18 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

18 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yazan: $.N. Her hakkı (Müliyet) imdir. DELİ Mİ, SUKASIĞ mM? Deli ile mülâkat! — Hünkârın komütecilerinin fesadından korkulu yor! garların arasını açmak istiyor? Ligor Efendi on beş, yirmi gün var — e sümleden olarak bir gün Başkâtip Tah sin Paşa, beni, air İçeri girdi- ğim zaman yanımda Şeyhületibba Mü- yür Nâfiz Paşa merhum oturuyordu. “— Şevketmeap efendimiz hazret- leri ferman buyurdular! Bugün paşa hazretlerile birlikte hastahaneye gide- ceksiniz. Kendisile muhakkak görüş- meniz lâzımdır. Bu konuşmalarda ih- tiyatlı ibr ifade kullanmayı da unut- mamalıdır. Bu adamm sahiden deli olup olmadığını öğreneceksiniz. Aca- ba sahiden mi delidir; yoksa kendini mi böyle gösteriyor? Bundan sonra yapılacak işlerden biri de doktor ve gardiyanlarla konuşmak, O malümat toplamaktır.,, Başkâtip Tahsin Paşanın bu tebliga- Undan sonra Nâfiz Paşa ile kalktık; hastahaneye gittik. Ligor'u gördük. Fakat Ligor ne paşanın suallerine, ne de benim sözlerime cevap veriyordu. O, muttasıl tahvilât borsası muame- Jelerinden, fiatlerin düşüp kalkmasın- dan bahsediyor ve bizden malümat istiyordu. Uzun müddet başka bir şey açmadı. Doktorlarla, gardiyanlarla konuş” tuk. Onların da sözlerinden geceleri rahat uyuduğu, yemeklerini güzelce yediği anlaşılıyordu. Bir saat kadar 0- rada kaldık. Müşahede ve intibaları- mızı tespit ettik. Zatışahane bu fırsattan istifade et- ti. Âyân azasmdan Legoft Efendiyi yeni kitabet dairesine çağırttı. Rum Patriğine selâm ile beraber kendisini çok sevdiğini ve zatışahanelerile, hü- > kümetiseniyelerine sadakatini takdir ettiğini tebliğ ettirdi. Bu meyanda ha- yatımın muhafazası bilhassa iltizam 0- lunduğu da bildirildi. Mahut iki şahis hakkında tahkikat icra ettirmekte olduğu ve & hattâ işe fazla ehemmiyet verildiğinden kendi tabibihususilerile eüşüranıizamdan Nüfir Paşa Sibi en emin ve mutemet bir zatın sı İn hastahane- .ye kadar gönderildiği, ayrıca tetki- “kat yaptırıldığı söylenmişti. Buna Zaptiye Nezaretile sair ma- kamlara şiddetli emirler verildiği de ilâve olunmuştu. Bundan (başka son bir ihtiyat olarak Patrikhanece bir kaç kesesi memur kullanılması, — şüpheli - BİR BURUN Rum Patriğine - iltifatı! — Bulgar kimselerin Patrikhaneye sokulmama- cemaatler ve fertler arasmda perde arkasında oynamayı çok iyi bilir. Esa sen onun bu siyaseti malâdur. Başkâ- tip Paşa, şevketpenahtan aldığı tali- mat neticesi şöyle hareket ediyordu: Yukarıdaki iradeiseniyeyi o Leyoft Beye tebliğ ettikten sonra hususi soh- bete geçti. Makamı müa|liyibaltanatla Rum Patrikleri arasındaki münaseba- tı idare etmeğe ve tercümanlık vazife- sini yapmağa memur olan Legoft'un hizmetinden dolayı kendisini okşayıcı sözlerle yumuşattı. Bu arada Bulgar eksarhilerile © ve bilhassa ihtilâl ko- mitecilerine geçti. Bunların hem zatı- şahaneye ve derletiniiylerime, hem de Ortodokslağun en eski ve mühim kürsüsü olan Patrikhaneye karşı su- iniyetlerinden bahsedildi. Vakit vakit yapılan fenalıklar ve hattâ Yıldızda doğrudan doğruya şevketmeaba sui- kast için atılan o cehennemi bombanın yalnız Ermeni komitesi tarafından a- tılmış olmadığı, 1320 senesi (o şuba- tında “Sofyada Ermeni