13 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

13 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

a A m Jililliyet Asrın umdesi “MİLLİYE T”ör. ———— 13 NİSAN 1933 İdarahane ; Ankara caddesi, 100 Ne, Telgraf sdresi : İst, Milliyet Telefon Numaraları: Başımı 24018 Yazı işleri Müdürlüğü : © 24319 İdare ve Matbaa £ 24310, ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye işim Hariç içia LR Ek Gelen evrak geri verilmez.— Müddeti geçen nüshalar 10 kuruştur — Gazete ve n müdiriyete mi — . Yine eroin! Dün iyi bir tesadüf eseri olarak Bürhan Cahit Bey arkadaşımla bir likte eroin belsma karşı bayrak aç tığımızı görerek çok sevindim. Yaz dığım satırların kıymetinden ziya de bu gizli fakat kuvvetli düşmana karşı yürümek isteyişim okuyucu- larımızdan bir kısmının hakkımda iltifatını celbetmiş... Ben itibarile bu ime prima göze aldım. Eroin ve emsali zehir- lerin Avrupadaki edebiyatını on- ların kaçakçılık ve mukabil mü- dafaa teşkilâtımı . (Milliyet) e ge- çirmek niyetindeyim. Bir taraftan bunu yaparken diğer taraftan asa- biye mütehassıs doktorlarımız. dan konferanslar vermelerini, si- nemalarda eroin belâsmın kurban larma dair filmler gösterilmesini ye ie kısaca konferans- ar ilâvesini teklif ediyorum. İçki düşmanları Demeği Şi i ra giderek amatör mü- cadele teşkilâtr yapılmasını isti- yorum. tim. Ne yalan söyliyeyim. Zate, görünen köy kılavuz ister mi? BE Zim resmi dairelerimi; iz mal edilmiş ve Sa diğim daire Besl Dizimi de bu nevidendi. Fa- mış ve mış iki yafta göze sık ilişiyordu. İşin fe ması resmi elbiseli bir odacı bu | lânlardan birini; tara altında iz Adalardan bir yar gelir Adalar hakkında yazdığım bir kaç satır okuyucumlardan birinin nazarı dikkatini celbetmiş, bana yazıyor: “Beyefendi Adalar tarifesi ve ücretleri hak. kındaki haklı tenkitlerinizi oku. dum. Size daha garip bir şey yaza- cağım.. Malâmu âliniz adalar say- fiyedir ve oraya tatil günleri gidi- lir. Halbuki Burgaz adasından köprüye cuma günü son vapur 4,45 tedir. Yani Burgaza kava almaya gelen birisi ikindiyi kılıp hemen köprüve dönmezse adada kalır. 'Eroin kaçakçılığı! (Başı 1 inci sahifede) şen Rum grupuna ait tahkikatla bü- yük bir ehemmiyetle meşgul olmakta» dır. Yeniden 2 inci ve 3 üncü derece- de alâkadar oldukları zannedilen ba- xi kimseler ve bu meyanda birkaç kadın sorguya çekilmiş, bazı yerler- de de aramnlar yapılmıştır. Kadri Beyden başka... Evvelki gün Boyacıköyünde sabık seyrisefer mühendislerinden Kadri B. in evinde meydana çıkarılan giz- İli eroin imalâtnnesi dolayısile Kadri B. den başka orası ile alâkaları muh- temel görünen bazı kimseler de is tiçvap edilmiştir. Evvelâ Sütlüce'de evi aranan Mehmet B. de orada bu- İnan eroin imaline mahsus aletlerin kardeşi Kadri B. e ait olduğunu söy. | İemiştir. Kadri B. bunların kendisine | ait olduğunu ve şebeke ile alâkasını itiraf etmiştir. Bir tanesi kaçtı Ele geçen şebekenin elebaşılarm dan olup bir kaç gündenberi arandı- ğı halde bulunamıyan Yani'nin Yu- nanistan'a kaçmış olduğu tesbit edil- miş ve indesi için Atina zabıtası nez- dinde teşebbüste bulunulmuştur. Türk kadını yok Gene bu şebekede mutavassıt rolğ- Bü ifa ettiği anlaşılan