6 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Di b. z to İM da Abdülgafurun kutsi bir kuv İİ veti olduğu imanmı uyandı” İri Tarihi tefrika: 90 93 felâketleri ve İgnatief Toprağa gömülü bir öküz kafası!.. İptida meşrutiyet meselesi vardı. Onu, Kudüs mutasarrıf” lığından mazul İzzet Paşa is- minde bir herifi yakalamıştı. Bu. adam, Kudüste iken Rus konsolosile iyi geçinmiş, a kat irtikâbı anlaşılarak mer kezce azlolummuştu. Rus baş- tercümanı bu paraya dayana” madı adamı meşrutiyet aleyhi- ne çığırtkan ale Siir ğa başladı. Onun delâletile Şeyh Abdülgafuru elde etti. Abdülgafur denen adam, aslında Mardinli bir şeyhin oğ tu idi. Mardinde ahlâksızlığı o kadar duyulmuştu ki babası, oğlunu uzaklaştırmaktan baş- ka çare bulamıyarak seyahate | göndermişti. Bağdada, Şama, Kudüse seyahat eden Abdül gafur, aslmda şeyh oğlu olma- sından istifade ile oralardaki şeyhlerle de münasebette bu- İundu. Kudüste iken İzzet Pp. ile de de Birçok seye" hatten sonra İstanbula gelen Abdülgafur uzun saçları, uzun | sakalı, fırlak burnu, içeriye batmış gözleri ilebir ucube manzarası gösteriyordu. Fakat kurmaz. çok hilebaz bir a- dı, Ufürükçülük yapıyor du, Sultan Muradın delirmesi üzerine saraya çağırılmış, bw cun Abdülüziz taraftarları ta rafından yapılan büyü eseri ol- duğunu iddia etmişti Sarayda yerleşen Abdülga- fur, gayet mahirane bir plân kurmuştu, İzzet Paşa ve adam | ları vasıtasile bazı yerlere me- selâ öküz kafası, iplerle bağ- lanmış reyi örtü konmuş | kuzu cesedi, v.. E gömdürür, | sonra valde sultana: — Geceki © mürakabemden şunu anladım: Falan yerde toprağa gömülü bir öküz ka fası vardır. Bu, bir büyüdü Padişak ğe pia mek için yapılmıştır. Adam| W gönderin, ben burada iken © 4 © Yahet: — Havas kuvvetile aldığı ma göre filin yerde bir kuzu- cesedi gömülüdür, İplerle bağ” pu pane örtülmüştür. padişahımızın timsali” “dir; Gözlerinin örtülmsel dün: yayı görmesin, iplerle bağlar e re yedir. yu çıkart, İ Yolunda bilgiçlikler taslar © du. Dediği şeylerin lerinde nması, cahil valde sultan p aşti, ! Bir kere böylelikle valde sultanım böğrüne giren Abdül | gafur, foyasını meydana vur mamak üzere, valde sultana başka yolda da hizmetler ar xma başladı. Millet meclisi hisleri o aralık bütün gaze # telere yayılmıştı. Herkes ağar ina geleni söylüyor, ber yazıcı kaleminin ucuna geleni yazr ordu. Valde Sultan bunlardan bir şey anlamıyordu. Abdülga- #fur istediği gibi anlatmağa ko- İK yuldu: p — Millet (meclisi demek mburiyet demektir. Mitat İPaşa Efendimizin oturdukla” rı saraylara göz koymuştur. , şeriate de muhaliftir. Mül- in sahibi padişahımızdır. Ken dileri hasta olduğundan şimdi- | Yk sahip te siz efendimizsiniz. Ri Mitat Paşa, padişah milesini| an süne başa vükelâ ber a eri erecesine lirmek, İfiireylara kendisi konmak için ryor. Gibi sözlerle cahil çerkeş mir kandırdı, © Sultan Muradın birşeyam iyacak hali yoktu. Onun ye “rine saltanat süren Oo ve saray e istediğini yapan Valde n da meşrutiyete böyle düşman kesildi. Abdülgafu- rütbeler, payeler verdirdi, O bem kendisi, hem İzzet Pa- ve