11 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

11 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fakül- telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları ,, 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü *ü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar F akültesine(50),Yüksek Orman Mektebine (30) talebe alm acaktır. Müessese leyli ve mec <anidir. Kabul şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabasından olmak 2 — Lise bakaloryasını vermiş bulunmak 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hasta ane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve mecc ani olduğundan staj veya tah Üzere) staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarı- lanların hükümet tarafından kendilerine yapılan (masrafı tazmin edeceklerine dair Noterlikten musaddak kefaletna- me vermek (Müessesece veri lecek nümuneye tevfikan). 6 den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadet 1'ne dereceleri ve müracaat tarihleri sırasile kabul müame “5! Yapılacaktır. >— Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ 1 sene Gazi 1 çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tabi tutu urlar. Talebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbi ie bedeli olarak kendilerine ayda 40. — Hira ücret verilir. Bu “cretten hiç bir tevkifat yapılmaz. ., Bu şartları haiz olup Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü SÜ) Ziraat Baytar Fakültelerine (Ove Yüksek (Orman Mektebin. girmek isliyenlerin Sİ Eyial 933 tarihine ka: Ser Yukardaki şartları gösterir vesikalar bir istidaya rap te erek doğruca Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek “rlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. : Daha fazla malümat alrr ak istiyenlere akdir'de Prospektüsler gönderilir. (3024) Orman müracaatları lk sn Ba “Pe Sa müstalızarını almak için müblik halâhn hudusunu beklemeyiniz. Sabah ve akşam bir berdok sw KANİ V Mmıkdan yine Fiy m — ç ERUIT SALp. o çao m Rd od ape Haydarpaşa Askeri Baytar ve £ Tatbikat Wektebi Müdürlüğünden: bey 1 — 933 senesi Askeri Baytarı yetiştirilmek üzere tale- kayıt ve kabul edilecektir. EE Çi LZ ie Kabul olunacak talebe Türkiye Cümhuriyeti tabaa cak, 3 — Alelemrazdan salim (olacaktır. 4 — Sinni on altıdan dun yirmi ikiden yukarı olmıyacak $ — Tam devreli liseyi ikmal edenler imtihansız, ik- al etmemişler musabaka imt ihanı ile kabul edilecektir. Mü- Dal imtihanı Hikmet, Kim ya (Üzvi ve gayri üzvi) Hayva iak, Nebadat, mükemmel he sap, cebri adi, hendesci müsat- (p,, v€ müceseme, Türk tarihi ve coğrafya lisanı ecnebi © Tanszca, Almanca, İngilizce) derslerinde yapılacaktır. tep a3 — Talebe mektep idar esine ibraz edeceği vesaik mek seke üdiriyetine hitaben yazılı bir istida nüfus tezkeresi, aşı dikey, 'etnamesi, neş'et ettiği mektep şahadetnamesi veya tas Poli, #mesi mahalle Hey'eti ih tiyariyesi tarafından memhur aha; tasdik edilmiş esbabı ceraimden olmadığına ve hüsnü #shabından olduğuna © dair hüsnühal şahadetnamesi. Tagırıca tafsilât istiyenler e Haydarpaşa Askeri Baytar ikat Mektebinden şifahi veya tahriri izahat alabilirler. e —— — İŞ şi Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti udut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: kin, garakkale istimbotunun teknesinin nul ile kazanınm tamiri kapalı zarf Gay stur. Münakasa 22 Temmuz 933 cumartesi saat 14 te Sahilada Karamustafa Paşa sokağında İstanbul Limanı l