Cemiyatı müt- tehideiihtilâliyesi,, ile Bulgar © fesat. komitesinin müştereken teşkil ve ak- tettikleri fevkalâde bir umumi içtima- da müttefikan verilen bir kararla tat- bik zikrolundu. Hükümetiseniye Bulgaristan Komi- serliği tarafımdan suretimahsusada ya- pılan tahkikat la mevzuubahis olmuş” tu. Bundan başka meşhur Ermeni ihti- lâlcisi ve “Pro Ermeniya,, gazetesi mu- harriri Pirkiyar'm neşriyatı da konu- salmuştu. Bu gaezte açıktan açığa ya- zılarında, eskiden Bulgaristanm İstan bulda bulundurduğu kapıkâhyası Vol- koviç Efendiye karşı yapılan suikast hâdisesini Patrikhaneye atfediyordu. Legoft Bey bu sözlerle iyiden iyiye doldurulmuştu. Bu sözlerden maksat belli idi: İki taraf arasındaki münaferet kö- rüklenecekti. gi Rumelin- ise olunacaklı. İki kişi arasında geçen bu mükâle- meye zâhiren hünkâr haberi yokmuş gibi bir ifade verilmek — isteniyordu. Güya bu alelâde bir hasbihal şöyle being konuşmadan başka bir şey ğildi. e var) HİKÂYESİ Bulgaristan Prensinin hiddeti . — Bulgar komitelerinin fesatla- yr. — Enfiye kutusu! Mi ileri za eli. “ne düşüren milyoner kimdi Dün bu zat mahkemede dinlendi Hersin imal ve bunları gizlice kaçır- mak ve satmaktan suçlular mühendis Kadri Beyle Bernard Jül Blömental, Ni- ko Camadani, kardeşi Yorgi Camadani, Harilaos, İstelyo, kardeşi Eleni, Mircan ve Dimitri Dimitriyadisimve arkadaşla. rının muhakemelerine dün Ağırceza mah keresinde başlanmıştır. Maznurlardan Tokatlıyan sahibi Me- 'doviç ile Vartan, İstefo Aleko oğlu, Yorgi Baklacı ve diğerlerinin ye tanıttığı, eroini nasıl yaptıkları, şebe- kenin nasıl kurulduğu anlatılıyor, tıbbi adliyede yapılan tahlilde yakalanan mad delerin eroin olduğu anlaşddığı yazılı yor ve ceza kanununun 403 ve 296 mer maddeleriyle cezalandırılmak üzere mu- hakemelerine karar bulunuluyor kat aslında eroin imali icin yapılmadığını ez söylemi lemindeki eskitöe başıldığı gün kendisine büyücek bir pa- ket getirtip ertesi gün almak üzere sak Jattığımı ve ertesi günü gelip aldığını söylemiştir. Maznunlar bu ifadelere i raz etmemişlerdir. Muhakeme diğer ba- zı şahitlerle meni muhakeme İararı 0- lanların ve kendisini M Sinkler diye tak dim eden Suat Beyin şahit sıfatiyla celp leri ve maznunların sabıkalarının sorul- ması için, başka güne bırakıldı. Maznun larm vekillerinin tahliye talebi tetkik &- dilmiş, neticede iddin makamı larını, tahliyelerinin doğru olamiyacağı- mı, ancak İstelyonun yaşı küçük olduğu için tahliyesinde mahzur olmadığını söy emiş diğerleri hakkmdaki tahliye isli nin reddini istemiştir. Heyeti hâkime u- zan bir müzakereden sonra İstelyonun me Miki üye talebinin reddine karar verilmiştir. Ma- bakma tan 4 büçük saat devam etmiş. al ikemeye 24 haziranda devam ———————... Bir Türk kızının muvaffakıyeti PARIS 13 ©Mülliyet) — Bu sabah bir Türk kadını, muallim Remziye Salih H. Fen fakültesinde, fizik ve kimya pro- fesörlerinden mürekkep bir heyet ve bir sanli önünde bir doktora tezi müda- Çi Fransız gençlerine bile nadiren da mühim bir kimyevi keşifte bulunmuş, bu keşfini bir doktora tezi olarak muhte Bi fen profesörlerinden müteşekkil bir beyet huzurunda izah etmistir. Jüri bu izahatı dinledikten v2 sorduğu bir çok suallere cevap aldıktan sonra, Remziye H. im eser ve mesaisini hem