adamları vasıtasile meş” itiyet aleyhine propaganda koyuldu. İstanbul icinde ikinci bir Cinci Hoca kesik di (1). Mitat Paşanm ısrarile #kim ci defa olarak toplanan umu mi mecliste (2) meşrutiyetin şeriate muvsfık olduğunu id din edenlere karşı “Kâffei mü- minin” imzasile ve 29 Cema- ziyelâhıra 1293 tarihile gizlice bir kâğıt bastırarak her ta- rafa yayan işte bu Abdülgafur idi, Ignatief'in Onu'ya verdiği | * talimat üzerine harekete geti- rilen entrika dolabı İzzet P: şa ve Seyh Abdülgafur vası sile sarayı meşrutiyet aleyhi- ne çevirdiği gibi, başta sadra- zam Mütercim Rüştü Paşa ok mak üzere, vükelâdan bir çok- larmı da meşrutiyete karşı mü cadeleye - sevkediyordu. Onu en çok Müşir Namık Paşanm fikirlerini ileriye sürdürmeğe çalışıyordu. Çok namuslu bili- nen Namık Paşa bir fikre sap” lanmı; Hıristiyanlar millet meclisine girerse müslüman a- zayı atlatır, bu da devlete rarlı olur” diyordu. Böyle bir fikir, İgnatief'in çok işine ge liyordu. Bunum için gazeteler de bu fikrin müdafaasına çalr şıyordu, Borsa komiseri Abi- din Bey Basiret gazetesinde buna di makale neşretti, Bu makale zihinleri sarstı, A- bidin Bey Mitat Paşa adamla” rından sanıldığı için, bu fikrin de Mitat Paşadan çıktığı zam | nı peyda oldu. Halbuki Abidin Bey makalesinde Namık Paşa- nm fikirlerini müdafaa ediyor, bilerek. bilmiyerek Mütercim Rüştü Pş.nm hattâ İgnatief'in ekmeklerine yağ sürüyordu(3). Vakıt gazetesinde (4) camile- rin çoğalması zararlı olduğu hakkında “Havayici asliye” Zamanm bütün gazeteleri, boyuna millet meclisi, meşru” tiyet usulü meseleleri üzerine yazılar yazıyorlardı. Bu neşri" yat arasmda, Teodor Kasap Efendinin çıkardığı “İstikbal” (S) gazetesi hürriyet ve mik let meclisi taraftarlığında tema yüz etmişti. Hattâ istikbal Mil let meclisi kanununun bile Mil İet meclisi tarafından yapılma" sı lâzım geleceği iddiasını ile riye sürüyordu, (Devamı var) (1) Cinci Hoca, Sultan Murat gibi deli olan Sultan İbrahim devrin- de padişahın üfürükçülüğünden yetişen bir türedidir. Safranbolula bir hocanın oğla idi. Asd ismi ia ir. Sultan Jbrahime nefesi iyi geldiğinden Anadolu ka zatheri ve padişah hocam olmuş, Sultan İbrahimin tahttan indiril- mesinden sonra da malı müsade“ ve, kendisi de idam edilmişti. (2) Bu umumi meclisler millet meclisi değildir. Vükelâ ile başlıca maraf rical ve sabık ve esbak vü- atleri heyetleri bir arada toplana- rak devletin mühim işleri hakkın. da meşveret olunur, buna simümi meclis denirdi. Bu tarz toplanma. ların | en sonuncusu mahust “Diva ns Saltanat” & sıdır. (3) Bu Abidin Bey sonra sir ve paşa olmuştur. Aslan Ar. | yavuttur. Bir çek eserleri vardı asiret gazetesi o zaman li fendi namanda bir satın Kama bir gazetedir. İleride izah edile ceği üzere bir aralık Ali Sucsi | merhum da bu gözeteye yazı yaz #mıştar, (4) Vakit gazetesi Filip Efendi mayedar tarafından 0 zaman İsminde bir © ser neşrolunur. dı, Ayni adam daha evvel Haka | yıkulvakayi, daha sonra da Ta- rik gazetelerini çıkarmıştır. Hep. sinin başmuharrirliğini de Kemal Paşa zade Scit Bey merham ya pardı. Bu makaleden