31 Ocak 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

31 Ocak 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Hamdi B. in i Ölümü İ Bütün kendisini tanıyanları müteellim bıraktı Merhum Hamdi Bey Ticaret ve zahire bora ve isi, Ticaret ve sanayi ©“ le sından Belediye urum' > : azası ve bütçe sicili al gortacı ğ 21 de Galatada Saint şam saat elen rges has! KEŞ İŞ öekteninder ver fat etmiştir. Hamdi Beyin bu âni ölümü izin ticari ve iktısadi mahafili ile beraber her yerde derin bir tecssür uyandır mıştır. Hamdi Beyin cenazesi dün saat 14 te evinden mere simle kaldırılmıştır. Merasi de vali ve belediye reisi Muhit tin, C. H. bakma la a ret idare heyeti reji Cevdet e Tm iye, forka erkânı, tica ret ve sanayi odasb umumi meclis azaları, mali ve iktisadi mahafile mensup bir çok zevat, tüccarlar hazır bulunmuştur Ce naze saat 14 te evden kaldımıl- mış ve Maçkaya getirilmiştir. Merhumun namazı Maçka ca- miinde kıldıktan sonra Maç ka kabristarıma defnedilmiş” tir, Mezar başında Ticaret ve sanayi odası ikinci reisi Habip zade Ziya ve umumi meclis bi- pe reis vekili Sadettin Ferit Beyler tarafından birer mutuk söylenmişti. Habip zade Ziya Bey mutkunda ezcümle demiş- tir kiz “Çok sevgili arkadasımız Hamdi Beyin ansızın. ay rılması il de- rin bir yara açtı. Bütün haya- tında vatan sevgisini her şey- sek arkadaşımızın ayrılışı bizi mn uğrattı. Ahlâkının gü inzimam eden ilmile, fazlile her kese ken disini sevdirmiş, herkesin kalbi ne hürmet ve takdir hisleri ilka etmiş olan Hamdi Beyin üfuli- le bilhassa ticaret âlemi ve İs: tanbul Ticaret odası mensupla rı müteellimdir. e Senelerce de- vam eden arkadaşlığımız imti- dadınca kendisinin ne kadar yüksek, ne kadar kâmil bir ip” san olduğunu gördük, Doğrulu ğu, doğru görüşleri, hak ve ha” kikate merbutiyeti, azmi, irade si, vukufu, mesleğin ve meslek taşlarmın hayrına olarak sar- fettiği himmet, gayret ve ihti- mamlarr ile ifa etti izmetler sayılamıyacak kadar çoktur. Odamızın reisliklerinde, oda ve borsa heyeti idare reisliklerin- de büyük kudret ve muvaffakı- yetler göstermiş olan o Hamdi Beyin aramızdan ayrılması ile biz, yalnız kıymetli bir reisimi Zi değil, çok halük. çok sevgil bir arkadaşımızı, bir ka: i zi kaybettik. Teselli kabul et- mez bir acıya uğradık. Aramız da artık onun munis yüzünü görmemek hicranmı daima du yacağız. Efendiler, muhterem ölüyü ebedi meskenine tevdi e- derken, ve daima, kendisi için hakkın rahmetini dileyelim, Yüreklerimizde yaşayacak olan hâtırasını her vakit yad ve tebcil edelim ve biribirimizi teselliye çalışalım.” Allah rahmet eyliye.. — Bir tasfiye kararı- nın ref'i Mudanya sabık mahkeme baş- Mehmet Nuri Ef, - hakkım- e kararı vukubulan iti- a ine Devlet Şurasmm 22- 11-932 tarih ve 1367 numaralı ka- karı ile refedilmistir. Vahşiyane Bir cinayet Anasını altın dişleri ni sökmek için bal- tayla öldüren adam Yazılıyor: — Per- Seka ipa gece sent on birde, wimizde korkunç bir cinayet olmuştur. İş iş bir vahşet nümunesi olan bu facin şöyle ol muştur: Kirtepede Halatçı oğlu Mel karısı Safiye, oğlu Hamdi ve iki uzındam | evlerini satarak bu semte yeni ta- şınmışlardır. İşte facia bu evde olmuş, Hamdi ismindeki esrarkeş oğul, anası Safiyeyi balta ile feci bir şekilde öldürmüştür. Cinayetin vukubulduğu perşem be akşamı, aile reisi Mehmet ağa teravih için çarşıya o çıkmış, iki kız da düğüne gitmişler, ana oğul evde yalnız kalmışlardır. Gece saat on birde di eve dönen kızlar, sokak kapısını ardına dayalı bularak korkmuş- lar, içeriye girip yerde kanlı bir de balta görünce deli gibi yukarı- ya çıkmışlardır. Fakat oda kapısı kilitlidir. Kızlar bağırdıkları hal- de sos alamayınca, tekme ile ka- Bayı karıp içeriye girmişlerdir. Gör dükleri manzara çok fecidir: an- neleri, çenesi dağılmış £ kafatası yarılmış bir halde, pıhtılaşmış bir kan gölcüğü içinde sobanın yanın da yatmaktadır. İki kız, bu feci manzara kar- sısında feryat etmişl şular bu haykırışma . yuşmuşlardır. Derhal hâdise hükü mete haber verilmiştir. Müddei U- mumi Sırrı BE., beraberine kumandanın: da mahalline gelmiş ve tahkikata el. koyarak, katilin evin oğlu Hamdi olduğunu ve öz annesini öldürdü. günü tesbit etmiştir. Tahkikat meticesinde tesbit ©- dildiğine göre vak'a şu suretle ol- muştur: Ana oğul evde yalnız kalınca, Hamdi, çoktanberi para için sıkış tırdığı annesinden yine para işte- miş; kadmcağız vermemiş olacak ki, vahşi oğul, eline bir balta ge- girmiş ve ihtimal, para vermiyen annesinin altın dişleri: istemiştir. Yaranın. anlaşıldığına göre, kadıncağız bu hücumdan kurtulmak için arka, dönmüş, bu anda baltanm yüzü kafasma inmiş ve beynine kadar yarmıştır. Zavalı kadın can acısıy İs yandaki odaya kaçmış ve hat- ta kapıyı arkasından sürğülemiş- tir. ne çareki i kadıncağız olduğu yere » ve ölmüştür. , Müddei Umumi Sırrı Bt. bü- yük bir muvaffakiyetle vaziyeti tespit sonra, zabıtaya, fi- katilin takibi için emir lerdir. Hava çok ka; geç olmasma ni en kuytu köşeleri malarımız, katili sabaha ikarn Ön duyeri köprüsünün altmğe Har. lamağa muvaffak olmuşlardır. Za bıtamızın bu ana katilini derhal bulmak hususundaki muvaffa yeti takdire değer. Katil Hamdinin Müddei Ummu. milikçe isticvabına başlanmıştır. Katil, suallere hiç cevap verme mekte, bu suretle güya (di ö ktedir. üm nden laa altın dişler, katilin üzerinde bu- lunamamıştır. Aydın Ziraat kongresi AYDIN, (Mülliyer) — Vilâyeti- müz ziraat kongresi kazalardan ve merkeze bağlı nahiyelerden gelen murahhasların iştirakile Halk meb'usumuz Fuat Şahin Beyin riya- setinde toplanmıştır. Kongrede vali Feyzi Bey ile zi- Taat, baytar ve ziraat mücadele mü- gürleri orman ve ziraat fen memur- ları beyler de bulunmuşlardır. Kong vede memleketin bir çok zirâi ihti- yaşları ko, . Gazi Hazretlerine takti olunacak raporu ek