24 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

24 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ig ERE, İ Geçen seneki otomobil rekoru kırıldı (Başı 1 inci sahifede) © cı şube müdürü Faik Bey etrafa emirler veriyorlar, inzibati her hangi bir tedbi- rinin ihmal edilmemesi için büyük bir dikkat ve gayret gösteriyorlardı. Yolun tarafeyninde ellişer metre fa- sıla ile polis ve jandarmalar ikame edil. ayrıca polis ve jandarma pos. ei ilini toplandığı bu 'mıntakada inzibatı temin edi: Şü'cü Naili Paşa, Vali Mubitttin Bey va refikaları Hi fendi ve sair mümtaz zevat yarış yerinde idiler. Yarıştan evel . Sant 8,5: Daha erkenden buraya gel miş olan komiteler bütün hazırlığı ik- mal etmişlerdir. Davetlilere mahsus ça- dırm tam karşısında jüri heyeti yer almış kronometreler o mazaların üzerine yerleştirilmiş ayarları yapılıyor. He- def ile haraket arasında yapılan ve tajlarla muvasalayi temin eden telefon mükemme! bir halde. Virajlarda mü- bim yerlerde indadı sıhhi otomobilleri bekliyor, her hangi bir kaza ihtimalin- da yolu açmak için bir otomobili vinç de tamiratı mütemadiye mahallinin ö- nünde hazır. Telefon tesisatının bozul ması takdirinde haber vermek için hâ- *berci genç Galatasaraylı izciler ellerin de işaret bayraklarile Zincirlikuyudan İstinyeye kadar birbirlerini görebilecek şekilde yer almışlar. . . Velhasıl, yarı- şen mükemmel olması için her bir şey düşünülmüş, hiç bir şey ihmal edilme- İstinyede . . Saat 9: İstinyede Starter Ekrem, Ruş tu Bey ve muavinleri faaliyette. Ya- Tışa girecek arabalar gelmiş birer bi- rer hareket mahalli gerisinde yer almış- Jar, Staterin kumandasını bekliyorlar. Bütün biniciler asabi, muttasil görül tülerle motörlerini işletiyor, son tecrü- belerin yapıyorlar. Artık yolun bütün boyunca ne bir tek insan, ne de bir tek araba bırakılmıyor. Nihayet yol komiseri Faik Beyin be yaz Bayrak taşıyan otomobili hareket mahalline geldi ve yolun yalnız yarış arabalarına açık olduğunu bildirdi. Yarış başlıyor İlk motosiklet Starter çizgisi üzerine geldi. Ekrem Rüştü Bey telefon ve kro Bometre önünde beyaz bayrağile sayı- or ? — Üç, iki, bir, tamam... Hedefte tek nik heyeti telefonla ilk haraket haberi- ai alıyor: Birinci kategoriye dahil ls moto 9,30 da haraket etti... Fen heyeti megafonu derhal bu ha- beri ilân ederken herkes elinde saat, 1 nümara- yolda bu ilk yarışgıyı bekliyor. 1, gözü 2,3 dakikalar geçiyor. Derken gittikçe yaklaşan bir motör sesi . . ve muzi- kanın zafer havası, alkış tufanı içinde ilk motosiklet yıldırım: gibi geçiyor. Fen heyeti megafonu tekrar işidiliyor: — Alo! Alo! Saat 9,30 da hareket €- den İ numaralı moto 6 dakika, 7 sani- ye, onda 8 de geldi. . Bu esnada ikinci arabanm yola çık- tığı haberi geliyor Megafon, tele- fon mlitemadiyen işliyor, muzika, alkış, Süra't ve kazanan mütebessin çehreler.. 7 numaralı motosiklet hedeften hareket etmiştir. Fakat biraz sonra yoldaki bir telefon esmtralı haber veriyor : Maalesef bir kaza — 7 numara kapaklandı. Rakibi ya- rah ve baygın, bir yaralı daha var .. Yarış durduruluyor. O esnada bir im- — sıhhi otomobili şimşek gibi geçi- Anlaşılıyor ki endişeye mahal Hükmi. 