11 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Adliye — SALI Ji Temmuz 1933 Tetkikat Üzerinde! Vekâlet Mahkemelerimiz İçin Esaslı Bir Proje Yapmaya Başladı Ankara, 11 (Hususi)— Adliye Vekâletinde, adliye teşkilâtının takviyesi, memleket ihtiyaçlarma daha uygun bir şekil verilmesi bu-| susunda tetkik faaliyetlerine giri- | şilmiş olduğu haber alınmaktadır. Yeni Adliye Vekili Saracoğlu Şükrü Beyin bu mesele ile bizzat ve çok yakından meşgul olduğu da öğrenilmektedir. Temin edil- diğine göre tetkikat kısa bir müddet sonra bitirilecek, lüzumlu görülen cihetler bir kanun lâyiha- sı halinde tesbit edilecek ve bu lâyiha o Millet o Meclisinde kış toplantı devresinde müzakereye arzolunacaktır. Bu tetkikat arasında, bugün memlekette o mevcut omahkeme adedinin de göz önünde bulun- durulduğu ve yeni mahkemeler teşkili lâzım gelip gelmediğinin de araştırıldığı ileri sürülmekte- dir. Bu arada Temyiz) Mahkeme sinin de vaziyeti tetkik ( edil- mektedir, Diğer taraftan adliye intihap encümeni bu ayın nihayetlerine doğru (o toplanarak yeni ta- yin ve nakilleri tesbit edecektir. Haber alındığına göre, intihap encümeni ohakimlikler arasında ehemmiyetli denilecek derecede | da yapacaktır. Adliye Vekâleti erkânı arasında da te- betin olacağı tahmin edilmek- tedir, : Sporctularımız dün akşam Rusyaya hareket ettiler İstanbul 10 (A.A) — Cevfet Kerim Beyin riyasetinde on sekiz futbolcu, yedi güreşçi ve dört atletten mürekkep Halkevi spor ia kımları dün saat 18 de Rusyaya hareket etmişlerdir Heyet rıhtımda tezahüratla uğurlanmıştır, Sporcularımızın Rusya seyalıati tahminen bir ay kadar devam edecektir. Mısır'da Çıkan Hüâdise Büyüdü Mısırlılar Türkiyeden Ör- nek Alalım! Diyorlar Kahire Gençleri Misyoner Merkezine Hücum Ederek Papasları Döğdüler Bütün Dünyaya Karşı Bir Beyanname Kahire, tem- muz (Hususi) — Portsaitte o mis- yonerlerin tedris yurdunda bazı müslüman kız- | larının boristiyan / yapılması yüzün- ' den çıkan hâdi- s8 bütün şidde- tile devam et- 5 mektedir. Bu arada Mısır ho- caları Camiülez- bherde Şeyhülez- | herin riyaseti altında bir içti- ma yaparak hü- kümeti misyoner lere karşı zayıf davranmakla mu- vahaze etmişler ve din propagandasının ortadan kaldırılması lehinde bütün dün yaya hitap eden bir beyanna- me yazmışlardır. Diğer taraftan “müslüman kardeşler, cemiyeti azası da misyonerlerin Mısırdan çıkarılmaları lehinde bir arize yaparak başta hükümdarlık ol- mak üzere Mısırın bütün alâka- dar dairelerine vermişlerdir, Bu şekilde içtimalar yapıldığı sırada yeni bir hâdise çıkmıştır. Bu hâdisede bazı silâhlı gençle“ rin gece Kahiredeki merkezlerine Neşredildi Mısır gazetelerinde çıkan bir resim « Misyonerlerden kurtarılan gençler bir güzel dayak atmışlardır. iğer taraftan Mısır gazetele- rinin bu mesele etrafında yaptık- ları neşriyat devam etmektedir. Maamafih hükümet gazetelere bir tebliğ (göndererek (kendilerine efkârı umumiyeyi heyecana dü- şürecek neşriyatta bulunmaktan tevakki tavsiye etmiştir. Benim bir seyirci olarak uzak- tan baktığım bu münakaşada ho- şuma giden taraf bazı Mısır ga- zetelerinin bu arada memleketi- mizden sık sık bahsetmekte ol- malarıdır. e Bunların söyledikleri 2 Haçlılar, Mücahitler, Fedailer Yazan: Ömer Kıza Arap ayağa