22 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

22 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

'daşlarını istasyona götürürken Gk öğ i gözden geçirilmesi için ağaca çarptı,.şoför el yeni metin mer'iyet mevkline konuluncıya kadar mer'iyet mev- künde kalması hakkında hükümet meclise bir lâyiha tevdi et- miştir. - Ja.) ; : Tapu müdürlüklerinde tayinler ANKARA, 21 (Milliyet) — Yozgat tapu müdürlüğüne Ak- saray tapu müdürü Ömer Lütfü, Aksaray topu müdürlüğüne An- kara Kadastro heyetleri tasarruf ozasmdan Niyazi, Rize tapu müdürlüğüne Gümüşhane tapu müdürü Bilâl Beyler tayin edilmişlerdir. Meclise verilen lâyihalar ANKARA, 21 (Milliyet) — Tapu, Van gölü, İmar müdür. Küğü, Nafia milli müdafaa Deniz ve Harita bütçelerinde fasıllar ında münakale yapılması hakkında Meclise lâyihalar veril- miştir, yatro müdürü Cevat Bey ve . . v 2 | denmiştir. Ahmet Bey kulübünü noktsi nazarmı müdafaa ederek ezcümle demiştir ki: “e İbrahim Bey kulübümüzün çok eski bir azasıdır.. Türk tabiye tinde olmadığını son zamana ka- dar biz de bilmiyorduk. Binaena- leyhi kendisini lik maçında oynat- tık. Eğer Yugoslav tebaasından olduğunu bilseydik hiç şüpbe yok tur ki oynatmazdık.” Bundan sonra bu mesele etra» fında uzun boylu konuşulmuş ek- seriyetle Beşiktaş kulübünün hak- kı olduğuna ve bu hareketi bilme- den yapmış olduğuna ve İbrahim, Efendinin badema lik maçlarında oynayamayacağına karar veril. "Meniaka Edirne Musevileri ve spor Edirneden yazılıyor: Musevi va tandaşlarımız burada futbol, v©- leybol, basketbol, tenis şubelerini > ZE? ihtiva eden bir spor kulübü tesis Eğe rr ze i etmişlerdir. Kulüp (Yavuz kulü- | f bü) ismini taşmaktadır. Kulübün 1 m. ii 90 fani azası vardır. j Rizede bir cinayet Rizeden bildiriliyor: — Kendir- | Hi kasabasında bir cinayet olmuş, muhtar Hakkı Efendi kardeşi ile evine —.— Haman ve Osman e - evine giderken H van izminde ik kirini hüzne | Mevsimin en müş, kardeşi de hastanede vefat İngiltere-Avusturga maçını 120 bin kişi seyretti. Resmimiz, hafalardan müteşekkil olan bu denizi göstermektedir. Atletlere 18,796 amatör miştir. Galatasaray - nn D. T. Cemiyetinin faaliyeti T. dk gele eşiğe el, | eylemi Gneyetin ebebiesâz | Mühim maçı | Nazarmı Pilot keyfiyetin ilk içtimamda tetkik 6- — —a— ANKARA. 21 (A.A.) — Türk dilf tetkik cemiyeti umum! kütipliğinden: dümesine kuvaz vermişiz. Değdi? Amerikada en sevi- Bozdoğanda asarı Fenerbahçe mi, Be- T.D. T.C. U, merkez heyeti bugün toplanarak lügat ve is tılahlar kolunun her iki şubesi tarafından hazırlanan teşkilât ve çalışma programını müzakere etmiş ve neticelendirmiştir. Ayni toplantıda günlük evrak ve idare işleri de konuşulmuş ve icap eden kararlar alınmıştır. Merkez heyetinin haftada iki defa olmasına karar verilen toplantılarında öteki kolların da teşkilât ve çalışma programları gözden geçirilecek ve neticelendirilecektir. Yarın gramer kolu toplanacaktır. Dünya güzeli seyahata çıkıyor IZMIR, 21 (Milliyet) — Dünya güzeli Keriman Hanımın babası Halis Bey, yakmda kızı ile birlikte Avrupa ve Amerika seyahatine çıkacaklarını, İzmir mahsullerini reklâm yapmak istediklerini bir mektupla şehrimiz Ticaret Odasına teklif etmiş- lerdir. Romanya vapuru karaya oturdu İZMİR. 