ve yüksek bir aileye mensup olduğu söylenen Fit- Dat ismindeki kadınm da henüz bu- lunamadığı © yazılmıştı. & Zabıtaca, Türk kadınların bu meyanda bir Fıntat H. in bu işte alâkadar olma- dıkları temin edilmektedir. Zengin bir Ermeni ihkik heyeti, eroin kaçakçılığın- kası olduğu öğrenilen zengin ve maruf bir Ermeniyi uzun bir istiç- vaptan sonra nezaret altına almiya Közum görmüştür. Bu adamdan hay- malümat © alındığı söylenmek” Ni yeni tedir. Bundan başka yeniden bazı bar kadınları da istiçvap edilmiş, bunlar dan sattıkları eroinleri kimlerden al- dıkları sorulmuştur. Başka memleketlerde şubeleri var Şimdiye kadar cereyan eden tah- kikat, ele geçen şebekenin bazı ec- nebi memleketlerde şubeleri ve ajan ları bulunduğunu, buradakiler smda ecnebi tabiiyetinde bir kaç kişi de mevcut olduğunu göstermiştir. Bu işe ait tahkikatın hitamında bu ecnebi tabiiyetindeki eşhasın, ceza- larmı çektikten sonra hudut haricine tebitleri muhtemeldir. Gene tahkikat, şebeke efradından biri tarafından bir müddet evvel Yu- nanistan'a oldukça mühim miktarda eroin kaçırılmasma muvaffak olun. duğunu tevsik etmiştir. Kaçakçıların son zamanlarda ciddi takyidat karşı- sında eroin ihracına muvaffak ola- mıyarak dahil it ettikleri de sabit olmuştur. Bazı genç kadınların el çantalarına doldurduk” ları küçük ercin paketlerini ev ev do- laşarak sattıkları, bazı randevu evle- rinde eroin satışı yapıldığı da tesbit edilmiştir. kende bulmakta, taharri memurları gecele- ri barlarda ve emsali yerlerde eroin vi satılmadığını kontrol etmek tedir. Pek yakında şebekenin bütün efra- dı ele geçmiş olacağı muhakkak gö- ri tedir. Seyfi Pş. şehrimizde Gümrük Muhafaza umum kuman- danı Seyfi Pş. dün Ankara'dan şeh- rimize gelmiş ve İstanbul Muhafaza Başmüdürlüğünde meşgul olduktan sonra Başmüdür Hasan B. le birlikte teftişe çıkmıştır. ğ Seyfi Pa. kendisile görüşen bir mmu- in İstanbul'da 4 -5 gün kalarık gümrük ambar ve anirepo- ları ve muhafaza teşkilâtıni teftiş e- yarama e Mi #t hakkındaki sunle de şöyle muka- bele etmiştir: “ — Çok fena. Memleket gençliği- mış bulunan 9 kişiden 4 ü dün kefa- lete rapten serbest | bırakılmışlardır. Elyevm, zabıta nezareti altında 5 ki- şi kalmıştır. tar kaçak rakı ile bir fıçı Tesi bulunmuştur. Kaçakçı İpokrat, evrakile birlikte ihisas mahkeresine gönderilecekti Kaçak esrar bulundu Dü iü ie elek bar Oda Kapuiçinde Buna mukabil âdi günlerde son va pur saat 6 dadır. Bu tezada ne der- siniz?.” Ne diyeyim? “Adalardan bir (Başı 1 inci sahifede) Matmazel Suzan, havayı güzel bulduğu itmeği tercih etmiş, ağır ağır E- inden köprüye doğru yürümüş Üsküdar iskelesinde Kızcağız tamam köprünün Üsküdar vapur iskelesi hizasına geldiği sırada &- ni bir tecavüze uğramış ve arkasından beynini hedef ittihaz eden bir kurşunla, hatta başını çevirecek vakit bulamadan kanlar içinde yere serilmiştir. Mahşer manzarası Küprünün üstü bu esnada mahşeri bir manza arz ediyordu. İşlerinin başından dönen halk, bu bek lenmedik silâh sesi üzerine o müthiş bir şaşkınlığa uğramış ve şuraya (buraya kaçışmağa başlamıştır. Katil kim? Çok soğuk kanlı bir adam olduğu am- laşılan katil, işte bu şaşkımlıkta istifa. de ederek