4 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

4 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Milâs muallimleri Uyanıklık yaratmak için sevinçli . bir gayretle MİLAS, (Milliyet) — Örtamek- tep müdürü Muharrem Beyefendi- | nin, yorulmak bilmez gayreti ve Maarif memuru Arif Beyefendi- nin çalışmalariyle meydana gelen | ve Örtamekteple İlkmektep miual- | limlerini bir araya toplıyan ve bir birine kaynaştıran “Milâs Mual limler Birliği” de kazamızın yaşa- yış tarzında uyanıklık yaratmak | için sevinçli bir gayretle çalışmak- tadır. Bu birlik, bir taraftan kaza- mızın 22 muallim ve münevver gencini bir araya topluyor ve on- larla istifadeli saatler geçirtiyor bir taraftan da bütün Milâs genç- liği ve halkı için istifadeli olmıya çalışıyor. “Muallimler birliği” güzel bir | müsamere hazırlıyor. Pek yakın bir zamanda, iyi tertip edilmiş bir programla kendisini balk içine | çıkarack ve ileride, memleketin | düşünüş ve yaşayış tarzında yeni- lik ve canlılık vermek için elin- den geleni yapacaktır. | Muallimler, her biri kendi şu- besine ait faydalı konferanslar verecekleri gibi, bilhassa eşsiz im- | kilâbımızın hatıralarını yat ve meziyetlerini teşrih suretile halka faydalı olmıya çalışacaklardır. “Milâs muallimler birliğinde” tam Denizlide çalışkan bir banka DENİZLİ (Milliyet) — Deniz- | İide iflâslar niçin azdır? İktisat | Bankasının & mevcudiyetindendir. 927 senesinde 100,000 lira ile te- şekkül ederek 928 senesinde gör- düğü rağbet üzerine sermayesini 250 bin liraya iblâğ etmiştir. Bilü- > banka muamelâtı ile iştigal Küçük sermayedarlara çok ko- laylık gösterir. Küçük sermayesi: muhiti ikimadimizin m Si A.— Dam meclisi açıldı. i bütçeye > trikin valahı iğ veni motörlerin a- lınması, lâmbaların çoğaltılması, betonarme yapılmakta olan yeni çarşıya yeni dükkânlar ilâvesiyle, bu sene bitirilmesi için tahsisat konulmuştur. Çanakkale Halkevinde ÇANAKKALE © (Milliyet) — k Akdenize muharriri Alişan Reşit B. “Türk kurtuluş savaşı ve onun yer yüzündeki iz- e mevzuu üzerinde Halkevin- .Çankırada yeni bir orman bir çok kıymetli kitaplar hediye et- miştir. Bu kitaplar yalnız mekte- bin, talebenin değil, bütün Ordu. lularm pek ziyade işlerine yarıya- | caktır. | Aydında sıtma mücadelesi | AYDIN, — (Milliyet) — Sıtma | hastalığı mevsiminin yaklaşması l üzerine, sıtma faaliyetine geçilmiş) tir. Mücadele riyaseti bu sene has | talıkla iki cepheden mücadele et- tar, nezaret ve kontrol altında bulun- İ durmak verilen kininleri yutmala rmı takip edecekler ve | den 12 | yaşma kadar olan çocuklara biz. zat kinin yutturacaklardır. İkincisi; Sıtma mikroplarının ve sivri sineklerin yuvası olan ba- taklık ve azmaklar kurutularak ve ilâç dökülerek, sivri sinek mes- Tinin söndürmesine çalışılacaktır. | Bu cümleden olarak, nazillinin aziz abat köyüle köşk nahiyesi ö- nündeki bataklıklar kurutulmağa | başlanılmıştır. çalışıyorlar bir samimiyet vardır. Arâlarımda bir “Muallimler tasarruf sandığı” ihdas edilmiştir. Bu suretle de bü- tün muallim arkadaşlar mecburi bir tasarrufa başlamış ve