18 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

18 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Belediyeye ne oldu? Parayla yapılmıyacak işler de vardır. Acaba bunlara neye bakılmayor? ANKARA, 16 (Milliyet) — Mü tehassıs zevattan mürekkep bir belediye heyetimiz, bu heyetin ba- şında da tecrübeli, iş bilir, yapar ve yaplırtır bir Belediye Reisimiz var. Son seneler zarfında Ankara- da az para ile çok iş gören bele- diyeye halkın müspet büyük ic- raatı münasebetile şükranı vardır. Fakat son zamanlarda belediye- mize ne oldu? Bir çok hayırlı işle- re teşebbüs ettiği halde bunlardan müspet bir netice alınamadı. Bele- diyede bugünlerde bir durgunluk var, Biz biliyoruz ki dokuz yüz bin küsur lira içine sıkıştırdığı bütün bu icraat, oktruvadan kaybettiği iki yüz bin lira ile muhakkak aksı- Ancak biz de kendisinden bu ufa- Gk işleri rica ediyoruz. Bundan başka mevsimi geçme- den halkın şikâyetlerine tercüman olarak şunu da belediyeden temen- ni ediyoruz: Şehirbahçesi haddini aştı, fiatler Montekarloyu da geç- &. Bomonti de aynen bu şekildedir. Umumi bahçelerde ve bilhassa “Şehirbahçesinde,; şehir halkının hava alması bir mübrem ihtiyaç- tır, bu ihtiyacın tatminini de muh- terem belediyemizden beklemek hakkımızdır. Hülâsa; hiç bir engelin yese dü- şüremediği Ankara Belediyesin- den başladığı bu ve bu kabil para ya ihtiyacı olmıyan icraatmın ne- ticesine intizardayız. giilliyet Recep Beyin riyasetindeki yüksek komisyon cümhuriyetin onuncu yılına ait merasim programını hazırlıyor. En çok hangi kitaplar oku- S.R. Kutludüğün köyü Bu köy “nümune köyü yapılıyor RR yacak, bu faaliyete oldukça mü- bim bir sekte verecekti. Fakat gene biz biliyoruz ki, baş- lanıp ta ikmal edilemiyen bu icra attan ekserisi de paraya ihtiyaç messettirmeyen kısımdandır. Belediye sokakları sulayamıyor, ber taraf toz duman içinde, bunu mazur görürüz, çünkü bu hizmetin sarfı icap ettirdiği para yekünu e- pi tutar. Şehirde ufak tezyinat iş- leri yapılıyordu, bundan da sarfı- nazar edildi, çünkü bu da paraya ihtiyaç gösterir, vesaire vesaire. . . Fakat içme sularınm fiati indi- rilmişti, kararın neticesi ne oldu? Tatbikata meydanındaki nâsız kalabalık eskiden © dağıtır lırdı, bundan neden - vazgeçildi? Yirmi kuruşa kıymalı ve yağlı (!) börek satanlar hâlâ neden faali- yette? Lokanta vitrinlerinde yemek teşhir edilmemesi gibi güzel bir ka rar neden tatbik edilmedi?.. Bun- lar ve emsali küçücük icraat karar- ları idi âlâ uyuyor. Belediye bugünlerde tahsilâta | 5 çok fazla ehemmiyet veriyor. As İacağını alıyor, cezalara dikkat e- diyor, yerden göğe kadar haklıdır. Kutludüğün köyünde bayrak çekme merasimi | ANKARA, 16 (Milliyet) — Halke- | — Vah, vah, vah!.. O canım elbise daha ikinci giyişinde akmıya mı başladı? .. kabahat sende!... niçin DERİZ almadın?... 5508 2s Karacabey Harası Müdürlüğünden Karacabey Harasının (15) bin küsür kilo saf ve yarım- kan ile Karacabey koyun yapağısı pazarlıkla satışa çıkarıl- mıştır. Şartnamesinin bir Baytar Müdürlüklerinded Temmuz o 933 çarşami ları ilân olunur. (3300) sureti Bursa, İstanbul, Balıkesir i Hiplerin satış günü olan 25 4478 ANKARA, 16 (Milliyet) — An kara Halkevi komiteleri ateşli bir şekilde çalışmaktadır. o Köycüler bizzat köylerde, temsilciler sahne- de, diğerleri kendi mesai hudutla- rı içinde sık sık toplanıp vuğraş- maktadırlar. Bu meyanda neşriyat ve kütpha ne komitesi de müspet izler üze- rinde çalışmakta ve bu çalışma- ları da semerelerini vermektedir. 