28 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

i tefrika: 44 TT Ordu Köşküne Yazan: $. N. POSTA KUŞLARI Ermeni Patriğine yazılan tehditname. — Büyük pehrizde pehrizi bo- ız mektebi karşısında tulumbacı koğuşu. acaklar! — Kumkapıda, Ermeni Patrikhanesi civarında Zaptiye Nezaretinin / sivil —eyram başka Şehremanetinin ex Kumandanlığının tarassut me- in da bulunurdu. Bunlar, geceli gündüzlü oralarda dolaşırlardı; gele- ne, gidene dikkat ederlerdi. Zaptiye Nezaretinin bütün merkez ve karakollar müfettişi Hüseyin Daim ve Sabri Beyler de daimi surette tef- tişten geri kalmazlardı. Patrik Efendinin Beyoğlundaki evi civarmda o tarihe kadar sabit ve sey- yar tarassut memuru yoktu. Komite- nin son günlerdeki tehditleri üzerine Beyoğlu Mutasarrıflığından ve Beşik- taş muhafızlığından oraya da tarassut memurları konuldu. şti, Sokakta seyrek ve donuk ziyalı ha- sagazları göze çarpıyordu. Tam bü sıralarda Feridiye tarafın. dan Patrik Efendinin evine doğru g* len biri görüldü. Bumu tarassut nöbet. | çisi Tayfur Efendi gördü. Yavaş ya: | gelen adama doğru yürü; Ne. » gideceğini, hangi eve gireceğini Anlamak istedi. Karşıdan gelen yolcu, polisin ken- disine dikkat ettiğini hissetti. Bir lâh- za tereddüt geçirdi ve elindeki şeyi Ormanyan Efendinin kapısının eşiğine bıraktı; yan sokağa saptı; olanca sür- at ve kuvvetile kaçmağa başladı ve ax sonra ortadan kayboldu. Tarassut nöbetçisi polis, ber şeyden evvel kaçan adamı takip edecekken her nasılsa gafil davranmışlı. Bu yüzden tarassut nöbetçisi evvelâ kaçan adamın kapı öşiğine bıraktı seyin ne olduğunu öğrenmek İstedi. Bu, acaba bir bomba mıydı; | yoksa İkndak sai sokulmuştu? Eğer böyleyse evvelâ Bunun çare- sine bakacaktı. Esasen takipte de bun dan dolayı tenhhur göstermiş; meçhul adamı bundan dolayı kaçırmıştı. Tuhaf şey?! Eşiğe | bırakılan üç çulluk kuşu idi. Tarassut memuru, bu- nu anlayınca düdük çalmıya başladı Arkadaşlarını hâdiseden haberdar €- decekti. Nitekim de biraz sonra ha- berdar etti. Kendisi firariyi takip ede- ti; edecekti ama iş işten geçmişti. | Bunun üzerine möbet yerini diger Kir sfondiye bıraktı. Kendisi kuşları alarak doğruca Beşiktaş muhafızlığı dairesine gitti. Muhafız Ferik Vâsıf Paşaya macerayı anlattı ve kuşları verdi. Vüsif Paşa, bütün ömrünü mskerlik- te, Vilâyatı garbiye ve şarkıye jandar- ma kumandanlıklarında, zâbıta âmir- | tikleri, nde geçirmişti. tecrübesi vardı; kurnazdı. Polis Tayfur Efendiyi | dinledikten sonra, meçi amı — kaçırdığındı dolayı tecssüf etti, Biraz sonra dı vafa taharriyat için emir verildi. | Bir taraftan da Tayfur (Efendinin getirdiği çulluk kuşları üzerinde ope- rasyona başlandı. Mahir bir operatör gibi | kuşların teşkilâtmazviyesini b: karınla” sn: yardı. İkisinde bir şey bulunama- sayt. Ücüncüsünden “dostunuz avcı Her- san, imzalı küçüle bir küğet çıkmıştı. Bu köğrt, Maarif Nezareti ve Ko- Her hakkı ÇMilliyer) tedir. misyonumahsus ermenice mütercim Süreyya Bey — Mülkiye mektebi Mi dürü — tarafından tercüme edilmiş- w Patrikhane civarındaki kahve, Zap- tiye Nezareti tarafından tulumbacı koğuşu haline konmuştu. Bü bir ted. birdi. Buraya konulan taşralı delikan- lılar buradaki kız mektebinin talebe. sine