zirant odasınca bir komisyon teşk. lini kararlaştmarak dağılmıştır. Aydına yağmur AYDIN (Milliyet) — Vilâyeşi. mize faydalı yağmurlar Mi tadır. Bugün öyle üzeri beş dakika kadar yağmurla karışık dolu de vağmıştır. ranlık, vakit Çe arayan jandar- MİLLİYET SALI MEMLEKETİ Eli kelepçeli | Adam Yarı yolda bir jan- darmayı vurdu Kasabadan yazılıyor! — Ev- velki gün Halepli Mehmet Fahri isminde biri elleri kelepçeli ola- rak Kasabaya sevkedilmek üzere bir jandarma refakatinde Çoban isadan yola çıkarılmıştır. Bir müd det yol yüründükten sonra Halep- li Fabri bileklerini sıkan kelepçe- de jandarma kelepçenin gevşetilmesine razı ol mamıştır. Bu suvetle kasap N gesmesi önüne gelinmiştir. Burada Fahri jandarmaya: — Çok susadım. Abdestim de geldi. Ne olur şu ellerimi çöz, demiştir. Jandarma yive büna mu vafakat etmemiş ve sadece merku mun abdest bozması için pantalo- | mumu çözmüştür. Fahri çeşmenin rkasna apdest bozma le gittikten sonra burada elindeki kelepçeleri bir hayli zorlamış ve gevşetmeğe muvaffak ta olmuş- tur, Fokat kurnaz Halepli bu mari- feti meydana vurmadan Jandar- manm yanma gelmiş. Çeşmenin başma eğilerek su da © içmiştir. Fahri çeşmeden çekildikten sonra jandarma da su içmek istemiş, si- lâhunı kolunun altına çeşmenin musluğuna doğru eğil- miştir, Esasen bu fırsatı bekliyen Fah- ri, vazifeşinas jandarmanın arka. andan hücum etmek suretile ke- lepçeli elini bütün şiddetile başına vurmuş ve kelepçeyi elinden çıkar dıktan sonra birden bire sendeli- yen jandarmamızın koltuğunun altına sıkıştırdığı silâh çekip ateş etmiştir. Çıkan kurşunlar ; Jandarmayı yaralı olarak yere | düşürürken Halepli Fahri de tabanları kaldı- ak Kasaba hatt üzerin. de geçmiştir. İyi bir tesadüf eseri | olarak o sırada geçmekte olan Ka- | | saba treninde topçu alay uman: danı kaymakam Remzi Bey bu- lunmaltadır. Remzi Bey, jandarmayı yaralı bir vaziyette yerde yatar görünce derhal tren memurlarına malü- mat vermek suretile vaziyetle alâ kadar olmuş ve yaralı jandarma- nım verdiği ifade üzerine Halepli Fabhriyi aramak için her (tarafa biri Killik ile Çepdi deresi arasın silâhiz bir şahıs jaodarma- ince kaçmağa başlamıştır. gören jandarmalar der kat bu adam kaçmakta devam et- tiğinden jandarmalara bu gibi va- ziyetlerdeki kanuni salâhiyetleri- ne istinaden emre İtaat etmiyenin üzerine ateş açarlar. Adamcağız vurulur. Hüviyeti tetkik edilince Kasabadan boyacı Hayri isminde biri olduğu anlaşı- lr. Ava olan merakı — dolayısile komşusundan bir çifte al--ak ava çıkar. Jandarma mufrezesine te- sndüf edince tezkeresiz silâh şimaktan mes'ul edileceğini düşü- merek kacmağa başlar ve bu kaç- mak vefatile neticelenir. Müfreze- ler takiplerinde devam ededursun ler diğer taraftan bugün saat iki raddelerinde Kemalpaşa kazası” nm Bel'kahve karakoluna yakin bir yerde silâhımı üzerinde palto- sunun altıma saklıyarak dolaşmak ta iken çobanm