16 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

16 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

i i i elbise ZONGULDAK, 15 A.A. — Başta va- hveCc.H. Fırkası reisi olmak üzere bü- tün rüesayı memurin Adananın pamuk- hu kumaşlarından elbise geymeğe başla- mışlardır. Bu kumaşların geyilmesi git- gide umumileşmektedir. i Kastamonuda yeni yollar ' KASTAMONİ, 15 A.A, — Vilâyet “dahi'inde büyük bir yol faaliyeti başla” mıştır. Ba sene 20 bin amele çalıştırıl. mak suretile vilâyetin sekiz yolunda 65 i kilometrelik muntazam şose, Araç Zaf- © — ranbolu yolunda 30 kilometrelik toprak tesviyesi yapılacaktır. Hususi idare tara- fından İnebolu yolunda, 4, Araç-Boya- © © bat yollarında da birer olmek üzere yö © — miden altı betonarme köprünün inşası ik İmal edilmiştir. i —— ç Komünistlerinmuhakemesi © — ESKİŞEHİR 8 — 1 mayıs ve diğer zamanlarda bir takım küçük çocuklara sinema ilânıdır diyerek beyanname ren ve dağıttıran komünistlerin beli landıklarını bildirmiştim. İnegöle de ceviz kadar dolu yağdı İNEGÖL, (Milliyet) — Evvelki gün İnegöl mıntakasma yağmurla karışık ve yirmi dakika devam etmek suretile yumurta cesametinde dolu düşmüştür. Dolunun mezruatı, bilhassa meyveleri mühim hasarata uğrattığı haber veril- metkedir. Son zamanda bilâ fasıla de 'nüm arazinin meydana çıkacağı tah- min edilmektedir. — > Kocaelinde herşey ucuzladı ev kiraları aleş pahası IZMİR, (Milliyet) — Şebri- mizde yiyecek, giyecek alış veriş- lerinde göze çarpan, bariz bir u- cuzluk var. Yumurtanın tanesi | ; ; : 10, tere yağının o 60-75, kabak, bakla, fasulya (10, kiraz 7,5010, kuruşa bir kuzu 75-100-125 kuru şa satılıyor. 30 ve hatta daha fazladır. Samsunda stadyom © SAMSUN, (Milliyet) — Halk Fır- — kası reisi Antalya mebusu Nazifi Bey- sabahki trenle Ankaraya gitmişlerdir. Nazifi Bey bir ay, Vali Bey 15 gün ee avdet edecektir. Nazifi Beyin bu seyahatten istifade ederek bilhas- sa Samsun stadyom işini başarmağa çalışacaktır. Esasen Fırka merkezinin © de bu işe lüyik olduğu kıymeti vermek te olduğunu memnuniyetle öğrenmek Samsun lisesinde SAMSUN, (Milliyet) — Lise imti- hanlarına yakında başlanacaktır. Sam isesi bu sene on kadar mezun ve © vecektir. Tedrisat şayanı memmuni. yet neticeler verdiği kayde değer. mili Samsuu avcılarının hediyesi ; SAMSUN, (Milleyt) — Samsun © Avcılar klübü Gazi Çift mükem mel iki kafes içinde diri olarak iki süg- Kün ile bir “Koğu” kuşu hediye etmiş- MEMLEKET © — Pamuklu kumaşlardan Akşehirde minimi- Bunların hepsi itiraf et |! miş, zabıtaca bittiğin- nilerin müsameresi AKŞEHİR, (Milliyet) — Bu- gün şehrimiz Alemdar ilkmektebi talebeleri tarafından mektep salo rcıda güzel bir müsamere veril- miştir. Davetliler meyanında Cüm- hüriyet müddeiumumisi Nafi Bey, genç ve kıymetli maarifçilerimiz- den ortamektep müdürü Mahir Beylerle mezkür o mektep tabiiye hocası Semiha hanım (ve bir çok davetliler hazır o bulunmuşlardır. Küçüklerin müsameresi hazırmı tarafından çok beğenilmiş ve alkış Güzel bir temsil veren ilkmektep yavruları lanmıştır. Davetliler bu suretle çok