9 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

9 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Neden bizde Atletizm İlerlemiyor? Artık havalar yavaş yavaş ısım Mağa yüz tuttu. Bu, atletizm mev müjdeliyen ilk alâmettir. bir kış kapalı sahalarda çalışmak Zaruretinde olan atletler, çok sev- dikleri pistlerine kavuşacaklardır. Avrupada yer yer atlerler ha- fif bir kuvvetle çalışmağa başlı Yorlar. Atletizm hemen hemen her #porun beşiğidir. Sporcular her şeyden evvel mutlaka atlet olmak Zaruretindedirler. Bu, değişmez bir kaidedir. Çünkü esas itibarile Vücrdünü iyi yetiştirmemiş bir a- dam hiç bir sporda muvaffak ola maz. Binaensleyh yukarıda da söylediğim gibi atletizm her spor- unun beşiği Kışın muhtelif #porla az çok uğraşan atletle: baharla beraber pistlere dökülür- ler ve orada kendi classe'blarının antrenmanlarını yapmağa (o baş- arlar, Bizim memlekette maalesef kaydediyorum ki bütün vesaite rağmen bu şubenin meraklıları he men hemen hiç denebilecek bir haldedir. Bizde de her sporcu ev- velâ atletizme heveslenir, fakat bir kaç ay sonra vazgeçer. Bun- dan bir müddet evvel yazdığım bir yazıda da bundan şikâyet et- Miş ve teessüfle kaydetmiştim ki bizde maymun iştahlılık daima ga İp vaziyettedir. Biz ber şeyden em de çok kısa bir zamanda br- kıyoruz. Meşğul olduğumuz şube- Yi bırakmaklığımız için iki veya üç muvaffakiyetsizliğimiz kâfi geli- Yor. Bu hastalık ta en ziyade atle- tzmde göze batıyor. Bir kaç gün Vialettayin bir şubeye çalışan atlet bir müddet sonra onu bırakıyor Ve başka bir şube ile meşgul olu- Yor, ondan da bıkıyor ve en niha- Yet atletizmi bırakıyor. Bu nevi- den zikredebileceğim şahıs aşağı Yulcarı 100 - 150 kişidir. Halbuki her hangi başka bir şu bede de muvaffak olabilmek için behemehal evvelâ: atlet olmak lâ- zumdır. Mevcut atletlerimizin bu gün kü beynelmilel vaziyetine baka- rak göreceğimiz netice pek içler a “ısıdır.Balkanlarda bir türlü sonun Suluğu bırakamıyoruz. Hangi Bal olempiyadına iştirak etmiş i- *ek hüsranla karşılaşmış ve mutla ka sonuncu oluşumuzdur. Bunun sebebini ben sadece alâkasızlıkta buluyorum. Nedendir bilinmez bu #ünün sporcuları bir futboldur tutturmuşlar gidiyorlar. Halbuki bugünkü futbol sistemlerine göre de eyi bir atlet olmıyan futbolcu takımına müfit olmaktan çok u- taktır. Türkiyede atletizm dedi Wiz zaman akla gelen dörtbesi- “imdir. Bu gençler de kabiliyetlerinin en EE elemi ir şey yapamıyor lir. Zaten onlardan daha fazlası Ai istemeğe hakkımız yok. Onlar da'ne yapımlar? Rakipleri kendi iletlerinden çok fazla, bulundük muhit atletizme “kıymet veri- Yor, teşvik ediyor, Neden bizde atletizm i ilemi Yor? Sualinin cevabını ine kali ile telhis etmek lâzem gelirse, şöy le söyleyebilirsiniz: ie Sünkü ona karşı alâkamız yok; Eğer bu alükasızlıke. devam 0, derse teessürle söyliyebilirim ki ÜS beş sene sonra bu şubeyi ka; Maktan başka çare yoktur. Çünkü letizm yapacak adam bulamıyo- Onun için yarayı şimdiden iyi *tmeğe çalışmalı ve bu spora kar * devamlı bir alâka uyandırmalı- Yız. Yoksa yukarıda söylediğim Mabet pek yakındır. Muhteşem ÖZDEMİR anime — — Karnera Avrupaya dönüyor d, Yeşhur Italyan boksörü yakın- vrupaya dönecektir. Bu mü- yiebetle dev boksör'Londra, Pa. Heine müteaddit mü- lar yapacaktır. MİLLİYET EMBE 9 MART 1933 Dünya otomobil sür'at rekorunu kıran Sir Campbell yarışa başlarken AL. Brovn Londrada Meşhur Zenci dünya şampiyo- nu Al Brown'un 5 we vapaca- ğmi evvelce yağimettiz, Nihayet bu te-.x başiadı ve si