21 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

F | Mir FP Na m e Nİ — Küçük memur kik * teşkilâtında halkın işi daima Yüksel, #emurun elindedir. Onun için makamlar kanunun inceliğini ha çiyan küçük memurları dai- e hen inameler, tamimler ve emir- mvir ederler. tan Hü teşrii derecelerden geçip kişi, haline gelen maddeler bazan İ büyü, pemurun yanlış telâkkisi ile Mey gatalara sebep olur. Bundan Gi, vİst, hem fert müteessirdir. Maxi e Bün bir tesadüf bana bu ka- Bi, ŞTİ edecek bir hakikat öğretti. bahriye binbaşısna ikamet mın ai) Mmayeski maliye şubesinden bir ih- / VE ya ei Bunda şöyle bir cüm * senesinde tayin edildiğiniz vk an Fırka kumandanlığma gider İşiniz. ... lira harcırahı in- tf, zageldiğinden şu kadar gün ir $$ malsandığına teslimi,, Evka pabriye binbaşısının Erzincan iç smandanlığı münasebeti ol Haini Pazara bu bir gaflet değil Buy cehalet eseridi Mey vir misaldir. Fakat halkın he- ha ün her dairede ve her vesi- diy atağı garip muameleler bun- tal, kir değildir. Sırf bilgisizlik, İyiyiisizlik neticesi ilk adımda yan- tikam, et verilen bu çeşit yanlış mu reka düzeltmek için bazan aylar- Kiş SAHA yıllarca muhabere, müza- Yama imale derkenarlar, hâşiyeler da, teki, Meclis kararları almak lâ- aki Sare hem devlet daireleri bey İğ Müamelelerle bunalır, hem de İk | sahibi aylarca ve yıllarca dev- ipilarımda sürünür. > Bezen bir İiray, Memurun hatasını koca Devlet Meşe genizlemek için günlerce mü- ide bulunur, dosya dosya evrak Bi böy i iledir. V. lesef böyle de- Vüzg Ya inle yle ük memur devlet slan bir a kadar kavrayışlı olursa ol- aliş memur kafa, anlayış ve Müp,? itibarile kısır o kaldıkça bu in önüne geçmeğe imkân olan bu sınıfı asker- ibi gedikli bir hale ge- “say ve o şekilde yetiştirip terfih memur madem ki tahsili, hı itibarile bütün ömrünce ay- iyette çalışacaktır. Onu mesle- , vazifesine sardumak tâlarıma karşı tatbik © edilen tedbirlerle beraber derecesinin İğüne rağmen beslemek, okşa” in de müspet çareler bulmalı da ancak küçük memura ge- vaziyet vermek, onu müte- bi kullanmakla kabildir. ra aylıklı bir memur yarın ma bilirse mesleğine daha 8 ü başka işlerde ve tavsi- gibi vasıtalarla yükselmek- ondan hayır beklenmez. O bahriye zabitini Erzincana or- anı yapar. Hem gülünç o- ibadullahm işini biribirine Eğ FE 7g ri Teri > Burhan CAHİT ve Hava Müsteşarı Sadallah Aki gün Yalova'ya gitmiştir. “ağar Müdürü Cemil B. Yalovadan Avaza ve Fabrika müdürlüğüne vali Yüği'ler idaresi Depolar müdürü Hü a üni mevrmbahitir. zel N BORSA 20) karmdan alman cetveldir) > TEMMUZ 1933 şam Fiatları ve il 0 (eek lem Zell, > em .