28 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

28 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Şehir bahçesinde geceleri ince saz ve işsiz kalan barlardan biri.. Ankara geceleri nasıl eğleniyor? Şehir halkının yegâne teneffüs pençeresi için yapılacak şey Şehir bahçesine giriş ANKARA, 27 (Milliyet) — Artık Ankaranm aşık eğlence yerleri dol- ı. Ankara yazlarınm bir vardır; gündüz çek sıcak, gece çok serin ol denilince, hepsine zannet- meyiniz. Eski ve Yenişehir içindeki di m pek kalabalık . Buna rağmen her keseye elve rişli değildir. En ucuz şey bu bahçede i duble bira garson ücreti ile beraber yirmi yedi buçuk kuruşa- dır. Bunu da beş İkuruş bahçe duhuli. bulunuyor. | yesi ilâve edince şuracıkta kısaca bir nefes almak tam otuz iki buçuk kuru- şa patlar, Dahası var: Garsonsuz ve duhuliye- siz kahve otuza, Ankaranın yerli mem | ba suyundan küçük bir şişe su da on | kuruşadır. Yani insan burada bir su, bir kahve işmek, şöyle biraz dinlenebilmek için yarım lirayı derhal tediye etmelidir. Yazdık, çizdik. Ekmek ve suyu u- mumi yerlerde belediye ucuzlattı de- dik, Hani ya?.. Güya Ankarapalasta bile yerli su- ların şişesi yöz, İstanbul memba sula- rının da beşe satılacaktı, ne © gezer! Şu harciâlem bahçede bile on kuru- E şimdi, bir kahvecik için bu kadar para verdikten sonra Şehir bahçesin- | de şehir halkı eğleniyor, hava alıyor mu diyelim?. . ... Bu bahçenin bir de Tras: vardır. Fakat henüz açılmadı. Galiba pek rağ bete mazhar olamıyor. imdi kışın dolup boşalan © kapalı eğlence yerleri hemen © hemen sinek avlıyorlar. Şen Ankara, şaraphaneler, hattâ barlar, Şölen ve diger mahallerin müş- terileri vehleten sayılacak kadar az. Hele barlarda kelli (U felli insanlar yerlerini tezgâhtarlara, talebelere bi- raktılar, Gene keseye en elverişli yerler sine- malardır. Bahçeye gidip yarım ira vermektense sinemaya gidip bir film seyretmeyi halk daha enteresan bulu- yor. ... Yazın umumi eğlence £ yerlerinin müşterileri en ziyade ailelerini İstan- bula gönderen erkeklerdir. Kışm ge- dikli bekâr müşterilerinin yaz gelince boruları buralarda pek ötmez. Çünkü meydan, aileleri İstanbulda olan bu erkeklere kalır. Bunlar doymaz bir iştah ile buralara muntazaman devam ederler, kısa bir zamana inhisar eden aslanlıklarile bekârları sindirirler. Gece Yeni sinema. . İki tarafın bu rekabetini (o mibayet kış keser. O zaman evliler gene evine döner ve bekârlar da serbestçe bu meydanlarda at koşturmak fırsatma kavuşur. .** Şehir bahçesinin bu sene işi da.. Çünkü her gece epice m var. Bence bu bahçe bir vakitler tec- rübe edildiği gibi serbest ( olmalıdır. Çünkü Ankara halkının yegâne hava penceresidir. Hiç olmazsa fiatlerde ması, bilhassa su flatinin indirilmesi ehemmiyetle lâzımdır. Bizler akşam yemeğini fazlaca atıştırmıya alışmış insanlarız, binaenaleyh suyu da fazla içeriz. Bizim bu tashih kabul etmez itiyadımız istismar edilmemelidir. Bizim her şeyimizi düşünen çalı kan belediyemizin bu mühim ciheti ha tırma getirmeyi bir meslek | vazifesi bilirim. S.R. Otobüs ücreti Otobüs tarifeleri her halde indirilmelidir ANKARA, 