7 numaralı motosikleti kulla nan Kadri Beyin yarası alımdan ve hafiftir, sukuttan mütevellit bir bay- gunlık geçirmiş ve berayi ihtiyat has- tahaneye gövörülmüştür. Diğeri İse yol kenarında duran biridir ve yarası ha- fiftir. Yarış tekrar başlıyor motoaik- Jetleri otomobiller çılgınca bir süratle takip ediyor. Durmadan alkışlanıyor- lar ve kalın gözlük camları arakasında gözler gülüyor... . En son Samiye Bur- han Cahit Hanım bedeften Disi et- $i. Bu Hanım yarışçımız bilhassa ha- nımlar mehafilinde müthiş bir alâka u- © yandırdı.. Görülmemiş bir alkış içinde ağ gibi onun arabası da geçti. Me- tosiklet yarışları bitmiştir. Teknik ne- ticeler biraz sonra ilân edilecek... iz Teknik neticeler rışların teknik neticeleri es ışları neticeleri Motosikletlerin birinci kategorisinde I numarayi taşıyan Aşot ef. A, G, C. motosikletile 6 dakika 18 saniyede bi. rinci gelmiştir. İkinci kategoride Süleyman e. 5 da. kika 24 saniyede birinci gelmiş ve sür'aş rekorunu tesis etmiştir. Üçüncü kategori sepetli motör bitin. cisi - 6 dakika 32 saniye ile Tacettin Beydir Otomobiller birinci kategori birincisi M. Arivabene mesafeyi 531,6 de ka- Milliyet'in romanı: 3 'ANİTA LOOS. lâ Kansas Cityden veya Saint- e LR YER .. di mi, bakıyor ki kimse kendini iple- miyor. Vakıa bu gibiler de garsonlara lokantacılara fazla fazla bahşışlar ver mek suretile nazaridikkati <olp edebi- » liyorlar. Meselâ herkes Texcis Guynun Se en eler oraca tal bir muamelesi mr arda Guynan'a eğlenemiyeceğini anlayınca Henry oraca da tanılmış bir hovarda muamelesi görmekten bir şey | anla” maz. Onun için o da âdâbrumumiyeye muhalif bahanesile barı kapattırır ve | bu suretle kendine büsbütün ehemmi- tederek geçen seneki rekoru kırdı. Profesyoneller kategorisinde ka ciyan efendinin arabası birinci geldi Amotörlere sit yarışta Samiye Bür- han Cahit Hanım, Vehbi Sait (Beyi geçerek 5 dakika 40 saniye onda 8 de geçen seneki rekorunu da kırarak birin ci geldi. Mükâfatlar Yarıştan sonra Vali Bey tefikaları Hanımefendi ve bazı banımefendiler kupaları merasimle verdiler. Her taraf- tan gelen tebrik ve temenniler içinde Turing klübün yazı takımı Aşot ef. ye gözetemizin otomebiller için koyduğu (Mülüiyet) kupası M. Arivabeneye, mo- tosikletler için koyduğumuz (Milliyet), kupası Taceddin Beye verildi. Diğer kupalar da birincilere tevzi edildi. Neticeler Dünkü yarışta motosiklet ve otomo- billerin aldıkları teknik neticeler şun- lardır: Otomobil ve Motosiklet sahibi Kullanann o Zaman ve Aşot Ahmet Süleyman Kâmil Ahmet Yaşar Fethi Kalamidas Aşot Arivabene Ziya Ahmet Mustafa Kiryasiz Tacettin Kelekyan Aşot Kâzancıyan Vehbi Sait Arivabene Swiling Bourla King Kiryasiz Tacettin Kelekyan Aşot Kazancıyan Vehbi Sait Samiye B. Ca- bit H. 357.5 Samiye B.Cahit 5.407 Kaza nasıl oldu? Dünkü yarışlarda geçen motosiklet kazası 145 rakamlı tepe altında 3 numa ralı telefon santralı hizasında olmuş- tur, Kazayi geçiren ? numaralı motosik let rakibi Kadri efendidir. Yolun bu kısmında virajda bir kuru ağaç vardır. Kadri ef virajı gehiş hir kavisle dön- düğünden bu ağaca çarpmış ve çarpma- sile on metre kadar ileri fırlayarak ye- re düşmüş ve bayılmıştır. Yarası alnm- dan ve hafiftir. Avusturya - Macar Birleşmesi (Başı 1 inci sahifede) İngiltereden bu hususta bir istim- zaçta