7 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

7 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankaranın tarihi kalesi Tarihi bir çok eserler gibi bu kale de uzun tetkiklere değer bir eserdir ANKARA, 5 (Milliyet) — Ameri- ka ve hattâ Avrupada yeni ve tarihsiz şehirlerin özendikleri bir şey vardır: Tarihi ve eski binalara malik olmak. Tarihsiz bir şehrin böyle bir bina- ya malik olması bittabi kabil değil- dir. Fakat bu istek te onlarm (öyle mukavemet edilemez bir arzusudur ki hiç olmazsa bunun bir sun'isini, ya- lancıktanmı olsun meydana getirmek için özenirler. Bu şehirlerde tamamen eski stilde, eski taşlarla, eski gibi, haraba benzer şekilde yapılan kilise, kale, saat kule- ire pek çoktur denilebilir. Bir şehir için yepyeni ve mükemmel olmak kâfi gelemiyor. Biraz da ente- Ankaranın suyu Yeni tesisat ne zaman bitirilmiş olacak? ANKARA, 4 (Milliyet) — An- kara içme suyu komisyonu tarafın in şehir içme suyu ihtiyacının te- i için yapılmakta olan işler çi- zilen proğram dahilinde yürümek- tedir. Bu inşaat mevsiminde ko- misyonca yaptırılması kararlaşan işler şunlardır: Elmadağ boru ferşiyatı, Cebeci- İ | debirkısım noksan boru ferşiyar tı, kale içi su tesisatı boruların dö şenmesi, ikinci büyük havuzun ya- pılması ile Mamak'taki boru döşen mesidir. Bu işlerin hepsi ihale edilmiş ve yapılmaya başlanmıştır. e Halen mevcut olan ve kullanılan havuz AN RA, 5.(Milliyet) — Ma gaza vitrinlerinde dükkânda Kal. resan olmak lâzımgeliyor. Enteresan olabilmek için de yalnız bir metam meşhur © olması, gözel © manzaralı bulunması, nihai derecede konfortabi iyor. Behemehal ar- Bu itibarla Ankaramız her cihetten bahtiyardır denebilir. Çünkü yepyeni dir ve esbabristirahatı havidir, güzel manzaraları ve bilhassa fevkalâde gu rapları vardır, bal, armut, tiftik gibi meşhur malları mevcuttur. Bütün bun lara ilâveten arkasmda bıraktığı eski uzun tarihinin şaheser & vesikalarını havi Daha daha, bunlara ilâveten bütün beşeriyetin taklide yeltendiği bir yeni tarihi vardır. mediği için kendini dal remiyen kale uzun bir tarihin malı ve kabuğudur. Ankara kalesinin inşa zamanını ta- yin etmek müşküldür. Tahmine na- zaran Orta zaman başlangıcına kadar dayanan tarihinin daha çok evvelden Ankaranın tarihi salesi. . lerin eli kale duvarlarında iş- Mütemadi tahripler, tamirler, ta- diller gören ve sırtından bir çok mil- letleri ve uzun tarihleri geçiren Anka- ra kalesinin hep bu cefaları çekme- lerine sebep Ankara mevkiinin merke ziliği, Anadolu içlerine uzayan ip gi- bi yolların düğüm noktası olmasıdır. Ankara kalesinin tarihi çok uzun ve karışıktır. O kadar ki hal bir kitaptan değil, müteaddit ki- taplardan okumakla öğrenebilmek ka bildir. Karışık bir tarih şüphesiz ki entere- şehrin az çok ihtiyat suyunu temin | etmektedir. Yapılmakta olan ikin- ci büyük havuzla bu ihtiyat mikda rı genişlemiş olacaktır. Kale içi su borularının döşenmesi de bu | mıntakanın su ihtiyacını temin e- decek ve büyük bir noksanı tamam lamış olacaktır. Elma dağı suyu- nun Çankayaya akıtılması için dö- şenen borularla da o civarında su ihtiyacı daha geniş olarak temin edildiği gibi büyük ve esaslı bir iş ce yapılmış olacaktır. Mamak bo- ru ferşiyatı istisna edilecek olür- sa bunların hepsi yapılmaktadır. | Yolnız Mamak boru — ferşiyatı işi