yahi boksör Menyeri Dave Luni- ansky ile beraber Cumartesi akşa mı Londraya geçmişlerdir. Orada bir kaş maç yaptıktan sonra Al Brown Bruyellide de maçlar yapa cak ve oradan Almanyaya geçe- cektir. Turnenin cereyan edeceği baş ca memleketler bunlardır. Miss) Shiley Amsterdam olempiyadında A- merikan kadın atletleri takımına mensup olan Miss Shily sporu bı. rakıyormuş. Bu kadın 1928 Ams- terdam olempiyadmda dünya ka- dım Yüksek etlama rekorunu kıra- rak kendi recordwouran olmuştur. Bu ünvanı Los-Angelos olempiya- dında bırakmamıştır. Şimdi spor- dan çekilmesi doayısile bu sene Madison da kapalı sahada Atle- tizm müsabakalarında ünvanını müdafaa ei : Miss Shiley spordan vazgeçme- sine sebep artık hayata atılması- dır. Evvelce Miss Shiley mektep ta lebesi iken bütün boş saatlerini sporla geçirirdi. Halbuki şimdi buna maddeten imkâ olmadığı için çok sevdiği spordan çekilmek zaruretinde ka- yor. Kendisine Amotan Athletie Union tarafından resmi atletizm hak-mi unvanı verilmiş ve bade- ma yapılacak resmi şampiyonların atlama (officiele) £ ünvanı veril- miştir. Bundan böyle Miss Shiley sporcu olarak değil fakat hakem olarak gene sahalarda gözükecek- tir. —e— Amerika hiç Canada- yı yenmemişti Patenli Hokeyin babası olan Canadalılar nihayet Amerikaya- mağlüp oldular, Bu haber Avrupada olduğu gi- bi Amerikada da re büyük bir heyecan ve hayret uyandırdı. Ca- padalılar şimdiye kadar kendi i- çatkerdeleri olan bu sporda yenil- memişlerdi. Hayretin, heyecanm asıl sebebi de budur. Günlerce A- ek matbuatı bu büyük zaferin şevki! ün bütün gazeteler çok büyü Suntolarla başlıklar ve bundan behsettiler. Hakikaten bu zafer ender zaferlerden biridir. Yeni bilmecemiz Geçen haftaki bilmecemiz biraz ko lay olduğu için çok rağbet gördü. Bu seferki de ayni kolaylıkta olduğu için rağbet göreceğini tahmin ediyoruz. Bilmece şudur: Spora taallük eden öyle bop tane isim bulumuz ki baş harfi (H) olsun ve şu mânaları ifade etsim: & 1 — Dünyanın en iyi kalecilerinden iri, 2 — Bir kulübümüz. 3 — Macarlarda son sözü söyliyen adam. 4 — Akm $ — Milli bir fatbolcumuz. Kazananlar srasında kur'a çekece ğiz, birinciye Kadıköy maçlarının ili iye de stadyom maçlarının bir davetiyesini vereceğiz. İstirak ediniz 2 ———— İngilterenin en ihti- yar hakemi İngilterenin en eski rugbi ha- kemi M. Frost bugün 64 yaşmda- dır. 50 senedir rugbi ile meşgul dür. M. Forst Londra hakemleri ce- miyeti azasındandır. 21 yaşından beri hakemlik yapmaktadır. Bazı defa bir haftada bir çok müsaba kaları idare ettiği vâkidir. Rugbi- ye âşık bu ihtiyar şimdi boş za manlarında genç oğluna rugbi öğ- retmekle meşguldür. 3 Boksör oduncu Pau- lino evleniyor | Uzun seneler Amerikada kalan | İspanyol boksörü memleketine av Jet ettikten sonra kazandığı do- | Jarlarla bir çok apartıman ve sai- İ re satın almıştır. | Bu suretle bü ikbalini te- min eden Paulino şimdi güzel ve genç bir kızla evlenmek niyetin- dedir. Bazı haberlere nazaran İs- panyol boksörü evlendikten - son- ra boksu terkedecektir. Cürnera son maçında öldürdüğü rakibile karşı karşıya Vines tenisten bıkmış Amerika tenis takımı memleke tine dönmüştür.. Amerikalıların milli renklerini müdafaa eden bu takım üç oyuncudan ibarettir: Van Ryn; Allison, ve E. Vines. Amerika toprağına basmca di- ğer arkadaşlarına hariçte geçirdik leri iyi günleri anlatmaktadırlar, İçlerinde yalnız Vines memle- ketine kavuştuğundan dolayı son derece mennundur. Bunun sebe- bini sordukları zamanVines muha taplarına şu cevabı