— il 48.90 1as0 2110 130 Se > inim. iz Şe YEK FIATLARI 1206 $ Proj © im. e iki yana 82; sa El Bigret a ivan N 11672 Mesa UKUT (Satış) vi lem a : . gire bag 1 Şili, Av. 2 e iü Aİ AM li li Rl 4 S3 Dinar S5— N BISİ 1 Çernoveç —— ter Ce ri 1 Altın 236 in ra , MO “ | —— —-3 İpar Ekonomi Doldurma Boşaltma Liman şirketinin bir ta- lebi tetkik edilecek Liman şirketinin, Türk vapurların- dan da tüccar eşyasının tahmil ve tah liyesini ton başma muayyen bir üc retle bağlanmasını Liman tarife ko- misyonundan £ istediğini yazmıştık. İ Şimdiye kadar, Türk vapurlarından tahmil ve iye, alâkadar tüccarın Liman şirketinden mavna kiralama- ları suretile yapılıyordu. Liman şirke tinin ton başına bir ücret alarak ken- di vesaitile Türk vapurlarının tahmil ve tahliyelerini yapmağa salâhiyeti vardır. Bu itibarla tarife komisyonu ancak bu ücretin mikdarını kararlaş- bracaktır. Diğer taraftan, kıyıdan kı- yıya çalışan Mavunacılar cemiyeti namına bir heyet, dün Deniz Ticaret müdürü Müfit Necdet Beyi ziyaret ederek Liman Şirketinin bu talebi ka bul e i, 400 mavunacının İşsiz ka labileceğini, şimdiki şekilde mavuna- cılarım liman şirketinden iş kâğıdı a- larak mavunalarını çalıştırabildikleri ni, halbuki şirketin teklifi kabul edi- lirse, şirketin kendi mavunalarile bu işi yapacağını söylemişlerdir. Tarife komisyonu, pazar günü bu meseleyi tetkik edecektir. Tiftik, yapağı Tiftik ve yapağı piyasası kuvvet- Tenmektedir: Bunlar, yapağı mübaya- a etmektedirler. İngiltereye de bir haftada 6 bin balye tiftik satılmıştır. Gülyağları Aydın ve İsparta havalisindeki gül- yağları geçen senelerden yüksek ev- saftadır. Londradan gülyağı almak i- çin talepler vaki olmuştur. Yunanistandan taze üzüm ihracatı Yunan Ziraat Bankası, taze üzüm ibraç şirketile teşrikimesai ederek üzümleri serin tutan vagonlar almış- lar, toplu istihsal mahallile ihraç mer kezlerinde ayni mahiyette hangar- lar vücude getirmişlerdir. Bu şekilde BOO vagon üzüm ihrac için. tertibat alınmıştır. Yunanistan, taze üzüm ih- racatında alınan vergileri de tahfif etmişti, diğerlerinin de kaldırılması düşünülmektedir. İzmir Ticaret oda- sı, bir komisyen teşkil ederek ayni şekilde tesisat vücude £ getirmiye ve İzmir üzümlerinin ihracını daha çok genişletmeye karar vermiştir. İsviçrede tütün gümrüğü İsviçrö federal meclisi kararile, İsviçre tütün gümrük tarifeleri 25 hazirandan itibare tezyit edilmiştir. Türk tötünlerinin resmi, bu kararla 100 kilo başına 1200 franktan 1300 franga çıkarılmıştır. Fabrikaların ham madde ihtiyaçları Sanayi umum müdürü Recai Bey fabrikaları gezmeğe devam etmekte- dir. Bu tetkikat neticesinde fabrika» larm ham madde ihtiyaçları hakiki olarak tesbit edilecek, ayni zaman da şimdiye kadar ihtiyaçlarından faz la ham madde getiren fabrikalar da anlaşılmış cacaktır. 7 Sumer Bank fabrikaları Sumer-Bank, fabrikaların idaresi- ni birer fen heyetine tevdi edecek- tir. Fabrikalar için bir de limitet şir- ket kurulacak, bu şirkete ait hisse s€- petleri çıkarılacaktır. Bu mesele ban- ka heyeti umumiyesinin tasvibine ar- zedilecektir. Avusturyanın tütün mübayaatı Avusturya rejisi, Yunanistandan her sene mikdarı gittikçe artmak ü- zere tütün mübaya etmektedir. Avus in 927 seneside Yunanis « tütün mikdarı 888 ton ve kıymeti 32,145,921 drahmi iken 932 senesintleki mübayaatı 192, 195 750 drahmi kıymetinde 3,558 