17 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

17 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Grand Hotel Martha Eggert, Pritz Erner ik'in bu haftaki filmi bi- dar. Filmi söyle anlatabiliriz: bir rendevu almağa muvaffak olur, İmağa mu : zevkinden etekleri zil çalarak bu ilk yi lövunun büyük akşamı için giz olan | kaybolur. Biraz sonda acı “Düşkün kadın,, filminde Greta Garbo ve Clarek Gable mavi bir köpek balığı ” fary, lir. Filhakika bu deniz canavarının giti İ sıvr; kanadı banyo yapanların pek isinde görünür. Herkes kumsala kaçtığı esnada banyo yapan kızların en iştihaaveri olan Nikolin, bir işaret dubasının ö- | zerine tırmanır. Onan | kent bir zaman için kurtulduğu anla pek muvak- sılmaktadır. Çünkü köpek balığı mü temadiyen dubanın etrafında dolaş makta ve gittikçe dubaya yaklaşmak tadır. O zaman Pataşon © eline bir bıçak alarak kemali cesaretle suya a- tılır ve herkes, ennavarın kanadı kay hire | boluncaya kadar su altında cereyan eden müthiş bir mücadelenin şahidi olurlar, Sonra suyun yüzünde önce ” | Pataşon ve arkasından da uzun Pat tallandığı yerden çıkar ve onu gö Tex Aşaz için oradan çekilmekten balın bir çare kalmaz. Pat ve Pataşon Opera sineması Pat ve Pataşon Kline bir filmini gösteriyor. Kövvetli bir güre ri ve dan ön iyor ui Pı » bunun ” | şekkür * | oturmakta olduğu bir e alkışlarla kar #ılanır ve Nitolinin halası melesi görürler. Nikolin makamında halasila malikâneye davet eder. Fakat bu davete gitme- kârları mı onları te. i) den evvel hizmeti askeriyelerini yap #nak için kıt'alarına gitmek mecbu- Fiyetindedirler. Köpekleri “Vaps” In birlikte gitükleri hizmeti askeriye geçirdikleri tohaf | vakayii anlatmalı zaittir © sırada Nikolin halasının malikâ nesine gelir ve omu. tarif olunmaz | bir arişiklik içinde bulur. Halâsınm i hemen hemen tekmil ai- alelacele bir şeyler | Evin içi, üzerine Pat, ortadan | Sını, | Haftanın Filmleri Majik: Galiçya cephesi Artistik: Grand Hotel Melek: Arsen Lupen Elhamra: Halhin kizi Glorya: Düşkün kadın Opera: Çifte çavuşlar an | izin muşanlanmış ve nişanlı da Pat ve Pataşonun bulundukları müfreze irlike; | de bulunmaktadır. Askerler gelirler. Pat ve Pataşon gayrı muntazar bir surette Nikolini karşılarında bulunca, bunu bir hüs- Dü tali telâkki ve Nikolinin | hales- körlarından birine desti | izdivaçını ve muhakkak nazarila ba- Bir san'atkârın Pat ve Palayan baliisinm müma vefatı aaatime rağmen Nikolini askerler ta- 16 (A.A.) — rafından tertip edilen bir damalı ça- Gram leg 5 en çi “Fe | land işin Takma van SARİ lx lo Chat” ismi verilen mep- Ayni zamanda gizli nişan mese | lesi de meydana çıkar ve zavallı Pat ve Pataşon, bu sefer de | gene geç kaldıklarını anlarlar, Joanne Gravteri mizacini ve sırık | zevkini gösteren şey de yoktur. haibesinin zekâ- inceliğini, kültür derece" ” yanın şöyle duruşunda sini. ve hassasiyetini gösteren aynadır. Her hangi bir mobil- bile ne derin bir ifade vardır. Bir çe kıymetli ve ağır eşyayı araya (getiriniz, fakat zevksiz döşeyiniz. O kadr kıy | Giindi Düşkün kadın Greta Garbo, Clarck Gabie Beyaz et tacirleri bazı genç ka-| dinları artist ismi altında yabancı memleketlere götürüp onları orada kilâtı vardır. Düşmüş bir kadını asla tahkir ct- meyiniz. Kim bilir zavallı kadın ne a- ğır bir yük altında sukut etmiştir. En feci, böyle kadınları kurtar- lâzım olan küçük bir mu- İ habbetin kendilerinden © esirgemek, ve gittikçe çukurdan çukura yuvar- Inodıklarmı görmektir. M. G. M. bu mevzuu anlatan bir filmi vardır ki, Glorya si, gösterilmektedir. ” Düşkün kadın ” ismini taşıyan | bir filmi