kalabalığın arasına karışmış ve hüviyetini belli eti;cden ortadan sa- vuşmuştur. Silâh sesi üzerine dehşete düşen halk, biraz sonra yerde bir ölümün kanlar için- de yattığını görmüşlerdir. Arası çok geçmerlen emniyet memurları da vaka mahalline yetişmiş bulunuyorlardı. MI Suzanın beyninden aldığı kurşun darbe. si ani surette ölümüne sebep olmuştur. Bir tayyare bileti Maktulün yerde bulunan £ çantasında Kader tayyare gişesinden — alınmış bir piyango biletinden başka hüviyetini is- Hayatının kurtarılması ihtimalile MI Suzan bir otomobile konularak hasta neye götürülmek istenmişse de kızen- Zir, bu esnada çoktan ölmüş bulumu- merkezi vakayı gören birkaç kişiyi şahit sıfatile dinlemiştir. Fakat bunlar, katilin yök bile lâyikile tarif edememişler. Dün gece geç vakte kadar yapılan a- raştırma kat'i olarak | bir netice vermiş kında bazı ip uçları ele geçirilmiş! Polisin kilin iz üzerimde olduğu söy lenmektedir. : Son Dakika LL Gece bir ajans memuru zan altına alındı Köprü üstündeki korkunç cinayet et- rafında bir muharririmiz gece de tahki- katta bulunmuş, şu malümatı toplamış. tir: “Cinayeti müteakip zabıta derhal i ymm İn temns etmiştir. İlk tahki. genç kıza karşı tanıya: de toplanmıştır. Fedayi OB. dün ökşam sani alteya doğru Ajans binasına v ve telsiz başına geçmiş, ancak bir hâber alabilmiş pek az konuşmuştur. Bu müddet içinde tahkikatısı ilerile- ten zabıta memurları tekrar o Anadola Ajanama gelmişler ve Fedayi B. i Mer- | keze davet etmişlerdir. Fedayi B, zabi- ğuk memurları takip etmiştir. Yazık oldu Cinayetten sonra Fodayi B. in ajansta — Yazık oldu keza. . . dediğini öğren- dik. Fodayi B. gece Eminönü merkezinde Ajansta teessür İSTANBUL, 12. A. A. — Fransızca giderken köprü üzerinde meçhul bir şa- his tarafından atılan o bir kurşunla ağı surette yaralanarak hastahaneye nakle- dilirken yolda vefat etmiştir. “Ajans ailesinin kıymettar bir arkadaşi arzeder, Beşiktaşta da bir kızı öldürdüler maktadır ve a başlamıştır. yar gelir bizlere” şarkısını söyle menizi ve cuma günleri Burgaza gitmemenizi tavsiye ederim. FELEK Köprü üstünde cinavet | Fakat Kevser Hüseyine bir parça olsun yüz vermemiştir. o Hüseyin bu vaziyet karşısında kızı tehdit — etmekten başka çare kalmadığını anlamıştır. Hüseyin bundan bir müddet evvel Kevseri şiddet le tehdide başlamış: | geliyor. Burada Hüseyinin geri- rlerini dahn çok berbat eden bir vaziyet vardır. Kevser komşularının ço- cuğu olan Bürhanettin isminde bir genç- le beraberdir. Kevser çok seven Hüseyin bu anda İokançlıkla hemen kızın 5- iyor ve asalliyetle; ocukla niçin geziyorsun? di- yor. Senile yalnız bon ilirim, Hay- di şimdi yürü gezelim. Kevser, Hüseyinin bu asabi halinden © kadar korkuyor ki, birden koşarak bir kaç adım ilerdeki evine giriyor. Yarım saat sonra, ortalık biraz daha karardıktan sonra Kevser elemek almak i- çin sokağa çıkıyor. Hüseyin, evin köşe- sinde beklemektedir. Kız çıktığını gö- rünce, yarım saattir çılğın bir halde olan ve bıçağını şeyden habersiz kızm bir hamle ile saplıyor. Bu darbeyi ani bir çığlık takip ediyor. Kevser al kanlar içinde sendeliyerek ka pısmın önüne kadar geliyor ve orada: — Vuruldum, diye inliyor. Hadiseden