16 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

16 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Dil anketi (Başı 1 inci sahifede) Ben sordum: : — Ya dühinin karşılığı Beyefendi? Güldü: — Ona da “vâhi” der geçeriz... Bi- raz düşündükten sonra: — Dühinin türkçe karşılığı olarak | miyiz? Bir “Zeyrek” sözü vardır. Kökü türkçe olduğu hal de sonradan ncemleştirmişler. Sıra çelenk sözüne gelince Bey durakladı: — Çelenk hâlis türkç; — Nasıl olur Beyefendi — Bir kere acemce olmadığı mu- hakkak... İranda bu kadar seneler bu lundüğum halde bu sözü bir Acemin ağzındna işitmedim. Rüvüle şair, Beyanki lögatma da bakarak:: — İşte, dedi, Beyanki'de çelenk i- sin törkçedir diyor. Abdülhak — Hâmit Beye göre yeni Türk dilinin kuruluşu işinde büyük küçük herkes yer ve vazife almalıdır. Lusiyen Hf. arasıra konuşmalarımı- sa giriyor: — Aman ne kadar güzel olacak... Beyefendi, düşünün bir kere... Bade- hu.. ne çirkin bir Sublim Porte lisanı Ne fena bir koku vardı bazı lerde. Ve sonra hoşuna giden türkçe mas tarları seve seve tekrarlıyor: — Öğrenmek. beğenmek, sezin- mek, imrenmek.. ne zenginliktir bu canım. Abdülhak Hâmit Bey gülümsedi: — İmrenmenin meselâ fransızcada karalığı yoktur. n ayrılmak için müsaade isteyi ce ayağa kalktı: eliz her zaman bana bir şeyler söyletirsiniz.. Fakat bu sefer beni karıştırmasa- Hâmi elime- Ve sözünü şöyle tamamladı: Me Eğer my yazacaksanız, şu- u da yazın: Gazinin yolundayız. Çü Bilim yollar end yalana ki M. Salâhaddi Karşılıklar 4 üncü listeye karşılık Çehre — yüz, murat - türkçeleşmiştir. Çelenk — başlık, ğ n — yeşile, yeşillik, çim. in — itmeglieü, öteyeitme, © Dağdağa — gürültü - patırtı. Daire — tekerlek, konak, ev, tef. et — ci. 6 — Dağdağa: Gürültü, * ae li e RE GN gürültüsüz, sız) gibi. sün 7 — Dâbi: Yüksek düşünceli ve bik gili ileriyi iyi sezen ve iyi gören. 8 — Dair: İçin, dönen (Buna dair söylenen sözler. Bunun için söy. lenen sözler. Dair mana itibarile dönen ise de bizim kullandığımız Dairin karşılığı içindir. 9 — Daire: Çevre, Çevirik, Çevrinti. 10 — Dava: Sorak, soruk, soruş. 11 — Debdebe: Alây. 12 — Dehşet : Korku verme, parmak Duir: Dönücü, ilişen (mütaallik), için. Daire: Büyük konak; konak bölüğü, tekerlek, değirmi, yuvarlak; me- mur yeri; tef, Dava: Ayak direme (inat); doğruyu dileme, (ç Debdebez Patırdı, gürüleü, gösteriş, fh şatafat; büyüklük. © Dehşet: Korkunçluk, ürkünçiük. fp Kumkapı Fransiz Erkek mektebi Türkçe munllimi Ragıp Tevfik e Eski listelerin Mukabilleri Adap: Utangı açlıklar, Sıkılganlıklar, pata uklar. “ Adap, erkân — Yol, iz. Aferin: Beğenti, Öğüntü, Peh peh,» Yaradan: Canaferin: Can yara dan, Afet; Çatkı, Çatak, Kerkunç, Üzün- tü, Korku “ Kıyan: Afeti cam, Ca- na kıyan,” Güzeller güzeli, Gök- çen, Agâh: Bilgiç, Anlayışlı, Uyanık, Görgülü. e * Uygun, Uygunluk, Düzen, “ Düzgünlük “ İrlama (Teganni), İrlayış, Çalgı, Çağırtı. iyiş: Pekçe gösteriş, Şatafat, © Alet: Avadanlık, TAL Ee Bıcak: Bi- Bugün On altı Mart! (Başı 1 inci sahilede) İstanbul sokaklarında ecnebi dev- letlere mensup askerlerin mahmuz ve yataklarında uyuyan 18 hahraman Türk neferi, sabahleyin, fecirle bera- ber, Şehzadebaşındaki karakolda iş- gal kuvvetleri tarafından namerdane bir şekilde şehit edil Türk bu kara günü mıyacaktır. Her sene olduğu gibi, bu sene de, 16 mart işgal gününde şehit edilen kahraman askerlerimiz için E- yüp şehitliğinde büyük bir ihtifal ya- pılacaktır. Merasime mektepler, aske- ri katlar, Darülfünun gençliği, içti- mai, mesleki bütün teşekküller ve halk iştirak edecektir. Şehrimizde bu- lunan B. M. Meclisi azası da merasi- me davet edilmiştir. Merasime işti- rak edecekleri hususi bir vapur Köp- rüden Eyübe götürecektir. Vapur sa- at 13 te iskeleden kalkacak, merasim Eyüp şehitliğinde saat 14 te başlıya- caktır. Merasime Müftü efendinin o- kayacağı türkçe bir dua ve fatiha ile başlanacaktır. Bundan sonra Halkevi ve fırka namına bir zat, şehir namına meclis azasından gazetemiz umumi neşriyat müdürü Etem İzzet B. ve gençlik namına da M. T. talebe birli- ğinden bir talebe birer nutuk irat e- deceklerdir. Sonra zabit kumanda- sında bir müfreze asker havaya üç el ateş edecektir ve daha sonra geçit res mi yapılacaktır. Şehitlerin ruhuna it- haf edilmek için Eyüp camiinde bir de mevlüt okunacaktır. İstanbul umu- mi meclisi bugün bütçe müzakeratı için içtima etmek mecburiyetinde ol- 'duğundan bütün aza ihtifalde buluna mıyacaktır. Meclisi temsil etmek üze- re merasimde Nakiye H., Etem İzzet ve Ahmet Halim Beyler bulunacaklar dır. şe gen Âlet. Kürek — Küreyen & İet, Kasnak — Kasan âlet. Ulak Vasıta mukabili) Aman: Sığınma, Güvenme, Yalarış, Yalvartı Amir: Buyuran, Buyurgan, Başbuğ, buğ, İlbaşı Asayiş: Dinleniş, Koruntu, OKollan- ma, İnaatı (Eminlik mukabili) Asude: Dinlenmiş, Durgun, Sessiz. 9 Yangelen. Ati: Gelecek, İleri, Ön, Aşağı, İnanma Ak, Sonra. Ayin: Şenlik, Düğün, Sevinç Görenek Gidiş. Ayine-Ayna: Gözgü, Görlimgeş. Ba- anak. kanak. Azâde: Kurtulmuş, El etek çekmiş, lanmış. 5 em Başmüdürlüğü Mamulât şubesi âmiri Safiyüttin ... 1 — Cadde: Genişyol 2 — Cahil: Bilimsiz, bilgisiz. 3 — Caiz: yapılabilen. 4 — Cali: yapmacık, uydurma $ — Camit: Panuk. 8 — Canip: Yan. 7 — Casus: Kötügözliyen. 8 — Cazibe: Tatlıçekiş. $ — Cazip: sevimli, sevilgen. 10 — Cebir; Zorlamak, zoraçekmek. 11 — Celihe; Alın, yüzüştü. 