Greta Garbo gibi en büyük | bir yıldızla ve Clark Gable gibi de İsmi gittikçe büyüyen bir artist çe- virmişlerdir. Bu filmin mevzuu şudur: “ Helga emcasınm kendisini zor la evlendirmek istediği adamdan ve j sefil bir hayat geçirdiği çiflikten ka- cıyor, bir köşkün bahçesine saklanı- yor. Köşkün sahibi, Rodney Spencer isimli bir mühendis, onu buluyor ve bir müddet mesut bir hayat yaşıyor Tar, Spencer, Helga evlenmek istiyor, Ailesinden izin almak © üzere onu yalnız bırakıp gidiyor. Bu esnada amcası Helganm bulmuştur. Helga ondan kurtulmak (için kaç yor. Bir ennbazaneye | iltien ediyor ve Burlingham ismindeki canbazane müdürünün mecburi metresi oluyor. Zira bu adam ancak bu şartla Onu amcasına karşı müdafan (edeceğini söylemiştir. Spencer dönüp (bu hali görünce Helgayi terkxdiyor, Helga :xe gün- den güne sn ediyor, nihayet Su- zn Lenoks ismi ile Nevyork polis müdürünün metresi oluyor. Bü ara- hk, polis müdürü Spenceri ona tak- dim edince ikisi de şaşıyorlar ve Su- zap kendini tekrar ona vermek isti- yor, Spencer bu hissin manası ân lamıyor we kendisine Adı bir kadına yapılan muameleyi yapana, 100 do- larlık bir banknot veriyar'i 7 Suzan hiddetleniyor, Spencerin ev lenmesine manı olduğu gibi'bir ta- kım borsa muameleleri ile onun ser- vetini de mahvediyor. Fakat Spen- cerin kendini içkiye o verdiğini gö- rünce imdadma koşuyor. San Fran- sicoda olduğunu hab” ship gidiyor. | Lâkin geç kalmıştır, Spencer Javaya İ hareltet etmiştir, Suzan oraya da gi- diyor ve nih iy t kendesini bir mey. hanede buluyor. Orada onun yüzün- den bir kavga çıkıyor, Spencer ağır surette yaralanıyor. Suzan onu alıp tedavi ve iyi ediyor. Nihayet aşk ga lip gelmiştir ve artık beraber yaşa. yacaklardır.” hur canlı resimleri vücude ge- tiren Avusturalya'lı Lat Sul. livan 45 yaşında olduğu halde ölmüştür. evinde metli olmıyan, sade, lâkin gü- zel eşyayı da zevkle döşeyiniz. İ İkisinin arasındaki fark bariz- İ dir. Demekki eviniçindemo- bilyadan ziyade (hâkim olan! kadının zevkidir. fuhşa sevkederler. Bunların bir tes-| ,, ile birlikte Urfaya İ dir Bir kaymakam attan düştü ANKARA, 15 — Kemah kay- makamı Tevfik Bey mahalli me- muriyetine giderken Giresun ile Şebin Karahisar arasmda (Eğribel denilen yerde attan düşmüş, aya ği kırılmıştır. Tevfik Bey şebin Ka- rahisar memleket hastanesine ya Kaza ile Sıhhiye Vekâleti faz “lmş, Tevfik Beyi te davi Sıvgıtan bir Operatör göndermiştir. Dahiliye Vekili Şük rü Kaya Boy de evfik Beyin hatı rını sormuştur. Urfa yolları URFA, 15 — Vali Nizamettin Bey ilk iş olarak senelerden beri bir türlü inşaatı bitiliremiyen Ak çekale - Urfa yolunun bu sene bi Ürilmesi için Nafin mühendisliği- De emir vermiştir. Urfa iktısadiyatına ve iktisadi yatının inkişafına çok yarayacak olan bu yolun bitirilmesi için faa liyete geçilmişti İnşaata üç koldan başlanacak tr. Urfaya kırk beş kilo metre mesafede bulunan Akçekale istas nu bu yolla Urfaya bağlandıktan sonra ticari eşya çabıN ve çok ko laylıkla nakledilebilecektir. Ayrıca Urfa » Birecik ve Ur- fa - Siverek yollarına da ehemmi yet verilmektedir. Bu yollara da Şubat on beşten sonra inşaata baş İanılacaktır. Erzincan umumi meclisinde ERZİNCAN, 18 Vilâyet Meclisi umumi içtimalarına de- vam etmektedir. Bu seneki içtima larda çok hayırlı işler görülmek- tedir. Ezcümle âzadan bir zat Er zincanm maarif hayatında birçok varliklar gösterdiğinden bahisle bir lisenin açılması hakında takrir vermiştir. Azadan Riza Bey bu teklifi musip görerek bazı izahatin bera ber müdafaa etmiştir. Vali Beyin teklifile takririn Maarif Encüme nine havalesi kabul