23 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

23 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Süt veren annelere 1 — Bahçekapısında Dördüncü Valıf handa Ziraat Ban- kasının boşalttığı zemin katta ve eski postane tarafına müsa- dif dört mağaza ve üstündeki asma kat ve altındaki Obodu- rum ve merdiven arasındaki oda teslimi tarihinden 935 se- nesi Mayıs nihayetine kadar kiraya verileceğinden zarf usulile müzayedeye konmuştur. İhalesi Martın on bi- rinci cumartesi günü saat on beşte İstanbul Evkaf müdiri- yetinde Encümeni idarece yapılacaktır. 2 — Tutmak istiyenler müzayede ve münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesi mücibince teklifnamelerini bir zarf derununa koyarak mühürleyip üzerine isimlerile şöh- | retlerini yazarak bu mübürlü zarfı ve 2025 lira miktarmdaki | teminatı muvakkate makbuz ilmühaberini veya ayni mik- tarda banka kefaletnamesini diğer mühürlü bir zarf içine koyarak üzerine teklifnamenin bu mahallin isticarına ait ol- duğunu yazacaktır. 3 — Müzayededen evvel teminatı muvakkate suretinde ve ikinci madde mucibince verilecek miktar - ihaleden sonra on gün zarfmda müddeti icara ait miktar ihale üzerinden yüz- de on beş teminatı kat'iyeye iblâğ olunacatkır. 4 — Talipler teklif mektuplarmı ihale günü saat on beşe kadar İstanbul Evkaf müdiriyetinde encümeni idare riyase- tine vereceklerdir. 5 — Talipler varidat müdürlüğü akarlar kalemine müra- caatla umumi şartnamenin bir suretini alırlar. Müzayedeye girenler işbu şartnamenin ahkâmını tamamen kabul ve altını imza ederek yukarda (ikinci maddede yazılı teklifname ile birlikte mühürlü zarfım içine koyacaklardır. (712) Satılık Emlâk Bidayet ilân Nihayet ilân 9-2-933 9-3-933 Kiymeti muhammenesi Ur Kuruş 708 26 140 Altımermer'de Seyitömer mahallesinde Si- livrikapı caddesinde 708 - zira 26 - santim Yolgeçen camii arsasının tamamı. Balat'ta Hacıisa mahallesinde Tahtaminare caddesinde eski 234 yeni - 214 No.lı üstün- de odaları müştemil mağazanın 1/6 hissesi. Yemiş'te Ahıçelebi mahallesinde Limoncu- lar caddesinde eski - 35 yeni - 12 No.lıkâ- gir mağazanm 6/120 hissesi. Fatih'te Kirmasti mahallesinde Çarşamba caddesinde Kirmasti sokağında 207 - metro | murabbaımda olan Kirmasti camii arsası, Balat'ta Karabaş mahallesinde Balat cadde- sinde eski - 114 - 112 yeni - 122 No.lı 930 arşım arsadan 110 - arşın üzerine mebni maa bahçe hanenin tamamı. Şehzadebaşı'nda Muhtesipkaragöz mahalle- sinde Yeniyol sokağında eski - 20 yeni - 12 No. İr ve 120 - arşm bir kıt'a arsanın 1/2 his- 40 © sesi, Silivrikapı'smda Cambaziye mahallesinde Hisardibi sokağında 3 No. lı Gazi İbrahim Paşa camii meşruta hanesi. Edirnekapı'sında eski Hacrmuhittin ve yeni Haticesultan mahallesinde Sulukule cadde- sinde eski ve yeni 14-16 No. lı bahçeyi muh- tevi hane ve ahır mahalli. ;, Yukarda yazılı emlâk 9-2.933 tarihinden itibaren dört « hafta müddetle satılığa çıkarılmıştır. İhalesi 9-3-933 per- i şembe günü saat 15 tedir. Satın almak istiyenlerin hizalarn i da gösterilen kıymeti nisbetinde yüzde yedi buçuk pey akçe- “leri veya Banka kefaletnamelerile beraber ihale günü ve saa- © tine kadar Çemberlitaş'ta İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Mah “Jülât kalemine müracaatları. (559) ILAN TARİHİ 23 Şubat 933 © Kiymeti mubammenesi Lira o Kuruş 200 00 İHALE TARİHİ 25 Mart 933 Mahmutpaşa'da Sururi mahallesinde Çifte- saraylar caddesinde eski 32/34 yeni 24/26 No. lı 2 dükkânın nısıf hissesi, Tamamı 326 metro terbiinde | bulunan Ka- dirga'da şahsuvarbey mahallesinde saza soakğında 15/17 No. İz arsanın tamamı, Beyoğlu'nda Kamerhatun