Sıhhiye merkezi komisyonunda (yapılacaktır. / İsti- örin Ankarada Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum müdür- âvniya? muhasipliğine veya İstanbulda mezkür mer- “vazım memurluğuna müracxatları. (2966) tir, 4132 | sil devresinin (o ortasında (arız oolacak mazeretler dolayısile © tahsillerine © devam etmek imkânı- mn kayb O etmiş olanlar müstesna olmak | — Mahalle ihtiyar He yetinden veya polis merkezin ! | telsiz - elektrik makinistliğile yetişeceklerdir.) usulünde münakasaya ko | rk MİLLİYET SALI 11 TEMMUZ “Hava Makinist Mektebi kaydi kabul şeraiti: 1 — İkinci maddede yazılı şartları haiz olanların istida ve lâzım olan vesikalarla temmuzun birinci gününden ağus- tosun o15inci gününe kadar Yeşilköydeki mektep müdür- lüğüne müracaat etmeleri lâzımdır. İstanbul haricinde bulunup ta vaziyetleri mektebe gi- riş şeraitine uygun olanların da lâzım olan vesikaları mektep! müdürlüğüne göndermeleri ve alacakları cevaba göre hareket etmeleri icabeder. 2 — Mektebe giriş şeraiti ve lâzım olan vesikalar: A — Türk olmak - Nüfus tezkeresi. zili B — On yedi yaşını bitirmiş ve yirmi yaşını bitirmemiş ol- mak. C — Orta mektep (sekizinci sınıf) tan mezun olmak. (Orta mektebi bitirenlerle daha fazla tahsil görenler mek- tebe imtihansız kabul edilir. Şehit, malül, asker ve san'atkâr çocukları ve yabancı dil bilenler tercih olunur. Mektep kadrosu orta mektep tahsilini bitirenlerle dolmaz- sa daha az tahsil görmüş olanlar usulü veçhile yapılacak mü- sabaka imtihanı ile anınırlar). Mektep şahadetnamesi veya tas tiknamesi, E — Sıhhi halleri hava kıtalarında makinistlik yapmağa el verişli olmak: (Buna dair mütehassisları tam olan askeri hastane heyeti sıhhiyesinden rapor almak lâzımdır. İstanbul haricinde bulu nanların mahalli askerlik şubelerine müracaat etmek suretile İ muayeneye sevkolunurlar.Tam teşekküllü heyeti sıhhiyesi bu- | lunan şehirlerde en büyük askeri makama müracaatla muaye- | neye sevkolunurlar). i ağ F — Ahlâkan mazbut olma k ve hiç bir suçla maznun veya mahküm olmamak, | (Buna dair mahalli polisce tastik edilmiş hüsnühal vara- | kası ibraz etmek lâzmadır.) D — Mektebe kabul edilecekler gedikli küçük zabitler hak- kındaki (1001) numaralı kanun mucibince muamele görürler. Mektebi ikmal edenler hava kıtalarında ve müesseselerinde (12) sene müddetle hava gedikli küçük zabiti olarak vazife göreceklerini taahhüt etmek. 3 — Tahsil müddeti (2) senedir. 4 — Mektep leyli ve meccani olup askeri lise talebeleri gi- bi iaşe ve ilbas edilir. Talebelerin ders levazımı mektepçe veri- lir. 5 — Mektebi ikmal edenler sekizinci sene nihayetinde baş | gedikli olurlar. (12) sene nihayetinde ise arzu edenler terhis | edilir. Kalmak arzu edenler (20) seneyi ikmallerinde tıpkı za- bitan misüllü son aldıkları maa ş üzerinden tekaütlükleri yapıi- dığı gibi ayrıca (500-700) lira da ikramiye verilir. |, 6 — (12) seneyi ikmalden sonra (20) seneyi dolduracak- lar ise ayrıca (2) senede bir maaşı eierine (100) kuruş zam / yapılır. PU 7-(12) seneyi ikmal eden İeritrmiama; (100) ve (20) se- neyi ikmal edenlerin maaşı da (120) jira tutar. 8 — Hava gedikli makinist eri maağlarından başka ayrıca her uçuş saati için (3) lira uçuş zammı alır. 9 — Malüliyet halinde (1500) lira ikramiye ve mülâzim rütbesile tekaütlükleri yapılır. Vazifeten tayyare ile uçuşların da vukua gelecek kazalar aynen tayyareciler için tatbik edilen ikramiye kanunu aynen yapılır. | 10 — Mektebe girecekler kabiliyetlerine göre (tayyare - | 11 — Pilot olmak istiyenler Eskisehir hava mektebi ku- mandanlığna müracaat etmeli dirler. 