edilmiştir. Zonguldakta dul kadını boğanlar Zonğuldaktan yazılıyor: Ge- çen hafta Ereğlide bir cinayet ol muş, Esma H. isminde bir dul ka din boğularak öldürülmüştü. Yapılan şiddetli tahkikat neti gesinde, kadının parasına tamsan boğulduğu ve faillerin Kurtlar kö yünden Çıdık Mustafa, Bedir, Ka Tabiber, Kara Halit, Pamuk Ali namındaki şerirler oldukları mey dana çıkmıştır. Bunun üzerine A- laplt Nahiye müdürü Zühtü Bey katilleri kalatarak nezarethaneye Almıştır. Caniler müvacehe neti- cesinde cinayetlerini itiraf etmiş- lerdir. Katillerden Bedirin akrabası maktüle Hanımın kom- üzerine Alaplıya desi alınmıştır. Kadın, evvelâ ci- nayetle alâkasını etmişse de, sonra, katillerin her şeyi itiraf ettiklerini duyunca fücceten öl- boğdukları kadından aldıkları paraların yerini söyleme mekte, her biri diğerinde olduğu. nu söylemektedirler. il yerde gömülü tar. Hepsi de sabıkalı ve maruf ş6- canilerin evrakı ad rirlerden olan liyeye verilmistir. Orduya su I Getirilecek li. Suyun getirilmesinde vali çok büyük himmeti | dokunmuş- tur. Bunun için belediye heyeti bu suya Nazif Bey suyu ismi konul. intihabı yapılmıştır. Reisliğe eski Belediye reisi Rifat Bey intihap edilmiştir. o Muhasebei i hesabıma Avrupada tahsil © eden gençler birer birer Orduya dön- mektedirler. Bu gençlerin memle- ketimize çok büyük faydaları do- ıktadır. Meselâ - lektrik fabrikası müdürü A: Bir buçuk milyon defter sigara kâğıdı çen gün İmış, 25 kişilik bir kaçakçı kafi» İndi Bir Böçil miyon defter diğe ra kâğıdı, on yük ipekli kumaş ve | rabalar saire yakalanmıştır. Kaçakçılar ele geçirilen wen İ senede ikmal Dut rakısı Şebinkarahisarıda ihmal etmemeli ŞIBINKARAHISAR (Mil liyet) — Şibinkarahisar hak- kında evvelki mektuplarımda tarihi bazı malümat vermiş tim. İnkişafa müstait olup ida- | gir bakkal recilerimizin ufak bir himme- tine muhtaç olan buradaki “küçük sanayiin” bugünkü va- ziyeti pek fenadır. Mürtefi bir yaylüda bulunan Karahi- sarın san'ate fazla ehemmiyet vermesi lâzımdır. Burada mil. yonlarca okka © çok şerbetli dut çıkar. Vaktile bunlardan rakı imal edilir ve çok nefis olurmuş. Müskirat idaresi bu- rada bir rakı imalâthanesi vü- cude getirse mevsiminde yer- lerde kuruyup giden şu güzel | meyvadan hem ucuz ve hem de çok nefis rakı ve hattâ li- körler imal edilebi Bura- nm bir mesiresi hül inde ©- lan Tamzardaki mensucat tez gâhlarını teksir ve daha fenni bir şekle sokarak imalâtı tez- yit ve desen itibarile rağbeti celbedecek bir hale getirmek için ufak bir şirket teşkili lâ- zımdır. Kasaba merkezinin yeni ye ni yapılmakta olan binaların aralarındaki yollarının beledi- yece geniş bir hale ifrağı ve bugünkü mezbelelikten ibaret şirkin o manzaraların derhal kaldırılmasını belediye en bi- rinci vazife edinmelidir. Çok mühüm bir iş olmakla beraber kışın münakalâtr ka teden Karahisar — Gireson yolunun tayin edilen güzergâ- hm takibi suretile bir kaç edilmek üzere muntazam bir sây ve program ile derhal inşasına lâzımdır. Memleket sularına karışan diğer suların ayrılarak esas. memba yaç vardır. Memleketin maari fine ve imar işlerine çok alâ- ka gösteren yeni valimiz Fer- ruh Beyden vilâyetimiz çok ve ciddi himmetler bekliyor. Şebinkarahisarında müsamere ŞİBİNKARAHISAR (Mil- liyet) — Muallimler birliği ta- rafından valimiz Ferruh Bey ile refikaları Hanımefendi şe refine evvelki akşam bir mü- samere verilmiş ve bu mü; mere çok güzel ve samimi bir | halde devam etmiştir. Vali B. bu hafta ikametgâhlarında bir balo verecektir. Bu vesile ile de memlekette mahsus dere cede nümayan olan ve günbe- gün ilerilemesi tabit bulunan inkişaf