mahallesinde Kal yoncukulluğu caddesinde 29/37 No. h gazi. nonun 840 hisse ;“ibarile 30 hissesi, Büyükayasofya mahallesinde Soğukçeşme caddesinde 3 No. İı üstünde odayı müştemil halen işkembeci dükkânmın 3072 hissede 32 hissesi, Balâdaki emlâk 23-2.933 tarihinden itibaren dört hafta müddetle ilâna konmuştur. İhalesi 25-3-933 cumartesi günü saat 15 tedir. Taliplerin kıymetinin yüzde yedi buçuğu nis- betinde pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf o Müdiriyeti binasmda Mahlülât kalemine müracaatları. (810) 652 00 2216 408 96 . .. yas yasuo İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: © Nümunesi veçhile (100) adet su kovası pazarlıkla satın | almacaktır. Taliplerin nümüneyi gördükten sonra fiat ver- mek için 047,5 yüzde yedi buçuk teminat akçelerini hamilen 27-2-933 pazartesi günü saat (15) te Galatada Alım satım ni miiracantl; i | | İ babınn, MİLLİYET PERŞEMBE © 23 1933 Sıra No. Semti Me billesi Sokağı 30 185 186 187 188 189 190 191 192 79 97 Pey akçeleri vw No. hsı kapalı zarfla diğerleri Okçularbaşı Arayıcıbaşı Odabaşı Fıçıcı Köybaşı caddesi Beyazıt Kadıköy Bakırköy Beyoğlu Yeniköy Eminbey Osmanağa Zeytinlik Hüseyinağa Panaya ö Ayanikola Fırın Küçükmustafapaşa Mollahüsrev Küçükmustafapaşa Yedikule İmrahor İlyasbey Kuyulubakkal Kocamustafapaşa (o Hacıhüseyinağa Nuri Ef, Beyazıt Beyaz t Kalaycılar Kandilli Kandilli Yenikuyu ale bedelleri nakden veya s.o Fatih Malmüdürlüğünden: Eğrikapıda Avcı bey mahallesinde İvaz efendi sokağın- da atik 89 cedit 91 No. lı hane bedeli defaten ve peşinen tedi- ye edilmek üzere 11 Şubat 933 tarihinden 7 Mart 933 tari- hine kadar 25 gün müddetle müzayedeye konulmuştur. Ta- liplerin 7 Mart 933 tarihine müsadif salı günü saat onda Fa- İMOTTEHİT ÇİMENTO VE İ ANONİM ŞİRKETİNDEN : | dan alınan makpuzlar heyeti umumiye caatları. (629) ASLAN VE ESKİHİSAR SU KİRECİ FABRİKALARI | İLÂN Ticaret kanununun 386 ncı ve şirket mukavelenamesinin 46 ncı maddeleri mucibince Aslan ve Eskihisar mütte bit çimento ve su kireci fabrikaları a- norim şirketi hissedarları, şirket yuka- velenamesinin bervechiati (o üç madde sinde icra edilecek tadilâtı müzakere eylemek üzre, 1933 senesi martının 28 acı pazar günü saat 16 da Galatsda A gopyan banında şirket merkezinde imi kat edecek fesbslâde heyeti umumiye İç timaına davet olunurlar. 1) 14 ncü maddenin bervechiati ta dili; Şirketin umur ve masalihi heyeti u- mumiye tarafından mansup ve üçten de kuza kadar âzaden mürekkep bir mec- Tisi idareye ibale olunur. Meclisi idare âzalık müddeti üç 46 nedir. Her sene kidem itibariyle bunla- rin sülüsü teçtit olunur. 2) 28 nci maddenin bervechinti tadi- W Davetnameler yevmi içtimadan könkel 15 gün evvel gazetelerle ilân kılmacak- tır. 3) 35 nci maddenin bervechiati ta- dili: tin temettüatı safiyei seneviye- sinden Evvelâ, bilâ istisna hisselerin cümle *ine faiz olarak bedeli tesviye edilmiş- sermayeye yüzde altı itasına kifayet © decek meblâğ, Saniyen, ihtiyat akçesini teşkil et- mek üzre temettüatı mezbarenin yüz- de onu ifraz olunduktan sonra baki ka- lan kısmı sureti atiyedeki £ 1 — Yüzde beşi meclisi idare âze- Karına, 2 — Vüzde onu mücssis hisseleri as | i 3 — Yüzde seksen beşi hisse seriede- | ta ashabına tevzi olunur. Ticaret kanununun 385 nci maddesi mucibince hissedarlardan bir hissesi © lata da işbu müzakereye iştirak ve rey ita ctmeğe bakkı vardır. Ve birden zi- yade hissesi olan zevatın reyleri hissele- ri nisbetinde tezayüt eder. Mezkür içtimada hazır bulunmak is- teyen zevat ticaret kanununun 371 nci | maddesi mucibince içtima tarihinde lâa kal bir hafin evvel hisselerini