3 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Maarif bahisleri Milli talim Fikri terbiyemizin en büyük noksa- pı, bu terbiyenin ancak hâfıza ve mu- hayyilemize — o da makbul olmıy, bir tarzda — inkişaf temin edebilir vadide cereyan ediyor gibi görünü- şüdür. Hayatta ve ilmi terakkıyi te- minde daha mühim rolü olan derecesinde tahsil görenlerde e lâyik maarifin başlıca hedefi ol- ık İüzmngelen hasiseler güdük kalı. yor. Bu hasiselerden muhakeme kuv- veti, müspet ve fenni zihniyet, iskolüs- tikten istikrah, tetkik ve tetebbu fik- ri, dürüst ve tam anlayışa rağbet, mü- balâğadan, sarlatanlıktan, gözboyacı- lıktan, hülya vehim ve hursfe salgınm- dan kaçmma, sarahat ve vuzuh sevgi- si, kısa ve ihatalı leri anlıyorum. Halbuki — makalelerde de söylediğim veçhile — gençlerin zihsi şemailinde tamamen başka çizgiler görülmektedir. Bu hu- usta, edebiyatımızın gerçekten mü- rebbi mahiyette olmayışı, £ bilümum derslerde tedris tarzlarının O talebeyi | anlamıya, öğrenmiye, düşünüp bulmı- | ya ve zihin cimnastiği yapmıya sev keden mahiyette bulunmayışı en mü. him amillerdendir.. Malümdur ki fik- ri terbiyenin kıymeti biraz fazla veya eksik malümat vermekten ziyade ta- lebenin zihni melekelerini ve bilhas- sa bunların muhakeme ve âkileye ait olanlarını azami inkişafa mazhar ©- debilmektir. Muhakeme terbiyesi de. nilen şeyin en kıymetli vasıtası ilmi metotla düşünmek iti; kazan. mak olduğuna göre bu işe çok ehem- miyet verilmek ( lâzmgelir. Halbuki bu husus tedrisat ve © terbiyemizde mühmeldir. Programlarımız “nevi ve mahiyetini, ihtiyaçlarımıza uyarlık- larının derecesini burada münakaşa stmek İüzumsuzdur. Amcak (henüz kendi çocuklarımız üzerinde psikolo- jik, antropolojik, pedagojik müşahe- delerimiz bugüne kadar bu mevzular hakkında bize pek esası o hükümler verdirecek derecede ilerlemediğinden şimdiki halde bir çok kumas için kes- atacağımız mütalealar tamami. le indi olmaktan kurtulamaz. Burayı da ayrıca nazarı dikkate arzederim. Bence bugün en mebzül dikkat ve iti- naya muhtaç olan tarafımız ahlâki ter biyemizdir. Bu ahlâki terbiye tabiri Türk milletinin (Başı 1 inci mhifede) bikine muktazi paranın temini için bu kanunu tetkik edecek olan Ad liye, bütçe ve Maliye encümenle- rinin fırka grupuna müşterek bir rapor vermeleri kararlaştırılmış. tar. 4 — Ecnebi tebaasından olan küçük sanatlar erbabının haziran dan itibaren sanatten menolunma ları hakkındaki kanunun iki sene zarfında tedricen tatbiki muvafık olacağına karar verilmiş ve Baş- vekilin izahatı umumi heyetçe memnuniyetle telâkki olunmuştur. | Recep Beyin tamimi ANKARA, 2 A.A. — Cümhuri yet Halk Fırkası kâtibi umumiliği fırka - teşkilâma ve Halkev- leri reislerine şu tamimi gönder- miştir: “Maliye vekilinden şimdi aldı- ğım habere göre Ergani istikrazı- mın birinci tertibi olarak çıkarıl- mas olan dört milyonluk tahvil Centilmen yankesici ÇANAKKALE, (Milliyet) — Husa- si işlerini görmek üzere göçenlerde İş- tanbula giden Belediye reisi Veli B. 6- rada para