bulunulmuş değildir. Hitler Avusturyada gözümüz yok ” diyor KOPENHAG, 23. A.A. — Al- man başvekili M. Hitler, Danimar. ka gazetelerinden birinin muhbi- rine şu beyanatta bulunmuştur : Almanya Avusturyadan katiyen hiçbir şey istememekte ve bir Av- rupa meselesi olan Avusturya - Al man ittihadını aklma getirmemek tedir. M. Hitler müstemleke meselesi hakkında da şunları söylemiştir : “ Almanya şimdiki halde hal li lâzım gelen çok daha muhim iş lerle karşılaşmış bulunuyor. Al manlar müstemleke meselesini an dıkları zaman bilhassa işlenip sü rülmeğe muhtaç olan şarki Prus- yayi düşünürler.” Peştede ne diyorlar ? BUDAPEŞTE, 23. A.A. — Son zamanlarda ecnebi gazetelerinde Habsburglarm tekrar saltanat ma- kamma getirileceği ve Avusturya ile Macaristanın bir hükumdarm şahsında birleştirileceği hakkında heyecan tevlit eden bir takım ha. berler intişar etmişi in bu haberlere karşı selâhiyettar ma- car mahafili, M. Goemboes'in par İâmentoda söylemiş olduğu nutku ileri sürüyorlar. M. Goemboes bu nutlunda krallık meselesinin ha- li hazırda mevzuu bahsolmadığı- nı ve bir hükümdarm şahsmda i- ki memleketin birleşmesinin arzu edilmemekte bulunduğunu söyle- mişti, Selâhiyettar mahafil, başveki- lin bu mütalaasma bütün memle- ketin iştirak etmekte olduğunu beyan eylemektedir. Fransa z ei vet al görüyor? | | | | Miku Yeni arpa mahsulü teşhir merasiminden bir intiba - Mükâfatı alan Akif Ağa Ayvacıkta eski eserler AYVACIK, 18. Bergâmada asarı alika araştırması yapan be- yet âzasından M. İtanson, M. Ma- yer, M. Sedan refakatlerinde. İz- mir ve havalisi asarı atika cemiye ti âzasından avukat Fehmi Bey ol duğu halde buraya gelmişlerdir. Heyet çok büyük tarii olan Behram harabelerini tir. Harabe çok kıymetli bulünmuş tu. Buradaki eserler yeni Türk 'ta rihi cereyanlarını kuvvetlendir- mektedir. Yakında hafriyata 'baş- lanması muhtemeldir. Heyet buradan sonra o meşhur Kestanbol ve Truva harabelerini gezecektir. Fakir hastalara bakan doktorlara ziyafel 'TRABZON, (Milliyet) — Fa- kır hastaları muayene ettiren Hal | kevi bu gibi hastaları bakan Trab zonda mevcut 27 doktor şerefine bir çay verdi. Muhterem doktor- lar Fırka ve Ev idare heyetleri bir arada bakıme" it bazı noksan ların ilmâlini tüler het gün 25-30 arasmda fakir hasta muâye ne edilmektedir. Bunlar arasında fakır muayene edilmektedir. Bun- lar arasında çok muhtaç olanların ilâçları Halkevi tarafından temin ediliyor. Bu meyanda yine çok tüh taç olanlarnın — da iaşeleri! için tedbirler alınmaktadır. Trabzonda spor TRABZON, (Milliyet) — Bü- tün sporcular Halkevine dâvet &- dilerek memleket sporunu günden Fransa ile İtalya arasında yapıla” cak müzakerelerde Avusturya İ- le Macaristanın birleşmesine ait muhayyel projenin mevzuu bah- sedileceği haberine karşı yapılan tekzibi tekrar eden Le Journal ga zetesi diyor ki : Fransanm merkezi (o Avrupaya karşı takip etmekte olduğu siya- set herkesce malümdur. Küçük i- tilâf ile Avusturya, Macaristan ve Bulgaristan arasmdaki rekabete ni hayet verecek olan ve gerek Paris te, gerek Romada biranevvel bu- lunması temenni edilen bir formü le varmak için Frans asiyasi bir- likleri erazi değişikliklerini değil, yalnız iktisadi uzlaşmaları iltizam etmektedir. Küçük itilâf