12 — Cerrah: Yaran, yaradeşen, bi- yan, Üsküdar: Türk şir kralı; Filorinalı Nağim 3 Amade: hasirlanmış, tehiye edilmiş, ha- hi Kasim buyurun, 2leş. kinci Histeden : baliğ: erkin, erişmiş. Babi: yazın, uğur, &< “bin, eriş zor, zorlamak, 11 — Cephe: alın, orta, 12 — Cerrah: yara tımarcim, Erenköy hazinedar oğlu Baha T. D. Tetkik cemiyetinde miyeti umumi kâtipliğinden: T. D. T, cemiyeti umumi merkez he. yeti Maarif Vekili Dr. Reşit Galip Beyin reisliği altında toplanmıştır. Kitaplarda ıstılah karşılıkları derleme komisyonunun kavuşma raporu gözden geçirilerek kabul edilmiştir. Dil anketi cevaplarının sıralanarak top lanmasını ve süzülerek karşılık kılavuzu Ba konacak sözlerin tesbiti esasları ka- Tarlaştırılmıştır. Heyet, gelen kâatlarla idare işleri i- inden de icap eden kararları vermiştir, Umumi merkez heyeti o önümüzdeki şarşamba günü saat 16 da tekrar topla” Teşekkür ANKARA, IS. AA.—T.D.T.Ce miyeti umumi kcâtipliğinden; Dil işini milletin büyük bir hizmeti olarak fahri surette üstüne alıp ileri gö- türmeye çalışan T D. T. cemiyeti, açıl- mış olan büyük dil anketinde ön sırada çalışan Anadolu Ajansı ile Ankara ve iliyordu. O gün, daha | işti, İstanbul ve | bir vakit unut- | MILLIYET PERŞEMBE 16 MART 1933 Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Ankarada facia | Istanbulun iki (Başı 1 inci sahifede) ler hemen tabancalarımı çekerek Meh. mede teslim olmasını söylemişlerdir. Mehmet bu davete tabancasile ateş et mekle cevap vermesile müsademe baş lamıştır, Ve nihayet o beynine | isal eden bir kurşunla Mehmet yere yu- varlanarak ölmüştür. Zabıta âmirleri ve adliye erkânı bir taraftan vak'a ma ballin tahkikata başlarken diğer ta- raftan da yollara serilmiş olan yara- lılar toplanmıs, hastahaneye sevkolun muşlardır. İlk iş olarak deli Mehme- din evinin kı Açılma. yınca eve bi bibi bulunduğ başısnın ailesile beraber otrduğu eve müracaat olunmuştur. Bu evden deli Mehmedin biraz evvel kendilerine mü racaat ettiği, kapının açılmaması ka- rısının hasta bulunması ve belki müş olması ihtimaline karşı evlerin den geçerek bahçesine atlamasına mü sasde etmelerini rica ettiğini söylemiş lerdir. Kiracılar evsahibine bu müsa- adeyi esirgememişler. Tahkikattan ıldığına göre deli bu suretle evi- ne girmiş ve beş on dakika sonra ge ne girdiği yerden dışarı çıkmıştır. Bakkal dükkânında Bundan sonra deli Mehmet köşede bakkal Ömer Lütfi Efendinin dükküâ. nına girmiş, orada çetin bir mücade- leden sonra Lütfi Efendiyi bıçakla ya ralamış ve dükkânda alış veriş etmek te bulunan Adliye vekâleti hapisha- neler umum müdürlüğü dosya memu- ru Hasan Basri Beyi yaralamış. Dük- kândan meydana fırlayarak karşısı. Hanımı gör. son kapıyı da delerek kai ğinden ağır surette yaralamıştır. Saldırıyor : Deli Mehmet buradan tekrar geri- ye ve aşağı doğru koşmağa başlamış, yolda Kiraz isminde ihtiyar bir kadı. nı yaralamış, Hacı Ömer Ef. yi yaka- lamış, ona kama ile hücum etmiş, Kır- sehirli Ramiz Efendiyi yaralamış ve bunlardan başka daha üç kişiye be çakla saldırmıştır. Eve deli Mehme- din girdiği yoldan