neş'eli bir gün yaşamışlardır. Eğ Karacasuda gazhane yemen Gi ein — Karacasu- dn kasabanım medhalinde yeniden bir gazhâne binası yapılacaktır. Hususi mu- hasebeye sit olan eski ve harap gazhane terkedilmiştir. —— Samsun hapishanesinde bir vaka SAMSUN, (Milliyet) — Bu gün sa at 11 raddelerinde Samsun hapisha- sesinde mühim bir vaka oldu. 2 ağır yaralı, bir kaç ta hafif yaralı v. Ağır yaralılar memleket hastaha- nesine kaldırılmıştır. Vakaya sebebiyet veren idam mah kümu çete Mehmettir. Bafralıdır, tek kolludur. Pek azılı bir herif. Hapisha nede bulunan hafif kimseleri ve bil- hassa maalesef ekseriyetle yankesici- lik, hırsızlık gibi vakalarla deliğe gir- miş olan 80 - 90 kadar genci tehdit etmekte ve zorla para almağa çalış- ai 24 seneye mahküm Bayburtlu or- ta yaşlı Kürt Yeşar birinci kovuş kâhya sıdır. Çete Mehmedin münasebetsiz- liklerine kızıyor, o ve kendisine uslu oturması lüzumunu anlatmak istiyor. ga başlıyor. Derken birdenbire bir ta- banca patlıyor, Kürt Yaşar sağ meme sinden ağır surette yaralanıyor. Ken- NE çete Mehmedin vurduğunu söy- Tabanca sesi üzerine bütün hapis- hane çalkalanıyor. Poliz, jandarma tertibat alıyor. Vali vekili, müddei u- mumi, hapishane müdürü bütün alâ- kadarlar iş başında, Hükümet tabibi, Belediye hasta a- rabası faaliyette. Tahkikat başlamış- tır. Hapishane kovuşlarında yapılan ilk araştırmada bir kaç tabanca ve bil hassa bir çok bıçak balunuyor, ve ha- pishane lâzım geldiği gibi sıkı tedbir- ler ile tarassut altında bulundurulu- yor. vi Yumurta büyüklüğünde buz parçaları TOKAT, 15.— Erbaa, Niksar, Lâdik ve Tokat civarma yumur- ta büyüklüğünde buz parçaları halinde dolu yağmıştır. Şiddetli buz sağanağı bütün tarlaları ha- rap etmiştir. Dört metre yüksekli- in olan Obtap köprüsünü sel ANITA LOOS, © Onun için: Joe Sanguinetti'yi zi- © yafetime davet ettiği için kendisini : alam dolayı Dorothy'den p diledim. Doğrusu adamın içki tedariki hususunda gösterdiği ehli- .yet cidden #ayanı hayretti. © * © — Söylediğini cidden yaptı, hattâ ö- teye bile geçti. Maiyetindeki kaçak © Nihayet ufak bir kavga da oldu. “Willie Gwyon bir aralık Joe'nin ka- çakçılarından şikâyete başladı. © — Böyle oyun bozanlık ani A, SARIŞINA BAYILIR i Tercüme: Kâmran $. çakçılar borakmıyorlar... diye söylen- di. Kaçakçılar da: > — Biz onlarla şarkı söyleyemeyiz. Onlar ayıp şarkılar söylüyorlar, biz hissi şarkılar söylüyoruz! Diye söy- lendiler. © Bunun üzerine herkes bir taraftan oldu. Fakat revü dansözleri tâ bida- yettenberi kaçakçılardan yana idi- Doğrusunu söylemek te lâzım ge Xa biz kızlar kaçakçıların ları dinlerken gözlerimiz- derya Üzerine Raket akıyordu. Bunun ler kıskandıler. İş git- tikçe büyüdü. Pansman yapmak için hasta bakıcıları l Özdilimize doğru Muallim Hüseyin Kâzım Beyin çıkar- dığı bu öz dilçi edebiyat | ve lisaniyat mecmuasının 12 inci sayısı değerli yaz İarile çıkmıştır. Mecmua bu sayısr İle birinci cildini tamamlamış oluyor. Oku- yucularımıza tavsiye ederiz. se Raspotin Prens Yusupof tarafından yazılan Ras putin adli eser yeni tarafımdan