28 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

28 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

: Kalp 10 kuruşluk Bursa,27 (Hususi) — iş bankası vez- arı Kemal Bey tarafından bugün kalp bir 10 kuruşluk meydana çıka- Nlmış, sürmek istiyen yakalanmıştır. Tahkikat yapılıyor. 16 ıncı Yıl , Sayı : 5555 Hükümet Telefon | şirketini satın almalı İstanbul Telefon Şirketinin abo- Belerinden nasıl insafsızca fazla Veret aldığını dün çok açık rak - larla gösterdik. Sonra hükü - Metin Istanbul halkını bu şirketten abilmesi için şirketi satın a- ak Ankarada olduğu gibi Posta Ve Telgraf idaresine vermekten a kestirme yol olmadığmıda “yledik. Acaba hükümetin şirketi bu su- tetle satın almasına mani olacak bir şey var mıdır?. Bu suale cevap Yermiş olmak için bir kere telefon tirketinin imtiyaz mukavelename- tindeki şu maddeyi okuyalım: “İmtiyaz fermanının suduru ta- Mihinden itibaren on sene zarfında ükümet şebekeyi iştira edemez. tİyazın onuncu senesinden iti - aren bütün müddet zarfında hü - et herne vakit isterse yalnız İF sene evvel ihbar etmek şartile #ebekeyi iştira etmek hakkını ha - izdir.,, Demek ki, mukavelenin bu mad desine göre Telefon Şirketinin hü - Tahrir Telefonu: 24379 İngiliz Başvekili Diyor ki : Konferansın tehiri Çarşamba 28 HAZİRAN - (6 ıncı «y) - 1933 Ema LA RAMEN CİZVİTLİK | kat'iyyen caiz değildir “Son baharda vaziyet bugünkünden ya Litvimof Hul Londra, 27 (Hususi) — Londra ümetçe satın alınmasına hiç bir| konferansı hiç bir şey yapmaıştır. hulk mani yoktur. Çünkü İstan- telefonunun tesisinden bugüne | vakia her gün toplanmaktadır, fa-| on değil, on beş sene geç - | sessanerasssasunu Miştir, Hükümetin iştira hakkı beş kene evvel gölmiş öldüğü” halde Yuğüne ale : tir. Hükümetin bu hakkını bugüne ar kullanmamış olmasını ma - İ bir surette tefsir ve izah etmek te mümkün değildir. Madamki bugün hükümet mer - kezi olan Ankarada telefonlar doğ Yudan doğruya Posta ve Telgraf İdaresi tarafından, hem de büyük muvaffakıyetle işletilmektedir. takdirde İstanbul telefonlarının âyni idare vasrtasile işletil - Mesinde her hangi bir teknik mah- ?ur veya imkânsızlık hatıra gele - Mez, Bilâkis Ankara telefonu hü- kümetin elinde olduğu halde Istan- Dul telefonunun ecnebi bir şirket “inde bırakılması muhtelif şekil Ve mahiyette mahzurları mucip © bilir, Onun için Telefon şirketinin sa- alınması kararını bir gün bile teçirmiyerek derhal vermek lâzım. ve bu karar gene bir gün geçi- "İlmiyerek şirkete bildirilmelidir. Çünki yukarıya kaydettiğimiz mu Kavelename maddesi mucibince "atm alma kararın şirkete tebli - kinden sonra imtiyazın bir sene da devam etmesi şart olduğuna gö- *e bu yolda vuku bulacak teehhür Min alma muamelesinin tatbikine tirket lehine ve memleket aleyhi - İmak üzere, mani teşkil eder . İşin mali cihetine gelince, bu i nazardan da satım alma yo - anda gene hiç bir sey engel ola - : İstanbul telefon tesisatı için ile şirket tarafından 333.000 Atar, lira sarfedilmiştir. Sonra te - ( tr otomatike çevirmek için de 0,000) Ingiliz lirası verilmiştir. hesaba göre şirketin bu işe tah- ağ ili sermayenin yekünu bizim air paramızla üç buçuk, dört Yon lira kadar bir şeydir. Bu Mehmet Asım Devamı Ikinci Sayıfada Komisyonlar ve tali komisyonlar amenna 202 00EAAEEEEETEEEEEEEEA EE NANA Aaaa, çok daha fena olacaktır ,, © Tevfik Rüştü B. Dolfus kat bu müzakereler semere verme- miştir. Bundan dolayı konferansın geri kalacağı rivayetleri çıktı, Fran Devamı Ikinci Sayıfada Gedikpaşadaki fabrika Bu eroin imalâthanesinin 8 aydanberi işlediği anlaşıldı, biri daha tutudu .