fena halde tecavüz ediyorlard: Buna karşı Patrik Efendi biraz lâ- kayttı. Oradaki Ermeniler Patrik E- fendinin lükaydisine dehşetli surette Aralarında Menç kalın: traş edeceklerdi. Cübbesini çı- karacaklar, yırtacaklardı. Patrik, cascavlak, sokağa atılacak- £ Paşa işin pek o kadar ehem- olmadığını, çünkü gerek nefsi: | nefisi şahaneye ve gerek asayiş ve em- niyetiumumiyeye taallük edecek, ha- lel verecek tarafı bulunmadığını an- ladı; müsterih oldu. — Bundan sonra hâdiseyi olduğu gibi tasvir ederek hün kâra bildirdi. Zatışahane bu maruzattan sonra be si, Patrik Ormanyan Efendinin evine gönderdi. Çulluk kuşunun karnından — çıkan kâğıttaki “Herman, imzasını sordur- du. Patrik Efendice bu imzanın ma- Tüm olup olmadığını anlamamı söyle- di. Bu arada Patrikhane civarınd kız mektebi ve bunun £ karşısın. kahve ve buranın tulumbacı koğuşu olup olmadığı da sorulmuştu. Orman- şekkür ederim; dedi ve sonra dü ömrüşevketi şahanelerini tekrar eyi di. Mahut kâğrttaki “Herman, im: sını ve kime ait olduğunu bilmediği söyledi. Uzaktan, yakından tanıdığı adamlar içinde bu isimde kimse bulun madığını da bildirdi ve » “. Mümkün olursa münasip v. talar ve fırsatlarla bunu öğrenir; hö- kipaya arzederim; dedi. Sonra kız mektebi kı ğuştan bahsetti. Bura mi delikanlının kızlara pek fena tas edildiğini, fakat hiç ce alınamadığını ilâve etti. Bundan başka Sirkeci, Haydarpaşa | şimendifer istasyonlarile | Galata ve İstanbul gümrük salonlarmda, en söyl carın hattâ ailelerinin gidip a rine mümanaat edildiğini ve bir çok masum kimselerin Zaptiye Nezareti- ne götürülerek haftalarca mevkuf kal dıklarını ve bundan dolayı «cmaatin kendisini sıkıştırdığını da söylemişti. | bilecek mi ? tahliye ettirilmişti. (Arkası var) POSTA KUŞLARI Padişahın iltifatı. — Serin dul posta ma? a ma? — 3 i kimlerdi? Dörtler misakı — 45 Almanya imza. için tered- düt mü gösteriyor? PARIS, 27. A. A. — Havas A- va Romadan bildiriliyor : alyanın Berlin elçisi şimdi Re mada bulunmaktadır. nın Roma elçisinde Berlindedir. Bu iki elçi İtalya ve Almanya için | günün meseleleri sırasma (geçen işler, bilhassa dört devlet misak! | hakkında — hükümetlerile görüş- | mektedirler. Dörtler misakına başvekil M. Hitlerin şahsan verdiği emir üze- rine M. Fon Neurath tarafından sah çekildikten sonra Berlin hükü meti bu misakın imzası * hususun- da yeniden tereddüde düşmüştür. Çünkü Berlin hükümeti odörtler misakının kati surette imzasını Cenevrede yakında alınacak ka- rarlara bağlı tutmak istemekte. dir. Yeni bir alet WASHİNGTON, 27. A.A, — Professeur Zvorzkin “ İnconopse” denilen bir alet icat etmiştir. Bu alet ile şimdiye kadar gözle görül- mek imkân: olmıyan şeyler, mese- İâ ultra violet şuaat tetkik edilmek tedir. Professeure göre televizyon hadisesi, bu suretle pratik sahaya, kuşları. — Casus Abdülhamit, n asıl ve nerede yatardı? Muhafız- Ruslar Mançuryayı tanıyor mu? NEVYORK, 27. A. A, — Nev- York Tribune, başmakalesinde, Sovyet Rusya'nın. şarki Çin demir yollarının satmak için yaptığı mü zakerelerin büyük bir mana ifade eden bir hadise — olduğunu yazı yor. Çünkü bu hadise Mançukuo- nun açıkça tanınması demektir ve bundan sonra Rusların Man- çuri işlerine karşı tamamen lâka- yit kalacakları ifade eder. Gazete makalesini, bu netice- nin Japonya tarafmdan © Asyada takip edilen askeri siyasetin mu- vaffakiyetini gösterdiğini söyliye- rek bitiriyor. Almanyada iş arttı BERLİK, 27. A. A. — Almanis tatistik idaresine göre Almanya sanayiinde geçen mayıs ayında ge rek amele miktarı ve iş saatleri mıktarı ve iş saatleri miktarı nok- tai nazarından faaliyet artmıştır. ay Bir kuyuda yangın BRAUNSCHVEİG, 27. A. A.