bu san- || dık az bir zamanda zengin bir var lık göstererek yine kendilerine bir destek vaziyetine girmiştir. Sinema binamız pek mükem- meldir, Burası her türlü toplantı- lar ve müsamereler için bütün vesaiti haizdir. Bu geniş ve mü- kemmel bina, memleketimizin en mutena truplarını tatmin edecek kadar iyidir. Gerek Darülbedainin gerek diğer kudretli turuplarımı- zın, Anadolu turnesine çıktıkları | zaman Milâsı unutmamalarını can ve gönülden dileriz. Yukarda zikrettiğimiz bütün yenilikler sinemamızın müdürü Bekir Sami efendiye de sirayet i Son haftalar zarfında filmler zamanın en mü- kemmel ve zengin eserleridir. Mi- lâs halkı bu hususta kendisine mü- teşekkirdir. Milâsımızın içtimi hayatındaki duraklığı anlatmak istiyen geçen mektubumu hükümsüz bırakan şu satırları yazabildiğime nekadar seviniyorum. A.N. Yalovada buz imalâtanesi GEMLİK (Milliyet) — Yalova kaymakamı Şefik, Fırka muteme- di ve Belediye reisi buradaki buz imalâtanesini gezdiler. Yalovada da bir buz fabrikası yaptırılacak- tır. Sürek avları GEMLİK (Milliyet) — Ham- zalı, Gedelek, Çeltikci köylerinin birleşmesi üzerine Veli paşa çifli- ğinde büyük sürek avları yapıl Kereste fabrikasmdı Bolodan ; bildiriliyor: — Bolu, Orman şirketinin Karacasu köyün deki kereste fabrikasında bir yan- gın çıkmış, tevessüüne meydan vermeden söndürülebilmiştir. Sahte 25 likler ÇANAKKALE, 3 — Çanakka- lenin Ezine pm Pire sahte 25 kuruşluklar tutulmuştur. Velilere meme — Ercişden (bildiriliyor: — mektep tarafından çocuk velileri- ne bir çay ziyafeti verilmiştir. Zi- yafet esnasmda bir de meccani piyango tertip edilmiş, birçok ta- lilere kolonya, çorap, krem gibi küçük hediyeler isabet etmiştir. Müsamerede yetim çocuklar na» mma bir iane açılarak 110 lira pa- ra toplanmıştır. Birer karga başı GEMLİK (Milliyet) — Bütün kaza halkı adam başına birer kar- ga başı getirmeleri için emir al Eli bıçaklı deli Gemlik (Milliyet) — Burada Deli Hasan karısını bıçakladı. Ço- Kisiye kesmek isterken kom- şosu Nedim Ef. yetişmiş, yavruyu kurtarmıştır. e ,. Ulubat güzelleşiyor “ KARACABEY Ulubat köyü rüleri tamamlanmıştır. Ta bü- yük faaliyetle dut ve Mmeyea bek, çeleri yapmıştır. Haradan 120 Montofon ineği parasız balka da gitilmiştır.. Bataklıklarda simdi geniş bahçeler yer bulmuştur. Kay makam halka tuğlacılık ve kireç cilik te öğretmiştir. Fuhuşla mücadele AYDIN (Milliyet) — Şehrimiz zabitası fuhuşla şiddetli mücade- İeye başlamıştır. Birçok 'randevu evleri basarak cürmümeşhut ha- Dinde yakalananlar hakkında taki- bat yapılmakta ve bu gibi evler kapatılmaktadır. Sıtma için beyanname Adapazarından yazılıyor: — Belediye sıtma ile mücadele için halka bir beyanname dağıtmıştır. Bu beyannamede herkes on gün zarfında açık bulunan bulaşık ve çirkef çukurlarını kapatmıya da- vel edilmektedir. MEMLEKET 5 HABERLERİ ina ge Edremitte Güreşler ! Y 1 I Güreşleri idare eden ! Kurtdereli EDREMİT (Milliyet) — Bugün | bütün büyük pehlivanların iştira kile bir müsabaka yapılmıştır. E: velden ilân ve davet edildikleri i- çin Türkiyenin en namlı ve güçlü pehlivanları