28 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

28 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Ayrılmanın Galatasaray klübünde son vaziyet sebebi ne? Geçenlerde; Galatasaray klübü kongresinde akalliyette kalanlar - dan bir kısmının klüpten ayrılarak “Sarı - kırmızı, unvanile yeni bir klüp kurmıya teşebbüs ettiklerini Yazmış ve böyle bir vazıyet karşı: sında kendilerine bittabi muvaffa- kıyet de temenni etmiştik. Bugün ayni bahse dönmek is - tiyoruz. Sebebi de dedikoduların pek dallanıp budaklanmış bir ha- le gelmiş olmasıdır. Evvelce de işaret etmiştim: Ben bir “Galatasaraylı, değilim. Fakat | Galatasaray, sevdiğim müessesele - rin başında geliyor: Evvelâ en es- ki bir spor teşekkülü olması, son- ra bana muhtelif zamanlarda, bir-| liği en kuvvetli bağlarla bağlı, şe- refini ve rengini canı pahasına ko- Tumasını bilen bir teşekkül oldu - ğu kanaatini vermesi itibarile.. Bunun içindir ki, şimdi ayni bahse dönmek isterken içimde de - dikodulara karışmış olmayı iste - mekten daha başka hisler var: Okuduklarım ve işittiklerim i - Şin aciyor gibiyim. Okuduklarımın Ye işittiklerimin bugünün gençliği Ye yarınım sporu için iyi olmıyan bir örnek yapacağından korkuyor #ibiyim. . » Yeni klü'si açanların, yahut aç- Müâx istiyenler! Oyazdıkları satır Satır gözümün önündedir. Buna verilen cevapları da gene satır sa - tar takip ediyorum. Fakat bu ka - dar dikkatime rağmen başım i - Sinde el'an halledilmemiş muam - malar kalmış olduğunu duyuyo - Tum, bunu tereddüt etmeden söy - liyebilirim. Deniyormuş ki: “Yeni klübün maksadı Galata- sarayın şerefli mazisi galibiyetler- le kurtarmaktır, . Bunu duyunca insan ilk ham - lede şöyle diyor: — Aman ne iyi şey... Fakat biraz sonra, biraz daha derin düşününce gene kendi ken - dine şöyle düşünüyor: — Peki ama.. biraz garipçe.. Acaba öteki tarafta kalanların böy le bir niyetleri yok muymuş. Aca- bunlar nasıl insanlarmış, iş ba- ına seçilmeden mi getirilmişler?. Bu takdirde bütün Galatasaraylı - hedefi Galatasarayın şerefi olduğuna göre böyle menfi bir ka- Nâatle idare başına gelmiş bulu - anlar nasıl tutunmuşlar?. Bu merak zinciri insanı bundan #onra da bir araştırma yapmıya ka dar götürüyor, Fakat bir de bakı. Yorsunuz, böyle sualler sormakta Zaliba haksızlık etmişsiniz. Çün - i araştırma neticesi Iş başında bulunanlar seçilmiş, hem de büyük bir ekseriyetin yal Diz reyile değil biraz da ricasile başına getirilmiş insanlardır. ır da hedeflerinin ayni şey ol: duğunu, daha kuvvetlice, daha topluca bir ağızla söylüyorlar. Şu halde... maksut bir olduğuna töre yollar niçin ayrılıyor?. *.. Ben kendi hesabıma doğrusu, ve)İ bir klüp açmıya teşebbüs © - “enlerin bu teşebbünlerini yerinde müspettir: | ! bulmak için kendi kendimi ada - makıllı ikna edemiyorum ve için - de bulundukları bir klübü yükselt- mek için ikinci bir klüp kurmıya kalkışmanın, ayni klüp içinde ka larak çalışmıya niçin tercih edildi- ğine şaşıyorum, Ve gene hayret e- diyorum: Biraz da müşterek bir hedef karşısında toplanma ve birleşme daveti olan “Ey gaziler, yol görün- dü..,, misramın bu sefer bir ayrı - lık yolu başında bir bayrak işare- ti yapmış olmasma... Galatasarayın şerefini kurtar - i mak kastı ulvi bir şeydir. Bunun içindir ki bütün dedikodulara, bü- tün zahmetlere göğüslerini açarak çalışan, ellerine geçen muattal bir makineyi eski parlak haline getir- mek için uğraşan insanlar tanıyo- rum, Bu uğraşmanın, bir mucize ya ratmış olmamakla beraber, meselâ i kaybolmuş bir disiplini iade etti - İ ğini, meselâ bir takımı sonuncu | kalmak tehlikesinden kurtardığını