12 — Mektebimizi muvaffa kiyetle ikmal edenlerden birin- ci ve ikinci çıkanlar akeri liselerin on birinci smıfına nakil edi lerek ikmalden sonra Almanya ya mühendislik tahsiline gönde rilir, (2992) z 4172 Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 20000 Metro Am: ilkan bezi : Aleni Münakasa : 19 Temmuz 933 çarşamba saat 14 te 5 kalem boya fırçaları : Aleni Münakasa : 19 Temmuz 933 carsamba saat 15 te 7 İİİ Hava mektebine kayıt ve kabul e. dilecek talebeler hakkındaki şerait Eskişehir Hava Mektebi Müdürlüğünden: 1 — İkinci maddede de yazılı şartları haiz olanlar isti da ve vesikai lazime ile her sene Haziranm birinci o günün- den itibaren Ağustosun on beşinci gününe kadar işehii hava mektebi kumandanlığına müracaat o edeceklerdir. Ha- riçte bulunupta vaz'iyetleri şeraiti duhule tevafuk eden talip lerin dahi işbu vesaiki mektep kumandanlığına irsal edecek ler ve alacakları cevaba göre hareket edeceklerdir. 2 — Serait şunlardır : A — Türk olacak. B — Taliplerin orta mektep (lise sekizinci srıf) tah- silini ikmal ve asgari (17) yaşını bitirmiş, Oazami (20) yaşmda bulunmak, orta mektep tahsilini ikmal edenlerle or ta mektep tahsilinden yüksek tahsil görenler imtihiansız ola- rak kabul edilecektir. Şehit, malul, asker evlâtları ile ec nebi diline vakıf olanlar tercih edilirler, Mektebin kadrosu orta mektep tahsilini ikmal edenlerle dolmadığı takdirde orta mektep tahsilinden dun tahsil görenlerden usulü veç hile musabaka ile almacaktır ; C — Ahvali sıhhiyeler hava noktasında uçuş © vazife- lerinde istihdama elverişli olduğuna dair mutahassısları tam olan askeri hastahane hey'eti sıhhiye raporunu (hamil bulunmak, © (haricte bulunanlar mahalli askerlik şubeleri pe müracaat suretile muayeneye sevk olunacaklardır. Tam teşkilli hey'eti sıhhiye olan şehirlerde en büyük askeri ma kama müracaat ile muayeneye sevk olunacaklardır. D — Ahlakı mazbut olduğuna hicbir cihetle maznun İ veya mahküm olmadığıma dair hüsnühal varakası ibraz et- mek, (mahalli polisinde tasdik şarttır). 3 — Mektebe kayt ve kabul edilecek talebeler gedik li küçük zabitler hakkındaki 1001 numaralı kanun mücibin ce muamele görecektir. Bu kanuna tevfikan mektepten ar- zusile cıkmak isteyenler ancak meccanen okudukları müdde teait bilumum masarifatı evvelce taahhüt ederek tediye et mek suretile çıkarılacaktır. Her hangi bir suretle mektepten - çıkarılanlardan sin- leri onsekizden dun bulunanlar esnane duhullerinden ve on sekizini ikmal etmis olan'ar çıkarılmaları müteakip O hava kıtaatma nefer olarak verilirler (e ve duhullerinden itibaren muvazzaflık hizmetlerinden fazla mektepte bulunduldarı her seneye mukabil altı ay hesabile hizmet ederler. 4 — Mektebi muvaffakiyetle ikmal edenler hava kıtaat ve müessesatmda (12) sene müddetle hava gedikli küçük zabit olarak ifayi vazife edeceklerine dair noterlikten musad dak senet şurutlarını vereceklerdir. 5 — Müddeti tahsil iki senedir. Mektep leyli ve mecca nidir. Askeri lise talebeleri gibi ilbas, iaşe edilecek © ve ders levazımı da verilecektir, 6 — Musabaka imtihanı Eylülün ilk haftasında ve ha va mektebi binasında yapılacaktır. Bu cihet ayrıca gazeteler le ilân edilecektir. 7 —Mektebe kayt ve kabul edilenler 15 Eylülden itiba ren mektebe alınacaklar ve birinci Teşrin bidayetinde dersle re başlayacaktır. Mektep bunları ihtiyaca göre pilot, nişancı bombardımancı, fotoğrafçı, muhabereci, silâhcı hava gedik li küçük zabiti yetiştirecektir. 