ağustosun sekizinde ihale edilecek ve bütün bunlar kânun bidayetin- de bitmiş olacaktır. Bu suretle iç- me suyu komisyonunun çizmiş ol. İ duğu proğramın ilk kısmı tamam- lanmış olacaktır. Bundan sonraki faaliyet mevcut su mikdarını ço- ğaltmak için yapılmakta olan a- raştırmalara devam ve yeniden su araştırmak işleri olacaktır. Aldığımız malümata göre; ha- len şehre gelmekte olan su mikda- mış küçük numara ayakkabılârim Gittikçe güzelleşen i Bir cadde ve v a) zaman zaman ucuz fiyatlarla satıl. dığı Ankarada daima görülür, Fa kat bugünlerde ucuz ayakkabı sat- mak ticareti seyyar satıcılara düştü. İki liradan başlıyarak dört lira- ya kadar ayakkabı satan bu seyyar esnafın bazan hazır ve ucuz elbisg satmaları da daima görülen haller dendir. — başlıyan bir tarihle de behemehal alâ- kası vardır. En ziyade Arap istilâları esnasında tahribe uğrayan kale gene bu istilâ lardan kurtuluşlar akabinde £ tamir görmüş, zaman zaman ve © ayrı ayrr sandır. Onun için Ankarada mevcut bir çok tarihi eserler gibi kalesi de bir çok seyyahları buraya çekebilmek için başlı başıma mühim bir dur. mevzu- S.R. Yerli Mallar Sergisinde PERTEV KÖŞESİ... Bütün İstanbul, 1 ağustostanberi, bu köşenin etrafında dolaşıyor. PERTEV KÖŞESİNİ siz de ziyaret ediniz. gapgıy(6113) gey “Nafıa Vekâletinden: Samsun - Sıvas hattı üzerin de kalın civarında kâin taş oca- ğından (5,000) metre mik'ap balâstın ihracı kapalı zarf usu- Jile münakasaya konulmuştur. Münakasa 22-8-933 tarihine müsadif salı günü saat 15 de Ankara'da Nafıa Vekâleti Müs- teşarlık makamma icra edilecektir. Münakasaya iştirak edecek- lerin teklif mektupları, (287,5) liralık teminatı muvakkateleri ve cari seneye ait Ticaret Odası vesikalarile birlikte ayni gün ve saatte münakasa komisyonunda bulunmaları lâzımdır. Talipler mü şartnamelerini Ankara'da Nafia Vekâ İleti Levazım Mü ünden, İstanbul'da Haydarpaşada Li- inden bir lira mukabilinde tedarik edebi- (3723) Tarsus Ziraat Bankasından: Cinsi (o Vergi Kıymeti 933 senesi için Muhammen verilmesi lâzım kıymeti gelen vergi mik- tarı Lira Kuruş 177 92 Maliyeye 53 72 Belediyeye Emval No. 6 ve 7 On bir oda ve 48500 bir matbahı ve mazayı havi ha- ne ve ittisalin- deki han ve müş- temilât Lira 10000 231 64 Yekün Evsafı yukarda yazılı Tarsusun Caminur mahallesinde vâki gayri mübadillerden mihailbistiden metrük hane ve ittisalinde- ki han ve müştemilâtınm mülkiyeti satılmak üzere 18 temmuz 933 salı gününden itibaren bir ay müddetle kapalı zarf usulile ei yede km leli müzayı ddi lâyıkını bulduğu takdirde ihale edi- lecektir. X ie İşbu emvalin 933 sehesi emlâk vergisile Belediye * rusumu müşteriye aittir. İhale bedeli ihaleyi müteakip peşinen ve nak- ten tesviye edilecektir. Taliplerin Tarsus Ziraat Bankasına mü racaat ederek şartnameyi görmeleri ve müzayedenin hitamı o- lan 20-8-933 tarihine müsadif Pazar günü saat onaltıya kadar (750) liralık teminatı muvakkatelerile birlikte teklifnameleri- Barkamrza tevdi eylemeleri ilân olunur. (3792) rı azalmağa başlamıştır. Mevsimin en kurak zamanına yaklaşılmış ol- ması ve esasen kışın kurak geçme- si suyun eksilmeğe başlamasını çok tabii göstermektedir. i am Tarsus American Coilege Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 3 Teş. Evvelde başlar. Tam devreli Lise olduğu Maarif vekâletince