İ canı izale etmiştir. An MN EA Bir taraftan Londra konferansı Diğer taraftan silâhları bırakma konferansı müşküllerle bocalıyor İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş Kimdir, Nasıl Yetişmiş, Neler Yapmıştır! Bu çok meraklı YARIN ve şaşılacak hakikatları “VAKIT, ta OKUYACAKSINIZ .. e ame Dİ Bulgar Yeniçerileri Komitecilik ve zorbalıkla mücadele Bir kaç gündenberi Bulgaristan ahvali hak kında gelen haberler efkârı umumiyede şid - detli bir alâka uyan - dırmıştır. İlk zaman - larda vaziyetin tehlike. li bir karışıklığa doğ - ru gitmesi ihtimalini hatırlara getirmiş isede Sofyada normal vazi - yetin artık avdet ettiği hatırladaki son telgraf lar zihinlerdeki heye - laşılıyor Oki, Bulgar hükümeti her gün Sof- ya sokalarmı bir kaç va tandaşın kanına boya- olmuştur. Bu mücadele kararı üze- ” Gedikpaşadaki eroin fabrikasınm bir köşesi Görülüyor ki bu koca — bir fabrika Evvelki sabah Gedikpaşada ba - sılan eroin imalâthanesinde dün gene araştırma yapılmış, 25 kilo kadar morfin bas bulunmuştur. Evdeki eşyalar polis müdüriyetine getirilmiştir. Evdeki çalışan iki erkekden biri yakalanmıştır. Diğe- rinin hüviyeti tahkik edilmektedir. Avukat Asaf Bey ile Banker Amo pulos, ev sahibi Madam Afroditi ile kaynanası da polisin nezareti al tundadır. Dün akşama kadar ifade- leri alınmış, bazı muvaceheler ya- pılmıştır. Bu arada Madam Afro - ditin komşularından bir kaç kadın da sorguya çekilmiştir. İmalâtha - nenin yedi sekiz aydanberi işledi- ği anlaşılmıştır. Tahkikat akşama doğru mühim bir safhaya girmiş, iki ay evvel ya- kalanan eroincilerle birlikte tevkif | eşya edilerek bilâhare serbest bırakılan meşhur tüccarlardan Baklacı oğlu Yorginin avukat Asaf Beyle dola - yısiyle üçüncü şebeke ile alâkası bulunduğu anlaşılmıştır. Baklacı oğlu geç vakit yeniden tevkif edil- | miştir. Tahkikat gittikçe inkişaf et mekte, eroincilerin çevirdikleri da lâvereler meydana çıkmaktadır. Sofyada mon günlerde artan sulkastlardan birinin eseri! Alınan fevkalâde tedbirlerin bir kısmı kaldırıldı. Bu mücadele Bulgaristanın nüfuzunu arttıracak Bugün hâlâ fanl olan meşhur komitecilerden Mihailof yan Bulgar komitecilerine karşı | bir şeydir. Bulgarstanda hükümet açık bir mücadele açmağa mecbur içinde hükümet teşkilâtı kuran ko- miteciler bu memleketin yalnız rine hükümet merkezinde muvak-! dahili nizamını bozmakla da kal - katen askeri mahiyette fevkalâde | mıyorlardı. Ayni zamanda Bulga « bazı tedbirler almıştır. Gizli silâh. | ristanı en yakın dostlarından uzak lar ve bombalar toplanmış, şüpheli adamlar yakalanmıştır. Bundan sonra artık fevkalâde tedbirlerin idamesine lüzum kalmatlığı için normal vaziyetin avdeti ilân olun- muştur. Şunu kabul etmek lâzım- dır ki, Muşanof hükümetinin aldır ğı tedbirler Bulgaristanda komite- cilerin malüm olan tethişkâr hare- ketlerine karşı hakikaten şayanı takdirdir. Bulgar hükümetinin aldığı ha- laştıracak taşkınlıklarda bulunu - yorlardı. Resmi Bulgar hükümeti nin hariçte ve dahildeki nüfuzunu kıran bu hal bu memleketin yük - sek menfaatlerini tehlikeye mâ - ruz bırakıyordu. Onun için Muşa - nof hükümeti komiteciliğe ve z0r- balığa karşı mücadele açmakla çok isabetli bir harekette bulunmuştur. Bu hareket ile elde edilen ve edile- İ cek olan muvaffakıyet Bulgarista- nın hem dahilde, hem hariçte yeni reket bir dereceye kadar vaktile| bir kuvvet ve nüfuz kazanmasmı Türkiyede Yeniçeriliğin ilgası gibi | temin etmiş olacaktır. .anausasusnsss1111111001 001019110020000UEEEUNEEEE01818008090ENENEEA000080884SASEEEEE Samamimmmanımzan ——.rasrmrriae ser sereeeerireerE Yeni yapı ve yollar | kanunu geldi. Mühim mad- deleri ihtiva eden bu kanunun esasları 10 uncu sayıfamızda Müşteri — Demek memnunsunuz öylemi ? Patron — Nasıl olmam Feyim. Yediği yemeklerden değil de sadece garsonlardan şikâyet eden müşteriye ilk defa rastlıyorum. garsondan şikâyet ettiğime me mai A Ş