adam indirilerek kapı açılmea, Mehmedin karısı evin toprak sofası çatısına asılmış olarak bulunmuştur. Tahkikattan anlaşıldığı na göre, Mehmet karı bu suretle asınca, buhranla sokağa ferlâms” ö- nüne gelene saldırmıştır. iğ Sabıkalı deli Deli Mehmet sabıkahdif” Bi müd. det evvel kardeşini, kardeşinin karısı nı ve baldızını mavzerle öldürmüş, (105) seneye mahküm olmuştu. Fa - kat deliliği anlaşıldığından © Zaman timarhaneye gönderilmiş, timiarhane- nin iyileştiği raporile serbest bırakıl- mıştır. Yaralılardan Zehra Hanım a- de isi Faruk ve asistanı Su- zan beyler tarafından ameliyat yapı mıstar. Yaralı kadın dalağı tamam le çıkarılmış ve midesindeki ve karı ciğerindeki kurşun delikleri dikilmiş- tir. Zehra Hanım fazla kan zayi ot- tğinden dolayı kızkardeşinden almarak Zehra Hanıma zerkedilmiş- tir.. Diğerlerinin yaraları nisbeten ha- fiftir. Deli Mehmedin ve karısının ce- setleri Morga gönderilmiştir. —eoa—iiii İran heyeti gitti Evvelki gün Cenevre'den şeh- rimize gelmiş olan Adliye nazırı Mirza: Ali Ekber Han Daver reisliği altındaki İran heyeti di sabah Toros ekspresi ile ve Ha- lep yolu ile Tahran'a gitmiştir. Heyet Haydarpaşada İran Başkon solosu Mirza Esadullah Han Beh- nam ve konsolosane erkânı tara- fından uğurlanmıştır. Terkos umum müdürü Terkos şirketi umum müdürü M. Jüan ve murahhas aza M. Ve- ilhan dün Paristen şehrimize gel- mişlerdir. M. Juan ve M. Veilhan şirketin yakında toplanacak olan hissedarlar heyeti umumiyesinde nci şabe müdürlüğü İstanbul Emniyet 2 inci şube ille e ga eden henüz gelmemiştir. vizeli si. 2 — Gazeteye gelipte giremi; bat yalaız hölâsasi konulabilen eek 7> ve tekliflerin cemiyet merkezine gönde rilmesi, Cemiyetin yapacağı sıralama işinde muhtaç olduğu bu hizmetin de buatmız tarafından U esirgenmiyeceği yüpbesizdir. . Deresi (Başı 1 inci sahifede) ra ücretli bir operatör muavinliği ihdası kabul edildi. Bundan sonra Kadıköy Kur- bağlı derenin tathiri için 20 bin lira tahsisatm kabul edildiğine dair bütçe encümeni mazbatası okundu. Vali ve Belediye reisi Muhittin P. izahat vererek dedi ki; ne akan pis sular- dan chalinin sıhbatını vikaye et- mek lâzımdır. Fakat tarak duba- ları nihayete kadar gidemez. Mu- vakkat bir kanalla pis suları deni ze akıtmak lâzımdır. Bunun için 40 bin liraya ihtiyaç vardır. Bu para ise yetişmez, heder olur. Son- ra yarın öbür gün niçin işi tamam lamadınız, derseniz, verilecek ce- vabım yoktur. Galip Bahtiyar B. dedi ki: Encümen tetkikat yaptı, ba- zı kimselerle görüştü. Evvelce, derenin Gazhaneye kadar açılma: s1 düşünülmüş, fakat bu iş 400 bin liraya ihtiyaç olduğu anla sılınca vazgeçilmiştir. Bilâhare az bir masrafla dere tat edilmiş, birkaç sene rahat iş. Yirmi bin lira kâfi mi, değil mi, bilmem? Yalnız (yapılacak işle şikâyetin | yüzde sekseninin önüne