harap çiftlik ebuiye ve müştemilâ- tile tahminen “1400” dönüm tarlanın teslimi tarihinden itibaren üç senelik icar pazarlıkla müzayedededir. Taliplerin 17/12/932 SIVAS, 11 — Icra memuru Ab. | natlarını havi teklifnamelerini “28/12/932” çarşamba günü saat | tarihine müsadif cumartesi günü saat on beşe kadar İstanbul Ew dullah Ef. mubtelif cürümlerin. den dolayı 30 sene hapis cezacına İ “15” on beşe kadar Galatada Mübayaa Komisyonuna tevdi etme eri ve istiyecekleri malümatı komisyondan almaları, (o (6431) kaf Müdiriyeti Orman ve arazi kalemine müracaatları ilân olü- pur (6550)