21 (Milliyet) — Köstenceden buraya gaz getirmekte olan Romanya bandıralı Balpetra vapuru Bozcaada civarm- da karaya oturmuştur. Vapurun kurtarılması için Adalet namın- daki tahlisiye gemisi kaza mahalline gitmiştir. Annesinin dikkatsizliği yüzün) yarı: den üç yaşında bir çocuk yandı IZMİR,21 (Milkyet) — Bugün bir annenin dikkatsizliği yüzünden bir facia oldu ve üç yaşında bir çocuk yandı. Ummüş isminde bir hanımın üç yaşındaki kızı Kadriyeyi mangal başında ekmek kızartırken bırakarak çeşmeye su almak için evinden çıkmıştır. Bu sırada mangal içinde düşen çocuk feryada başlamış ve etraftan yetişmişlerse de kurtarmak kabil olamamıştır. Çocuk ölmüştür. Tapu borçları ANKARA, 21 (Milliyet) — Hükümet Meclise Tapu a. na âit kanunun bazı maddelerinin tadili hakkında lâyiha sevket- miştir. 5 Yapılması istenen tadilâta göre kaza Tapu işleri lüzumu kaza Malmüdürleri tarafından ya labilecek ve kendilerine elli ira gecmemek üzere munasip bir ikramiye verilecektir. Yüzde beş nisbetindeki tahrir Demiryolu inşaatı için verilen poliçeler ANKARA, 21 (Telefonla) — Demiryollarının inşaatı için veri- len poliçelere ait evrakı müsbite- nin Divanı muhasebatça vadele- rinin hulülünden evvel tetkikine dair bir kanun lâyihası hükümet- çe meclise tevdi edilmiştir. Türk vatandaşı olabilecek mi? : si. resmi binde bire tenzil. edilecek | madan İtalyan tabiiyetine girdi - Talih evvel tahalknk ettirilip | ginden — bahisle Konya" EMiBi de tamamen veya kismen tahsil | mahkemesince veril olunnmıyan tahrir resimleri de bu i tutulacal ktar.. ve di bütün b senetleri ve sair ilâmlardan birgü na harç ve kaydiye ve damga res- mi almayacaktır. dMdhnzghuBdd Barem kanunu hak- kında bir tefsir ANKARA, 21 (Telefonla) — Barom kanununun 7 inci madde-| sindeki mesleki ihtisas tabirinden | makşut olan mananın idari zaru- retlere binaen kanunen muayyen olan derecenin üstünde bir derece- ye almanların terfiinde yeçmesi İâzım gelen müddetin ve yüksek bir derece karşılık gösterilmek suretile aşağı derece | ihdas edilen bir memuriyete tayin olunanların teselsül zaruretlerile 3 derece yukarıya terfileri eniz olup olma- dığının tefsiren tayinini hükümet meclisten bir tezkere ile istemiş. tir. Sanayi ve maadin ası cak ve bütün köylü ihtiyaçlarını ANKARA, 21 (Telefonla) — | bu dükkândan az kârla alacaktır. Kredi Bankası ve Ofis teşkilâtı | O Bir kooperatif mahiyetinde 0- kanunlarının tatbik edilmesine | lan bu teşebbüs neticesinde, kadar Türkiye Sanayi ve Mandin Bankasının 933 bütçesinin tasdiki hakkında meclise bir tezkere tev- di edilmiştir. Bankanın yöni. sene bütçesi 952 bütçesinin aynidir. Bütçeyi iktisat ve bütçe encümenleri müş- rar Türk vatandaşlığına ve Türkiyeye avdeti muvafık olup olmıyacağının Adliye encümenin- < tayini hakkında hükümet mec- lise bir tezkere tevdi etmiştir. Bir köy halkı sigarayı bıraktı KARGI 18 — Buraya (o yakin köylerinden