tona baliğ olmuştur. Kanadada sigara kâğıdı Kanada hükümeti, kâğıtları için yüzde 2 ve her 50 sigara zıvana- için 5 sentlik yeni bir resim ihdas tmiştir. Bu resim ağırlığı karşısında bir sişara imalâthancsi tatil Faaliyet etmiştir. Ayni zamanda bu resim, si- goralarını bizzat saran tiryakileri “çok müteessir etmiştir. Eksperler birliği Ticaret odası İktısat vekâletinden. aldığı emir üzerine şehrimizde bir eks perler birliği tesisi için faaliyete gi- işmiştir. Bu ili tam bir şekilde taazzuv edememiş ©- lan eksperliği toplamak ve muhasip eksperler ihdasıdır. Birliğin ismi Av- i i yeminli muha- sip eksperler birliği olacaktır. Birli- ğe mensup eksperler Ticaret odasın- da yemin edeceklerdir. Odas bu &- ksperleri azil salâhiyeti bulunacak- tar. Yeminli muhasip eksperler ihtisas şubelerine göre her (o türlü ekspertis hakemlik yapacaklar her hangi bir ticarethanenin vaziyet ve defterleri- ni tetkik edebileceklerdir. Kendile- rinden beklenilecek ş6y vazifelerine ait tam bir ketumivettir. Ticarot oda- -& bu birliklerden Avrupada buluna Maarifte İnkılâp enstitüsü ders proğramları tama- mile hazırlandı Darülfünun lahat heyeti dün Pr. M. Malche'in riyasetinde toplanmış- tır. Dün nakil işlerine ait krokiler tetkik edilmiştir. İstanbul lisesi bina- sı altmdaki maliye şubesi zat işleri de başka binalara taşınmağa başla- mıştır. Darölfününda yeni teşkilâtta açılacak inkılâp enstitüsü ders prog- en hazırlanmıştır. Al. dığımız malümata göre bu enstitünün bütün fakülte ve enstitüler fevkinde bir mahiyeti olacaktır. Bu enstitüde yalnız bir kısım tar. Bütün Darülfünun vam ettikleri fakülte ile berabe: kılâp enstitüsü derslerini de takibe mecburdur. Bir talebe fakültesinden imtihan veri olduğu halde inkelâj ünde imtihan veremez se diplomasını alamıyacaktır. Bundan başka Darülfünuna hakiki bir dina- mizm vermek için her senei dersiye başmda bütün fakültelerde umumi bir toplantı yapılacaktır. Bu toplantı- ya o fakülte profesörleri, talebesi ve hariçten arzu eden bütün dinleyici- ler iştirak edecektir. Toplantıda pro- fesörler kendi sakalarındaki bir sene Tik ilim plânçosunu yapacaklardır. Orta mektep muallimliği imtihanları Orta tedrisat urmmi müdürü Fuat Bey bugün Ankaraya dönecektir. Da rülfünunda yapılan ortametkep mu- allimliği imtihanları tamamen bit- miştir. Bu sene imtihanlara 60 kişi girmişti. Fakat bu sene imtihanlar muvaffakıyetsiz olmuş, yalnız ccne- bi lisan zümresinden mahdut birkaç kişi muvaffak olmuştur. Diğer züm- relerden kimse muvaffak olamamış- bır. itihaz edeceklerdir. Halk terbiyesi tahsili Amerikada balk terbiyesi tahsiline gitmek için müracatalar çoktur. Yal. nız İstanbuldan 50 muallim müraca- at etmiştir. Gönderilecek 10 muallim müsabaka ile seçilecektir. Yeni ilk mekteplerin muallimleri Bu sene yeniden açılacak sekiz ilk mektebe tayin edilecek 60 muallim için bir kadro yapılmış, tahsisatı hü- susi idareden alınmıştır. Yeni muallim mektepleri Yeni ihdas edilen Muallim mektep lerinin altıcı