— Oberş petrol sahasmda açılmak te olan bir kuyuda gazlar toplan mış, patalyarak yanmış ve kuyu mint ai i techizatı tır. MİLLİYET ÇARŞAMBA 78 HAZIR; HARİCİ HABERLER | Silâhsızlanma Konferansı Eylüle tehirinin daha mü- nasip olacağı söyleniyor PARİS, 27. A.A. — Havas A ji i 'Henı eri ve silâhları bırakma iz ransı divanının toplanması mat- buatın nazarlarını yine Cenevre- ye çevirmiştir. Silâhları bırakma konferansında çıkmış olan müş- küller izale edilememiş ve M.Hen derson hiç bir netice elde edeme- den Londraya dönmüştür. Bu ne- tice karşısında gazeteler M. Mac Donald ile hemfikir olarak Lond- radaki anlaşamamızlıkları Cenev- reden gelecek anlaşamamazlıklar la bir kat da vhimleştirmemek ica bettiği ve en akilâne hal suretinin silâh konferanmı eylüle bırakmak olduğu mütalşasında | bulunuyor. | lar. Bu münasebetle Excelsior gaze tesi diyor ki : “ Silâhları bırakma konferansı. nın Londra konferansı ile ayni za. manda mesaisine tekrar başlaması mümkün müdür, temenniye şayan mıdır ? Aklıselim, buna menfi olarak cevap veriyor. M. Hender- son son 15 gün zarfında silâhları hırakma © konferansı (o divanmı Londraya toplamak için çok çalış tr. M. Mac Donald, kendisine jeo- loji müzesinde ufacık bir yer bi- le göstermekten imtina etmek su- retiyle şimdiki müşküllerin daha ziyade vahimleştirilmetmsi muva. fik olacağını ihsas etti, (o Akıl ve basiret, silâhları bırakma konfe. ransınm eylüle bırakılmasını a- mindir, fakat hukuk müsavatı do. layı yle Almanyada şiddetli bir aksülâmel hasıl olmasından kor. kuluyor. Ve hiç kimse en iptidai mantıkın emretmekte olduğubir seyi teklif etmeğe cesaret edemi. yor. Aceba Almanya, ahval ve vu kuatın emretmekte olduğu. Acaba Almanya, ahval ve vukuatn emret mekte olduğu tehir keyfiyeti kar. sısında muhalif bir vaziyet almı yacak kadar siyasi basiret göstere , Japonlar ne zayiat verdi? TOKİO, 27. A. A. — Harbiye mazırının bildirdiği resmi rakam- lara göre, Mançuri, Changhai ve Jehol'da Japon zayiatı 2897 ölü, 8,483 yaralıdır. Allağ lik Rus radyo neşriyatı BERLİN, 27. 4 .Â. — Almanlar Sovyet radyo neşriyatını dikkatle takip ediyorlar ve Alman radyo- İ Tarımın Rus propagandasının taşkın lıklarına karşı mücadele etmekten çekinmiyeceğini söylüyorlar, le 5 Prens Nikola Varşovada Varşova, 2. A. A. — Pat Ajan- sından : Dün, Romanya prensi Nicolas | meçhul askerin mezarına bir de- met çiçek koymuş, akşim üzeri Reisicümhur ile beraber yemek yemiştir. İtalya - Almanya hava yolları BERLİN, 27. A.A. — Volffa- jansından İtalya sivil tayyarecilik nazırı M. Molee, Tempellof tayyare istas yonuna gelmiştir. Bugün Almanya hava nezaretinde başlıyacak olan müzakerelerde bulunacaktır. Müzakereler M. Goering'in Ro- mada iken başlamış olduğu ve Al man-İtalya hava ollarının