4 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

4 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

HILÂLIAHMER GAZETESİ Bayramda Yalnız HİLALIAHMER gazetesiçıker. Hilâlinhmer Cemiyeti : İstanbul Bürosundan ? Ülünlerınez için en kuvvetli neşir vasıtası Hilâlahmer gazetesidir. Ulânlarınızı yalnız Hüklinbmer gazetesine veriniz. Hilâlihener gazetesi İstanbul'da değil, Türkiyenin her tarafında şubelerimiz vasıtasile satıl. maktadır. İlimlarımız, hem müssesenize ve bem de Hilâliahmer Cemiye- time menfaat temin edecektir. Mânlarsanzı : İstanbul'da: Yeni postahane karşısında Hilâliahmer Satış bürosuna, Te ielon: 22053. | Istanbul'da Ankara caddesinde İlâneslik Türk Limitet Şirketine telefon ; 20095 veriniz. Son sahifede 30 sondan eveliki iki sahifede 40 kuruş” | tar i (1353) 'KAPPS 1561 Almam kitapçı, Alman kitapları em ucuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cadde. si 390, İsveç sefmreti karşınmda. 1347) Elâziz Belediyesinden: Yüksek Mimarlık mekt ebinden veya Mühendis mekte- İİ bi Mimari şubesinden mezun ve tecrübeli bir mimara ihtiya- İİ crmuz vardır. Ayda iki yüz lira ücret vereceğiz. Talip olanla- rm diplomalarile Ehliyet vesi kalarının musaddak birer suret lerini acele Elöziz belediye riy asetine göndermeleri. (1505) sek | 2. Sv. Fırkası ihtiyacı için kapalı zarfla 90 ton un müna- kasaya konmuştur. İhalesi 10 | Nisan 933 pazartesi günü sa- at 11 dedir. Taliplerin şartna- | mesini görmek üzere her gün | ve münakaşaya iğtirale için mezkür gün ve saatte 557 lira | teminatlarile birlikte Fındıklı | da3 K.O. Sa. Al. komisyonu- na müracaatları. (56) (1189) 1504 | Aslan ve Eskihisar Müttehit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirketinden: İLAN Aslan ve Eskihisar Müttehit Çimento ve su Kireci Fabrikaları Anonim Şirke- tinin nizamnamei dahifisinin 14 ve 28 ve 38 inci maddelerinin tadili hususlarını müzakere etmek üzre 26 Mart 983 tari- hinde fevkalâde surette içtimaa davet o human hissedaran heyeti umumiyesinde Ticaret kanununun o muaddel 386 smcı maddesinin istilzam eylediği nisabı ckse riyet hâsıl olmadığından şirketi mezkü- ve hissedarları zirde münderiç ayni rüz nameyi müzakere eylemek üzre 26 Ni- | san 933 tmrihine müsadif meleri ... 1. F. ihtiyacı için kapalı İ zarfla almacak (230,000 kilo iF edilen fiat pahalı | gi iğünden pazarlıkla a- İmacaktır. İhalesi (10 Nisan 33 pazartesi günü saat 11,30 | #adır, Taliplerin şartnamesi- | ni görmek üzere her gün ve pa zarlığa iştirak için o gün vak- uri İİtinden evvel Fındıklıda K. O, | ike çar le çi) irt av idam gö ilme tap ini» ii ma” "Sa. Al, komisyonuna müra- caatları. (65) (1360) 1529 | nü saat 18 te Galatada Agopyan He da Şirket merkezinde ikinci bir erkal. de içtima davet olumurlar. Rüznamei müzakerat : Dahili mizarnnamenin 14 üncü wnadde- sinin aşağıda yazıldığı gibi tadili “ Şiriketin umur ve masalilbi heyeti u mumiye tarafından mensup ve üçten de- kuza kadar azadan mürekkep bir Mec Visi İdareye ihale olunur. Meclisi İdare azalık müddeti üç se nedir. Her sene kıdem itibarile bunların sülüsü tecdit olunur.” Dahili nizamaamenin 28 “in aşağıda yazıldığı gibi * Davetnameler yevmi içtimadan Hân. kal