vermiştir: — “Memleketime geldiğimden dolayı çok memnunum, bunada sebep istemediğim bir çok şeyler. den kurtulmuş olmamdır. Bir kere artık herkese hoş görünebilmek, mütemadiyen tenisten bahsetmek oradan oraya gitmek yok, rahat rahat başımı dinliyeceğim, Çünkü 18aydır mütemadiyen enform vazi | yette idim. Artık bıktım. Şimdi tam 8 hafta elime raket bile almı- yacağım ve tam bir istirahat dev- ri geçireceğim”. Amatör boksörler milli maçı Prağda Avusturya — Çekoslo- vakya amatör boksörleri arasında yapılan milli müsabakayı Çekler 2 ye karşı 14 sayı ile kazanmış- lardır. Avrupada lig maçları Kış mevsimi dolayısile uzun za- mandır tatil devresi geçiren lik maçları tekrar başlamıştı. Yalnız gerek İngilterede gerek Merkezi Avrupada hüküm süren kar fırtı- maları dolayısile ekseri yerlerde lik maçları bir kaç oyuna inhisar İ etmiştir. İngilterede — Ancak dört beş maç yapılabilmiştir. Bu haftanm en şayanı dikkat neticesi Arsenal” in 8—0 gibi yüksek bir sayı farki- le Blaceburn Rovers'i yenmesidir. Arsenal klübü tasnifte birincidir. Peştede — Bu haftaki maçlar kuvvetli klüplerin rakiplerini yük sek sayı farkile yenmesile niha- yetlenmiştir. Hungaria takımı tas nifte birinciliği muhafaza etmek- tedir: İtalyada — İtalyada yapılan lik maçları verdikleri netice itibari- le bilhassa şayanı tetkiktir. İtal- yanın en kuvvetli takımlarından olan Bologn- ve Juventus takım- Yarns berabere kalmış- Viyanada — Fazla yağas kar dolayısile ancak üç lik maçı oyna- nabilmiştir. Haftanın sürprizi W. A. C. nin Wacker tarafından 43 yenilmesidir. — Tasnifte | birinci Vienna klübüdür. Pa ipe ie b SE Avrupa palenli Hokey şampiyonluğunu kazanan e Droit Au but takımı -, | İngilterede son futbol müsabakaları İngilterede son haftanm ku- pa müsabakaları halk tarafın dan çok rağbet gömüştür. Ha- vanın çok soğuk v karlı olmasına rağmen bütün statlar ağzıma ka dar dolmuştur. Bu müsabakalar- dan Manchester City - Bolton ma çında (70) bin kişi bulunmuştur. Yapılan diğer muhtelif müsaba- kalarda (32), (30), (58) bin se- yirci hazır bulunmuştur. Avrupa şampiyonası Avrupa vasatsiklek şampiyona sı için karşılaşması lâzım gelen İs panyol İgnacio Ara ile Belçikalı Gutave Doth kuntratları imzala- mak üzeredir. Bu çarpışma Bruxelle spor sa- ymda olacaktır. Mösyö Paskal or | ganizatörlüğünü yapacaktır. —e— Buz üstünde hokey Prağda icra edilmekte olan buz üzerinde hokey dünya birin- ciliğinde şu neticeler alınmıştır. Avusturya — Romanya 8-1 Polonya — Belçika 10 Çekoslovakya — Italya | 21 20 Macaristan — Letonya Almanyada tenise rağbet Alman tenis federasyonu muh- telif mntakalardan - gelen yüzü mütetaviz murahhasın iştirakile senelik kongresini aktetmiştir. İç- i imada okunan raporlara nazaran federasyonun kasasında 53 bin Türk lirası mevcut olup müseccel 1169 tenis klübü ve 85040 oyuncu olduğu anlaşılmıştır. Gal milli takımı Macar milli takımı ile maç isteyor Gal federasyonu Büyük Britan- ya'lik Keyötine bir imekiup yaza: rak 8 martta Macar milli takımı ile bir müsabaka yapmak niye- tnde olduğunm bildirmiştir. Ma carlar bu daveti kabul etmişler- dir. Lik heyetinin omüsaadesini müteakıp bu müsabaka yapıla” caktır. alli. Campbeli dönüyor Amerikada kendine ait olan o- tomobil sür'at rekorunu kıran İngiliz sporcularmdan Sir Mal- colm Campbell Avrupaya dön- mek için arabasile beraber Agui- tania trans atlantikine binmiştir. Vapur hareket etmeden kendisile konuşan bir gazeteciye dünyanın en soğuk kanlı adamı şunları söy- lemiştir: “— Bu