23 Nisanda halkın istifadesine açılan kütüphanede bu tarihten 30 hazirana kadar on iki bin iki yüz altmış iki eser kayıttan ve tas- niften geçmi Bu eserler cilt ha vi Ankara civarındaki ,,Kutlu düğün” köyünü Nümune köyü yapmağa karar vermiştir. Nafi Atuf Beyin riyaset etti- ği kırk kişilik bir heyet köye giderek İ köylülerle tanışmış ve bir de bayrak dik me merasimi yapılmıştır. Merasimde Halicevi mama köycü- lük şubesinden Naci Bey bir nutuk #öy lemiştir. Bundan sonra köylülerle wuh- telif mevzular üzerinde temaslar yapıl- mış, bir çok köy şarkıları ve öz Türkçe kelimeler derlenmiştir. DOKTOR HORHORUNİ Her gün akşama kadar hastalarını Eminönü Valide hursathanesi yanın- daki muayenehanesinde tedavi eder. Tel. 2,4131 (4917) 4049 Darüşşafaka Lisesi Müdürlüğün den : Mektebin bir senelik ihtiyacı o- İlan ve mecmuunun tutarı 10 bin li- | raya baliğ olan mütenevvi erzak kapalı zarf usulile almacağından taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün ve münakasaya iş- tirik etmek üzere 3 Ağustos 433 perşembe günü saat 14 te Nuruos- İ maniyede Cemiyeti tedrisiye mer | kezine müracaatları. (3231) 4: Bakırköy sulh hakimliğinden : Ra krköy ve mülbakatından 330 ilâ 340 se arfında vefat edipte mülge kas idaresince e merahhar: yerine devir ve halen emlâk ve itam tan ! kasına teslim edilmiş olan rekesine vaziyet edil | eplilga item mildiiri paraların varisleri mahkemeye üç ay zarfında müracaat etmedikleri taktirde kanmu medeninin 534 üncü maddesi ahkâmma tevtikan hazineye devri intikal mua- melesi yapılacağı ilân olunur. * (5593) nuyor ve kimler okuyor? Halkevi kütüphanesinde 2 ay içinde okuyanların adedi 2,672 dir linde on dört bin yüz beştir. Mü- tebaki eserlerin de tasnif ve tecli- dine devam edilmektedir. Bu tarih zarfında kütüphaneye devam edenlerin mıkdarı 2.672 ki- şi olup bunlardan 2.160 kişi kitap 512 kişi de gazete ve mecmua oku muştur. Kitap okuyanlardan 40 kişi terbi- ye mevzuu, 24 lisaniyat, 6 idare, 300 edebiyat, 94 iktisat, 304 tarih | ve coğrafya 288 tabii ilimler, 358 roman, İİ& riyaziyat, 12 ruhiyat 32 esse (tecrübe), 8 hıfzıssıhha, 2 siyaset, 36 hukuk, 38 kişi de fizik ve kimya mevzularına dair Ooku- muşlardır. Bu tutulan kayda göre tap okuycuların 1.594 kişisini be, 80 memur, 62 işçi, 183 hukuk- | çu, 6 bankacı, 4 gazeteci, 4 aktör, | 4 tüccar; 2 muharrir, 2 meb'us2 malül zabit ve 262 kişisini de bu meslekler harici zevat teşkil et. | mektedir, | Kütüphane gün güne zenginleş- mekte ve sipariş edilen yüzlerce “Neden pahalı Kahvenin 200 kuruşa sa- (Bu seneki tecrübeler ti NN tılmasındaki sebep? ANKARA, 16 (Milliyet) — An karada çekilmiş kuru kahvenin ok- kası iki yüz kuruşa satılmaktadır. İstanbulda yüz kırka satıldığı hal- de burada iki yüze satılması ga- rip görülmektedir. Oktruva kalk tığma göre okkasma nakliye ücreti olarak fazlasile ön kuruş zamime- dilse burada da yüz elliye satıl- ması icap eden çekilmiş kahve fi- ati hakkmda belediye tetkikat yap tırmaktadır. — Kibritler noksan çıkıyor ANKARA, 16.