sınıf ders programları vekâletçe hazırlanmağa başlanmıştır. Eski Tıp fakültesi binası Haydarpaşadaki Tıp fakültesi bina: sna Ereknöy kız lisesinin naklinden sarfı nazar edilmiştir. Bu binada bü- yük bir erkek lisesi tesis edilecektir. ARİANA. hg nkzeelii kis Kabataş önü Kabataş ve Salıpazarı önüne küçük merakibin demirlemeleri menedilmiştir. Bu sayede Marmara'dan Hmann gelecek vapurlar, o iahayi serbest bulacak rahat rahat manevrelerini yapabileceklerdir. Ali Rana Bey geldi Gümrükler ve İnhisarlar vekili Aki Rana B. buzün Ankara'ya gidecektir. Vilâyette Mali teşkilât Yeniden yüz memur alınması muhtemel Eylülde tatbik edilecek olan İstanbul mali teskilâtı hazırlıklarına devam edil. mektedir. Yeniden yüz kadar memurla bu teşki- lâtm takviye edilmesi çok kuvvetlidir. Maliye Vekilinin de teşkilâta üzere İstanbula geleceği haber verilmek- tedir. Sırrı Bey Muamelâtı nakliye müdürü Sırrı Bey İzmir'e gitmiştir. Alemdar müdürü Alemdar nahiyesi müdürlüğüne Hu- kuk mezunlarından Fabri Bey tayin e dilmiştir. Nasıl çarpıştılar Musademe komisyonu dün iki kaptanı dinledi Şirketi Hayriye'nin 47 ve 58 N. hı va- purlarının evvelki gün Kabataş önünde vuku bulan müsademesine ait tahkika- ta dün devam edilmiştir. Müsademe ko- misyonu, dün Liman Fen Heyeti reisi Hayri B. in riyasetinde Şirketihayriyede toplanmış ve iki kaptanın da ifadelerini aldıktan sonra, kazanın nasıl vukun gel- diğini tesbit etmiştir. Yapılan tetkikata göre, müsademe vuku bulan noktada bi- ri yukarıdan aşağı, diğeri aşağıdan yu- karı ayni kuvvette iki muhalif cereyan vardır, 58 N. İı vapur kaplanı, bu nok- taya sirdikten sonra işin farkına varmış- tır. İki muhalif cereyan tesirile 58, sancağa dönmüş ve dümen tutmamıştır. Buna mukabil 47 N. İı vapur kaptanı da işin farkında olmuş ve.tornistan yapmış- sa da müsademenin önü tar, Kaptanların birbirine yol vermemek yü- xünden kazanın vukua geldiği iddiaları da komisyonca tetkik edilmiştir. Komis- yon, raporunu bazırlamaktadı Gerek 47 ve gerek 58 N. lı vapurlar, dün Haliç'e tamire girmişlerdir. Tamirat bir hafta sürecektir. Bir çarpışma daha! Ayancık'tan Zinsal şirketine ait kercs- te bamulesile imanımıza gelen (Aluis- lâh) vapuru, evvelki gece saat 23 te Be- siktaş açıklarında demirini taramış ve © civarda demirli duran Gülcemal vapuru- na biridirtiştir. Bu müsedeme neticesin- de Gülcemal vapurunun baş tarafmdan demir atılan ve İoçe denilen yeri eğril- ni (Abnislâh) vapurunun da, su kısmının saçları yır. kesiminden tılmış ve tekne su almıya başlamıştır. Vapur kaptanı, ciddi bir tehlike karşı” sında bulunduğunu görünce, vapuru Kız kulesi önünde karaya oturtmuştur. Karayi telsizle haber alan Karadeniz nöbetci derhal miştir. üzerine batma teh likesi olmadığı için tahlisiye gemisi ak- orada kalmış ve müdahale şılmıştır.. Türk Gemi Kurtarma Anonim Şirketi, ciddi bir tehlike olur veya sigor ta şirketinden bir müracaat yuku bulur- Güzel sanatlar Akademisinde bir talebe sergisi açıldı. Dün güzel