geçilebi- hir Vali B. dedi ki: “— Bizim salâhiyettar makam- larımız hesap etti. 40 bin lira lâ- zım olduğu anlaşıldı. Acaba ken- dilerinin müracaat ettikleri zevat salâhiyettar ve mütehassıs kimse- | ler midir? Ben bu kadar tahsisat- la mesuliyet kabul edecek vaziyet- te değilim. Etem İzzet B. söz alarak dedi Bu vesile ile Kasımpaşa de- in de nazarı dikkata alınma- smı ve makamın bu işe bu sene daha büyük bir alâka göstermesi- ni rica ederim. Bunun üzerine Muhittin B. bu meselenin karar altına almdığı ve bu sene yapılacağını söyledi. İsmail Sıtkı B. dedi ki: — Mademki 20 bin lira heder | olacaktır; kanalizasyon inşaatına başlamak daha muvafıktır. Tevfik Salim Pş.: — Derede cereyan olsun olma- sın lâğımlarn dereye akması doğru değildir. Kanalizasyonun yapılması İâzıadır. Galip Bahtiyar B. > — Fen müdürü buişin avan- projeden evvel yapılamıyacağını söylemişti, Buna da 80 bin lira is- ter, Avanprojeden evvel yapılma- sı lâzım ise makam bu ciheti tav- zih etsin, dedi. Vali B.: — Avanproje bütün Kadıköyü- ne aittir. 140 bin ile bütün bu kısmı yaptırmak istiyoruz. Cevdet Kerim B.: — İzalesi lâzım bir mahzur var dar. İşin nereden başlanacağını makama bırakalım. Bu husustaki müzakere kâfi gö- rüldü ve 20 bin lira ile işe başlan- ması muvafık görüldü. Bundan sonra mekteplerdeki talebenin diş muayeneleri mevzuu bahsoldu. Cevdet Kerim B. iza. hat verdi: — Diş tabipleri cemiyeti bu işi fahriyen yapacak. Mektepleri mın takalara ayıralım. Cemiyetin tayin edeceği muayene ede- cek... Yalnız zaruri masrafları verelim, dedi. Cemiyete verilmek üzere bütçe ye 700 lira tahsisat kondu. Bütçenin daha bazı fasılları mü zakere edilerek kabul edildi. Meç- lis bugün tekrar toplanacaktır. «03. Harp akademisi (Başı 1 inci sahifede) re iki sene daha kıdem zammı verile- Kendilerine Mekik vaffakıyetle yazanlara bir sene daha kıdem zammı verilecektir. Akademi- nin üçüncü smıfında hastalık veya her bangi bir sebep dolayısile dersleri an- lamak ve ihata edebilmek kudretini kaybedenlerle devamsızlığı , tembel- lik ve kayıtaızlığı tesbit olunanlara İ M. Papanastasyu bunun diploma verilmiyecektir. 14 üncü maddenin muaddel şekli- ne göre hazerde kıt'a hizmetini yapa» mıyacak şekilde hastalananların, has talıkları geçici ise lüzumuna göre ik- lim değiştirme ve ayni rütbede ceman ili seneyi geçmemek üzere hava de- Ziştirme veya tedavi muamelesine tâbi tutulacaklardır. Heyetler Bükreşe gitti (Başı 1 inci sahifede) vapuru ile Köstenceye hareket et- mişlerdir. Ayni vapurla Pireden şehrimi- ze gelen M. Papanastasyu'nun reisl altındaki Yunan heyeti de Köstenceye gitmiştir. Heyetler vapurda Vali Muhid- din B. le Yunan Başkonsolosu M. Kapsalis tarafından tesyi edilmiş- lerdir. Yunan murahhas (heyeti reisi M. Papanastasyu evvelki gün vali Muhiddin B. le