dolayı Filip Efendi © hapse konulmuş, fa- kat patrikane memurlarından En- fiyeciyan Efendi makaleyi hendi- si yazdığını iddia ile gazete sahis bini hapisten kurtarmıştı. Halbu- ki makaleyi yazan Ziraet meclisi başkâtibi Arap Sami Bey olduğu sonradan anlaşılmıştır. (5) Teodor Kasap Efendi Jön Türklerin gazete nasiri > olmakla şöhret almıştır. “İstikbal” den baş ka Diyojen, Hayal Çıngıraklı Tatar mizah gazetelerinin de nas şiridir. İstikbalin basmaherriri Ke mel Ravi HARİCİ HABERLER Almanyada arbedeler devam ediyor Matbuat hüriyetinitahdit eden bir beyanname neşrediliyor Serbest söz kongresi BERLİN, $ ALA. — Son günler. takım iktisadi ve içtimai tedbirler ala cağı hakkında doğru olmıyan bir ta- kam haberler ve şayinlar neşretmiş- tesi günü maktadır Prusyada tntihabat BERLİN, 5 A.A. — Prusya baş- vekili sosyalistlerden M. Braun ile merkezcilerden Prusya devlet şurası reisi M. Adenauer, Prusya diyetinin feshedilmesini istiyen milliyetçi 508- yalistlerden mezkür diyet | meclisi reisi M. Kerrel'in bu talebine muvaf fakat etmemislerdir. Bunun üzerine hükümet ve Prusya komiseri yeni Belediye meclisleri intibabatının ya- pılmasma karar vermişlerdir. Nahiye intihabatı 19 martta yapı- lacaktır. Nahiye intihabatı meticesin- de Pruzva devlej tarzı değişecektir tekdirde meelisi fe, temin edilebilecektir. “ Serbest söz ,, Kongresi İ BERLİN, SALA. — Volif Ajansı İ bildiriyor: İ Matbest, içtima ve fikir bürriyet- İlerini muhafazaya matuf tedbirleri tetkik etmek ve telsiz telefonun in hisar altıma alınmasına muhalefet et- mek maksadile bir — “Serbest Söz” kongresi, bu ayım 18 inde Berlin'de toplanacaktır. Bu teşkilâtı himaye eder arasmda profesör Albert ein, M. Heinrich Mann ve birnderi ML Thomas Munn vardır. ârbedeler BERLİN, 5 A.A. — Berlin'in ve- roşlarında oturan amele komünist- lerle Naziler arasında bir kavga ol- Gülünç Bir şey! Fransa İtalya'ya bol keseden ikramda mı bulunuyor? de intşar, azetesi Fr, yi sebatırdan bahsederken mühim ifşantin bulunmaktadır. Bizi pek yakımdan alâkadar ©- den bu ifşaat Fransanın İtalye bazı yerleri peşkeş | çektiğ meyanda Anadolu topraklarından bir kısınmın da bulunduğu kayde- dilmektedir. Bu işleri bilhassa Ro- maya Fransa tarafından fevkalâ- de sefir olarak tayin edilen Fran- sız Âyânmdan M. dö Juvnelin i- dare ettiği zikrolunmaktadır. Vassiçe Çaytungun yazdığına göre M. dü Juvnel son zamanlarda tahammül etmek mümkün olmı- yan İtalyan - Yugoslâv Devletleri arasındaki münasebetlerde bir yu- muşaklık hâsıl etmek içim bil sa çalışacaktır ve iddia edildiğine göre, Fransanın bu gayretine mu vazi olmak üzere Romanya Hükü- meti de, Küçük İtilâf kadrosu da- hilinde Yugoslâvya ile İinlya ara- sında mutavasut vazifesini göre- Fakat Fransız matbuatn mevzuubahis edildi ve meselâ Anadoludan, in İ tandan ve Afrikanm Liberya Cöm İ huriyetinden verilehileceği söyle- İ nen ta'vizler mukabelesinde, bu İ sahada da müsait hir netice elde edilebileceğine güçlükle | ihtimal verilmektedir. Diğer taraftan İtalyanların Nis, Sava ve Tunus üzerinde israr et- tikleri de bildirilmektedir. Vesuve Faaliyette NAPOLİ, SAA. — Vesuve ya- nardağında sarsmtılar devam etmek | tedir. Yanardağ arasıra taşlar frlât- İ maktadır. Dün en kuvvetli — olarak İ hissedilen bir sarsıntı, bir slamoğra: fen ibresini kırmıştır. oli yakininde küin Catanzarç' da birkaç saniye devam eden olduk- edilmiştir Hiçbir hasar, vukum gelmemiş ise va farlaanestar. ça şiddetli ve dalgah bir zalzele his-| muştur. 