biri bu süphel damı görünce doğru Bel'kahve ka takoluna gidivor ve böyle bir ada mun gizlendiğini baber © verivor. Karakolda bulunan Yusuf Ömer İsminde cesur jandarma © derhal #üpheliyi takip ediyor ve silâh al- e larak teslim olmasını emi Mehmet Fahri eli kelepçe ile Krsabaya sevkedilmiştir. Bartında belediye intihabatı BARTİN — Beledi mal Beyle Belediye meclisi ik” Jj istifa ettiklerini ve yeniden 5 hap yapılacağını bileirmiştim, İ Yeni intihaba başlanması için Vi. İ lâyet makamından emir verildiği çi İ hetle intihap hazırlıklarını baylar; mıştır. Defterlerin şubat iptidasında asılabileceği tahmin olunmaktadır. Askı müddeti bittikten sonra da in #baba başlanacaktır. İntihap encü- meninin bugünlerde teşkili O mühte. Umumi Meclis âzalığı ile Zongul. dakta bulunan Belediye | reis vekili Güneş B. de istif verdiği için, Vilâyet makamınen e Mehmet Hoca oğlu Kadri B., intihap sine ka- dar Belediye reis vekilliğine tayin o- | hanmuştur.. Kadri B. cumartesi günü İ sonattecssüf bu Türk vatandaş ser vazifeye başlamaştır. Milâs ve civarında | madencilik ne halde | Memleketimizin hemen her ta. rafı servet menbalariyle dolu MİLAS, 23 (Milliyet) — Ge- genki mektubumda, vilâyetimizin yolarından ve Küllük limanınm €- hemmiyetinden bahsederken, bir nebze buranın madenleri hakkın- da malümat vermiştim. Milâs ve havalisinin en bol ma- | dur kiş civardaki dağlar ve tarla: | lar, çaylar içindeki taşlar hemen az çok bu madenin siyahlığmı al- mastar. Zumparanın, dünya sasında fiatça fevkalâde düşüklü- ğüne rağmen satış eksi ve limanda her sene ihra yam edi Maden ocaklarının | bulunması — İşi masrafmı azalttığından, bu civar» dan zımpara tedariki her zaman inmektedir. Burada, senelerdenberi madencilik ile uğ- raşan Withall İngiliz ailesinin mü him ve modern tesisatları vardır. Bu ailenin maden ocakları yüksek lerde bulunduğundan, dağdan © vaya maden nakliyatı teleferik ile temin edilmektedir. Ovadaki gü- me yerinden arabalar ve develer le, 25 kilometre uzakta olan iske- | leye gönderilmekte, oradan da bü | yük şileplerle Avrupaya nakle: mektedir. Tarika, musevi ailesinin tahtı | tasarrufunda bulunan madenler, | daha kolay istihsal edilmektedir. Bunlar, madeni doğrudan doğru- | ya çaydan toplamakta © ve gene develer ve arabalarla iskeleye, 0 radan da Avrupaya sevketmekte- dirler. Tarika madenlerinin en iyi cinsten ve diğerlerine faik olduğu | söylenmektedir. Kitapçı Zade| Hafız Emin Efendinin de zımpara madenleri | hâlifaaliyette ise de, mayesinin darlığı yüzünden, diğer lerine rekabette müşkülâta uğra- maktadır. Kendisince Avrupa doğrudan doğruya temas. güçtür ve bu suretle tekelden maden sev- kiyatı yapamamaktadır. Maama- fih son günlerde faaliyetin arttır dığı raüşahede olunuyor. Bütün di ğer işlerini bırakarak, ir Aydın Halkevinde | AYDIN (Milliyet) — Halkevi izel sanatlar şubesi âzaları Mün- bal bulunan komite