27 (Milliyet) — Anka- halkının en başlıca dertlerinden bi Fi de vesaiti nakliyedir. Arada bir a rıza çıkarıp yolda kalan, koltuğunun fülleri pantalonları yırtşın... sarmısak kokulu biletçileri mide bulandıran bu otobüslerin bütün bu hallerine ilâ- veten fiatleri de çok yüksektir. Bütün yerleri dolmadan hareket etmiyen, fırsatını bulunca müşteriye kafa da tutan otobüslerden halk bi- zardır. Belediye bu işi kökünden hallet- mek üzere tertibat almıştır. Bu işi de kendisi yaparak bu dert- ten halkı kurtaracaktır. Ancak o zamana kadar da bu sı- kmkiyi çekmeğe halkın tahamesiki kalmamıştır. i bir şey demiyelim. Keçiören, ebeci ve hattâ hattâ Dikmen fiatlerine de ses çıkarmayalım. Fakat anlayamadığımız bir kaç lim. Çankayaya kadar asfalt yol yapıl- mazdan evvel buraya otobüsler adam başma yirmi alırdı, şimdi otuza çıktı. Kavaklıya on beş iken yirmi, Yenişe- ir on iken on iki buçuk, Havuzbaşı on iki buçuk iken onbeş oldu. Bu ne- | den? Acaba asfalt yol lâstiklere mi do- kunup fazla yıpratıyor, yoksa, benzi nin oklruvası kalktığı ve binaenaleyh fiati indiği için Biz anlıyoruz ki Belediye bu işi | birdenbire hallederek (şehir halkına bir sürpriz hazırlıyor. Fakat, bunu uzun müddet bekle- meğe tahammülümüz yok. Bu işe bir netice vermek zamanı çoktan geçmiş- tir. Bu iş paraya taalluk eder bir me- le değildir, bekliyoruz. Okuyucularımızın mektupları Efendim, Ankarada belediyenin içme sa fi- atlerile alâkadar olduğunu muhterem gazetenizde okuduk. Bu münasebetle zaruri havayiç sırasına giren diger bir madde flati hakkında da ben nazarı dikkati celbetmek istiyorum: Ankarada bir kaç çeşit gazoz içi yoruz. Küçük şişelerden bir re e. İZ çikllağığı velâe berukende olarak bunlar halka beş kuruşa verilmekte, hattâ bâzı kahvehanelerde on kuruşa kadar satılmaktadır. Yazın gazoz iç- mek bi ihtiyaçtır, bunun bir ihtiyacı tatmin ettiği ve perakendecilere çok ucuza satıldığı nazarıitibara almarak fiatlerinim indirilmesi belediy tini celbetmenizi / rica ede- rim efendim. 25.6033 Hacıbayramda Nari MEHMET e TÜRKİYEDE EN ÇOK SEVİLEN eşiği Meşhur Karikatürcü Bilhassa hazırladığı resim serilerini yeni çıkacak akşam gazetesinde neşredecektir. Bu yeni gazetenin adı: 4934) nokta var ki | İ bunun ballini alâkadarından bekliye- Şapka vergisi | Ankarada bu; dertlerin büyüğüdür ANKARA, 27 (Milliyet) — Anka- ranm umumi yerlerinde, bilhassa lo- | | kanta ve eğlence mahallerinde “şap: | ka vergisi, denilen bir masraf kapını vardır. Bu kabil müesseseler, müesseseyi a» garken varidat hanesine vestiyerin ki- ra bedelini evvelâ geçirirler, Yani 0- rayı İküşat ederken gardrobu kiraya verirler ve binaenaleyh kiracı vasıta- sile bu parayı müşterinin sırtına yük lerler. Öğle ve akşam yemeğini lokantada yemeğe mecbur bir bekâr lokantadan Şıkarken vestiyere her defasmda be- ser kuruş tediyesini müteamil bir ne. zaket mecburiyeti addeder. Bu para senede tam üç bin altı yüz kuruş, ya- ni üç adet en birinci marka şapka be. deli eder. Bundan başka gene bu kabil yerle- rin devamlı müşterilerini yıkan bir ver gi de garson ücretidir. Buralarda he- sap yekünuna