tercü- me edilmiş tercüme Resimli ay matbaası am kitap halinde neş- redilmiştir. Tavsip ederiz. Sıraservi'de üç ay “için kiralık MöbleApartıman Marmara ve Boğaza nazır, konforü ta mamdır. (40292) telefon eğiniz. (4575) Beşiktaş icra dairesinden : Borçtan dolayi mahcuz ve paraya çev rilmesine karar verilen aynali cevizi kaplama gardrop ma somya iki kişilik köryola ve sair eşyayi beytiye dellâliye ve ibale pul resimleri müşterisine ait olmak üzere 24-6-933 cumartesi | günü sx.t 13 ten 15 kadar Beşiktaş bayat pa zarında açık arttırma ile satılacağından talip olanların o gün o saatte hazır bü- lunzcak memurine müracaatları ilân ©- Yunur .(4557) EMNİYET SANDIĞINDAN : Mükaddema Beyoğlunda Saksi s0- kağında 15 numeroda mükim iken Tak simde Sıra o servide 120 numeroda 8-5-933 tarihinde ölen Süleyman Paşa mahtumu Lâtfi Simavi Beyin vercsesi Fatma Hânun Fuat ve Sedat Beylerle Nihat Bey namına — bilvekâle Mes'ut Bey merhum Lütfi o Simavi Beyin 6 4-932 ve 20-7-932 tarihinde sandığımıza bıraktığı opera ((oiçin o verilen 30230, o 30231, O 32813, 32814 numaralı o bonoları (o kaybettiklerini söylemişlerdir. Yenileri verileceğinden «skilerinin hükmü olamıyacağı ilân olu nur. (4552) > SATILIK EV Boğaz ve Marmaraya nazır iyi havalı yüksekçe bir mevkide, iki buçuk dönüm bahçeli Dr. Mehmet İsmail Beyin Kuzguncuk, Nakkaş, Aziz Bey sokağındaki 8 No.lu beyaz köş kü satılıktır, Sekiz oda, su, havagazi tesisatı vardır. İçindekiler öl 60352 de sahibine müracaat. Bir deta tecrübe ediniz. ELE) ve daime 4 kopya çıkarabilirsiniz. ln TL 150 Bünen Şark wmemi zoziteri M. de TOLEDO utana, Satan Mame Masapala Men Me, BE Taleton : 20630 3980 | Asri Mobilya Meşheri: Ahmet >» Haberiniz var mı? Asri Mobilya Meşheri “Bütün malları üzeride azami tenzilât yapmıştır, Fırsattan istifade ediniz. İstanbul Rızapaşa yokuşu 66 No. hı İstanbul dördüncü icra memurluğun m : Temamına 181000 ira kıymet takdir edilen Boğaziçinde Kandilide ve caddesinde eski 2 ve yeni 3i No.lı bostanın beşte bir hissesi ve yine ayni mahalde eski 3, 4, 5 ve yeni 35 numara- & Voli mahallinin beşte bir hissesi a- çık artırmaya vazedilmiş olup 1-7.933 tarihinde şartnamesi her kese açıktır. Mezkür mahallerin 18-7-933 tarihine mü sadif salı gönü saat 14 ten 16 ya ka- dar Istanbul dördüncü icra dairesinde Açık artırma suretile satılacaktır. Ar- tırmıya iştirak için yüzde 7,5 teminat nır. Müterakim verği, beledi- akçesi ye, vakıf icaresi müşteriye aittir. 929 tarihli icra kanununun 119 uncu mad: desi ahkâmma tevfikan hakları o tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli ala- caklar ile diğer alâkadaranın ve irtifi hak sahiplerinin gayri menkul üzerin- deki hakları hususile faiz ve mesarife dair olan iddialarını evrakı mütpitele- tile yirmi gün zarfinda icra dairelerine bilüirmeleri lâzımdır. Aksi halde tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bede- Tinin paylaşmasından © hariç kalırlar, Alâkadarların işbu maddei (o kanuniye | ahkâmına göre hareket etmeleri ve da- ha fazla malâmat almak isteyenlerin 912/767 dosyd numarasile