i ve nihayet ta Londradan bir antre- nör getirtmek teşebbüsünde mu - vaffak olmuş sayılabilecek bir va- zıyet ihdas ettiğini görüyorum. Acaba bütün bunlar Galatasa- rayın şerefli mazisini kurtarmak i- ! sin hazırlanmış eserler sayılmaz mı?, O'halde tam bu eserlerin bir ara da toplanmak yolunu tuttuğu bir sırada böyle bir ayrılık teşebbüsü- ne sebep ne olabilir.. diye düşünü- yorum. » * Doğrusu mu bilmiyoru, işittiği- me göre yeni klübe taraftar olan- | lardan bir kısmı: — Bir ekseriyet ki mürettepti, diyorlar ve bunu kongrede bulu - nan veya bulundurulan talebe gru- puna atfediyorlarmış... Ben, Gala- tasaray kongresinde tesadüfen bu- lunmuş yegâne gazeteciyim, Bu i- i tibarla bu sözler eğer söylenmişse, bir yanlışlık eseri olarak söylen «| miş olacağını işaret etmeyi (bir borç bilirim. Çünkü gene akalli - yette kalanların üzerine talebenin salonu terkettiklerini kendi gözüm le görmüştüm. Doğru bile olsa, toplanma tari- hi, toplandığı tarihten pek uzak olmıyan ikinci bir kongreyi bekle- i memek niçin?. Bütün klüplerde, bütün teşek - küllerde akalliyette kalanlar ayri teşekküller kurmıya kalksalardı, zannediyorum ki evvelâ “Galata - saray,, klübü otuz yaşına basma - mış bulunacaktı, » ş Vaziyet Gulatasaraylılarca na- sıl telâkik ediliyor, lâyıkı veçhile onu da bilmiyorum. Fakat Galata - sarayın rakiplerince (düşmanla - rınca demiyorum) bir suretle te - lâkki ediliyor: Memnuniyetle!.. Galatasaray klübünün bir kısım azası bu ayrılığı ehemmiyetle te - lâkki etmiyor ve: | — Beş on kişidirler, gene öyle kalacaklar. diyormuş.. Belki hak- lıdırlar, belki doğru söylüyorlar, belki ben de içlerinde olsaydım böyle söyliyecektim. Fakat kendi | Mühim bir maç renas sese se sarman Fenerbahçe Galatasaray ! İki gün sonra gene karşılaşıyorlar iki taraf kaptanları elele Fenerbabçeyle Galatasaray gene karşı kar siya. 'Tal iki takımı ayni sene içinde üçüncü defa karşılaştırıyor. Geçen seferki maçlar lig maçlarıydı. Bu Seferi şild için. Bu itiharin neticesi itibariyle daha mühim bir maç. Çün- kü dömi final maçı ve fi tarafında şild şam- piyonluğunu kazanmaları ihtimali var. Bu maçın Kalbi gelecek hafta şampiyonluk için İstanbülsporu $0n şild maçmı yapacak ?, Galatasaray birinci liç maçında Fenerbah- geye 5—1 ,kinel maçta da 2—0 yenmişti, A- radaki farkı Galatasaray Jehine saymak münkün olduğuna göre bu üçüncü maçm vereceği netice daha Şok alâkm uyandıracak mahiyette değil midir? , Spor meraklıları iki tarafin da son vaziyet- | Merini iyice biliyor. Bu itbürla fazla söze lü - zum yok « Temiz, güzel bir maç görmek istiyoruz. Maç Taksim stadında Kemal Hatim Beyin & | dsresinde sant beş bacukta yapdmcuktar » Türk — Rus Maçı Moskovada hara- retle bekleniyor MOSKOVA, 27 (Taş) — Sovyet halkı, Türk ve Rus futbolcuları a- rasında yapılacak maçı büyük bir alâkayla beklemektedir Türk takımı ile karşılaşacak ta - kıma girecek oyuncuları seçmek üzere, Moskovanm en iyi futbol - cularından mürekkep iki ekip ara- sında haziranın yirmi birinci günü Moskovada Tomski stadında bir maç yapılmıştır . Haziranın otuzunda ayni mak - satla Rusyanın birinci ve ikindi muhtelit takımları karşılaşacaklar- dır. Gazeteler; Türk futbolcularının parlak 6 - yunudan bahis ve bu oyuncularia dalın evvel | Yapılan karşılaşmaların Sovyet | futbolcuları için oyun tekniği moktasından çak faydak aj- duğuna işaret etmektedirler , ————— Mıntaka kongresi Istanbul mntakası rTiyasetinden: Dimtaka senelik adi kongresinin 30 —Ha- iran —98$ cuma çünü toplamının evvelce tebliğ edilmişse de bir hafta müddetle tehiri zaruri görülen bu