Bir Ortalıca ata içen tir- yaki varsa, hepsi de söz birliği İ Karak sigarayı irlerdir. terketmişlerdir. Elli evli olan bu köyün İleri eyalileri; Heceleri çilli lüşünmüşlerdi nm miktarı on para İfazlalaşmağa başladığı zaman, köylülerden ihtiyacı olanlara nak- ti yardımda da bulunulacak, az faiz alınacaktır. Ortalıça köylü lerinin bu bereketlerini o gören Tekkeşin köylüleri de bu mahi - Toplanan para- iki liraya baliğ ol. | beyan Futbol heyeti önümüzdeki pa- zartesi içtimamda bu raber şunu ilâve edebiliriz ki bu dedilemez. Çünkü bu hususta ni- zaraname sarihtir. dn yapılması lâzımdır. Halbuki Galatasaray kulübü sahada İbra- re kulüplerde oynadıklarma iti- leyh Galatasarayın bu vadide tün itirazları mesmu olamaz. ruz fakat hakikat bu merkezde- dir. Vi Âli Bey meselesi (Başı birinci sahifede) Tup fakültesi B. demiştir ki: “— Şurayı Devletin kararmı ben de gazetelerde okudum. Kar yoktur. Fakülte meclisi müderri- sini Rasim Ali Beyin fakülteden ihracma karar vermiş, bu kararı Darülfünun emanetinden ba: kâlet Rasim Ali gektirmiştir.” B. hakkımda diği kararm Maarif Vekâleti ta- si lâzım gelmektedir. İran. İnciliz Petrol ihtilâfı (Başı birinci sahifede) kusur etmi- ir. Doğrudan doğruya uyuşa- bilecekler mi? LONDRA, 21 (A-A.) — Bura İran resmi me , haber alındığına göre neti .. nek arasın da yakında bir hal çaresi buluna» İngiliz - İran'yetrol randaki müdürü Mr. caktır. - yeten ba kında yapıldığı gibi edilecek olursa İranın İZMİR, 21 — Bayendirde otu- van Selâı mesele ile meşgul olacaktır. Ne karar verileceğini bilmemekle be- maçm neticesi keenlemyekün ad- Nizamnamenin 207 inci madde si bu işe teallük eder. Bu madde- ye nazaran bütün itirazların saha- raz etmiş ve tabiyet & meselesini mevzuu bahis etmemiştir. Hâkem raporu da bu şekildedir. Binaena- bü Bu, sahsf kanaatimizdir. Futbol heye» tinin ne karar vereceğini bilmiyo- Tarım esası hakkında malümatım Darülfünun Divanı tasdik etmiş 8. Karar berayı tetkik ve tasdik Maarif Vekületine (bildirilmişti. Vekâlet meseleyi tetkik ederken hat istemişti. İzahat Vekâlete gön derilmişti. Bir müddet sonra Ve- Beye işten el Şimdi Şurayı Devletin kararı ile Maarif Vekâletinin verdiği karar tezat teşkil etmektedir. Rasim Âli Şurayı Devletin ver« rafından kendisine tebliğ edilme- haslar göndermekte yecektir. Fakat bunların benüz petrol meselesi milletler cemiye- ünde tetkik ve münakaşa edil- mezden evvel Cenevreye varabil- meleri için meclisçe bir takım im- kânlar göstermesini rica ve talep eylemektedi asgari bir varidat temin galiba iti- lâfperverane davranacağını. tah- ediyor. li Veli kardeşi Meh- in b met'le kavga ederken o anneleri yette bir iş yapmağa karar ver - Cemile H. aralarına girmiş, Veli atika Bozdoğandan (bildiriliyor: — Kasabamıza yedi saat mesafede Paykın köyünde yol inşaatı esna- sında asarı atika zuhur etmiştir. Keyfiyetten Maarif Vekâleti ve Müzeler İdaresi haberdar edilmiş- tir. Elde edilen birçok eserler tet- kik edilmekte ve hafriyat yapıldı- ği takdirde daha birçok eserlere tesadüf edileceği tahmin tadır. Çıkan