cüzdanımı çaldırmıştı. Cüzda- ni calan yankesici paraları alıkoymuş, i- çindeki evrak ve kıymetli senetlere kurmıyarak, cüzdanı bura belediye vei- sine inde etmiştir. Çanakkale pazarı | ÇANAKKALE, (Milliyet) — Bun- | Mİ par yeri kurulmasına karar verilmiati günlerde bu usul kaldırdığı için köylü dağınık alış veriş etmektedir. Müş tn önüne geçmek için eskisi gibi pazar edilmektedir. kurulması arzu Çanakkale şoförleri CANAKKALE ( (Milliyet) — me Emniyet müdürlüğünün teşebbüsü serine şoförler, kayıkçılar, hamallar ve arabacılar arasında tetkikat yapılmıştır. Neticede bir çok şoförlerin ehliyetname- Fuhuşla mücadele ÇANAKKALE (Milliyet) — Son hafta icerisinde noliş altı randevu evi ile fahiselerin toplandığı hir hanı kapat maeştar, İ biyesinin cidden faik olan ve terbiye — Reşit Galip Beyefendiye — memleketimizde cinsiyet meselelerine münhasır gibi telâkki ediliyor. Mek- teplerimizde de bir talebenin uslu, mut'i ve halim olması kendisinin haki kat itiherile mükemmel oaddedilmesine kâfi geliyor. Halbuki dava büsbütün rine, seciyelerine, mizaç ve tema; lerine, bilhassa iradesine ait tezahür- leri anlıyoruz. Meselâ doğru sözlü Yök, vefakârlık, ciddiyet, afif ruhlu Tak, tokyözlülük, haysiyet, vekar, kc. birsizlik, samimiyet, tevazu, hakikat- perverlik, yalandan nefret, devamlılık sebat, cefaya tahammül, itidal, soğuk- kanlılık ve saire. , Malümdur ki insanların bu sahnda kazandığı iyi veya kötü itiyatlar, ha- | yatta şahsi muvaffakıyet ve milli var- lığa muavenet noktai nazarından en | büyük ehemmiyeti haizdir. Ve bu e- hemmiyet fikri meziyetlerin çok defa pek üstündedir. Halbuki terbiye âle- mimizde, bilhassa tedris muhitlerinde bu hususlara cidden yüksek bir dik- kat ve itina gösterildiği iddin edilebi- lir mi? Daima ismi ve methi işitilip te | hakikatine pek bakılmıyan İngiliz ter-| tarafları | işte buralardadır. Yoksa bir İngilizin de bir Fransızın da muayyen bir tah- — seviyesinde talebeye (talim ve ted- | ris edeceği maddeler aşağı yukarı bi- | ribirinin ayni gibidir. Zira bilfarz hen- dese veya nebatat — bilhassa başlangıç- ta — İngiliz için de Holandalı için de ayni hendese ve nebatattır. Asıl bun- | ları öğretmenin metodunda ve o me- todun zihne temin ettiği müşahede, tetkik ve muhakeme kabiliyetindedir ki mesele ve muvaffakıyet tamamile değişir. Şu halde ne yapahm? diye bir sua- lin hatıra gelmesi tabiidir. Ancak ter- biye denilen sanat yalnız üç beş mu- ayyen düsturun mihaniki surette tat- bikı ile olup bitmez. Bilâkis gaye ve vazifesini iyi bilen münevver ve kuv- vetli bir dimağ ile gevşemez bir azmin her vesileyi istifade mevkiine koyma- sına tevakkuf eder. Binaenaleyh za- ten malüm olan bir takım umumi fi- kirleri burada tekrar etmek istemem. | ran kendimce tavsiyeya şa; güm en başlı tedbiri bu raporun meki: !IHan ce kısmında arzedeceğim. Fazd AHMET vatanseverliği için kanunda yazılmış olan müd- | detin bittiği saatte bu tahviller | hâmilen satılmış, müddeti zarfın- | da vukubulan talep alte milyonu