âzalığına Vali- miz Fevzi Beyefendiyi seçmişler. dir, Vali Beyefendi şubenin riyase- üzerine alması için yapılan to- | menni'yi kabul etmiştir. Siirtte türkçe ezan SİİRT (Milliyet) — Bu cuma gü- nü öğle eczanı Cümhuriyet camiin. tarafından büyük bir âlâkavla din. lenmiştir. Bir yumrukla adamı öldürdü AYDIN (Milliyet) — hiç yere bir adamm 6 Gcelenen bir vak'a olmuştur. Reşadiyeden Hasan öküzlerini su- lamak üzere havuza gitmiş. Ayni zamanda Mustafa isminde bir serşe ri de atımı sulamak (üzere oraya gelmiş, evvelâ: “Sen sulayacaksın, ben sulayacağım” — diye aralarında kavğn çıkınış, kavğa dayağa intikal etmiş. Mustafa Hasanm kalbinin ü- zerine bir yumruk vurarak yere yu- varlamış, yamruğun te'sirile Hasan bir çeyrek sonra ölmüştür. Mustafa zabitaca yakalanmış ve adliyeye tes lim olunmuştur. Reşadiyede ile ne Paraya tamaan.. AYDİN, (Milliyet) — Orta mahal | lede Osman kızı Şerife başından ve | kulağının altından bıçakla yaralan- mak suretile öldürülmüştür. Vak'a Şerifenin kızının ihbarile | 48 saat sonra haber almarak müddelumumi- likle zabita memurları Şerifenii vine gitmişler ve kapıyı içe- riye girmişlerdir. yapardı. Âyni zamanda fnizle para da dağıdırdı. Cinayetin parasını al. mak üzere işlendiği U tahmin olunu- İ bir şeydir. İ yapmış ve bu bu: yor. muvaffak olmasını canü gönülden arzu ebnekteyiz Bundan on beş yirmi sene evvel geniş bir sermaye İle işe başlıyan, Alman tebeasından Albert Kiseh- ke Efendinin bu civarda Sakarya- tabir edilen hava! mühim de- madeni vardır. Maden mühen disi olan Kischke Efendinin ayni zamanda zunpara madenleri de mevcuttur. Son buhrandan fev- kalâde müteessir olan Kischke E- fendi henüz madenlerini işletip sevkedememektedir. Bundan dört sene evvel, geniş sermayeli bir Alman grupu ile an- laşan mumaileyh, demir fin nin birdenbire tenezzülü yüzün den teşebbüsünde muvaffak ola- mamıştır. Sakarya denize, yani iskeleye çok uzak bulunmakta ve demirin sevkiyatı için mühim te- sisata ihtiyaç göstermektedir. Ma- denin iskeleye sevki, © yolsuzluk yüzünden ancak teleferik ve de- kovil ile kabil olacaktır ki bu te- sisat için bugün yarım milyondan | Fazla sermayeye ihtiyaç vardır, ve | bu mühim meblâğ bugün, dilhassa demir fiatlerinin düşük vaziyetin- de, temini imkân haricinde olan schke Efendi ayni endiz olduğundan zımpara için birtakım © ihtiralar sta Avrupa fab rikaları ile temasa geçmiştir. Mu- vafık cevaplar aldığı takdirde işe başlıyacağını söylemektedir. Şimdi de bu hat tabii boyalar keşfedilmiş! sat Vekâleti Maden Müd gönderilen nümuneler ler elde etmiştir. Boyayı keşfe- denler bu iş üzerinde | ciddiyetle çalışmaktadırlar. Hattâ bunlar» dan bir cinsinin tebeşir olduğu, Maden Müdürlüğünün raporu ile #nbittir ki, Avrupadan celbedil- mekte olan bu matahın istikbali noktai nazarmdan, alâkadar ma- kamların tetkikatta bulunması zımgelir. Velhâsıl görülüyor ki, memleketimizin