3 komünist tevkif edilmiş. de bazı gnzetelerde hükümetin bir | tir. Komünistlere karşı PARİS, 5 AA. — Mefsuh Reiş- tay'ın €n Yaşİr azası olan o jenerel Litzmann, Franefort-sür-Oder'de in- thabattn namzetliğini koyacaktır. Naziler, komünist Clara Zetkin'- in yeni Reiştağ açıldığı zaman yaşlı olmak itibarile meelisa riyaset 'etme sine mâni olmak için jeneralin âsmi- ni İistenin başına gezirmişlerdir. Hindenbürg istifa etmeyor BERLİN, B A.A. — Nim resmi Bir gazetenin neşri Mmenediidi KOLONYA, S A A. — Sosyalist lerin başlıca © gazetelerinden olan Rheinisehe - Zaitung, sosyal demok- ratların beyannamesini | neşrettiğin- den dolayı 3 gün müddetle tatil edil miştir. Muazzam bir cenaze alayı BERLİN, SALA, — Volff Ajam- we bildiriyor Hatırlarda olduğu veçbile Hin denborg ile Hitler'in lehine yapı İ lan bir Sümayiş esnasında vukubu- lan bir müsüdemede bir Nazi ile bir poliş memuru telef olmuş idi Bugün ba iki maktulün cenaz merasimi Yapılacaktır. Tabutlar, bir saat Berlin'in büyük kilisesinde teş- bir olunacaktır. Dini Aylı Âyinden sonra cenaze alayı, mezarlığa gitmek üze- re büsün Merka »ebrini baştan başa olaşmenktır. *“”Şiürit lğetmererlerin Ber Bsdeki hücum İğtaatı ile Çelik Miğ- fer teşkilât measuplarından © 4,000 kişi ve sabi emharipler üniformala- ri ile alaya iştirak edeceklerdir. İ Dün akşam Berlin radyosu, cena- İ xe alayt PrOETEMM: meşretmiy ve hal İka cenazenin geçeceği © yolların öld İ tarafında saflar vücude © getirmeğe davet etmiştir. | Çin. Japon İhtilâfı 19 ların kararı Japonları memnun etmedi CENEVRE, $ A-A. — Sir Erie Drumond, 19 lar komitesinin Japon- İarm tekliflerine karı vermiş oldu. ğu kararı M. Miatçuolea'va bildirmiş. tir. Japon heyeti 19 İar komitesinin kabul etmiş olduğu karar suretinden dolayı memnuniystsizliğini gizleme- mektedir. Japon şmurahhasının beyana CENEVRE, 5S AA. — M. Matsu oka, Sunday Times muhabirine şu beynnatta butonun, Szcümle demiş #e ki © “Iponya, tabi militarist değil İ dir. Ve Milletler Cemiyetini terket. mek te z ya'vı böele bir karar almağa sevlee, decek oluru owun böyle bir mecbu. rivette kalmasının tek sebebi, Uzak sark hakkımda biç bir sev bilmiyen Gasn devletlerinin Fi tar, Biz, Sulh istiyoruz beynel ile enlaşıma dayanın yardım ede- cek âmül, Milletler azan. dam bazın göstermekte oldukları itilâfgirizlik değildir Bundan sonra M. Matsuoln, Japonanm.. besini tekrar ele alarak şöyle demiştir: Panama İcanalını Amerika'dan ie vazgecmesini ve köntrol etmekten | ve yahut İngiltere'den Süveye kanalı ü. İ zerindeki kontrolunu terketmesi isteyiniz. G eek. S eğ | Mançuri'de veziyetimizin hemen he. men ayri bir vaziyet tahaddür ede | eetetir, Fransanın | Mali programı PARİS, s AA, — Başvekil M İ Daladier, sah günü meb'usan medli- sine verilöcek mali tedbirler haklan- da bütçe ve maliye nazırlarile görüş- verilmeden evvel reisicümhurun riyasetinde top- lanacak kabine içtimamda kat'i şek | müştür. Mali proje, smecliso Bini olacaktır. *M. Paul Boncour CENEVRE, SAA, — M. Paul İ Boncour, buraya gelmiştir. Mumai- mutuk söyliyecektir itemez. Eğer vekayi Japon. | leyh yarın silâhları bırakma konfe- do dehşete düçar olan halk, sokakla- | ransının umumi komisyonunda bir Romanyada Muhalif gazeteler hükümeti #ttiham ediyorlar BUKREŞ, 5 — Orfi idare İlin ©- dilmiştir.. . Gazeteler, ed olmadığını, siyasi ve içtimai nokta nazardan bu kararın mâmi olmak iste diği teh'ikeden daha büyük bir teh- Nike teşkil edeceğini yazmaktadır. Muhalif gazeteler, hükümeti si. yasi sahayı hazırlamak ferasetinden ve otoriteden mahrum olmakla itti- ham eylemektedir. Siyasi mehafil, amemiyetle adota kanunu esasinin temin ettiği bürri- yetleri ortadan kaldırmak demek o- İan bu tedbiri memleketin pek güç fükle anlıyacağı mütaleasında bulun- maktadı Cluj'den öğrenildiğine göre Tran silvanya'daki demiryolları müstahdi. mininin umumi bir grev ilân etmele rinden korkulmaktadır. Suriyede Arbedeler Aleviler Sünniler alnra ğa gece yarısl bir cinayet oldu Bir şoför öldü, şoförün kardeşi ile arkadaşı yaralandı ANKARA, $ (Telefonla) — Dün geceyarın Sanayi Caddesim de, Yahşihan şaraphanesinde bir cinayet olmuştur. o Hâdise netice- sinde bir şoför ölmüş ve ölen şoförün kardeşile bir arkadaşı ya- ralanmıştır. Hâdise şu suretle olmuştur. Şoför Usküplü Abdullah oğlu Adem, kardeşi Asım ve arka- daşlarından şoför Mehmet oğlu Nail, yağirboyacı Hamdi ve Ham- dinin arkadaşı garson Muhsin oğlu Kel Süleyman şaraphanede içki içerlerken aralarmda kavga çıkmıştır. Neticede bunlardan hoyacı Hamdi ile arkadaşı Kel Süleyman şoför Âdem ile Asımı ağır su rette, Naili de hafif surette yaralamışlar ve firar etmişlerdi Vak'ayı haber alan zabıta yaralıları hastaneye sevketmişse de şoför Âdem yolda ölmüştür. Katiller yakalanmış ve Adileye teslim edilmişlerdir. Gümrük ve inhisarlar vekili- nin tetkikleri ADANA, $ A.A. — Gümrük ve İnhisarlar Vekili Ali Rana ve Gümrük Muhafaza Kumandanı Seyfi Paşa, | İslâhiye ve Meydamekberdeki gümrük muamelâtını ve hudut karakolların ettikten sonra Gazinntebe geçmişlerdir. ANTEP, 5 A. A. — Gümrük ve İnhisarlar Vekili buraya geldiler. Yarın Kilise gideceklerdir. Meclis reisinin Kütahyada tetki katı. Kâzım Pş. Ankarayadöndü Ali Rana B, çarpıştılar ölenler var.. ADANA, 4 A.A. — Lazkiye'de! sünnilerle Aleviler arasında bir ız alıp verme yüzünden çıkan münafe. cet ve münazan © şiddetlenmiş | Fransız hizmetinde bulunan — Al İ askerleri bayramın ikinci günü can de namaz kılmakta olan müslümen- İlların üzerine yaylım ateş ederek ca mideki halktan 3 ünü öldürmüşler İ ve 50 sini ağır sorette yaralanışlar. dar. Mütecavizler, Fransız askerleri ta rafından kışlağa zor ile sevkedilmiy- lerdir. Bu hal, bütün Suriye'de bü. yül bir infial uyandırmıştır. Bütün Bükkünler