gelip karşılaştılar. Üç dört bin seyirci huzurunda çok | büyük bir alâka uyandıran güreş- | lerin neticesinde başpehlivanlığı Tekirdağlı Hüseyin kazandı. İkin cilik Arif pehlivanda kalmıştır. Baş altını çoban Mahmut kazan. dı. Bunlardan maada orta ve des. teye bir çok pehlivanlar güreştiler Edremite çok heyecanlı bir spor günü yaşattılar, Akşam için bir serbest güreş tertip etmiştir. Baş pehlivanların hepsi bunn iştirak e- decektir. Neticeleri ayrıca bildire- ceğiz. Bir haydut öldürüldü ŞARKIŞLA, (Milliyet) -< Şâr- kışla kasabasına tâbi Gümrük na- hiyesinden Şeyh Ali oğlu Mehmet nammda bir şahıs yirmi kişilik jan darma müfrezesile vuku bulan bir müsademede maktul düşmüştür. Yakalanan şakiler ERZİNCAN, 3 — Azılı eşki- yalarından İbrahim ile beş ar- Bunlardan başka gene azılı haydutlardan Yusuf oğlu Musa ve Ali de yakalanmıştır. Çanakkalede bayram AKKALE ( (Milliyet) — bini Türk Gücü Sp Klübü tarafmdan Kurban Bayramı için çok güzel bir spor ve temaşa pro- gramı hazırlamıştır. Türk Gücü Spor Klübünün tem- sil kolu Bayramın ikinci günü gi- cesi Belediyemizin büyük gayret- ler sarfile vücude getirdiği Yeni Sinemada “Besime Rauf” Hanr mn Amcabey vodvilini temsil €- decektir. Bayramm üçüncü günü, Gelibolu İdman Yurdu birinci ta- kımile Türk Gücü birinci" «takımı arasında Çimenlik Stadındâ bir futbol maçı yapılacaktır. i İ si M. Craggs iki güne kadar şehrimize | Elâzizde Havalar ELAZIZ (Milliyet) — Hava- lar ısınmaya (o başladı ve bütün halk . paltolarını attılar. Halkın büyük bir kısmı yakın köylerdeki bağlarma taşımışlardır. Çiftçi- ler bu seneki mahsullerin geçen senelere nisbetle daha fazla olaca ğını söylemektedirler. | Yeni adlar Uzunköprüden bildiriliyor: — Gazimahmutbey ilkmektebi dör. düncü smıf talebeleri taşıdıkları Arapça isimleri bırakarak türkçe isimler almışlardır. Talebenin ye- ni aldıkları isimler “Öz Demir, Öz Can, Gök Han, Oğuz Çetin, Atilâ, Selçuk, Gökçen, Kaya, Yıldız, Al tan Oğulcay, Alp Aslan, Suna, Ya dırım, Kubilây” dir. Talebeler nü fus dairesine müracaatla yeni i- simlerini kaydettirmiye de teşeb- büs etmişlerdir. Km Samsunda tetkikat İnhisarlarda tetkikatta bulunmakta 0- lan matehassıslardan M. Kuşarzevski, tütün fabrikalarını görmek üzere, bu- gün Samsun'a gidecektir. Heyete dahil bulunan tütün mütehas. gelecektir. İ ulan zmn ninem ZAYİ — 309 doğumlu Refahiye asker- fik şubesinden tebdilen aldığım bir kıt'a askeri tezkeremi zayi ettim. Yenisini çı karacağım cihetle eskisinin hükmü yok- tur, Üsküdar'da Hikimiyeti Milliye cad desinde 23 No hu dükkeöinda Tütüncü ve kuru kahveci Nuri (1508) | Istanbul 6 inci icra memurluğundan: Mahcuz ve satılması kararlaştırılan “ Kapel * markali o müstamel bir yazı makinası 12-4-933 tarihine müsadif çar- şamba günü saat 12 den itibaren Sirke- cide eski düyünü umumiye sokağında 4 No. lu mağazanın önünde 2 inci açık ar tırma ile salılacağından o müşterilerin yevm ve santi mezkörde mahallinde ha- Dr bulunacak memuru görmeleri ilân o- Tanur. (1488) ZAYİ — Sultan Ahmet Askerlik şube- sinden aldığım aelceri vesikam ile