kalkarak ahırın kapısını açtı ve bağırdı: — Duhan! İçerden nsl sesleri duyuldu ve çok güzel bir st dışarı çıktı. Rengi kurşuni, yelesi, kuyruğu tüylü, alnı siyah benekli, küçük başlı, ince bacaklı idi, Arap tekrar bağırdı: — Reyhan! Yukarıki satırlar, “Son Bosta,, nın yakında size arzedeceği yeni tefrika- nın bir bahsinden alın- mıştır. Bu eseri çok beğeneceksiniz. iki tren faciası La Korogn, 10 — Madritten gelen ekspres yoldan çıkmış iki kişi ölmüş 47 kişi yaralanmıştır. Vaymar, 10 — Berlin - Stütgart ekspresi yoldan çıkmış üç kişi ölmüş 12 kişi yaralanmıştır. “Türkiye, memleketinde ted- risatı millileştirdi, çocuklarına sadece milli ruh vermeye azami surette dikkat etti, Ecnebi mek- teplerini azalttı, o kalanların da Türk kanunlarına tâbi O tuttu. Milli bir hükümete © yaraşacak olan hareket şekli budur. Biz de Türkiye'den (o örnek ldare öle elmali 20203 ; Orhan. Sejfi B. Diyor Ki: “Fiat $ kuruş amana : Yazısının Gelirile Yaşa- yabilenler Yoktur Muharrirlikten Ne Kazandınız ? Mükemmel Bir Romatizma! Orhan Seyfi Bey az fakat özlü yazarak şöhret yapmış bir şair ve nasir- dir. Kendisini ma- sasının başında bulduğum zaman anketimizin: — Muhatrirlikten ne kazan- dınız? sualine nükteli bir cevap uydurup ta mizahi gazetesine bir fıkra çıkarmıya çalışıyordu. — Tam zamanında gelmişim, dedim, bunun alaylı cevabını az sonra bulursunuz, siz, hakikatte eserlerinizden ne kazandınız? , — Doğruyu söylemek lâzımge- lirse kitap halinde neşrolunan eserlerimin getirdigi kazanç söyle- miye değmiyecek kadar azdır! Zaten ben senelerdenberi ya- zarım, fakat bütün bu seneler; bana bizde yalniz yazile hayati ihtiyaçları temine imkân olmadı- ğını öğretti. Zaten bir iki kişiyi istisna edersek yalnız kaleminin kazan- cile yaşıyabilen kimse yok demektir, Kalemin getirdiği kazanca munzam bir vazifenin gelirini ek- lemeden refaha yaklaşmak imkânı yoktur. Ben de öyle yapıyorum. Bugün ha iki istinat nok- tası vardır: Biri hocalık, digeri de “ Akbaba ,, dır... Ancak ikisinin liyorum. mıştır. taltif edilecektir, kazancını birleştirerek yaşıyabi- Orhan Seyfi B. — Şimdiye kadar kaç eser yazdınız? — “ Fırtına vekar ,, ©“ Gö- nülden sesler ,, , “Fiskeler,, ," bir de tabedilmek üzere olan “ kü- çüklerin kitabı ,,... Vakıa bu so nuncusu çocuk şiirleridir, ta'limi mahiyettedir. Fakat ben bu kita» bın ihtiva ettiği şirlerden bir kısmını çocuklarım gibi severim, ve üzerlerine - adımı atabilece- ğim kadar kendi eserlerim saya- rım!... Dünü 8 ec saylada 9 Bir Çete Efradı Ta- mamen İmha Edildi Sıvas, (Hususi) — Görük kazasında bir müddetten beri şekavet yapan Cevat çetesi Görük jandarma ag kumandanı Sakıp Beyin dığı tartibat sayesinde imha edilmiştir. İmha edil tı berat başka daha altı şaki vardı. ln elele ai Bunlar Kaşan köyünden bir kölüyü dağa kaldırmışlar ve 200 altın Jira fidyei necat istemişlerdir. Yapılan müsademe ve tenkil neticesinde bu köylü de kurtarils aamafih müsademede bir köylümüz şehit düşmüştür. © © Tenkil esnasında Hasan isminde bir jandarmamızın büyük ya © rarlıkları görülmüştür. Jandarma Hasan 100 lira nakti mükâfat ile mar — Acaba meşhur ediplerimizin, kütüphanelerde nushası kal kitaplarından burada bulabilir miyim?.. | EN Acaba Sokağa Mı Düştü? | ) di ni T Imıyan j N