memleketi ve bem ilim âlemi için seref verecek kıy- metle gördüğünü bildirmis ve en yük- sek derece ile kendisine dektorluğu tev- cih etmistir, Remriye H. m memlekete döndükten sonra, kendi üniversitemizde “eslesmasının temin sdilarsğine cünhe et — Abdülhamit, Rumlarla Bul- suçluların Rayiştağı yakanlar avukat er Dollfus Alman - Avusturya gegin- liği nereye varacak ! VİYANA, 17 A.A. — Avusteya'nın | istiklâline karşı Almanya'nın. açtı cadele ilk netice olarak, İngiliz tatbua- tanı Avusturya lahine çevirmek olu. İn- giliz matbuatının Avusturya - Ahan ih. tilâfi hakkında yazdığı mutagenla Viya. na'da büyük bir akis uyandırmışr. Bütün gazeteler, Times ve Mening Post'un makalelerini naklederek uzi'le- rin Avrupa salman kar bü tk e. duklarını meydana çıkarıyorlar, » hat- tâ Avusturya lehine beynelmilel ir mü- dahele ihtiryalini tasavvur ediyorur. Fransız ve İtalyan matbuatınırmüta- lcaları da Avusturya lehinedir, w News Wiener Tageblatt, Avusturya « ilman- ya ihtilâfanın büyük devletler nasmda bir noktai nazar teatisine sebep olacağı neticesine variyor. Reichapost gazetesi, Alman trol edilemiyen kuvvetlerin kon i sev kettiği tehlikeli vaziyete karşı ihtiyata davet ediyor. LONDRA, 17 A.A. — Barada Avus, turya - Almanya ihtilâf nünssebetile, yakın bir zamanda İngiltere ve İtalya ta- rafından Almanya nezdinie bir teşeb- büste bulunulan gayikmkili bişey) i vardr. | caktır, fakat gayesi, Hitle/cilerin Avus- turya'ya karşı aldıkları variyetin değiş- tirilmesine matuf olacaktır Filhakika, M. De anl ie | let adamları ile yaptığı görüşmelerde, böyle bir şey istememiş beraber, | bu çeşit bir teşebbüse hiç mümanaat etmiyeceğini söylediği Diğer taraftan söylendiğine göre ba riciye nezareti hususi bir müdahele pren sipine taraftardır. M5 ve İngiltere gibi va devlet. | ler müdahele etmedikleri takdirde, A- vusturya - Almanya arasındaki vaziye- tin bir nazi hülüümet darbesi şeklinde büsbütün gerginleşmesinden ve bunun Küçük İtilâfın, yahut her ihtimale karşı Italyanın fili bir müdahelesine sebep ola cağından korkuluyor. Bir tebliğ BERLİN, 17 A.A. — Valfi Ajansın. dan: Milliyetçi sosyalist fırkasınm ikinci reisi M. Heva çıkardığı resmi bir tebliğ. de diyor ki: Milliyetçi sosyalist fırkası idare heye- ti, Alman devletinin hudutlar dışmda bulunan memleketlerin dahili siyasetleri ne ait işlere karışmaktan esas ilibarile çekinmektedir. Bundan dolayı Alman hududu haricin de bulunan fırkalara - bunlar Milliyetçi sosyalist fırkasına çok yakın teşekküller den olsalar bile - herhangi bir emir ve. ya tavsiyede bulunmaktan sakınmakta- dır. İşte bunun içindir ki, bu © Föliiların milliyetçi sosyalist fırkası idar&'hayeti- nin veya onun ikinci derecede töğkilâte- nın royine müracaat hakkına sahip de- ğillerdir. Bu fırkalarm milliyetçi sösya- list fırkasile herhangi bir ilisiklikleri ol- İ duğu yolunda bir zan hasıl etmemeleri de lâzım gelir.” r,tkl durşidaushusa Macar başvekili Berlin'e geldi BERLİN, 17 (A. A.) — Wolff A- jansmdan: Macar Başvekili M. Goem- boes iktisadi mahiyette mükâlemelere girişmek üzere Berline gelmiştir. Yugoslav polisi 50 kişi- yi mi öldürmüş SOFYA, 17. A.A. — Stefani bildiriyor * Makedonya gazetesinin yazdığı na göre, Makedonya partisine at- fedilen 'Nişh'deki