haberdar odilen zabıta va- mahallin. meye naklediyorlar. Kevser hastahaneye yatınca yalnız? , — Beni Hüseyin vurdu, diyor ve son | nefesini veriyor. Katil Hüseyin derhal kaçmasma rağ- büyük annesinden ve biraderlerinden tedik. Evvelâ bizden 100 lira baba hak- kı namile bir para istediler.Buna razı ol. | duk. Fakat sonra bilmem (neden kızı | raber çıkmış birçok resimleri kızın oğ- luma yazdığı birçok mektuplar var, — Muhtelit mahkemeler 11 bin dava var mesinde bugün 14 davaya bakıla- caktır. Mayısta görülecek bazı mü him davalar vardır. Belçika mah- kemesinde Dolmabahçe sarayı ka- lörifer tesisatı davası ve Hicaz de miryolları davası vardır, Beş ma- yısta Fransiz mahkemesinde Çu- kurova davası görülecektir. Bu davada burasını vaktile kiralamış olan Fransiz şirketi hükümetimiz. den 18 milyon lira tazminat iste- mektedir. Bütün muhtelit mahke- melerde görülecek 11 bin dava Da 10800 tanesi Yu nan, mesi de diğer muhtelif Sar ik. Sene sonuna ka vi edilecek ve adetleri 400 e inelim Keriman Ece Ecenin babası meseleyi izah ediyor , Kahii çıkan Elehram gazete- si Keriman Ece'nin Mısırda güzel- lik ticareti yaptığını yazmıştı. E- me un peni a -.. bu hâdi bahsedilerek deniyor ki: Buraya geldiğimizde tiyatro, sinema, gazinolar ve hususi davet lerle o kadar çok karşılaştık ki ta- mik eme Bizim bu gidecek yer lerimizi tayin için Mısır eşrafın- dan müteşekkil bir komite teşek- kül etmişti. Bu davetler o komite- ye havale ediliyor, o karar veriyor ve bilâhare gidiyorduk. Tabii bu davet eden yerlerin hepsi gitme- mize müsait değildi. Müsait olan yerlere gidiyorduk. Gittiğimiz yer ler Mısır - Türk cemiyeti hayriye- sine bir meblâğ veriyordu. Elek- ram gazetesinin yazdığına Essi- yase, Elcihat, Essabah gazeteleri mükemmel cevaplar verdiler. Mr- sırdan müfarekatimiz esnasında bir veda çayı verdiler. Keriman teşekkür etti ve Mısırlıları yazın e davet etti, gün sokağa çıktığımız. balk “Yaşasın Türkiye faz Gazi” diye bağırıyor ve otomobi- limizin geçmesi İçin behemehal polis gelip halkı dağıtıyordu. Hal. kın bu tezahürü de Elehram mu- harririne tam cevaptır.” şaş Otomobilin çiğnediği adam hastanede öldü Geçenlerde Bomontide bir oto- mobilin altında kalarak kaburga kemikleri ağır 'surette zedelenen Hafız İhsan Bey dün sabah hasta- nede ölmüştür. Müddeiumumilik GLARA FENERBAHÇE EŞYA PİYANGOSU Sizi sevindirecek müjdeler hazırlamıştır. Satış: Zeki Riza Milli Spor «mağazası ve Milyon gişeleri Bütün İstanbul halkının beklediği ilk sözlü filmi ÇILGIN KIZ namındaki şaheseri bu akşamdan itibaren ARTİSTİK sİNEMASINDA başlıyor. İlâveten FOX halihazır dünya havadisleri. 1819 Bu akşam GLORYA Sinemasında eğlendirici komik ARMAND BERNARD'ın güzel temsit ISMARLAMA gayet şen ve güldürücü film Mümessilesi: BLANCHE MONTEL İlâveten: FOX JURNAL BN (1918) Şen, şuh ve pek sevimli artist ÇOCUK aşlıyor. BO W'un (1914) Meşhur tenor DON JOSE MOJİKA'Yı A Herkesin işidebilmesini teminen, bu akşam ve 15 Nisan cumartesi akşamı saat 21 1/2 da ISMARLAMA ÇOCUK filminden evvel GLORYA sinemasında İspanyol ve Meksika şarkılarını ve kendi filimlerinin en güzel parçalarını teganni edecektir. Yerlerin fiatları: Balkon 60, par- lüks balkon 100 kuruştur. 