çoğaltıl- ması meseleleri etrafında olacak- tr. —üri Fransızlar Einstein'ı benimsediler , PARİS, 27. A.A. —Havas A- : Fransa Fen akademi- si, ölen M. Michelson'un yerine ec nebi aza olarak alim Einstein'i seçmiştir. Şurasını kaydetmek lâzımdır ki, Einstein akademinin muhabir azası da değildi. Bu itibarla, ken disinin seçilmesi şimdiye kadar kullâbilan ueulii bozmuştur. Çün- kü ecnehi azalar, evvelce muhabir yeme ağn li Japonlar bir Hadise çıkardılar Rus topraklarına bir Japon müfrezesi çıktı MOSKOVA, 27 A.A. — Tass Mr s« bildiriliyor: 21 haziran tarihinde Ja. ponyanın Moskova sefiri M. Obta, he- riciye komiseri muavini M. Sokolniko- vu ziyaret ederek Kamçatkada Kronols- ki burunu mıntakasında vukua gelen ve sahilden atıldığı iddin olunan kurşun. larla üç Japon balıkcısınn neticelenen hâdire dolaymile hir proles- toname vermiştir. M. Otha, ayni zaman- Petropavlosk'daki kâtibinin tahkikat ölmesi ile dilmesini talep etmiştir. M. Sokolnikov hükümet namına bu saatte Sovyet hükümetinin bu hâdise hakkında şimdiye kadar hiç bir haber almadığını ve şayet M. Otha'nın vermiş haber teeyyüt edecek olursa lerin derhal cezalandırılacakları- nı söylemiştir. Japon konsoloshanesi kâtibinin hir harp gemisiyle seyahat et- mesi teklifi bertaraf edildikten sonra M. Sokolnikov ile M. Otha, konsolos- hane kâtibinin bir ticaret gemisiyle se. İardır, Ayni zamanda mahalli Sovyet memurlara hemen vak'a o mahallinde tahkikata sirişmeleri icin emir verilmiş- tir. Bu suretle M. Sokolnikov ve M. Ot- ha aramda yapılan mü iki taraf, Japonya hükümet müş olduğu bu meceleyi tal aydınlatmak ve tasfiye etmek hususun- da mutahik kalmışlardır. Ancek bir müddet sonra Tatsikase torpidosunun Sovyet memurlarının girişmiş olduğu tahkikat ve takibatı ve Japon konsolos- hanesi kâtibinin seyahatini bekemoksi- zin Sovyet kara sularına girmiş ve mü- rettebatından bir kısmını Sovyet tap- raklarına cıkarmış olduğu anlaşılmaştır. Karaya çıkan Japon mürettebatı sahil- de tahkikat icrasma sirişmişlerdir.. Bu hâdseler dolayısile M. Sokolnikov, 25 haziranda Japon sefiri ile yeni bir mülâ- kat yapmış ve bu mülükat esnasında kendisine bir beyanname tevdi eylemiş- tir. u beyanmamede deniliyor ki “Kronotzki burnu mntakasında yapı. lan ilk tahkikata göre Kamçatkanm Çöl mıntakası olan bu havalide hudut muha- fızlarıma sit hic bir mevzi yoktur. Binne- tice vukuu iddia olunan daki haber, Sovyet hükümetini pek zi- yade hayrete düşürmüştür. bildiilân hâdiselerin hakikaten vukua gelmiş olduğunu teyit edecek ve netice- de birtakım Sovyet memurlarının bu işte idthaldar ve mücrim oldukları te- beyyüm eyliyecek olursa hu memurlar lâyik oldukları cezalara çarpılacaklardır. Bununla beraher Sovyet hükümeti, Ja- pon torpidosunun ret ve cerhi kabil ol- mıyan ve kat'i mahiyette olan hukuk kaidelerini açıktan açığa ihlâl demek o- lan hareketini şiddetle protesto etme- yi'zaruri addeder. Ayni , zamanda bu hareket, vukuu iddia olunan bâdiseler bakkında tahkikat yapmağa ve şayet bu | büdiseler vuku bulmuş ise bunların ne gibi ahval ve serait altında vukua gel- miş olduğunu meydana çıkarmıya me. mur edilmiş olan Sovyet makamatının faaliyet ve icraatına enrel olmuştur. Sovyet hükümeti, Japon hariciye neza- reti Asya işleri departmanı müdürü 20 haziran tarihinde Japon torpidosunun Sovyet kara sularma girmiş olduğu ha- berini tekzip etmesini ne kadar hayret- ie İmerlmen a azdır. 