geçmiştir. Fırkamız namına Maliye vekâ- detine tebriklerimi arzettim, Bu hâ disenin milli bünyede yapacağı büyük kuvveti izaha lüzum gör- mem. En büyük tebrik ve takdire lâyik olan, vatanı yükseltecek her mühim teşebbüste yüksek alâkası- nı gösteren ve her şeyin asıl sahi- bi olan şerefli milletimizdir, ! Bu neticeyi tebrik ederken yaz dığım esaslar dahilinde çalıştıkları nı aldığım telgraflardan anladığım fırka ve Halkevleri teşkilâtımıza da candan tebriklerimi sünarım. Bu muvaffak neticenin kıymet ve ehemmiyetini bütün arkadaşlara ve herkese anlatmak için her fır. satlar istifade edilmesini rica ede | rim. | Muhbirlerin oyunu GELİBOLU Hamursuz bayra- aranda Masevilere fazla fintle İamursuz çakmak taşı ie çıkmışlardır. İkisi de kardeş olan bu ili adam yazıhaneden çıkınca inhisar takip âmirliğine gitmişler ve: “İsak kaçakçılık yı diye ihbaratta bulan sardar. takip memurları derhal tahkikata geç mişler, İsak Efendinin yazıhanesini arm- SAMSUN, (Milliyet) — Samsun Şoför cemiyeti intihabı yenilenmiştir. Ticaret odası salonunda toplanan 40- förler büyük bir ekseriyetle altı ki- şilik idare heyetini seçmişlerdir. Altı da yedek seçilmiştir: İdare heyeti: Besim oğlu Hüseyin Ef, Şervole acentalığı Celâl B., Hakkı oğlu Naci EF,, Hıfzı Ef., Hamdi Bey, Ahmet usta. Yedek: Hayreddi Mürsel Efendi, Hâmit Bey, Efendi, Muharrem Efendi, ön. | Veroşilefin nutkundan İ alınmıştır. Çalışma bayramı! Almanya ve Rusyada | 1 mayıs nasıl geçti? BERLİN, 2 (A.A.) — Vol€f Ajan- sından: Bir buçuk milyon kadar tah- min edilen bir halik icütlesi, dün Tem- pelhof meydanında toplanmıştı. Ev- velki gece Friedrichshafen'den hare- ket etmiş olan Kent Zeppelin balonu Souabe'yü geçmiş, Phin boyunca çık. mış ve Sabahleyin kolonyaya v: muştur. Balon, Hambourga doğru yol almış ve saat 14 te Berline varmıştır Balon, bütün Almanyada şehirlerin do nanmış olduğunu ve halkın şenlikler. yapmakta bulunduğumu telsizle bildir | miştir. BERLİN, 2 (A. A.) — Reisicümhur ile Başvekil, dün öğleden sonra Baş ! vekâletin büyük salonunda Almanya ve Avusturyanın her tarafından gel- miş olan 80 amele mürahhasını kabul etmiştir. Bu murahhaslar, Berline tay- yare ile getirilmişlerdir. Rusyada MOSKOVA, 2 (A.A.) — Tass jansı bildiriyor: Bir Mayıs münasabe tile dün Moskova M. Stalin, Meoletof, Kalenin ve siyasi büro ile hüküme. tin diğer azası ve sefirler heyeti Ke. zıl meydanda yapılan merasimde ha- zır bulunmuşlardır. Harbiye komiseri ve kızılordu muhariplerinin yemininden sonra or du ve amelenin iştirakile bir geçit ros mi yapmıştır, tezahürat Oktama ka dar sürmüştür. NEVYORK. 