dostlarımız! tema men emin ve mutmain olabilirler. | M. Paul Boncour, Fransa ile İtal | ya arasmda devamlı bir uzlaşma teminine çalışmaktadır. Gerek mer kezi Avrupada ve gerek Balkan- larda sulhu temin edebilecek ye- ğâne amil bu itilâftır. l güne İleri HA | ötürecek çalışmaların İ yolları görüşülmüştür. Yalnız fut- bola inhisar eden Trabzon spor- culuğunun bu mahdut çerçeveden çıkarılarak bütün fenni kısımların da israrlı bir çalışma yapılması kararlaştırıldı. Sporcularla dolan Ev salonunda ayrıca | gösterilen spor hareketlerine | ait çok güzel bir filim gençlerimiz arasmda bü- yük bir alâka uyandırmıştı Trabzon köylerinin isimleri TRABZON, (Milliyet) — Trab zon merkezine merbut 101 köyün ilk isimleri temamen türkçe oldu- ğu halde vaktiyle bu köylere soku lan birkaç Rum ve Ermeni ailesi nin bozuk şiveleri yüzünden türk çe isimler rum lisan ve ahneğine geyrilmişti. Meselâ o (Yalçm ka- ya) ya (Kalçiya) (o (Durnali) ya Dirona (Dikenli) ye Digene (Ko- * cabağ) a Kocaba | (Kavalli) Kavala (Kuruköy) e Korgen ( şeli) ye Meşelos (Kirezli) ye e rasya gibi... Halkevi bu isi üzerinde meşgul simler ii ir kaç güne kadar bu köylerin eski türkçe isimlerini meydana çıkarıp vilâyet makamına verecektir. İnsan nasıl yaratıldı? TRABZON (Milliyet) — Ulu- mutabiiye muallimlerinden Kızor ta mektep müdürü (insanın nasıl yaratıldığı) hakkında bir konfe- rans vermiştir. Konferans başla madan evvel 400 kişi olan Halke- vi salonunda oturacak tek yer kal mamış üç yüzü mütecaviz halk ge ri dönmüştür. Bu mevzua ait Pro jeksiyonla muhtelif | levhalar ve resimler gösterilmiştir. Büyük bir alâka uyandıran bu konferans tek rar ettirilecektir. Atçaya su getiriliyor AATCA - Nazili | (Milliyet) — Nahiyemize yeniden ve fenni surette getirilen suyun 1500 met- relik kısmı geçen sene yapılmış- t. Kasabaya kadar olan 850 met relik kısım için bu sene belediye bütçesine tahsisat konulmuş ve bo rularş sipariş olunmuştur. Borular gelince döşenecek ve kasaba çok muhtaç olduğu suya kavuşacaktır. ERLERİ MEMLEKETE Çankırı mektep sergileri Hangi sergiye gidilse talebenin bu sene çok muvaffak olduğu görülüyor ÇANKIRI, (Milliyet) — Haziran bidayetinde ilkmektepler tatil edile- rek son sınıfların imtihanları da bir hafta sonra başlanarak bitirilmiştir. Ortamektep bakalorya imtihanlarına devam edilmektedir. Mektebin ikinci #mıf talebeleri askeri muallimlerile sehir civarmda kamp kurmuşlardır. Yıl okuma kesimi münasebetile bir yıllık talebenin mesaisini gösterir her mektepte gayet muntazam sergiler a- çılmıştır. Bu sergileri talebe velileri ve bir çok meraklı halk tarafından go- zilmekte ve seyredilmekti Örtamektebin sergisi küçük bir o- da içinde dizilmiş ve sıralanmıştır. Fa- kat yalnız hanımların dikiş ve nakış- larmı gösteren bu sergi husussile ten- kit kabul etmez bir intizam göstermek tedir. Bilhassa biçki, nakış ve dikiş noktasından çok güzel demek lâzım- gelir. Yalnız geçen yıllara — nisbetle mesai azlığı kendini pek bariz göster- mektedir. İlkmektep sergelerini gezenler şe- Bir cesel bulundu AYDIN, (Milliyet) — On gün evvel Karapınar nahiyesinin Eğ- öyü civarında Rifat Beyin i kulesinde bıçakla öl dürülmüş ve yakılmış bir ceset bu- lunmuştu. Bu cesedin sabık Eğrek köy