on beş gün evel gazeteterle ilân kalı. | macaktır.” Dahili nizamnamenin 38 inci maddesi. | | nin aşağıda yazıldığı gibi tadil : Harp Akademisi suvari bö- tükleri hayvanatını çayırlat- ' mak için Kâhtane veya Silâh- tarağada 45 dönüm çayır ki- ralanacaktır. Pazarlığı 10-4- 933 pazartesi günü saat 10 da Merkez Kumandanlığı sa- tımalma komisyonunda yapıla caktır. Taliplerin muayyen vaktinde komisyonda bulun maları (594) e Maltepe Askeri lisesi için 4 tekerlekli iki su fıçılı su araba- sr 10-4-933 pazartesi günü sa at İ4 te pazarlıkla satım alına caktır. İsteklilerin şartname- sini görmek için her gün ve | bazarlığa girişeceklerin belli vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. * (595) (1471) 1632 nbal ikinci ticaret mabikemesin. el Şimasi B. in müekkili Musta fa Hi met B. den satın aldığı mal bede | Wine mukabil tanzim — ve imza eylediği 327 lira 5 kuruş borcunu 1-2.933 tarihin de iediye edeceğini natık bulunan 3-10 MZ tarihli emre muharrer senet zayi olduğundan iptali hamili Mustafa Hik Met B, vekili Avukat Esat Orhan B. ta Yafmdan talep edildiğinden mezkür cm. *e muharrer senet her kimin yedinde i- *e 45 gün zarfında mahkemeye ibraz #dilmesi ve eksi taktirde mezkür sene in iptaline karar verileceği ticaret ka- | Bununun 635 cı maddesine tevfkan ilân nur 1546 Süt veren annelere | meğe hakkı vardır. Ve Şirketin temettünt. safiyoyi sene viyesinden: evvelâ bilü istisna hisselerin | Gümlerine ilk temettü. olarak bedeli te- | | diye odilmiş, sermaye yüzde altı itasına | kifayet edecek meblâğ saniyen ihtiyat akçenini teşkil etmek © üzre temettuatr mezburenin yürde onu ifraz olunduktan | sonra baki kalanı kısmı sureti atiyedeki, 1 — Yüzde beşi meclisi idare azala rin 2 — Yüzde onu müsasin hisenleri me habına 3 — Yüzde seksenbeşi hisse senedabı aabahına tevzi olunur. , Ticaret kamunun 185 inci maddesi nü <ibince hissedarlardan bir hissesi olanın da işbu müzakereye iştirak ve rey ita et birden ziyade hisseleri olan zevatn © reyleri hisseli nispetinde tezayüt eder. Mezkür içtimada hazır bulunmak is- teyen sevat Ticaret kamımın 371 inci maddesi mucibince içtima tarihinden ika kal Gir infta evel hisselerini Galata'da Doyçe Oryent Bank gişelerine tevdi et melidirler. Diğer bankalara tevdi oluman hisse senedatı mukabilinde merkür ban kalardan alman makyuzlar heyeti umu. miyeye dahil olmak üzre Doyçe Oryent Banka tevdiat mahiyetinde olmak üzre mezkür bankaca kabul olunacaktır Istanbul, 27 Mart 1933 (1376) Meclisi İdare D| sm DOKTOR HORHORUNİ Her gün akşama kadar hastalarını Eminönü Valide kıraathanesi yanın. daki muayenehanesinde tedavi eder. Tel 2,4131 (1356) maddesi. |» .—— müsait olduğu takdirde Zümrüt Yalova Kaplıcaları Otel ve lokantaları Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satın alınması mukarrer otuz bin ilâ otuz beşbin metre yazlık haki yerli pamuk kumaşın kapalı zarf münakasası 9 | Nisan 933 pazar günü saat 16 da yapılacağından taliplerin şartname ve nümüneyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için ilk teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür inde muayyen saate kadar komisyonumuza müracaatları. (1150) 1501 Gedikpaşada Jandarma : Satınalma Komisyonundan: Satım alınması mukarrer beş bin ilâ yedi bin beş yüz met re kışlık elbiselik yerli yün kumaşın kapalı zarf münakasası 9 Nisan 933 pazar günü saat on dörtte yapılacağından ta- liplerin şartname ve nümuneyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için ilk teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür günde muayyen saate kadar komisyonumuza müra- caatları. (1151) | HER GÜN GAZETE OKUYOR MUSUNUZ? Toplara, tayyarelere zehirli gaz neşreden Lombalara karşı milletler her gün korunmak çareleri ararken Tıp âlim- leri de lâboratuvarında Belsoğukluğu ve Frengi afetine karşt ilmi mücadeleye ge;mişler ve nihayet profesör MEÇNİKOF Profilaxin'i icat etmiştir. Bu sâyede iban gençliği müthiş bir afetten kurtulmuştur. Bütün itimatla yalnız PROFİLAXİN kullanınız. (1176) İDAKİK ZIYA Memearki çocuklara ilk ye'irilecek çok kıymetli ve shhi Kir gıdadır. Istanbul Gümrükleri Muhafaza Başmüdürlüğünden: 1 — Müdiriyetimizdeki den iz vasıtaları için 14 adet küçük bot pazarlıkla yaptırılacaktır. 2 Pazarlık 4-4-933 tarihine râstlıyan salı günü saat 14 te Bazmilidiriyelimiiliki Altinel lonemmesdmesli ale tır. 3 sinler. 4 — Şartname ve resim Başrr nurdadır. (1469) İstekliler 69 liralık iğreti gütenmelerile komisyona gel 1630 in İstambul Belediyesi Hân'arı Beher metro murabbama 10 lira kıymet konulan Aksa- İ ray yangın yerinde Koskada 16,28 metro murabbar Belediye malı arsa satılmak üzere açık müzayedeye konulmuştur. Ta- lip olanlar şarinamesini görmek üzere her gün Levazım mü- dürlüğüne, müzayedeye girmek içinde 12,55 Üiralık teminat İ makbuz veya mektubu ile 27. 4-933 persembe günü saaton beşe kadar Daimi encümene müracaat etmelidirler, (1502) Istanbul Tramvay Şirketi Hissedarlarına İLÂN 1 Nisan 1933 tarihinden itibaren : istanbulda: Tramvay Şirketi ile Osmanlı Bankası gişele- rinde ve Brükselde: “Sociöte Financiöre de Transporte et d'Entreprises İndustrielles ” de 1932 Hesap senesine ait 19 ve 20 numaralı temettü hissesi ku ponları tediye olunurken mezkür müesseseler tarafından seh min yeni itib “ kymetini gösterir bir damga hisse senedinin üzerine basılacağı Tramvay Şirketi Hissedarlarına bildirilir. Binaenaleyh hâmiller kuponlar ile birlikte hisse senet- lerini de tediye müesseseleri gişelerine ibraz etmelidirler. İstanbul, 30 Mart 1933 Müdiriyet yeli Vekâletinden: Ankara'da Yüksek ve Baytar mektepleri civarında in şa edilmekte bulunan talebe pansiyonu, (Rektörlük binası, Teşrih, Teşrihi Marazi, Zootekni Enstitüleri ve Süthane ve | Şeraphane binalarının kalorifer tesisatı yirmi | bir gün müd. detle kapalı zarf usulile müna kasaya çıkarılmıştır. Mezkür tesisatın müna kasa evrakı elli lira mukabilin- , de Vekâlette Yüksek Mektep ve Enstitüler Bürosu Müdürlü- günden alınacaktır. Taliplerin münakasa şartnamesinde ya- zılan vesikalarla ve kendi tekliflerinin yüzde yedi buçuk nis- betinde muvakkat teminatlarile birlikte ihale günü olan 26-4- İ 933 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te Vekâlette mü racaatları ilân olunur. (1494) 638 | Teminat olarak nakit, çek kabul olunmaz. südiriyet satınalma komisyo- | 1541 | Fostfatlı Sark Malt Hülâsası olmasından dolayı 