sene saatte 300 mil (483 kilometre) yapmağa muvaf- fak olamadım. Gelecek sene tek- rar edeceğim koşuda buna muvaf- fak olabileceğimi kuvvetle tahmin etmekteyim. Mavi kuşuma bir kaç parça daha ilâve etmek niyetin- deyim. O zaman bu tahminimde yanılamıyacağımı daha -krevetle ümit ederim. Artık seneye - inşal- lah...” : Haliç idman klubü kongresi Haliç İdman Klubünden: Ek- seriyetin temin edilememesinden dolayı 3-3.933 Cuma günü “yapıl ması mukarrer senelik kongremiz bu defa 10-3-933 Cuma günü saat 14 te C. H. F. Fatih kazası merke- zinin bulunduğu Şehzadebaşında- ki Letafet apartımanında aktolu- Istanbul Futbol Heyetinden: 10-3-933 cuma günü icra Taksim “ im Stadı Süleymaniye - İstanbulspor B. takım | be saat 12,30 da H. Mutlih B. Eyup - Topkapı 2 ci kume saat 14,15 Arif B. ği Süleymaniye - İstanbulspor 1 ci saat - Anadolu 2 ci küme saat 14,15 te H. İzzet B. Fenerbahçe - Beykoz 1 ci tekim saat İN Adres: 16 da. Kasımpaşa - Eyüp sant 10 da İzzet B. Tenerbahçe-K kası saat 11 de Nuri B. TEL EZMAN AMR EN Haftada bir Herkes sporcu Şimdi ismini unuttuğum spor i- darecilerinden biri bundan bir hayli zaman evvel, bilârdonun bir nevi spor olduğunu söylemişti. Geçenlerde bir gazetede örgü örmenin, heyecanlı bir spor oldu. ğunu öğrendim. Yürümenin, merdiven çıkman kuyudan su çekmenin spor olduğu nu birçok kimseler iddia ederler Bütün bunlardan sonra kendi kendime düşündüm: Artık spor da kıymetten düştü, eski kredisini kaybetti. Vücude faydası olsun olmasın her yapılan harekete “spordur” diyorlar. Şu halde; hergün yüzlerce basa mak merdiveni inip çıkan apartı. man kapıcısı sporcu, Kolunda, küçük bakır kovayı suya daldırıp çıkaracak kadar kuvvet bulabilen, ihtiyar nine #porcu.. Mektepten fi rar edip, sabahtan akşama kadar mahalle aralarında: çember çevi- ren haşarı sporcu.. Yeni başladığı çapkınlık hayatının - tecrübesizlik ten mütevellit - verdiği helecanla, gününü cinsi lâtif peşinde kald. rım arşnlamakla geçiren küçük bey sporcu. velhasıl kadın, erkek, kör, topal, genç, ihtiyar herkes sporcu... Geçende bir arkadaşla konuşu: yordum. L⣠arasında: — Haberin var mı? - dedi -ben de sporcu oldum. Spor kelimesini doğru dürüst te lâffuz edemiyen ve ömründe bir kere bile, her hangi bir spor hâdi- sesine şahit olmak hevesini duymı yan, bu çelimsiz ve zayıf arkadaşı yukarıdan aşağıya hayretle süz- düm. — Sen mi? dedim. Kansız dudaklarında soluk bir tebessüm belirdi. — Ne o? - dedi - inanmadın mı? Hergün ( ) kıraathanesinde tamam üç saat bilârdo oynuyo- rum, Dün, gribe tutulan eniştenin ha tırını sormak için evine gittim. Geniş bir koltuğa oturmuş, kalın ve yünlü Feshane battaniyesine bü rünmüş, teyze hanımla tavla oynu yordu. — Kolay gelsin. dedim. Ikisi birden kemali ciddiyetle cevap verdiler: — Teşekkür ederiz, spor yapı yorduk. Zavallı spor. Zavallı hakiki sportmen... F.H. Yarı vasat Boks dün- ya şampiyonluğu San Fransikoda on beş bin kişi huzurunda yapılan bir müsabaka- da Amerikalı Young Corbett has- ımı Jackie Fieldsi on ravuntla sayı hesabile mağlüp ederek dünya şampiyonu olmuştur. Bilmecemizi Kazananlar Geçen hafta gene bu sahifemi ze koymuş olduğumuz bilmecemi- in$al : halletmişlerdir. ir, "“ Ezasen çok kolay olan * bu bil. mecenin halli şu idi: Kazak, kit oto, alâ, ARNE le ailemin oyan da kur'a çektik birinciliği Aysen Asım ve ikinciliği de Alp Aslan Bey kazandılar. Talihli okuyucularımız Perşem günü akşamı (6 - 7) arası mat- uğrayıp spor mi iri: yuharriri- mizi görüp davetiyelerini alabilir er.