16 Nisan pazar günü 18 1/2 piyanist TROY SANDERSİ'in iştirakile ikinci bü- ük si-e-konserini verecektir, F'atlar: 75 100-150 ve 200 kuruştur. ter 80 matinesin. (1919) Müessif bir zıya Kudemayı ricali maliyeden Hafız İh san Bey bir kaza neticesi irtihal eyle- miştir. Cenazesi bugün silesi tarafından maze namazı Koca Mustafapaşa camii şe vifinde eda edildikten sonra Merkez E- fendi kabristanma defnolunacaktır. (1892) Ahmet Vefik Paşa için konferans İstanbul Halkevi reisliğinden £ Bugün saat 17 de Evimizin Cağaloğ- lundali merkezinde Köprülü zade Fuat Bey tarafından Ahmet Vefik Paşa hak- kında bir konferans verilecektir. Herkes gelebilir. Sultanahmet ikinci sulh hukuk mah- kemesinden Tophanede Maliye Tahsil şubesi sa- bık muavini ve ikametgâhı meçhul Ha- Albert Siyon efendi o vekili Avukat ei şuyu davasr üzerine gönderilen da- vetiye zahırındaki mubaşir ve heyeti ih- tiyariye tarafından verilen meşruhata ğu anlaşılmasına mebni yirmi gün müd. meniz veyahut musaddak bir vekil gön- dermeniz lüzumu beyan ve aksi taktirde giyaben muhakeme icrasma devam olu nacağı tebliğ makamma kaim olmak ü- zere ilân olunur. (1875) a Yİ Uyma hlsarlarda Likör ve şarap fabrikaları mütehassıslardan M. Kucharzevski'den şu mektubu aldık: Likör ve şarap fabrikaları hakkımda güzetenizin 11 Nisan tarihli nushasında bana atfen intişar eden yazılar muhbiri. özler hülüsaten şöyle idi. vi men kat'i bir için tet- z için “Fakat bu fabrikaların tem randrmanları nin ve imâl maliyetlerinin sarfiyata ve etin istihlâk kabiliyetine ne de- receye kadar mutabık olduğunu ancak tetkikatımız sonunda tesbit edilecektir.” Anadolu kulübü kongresi 14 Nisan 1933 cuma günü saal cesedin morga nakline lüzum gös- termiş ve kazaya sebebiyet veren şoför tevkif edilmiştir. da klübün senelik kongresi Usküdar. da Şemsipaşada kâin klüp binasmd. aktedileceğinden bilâmum arkadaşla rın muayyen gün ve sanite teşrifleri, Milli Sinemada Bu senenin en çok beğenilen filmi CENNET PERİSİ DELORES DEL RİO tarafından Havayan adalarında çevrilmiş aşk, ihtiras, heyecan ve dehşet filmi. Ayrıca FOX havadis gazetesi. || (1863) Bu günkü program ISTANBUL, 1200 m. 18 — 18,45: Neil oğlu İsmail Hakkı B- 18,45 - 19,30: Orkestra. 19,35 - 20: Fransızca ders ilerlemiş iş © anlara). 20 - 21: T. Refik B. 21 - 21,30: Ülkü Hanım. 21,30 - 22,30: Gramofon, Ajans Borsa ve saire, â ANKARA, 1638 m. 1230 : Ankarapalast RŞOVA, 1411 m. 13.10: Plâk. 18.24: Plâk, 18: Plâk. 19.20: Konser, 20.30: Muhtelif, 21.15 Filharmonik konseri (Bach, Honne- 21.05: Radyo orkestrası, klâsik şar kılar. 22.30: Ruhi şarkılar. VİYANA, 517 m. 21: Haberler. - Plâk. 22: Bir tiyat- ro temsili. PRAG, 487 m. 20.35: Stüdyoda bir tiyatro. — 23: Son haberler. 23.20: Benes bando mi- ka. 2235: Haberler. - Radyo orker tras, ROMA, 441 m. 21: Haberler. « Plâk. 21.35: Spor haberleri. 21 hi orkestra mus” kisi (Nardini, Carissimi, Mule, Ver di). BÜKREŞ, 394 m. Musiki neşriyatı yoktur. 18; Gaz#” te haberleri. BRESLAU, 325 m. 18.50: Konser (şarkılı). Konuşm*” 20: Berlinden naklen: Milli ne” t. 22: Hava raporu, sonra Kelon ya'dan naklen kilise konseri. ia Ruhi temsil, 24.25: Konuşmalar, kâyeler. .—