o kapalıdır. Beyrut'tan Lazkiye'ye mühim kuvvetler gönde- sil Ye çek ki Siyasi faaliyet BEYRUT, 4 A.A. - Ali komi- ser Ponsot'nun Şam'a muvasalâtı ile birlikte faaliyet o başlamıştır. Reinicümhuran saraymda yapılan ilk İvan Jeketlerine döneceklerdir. Yangın BEYRUT, 4 A.A. — Buran bu- İsnan Ermeni muhacirlerinin otur- dukları barakalarda bir yangın çık- mış 400 kadar baraka yanmeştır. Amerika ve Harp borçları JAKSOMVİLLE (Florida) 5 A. A. — M. Roosevelt, M. Vincent As- İ town sit Nourmabal yatma binerek 10 gün müddetle bahk avlamak üze- İ re buradan ayrılmışter. İ — Hareketinden evvel gerek âyen ve gerek meb'usan meclisini İngilte- re ile borçlar hakkında © yapılacak İ münakerelerin tarzı cereyanmdan ha berdar etmek için mezkür reeclisler İ encümenlerile istişarede bulunmak tasavvurunda olduğunu söylemiştir. Müserünileyb demiştir ki: Ben de bu suretle gerek efkir ürumniye ile ve gerek yapılacak her İ türlü itilâfı tasdik edecek olan kon- gre ile temasımı kaybetmemiş olaca- dım Bir diplomat hakkında tahkikat i VAŞINGTON, 5 A.A. — Gazete | cilerden ve politikacılardan William Bullit'in hiç bir sıfatı olmadığı hal- de Avrupa devletlerile barp borçları bı müzakeratta bulunmakta olduğu haberi meeli dan protesto edilmi Mericiye zari, marmleğki teşebbüsatı hakkında tal secektir. Geçen ay, M. Bulüttin İn- rede bulunuyordu. Ve dün ken- inin Viyana sefiri olacağından bahsediliyordu. Karadenizde bir va- KUTAHYA, 5 (Milliyet) — Bugün sant 14 ten 18 ya kadar ortamektebi ziyaret buyurarak mektepic tetkikat ve teflişat yapar B. lisi Reisi Kâzm Paşa Hazretleri bütün derslere girmişler. inlemizler, sual sormuşlar ve hasbıhalde bulunmuşlardır. Paşa Hazretleri mektopte gördükleri intizam ve derslerdeki iyi neticeden mütehassis olmuşlar, memnuniyetlerini müdür ve mual- limlere beyan buyurmuşlardır. Kâzım Paşa Hazretleri zeki tale- beden ziyade çok çalışkan ve fakir çocuklarla daha ziyade alâka dar bulmulmnrmı tavsiye etmişler, terbiyevi ve todrisi kıymetli di rektifler vermişlerdir. Nihayet Meclis Reisi Meclisi Umumünin ta- yimatını aram memur heyeti de ortamektepte kabul buyurmuşlar ve kendileri ile vilâyet tamami işleri hakkında görüşmüşlerdir. Paşa Hazretleri yarmki ekspresle Ankaraya avdet buyuracak- Tardar. 5 Iktısat Vekili Denizlide DENİZLİ, 5 (A. A.) — İktisat Vekili Celâl Bey maiyetlerin- deki zevat ile birlikte Burdurdan Denizliye gelmiş ve | istasyonda birçok halk tarafından istikbal edilmiştir. Belediyede serefine bir zi- yafet verilmiştir. Ankara-İstanbul hava seferleri ANKARA, 5 (Telefonla) — Ankara : İstanbul arasnda ösleye cek olan tayyare ile bugün bazı hanımlar ve beyler sehrin üze, rinde uçuşlar yapmışlardır. Milli Müdafan Vekâleti Hava Müsteşar lığı tarafından işletilecek olan bu tayyareler çök © beğenilmiştir Tayyare yarın İstanbula dönecektir. İtalyada Casuslar Dahiliye ve Hariciye tayinleri ANKARA, 5 (Telefonla) — Başvekület Neşriyat memuru Ha» lim Baki Be; Küğüne tayin edilmiştir Başvekâlet Kavanin memuro Şakir Bey Karacabey Müdeeiumu İ miliğine tayin edilmiştir. ROMA, $ A.A. — Hususi mah-| Zile Kaymakamı Nazım Beş keme, Paris politeknik mektebi pro- | Vekâlet emrine alınmıştır. fesörlerinden MU 4 Giresun Maarif Müdürü Meh- tk ai üyünez'ya emmeli, ai Ba Artüyin Maarif ME ek ittihamile 5 sene we daktilasu| dörlüğüne nakledilmiştir. Bonnefond'u yine ayni sebepten do- Hariciye Vekületi merkez teş layı hapse mahküm etmiştir. İ kölâtında 9 uncu dereceli bir me. Umumi af kanunu mucibince pro- | muriyete elçilik baskâtiplerinden fesörün çezası iki seneye indirilmiş | Funt Abdüsselâm Bev ve 11 inci ve daktilosu hemen serbest Direkil-| derecedeki konsolosluk maavinli. eşler gine Senai Bey tayin edilmişlerdir Paris'te İtalyan konsolos- İ hanesi önünde hadise İ PARIS,BAA. — Havas Ajanar bül iriyar: İtalyan konsoloshanesi © önünde | cal bir takım hâdiseler olmuştur. Kon- İ soloshane müstahdemini İtalyan iş- | sizlere yiyecek dağıtmakta olduldarı bir sırada işsizler yiyecek yerine pa» tar, 933 z — Ni vi senesinden itibaren bu köy | verilmesini e İ lerde tam teşkilâtlı mektepler yanık: Bunun özerine hi çarpışma | caktır. olmuş itişip kakışma neticesinde kon soloshanenin camları kırılmıştır. Pro | tastoda bulunan işsizleri ii bazıları lis komiserliğine gö! İmüşse de Tikâyet eden bulunmadığı için biraz sonra serbest bırakılmışlardır. —— 20 Su'hu tesis için SANTİAGO DE CHİLİ, S A.A. — Hariciye nazırı M. Cruchaga, Pe- ra ve Brezilya hariciye nazırlarına bir telkraf çekerek Chaco'da sulhu tesis için yeniden diplomasi tarikile Bir profesör mah- küm oldu Muğla'da ma arif MUGLA, 4 A.A. — Maarif Vek: in prorramına tevfikan yapıla 20 senelik mektep inşası progr İ mr, wilüyetimizce tasvip edilmiştir | Bu programa göre dağımk ve nüfu İ zu az köyler birleştirilecektir. Bunur İ için vilâyet 16 mıntakaya avrılmış Adana Halkevi açılıyor ADANA, 4 A.A. — Ayın 19 and şehrimizde açılacak olan Halkevi i çin fırında faaliyete geçilerek hazır lıklara başlanmıştır. Bugün rebrimi de büyük merasim ve tezahürat ya pılacaktır. IRusya - Bulgaristan SOFYA, 4 A.A. — Sovyet Neft sendikasınmı İstanbul şabesi mümes vii bugün beşveki M... Machanef tarafından kabul edilmiştir. Bu mü Kadın tayyareci | int, Sovyet Rusya ile Bulgaristan LE BOURGET, 5 A.A. — Hava | arasında takas sistemine müstenit ti geraitinin fena olması dolayısile ka- | cari mübadele bulunmak imkâ dın tayyareci Helâne Boucher, bu- | etrafında cereyan etmiştir. gün için mukarrer olan Paris - Sak | Rusya'dan makine, petrol ve müş gon seferini tehir © mecburiyetinde | temilât; vesaire ithal o mwkabilinde | pur karaya oturdu Iİ BÜKRES,S AA: — 7000 ton | buğday mekletmekte olan Romulus ismindeki Norveç vapuru Köstence yakininde Tatain körfezinde karaya oturmuştu kalmıştır. | Bulearistan için hayvan tütün meb İ O TOURS, 5 A.A. — Tayyareci | dat gül vesair ihracı mevruubahistir İ daidy Bailey, Chartres ve Abbeville | © Başvekil Neft Sendikası mümes tarikile İngiltere'ye dönmek için dün | sillinden tetikik edilmek üzere tahri İ önat 14,50 de bura tavyare karargâ: | ri bir teklifte bulunmasını rice etmi hından hareket etmistir. ör