sanatlar akademisin- dö bir talebe” sergisi “açılmıştır. Bu sergi, mimari, resim, tezyini sanatlar, afiş, seramik, şubeleri talebelerinin senelik mesai ve kon kur neticelerini göstermektedir. Mimari şubesinden bu sene se- kiz mimar mezun olmuştur. Onlar da Celâlettin Aziz, Affan Hayati, Nuri Hamdi, Behçet Sabri, Rebii Sami, Kemal Fuat, Kerim Şevket —— ların nizamnameleri tetkik ederek bir uizamname hazırlamıştır. Oda i- dare heyeti birlik için bir müessisler heyeti seçmiştir. Heyet bu hafta bir içtiman davet edilmiştir. ve Röne efendilerdir.. Mezun olan mimari talebesine konkutda süje olarak “500 bin ciltlik bir kütüphane” projesi veril miştir. Darülfünun meydanında inşa edilmesi ve meydan uygun ol maysı şartile verilen bu musabaka da en müvaffak eser Celâl Beyin projesidir. Seramiklerde Vedat Ömer Be- yin kısa bir zaman zarfında bu ö lü atölyeyi canlandırmış olduğu memnuniyetle görülmektedir. Mit- hat Bey, Afişlerde epey gayret göstermiş. Tezyini ( talebesinden Sadi ve Vasil efendilerin mesaisi | ma açıktır. Mahkemelerde İskân Suüistimali Suçlu memurların dün muhakemelerine başlandı İskân dairesinde kanunsuz ve muamele yaparak vazifelerini si etmekten suçlu Cemil, Raşit, Mazhar, Sabri ve Emin Beyler ismindeki iskân memurlarının muhakemelerine dün ağır- cezaya vekâlet eden ikinci ceza mahke- mesinde bakılmıştır. Dünkü muhakeme- de mülkiye başmüfettişi Hacı Hüsnü B. şahit sıfatiyla dinlenmi Hacı Hüsnü B. malümatınm tahkikat fezlekesinde münderiç oldağunu söyle- miş, muhakeme tetkikat için başka gü- ne bırakılmıştır. Lâlezar cinayeti Şehremininde Lâlezar Bostanımda bah çıyan Muradı öldüren Arnavut Kenanın muhakemesine dün ikinci cezada bakıl. mış, keşif raporunda ismi geçen bazı şahitlerin müvacehesi icin muhakeme başka güne bırakılmıştır. Esrar Yeni camide esrar satarken yakala- nan Akif ihtisas mahkemesi tarafından | bir sene hapse, 200 lira ağır para ceza- sına mahküm edilmistir. Hırsızlar Beyoğlunda bir madamın evini soymak tan suçlu Hasan ile Şevket dün birinci cezada üçer ay hapse, Divanyolunda bir ev soyarken yakalanan Asaf ta 2 ay 10 gün hapse mahküm olmuşlardır. Yaz tatili Dün Istanbul Adliyesinde yaz tatk başlamış, yalnız pöbetci mahkemeler ça- tor. 118 bin lira Bakırköy Malmüdürlüğünde 10 sene- liklerin tevzii esnasında 118 ira ih- tilâs etmekten suclu Malmüdürü Nail Beyle 14 arkadaşın muhakemesine dün devam edilmiştir Muhakeme ehli vukuf tarafından tet- kikal yapılması için başka güne brrakıl- saat. Leh kadınları Türk kadınları gibi istik- lâl için çalıştılar Lehistan başvekilinin 'refikası Mim. Maire Yedrzejewicz'in şehrimize gel- diğini yazmıştık. Mm. Yedrzejewicz İstanbuhu çok beğenmiş ve bilhassa Türk kadınlarının içtimai sahada va ki olan faaliyeti ile pek ziyade alâ- kadar olmuş ve bu bususta şu beya- natta bulunmuştur: — Leh kadınları Anadoludaki Türk kadınları gibi memleketin kur- tusunda çok çalıştılar. Analarımız hemşirelerimiz gizli surette çalışan kurtuluş teşkilâtma