her tarafı zengin servet membalarile doludur. Bun- lardan azami istifadeyi temin için ber türlü başvuran Cüm- buriyet Hükmetini nekadar şük- ranla yadetsek azdır. A.N. Şeker inciri BOZDOĞAN, — (Milliyet) — Bozdoğan kazasmda senevi 2 mil- yon okka incir istihsal edilir. Bil- bassa şeker inciri denilen bir nevi incir vardır k bu cins İskenderiye. de çok rağbet görmektedir. Bu se- ne havaların bozuk gitmesinden incir rekoltesi yarım © milyondan noksan ve cvsaf itibarile de düş- kün olmuştur. Bozdoğan fıstıkları BOZDOĞAN, (Milliyet) — Bordoğanda senevi 200.000 okka fıstık istihsal edilmektedir. Yalnız fıstıklar temiz yıkanmadığından düşük bir fintle meselâ 15-20 ku- ruş arasında satılmaktadır. fıstıkların cinsi ıslah edil sul iyice yıkanır ve temizlenirse Avrupa fıstiklarına rekabet ede- i ve ihracat yapılacağı şüpbe- sizdir. Müdürümüz Fuat B. in Bozdoğan futıkçılığile yakın. dan alâkadar olacağma eminim. Bozdoğan-Tava: yolu BOZDOĞAN, (Milliyet) — Kazanın Tavas Hattatefendi ka- zasile muvasalasmı — temin eden bir Bozdoğan - Amasya yolu vali- miz Fevzi Beyin himmetile yapıl. muştır. Yalnız Akçaya Oo Amasya hizasma bir köprü yapılmadığın. dan suyun fazla olduğu mevsim lerde bu kazalardan yolcu gele- miyor. Halbuki Tefenni ve Tavas ettikleri para ile Bozdoğandan in- sir ve fıstık götürürler. Bu köprü nün inşası için Amasya köylüleri 8.000 lira vermeyi taahhüt etmek» tedirler, Bu köprünün bu sene ya- pılmasını Umumi o Meclisimizden Vilâyet makamından dileriz. Bozdoğanda pamuk zeriyatı BOZDOĞAN, (Milliyet) — Ge çen sene pamuk piyasasının düş- in olmasından bu sene © pamuk atı az yapılmıştır. İstihsal e- dilen pamuk eski senelere nispe- ten yarı yarıyadır. İder lide birtakım | İki yol Bozdoğanda yeni yapılan yollar N, (Milliyet) — Ka OĞAN, ( ki yel var | .Nazilli şosesidir ki Hükümetinin bir o armağanı olan meşhur Akçayı ve inşaatı geçen sene bitirilen Na: Menderes İ köprüleri bu şose üzerindedir. $o- senin bu iki köprü arasındaki 60 buçuk kilometrelik kısmı çok bo- zuktur.Fakat Vilâyet Urnumi Mec Bsine bunun için tahsisat konul- İ muş olduğundan şabatta esaslı bir İ surette tamirine başlanacaktır. Diğer yol Yenipazar, Dalama üzerinde Çine - Aydın şosesine il- tisak eder ki bn yolun Najdöven #mevköindeki üç kilometrelik kısmı Bin tamiri yapılırsa kazanım Söke İ ve vile ve Muğla Vilâ- yetlerile muvasalası temin edilmiş olacaktır. İ “Bundan başka kazanın Hayde- | reye kadar yapılmış bir yolu var- Bu yelm Kazandere - Ken- İ zele ve Kurandere kısmı yapılır. #a bu yol da kazayı Muğla vilâye- tine doğrudan doğruya bağlıya- caktır, Artvin Fırka kon- | gresinde | verilen kararlar ARTVİN, 25 (Milliyet ) — Bugün Vilâyet Cümhuriyet Hall Fırkası kongresi saat 14 te fırka | binasında toplandı. 