bombalı suil Ajans yapmış ve 50 kişinin ölümüne sebep ol- muştur, Vaziyete, çok vahimdir. bulamıyorlar PARİS, 17. A. A. — Kendi memleketlerinden < çıkarılmaları üzerine Paris'e gelen Alman a- vukatları Paris avukatları inzibat meclisi sabık azasından dava ve kili Cmpinchi nezdinde! bir teşeb büste bulunmuş, Reichstag mecli- sini yakmaktan suçlu tutulan 5 ki şinin Leiptsig mahkemesinde mü dafaalarını üzerine almasmı ken- disinden reca etmişlerdir. Alman baroları azası, bu suç- luların müdafaasını deruhte et- mek istememişlerdir. İki İngiliz avukatı nezdinde de buna benzer bir ricada bulunulmuştur. Tayyare arkasında motörsüz tayyare MARSİLYA, 17. A.A. — Ma- riknane tayyare istasiyonuna ilk | defa olarak bir tayyare tarafından çekilerek ucan motörsüz bir tayya re gelmiştir. Motörsüz tayyarede tayyareci Kronsfeld ve pilot Hen- kelinann vardr. Motörsüz tayyare dün saat 8 de Turinden kalkmış Albingo'da ye- re inerek kendisini çeken tayyar? ye benzin almış, 13 te oradan ha- valanıp, 15,30 da oMarignane'a gelmiştir. Motörsüz tayare Lyon'a hareket etmiştir, bugün Le (O Bourget ve Omuz sil silkerek Werselirdağıyiz vermeselerde umurunda değil.. LONDRA, 17. A. A. — Ameri- ka, heyeti umumiye itibarile, harp borçların 15 haziran taksiti; melerini veya pek az bir miktarı- nı vermelerini omuzlarını silkmek suretile karşılamış ve bu suretle, red kararına karşı lakaydisini gös termekle beraber, milletin kongre de yapılan gürültülere ne kadar yabncı kldığını da meydana çıkar mıştır. Kongre M . Roosevelt'i | para, banka, sanayi ve ziraat meselele- rinde filen diktatör olarak bıraka rak dağılıyor. M. Roosevelt, bu akşam Va şingtondan chusetts - sahiline gidecek, orada, küçük bir yata binip £ 15 günlük bir gezme yapacaktır. Dönecek mi? Troçkinin avdeti haberi tekzip ediliyor MOSKOVA, 17. A.A. — Taya jansı bildiriyor: Fossische | Zei- tung ve diğer bir çok alman gaze teleri Sovyet hükümetinin M. Troçkinin Rusyada avdetine mü- sande etmiş olduğu haberini yaz- mışlardır. jansı bu haberin asılsız olduğunu beyana mezun- dür. M. Daladier Romada Fransız başvekilinin Roma ya gideceği anlaşılıyor PARİS, 17. A. A. — Oeuvre gazetesi, M. Daladier'nin nazırlar meclisinin dünkü toplanışma, M Muswolini ve M. Hitlerle yapaca ğı muhtemel mülâkatlara temas etmiş olduğunu yazarak diyor ki : * Henüz hiç bir şeye karar ve- rilmiş değilse de bu mesele hak- kında İtalyanın Londra sefiri M. Grandi tarafından bazı tekliflerde bulunulmuş olduğu teeyyüt etmek Hatta mülâkat mahalli ol- üzre isviçre veya şimal İtal. ya şehirlerinden bazıların isim- leri zikredilmiş Ove omülâkalın temmuz ayının ilk 15 günü zar. fmda olmasıpdan bahsedilmiştir. PARİS, 17. A.A. — EchodePa ris gazetesine göre, başvekil M. Daladier, parlâmentoya verilmiş olan dörtler misakının imzasından sonra halledilmesi icap eden me- selelerle bizzat meşgul olmağa ve Romaya gitmeğe karar vermiştir. Varsailles muahedesini istemiyorlar , BERLİN,17. A.A. — Volffa- Alman murahhaslarına imlâ sure- tile yazdırılıp imza ettirilen mua- hedenin kabul edilmediğini gösle- recek bir hareket ve Alman mille- tinin halâ bu muahedenin ağır tazyiki altında bulunmasından do layi matem alâmeti olmak üzere Almanyadaki resmi dairelerin hep si 28 baziranda