dairemize mü racaatları ilân olunur. (4559) İstanbul 4 üncü icra memurluğun- dan : Temamı (10000) ira kıymeti mu- hammineli Mahmut paşada Hoca kasım Günani mahallesinde Hoca hanı cadde» sinde atik 11 120 metre murabba: derununda nısıf masu cedit B numaralı ra mai lezizi müştemil konak arsası nın dörtte üç hissesi açık (arttırmaya konmuş olup ( şartnamesinin 17-6-933 tarihinden itibaren dairemizde herkes tarafmdan görülebileceği gibi 17-7-033 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 kadar dairemizde açık arttırma i- le satılacaktır. Arttırma bedeli mubam mer kıymetinin yüzde 75 şini bulma- dığı taktirde en son arttıranın taahhü- dü bakı kalmak üzere 1-8.933 tarihine müsadif salı günü yine saat 14 ten 16 kadar dairemizde yapılacak olan arttır masında gayri menkirl en çok artırana ibsle edileceğinden taliplerin muhâm- men ktymetin yüzde yedi buçuğu mis- betinde pey akçesini veya milli bir ban .kanın teminat mektubunu hamil bulun maları lâzımdır. Müterakim ile vakıf ic- resi ve belediyeye ait tenvirat ve tan- zifat rüsümları müşteriye ait ve 2004 numaralı icra ve iflâs kanunun 126 cı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfi- kan bu gayri menkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer £alâkadaranın ve irtifak bakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife odairolan iddialarını ilân £ tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbite- kerile bildirmeleri, aksi balde hakları tapu sicillerile | sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacak ları cihetle alâkadaranın işbu madde- in mezkür fıkrasına göre hareket et- meleri ve daha fazla o malümat almak isteyenlerin 926-8447 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. (4562) Mühim bir KOMISYON VE VEKÂLET devredilecektir. Istanbul 188 posin Mim kutusu adresine yazmaları, (4538) 3670 Fevzi, Telefon: 23407 9 (4427) « Haydarpaşa ve Gümüşsu- yu hataneleri ile 1. F. için a- Imacak 68.000 kilo koyun ne verilen fiat pahalı görül- düğünden ihalesi 19 Haziran 933 pesartesi saat 11,30da tekrar pazarlığı yapılacak- tır, İsteklilerin şartnamesini | görmek üzere her gün ve pa zarlığa girmek için o gün ve vaktinden evvel (o Fındıklıda 3.K.O.SA,AL. komisyonu na gelmeleri. (209) o (2630) Çorlu Askeri SA, AL, KOM. an: Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin 13,000 kilo gaz yağı açık münakasaya konmuştur. İba lesi 15 Temmuz 933 cumar- tesi günü saat 15 tedir. İstek lilerin şartnamesini o görmek üzere her gün ve münakasa ya girmek için o gün ve vak tinden evvel teminatlarile Çorluda Askeri SA. AL. ko- | misyonuna müracaatlar. (3110) (2760) ... K.O, ve1. F. Kıt'aları için 86,500 kilo (Otaze (fasulye 86.500 kilo patlıcan 11,150 kilo bamya 55,000 kilo doma- tes kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 8 Tem muz 933 cumartesi günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartna- mesini görmek üzere her gün ve münakasaya girmek o gün ve vaktinden evvel tek lif ve taminat © mektuplarile Fındıklıda 3.K.O. SA. AL. KOM. nuna