Galatada Doyçe Oryentbank gişelerine tevdi et- | mmelidirler.. Diğer bankalara tevdi olunan hisse 6€ | medatı mukabilinde mezkür - bankalar- ye dahil olmak üzre Doyçe Oryentbam- ka tevdiat © mahiyetinde olmak üzre #mezkür bankaca kabul olunacaktır. th malmüdürlüğünde müteşe kkil satış komisyonuna müra- | dan alınan makpazlar heyeti omumiye İ ye dahil olmak üzere Doyçe İ müsadif Perşembe İ Mahmut Paşa'da Mehmet Paja Hanm- lü ASLAN VE ESKİHİSAR MÜTTEHİT ÇİMENTO VE| SU KİRECİ FABRİKALARI ANONİM ŞİRKETİNDEN : İLÂN Ticaret kanununun 361 nci maddesi- yle şirket mukavelenamesi | ahkâmına tevfikan Aslan ve o Eskihisar müttehit çimento ve su kireci fabrikaları anonim şirketi bissedarları 1933 senesi martı nun 26 ncı pazar günü saat 15 te Gala- da Agopyan hanımda şirket merkezin. de inikut edecek adi heyeti umumiye içtimama davet clunurlar. RUZNAMEL MÜZAKERAT 1— Meclisi icare raporu ile murakıp raporunun kıraati, 2 — 1932 senesi muamelâtma ait he sabatın kabulü ve meclisi idare âzası- nin ibrası ve senei mezküre | netayici Tıkamelâtine dair meclisi idarenin teke- iy Fosfatlı Şark Malt Hülâsas | peri in oO) İstanbul Ziraat Bankasınd 3 — Umuru şirketin idaresine süre- ti mahsusada memur edilen &za nida- tımın tespiti, 4 — Meclisi idareden çıkan iki Aza nın yerine yenilerinin intihabı, 5 — 1933 senesi için bir marks im- tihabiyle aidatının tespiti ve murakibin mazereti halinde ifayi vazife etmek üz ve diğer bir zat intihabı. Lâskal 25 hisse senedine malik olup ta içtima mezkürde hazır bulunmak is- tiyen zevat ticaret kanununun 371 nel maddesine tevfikan içtima tarihinden €n az hir-hafta evvel hisselerini Gala- tada Deyçe Oryontbank gişelerine tev- di etmelidirler Diğer bankalara tevdi olunan hisse sepedatı mukabilinde mezkür bankalar Oryent- benku tevdint mahiyetinde olarak mez- kür bankaca kabul olunacaktır. İstanbul, 21 Şubat 1933 MECLİSİ İDARE EMLAK VE TİCARET TURK ANONİM ŞİRKE- TİNDEN : Emlâk ve Tictsst Türk Anona Şir keti hissedaranın 23 Mart 1933 tarihine dünü sent Ilde | da Sirketin merkezinde sureti vukubulacak içtimada hazır ları rica olunur; Ruznamei müzakerat : 1 — Meclisi İdare raporunun kıraa- iyede bulunma- 2 -- Biurakıp raporu 3 — I932 senesine sit bilânçonun kı- İstanbul 2 4 ybat 1933 MECLİSİ İDARE EE Re eye Bir Alman ailesi Hareket hasebile Maçln'da İzmir Palas'ta 7 Na. lu 4 odalı ve mutbablı bir apartmanın bütün eşya ve mef- ruşatı 1 Nisandan itibaren satılıktır Fevkalâde manzarası ve üstü kapalı balkon ve taraçası havi apartıman da kiralıktır. Tafsilât | alındıktan sonra 5 edilmesi. raati ve tasdikiyle Meclisi İdare azası nın ibrası, 4 — Müddeti memuriyeti hitam bul muş olan Meclisi İdare azalarının yeri ne yeni aza tayini. & — 1985 seresi © için bir Murakıp | tayini ve tesviye edilecek olan ücretin tespiti, 2 Heyeti umüumiyeye asaleten ve vekâ- leten iştirak edebilmek için hissedara- mın iâakal 50 hisseye malik olmaları ve histe senetlerini nihayet 18 Mart 1933 tarihine kadar şirketin merkezi idaresi- | De tevdi evlemeleri iran de Kullanınız sütünüzü arttır Çocukların kemiklerini Kuvvetlendirir an: Emlâk © Hissesi Hisseye göre | No hammen kıym Kürg'r üç dükkân ve üstü hane 23,25,27 897 T.L Ahşap bane 700 Ars zirâ 96 200 " n 100 600 Kârgir firm 5200 Hane Kârgir dükkân Ahşap hane 12/84 Tamamı 400 800 1200 250 240 ın 3/10 Kirgir dükkân Ahşap hane ve bahçe ayrı mübadil bonosu ile ödenmek Grere yukarıda evsafı yazılı gayrı menkullerden 188 « arttırma suretile satışa çıkarılmıştır. Kat'i ihaleleri 6-3-933 pazartesi günü saat on beştedir. Arzu ed Harbiye Mektebine Talebe Kaydı Kabul Talimatnamesi.. Madde