barklarını yarıya indireceklerdir. Hükümet bütün Alman milletini de ayni suretle ha rekete davet etmiştir. Şarki Çin demiryolları MOSKOVA, 17. A. A. — Kha. barovsk'dan bildirildiğine göre şarki Çin demiryolları idaresi rei- si M. Dr ei “da Mançuri hükümeti erkânı ile gü. rüştükten sonra Harbin'e dönmüş- «tür, Haerbin'de olan Ja- on gazeteleri Sovyetlerin bütün cila. enler halli için Mançurililerin muhtelit bir komi» yon yaparak müzakeratta bulun- yanları fikrinde olduğun yazmak tadır. İrak kıralı Brükselde BRÜKSEL 15 — Irak kralı Feysal Hz. bu akşam saat 19,15 te Belçika kral Ostand köşkünde ve Adriadan öğrendiklerine göre, dun, Portoviro kazasına Ooyağan yağmurlarla beraber büyük mik- tarda balık ta yağmıştır. Bu hadi- sebeş , o civarda ( bir hortum muş ve kalkarak - Massa - | Tapu müdürleri arasında ANKARA, 17 rm — Tapu ve kadasiro müfettiş muavin- liklerine tapu muamelât kalemi tetkik memuru Münür Vasfi ve Divan imürakıp muavinlerinden Emin Cevdet Beyler tayin edilmişlerdir. İçel Tapu Müdürlüğüne Niğde Tapu Müdürü Şükrü, Niğde Tapu Müdürlüğüne Cebelibereket Tapu Müdürü Ragıp, Elâziz Tapu Müdür. | lüğüne Tokat Tapu Müdürü Recep, Tokat Tapu Müdürlüğüne Zongul- i Mehmet Salim, Zonguldak Tapu Müdürlüğüne İçel Salih Hulüsi, Erzincan Tapa Müdürlüğüne Aksaray Ta- pu Müdürü Niyazi, Seyhan Tapu Müdürlüğüne Samsun Tapu Müdürü Emin, Samsuna Seyhan Tapu Müd ürü Hayri B. ler tayin edilmişlerdir. Kayser Yahudilerden çekiniyor ' AMSTERDAM, İI7(A. A.) — Sabık Kayser âdeti olduğu üzer€ her sene gittiği ve bir müddet vakit geçirdiği Zandvoort'a bu sene git- meltten vazgeçmiştir. Sabık Kayser in bu kararı Zandvoort'ta bugünler” de pek çok Yahudi bulunmasından ve bunların kendisine karşı düşman lık eseri ve tezahürleri göstermelerine ihtimal vermesinden ileri gel- mektedir. Esasen Felemenk Hü ti de Almanyada bugün hüküm sürmek | ie olan vaziyetien dolayı, şimdi bulunduğu yerden ayrılmamaya sabık Kayseri üstü örtülü bir şekilde davet etmiştir. Sabık Kayser Almanya" ei gövel Mirada e ve - tizar ie) salağa Türk dili uğurunda açılan milli savaş.. Söz derleme seferberliği bütün canlı- lığı ile devam ediyor Maarif Vekilinin beyanatı Türk | Kastamonu 1108, Kayseri 3060, ANKARA, 17. A. A. — Dili Tetkik Cemiyeti reisi ve Maa- rif Vekili Dr, Reşit Galip B. söz | caeli 1372, Konya 5815, Kütahya derleme işlerinin (son vaziyetine dair şu beyanatta bulunmuşlardır: Büyük şefimizin yüksek emir ve | irşatleri altında açılmış olan söz derleme seferberliği bütün canlılı | ğı ile devam ediyor. Şimdiye ka- dar vilâyetlerden gelen kelime fiş ! lerinin bugün öğleden evvel yüz bini geçerek 100 bin 234 ü buldu- ğunu öz dil işlerine candan sarıl mış olan milletimize müjdelemek- le bahtiyarım. Bu netice Türk uğ runda açılmış olan milli savaşm nekadar mutlu ve kutlu bir zafer yolunda yürüdüğünü parlak bir rakkam vesikası ile gösteriyor. Bu vilâyetlerimizin ayrı ayrı iştirak nisbetleri şoyle- dir : Adana 754, Afyon 1825, Aksa- ray 75, Amasya (1208, Ankara 11468, Antalya 1853, Artvin 206, Aydın 716, Balıkesir 987, Bayazit 625, Bilecik 2429, Bolu 1401, Bur dur 505, Bursa, 2097, Cebelibere- ket 1272, Çanakkale 3554, Çorum ; 630, Çankırı 1128. Denizli 2386, Dıyarbekir 813, Edirne aziz 376, Erzincan 782, Erzurum Tarifeler ucuz olacak Seyrisefainin eski borçlarını Maliye "Vekâleti bonolarla ödeyecek Seyrisefain idaresinin dağılma- sma 13 gün kalmıştır. İdareden a- çıkta kalacaklara bugünlerde teb- liğat yapılacaktır. 