toplântmın 7— Temmuz — 33 cuma günü Çağaloğinnda Halkevi &a - Onunda sent tam onda yapılacağı tebliğ olu nur, snanamansananransaronaorenan kendime de soracaktım: — Böyle de olsa, buna ne lü - zum vardı?, A. Sırrı — VAKIT 28 Haziran 1933 mese Atletizm Sahasında Çalışma noksanlarımız yanlış düşüncelerimiz Bundan evvelki yazılarımda fe- derasyonun, heyetlerin, klüplerin, atletizm meselesindeki ilerleyişi - miz üzerine olan tesirlerinden kı- saca bahsetmiştim. Evet, federas- yon, heyet klüpler ne kadar çalı - şırsa çalışsınlar ve himaye etsin « ler, atletizm sahasındaki muvaffa- kıyet, federasyonun, heyetlerin, klüplerin himayesi kadar ve belki de daha fazla — bence daha faz- la — atletlerin bilerek, hissederek çalışmaları neticesi elde edilme - ktedir. Birinci sınıf olarak bulundu - İl gum beş sehelik atletizm hayatın * da atlet arkadaşlarımla beraber bir çok şehir müsabakalarında temsili, beynelmilel müsabakalar - da bulundum. Balkan olimpiyatla- rına iştirak ettim. Bu müddet zarfında kendilerile beraber çalıştığım arkadaşlarım- da gördüğüm noksanları ve yan - lış düşünceleri yazıvorum. Atlet arkadaşların yaşlarına ve derecelerine göre düşünüşlerinile- ki yanlışlıkları 3 — 4 noktada top- lıyabilirim: Bir kısım gençler “Daha vakit var, nasıl olsa çalışır, ileride mu- vaffak oluruz,, deyip esaslı çalış- mıyorlar. e Bir kımsı “Nasıl olsa biz şam- piyon ve rekortmenlerden sonra geliyoruz, fazlası ne olacak!.,, de- yip şampiyonları geçmek için ça - lışmıyorlar. Bir kısmı “Şampiyonuz, rekort- meniz. Her hangi bir seyahat s2ç- mesinde kazanırız,, diyor ve calış- ma mevsiminde plâjlarda geziyor - lar.. Bir kısmı da, artık vaziyeti id- rak edenler olacaklar ki çalışmak arzusunu gösteriyorlar. Faket böy- le yapanlar, ne yazık onda iki nis betindedir. İşte bugün çalışmıyan veya ha- kikate kanaat eden gençler, size hitap ediyorum: Çalışmız, cünkü biz bir az çalıştığımız içindimki bazı koşuları birincisi rekorime « ni bulunuyoruz ve sizden bir sıfat farkı ile ayırt ediliyoruz. Evvelâ: Federasyona, heyet lere, klüplere istediklerimizi siz « den iyi yaptırıyoruz. . Antrenürler ri bizimle daha fazla uğraşlırıyo- ruz. Her hangi bir sebepten olur- sa olsun cezalandırılınca, yerleri « mize başkaları olmadığı için gene affediliyor ve dünya aleyhimizde destan okurken sizden iyi mua mele görüyoruz. “Falan koşuyu bırakmadıkça biz bir baltaya sap olamayız, “Daha vakit var, sonra çalışırız.,, ! yahut “Biz nasıl olsa birinci sınıf (Devamı 8 inci Sayıfada) Londrada aktrislerle müellifler ara- sında bir kriket maçı ! Londrada müelliflerle aktrisler | arasında bir kriket maçı yapılmış ve maç çok eğlenceli ve heyecan - Ik olmuştur. Aktrislere meşhur ak - tris Mis Gledis Kuper, müelliflere- de tanınmış romancı Mister J. B.| Prisli kaptanlık etmiştir. Resmimiz, sağdan itibaren İn- gilterenin en büyük şairi Con Dring Vuteri, tiyatro (o münekkidi Ayovr Braonı, muharrir Mals Mel- son ve tanınmış bir aktrisi maç esnasında gösteriyor. Hakem konferansı Futbol hakem komitesi riyasetinden? Komite 1 temmuz 1933 cumartesi günü birincisi yapılmak üzere bir münakuşalı ha kum Konferans serisi tertip etmiştir. Bu konferanslar ber hafta cumartesi ve salı günleri saat 18 den 19 a kadar devam edecektir, Konferans mahalli Halkeyinin s8 katmdaki dershanedir. Önümüzdeki mevsim lik ve şilt snaçların » da ehliyetnams almamış hükemlere vazlle verilmiyecektir, Eliliyetname almak istiyen « lerin bu konferanslara devamları sazürı Mi. bara almacaklır. Keyfiyeti bütün kilplerin, hukem ve yan hakemlerin nazan dikkatin koyuruz.