görüşmüştür. k neza- ket ziyareti olduğunu söyliyerek demiştir ki: — Bu ziyaretten istifade ede- rek Vali B. le ecnebilerin yapma- | si yasak edilen sanatlar hakkında uzun uzadıya görüştüm. Vali B, ket arasında sıkı bir çalış- ği tesisine doğru gi adım. Ben öyle zannediyo rum ki, bu çalışma birliği sayesin de bu kanuna tâbi olan Yunanlı. ların memlekette kalmalarına mü- saade etmek için bir çare buluna- bileceğinden eminim.” Yunan heyeti dün akşam Yu- nan Başkonsolosu M. Kapsalis ta- rafından şereflerine verilen ziya- fette bulunmuştu. Bu ziyafete Ru- sen Eşref B. de davet edilmişti. M. Papanastasyu Yunanistandaki son vaziyet üzerine lideri bulun- İ duğu çiftçi fırkasının alacağı va- ziyet hakkında sorulan vaben demiştir ki: “— Fırkam bugün Viberallerle birleşerek muhalefeti teşkil et- mektedirler. (Bununla beraber programimiz bugünkü hükümeti hareketinde serbest bırakmaktır. Hükümetin, programını . tatbika imkân bırakacağız.” Türk ve Yunan murahhasları dün sabah Balkan Ticaret Odası- nı ziyaret etmişlerdir. M. Papanastasyu'nun bir tavzihi M. Papanastasyu, M. Plâstira- sın İstanbulda bulunduğunu bildi- gini, ve adresini bilmiş olsaydı ziyaretine gideceği sadedinde bu- gün sabah gazetelerinde neşrolu- nan haberleri tekzip etmemizi ri- ca etti, M. Papanastasyu, sadece, Pire- de Romanya vapuruna bindiği si- rada M. Plâstirasın İstanbulda bu- Tunduğunu işittiğini, ve ancak o esnada il ka suale ce- di. M. Plâstirası ziyaret bahsma ge lince, M. Papanastasyu, Balkan konseyi münasebetile Bükreşe va- ki olan işbu seyahatindaki memu- riyeti müddetince Yunanistanm dahili işleri ile meşgul olamayaca ğma binaen, böyle bir şeyin mev- zubahs olmadığını ve olmasınm dahi imkân haricinde bulunduğu- nu beyan etmektedir. Hileye bakın! Para koparmak için makamı âlet etmiş Bundan bir müddet evvel Ga- latada Abdullah isminde bir # dam yaralanmıştı. Bu adam ken- disini yaralayanların babası olan Mecit Efendiden 400 lira para — Eğer bana bu parayı verir sen davamdan feragat eder, ç0- cukları da tevkifaneden çıkartı. rım, demiştir. Bu paranın çok olduğu söyle- nilmiş, o zaman da: — Hepsini ben alacak değilim, 160 lirasını müddei umumi mua- vinine vereceğim, demiştir. Mecit Efendi de bu sözü şahitlerle tes. bit etmiş ve müddei umumiliğe bildirmiştir. Bunun üzerine Abdüllah Efen- di hakkmda takibata başlanmış ve aleyhine bir dava açılmıştır. Dün bu davaya ikinci ceza mah- kemesinde başlanılmıştır. Maznun kendisine katiyen tira edildiğini söylemiş, cürmünü inkâr etmiştir. Muhakeme şahit cel ka güne bırakılmıştır. Beraet Vazifesi, ge suçlu po- is memuru Ziya Efendi üçüncü ceza mk il varılan — Bu sunku program İSTANBUL,1200 m. 18 - 18,45: Nebil ğlu İsmail Hakkı B. 18,45 - 19,30: Orkestra. 19,35 - 20: Fransızca ders ilerlemiş olanlara). 