8 ssat süren İçtimada şehrin ihtiyaçlarının in terakkisi kazasında İrengi salgınının önüne geçilmesi, köy, nahiye mektep ve yollarının tamiri, Bakırköy madeninin işletil mesi için teşebüsatta bulunulması kararlaştırılarak kongereye el yet verilmiştir. 1 Bozdoğan kaza kongresi BOZDOĞAN, (Miliyet) — €. H. F. Kaza Fırka © kongresidün Vilâyet Heyeti Reisi Etem Kadri | Beyin riyasetinde toplandı. İlcinci Riyasete Avukat Nafiz, kütipliklere Menderesli Hilmi ve Helvacı Zad. İsmail Hakkı Beyler seçildiler. Kongrede dileklerin münakaşa sında Vilâyet Maarif Müdürü Fâ- | kir Beyle Kaza Maarif | Memuru Osman Beyler maarif dilekleri ü- zerinde kıymetli izahat © vererek! İdare Heyetine İsmail Hakkı, Menderesli Hilmi, Muhiddin Zade Hakkı, Şemsi, Amasyalı Ali, Hacı Gebeş Zade Süleyman ve | Salih Zeki Beyler; Vilâyet kongresi iğine de avukat Nafiz, İs. mail Hakkı, Yenipazar Belediye Reisi Riza Beyler seçilerek kongre mesaisine geç vakit mihayet veril. | di. Andifliden yazılıyor: — Mer- kezi kazaya altı sant mesafede bulunan kasaba köyünde bir kö- pek kudurarak ki çocuğu ısırmış- tır. Kasaba köyünden on iki yaşım da Ahmet Şerife, evlerinin ö- nünde oynarken ani olarak üze- rine ağzından salyalar akan bir köpek hücum etmiş ve vücudünün muh yerlerini ssurmıya başla- | mıştır. Şerifenin feryadı. üzerine etraftan yetişenler çocuğu kurtar mışlar, fakat kuduz köpek kaçını. ya muvaffak olmuştur. Biraz sonra ayni köpek, ayni köyden Ha nın on Üç yaşım- daki oğlu Malik'in üzerine hücum etmiş, fakat çocuk can © acısr ile drhal köpeğin boğazma sarılarak kendisini müdafaa ederken kom- şaları tarafından görülerek kurta rılmış ve kuduz köpek başkaları Bi: ısırmasına meydan verilmiye- rek derhal öldürülmüştür. Yı Diyarıbekirden bildiriliyor: — Şiddetli soğuklar hüküm sürmek. tedir. — Dicle nehri donmuştur. Halk Diclenin vaziyetini seyre git ir. Kadın için cinayet Merzifondan bildiriliyor: — Kasabamız civarındaki Marince köyünde bir cinayet olmuş, Rasim isminde birisi ağır surette yara- lanmıştır. Cinayetin sebebi bir ka- İ dn meselesidir. Rasim bir sene ev. | vel fena yola sapan bir kadı mi Dez | dinde saklıyormuş. Birkaç gün ev. vel bu kadını götürürken Ahmet ve Kadir isminde iki kişi çıkmış ve kadmı kendilerine ter- ketmesini ist lerdir. Rasim ka- | dın terketmek istemeyince kavga İ başlamış, meticede şençlerden bi- önüne mümessilleri tenvir ettiler. | Kuduz köpek İ (Pünyada neler oluyor?) Linç edilen Katiller Bulgaristanda halk üç Make- donyalıyı öldürdü SOFYA, 30. A. A. — 60 kadar a 'dam, muhakeme edilmek üzre Be litza istasyonuna götürülmekte olan katille müttehem 3 Makedonyalıyı p9 lislerin elinden alarak hemen linç et“ mek suretile işlerini bitirmiştir. Bir anarşistin evin- de bombalar BARCELONE, 30. A. A, — Zaha ta, bir anarşistin evinde 130 tane bomlur ile 160 fişek meydana çıkar | mıştır. Anarşist, kaçmağı muvaffale İ olmuştur. Bu anarşist büyük bir dökülür Benin mutemedini öldürmüş olan a- damda 30 bin amele grev yapacak OVİEDO, 30. A.A. — 