nü- fus tezkeremi kaybettim. Yenileri alına cağından hükmü yoktur, 311 tevellütlü İbrahim Paşa oğlu Kemalettin — (1517) ——— ———— Pi 2 inci hukuk o mahkemesin- Akıl hastalığına müpteli olmasından dolayi hacrile kendisine vasi tayini İs- tanbul C. Müddekumumlliğinden bildiri- pazar günü sant 9 dan 10 na kadar Ka- dky yel değirmeni sziziye enddesi 67 Nolu furun önünde açık arttırma sure tile satılacağından talip olanlarm yevmi mezkürda mahallinde hazır bulunacak memura müracaat — eylemeleri ilân olu- nur, (1518) Fethiye Şirketi Madeniyesi Türk Anonim Şirketi Hissedarana ilân 28 Mart 1933 tarihinde inikadı mular rer olan heyeti umumiyci adiye için Lev di odilen hisse senedatı mıkdirı kanu- nu Ticaretin ve nizamnamenin tayin ey- lodiği mukdarı sayariye vaki olmadığı “ibetle Meclisi İdare hissedaran Heyeti umumiyesine 22 Nisan cumartesi saat 15 buçukün Şirketin Galata kez rıhtım Hanmda kâin merkezi sinde aşağıda yazılı ilk içtima ruzna- mei müzakeratında mevcut mesai hak- kında ittihazı karar eylemek üzre ikinci defa olarak içtiman davet eyler. ) — Meclisi İdare raporu ile Mura- kıp raporunun kıraati, 2 — 1932 senesi hesabatının tasdiki, mezkür sene metayicine dair Meclisi İda renin teklifi hakkında ittihazı karar ve Meclisi İdare azasının tebriyei zimmeti, 3 — Meclisi İdarenin tecdidi, 4 — Meçlisi İdare tarafından seçilen azaların kabulleri, 5 — Meclisi İdareye ita olunacak bak İı huzur mikdarmın tayini, 6 — 1933 senei muamelesi için bir murakıp Layini ve ücretinin tespiti, 7 — Şirketin idarei umumiyesinin ted viri ile mükellef Meclisi idere azalarile müdire verilecek ücretlerin tespiti için dareye selhhiyet itası, 5 — Gerek şahsen kendi namlarile ve gerek sair şirketlerin Meclisi İdare azası yahut müdiri sıfatile şirketle akdi munmele hususunda Meclisi İdare azala rma müsaade itası, günü Ticaret kanunu ve nizamnamei dahili ahkâmunca işbu ikinci içlimada temsil e dilen mikdarı ne olursa olsun, icra edi- lecek müzakerat muteber olacaktır. (1502) İstanbul, 3 Nisan 1933 Istanbul dördüncü icra memurluğun- dan: 'Temamına elli dokuz bin ikiyüz yir- mi kuruş kıymet takdir edilen Kuzkün- cukia yeni yolda yoni5 : Sesli 7:9 numaralı içinde kuyusu bulunan üç bin dokuz yüz kırk sekiz arşın terbiinde ve iskeleye yakm araz mevkii müzayedeye konulduğundan 15-4-933 tarihinde şart- namesi divanhaneye talile edilerek 7.5- 933 tarihine müsadif pazar O günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açik artırma suretile sa- tılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde 7,5 teminat akçası alınır müterakim ver- gi belediye vakıf icaresi müşteriye nit tir. 929 tarihli icra kanununun 119 cu maddesine tevfikan hakları tapu aicille- rile sabit olmıyan ipotekli alacakdılar i- le diğer alâkadaranm ve irtifak haklı sa hiplerinin bu haklarını ve hususi faiz ve masarife dair olan iddialarmı ilân tari- hinden itibaren yirmi gün içinde evrakı mösbitelerile bildirmeleri lâzımdır aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmi- yanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar alâkadarlarm işbu seaddei kanumiye ahkâmına göre hareket etme- leri ve daha fazla malâmat İsteyenlerin 933-217 dosya numarasile »e müracaatları İlân olunur. (1496) Beşiktaş 2 inci hukuk mahkemesin- den : Arnavutköyünde sopkanlar sokağında 40 No. lu hanede mükim ilen akıl bas talığıla malül ve Şişli Fransz hibtaha. mesinde tabtı tedavide bulunan Yuvan oğlu Sava (efendiye Arnavutköyünde Sekpanlar sokağında 28 No. In hanede mukim biraderi Yorgi efendini Şirketi Hayriyeden: NAİM VAPUR İDARE İZMİR SUR'AT POSTASI (20 saat) i Lüks ; ADANA vapuru 6 Nisan PERŞEMBE; günü Galata rıhtumından saat tam 1$ da hareketle doğru İ , İZMİR'e ve pazar günleri İzmir'den saat 14,30 da hareketle İstanbul'a avdet edef” Tafsilât için Galata, Gümrük karşi” sında Site Fransez Han No. 12 yas” hanesine o müracaat, oTel 4104 (1177) mama | 550 SEYRİSEFAİN “Merkez acenta: Galata Köprübaşı B. ZME Şube A. Sirkeci Mühürdar sade H. 23748 i yo İZMİR - MERSİN - POSTASİ “ANAFARTA,, 7-4-933 cuma saat 10'da İdare rıhtımından. İzmir - Mersin postaları 7 Nisan 933 den itibaren ber hafta cuma günleri kalkacak gidişte Çanakkale, İzmir, Çep me, Kuşadası, Küllük, Bodrum, Marmaris, Dalyan, Fethiye, Kalkan, Kaş, Finike, Antalya, Alanya iskelelerine uğrayarak Mersine gidecek ve dönüşte ayni iskelelerle beraber Taşucu Anamor'a uğrayarak pazartesi sabahı İstanbul'a dönecektir. 1575 Ademi iktidar ve bel gevşekliğine karşı en müessir deva SERVOİN haplarıdır. Deposu, İstanbulda Sirkeci” | de Ali Rıza Merkez cezanesidir. Tap | raya 150 kuruş posta ile gönderilir, İz | mlr'de İrgat pazarındaki, Trabzon'ds Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. (422) kiri ii gm İstanbul 3 üncü icra memurluğundan: Tamamıns 800 lira kıymet takdir ole” nan yeni kapıda katip kasım mahallesin de Masallu caddesinde eski 119 yeni 121 mumarah dükkünm dörtte — üç hisserile yine tamamına 400 Tira kıymet takdir © lunan Fatihte Kirminstı mahallesinde « | mirhanı sokağında eski 16 yeni 14 mw- maralı dükkânın dörtte üç hissesi açık artırmaya konulmuştur. 20-4-933 tari | binde şartnameleri divanhaneye talik €- dilerek 10-5-933 tarihine müsadif çar” samba günl saat 14 ten 16 ya kadar İs tanbul âçüncü icra memurluğunda açıl arttırma suretile satılacaktır. Arttırma” ya iştirelk için yüzde 7 teminat akçesi bususile İniz ve masarife dalr olen iüdi9 larını ilkin tarihinden £ itibaren 20 gün zarfında evrakı mösbitelerile bildirilme" leri iizmdir. Aksi halde hakları tap sicillile sabit olmayanlar satış bedelini» paylaşmasndan hariç kalırlar. Alâkadar ların 1424 numaralı İcra ve iflâs kanı Bunun 119 uncu maddesine tevfik hare ket etmeleri lüzumu ve daha fazla ma” | lâmat almak isteyenlerin 931-17 muma Ta ile memuriyyetimize müracaatları lân olamur. (1513) İ Bayramın üçüncü Cuma günü eyyamı adiye tarifesi tatbik edileceği ilân olunur. yegâne mağazadır BAHÇEKAPI şubesi Muhterem müşterilerine kolaylık olmak üzere Bu akşam Ya kadar acıktır « (1494) Yerli Mallar Pazarı Bütün bayramlıklarınızı en ucuz, en güzel, ve en sağlam olarak tedarik edebilirsiniz |