gelmeleri. (207) (2752) sx Çorlu Askeri SA, AL.KOM. dan : Çorludaki kıt'at ( ihtiyacı için 12,000 kilo yerli (omalı toz şekeri açık omünakasaya konmuştur. İhalesi 15 Tem- muz 933 cumartei günü saat 10 dadır. İsteldilerin şartna mesini görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel temi natlarile Çorlu'da Askeri SA. AL, KOM. nuna müracaatla rr. (3107) (2757), ... Çatalca Mst. Mv. Kıt'ala- rı ihtiyacı için 10,000 kilo fa sulya 10,000 kilo © patlıcan 2400 kilo bamya 6000 kilo domates 8000 kilo patates a- çık münakasa ile alınacaktır. Ihalesi 8 Temmuz 933 cumar tesi günü saat 11,30 dadır. İsteklilerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve münaka saya girmek için o gün ve vak tinden evvel teminatlarile Fn dıklıda 3.K.O, SA. AL. KOM. nuna gelmeleri. (208) (2753) ... Çorlu Askeri SA. AL. KOM. dan : ç Tekirdağındaki kıt'at ih- tiyacı için 16,000 kilo yerli malı toz şekeri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha İ lesi 15 Temmuz 933 cumar ünü saat 11 dedir. İstek in sarinamesini görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel teklif ve teminat mektuplarile Çorluda OAske ri SA. AL. komisyonuna mü racaatları. (3106) — (2756) ss cü” F.SA, AL.KOM. 4. dan: Edremit'teki kıt'at hayva- natı ihtiyacı için 260000 kilo kuru ot kapalı zarfla münaka: saya konmuştur. İhalesi 21 Haziran 933 günü saat 14 tedir. İsteklilerin şart namesini görmek O üzereher gün İstanbulda 3. K. O, Anka rada M. M. V. Balikesirde K. O.SA.AL. KOM. larma mü nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel Ticaret Oda- 8ı tastiknamesi ve teklif mek tuplarile Edremitte Fırka SA. AL.KOM. nuna müracaatları. (3067) (2392) 3362 ik Davutpaşa kışlası pazarlık la tamir ettirilecektir. İhalesi 17 Haziran 933 cumartesi gü nüsaat14 tedir. İsteklilerin şartname ve keşifnamelerini görmek üzere her gün ve pa- zarlığa girmek için ogün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K.O.SA.AL. komisyonuna gelmeleri, (203) (2714) ... agir Çatalca Mst. Mv. Ambarın da mevcut aşağıda cinsleri ya zılı 1123 adet teneke müzaye de ile satılacaktır. ihalesi 19 Haziran 933 pazartesi günü saat 14,30 dadır. İstekli erin pazarlığa girmek için o gün ve vaktinden evvel Fındıkkıca 3. K.O.SA. AL. komisyonuna gelmeleri, (205) (2716) Adet Yeni benzin tenekesi“ 800. Yeni zeytin yağı tenekesi 80 Yeni vakum yağı teneke i 76 Köhne teneke 73 1g 3624 VE e Haydarpaşa hastanesinde mevcut aşağıda cins ve mikta rı yazılı alât ve malzeme mü zayede ile satılacaktır. İhale- si 19 Haziran 933 pazartesi günü saat 15 tedir. İstek'ile- rin malzemeyi Erk üzere Haydarpaşa Askeri has'anesi ne ve pazarlığa girrek için tayin edilen günde “ınd'kirda' 3.K.O.SA. AL. komisyonu na gelmeleri. (206) o (2717) Adet 25 Sıcak sukabı tencke 2 > Primüs gaz ocağı 1 Sonda takım kutusu, ma" deni 1 Santrifüj ikitüplü Bergfeld süzkeci, el ile ler Sabit bergfeld süzgeci Beş kiloluk bakır im'ik Madeni kutu 3625 mutat zabıtayı kendine bendetti, An- aşılan polis hâkim © Sehultzmeyer'den kati emir almış. (Meni müskirat dava larına bakan