mücssesece yüzde on garson ücreti zammetmek hemen he- men, umumi bir salgın halindedir. Bu yüzde onlar müşteri için bir yı- karadır. Fakat garson için bir kazanç değildir. Bize bu işlerin içyüzünü bilenlerin anlattığına göre; bu yüzde onlar be- şi patrona, mütebaki beşin yüzde iki buçuğu şef garsona ve nihayet tortu kalan yüzde iki buçuk ta garsona ve- rilmektedir. Görülüyor ki gerek vestiyer, gerek garson bahşişlerinde, müşteri müesse- selerin patronları lehine istismar edil- | mektedir. Temennilerimiz çok oluyor ama, bu işleri dinliyen ve alâkadar olan ye, ne müracaat kapımız belediyeden bu işlerin de hallini beklesek acaba ya- par mı?. YANGIN Ankarada 6 dükkân bir kahvehane yandı ANKARA, 27 (Telefonla) — Dün geceyarısmdan sonra Merkez kıraat hanesi karşısındaki köşedeki dükkân- larda yangın çıkmış bir işkembeci, bi lokantacı, bir tütüncü, bi: ki bakkal ve bir şapkacı dükkânı yan- maşa. Yangının kaza eseri olduğu anla sılmaktadır. 0 Yüksek tedrisat şube müdürü ANKARA, 27 (Telefonla) — Maa. rif Vekâleti Evrak Müdürü Fehmi B. «ski vazifesine devam etmek üzere (55) lira maaşlı Yüksek Tedrisat Şu- Türkiye- Lehistan Gazi Hz. ile Lehistan Reisicümhuru arasında telgraflar teati edildi ANKARA, 27. A. A.— Reisi- cümhur Hazretleri ile Lehistan Reisicümhuru Hazretleri arasın. da aşağıdaki tebrik ve teşekkür telgrafları teati edilmiştir : Polonya Cümhuriyetinin en yüksek iktidarı mevkiine tekrar seçilme- leri münasebetiyle yürekten ve canlı kutlulamalarımı ve şahsi saa detlerile Polonyanın tealisi hak- kında beslediğim hisleri kabul buyurmalarını zati devletlerinden dilerim. Gazi M. Kemal Polonya Reisicümhurluğuna tek rar seçilmem münasebetiyle za- ti devleterinin çektikleri sevimli telgraftan dolayı pek mi sim. En sicak teşekkürlerimir bulünü dilerim. İğnace Masci, e Ucuzluk Koyun eti Ankarada 35 kuruşa indi ANKARA, 27 (Milliyet) — Anka- rada et, sebze ve meyvn f dilecek derecede © inmiştir hâlde koyun etinin okkası kuzu otuz, sığır yirmi beye tedir. Sebzelere gelince; dolmalık biberin okkası yetmiş, taze yaprağın yirmi be taze patates on beş, sivri biber yüz, pancar on beş, domates yirmi beş, pat hean yetmiş, bamya seksen, taze be- zelye on beş, ispanak on, semizotu on beş, kabak on, çalı, beyaz ve Ayşeka dm fasulyalarmın okuları yirmiser, otuz beş, verilmek baş enginarın tanesi on kuruşa satıl- maktadır. Meyvalardan en iyi kayısı kırka, © rik yirmi beşe, kiraz yirmiyedir. Kar- puz yeni gelmiştir, onun da okkass yüz kuruşadır. Bu fiatler, yazdığımız gibi, kA fi. atleridir. Bunların semi pazarlarında satılan bazıları, bilhassa © Avkarada yetişenler, yazdığımız. fiatlerle nispet kabul etmiyecek derecede, hatiâ zan yarı yarıya, üçte bir fiat dar verilmektedir. Umumü Neşriyat ve Yazı İşleri 'üdürü ETEM İZZET be Müdürlüğüne terfi edilmiştir. Çünkü... Yakında çıkacak büyük ve yepyeni gündelik bir ak- şam gazetesine bütün mesaisini şimdiden hasretmiş Gazetecilik ve Matbaacılık T, A. 5. Bu gazetede bir çok kıymetli sanatkârların imzaları arasında (Vâ. Nü), (Hatice Süreyya) ve(Vâlâ Nureddin) imzalarını da göreceksiniz. dir.