20 - 20,30: Saniye Hanım. (Saz). 20,30 - 21,30 Tanburi Refik B. 21,30 - 2230 Gramofon,Ajans Borsa ve saire, ANKARA, 1538 m. 1230 - 1330 Ankarapalas orkestrası 18, - 18.40 Alaturka saz 18.40 - 1910 Gramofon 19.10 - 1940 Alaturka saz 1940 - 2010 Gramofon 20.10 Ajans haberleri ve raporu. VARŞOVA, 1411 m. hava Hafif musiki. 22.35: “Romeo hakespear'in piyesi, 23,15: Caz. 24: Caz. BUDAPEŞTE 550 m. 18,35: Plâk. 19,20: Konser. 21: Stüdyoda 'bir temsil. 22,45: Haber- ler. Müteakiben Sişan musikisi. 24,15: Caz (tagannili). MÜNİH 532 m. 18,05; Konser, 20,10: Shaekes- pear'in güftelediği şarkılardan. Mü- sahabeler, 21: Stokholm'dan naklen: İsveç musikisi. 21,35: Viyana taki- mı konseri. 22,15: Solist tagannili konser. 23,25: Son haberler. VİYANA 517 m. 17,55: Sopran muganniye İvano- viç'ın istirakile trio konser. 19,05: Kadın saati, Müsahabe. 21,05: Stok- bolm'dan: İsveç halk şarkı ve musi- ki 21.35: İsveç opera musikisi (Stokholm'dan). 22.55: Haberler. 23,25: Tagannili caz. MİLANO - TORINO - FLORENSA 18,1 Radyo orkestrası. 20: Plâk. 20,35: Plâk. Haberler. 21: Haberler. Plâk. Müteakiben: mon Boccaneğra” isimli Verdi'nin operası. (İstirahatlerde müsahabe- ler). PRAG 487 m. 18.55: Plâk. Müsahabe. 20: Ha- berler, ders. 21,10: Emetana'nın halk şarkılarından. 21,45: Beetho- ven'in keman sonatlarından (piyano- keman ). 22,15: Brüno'dan: Mugan- niye Kubikova'nın iştirakile halk konseri. BÜKREŞ 394 m. 13: Plâk. 14: Plâk. 18: Karışık konser. 19,10: Devamı, 20,35: “ ” isimli o Ferarinin opera temsili BRESLAU 325 m. 21: Stokholm'dan nakil Monolog. 23,05: Haberler, İSTANBUL BELEDİYESİ Darülbedayi temsilleri İstanbul Şehir Tiyatrosu Bugün suvare sast 21,30 Büyük İkramiye Opereti Umuma MARAŞ Çeltik Fabrikası T. A. Şirketinden: 1 — Meclisi İdare ve Murakıp raporlarının kıraati, 2 — 1932 bilânçosunun ve kâ- ru zarar hesabının tasdikile Mec. lisi İdarenin ibrası, 2140: Nisan 933 tarihine müsadif cu- martesi günü Şirketin merkezi bu- lunan Maraş Çeltik fabrikasında alelâde senelik içtimama muhte- rem hissedaranm tesrifleri rica olu nur, Zayi Sigorta Mukavelenamesi İstanbul Galata Türkiye Milli Sigor .ta şirketi ile 5-1-929 tarihinde akdet- tiğim 3705 numaralı hayat sigorta mukavelenamemi zayi ettim. Yenisini çıkaracağımdan hükmü olmadığını i- lân ederim. Çanakkale Ayvacik kasa basında manifaturacı Ali Nesip. Devredilecek ibtira beratı Ali feveranlı. mermiler ihtira için 27 Mart 1930 tarihinde İs- tanbul Vilâyeti celilesine takdim edil miş olup evrak kaleminin 5166 nu- marası ile mukayyet müracaat üzerin deki hukuk bu kere başkasına devir veya icara verileceğinden bu bapta fazla malümat edinmek istiyen zeva- tın İstanbul'da o Bahçekapıda Taş Ha nında 43 - 48 numaralarda vekili H. W. STOCK Efendiye müracaat ey hakemesi neticesinde cürmü sabit mmm e