2 (A.A.) — Dün 5000 komünist Nevyorkun kalabalık bir ma ballesi olan East Side'de bir nümayiş yapmışlardır. Nümayisçiler, harbi tem sil eden bir dragon aleyhinde yazıları ihtiv ları dolaştırmışlardır. Binlerce sosya- list te bir alay vücude getirerek do- A | laşmışlardır. Yananistanda ATINA, 2 (A.A.) — Bir Mayıs A- tina ve civarı müstesna olmak üzere sükünetle geçmiştir. Atinada komü- nistlerle polisler arasında çarpışmalar olmuş ve zabıta nümayişçileri dağıt- | —< Bir çok tevkifat yapılmıştır. Petrol itilâfı gi esaslar dahilinde imza edildi? TAHRAN, 2 (A.A.Y 2 Angle Per- sinn Oil'e yeni bir imtiyaz verilmiştir. İmliyazmame, fransızca olarak kaleme Kumpanya cenubi İranda almeş — ololluğuz © imei muntakasının yarışını işletecektir 1938 senesinde . işletilmemiş O | lan arazi, İran o bülkümetine İs de edilecektir. Nihayet işletilecek | olan arazi sahasının yekünu 100.000 | İ mil murabbasmı geçmiyecek ve petrol | borusu koymak hakkı münhasıran | kumpanyaya ait olmuyacaktır. Kum- panyanın ton başına vereceği 4 altın. şilinden başkaca hükümeti safi temettüün beşte biri caktır. İngi liz lirasınm düşmesi takdirinde kum- panya, bu düşme yüzünden hasıl 0 İan zararı İran hükümetine tazmin &- decektir. İran Hariciye nazırı Londraya bafil, İran hükümeti ile Anglo - Por sinn - Oil Companj arasında aktedil- miş olan itilâf dolayuile İran Harici | | İ ye nazırmın İngiltere ile bir ticaret ve | ademi tecavüz muahedesi akdetmek üzere Londraya geleceğine dair olan habere ehemmiyet atfetmektedir. İngiliz Hindistamtelsiz telefonu LONDRA, 2: A, Af M. Samuel İHoare, dün İngiltere - Mindisten te- İlefon servisinin açılış resmini ya unun için bürosundan Bombay Sir Frederick, Sykes ile.telefom- ila görüşmüştür. MEMLEKETTE ği Set cenubunda yeni muharebe mi? | TOKYO Oya A.A. — Harbiye ne- zaretinden romen bildirildiğine göre Japonlar tarafından geçenlerde boşaltı. lan Luan nehrinin sağ kıyılarında Çinli- lerin hareketleri durmadığı takdirde seddinin cenubuna yeniden askeri hare ketlere başlanılması muhtemeldir. Mez. kör tebliğde vaziyetin çok vahim ola. bileceği ilâve olunuyor. Rusyaya götürülen vagonlar LONDRA, 2 A.A. — Harbin - zemeyi geri alm enliel yaz» maktadır. Japon gazetelerine göre Manchouli ki Sovyet sümrük memurları, Rusyaya avdet etmişlerdir. İngiliz- Alman ticaret ttilafı LONDRA, ? A.A. — Ayam kamara» sı, İngiliz - Alman tcaret tülüfmden matlüp olan tesirin hâsıl olması için ba- 2: gümrük resimlerinin 8 mayıtan iti baren tenkis edilmesi hakkında bükü- imet tarafından verilen takriri müzakere | siyasetinin karışık ve bulanık ? Almanyada tevkif edi- İ İkümetinin cevap vermeğe lüzum görme İ miş olduğunu beyan et | mesi için evvelce yapılmış | daveti tekrar etmişlerdir. bee tarihini tesbit edece HABERLER Türkistanda İsyan devam ediyor, Çinliler âciz kaldı | SİMLA, 2 (A.A.) — Şarki Türkis- | tanda Sın Kiang eyaletinde bulunan Yarkend şehrinin Çin idaresine k ayaklanan Türk ve İslam ahali ta: fından ele geçirilmesi, ve hükümet da irelerini yakmaları üzerine eyaletin diğer kısımlarında da galeyan artmış | tar. in askerleri, vaziyete makten âciz kalmışlardır. hâkim ol- t | Fransanı zetesi Vashi gümrük mütarekesi | hatta bulunarak diyor ki: bir |, Amerikadan dönüş n İleri sürdüğü! itirazi kayıtlar PARIS,2. A. A. — Echo de Paris ga gtonda © kararlaştırılan hakkında tasri- “ — M. Mac Donald M. Herriot ya pe f göndererek M. Roose- veltin