30000 maden &melesi, grev lehinde karar | vermişlerdir. Grev, 6 şubatta başlı yacaktır. Canadada fena havalar HALIFAX, 30, A. A. — Canada nın şark sahilinde birkaç gündenberi müthiş bir fırtına hüküm sürmekten dir. Mühüm hasarlar vukuuna dair ha- berler gelmiştir 36 saattenberi birçok vapur, Hali“ fax limanında kalmıştır. Birçok w- fak gemiler harap olmuştur Memleket dahilinde kar fırtınası, şimendifer münakalâtını mühim sü- tette sektedar etmektedir. Kar sü püren bir lokomotif, kurtarmağa git- İ tiği bir trene çarpmıştır. 3 amele ök müş, 2 amele yaralanmıştır. Ford fabrikaları LONDRA, 30 A.A dan bildiriliyor: Amerikan sanayi mehafilinin #ng taleasına göre Ford fabrikaları, teke rar işe başlıyacaktır. Londrada sis LONDRA; 30. A, A. — Hararet derecesi, birdenbire yükselmiş, Lond rayı bir sis kaplamıştır. Şehir, öğle yaktı tam bir karanlık içinde kalmış- |) bar. Detroit. risi tüfekle Rasimi başından yara» lamıştır. Rasim ümitsiz bir halde Amasya hastahanesine nakledil- miştir. Kadir ve Ahmet hakkında Adli takibat yapılmaktadır. Akşehire su Getiriliyor AKŞEHİR, (Milliyet) — Şebrimi-? ze bir saat mesafeden isale edilecek Şarlak namındaki içme suyunun şe hir haricindeki boruları ikmal edil di. Bu kere şehir dahilinde hafriyat yapılmağa başlanmış sokak vo cad deler geçilmez bir manza almıştır. | Günlerce sokakların bu şekilde kal ması bir yanğın vukuunda büyük tehlikeleri melhuz olacağından alâka İ darların bu hususta çok hassas day ranmalarını ve sokan bü kadar uzun zaman harap vaziyetten kurta; ehemmiyetli bulurura. v Küllük'ten ihracat malüm olduğu veçhile, balik yu Wi murtaları ve muhtelif cinste nefis Sİ balıklarile meşhurdur. o Tabi ? sanatkâr elile çok güzel bir tima- na malik olan bu nahiye merkezi ayni zamanda, İtalyan ve Yunan Adalarından gelen kayıklar tara fından da sık sık ziyaret edilmek tedir. Küllük'ten mühim zımparaj madeni ihracatı da yapılmaktadır. Maden sahipleri Withall ve Tari” “ lepleri, senenin müteadit ayların da, bu küçük limanda haftalarca kalmaktadır. Küllük, o Yunan vel İtalyan Adalarına balık ve nefis balık yumurtası gönderir. Tütün | atı başlayınca, Akdeniz ses ferlerini yapan lüks İtalyan vap” ları da buraya uğrar ve Glenn As merikan . Tütün Kumpanyasımani mallarını doğrudan doğruya Pire. limanma götürür. (Bu kumpanyas nm, tütünlerin başka bir memle- kette işlettirmesi ve buna birkaç sene devam etmesi, ayrıca temas edilecek bir mevzudur.) Velhâsd Küllük her suretle mühim bir ih racat iskelesi olduğu halde, şosesi nin en bozuk kısmıları henüz tas mir edilmemiştir. Yolun yarısın» dan fazlası geçen sene ikmal edil | miştir. Bunu minnetle yadederkeni diğer bozuk kısmının da biran eysği vel tamir edilmesini alâkadar mas kamlardan rica ederiz. Bütün köy! yolları ana şoselerile birleşmiştiriDi Bunler henüz türabi tesviyeden Bİ baret ise de, yazın her köye oto * mobil isliyabi