kâtibi Ahmet Efendiye ait ol- duğu zanedilmiş ve tahkikata bu noktadan devam edilirken, dün Ahmet efendi Ödemişten gelerek kendisinin sağ olduğuru bildirmiş tir. Bunun üzerine zan altına alr- nanlar bırakılmış ve tahkikata başka noktalardan başlınmıştır. Ci var köylerde yerli ve yabancı kim se kaybolmadığından cesedin geli ci geçicilere ait olduğu ve yahut cinayetin başka yerlerde yapıla” rak cesedin buraya nakledildiği zonnolunmaktadır. Bu hususta ehemmiyetle tetkik ve tahkikata devam olunı Faillerin pek yakında çıkarılacağı şüphesizdir. İzmitin kurtuluş günü İZMİT, (Milliyet) — 28 hazi- ran İzmitin luş günüdür. Bu münasebetle hazırlıklara başlan. İzmit manzaralarından seri çareyi | buldum: bir cemiyet tarafın- dan Nev - York'a davet ettirmek. bunun üzerine Nevyork'ta oturan bir dostum aklıma geldi. New - York'ta pek tanın- mış olan bu dostumun dahil olmadığı #ey yoktur. Kendisine bir mektup ya- xp: — Henty'yi cemiyetlerden biri ta- rafından New - York'a davet ettirmek mümkün değil midir? diye sordum. Dostum “Hars muhipleri,, «Tabiat ayıklar Çöl etin bilhassa köpeklerle meşgul olan «Huysuzluğa karşı New - York'lular Birliğin. «Ohio Klübü, gibi cemiyetlerde azadır. Mektubum üze Yalnız iştirak şeraiti pek sıkı olan Ohis Klübü bu davete iştirak etmedi. Bu klübe girmek için insan mutlaka O- hin'da dağa imiş verdiğini yiflendi. O kadar ki bendir İzleyen b. — pa m üzere derhal ew. York'a gitmeğe karar verdi. Bittabi Henry e arlta ilk geçirdiği ge #iyafete davet Rotisild Rand e, Sayet Sl, — di Bu kadın Çine yaptığı tezler e smda düşünme kabiliyeti © kada inle, şaf etmiş ki burada gördüğü yerli İğ; Birine them oley e leri yazıldıkları gibi okumak Bazariyeti ni ortaya atarak iştirhar eden Gilehrist Sanders ile bütün ömrünü, sincaplara bakınak ve hayvanların yaptıkları bü- tün hareketleri” tesbit etmekle geçiren Ges Weniyrorih ta ziyafeti imiş New-York'ta emsaline len bu mümtaz insa mu anlamış. Zaten, bir çok himsele- we i “New-York'a gelmeğe cesaret ede- meyisleri re. New.York'taki in- sanlardanı şağı görmelerindendir. Halbuki zeki itibarie ne kadar aşağı 0- lursanız olunuz, New-York'ta sizden daha zeki olmıyan çok ehemmiyeti: in- sanlar bulabilirsiniz. Henry ziyafeten dönünce yeni pem- be “Neglije” mi giyerek usulca odasına girdim, zekâmızı ilerletmek için New- York'ta kalacağımıza dair kendisinden vait aldım, Bunun üzerine Ayn Kitapları Klübü nün bir abonumanını hediye ettim. Her ay şahsiyetinizi inkisaf ettirmek, manız icap eden kitapların bu risalede bulabilirsiniz. Bu klüp seri ayni zamanda elli bin kişiye okut- mağa muvafak olan çok şayanı dikkat Bu sayede kendim de fikren o kadar inkişaf ettim ki Park Avenue'de ultra modern bir ev tutup kendimi, en anti- ka İtalyan mobilyesi arasında ve en ©8- ki bir Rembrand tablosu karşısında gö. rünce, bir ev içinin çepeçevre pembe saten kaplı olması lâzem geldiğini zan- ne varmağa başladı m, ve İtalyan antikalarından başka eşyaya tahammül için şimdi, eskiden âdetim ol- duğu üzere, devekuşu tüyüle süslü şi- kondan neglijeler giyecek yerde, Kuru- mu vustanın ihtiyar papalarından biri- nin elbisesinden kalma uzun kuyruğiy- le eski bir İtalyan dibâsmdan başka el bise giyemiyorum, Küçük Faremiz