2 tabletlik yeni Asprin paketlerini tertih adiniz. Bu yeni ambalâj, tabletlerin ha- ikiliği hakkında teminat teşkil eder ve Sizi kıymeti olmayan başka mamulât almaktan korur. ğa) ASPİRİN 0 ve 2 savietik am orde Evkaf müdiriyeti ilânları İlân tarihi pu İhale tarihi 28 Mart 933 17 Nisan 933 K. 74 812,58 arsmmikdarında bulunan Beykoz'da Yalıköyü'nde Çayır caddesinde 34 No.lrha- mam arsasının tamamı, 1500 arşm mikdarmda bulunan Üsküdar'da Muratreis mahallesinde Silâhtarağa bahçesi so kagında 87-95 No. İs on odalı bir bap hanenin tamamı. 42 arşm mikdarında bulunan Küçükpazar'da Hocahayrettin mahallesinde Ayazma cadde. sinde eski 635 yeni 229 No. lı arsanm tamamı. 90 metre terbiinde Sultanahmet'te Güngör- mez mahallesinde Tavukhane sokağında atik 1 No. İı hane elyevm arsanın tamamı. 407 arşın mikdarmda Topkapı'da Bayazıtağa mahallesinde Kilise sokağında eski 6 yeni 10 No. lı arsanın tamamı, 17 metro terbiinde bulunan Tahtakale ' de Rüs tempaşa mahallesinde Papasoğlu sokağında es- ki ve yeni 12 No. lı dükkânm tarsamı. Hekimoğlu Ali paşa civarında Muslahaddin camiinin etraf muhafaza dıvarlarile temel taş ları ve musluk ve mezar taşları hariç olmak şar tle yalnız beden drvarlarile çatısının enkazı, 100,92 arşm mikdarında bulunan Şehzadeba- sı'nda Balabanağa mahallesinde eski Zincirli. kuyu yeni Harikzedeler sokağında eski 13 No. İı hane arsasının tamamı. 183,76 metro terbiinde bulunan Üsküdar'da Selimiye mahallesinde Dıvardibi sokağında 22 -24 No. lı Selimiye camii şerifi hitabetine meş- ruta arsa ile üzerindeki barakanın tamamı. Sehremaneti civarında Binbirdirek mahallesin- de Aczahane ve Fazlıpaşa sokağında eski 28 No. lı arsadan müfrez 156,5 metro murabbam- da olan 2 harita No. lı arsa, Üsküdar'da Sinanpaşa mahallesinde Karanti na sokağında 8No. lı bir bap hanenin tamamı. Yedikule'de Hacrevhat camii hariminde bir ve iki satıhlı harap ve maili inhidam tekke odaları— nın ittisalindeki muhafaza dıvarlarile temel taş ları, hariç olmak üzere enkazı. Fatih'te Hacıferhat mahallesinde İrfanzade sokağında 2 ve 4 No. larla murakkam bahçeli hanelerle müştemilâtından bulunan bostan ve sairenin icareteyinli muayyen mahallinin ta- 46 m metro murabbamda bulunan Galata'da Be- reketzade mahallesinde Bereketzade camii seri rifi müezzin meş rutahane arsasmın tamamı, Yukarda © yazılı olan emlâk 28 Mart 933 tarihin den itibaren satılmak için yirmi gün müddetle ilâna konmuş 00 504 450 460 00 > İhalesi Nisanın 17 ci pazartesi günü saat 15 tedir. Ta- Tiplerin İstanbul Evkaf Müdüriyeti binasında Mahlülât Kale mine muracaatarı. (1348) Askeri Fabrikalar Sigorta Sandığından: Temini istikbal sandığından muhasses eytam ve era- mil maaşı olanların maaş beratları ve cüzdanları ve ber hayat bulunduklarına dair yoklama ilmühaberlerile beraber alâ- kaları katedilmek üzere Nisanm onuncu pazartesi (on ikinci çarşamba on beşinci cumartesi, mütekaitlerin on yedinci pa- zartesi on dokuzuncu çarşamba yirmi ikinci cumartesi yirmi dördüncü pazartesi yirmi altıncı çarsamba günleri Bakırkö- yünde Barut fabrikasında müteşekkil hey'ete müracaatları, (1434) 'Kullanınız sütünüzü arttırır Çocukların kemiklerini | | Kuvvetlendirir.. 454) |