(Milliyet) — An- karada perakende alınan kibritle- rin noksan çıktığı halk tarafından şikâyet edilmektedir. £ Filhakika her kutuda üçten başlıyarak on ta- neye kadar eksik çıkan kibritlerin bayiler talafında alındığı zenne dilmektedir. Belediyenin bu husus ta da takibatı aldığımız mektup- larda temenni edilmektedir. © Malatya h yeti ği pp Bazı temenniyatta bulunmak üzere Malatyadan Ankaraya bir heyet gel- diğini, Başvekil İsmet Paşa Hazretleri tarafından kabul edilerek o yemeğe alıkonulduklarını haber | vermiştik. Heyetin temenniyatı nazarıtibara a- kanmaş ve mümkün olabilenlerin yapıl. masa başlanmıştır. Resmimiz bu he- yet azasım göstermektedir. cilt muhtelif lisanda yeni . eserler bugünlerde beklenmektedir. Zamana uymak lâzım Yeni çamlar muvaffakiyetle neticelenİ, ANKARA, 17 (Milliyet) — G i fakiyetli netice üzerine bu sene ye şehrin muhtelif yerlerindeki ve caddelerde çam dikmiş ve hepsi tutmaştur. Bu çamlar Kızılcahamam o seyrek taraflarından kaba ve topraklı sahalardan oldukça zah sökülerek ve tahta kutularla yapılarak Ankaraya getirilmişler ve ni bir şekilde dikilmişlerdir. Ankarada şimdiye kadar yapılan © dahi becrübelere yüzl yetmiş beşi tutmamakta, ancak yirmi beşinde muvaffakiyet görül idi. Bu sene tam yedi yüz doksan fi dikilmiştir. Ve tecrübe ümidin fevki netice vermiştir. Bunlardan dikilenlerin miktar! mahalleri ve tutmıyanların adedi dir: Çankayadaki ilkmektep önüne © len 220 fidandan ancak sekizi tu! tır. Gazi bulvara dikilen 325 fida 25 tanesi tutmamıştır. İsmetpasa tüsü önünden İtfaiye meydanına olan kısma dikilen yüz fidandan tutmamıştır. İtfaiye bahçesiyle ye bahçesine dikilen elli fidandan or nesi tutmamıstır. Ve müteferrik te dilölen yüz fidandan da ellisi W maştar. Bu son. yüz fidan ile elli fid diğerlerine nazaran zayiatın fazla bilhassa bunların son zamanda ve MÜ sim geçtikten sonra dikilmesi ve © rılmasında ve ambalâjındaki ku dan ileri gelmiştir. Görülüyor ki; bu sene dikilen İĞ! lardan alman netice cok smuvaffaki? ve ümitli ve bütün ümitlerin fev i olmuştur. Önümüzdeki sene bunun daha yapılması için tertibat alınmaktadır. meyanda ili bin beş yüz fidan dikilmesi ve cam koruluğu yavili düşünülmektedir. RATLİLİİ1İİ EPİ ta yat ve Yazi işleri TEM İZZET Matbaacılık T. A8 Umumi N Gazetecilik 781 s3 EL ESŞİŞĞ İSE. | Vermek isteyenler İ muz 933 perşembe günü saat 14 te | Fabrikalarında Satmalma Ko- | Ayakta durabilecek yer bile bulun- mayan bir sabah Tramvayında res- ,ördüğünüz Kadınlardan Beşini da tasavvur cimek hem kabil, hem de gülünç olur, digilmi . Evvelce Tramvay, Tiren ve Otubtiş gi- bi vesaiti nakliyenin bulunmadığı bir zemanda bu tarzda giyinmek bir mah- zur teşkil etmiyehili nl ya yürümek ve yahvila hususi araba» larla seyahatelmek ödetti, Askeri rabrıma- lari â nede lar rnektebi talebesi için aşa» ğıda yazılı 8 Kalem Sebze pa zarlıkla mübayaa edilecektir. | Term- İ Bakırköyünde Barut | misyonuna gelsinler. (300) (3366) dolabı hakiki Frigidaire degildir. 130 Kilo Taze Bakla BOURLA BIRADERLER ve Ş” 106 ,, » Soğan o © 404 ,, Sakızkabağı e rigidaire 7 16,5 e Bl ELEKTRİKLİ OTOMATIK SOGUK HAVA DOLABI 6 , Maydanoz "General Motor resmelatı 146 Adet “Enginar Frigidaire markasını taşunayan her Soguk hava Demek oluyorki ; icatları sırf İnsanla» nn daha rahat yaşamalarını istihdaf eden Asrımızın terakkıyalına uymak mecburiyetindayi Bugünkü Maskeni buna en güzel bir deli teşk) ederler, Böyle Asri bir Mesken için temsmen Elektrikle çalı- şan Otomatlk FRİGİDAİRE Suguk Hava ve Buz Dolaplârından daha rahat bir icat tasavvur edilemez. SESTİLİSİSİ ELLES ELELEİ SÜEM LİLİ SE