eserlerden bir kısmı 1800 sene evvel inşa edilmiş bir köprü kemerine sit bir parçadır. Bir bekçi öldürüldü Muştan bildiriliyor: — Burada feci bir cinayet işlenmiş, mahalle bekçisi Aziz Ağa birkaç meçhul hırsız tarafından kurşunla kafa. tası ve beyni parçalanmak sureti- le öldürülmüştür. Hırsızlar cina- en sonra tüccardan Şükrü A- ğanm dükkânmdan (80 gümüş Mecidiye ve bir haylı basma ile manifatura eşyası çalmışlar ve izlerini kaybetmişlerdir. Konyada Fındık Ayşe Konyadan 19 tarihile yazılıyor: Istanbulun fındık Fatması meşhur dur. Bu isimden galât olacak, bu- rada da bir “fındık Ayşe” vardır. Her hususta muvaffakiyetli olan zabıtamız fındık Ayşeyi yakala. a Ayşe geçen gün manifa taracı İsmail ağanm dükkâna arkadaşı Akkırla beraber girmiş- tir. Fındık Ayşe bir kolaymı bu- Tup İsmail ağanın cebinden 100 lira aşırmıştır. Fakat zabıta bir kaç saat sonra kendisini yakala. mıştır. O zamana kadar Ayşe ile arkadaşı 100 liranın ancak yarım lirası yiyebilmişlerdir. Paran 99 buçuk lirası İsmail ağaya verilmiş, kadınlar konulmuşlardır. İzmirde mektum emlâk İzmirde Yunanlılardan © mek- tum emlâkin tesbiti ile meşgul o- lan komisyon şimdiye kadar Bos- tanlıda buhman Yunanlı emlâki. nin vaziyetlerini tesbit etmiş, Bayrakirya geçmiştir. Komisyon Bayrakhda kayden Yunanlı emlâki görünen muhtelif binaları işgal edenlerin vazi Mektum bazı emlâke tesadüf edilmiş ve tesbit olunmuştur. Mü- him miktarda mektum emlâkin bulunacağı tahmin edilmektedir. Yol ve mahsul Közandan yazılıyor: — Adana ile kasabamız arasındaki 90 kilo- metrelik şose harap v6 çürük bir haldedir. Bir parça yağmur ya» 'fınca yol bataklık halini almakta dir. Bu yüzden posta muvaredatın da da tenhurlar , iyat yapılamaması yüzünden mah sulât pek ucuz fiatla satılmakta- dır. Meselâ burada turfanda pat- canm on tanesi beş, domatesin okkası 4, âlâ Meraş pekmezinin okkası ön beş, cevizin bini altmış kuruşa satılmaktadır. pazar günü 3 bira sarfeden bir baftalık ihtiya cım tedarik etmiş olmaktadır. İstanbul ye esi 'atrOBU Dağlar) Temsiileri Bn aleşam seat TM 21,30 da (UÇ SAAT OPERETİ) Yazan: Ekrem Reşit Bey. muma 3 perde 27 tablo. Umumun arzusu üzerine bir haf- ta duha temdit edilmiştir. ve geçilemez bir hale gelmekte. | Saban. olmaktadır. Nak: | şiktaş mı kazanacak? Yarın senenin en mühim ve en güzel maçı oynanacaktır. Bu maç Fenerbahçe ile Beşiktaş arasında” dır. Siyah beyazlılar lik maçları na çok güzel başladılar ve Galata- sarayı 3 — O gibi büyük bir fark- In mağlüp ettiler. Her ne kadar bu maç için bir sürü dedikodular oldisa da arada mevcut büyük sa- ların bu seneki ekiplerimizden biridir. İçi bir tane bile sivrilmiş oyuncu ol - mamasma rağmen hepsi kendile- rine terettüp eden vazifeleri ta - mamen yapan oyunculardır. Evvelki hafta Galatasaraya karşı oynarlarken, hepsi candan ve taahhüt ettikleri vazifeyi bile» rek ve düşünerek oynadılar. Ga - Hibiyetlerinin yegâne âmili budur. Yalnız, bu hafta Beşiktaşlılar aca- ba gene ayni oyunu çıkarabile - cekler mi? Eğer bunu yapmağa muvaffak olurlarsa galip gelme- leri ihtimali