8 — Hava gedikli küçük zabitlerinin rütbeleri ile maaş ları aşağıda gösterilmiştir. Kuruş . Gedikli çavuş o3 Xx 700 Baş çavuş mua. 3 X 900 çavuş 3 Xx1200 Baş gedikli 3 Xx2000 Tahsisatı fevkalâdeleri maaş ücretlerinin üç mislidir. Gedikli küçük zabitlere gedikli çavuşluğa terfi tarihle rinden itibaren beş sene müddetle istihdam edildikten son ra sicilleri müsait olanlara bir nefer tayini zam verilir. Evli olan gedikli küçük zabitlere aile maaşi olarak her ay ilâve- ten ve maktuan beş lira verilir, Yirmi sene hizmet edenler arzu ettikleri takdirde askeri tekaüt kanununa © tevfikan son aldıkları maaş üzerinden tekaüt edilirler. Bunlara teka- ütleri anında 500 ve kırk yaşını ikmal edenlere 700 lira ikra- miye verilir. © tında , yer bulunmadığı takdirde devletin diğer devair ve müesesatına tercihan kabul ile istihdam olunurlar. Gedikli küçük zabitanın muhtelif rütbelerde bulunabile 50000 adet Zımpara kâğıdı : Aleni Münakasa: 20 Temmuz 933 persembe saat 10'da 20000 Metro Salaşpur : Aleni Münakasa: 20 Temmuz 933 perşembe saat 14 te 4000 Adet Güverte Fırçası : Aleni Münakasa: 20 Temmuz 933 erşembe saat 15 te, 200 kilo sünger ; Aleni Müzayede : 20 Temmuz 933 per- şembe saat 16 da Deniz kuvvetleri için münakasaları icra edilecek olan yu karda cins ve miktarları yazılı (6 kalem malzemeye ait şart nameleri görmek “isteyenlerin her gün ve itaya talip olanla- rında hizalaramda yazılı gün ve saatlerde Kasımpaşada De niz Levazım Komisyonuna muvakkat teminatları! ile müra- caatları. (2938) 4097 Nafıa Vekâletinden: Yolçatı - Elaziz hattı inşaat ve fersiyatı kapalı zarf usu lile münakasaya konulmuştur. Münakasa 22-7-933 tarihine yeniden inşası ve ma | müsadif cumartesi günü saat 15 te Nafia Vekâleti Müşteşar- icra edilecektir. Münakasaya iştirak edecek taliplerin bu kabil Demiryolu inşaatını muvaffakiyetle ic- ra etmiş Mühendis veya şirket (e ve yahut talibin böyle bir mühendisle hissedar olması şarttır. Bu şeraiti haiz olmayanla rın teklifleri nazarı itibara almmaz. o Talipler bu husustaki şartnameleri Ankara'da Nafia Vekâleti Levazım Dairesin- den ellişer lira mukabilinde tedarik edebilirler, (2975) — 4152 cekleri azami yaş aşağıdadır: Gedikli çavuş 40 . çavuş muavini > çavuş Baş gedikli 50dir. 9 — Uçuşa başladıkları tarihten itibaren şehri onbeş lira ve mektebi ikmali müteakip de sehri otuzar lira tayyare silik müteferrikası verilecektir. OBu tayyarecilik zammına her iki senede bir de 10 lira ilâ ve edilir. : 10 — Her hangi bir emir U ve vazife dolayisile uçuş ya- parken gerek sukut ve gerek uçuşun yerde ve o havada esba bı sairesi hasebile malül kalanlara ikinci mülâzim rütbesi üzerinden tekaüt maaşı tahsis olunur, 11 — Vazife esnasmda şehit olanların müstahakı maaş efradı ailesine de yine bu rütbe üzerinden eytam maaşı tah sis edildiği gibi kanuni mirasçılarma irsi hisseleri nisbetin de tevzi edilmek üzre 5000 lira nakdi U tazminat verilir. (3022) 4144 Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastanesi Baştababetinden: 183 kalem Eczayı Tıbbiye aleni münakasa suretile mü- bayaa edilecektir. Münakasası Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde müte sekkil komisyonda 31 Temmuz 933 pazartesi saat 14 te ya pılacağından taliplerin hastane idaresine veya mezkür mer- kez ievazım memurluğuna müracaatları. (3155?