I — Harbiye mektebine aşağıdaki şartlar höi Türk talebesi her sene Milli Müdafa Vekâletince tensip o İunacak ihtiyaç © nisbetinde kaydi kabul olunur. “ A” tam devreli lise veya muadili olduğu Maarif Vekâ letince musaddak Türk veya ecnebi mektepler mezunuolmal veyahut hususi mekteplerde veya şahsi olarak ayni derece de tahsil gördüğünü iddia edenler Maarif liselerinden birisin de bakalorya imtihanmı muv affakiyetle verdiğine dair şeha detname ibraz etmek ve Türk diline tam vakıf bulunmak. “B”717yaşmı bitirmiş ve 22 yaşına olmak. “ C” Vücudunun teşekkü lâtı ve sıhhati orduda ve hel iklimde faal hizmete müsait bulunmak “emir ve kumanda. ya sekte verecek rekâketi lisa niyesi bulunanlar alınmazlar.” “ D” Kusursuz vaz'ı tavır ve ahlâk ve seciye sahibi ol- mak. “E ” Ailesi hiç bir sui hal vefena şöbret sahibi olma- mak. Madde 2 — Birinci maddedeki şartları haiz olanlardan İstanbul'da bulunanlar her sene «Mart başında doğrudan doğruya Harbiye Mektebi ku mandanlığma ve İstanbul heri” cinde bulunanlar bulundukları mahaldeki en büyük Askeri kumandan veya askerlik şubesi riyasetine en geç TTemmüz nihayetinde Harbiye mektebinde bulunacak veçhile istida i- le müracaat ederler. Ve istida larma şu kâğıt ve vesikala bağlarlar. “A” Nufus tezkeresi, hü viyet cüzdanı veya resmen mu- saddak sureti, “B” Musaddak sıhhat ve aşı vesikaları “ Aşı vesikasrl OK askeri tabiplerce hemen ve meccanen aşı yaptı rr. “C” Mezun bulundukları metkebin şehadetnamesi hu susi surette İise tahsilini görü p te lise ve bakalorya imtihanı nı muvaffakiyetle (verdiğine dair her hangi bir lisenin baka. lorya şahadetnamesini veya bunların musaddak suretleri. “D ” Mektebe kabul oldu ğu takdirde askeri kanunun ni- zamları ve talimatları tamam en ve aynen kabul ettiğini na- tık velisinin ve kendisinin bir er taahhütlü senedi saralı, uy- ku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpmmak hastalığına müptelâ olmadıklarına dair ta liplerin velilerinin taahhütna- meleri.” Bu gibi hastalıklardan, biri ile, mektebe girmezden evvel, malül olduğu bilâhare a nlaşılan talebe mektepten çıka- rılır ve o zamana kadar o tale be için hükümetçe ihtiyar olu-! nan bütün masraflar velisind en tazmin ettirilir.” 3 Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Kumaşı ambarda mevcut kumaştan verilmek ve astar ve levazımatı saire ve imaliyesi müteahhide ait olmak üzere bes bin dört yüz on bir kışlık ceket ve sekiz bin dört yüz otuz dört kışlık serpuş ve dört bin kışlık tozluk ve beş bin besi yüz kışlık pantalon imaliyesi münakasası 15-3-933 çarşam. lerin bankamıza müracaatları. Şartname bankamız kakısna asılmıştır. Senci haliye vergisile belediye rusumu müşteriye aittir. i henüz girmemiş İ ba günü saat on dörtte hepsi bir talibe veya kalem kalem a rı ayrı taliplere ihale olunabili kaydile yapılacağından talip lerin şartnameyi görmek üzer e her gün ve münakasaya işti- rak için talip olacakları kalem lere ait ilk teminat ve teklifna melerile mezkür günde muay yen saate kadar komisyonumu- za müracaatları. (811) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Pazarlıkla satın alınması mukarrer aşağıda cins ve mik- tarları yazılı iki kalem malzemenin ayrı ayrı pazarlıkları hi- zalarında gösterilen tarih ve saatlerde yapılacağından talip- lerin şartname ve nümüneleri görmek üzere her gün ve pa- zarlığa iştirak için talip olacakları kaleme ait ilk teminatlari- le beraber mezkür günün müâyen saatlerinde komisyonumu- za müracaatları. (816) Malzemenin cins ve miktarı 454 çift sarı yemeni aman İn. Pazarlık tarihi Günü (Saatleri 28 Şubat 933 — Salı 10'dan ile