1 temmuzdan itibaren faaliyete geçecek Devlet Deniz yolları müdürlüğüne Maliye Vekâletince ilk işletme sermayesi olarak 250,000, Akay idaresine 100,000 ve Havuzlar fabrika ida- resine de 150,000 lira verilecektir. Seyrisefain'in takriben 4 mülyon lira tulan borçları tamamen Ma-. liye Vekâletince ( ağlebi ihtimal bonolar çıkarılarak (o ödenecektir. Diğer taraftan İktısat © Vekâleti Deniz ve Hava şubesi de, Türkiye limanları ve Türkiye ecnebi liman- ları arasında yapı seferlere âit ücret ve seyrüsefer tarifelerini yakında hazırlıyacaktır. Şimdiki ücret tarifelerinde bazı tadilât o- lacağı gibi, seyrisefer tarifelerin- de de, Devlet Deniz yolları idare- si ve yeni Vapurcular sirketi va- purlarm ayni günlerde ayni li- manlara uğramamaları nazarı dik- kate alınacaktır. Nakliye ücretlerin (de, istihsal mahsulâtınm müsteh- lük piyasalara ucuz nakli temin e- dilecek, bu suretle tarifeler, ikti- sadi ihtiyaca uygun olacaktır. Devlet Deniz yolları ve ecnebi hatlar için bir kaç yeni vapur a- lınması ve Avrupada (vapur fiat- larının şu sıralarda düşkün olma- sından istifade bu ge edilme- 799, EL. ! almıştır. Kırklareli 355, Kırşehir 1452, Ko- 1988, Malatya 850, Manisa 913, Maraş 645, Mardin 50, Mer. sin 1478, Muğla (1896, Muş 195, Niğde 1292, Ordu 1242 Rize 440, Samsun 1501, Siirt 95, Sinop 1343, Sivas 1009, Şebink- rahsar 1070, Trabzun 1681, Tekir dağı 783, Tokat 830, Urfa 561, Van 289, Yozgat 955, Zongul- dak 2046, hepsi 100238. İlâve etmeye deyer ki, bu rak- kamlarvilâyetlerce toplanmış fiş lerin hepsi değil, ancak yerlerin. de tasinfleri biterek Ove vilâyet mıntakasına ait mükerrerleri ay- rılarak merkeze gönderilmiş olan- lardır. Burada iştirak nisbetleri az gö- | rülen vilâyetler topladıkları ve toplayacakları fişlerin tasnifini bi- ran evvel bitirerek yollayacaklar ve bu işte şüphesiz bütün vilâyet- ler faaliyet yarışında devam, ede- ceklerdir. Mekteplerin tatil devresi mual- lim arkadaşlarımın dil işlerine da ha fazla vakıt ve gayretle atılma- larına yaraycktır. Dil inkilâbımızın bu en mühim sfhasında bütün gayretini ortaya koyan mefküreci Türklüğe Türk irfanı namma sonsuz Sayğı ve İ şükran. mizle büyük ecnebi merkezler ara- sında da tayyare servislerile Deniz ve Hava yolları idaresi ehemmiyet: le iştigale başlıyacaktır. | Balkan konferansı Komisyonlar müzakere- lere devam ediyorlar SOFYA, 17 (A. A. ) — Balkan mü konferanar, bugün çalışmasa devam etmiştir. Üç komisyon sabahle- yin toplanmışlardır. Yarm ruzname- nin müzakeresine devam edecekler: dir. Murahhaslar, öğleden sonra hu- susü trenle Pernik'e giderek . devlet ta rafından Bütün dünya nazi olacakmış HAMBOURG, 17, A.A. — Al man propaganda nazırı Goebbels diyor ki : — Şimdiye kadar gördükleri miz, ancak bir başlangıçtır. Ha: rici siyaselimizi yalnız dahili va- ziyelimizi sağlamlaştırmak sureli le muvaffakiyete götürebiliriz. Al manyanm millet namına yapacağ! bir vazifesi olduğuna kaniim. Al manyadaki ihtilâl diğer devletr€ yapılacak, belki başka şekillerde. olacak, fakat bu ihtilâlin neti