için bir çocuk odası hazırladığım sırada odanın tezyinatile meşgul olan artist, pek eski bir zamana ait bir İtalyan beşiği buldu. Dorothy'ye sorarasanız 0: hirdeki üç mektebin sergilerinden bas” hca üç sınıf görürler. Çamur işleri al- gı işleri, nakış ve maden derleme işleri Bu hususiyetlerin herbiri bir mek: tep sergisinde görülmektedir.Gazimek tebinde: alçıdan Gazi Hazretlerinin muhtelif büstleri mücessem heykel ve vücudubeşer, kafatası vesaire gi bi Avrupadan gelen modeller gibi ya- pılmış şekillerini görüyoruz. Bunların yapılması ve boyanması devamlı bir çalışmayı göstermektedir. Cümbhuriyet Mektebinde çamur iş- eri kendini gösteren bir haldedir. Bil hassa çamurdan yapılan meyvalar ga“ yet güzel renklerle boyanmıştır. Kurtuluş Mektebi sergisi göz alan nakışlı işler ve bir camekân içinde bu" lunan madenler tetkika ve gö ğe değerdi. Ve şurası da kayda şayandır ki talebelere tutturulan resim. tahrir defterleri çok temizdir. Mektep lerimizde görülen bu senelik faaliye- tini gösteren bu sergilerdeki muvaffa- kiyeti tebrik ederiz. | mıştır. Bu sene yapılacak olan kur- tuluş bayramı her sene tekrar edi- lenlerden kat kat iyi olacak,bir çok eğlenceler, müsamereler verilecek- İ tir. Çankırı hal istiyor ÇANKIRI, (Milliyet) — Şehrin be- men her ihtiyacı karşımda BUNassa bazı müteşebbis zatların meydana g€- tirdikleri lokanta, kıraathane, mağaza vesaireler karşısmda bir “hal, yaptı” rılması belediyeden dört gözle bekle- nilmektedir. Ötedenberi odun pazari mevkiinde havuzlukahvenin kenarın- da açıkta satılmakta iken bu defa be- lediye havuzu tamir eltirmediği için kenarında bulunan bütün satıcılar! kaldırmıştır. Bu vaziyet karşısında satıcılar mü- nasip bir yer bulamadıkları için ne ya" i | l | pacaklarmı şaşırmışlardır. Bu yüzden | De cıvar dükkânlardaki satılan sebze“ ler çok pahalaşmıştır. Halk aleyhine olan bu Ür dg bir “hal,, yaptırmakla daresi belediyeye şöyle bir teklifte bu” Tunmuştur. “ — Büyük caminin yanındaki dük” küânları yıkarak yanındaki mezarlık” tan da biraz yer almak suretile “bir hal yaptırmak,, Fakat bu teklifi bele” diyenin kabul etmediği öğrenilmiştir. SEYRİSEFAİN Markos asanta; Galata Köprübaşı B. 2362 Şahe A. Sirkesi Mühürdar sade HL 21740 Mütekaidin eytam ve eramili idarenin Haziran 933 maaşları 24 Haziran 933 den 29 Haziran 933 tarihine kadar verilecektir. Behemehal müracaatları. 2892 ile Ritz de yemek ya yag tabi beni de beraber götürinek 6 li. Doğrusunu söylemek lâzm gelirse mağaza mağaza dolaşmak kadar hoş” ma giden bir şey vardır ki oda dostİMf” ayasında verilen küçük - çay siyaf Fakat buna rağmen kendi kendime? eyim de Ne yalan söyliyeyim Küçi — Bu beşiği yapan pinpon İtalyan) kucağıma verdikleri zaman günü ber halde onu icabında tabut olarak ta kullanılabilinsin diye yapmış!... Bu be- Diyor. Dorothy'nin söylediği de pek yalan değil sanki... Çünkü ben de dikkat üm: Antika İtalyan eşyasile dö suretle geçirdiğime hiç te esef e Derhal Dorothy'ye çaya gittiği de telefon ettim: — Müjde! Dedim. Bir oğlum oldi. Bir genç kız için Gölgeler V. den geçip oradan kollarında bir çı dönmesi kadar insana rahat vere, tasavvur olunamaz. yafetinde. biz varan hepsi et “gidi ale tarama kamil k yatağıma kuruldum. Ve Küs. e