o dahildiler; çok kadınlar Mareşal Pilsudisky'nin gönüllü alaylarma / girdiler. Bugün mebus ve Âyan azasından bazi kadın- larımız varsa da Leh kadınları siya si sahada faaliyette bulunuyorlar. Ka dınlarımız daha ziyade içtimai faali- yetlerde bulunuyorlar. Ben memu- rin aile cemiyetinin reisiyim, burada kimsesiz ailelere iş bulmağa çalışıyo- ruz. Çocuk cinayetlerinin seç mek ve çocuklarin ahlâki seviyesini yükseltmek için kadm avukat ve he- kimlerden mürekkep bir de cemiye- timiz vardır.” inhisarlarda Hüsnü Bey Adanaya gitti İnhisarlar umum müdürü Hüsnü B. dün akşam Adnan vapurile İzmire git- miştir. Ucuz sigara rağbet görüyor Italya Rejisi, sigaraların revacını tez- yit için senenin muayyen günlerinde, si- gara fiatlerinde tenzilât yapmiya karar vermiştir. Bu suretle tenzilit yapılan bir günde satılan sigara miktarının, di- ğer günlerden 12,5 gündeki satış mik- tarına baliğ olduğu görülmüştür. ———— cidden takdire değer (şeylerdir. Sadi Beyin bilhassa “İstanbul afi- şi” çok muvaffak bir eserdir. Resim şubesinde çallı İbrahim ve Namik İsmail beylerin atölye- leri talebelerinin mesaileri görül mektedir. Namik İsmail Beyin a- göze çarpmakla beraber, Çalli İb- rahim beyin atölyesi daha olgun görünmektedir. Çalli İbrahim Bey anlaşılıyor ki daha titiz davran- mıştır. Çallı İbrahim talebelerin- den Reşat ve Cemil Beylerin port re ve matörmortları çok anlayışlı mahsullerdir. Gerek Namik Beyin talebesinden Mile Eleniyi küçük bir portresinden, gerekse Çalli İb rahim Beyin talebelerinden Reşat Beyi portre ve desenlerinden de- layi tebrik ederiz Sergide teessürümüzü o mücip olan cihet geçen senede kaydetti- miz gibi Heykel kısmının verim- siz oluşudur. Sergi, on gün umu- Yine ecza meselesil.. İnanmak lâzım geliyor ki, İstan- bullular çok ecza kullanıyorlar. Bu, iyi bir alâmet değil... Bir memlekette vcza az satılmalı, doktorlar işsiz kal. malıdır ki; umumi sıhhat bir iyi se- viye göstermiş olsun.. Dünkü gazete- lerden birinde gene eczacıların depo- lardan, dektorlarm eczacılardan şi- kâyet ettiklerini okudum ve İstanbul- bu meseledeki vaziyetini tıpkı cenaze kalkmadan evvel müteveffanın varis- leri arasındaki miras kavgasına ben- : İstanbullunun ca- mını ve sıhhatini korumak ve kurtar- mak için verdiği üç beş kuruşu bir türlü taksim edemezler... Eczacılar tutturmuşlar: “Efendim! Depolar' perakede suti- yorlar. Halk ilâçlarını çok daha u- cuz olduğu için depolardan alıyor... Doktorlar da şimdi ilâçları kendileri tertip etmiyorlar. Hep hazır ilâçler kullanıyorlar. Hastalar bu ilâçların meye yaradığını, nasıl kullanıldığını bildiği için hattâ doktora bile sorma- dan depodan alıyor ve kullanıyor. Bu el sürmediğimiz gün- vc Bur iş böyle gitmez. Evve- lâ depoları daha sıkı kontrol etmeli ve perakende ilâç satana bugünkün- den daha ağır ceza vermeli (bugün 150 lira ceza , üç aya kadar hapis ve rilir. Bunu az görüyerler. Âsmalı mu acaba? ) sonra gazetelerde hazır ilâçların neye yaradı hangi has- talıklara