meşhur hâkim Sehultz- tanıdmız, değil mi?) Hâkim demiş ki: — Gecenin veya gündüzün saat kaçmda olursa olsun bir yeri basıp ta içkili bir ziyafet verildiğini görür ve #iyafetin de adam akıllı bir ziyafet olacağına aklınız keserse derhal | bana haber veriniz! Meğer Hâkim Sehultzmeyer ziyafe- te bayılırmış. Onun zabıta hâkim Seh sean haber verdi. ber vermesile hâkimin i- çeri girmesi bir oldu. Ziyafet cenasm da Joe Sanguinetti ile hüküm Sehultz- meyer Dorothy'ye Seine pk ol . ile hâkim arasında ufak bir kavga Şira Hâkim: — Eğer sattığın içki ağıza komu- lar şey olsaydı. kanunu peşine salıp bütün malını müsadere ederdim, fa- kat sattığın içkiyi o midesine zerre ka dar hürmeti olan bir ir Ni Sehultzmeyer kanuna muhalif hare- kette bulunan mücrimleri muhakeme etmek üzere mahkemeye gitmek mec buriyetinde kaldığından ister istemez. Dorothy'yi Joe Sanguinetti'ye bırak» 5 baraktığı için fena halde hiddetlen- » Doğrusu © gün mahkemede Hâlen * Schultzmeyer'in karşısına çıkacak za- vallılara canu gönülden acrmadım de- sem yalan... Hâkim o gün önüne çıka- nı 90 gün hapse mahküm ettikten son Ya saat on ikiye doğru yine ziyafete geldi. Artık ondan sonra bizden ayrılma- Yolda Garden City'de onu bir sana- u bırakmağa mecbur olduk. Hâsılı ziyafetim sosyete hayatında mevsimin en büyük muvaffakiyeti ol- da, a da şundan anladım ki ziyafe ikinci © gecesi Wilile Cwynn'in ei kardeşi Long İsland'da babasının malikânesinde — bir balo © veriyormuş. Wilie Cwyan diyor ia — New-York'un kalbur üstü ge- len erkeklerinden hiç birinin baloda ban il naserı Yikketi mi celbediyordu... Hepsi senin ziyafe- tinde idi! çer eyi Mae : fir ağırlamasını bilen meşhur bir 5 mefendi olabileceğim! Bu sabah Henry telefon otti. Niha- den sonra gelip beni alıp miş. Artık ailesile temas etmemde hiç bir Ge yp Bu vesile ile Pen- syivenia' tarihi evini de gö- rebilirmişim. Sonra bizim ziyafet me- selesini sordu. Bazı Pensyivenia gaze- teleri bahsetmişler de oradan işitmiş. — Evet, fakat öyle önceden karar- laştırılmış bir. şey değildi. Kendi kem- dine... Oluverdi. Böyle bir zamandı ziyafet için seni babanın yanından a- yanağa bi bir türlü göynüm kail olma- Demek şimdi Henry'nin ailesini zi- yarete gidiyorum. Bana öyle geliyor ki istikbalim bu ziyaretin verecği ne- ticeye bağlı... Eğer Henry'nin ailesi de Henry gibi çekilmez bir şeyse bu şi ancak mahkeme paklıyacak! 21 HAZİRAN şatosunda, aile efradı arasını yorum. Şimdi. anlıyorum ki dünyada aileden başka şeyler de varmış. Her halde aile hayatı, ancak bu hayata 18 hammul ede! şayan tavf ye olsa Yarak Meselâ Henry'nin ai efradı sabahları gayet erken yatak” tan kalkıyorlar. Vakıa erken kal” mak çok iyi bir © şeydir, fakat © erk” kalkmak için ortada bir sebep ol: şartile... Erken k içim orti hiç bir sebep yokken seherle berab” fırlamakta mana var tum ve Henry'nin ailesile de ancak © man tanışabildim. Henry ile Pensyi”* nia'ya otomobille geldik. Eve vardığ”” se derhal eşini yaptırıyor, yeni bir #52 sü gn diye sayalarımı alk üst Palımuş, İçeri likör dala, mefi şel gene ; 1 İİ m