ği gümrük mütarekesi hale” kında kendisiyle mutabık olduğunu bildirmiştir. M. Roosevelt, M. Herriot ile yap- . konuşmalar esmaamda bi sandan İZ Hazirana kadar İtalyan - Yunan dostluğu bütün iktisat konferansının imtidadın ca sürecek iki mütareke istemişti. Fa- | e Fransa hükümeti bir takım ihtiraz ATİNA, 2 ALA, — Stefani Ajansı bil | kayıtlarında bulunmuştur ki bunların diriyor İtalya nın güym Selânik'e gör diktiğine dair senebi ercmleketlerde or- | taya cıkan uydurma haberlerden bahse- | den Yunan çazeteleri İtalya ile Yuna- nistan arasında mevcut olan ve ecnebi tesi berhangi bir sartı kân a Leri - Gmiiyela kaydetmek- İ Fransz bütçesi PARİS, 2. A. A. bildiriyor: Ayan meclisi 1933 senesi bütçe lâ- yihasınnı müzakeresine — başlayacak» ter, Yeni tedbirlerin kabulü halinde bu suretle bütçedeki açık umumi borçla» rın itfasna tabsis edilen © para tuta- rından daha aşağı olarak 3 milyar 198 milyona inecektir. Havas Ajansı len iki İngiliz | LONDRA, ? A.A. | sonra Avam kamarasında Almanya'da kum gelen hâdiselerle iki İneilizin tev kifi meselesi hakkında hariciye nazırının | mümessiline hir tekrm sunller sorulmuş. | tar, | İlk suale cevaben M. Baldwrin, AL man bülömetinin Sir John Simon'un parlâmento azasının nutukların: takbih ettikten başka onların fikrine iştirak et- mesine karşı teessüf etmesine İnriliz hü! İ i İ | tir, derin, Ber in'deki İnsiliz sefirinin isi istenilen cid- diyet ve katiyetle takip etmekte olduğu- nu söylemiştir. Sir John Simon, pek okadar vahim | olmadığı söylenilen bir soğuk algınlığın hasta ve yatakta yatmaktadır. | i Atina itilafı (Başı 1 imei sahifede) nasebatının samimiyeti bir kere da | ha tekrar edilmis ve her iki tara. | fn bir ticaret muahedesini fevka- lâde arzu etmekte olduğu görül. | maistür fm bir ticaret muahedesi fevkalâ- de arzu etmekte olduğu görülmüş- tür. Bu mükâleme esnasında İstan- buldaki Yunanlı sanat sahipleri meselesi ile memleketi alâkadar ©- | | den diğer meselelerden bahsedil- miştir, Salâhiyettar mahafil, nikbindir | ve bu meselelerin müsait bir şekil. | de halledileceği kanaatindedir. | Türk nazırları, Başvekil M. Çal. | darise Hariciye nazırı M. Maximos |” ile beraber Ankarayı ziyaret et- | olan | Başvekil, halihazırda Cenevre- de bulunmakta olan Hariciye nazı | rı M. Maximos'un avdetinde seya ğini | beyan ederek bu devlete teşekkür İ | İ İ miştir. birincisi dolar ve istertingin istikrarıdır. Roosvolt gelecek VASHİNGTON, 2. A.A. Gaze telere göre Reisicümhur M. Roosveltin | iktisat konferansında murahhas. rak deyil fakat bir davetli srfatile bu- İlunması muhtemeldir. M. Roosvelt eski İ Ohv valisi ve 1920 intihabatmda Rei- sicühur Coxe iktisat konferansındı ola- M. Yamen Am i murahhasası azalığını teklif et namzedi olan “Esirleri ö'dürün,, mü demiş? ASSOMTİON, 2 A.A. — Paraguay esisicümhuru M. Ayala, neşretmiş oldu- Bolivya ğu hir beyannamede rını nakledilmeleri güç olduğu ralıları ve esirleri öldürmek emrini ver miş ve Paraguay cifliklerine yerli vahşi kabileleri