iyi geldiğini ilân ettirmeme- li hi halk öğrenip kullanmasın” Bunu s#öyliyenin kim olduğunu bil miyorum. o Tanısam ve görsem şunu söylerim: lepodan ilâç satın alıyor” sa depo sahiplerinin karagözleri için - değil, daha ucuz bulduğu içir alıyor. Siz de ucuz satınız sizden alsın! İlâç lüks madde değil ki; fiyatı pahah o- lunca vazgeçsin! Sıhhati için almaya mecbur. Mecbur olunca tabii acuzu- mu arıyor. - Yirmi kuruşluk bir ilâç eczahanelerde otuz kuruşa. Bir fakir adam için aradaki on kuruş farkın kıymeti vardır. Ben ayni ilâcı İstanbulun muhtelif eczahanelerinde 80 - 65 - 50 - 45 ku- Tuşa yaptırdım. Bu kadar fiyat farkı- nı gören halkta cezahanelere karşı pek haklı olarak itimat kalmamıştır. Depoda 40 kuruşa satılan hazır eczahanede 60 kuruştur. Neden yüz- de otuz kâr versin!.. Eczacıyı besle- mek için mi7. Hele gazetelerdeki ilânları İnler» maya teşebbüs elmeyi tamamca da- ha gülünç bulurum. Eczacılar para kazanacak diye fabrikalar ilân miyecek ve gazeteler ilân parası da mıyacak... Hodbinlik için bir rökor tecrübesi yapılsa bu fikir birinciliği kazanır zannederim. Ben şahsan sanat ve fen adamları- na karşı hürmet duyarım, Lâkin on- larda paraya, sahsi menfaste karşı başkasının zararına bir zaaf görünce nefret ederim. Bugün eczacıların de po sahiplerine musallat olmaları hal- kım eczayı daha pahalı alması ve «- radaki farkı oczacılara vermesi içir» dir. Bu o kadar temiz bir arzu değil dir. FELEK Feriköyde | yangi ,Motör patladı ve ma- zotlar ateş aldı Dün sabahi Feriköy - Sakızağacında Kömil Efendinin yağ ve mazot fabrika- sından yangın çıkmıştır. Yangın motö- rün patlamasından çıkmış ve mazollar ateş almıştır. Haber alan itfaiye derhal yetişmişt Mevcut mazotlar yandıktan sonra sö dürülmüştür. Motörün patlaması esna sında Kâmil ve Sadık Efendiler hafifçe yaralanmışlar ve hastaneye kaldırılmış- lardır. İkinci bir yangın başlanııcı da Sirke- dde olmuştur. Hocapaşada 52 numaralı Turhanbey apartımanının © murarasın da Adapazarı Bankası müssviri Hayri Bey oturmaktadır. Hayri Beyin hizmet- çileri Siret ve Hacer hanımlar dördüncü katta çamaşır yıkarlarken saz ocağı par. lamıştır. Kadınlar bir taraftan bağırmak- la beraber, ateşi de söndürmeğe çalışmış lardır. Bu esnada hacek ve kollarından yanmışlardır. Yangın gelen itfaiye tarafından hemen »öndürülmüştür. Bursa soyguncuları Samsundan buraya getiri- | lerek Bursaya gönderilecek | Samsunda yakalanan Bursa şaki- leri bugünlerde getirilerek Bursaya gönderileceklerdir. Bu şakilerin ev- burada tutuldukları ve Bursa madığı doğru değildir. Filvaki bura- da yakalnan ve kelepçelerini kırarak kaçan bu adamlar yakaladıkları za- | man Bursa soygunu ile alâkadar de- ğillerdi. Çünkü bu yakalanma ve kaç ma hâdisesi bir sene evvel vukun gel- miştir. Samsundan bildirilen ve İstan- bulda bulunduğu anlaşılan şeririn a- ranmasına başlanmıştır. Yurttaş! Yazlıklarını yurdunun yaptı- ğı giyimliklerden yap ve giy. Milli iktisat ve İl tasarruf cemiyeti karı din slk by