çoğalmış olur. Fenerbahçe takımına gelince: Sarı lâcivertliler bu mevsim tama- mile İyi bir vaziyette olmamaları- na rağmen bu sene aldıkları neti- eser iyidir. Bundan başka da Fe- narbahçe takımı kendi kadrosun- da mevcut İyi oyunculara da gü- venebilir. İ © Fener takımının kalesini gene Hüsamettin müdafaa — edecektir. Beklere gelince Yaşar ile Hadi | oynıyacaklardır. Bu oyuncularm ikisi de acar ve yırtıcı çocuklar - dır. Binaenaleyh, kolay kolay ha - sım forvedi kaleye inemiyecektir... Muavin hattma gelince sarı lâci « vertliler yarm İstanbulun çıkara « bileceği en kuvvetli haf hattını gıkaracaklardır. Sağ haf küçük Esat oynıyacaktır. Bu youncudaki | yüksek kabiliyet ve enerji, ken -| dine teslim edilen bu mevkiin bütün mes'uliyetini ve zorluğunu | ! tekabbül edebilecek bir vaziyette» dir. Bu cuma günü Esatın karşısın- dn Şeref ve Eşref oynıyacaktır. Türkiyenin en İyi sol iç ve sol açı ğ olan bu iki gencin E sat çok sıkı bir imtihan geçirecek- tir. Santrahaf mevkiinde Fikret oy nıyacaktır. Bu oyuncu hakkında söz söylemeği zait görüyoruz. Çünkü herkes bu oyuncunun kıy - metini bilir. Sol de Cevat oynıyacaktır. Her halde bu oyuncunun da yerini tutabile- ceğine kanii; Forvet hattı şöyle çıkacaktır: Niyazi, Lütfü, Zeki, Muzaffer, Bu for hattında Zeki, Niyazi, Muzaffer gibi tam şütör ve Şaban, j Lütfü gibi oldukça şütörlerin bur İunmast gol çıkarmak noktai na - zarmdan çok ehemmiyetlidir. Bü- tün bu yazdıklarımızı telhis ede- cek olutsak yarn ılar ve Fenerliler çok müsavi bir veçhe İ arzetmektedirler. Kimin i evvelden ! : İ çok zordur. Bakalım ne olacak? İ Yalnız hakikat olan bir şey varsa Cema günü kim iyi oynarsa © ka- zanacaktır. MUHTEŞEM ÖZDEMİR Baştanbaşa zenci futbol takımı verdiğine göre Cenubi Amerika- nın en kuvvetli takımlarından biri olan (Sao Patla) takımı Avrupa- | da bir turne yapmak © üzere bu İ mevsimde Amerikadan hareket &- İ decektir. Bu takım tamamile zen cilerden mürekkeptir. o Şimdiye kadar böyle bir futbol takımı A rupaya gelmemişti. Bu ziyaret defa olan bir hadise olduğu için büyük merak ve alâka ile len sporlardan biri de, Tayyareciliktir Türkiyede spor kelimesini te- lâffuz eder etmez aklımıza gelen ilk şey futbol oluyor. Bazan oka- dar gülünç fikirli adamlar da mev cuttur ki; futbolden . gayrı bir i spor ile meşgul olan gençleri ya- 7 rim sporcu gibi telâkki etmezler. ; Hele alışılmıyan spor şubeleri ile meşgul olanlar onların (indinde hiç sporla alâkası olmıyan insan n lardır. Bu sene ne oldu bilmem, birer birer birinci plân atletlerimiz at- letizmi bırakıyorlar. Kimi pa gidiyor. Kimi de Fet- başlıyor. Haydi Avrupaya tahsile git- mek makbul bir mazeret. Nihayet istikbal meselesi. Onu kabul edi- yorum. Ya İstanbulda kalıp te herhangi bir takımın B. takamm- da yer alabilmek için atletizmi bı rakınağa meyledenlere — ne diye- Tm?. Tam manasile çalışmış ve ol- muş bir atletin herhangi bir dü- sünce tahtında diğer bir spora baş İamasmı hoşgürenlerden değiliz. Haydar, acaba ne düşünerek, Galatasarayın B takımında rol ai- mağı kabul ediyor. Yoksa