saldırmak ve ticaret mües- seselerini bombardıman etnek tavsiye- sinde bulunmus olmakla muahaze etmek tedir. Müşarunileyh, Paraguaylı bir esir te- lef edildiği takdirde mukabelibilmisilde bulunacağını ilâve eylemektedir. İtalyanlar Bingazide ne yapacaklar? ROMA, 2 A.A. — İtalya krı gazi seyahatı, geniş bir müstemlikecilik plamının ilk teşebbüsü mahiyetindedir. Nisan ayr başlangıcında Poniller men- takasından 6 çifçi aile, Bengazi'nin şar. İ kında kâin Cirenes'e yerleştirilmiştir. Son günlerde Roma civarından birçok ofis, büyük imtiyazlar aleyhindedir: Verilecek imtiyazlar için 20 hektar, had olarak tayin edilmiştir. Toprağın yarısına ağaç dikilecek, diğer yarısı da mera yapılacaktır. Kolonlar, ilk beş seneyi toprağı tarla haline getirmeğe ve kiymetlendirmeğe hasredeceklerdir. İstimar ofisi, kolonlara avans ve her ay bir miktar ücret Ofis, zeytin, badem ni sini, asma yetiştirilmesini, buğday, arpa ve yulâf ekilmesini tavsiye etmektedir. Kasırgadan ölenler SHREVEPORT 2. A.A. — Dünkü İ kasırgada ölenlerin miktarı 57 ye çık- mıştır. Bunların ekserisi zencidir. Ve sehirde azrok hasara uğramıştır. En ziyade mütcessir olan şehirler, Minden ile Lowisianadır. i Romanya kraliçesinin seyahati CASABİANC, 2 A.A, — Romanya kraliçesi, Dicone vapurile buraya gel- miştir. Kendisini vali M. Saint ve mar hali memurlar istikbal etmişlerdir. Ken. disine askeri ihtiramlar yapılmıştır. Vazife aşkı | Maarifimize dair Ho- landalı mi- tefekkirin mektubu ANKARA, 2 (Telefonla) — Tetkikat yapmak üzere memleketimize gelmiş ve Ankarada bir cok Maarif ocaklarını girin. Mileleklir ike diyor > Yeni Türkiyenin kurmuş olduğu muhtelif Maarif müesseselerini pek bü- yük bir hazle ziyaret etmiş olduğumu zatıdevletlerine temin etmekte benin esseseler arge ziyade tesir eden nok ta, bütün hoculardaki mukaddes vazife aşkı ve talebenin ve nümune olma ya lâyik ceht ve gayretidir. Gözle görül. miyen bir kuvvet ve kudretin ber taraf ta hazır ve nazır olduğunu ziyaretleri- min birincisinde ve bir tahsassüsle an- manla dolduran bu kuvvet ve kudretin, Türkiye'yi yeni baştan kuranla onun a- sıl mesai arkadaslarına karsı beslenilen kle inanetan başka bir şey olmadığı. keşletmekte ise gecilkmedim. i ig ey şar am İman etmiş bulunuyorum ki, Türk mille ti bu yüksek sevk ve idare altında âli | mukadderata doğru büyük adunlarla i- Amerikanın kadın sefiri Ruth Bryan yemin ediyor. Mr. R. Bryan, Cümhur- reisi Roosevelt tarafından Danimarka sefirliğine tayin edilmiştir. lerilemektedir. Başarılmış büyük eser ve ele Ka mütemadi terakkisi hakkındaki hayran- irperverliğin en mükemmeline maz har olmuş bir ecnebi sıfatiyle olan bor. cum du beni sevkedecektir. ri dikilme- | AKIKA | AVUKATLAR Hakkı Tarık Bey bir kanun teklif etti ANKARA, 2 (Telefonla) — Gire- sun meb'usu Hakkı Tarık Bey at lık kanununun bazı maddelerini de- Hiştren 708 numaralı kantnan altın- cı meddesine bir fıkra ilövesine dair Millet Meclisine bir kanun teklifi tev- di etmiştir. Hakkı Tarık Beyin tekli- finde