23 haziran tarihinde olduğunu bildirdiğini söylemesi yet hükümetini daha ziyade hayrete dü- şürmüştür. Soyyet hülcümeti, Japon sefaretinden bu yolda hiçbir tebliğ almış değildir. Sovyet hükümeti bütün bu iddiaları şid detle protesto eder.” — — — Avusturya ordusunda istiklâl yemini VİYANA, 27. A. A. — Orduya dahil olan yeni kura ( efradının “Mustakil Avusturya” ya sadakat yemini etmeleri merasimi bu sa- bah M. Miklas ve M. Dollfuss ha- zir oldukları halde yapılmıştır. Bu münasebetle harbiye nazırı M. Nougin vatan sevgisinden mül hem olarak söylediği bir nutukta bilhassa demiştir ki : “ Avusturyayi tarihi vaziyetin desi çekip ayırmak ve daha doğru su onu Avrupa haritasından kazı yıp silmek için, cermanlığın haya- ti menfaatlarını korumak bahane- sile, bir takım çirkin ve menfur teşebbüsler e Fransız hazine hazine bonoları PARIS, 27. A. A. — Maliye na zareti dün neşretmiş o olduğu bir kararname ile bir aylık hazine bo- den 1 3/4 e ve bir ilâ iki aylık bo- peker ialülerii Se yü LE yen yüz Büyük inkılâbımızın büyük hatıraları canlandırılacak Fırka idare heyetinin kararları ANKARA, 27. A. A. — C. H.Fırkası umumi idare heyeti bugün toplandı. Yozgat vilâyeti idare heyetiyle Günan kaza idare heyeti r yeni seçimi tasdik edildi. Ankarada bir inkılâp müzesi kurulmasına dair hazırlanan teklif konuşuldu. Teklif, büyük inkılâbımizın büyük hatıralarını toplayıp canlandırarak bütün nesillerin gözleri önüne sürmek lüzumunu tatbi- ka çıkaracak kı; ymetle görüldü. Teklifteki enaslar dahilinde gerek kendisi tarihi bir kıymeti haiz olmak gerek tarihi bir manayı temsil veya ifade etmek süretiyle nin her kısma yarar vesikalar resimler, eserler ve hatıraların şimdi- den derlenmeğe başlanabilmesi için bir derleme plânı yapılması ve toplama usulleri konması muvafık görülmüştür. Bu işin bütçesi yapılacak ve bir derleme yeri hazırlanacaktır. İn- kılâp müzesi için esas olan bina (meselesi sonra konuşulacak ve teş- hir plânı da esas binanın tespitinden sonra kararlaştırılacaktır. Muhafızgücü bisikletçileri ANKARA, 27. A. A. — Mahafızgücü bisikletçileri dün saat 19 da Çanakkaleye geçtiler. Sporcular Eceabattan motörlarla jandarma mektebi spor kulübü ve lise idman cıları tarafından harşılandılar. Şe- hirde büyük bir istikbal yapıldı. Şereflerine belediye ve jandarma mektebinde ziyafetler tertip edilmiştir. Yarın saat 14 te Ezineye gide ceklerdir. Buradaki kuvvetli spor hareketi misafirleri memnun etmiş Dahiliye Vekili Bursaya gitti BURSA, 27 (Milliyet) — Dahiliye Vekili Şükrü Kaya B. bugün şehrimize gelmiş, Vali ve Belediye Reisi Beylerle kumandan paşa, fır- tarafından Orhangaziden karşılanmıştır. Vekil Bey hükümet dairelerini ziyaret etmiştir. Dahiliye Vekili şehrimizde merasimle karşılanmış ve istasyonda asker ve jandarma tarafından selâmlanmıştır. Vekil B. vilâyet beledi- ye, askeri daire ve Halk Fırkasını ziyaret etmiş, akşam Belediye bah- çesinde halk arasında oturarak istirahat etmiştir. Belediye tarafından vekil bey şerefine bir ziyafet