Galate- saray B takımında (futbol oyna mak, muhtelif sahalarda ay yıl dızlı formanm şerefini o yükselt mekten daha büyük bir vazife mi- dir?. Burasını, bütün sporcular gi Halbuki; her hususta ileri gi- den Amerikalılar, li tayyare” ciliği de spora ithal ediyorlar ve ler bu söylediğimizi ispat ede bilmek için aşağıya bazı rakkam- vilen ve : : nin çok yakından alâkadar oldu. ai Ba dedin GEZ si de İnd ğu bir atleti. sonra Tayyarselliği meslek ödl eğer futbole devam (edip te a: sporu olan atletizmi ihmal eder- 80 — lâalettayin ikinci veya üçü cü sınıf bir futbelcüden başka bir sey olmıyacak ve bütün kariyeri” ni kaybedecektir. Bu yazıyı yazarken, Haydarı bu işe teşvik edenlerin takmacak ları vaziyetleri düşünüyorum.Hep si küplere binecekler, ve Hayda- rın futbol oynamasmın yegâne s0 bebi kışı boş oturup formunu boz maması olduğunu ileri sü dir, Peki ama vaziyet böyleyse ni- olan kadmlara gelince: Bunların B6 tanesi muhtelif tayyare şirket- lerinde pilotluk yapmaktadır. Ge riye kalan 481 kadının kendi hu- susi tayyareleri vardır. Amerika- çok mühim ve faydalıdır. Cuma günü yapıla- tletlerimiz de futbol A “ca aç 14 bir aeğek olabilir ISTANBUL, 20 A. A. — Hele meşhur W siz ini tat- | Futbol ii : bik edersek Besim de mükemmel surette içlerden biri olur. Galatasaraylılar — futbollerini takviye edebilmek için atletizmle- rini baltalıyorlar da farkında de- öiller. Ya, Haydar © herhangibir B takımı maçında ayağına bir tek me yese de ayağı kırılsa me ola» cak? O zaman gene ayni adamlar TAKSİM STADINDA Fenerbahçe - B takım ları, saat 1130 Hakem Adnan Bey. Anadolu - Altınordu ikinci kü- me takımları saat 13, Hakem Fenerbahçe takımları saat 15. Giray Bey. FENERBAHÇE STADINDA V. K, kapı - Galatasaray B. ta- kımları. saat 11.30 Hakem E- birinci Hakem A. bu sevdadan vazgeçsin ve diğer | arkadaşları gibi kapalı | saha id- manlarmı yapsın. Çünkü vücudü bugün için yalnız kendisinin değil ayni zamanda Türk milletinindir. Makul olalım. Amerikan | taassubu bir yıldızı daha mı mahvediyor? 1932 Los Angeles olimpiyadı 100 ve 200 metre sür'at rekord- meni zenci Tolan Amerikan fede- rasyonu tarafından davet edile- rek ırktaşlarınım barlarından bi- rinde sahneye çıkıp zenci ırka yıl- dızı diye halka takdim edildiğinin. mukarini hakikat olup olmadığını kendisinden sormuştur. Tolan'ın İl dak tahkikata başlamıştır. Zannımıza göre Tolan'ın bu o hareketi spor terbiyesine muhalif olduğu baha- ne edilerek bu siyah spor yıldızını da söndürmek ii VA düşma merikalıların bu si: na rağmen bu ırk mev- kabiliyeti, bil- ber fırsatta cut bulunan büyük hassa spor sahasında ispat etmektedir. Artık makul ol- mak zamanı gelmiş ve geçmiştir. Amerikalıların bu Oo muannidane ısrarına şovenlikten başka bir şey diyemeyiz. Beynelmilel Ping - Pong maçı min Bey. Beylerbeyi - Hilâl ikinci küme takımları, saat 13. Hakem S. Turgut Bey. V. K, kapı - Galatasaray birin- ci takımları. saat 15. Hakem Emin Bey. GENÇLER: Fenerbahçe - Süleymaniye, sa at 9, Hakem Nuri Bey. Kasımpaşa - Beşiktaş. saat 10. Hakem Hamdi Emin Bey.