istihdaf edilen gaye beş da vekili bulumıyan yerlerde dava vekil- yapanlardan evvelce Hukuk mek tebinde talebe iken askerlik vazifesi dolayısile ayrılmağa mecbur olan ve bunlardan muvaffakıyetleri | bulun dukları yerlerin mahkemelerince mu- saddak olarak vekillik hizmetleri »eş yılı dolduranlar Adliye vekâletince İ gösterilen yeni bir imtihanda krrun- dıkları takdirde dava vekillerinin s0" | yısı beşi geçse de vekilliğe devam e- debilmelerini temindir. Bütçe önümüzdeki baf- ta müzakere ediliyor ANKARA, 2 (Telefonla) — Nütçe encümeni 933 bütçesi kanun Livihast üzerinde tetkihatım ikmal lerek mazbatasını hazırlamıştır. Masraf ve varidat cetvellerile bütçe lâyiham ve deki hafta heyeti keresine başlanucaktır. Yeni bir nahiye ANKARA, 2 (Telefonla) — Erçif kazasına tâbi Vilân nahiyesi lâğve“ ; EZ üç bön ie İayemetinie süczsi herat ve parasını çaldıktan sonra ka- çarlarken yakalanmuşlardır. Haydut- lar adliyeye teslim edilmişlerdir. Bir hırsızın sonu İZMİR, 2 (Milliyet) — Dedeba şında enginar çalarken © yakalanan | hrısız portokal Mehmet bekçilere a- teş den bekçi Ali tarafından ö dürülmüştür. Kardeşini balta ile öldürdü AYDIN, 2. A.A 7 Knnin ba asim elde etmek da Eyüp oğlu Abbas ll bir şar us, kardeşi Hasanı odun kesmek ba- siyle bir bahçeye götürerek balt5 tür. Katil yakalanarak adliyeye teslim edilmiştir. /Türk- Bulgar cemiyeti i min beyannamesi SOFYA, 2. A.A. — Bulgar Ajan a bildiriyor: Türk - Bulgar dostluk ce İ miyeti, müessif Razgrat ve İstanbul | hâdiseleri hakında n neşrettiği bir be" ! ya z “ İki memleket arasında anlaşmı! ve eyi komşuluk fikirlerini inkişaf ef” mesine rağmen bazı grup ve şahesl tesiri olamaz. Türklerle Bulgarlar rasındak bağlar o kadar sağlam ve kadar ehemmiyetlidir ki, hiç bir men bu gibi hâdiseler bu bağları teessir edemez. Hars ve ticaret sebeilerinde mütesanit menfaatleri lev, iki memleket arasındaki İ sekleşsrılması için “cemiyet İ bir gayretle çalışacaktır. Rusyanın harict tic reti ve Türkiye MOSKOVA, 2 4.4. — Tas Aja sı bildiriyor: Gazeteler, harici tie ret komiseri M. Rosengole'un hai ci ticaret önhüsarinin Tö inci yıl nümüne tahsis edilen içtimada söN iğ Tee nutku. neşretmektedirler. romiser, Sovyetlerin kuvvetli silâh olan harici ticaret imlhiner sürelümü izah ettikten sonra ilk FiEFEstrrar Sk TELEBE leri üzerinde durarak demiştir ki: “ Temamen başka olan şerait & şısında bulunuyoruz. İthaldtımızı pariş vereceğimiz memleketleri? lan ticari ve siyasi münasebetleri ze göre iezyit veya tenhris edebil Kosengolz, muhtelif memleketleri olan ticarl münasebatın tahliline miş ve Türkiye hakkında şunları lemiştir. tımaz, iki tarafın karşılıklı mewi« ne uygun olarak inkişaf etmekte. Sinai kurulaş için Türkiyeye acılar zun vadeli kredi hakkındaki 1932 tilöfi tirari münasebatın — tahkimi şehadet etmektedir. Musmmer Bey Bankanın bazı işlerini gör: ve bazı temaslarda bulunmak re idare medlisi reisile buraya len İş Bankası umum müdür li Muammer Bey, dün akşamki renle Ankaraya avdet etmiştir. 2-SE885.