verilmiştir. Ya- rın Uladağa çıkmaları ve Congarlı şehit Alinin ailesini ziyaret etmele- tir. ri muhtemeldir. Emniyet Müdürü ve jandarma kumandanı son hâdise etrafında Vekil Beye izahat vermişlerdir. Erzurum-Sıvas hattı mukavelesi ZNKARA, 27 (Telefonla) — Erzurum - Sıvas hattının inşası mu- kavelesi yarın imzalanacaktır. Kaymakamlar arasında.. ANKARA, 27 (Telefonla) Silifke Kaymakamlığına o Ceyhan Kaymakamı Mitat, Kemaliye Kaymakamlığına Pazar ea lığına Karaman Kaymakamı abidin Merlon Kaymakamı İbrâhim Zühtü, Uzun köprü Kaymakamlığına Merzilon Kaymakamı Necmeddin Beyler Tokat mektupçuluğuna da i sar mektapçusu Hasan B. tayin edil mişlerdir. Keskin hükümet doktorunu öldürenler yakalandılar ANKARA, 27 (Telefonla) — Keskinde hükümet tabibi Yusuf Ce- mal Beyi öldürenlerden Osman oğlu Hidayet Keskinde elindeki silâhi- le ölü olarak yakalanmıştır. Hidayet evvelce katil maddesinden mah- küm olmuş, Ankara hapishanesinde cezasını çekerken iki ay evvel haç- mmuştır. Vak'anın dizer faillerinden Keskin Tayyare Cemiyeti sabık kâtibi | 'Ali diri olarak yakalanmıştır. İşsizler Mantes üzerine yürüyecekler SAİNT NAZAİRE, 27. A. A. — 1000 kadar işsiz, işsizliğin daha vahim bir şekil almasından istifa- de ederek Saint-.Nazaire mebusu- nun sevk ve idaresi altında Nan- tes üzerine bir yörüyüş tertip ede cekler ve 3 gün içinde Nantes şeh rine varacaklardır. Bu işsizler Nan tes'a gelince şikâyetlerini havi bir vesikayi valiye vereceklerdir. Berlin üstünde uçan tayyareler CENEVRE, 27. A.A. —Mik letler Cemiyeti umumi ( kâtipliği; Almanyanın belediyelerinden bir takım alman cemi; ve hususi eşhastan olmak üzre 70 telgrafname almıştır. Bu telgrafna melerde meçhul bir takım tayyare lerin Berlin üzerinde uçmaları ve bir takım risale ve beyannameler atmaları protesto (edilmektedir. Bu telgrafnamelerin O ekserisinde memleketin ecnebi tayyarelerinin taarruzlarıma karşı himayesi bah- sinde Almanyanın hukuk müsava tına sahip olması | istenilmekte- dir, —— Balıkesirde sergi BALİKESİR, 27. A. A. — Balı- kesir Halkevi güzel sanatlar sergi- si dün açıldı. Açılma merasimi sa- mimi olmuştur. Şehirde büyük bir alâka sergi kadın er kek yüzlerce kimse tarafından ge- zilmektedir. yü» | Sofyada vaziyet Şehir her zamanki tabii halini aldı SOFYA, 27. (Milliyet) — Şe- hirde askeri idare devam etmek- le beraber, sukün avdet etmiştir. Tramvayisr ve otomobiller işleyori Mağazalar açıldı. Pazar günü tevkif edilmiş olan- ların isticvaplarına devam edil mektedir. : e z > r vuku bulan siyasi cinayet | faille- rinden ve komünist fırkası kâtibi Boyaciyefi öldürenlerden iki kişi yakalanmıştır. Breslavda tevkifler BERLİN, 27. A. A. — Breslav- dan bildirildiğine göre bu şehirde kuvvetli bir komünist teşkilâtı or” taya çıkarılmıştır. Bir çok kimse ler tevkif edilmiştir. Bir an evvel.. VASHİNGTON, 27. A.A. — Mümessiller meclisi reisi M. Rain ley, M. Roosevelt nezdinde teşeb” büste bulunarak Sovyet Rusyanın tanınması meselesini bir an © tetkik etmesi için israr edecektir. M. Rainley bunu sadece ti menfaatlardan dolayı değil, iki memleket arasındaki dostluk n* mına da yapacaktır. same M. Borah'ya ameliyat BALTİMOR, 27. A.A. — Ay dan M. Borah, Prostat'tan yat olemerter.