ve terakkinin yeni bir merhalesi daha atlanmış ola- caktır. Birbiri arkasına ölen maznunlar İzmirden yazılıyor: Geçen- lerde Gördöste bir katil filinin maznunu olarak üç şahsın sır. tı sıra öldükleri yazılmıştı. Ad liye mahafilinde ehemmiyetle ve Gördöse Adli- | mizde çok - | rek tekrar idam kararı verilmiş- Bir bakkai dük- kânında hırsızlar Ordudan yazılıyor: Şehri cür'etkârane bir mağaza hırsızlığı (Oolmuştur. Polis karakoluna çok yakın bir mevkide bakkallık yapan Selânik mübadillerinden Ri- fat ve Halit Efendilere ait kâ- iye mağazasının ar- ka duvarından bir adam gire cek kadar delik açılarak içe- riye girilmiş ve para çekmece sinde mevcut bulunan otuz ye di lira kadar bir paranın aşı rıldığı görülmüştür. Meseleye vaziyet eden polis mağaza et- rafında yaptığı tetkikat neti cesinde delinen duvarın dibin de otomobil lâstiklerinin © 4ö- külmesine mahsus bir demir anahtar bulunmuştur. Deliğin yanmda bulunan kayış ile lâs- tik anahtarının da sabıkalı gü ruhundan Ahmet adlı bir 40- före ait olduğu tahkikat neti- cesinde anlaşılmıştır. Bu hır- sız derdest olunarak adliyeye teslim olunmuştur. Bir katil yakalandı İzmirden yazılıyor: 930 se mesinde Balikesir ile Kütahya arasmda inşa edilmekte olan demiryolu üzerinde ve 173 üm- cü kilometrede bir cinayet ol muş Nazif Ef. isminde bi Fazlı adı bir amele tarafım. dan öldürülmüştür. O vakitten beri aranmakta olan katil nihayet Kemalpaşa ve jandarmalar ta: | rafmdan tutulmuştur. Jandar- ma muhafazasında İzmire ge- tirilen Fazlı, cinayette alâkası | olduğunu inkâr etmektedir. Erzurumun Hasankale ka. zasında Tenzile köyü halkın- dan (İbrahim oğullarından Halil oğlu Fazli ismini taşı | yan bu adam; katilin fotoğra- fmda görülen şahsin tam ken disidir. Jandarma muhafaza. © sında Bergama tarikile Balıke sire gönderilmiştir. : Remi isminde bir kumar ! Cebelibereketten bildirili. | yor: Burada Remi isminde bir kumar oyunu başlamıştır. Bü: | tün ahalinin merak sardığı bu oyun maalesef burada aile büt çeleri üzerinde tahribat yap. maktadır. Bu cihet şehrimiz Emniyet memurluğunun da nazarı dik- katini celbetmiş ve oyun şid. detle menolunmuştur. o Emni- yet memurunun bu i memnuniyeti mucip olmuştur. Konyada yeni bir cemiyet Konyadan bildiriliyor: Şeh rimizde şekerci, şekerleme ve helvacılar cemiyeti o namında yeni bir cemiyet teşekkül et. miş ve idare heyetlerini . seç. mişlerdir. Samsun fırka reisliği JAMSUN, 15 — Samsun fırka reisliğine tayin olunan Antalya mebusu doktor Nazif Bey tetkik lerine devam etmektedir. zif Bey dün de umumi meclis âzala- rile vilâyet bütçesi etrafında bir hasbihal yapmıstır. Burnovada sana- toryom İzmirden yazılıyor: — İzmi, İ bir sanatoryuma ihtiyacı var. Sıhs £ hat ve İçtimai Muavenet Vekâleti K bunun için Yamanlar dağında tet- kikat yaptırmıştı. Hükümetin Yax $ manlarda yaptıracağı sanatoryum | büyük ve memleketin mühim || ihtiyacia cevap verecek, kâfi İl i i gelecek derecede büyük ve son sistem olacaktır. Haber aldığımıza göre yakım da Burnava'da da bir sanatoryun açılacaktır. Bunun için Bürnava” Ül da geniş bir bahçe içinde güzel Ül bir köşk kiralanmıştır. Sanatoryu maun açılması için | hazırlıklara başlanmıştır. Bir idam kararı Hiyaneti vataniye ile mazmun Azizan köyünden i hakkında Erzurum Ağırceza mahkemesi tarafından evvelce ve rilmiş olan idam kararı usul noke tasından Temyiz mahkemesince , mesince bu cihetler ikmal edile Sİ tir. Temyiz mahkemesi bu kararı muvafık gördüğü takdirde ber. Çİ mucibi kanun Büyük Millet Mec ( lisine takdim edecek ve Büyü Millet Meclisi de tasdik ederse iv dam kararı infaz olunacaktır.