tasdik edilmiştir. Türkçe, İngilizce, Fransızca: San'at, Ziraat, Ticaret Leyli ücret 220 lira, Nebari ücret 40 liradır. Far'a malümat icin Müdürlüğe müracaat. gyiğ (6143) Köy muallimleri kursunda Ziraat Orenstein &. Koppel A.G. Berlin S8. W. Demiryol malzeme fabrikaları Bager — Yol Silindir — Buhar ve . Dizel lokomotifleri cm Madenler için Türkiye vekili o umumisi: AHMET RÜŞTÜ ZADE MEHMET HAYRİ İstanbul Sirkeci. Mitat Paşa Han Tel. 24420 M (6066)4 .. yes yes ves Kartal Malmüdürlüğünden: Mahallesi Mevkii Muhammen Kıymeti Miktarı Zira Hissesi Matlepe (İstasyon sokak 100 100 Tam Türbe 90 180 ” Orta 23 40 » Türbe -76,50 153 765 1112 Tam ” ” 40 1002 152 122 70 152 ” " ” 40 70 ” Miktarları yukarda gösterilen mübadillerden metrük arsa- ların temliken satışları 20 gün müddetle müzayedeye konul- muştur, Taliplerin ihale günü olan 27-8-933 pazar günü saat 15 de Kartal Malmüdürlüğüne müracaatları. (3869) “ Papas » azl Yakacık AydosYolu,, » 80 Kartal o Üsküdar Caddesi:60 100 ” ” ” & ... 1 de Kartal Malmüdürlüğüne müracaatları. .... , (3869) İnhisarlar Urum Müdürlüğünden: Amele için (22) adet (Stubs Chützer) toz ve iki adet ze- hirli gaz maskesi satın almacaktır. Taliplerin 46 7,5 teminatla- |. rmı hâmilen 10-8-933 perşembe günü saat 15 te Galatada alım satım komisyonuna müracaatları. # (360 ANKARA, 5 (Milliyet) — Haki- miyeti Milliye meydanından Hariciye Vekâletine doğru giden cadde Anka- Tanın en güzel caddelerinden biri ol- muştur. .Cümbhuriyet Merkez Bankasınm !k- mal edilen binası bu caddeye yeni bir güzellik ve mana vermiştir. Resmimizde sağda yükselen bu za- rif binayı gene bu cadde üzerinde Em- lâk ve Eytam Bankasmın yeni binası ile sergiler binası takip etmektedir. Bunların da temelleri atılmıştır. Ha- raretle inşaata devam olunmaktadır. pe emele Hararet 34 ANKARA, 5 (Milliyet) — Şeh- rimizde sıcaklar en yüksek hadle- rini bulmağa başladı. Dün sıcak tan fazla şikâyet edildiği halde bu günkü sıcaklar dünü de arattı. İki ” gün evvel gölgede yirmi altı olan hararet, dün otuz bir oldu ve bu- sün de otuz dördü buldu. Vekili kurs müdavimlerile beraber. müdiriyeti ilâmları Kilo 200,000 İstıranca vakıf ormanlarının Büyük eğrek mevkiin- den 250,000 Kaleboyu 100,000 Süpürge alan 200,000 Kasap çeşmesi 100,000 Mertekli 75,000 " ” " Haydut pmarı oo; Danamandıra namı diğer beylik mer'a namile maruf istiranca vakıf ormanlarından balâda mevki ve miktarı ya- zılı kömürlerin bir buçuk sene zarfında kat ve imali artırma ya çıkarılmıştır. İhalesi 9-8-933 çarşamba günü saat 15 te dir. Talip olanların ve izahat almak isteyenlerin İstanbul Ev kaf Müdüriyetinde Varidat İdaresine müracaat eylemeleri. (3418) 5009 ” ” » ” ” ” ” ” ” » ” ” Guraba hastanesine Tüzumu olan iki parti alâtı tıbbiye ay- rı ayrı âleni münakasayâ konmuştur. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere her gün Levazım İda- resine ve ihale günü olan Ağustosun Yirmi Birinci Pazartesi günü saat on beşte İdare Encümenine müracaatları. (3680) 1 — Mahmut Paşa ve Rıza paşa caddelerinin birleştiği dört yol ağzında altında büyük mağ azayı ve fevkinde anjesol katla- rmı müştemil Küçük İzmirli oğ lu hanı namiyle maruf 254 ve 258 cedit No. lu Vakıf akar. 2 — Ankara caddesi üzerin de Milliyet matbaası ittisalinde 96 No. lu tahtında bir dükkân ve fevkinde altı oda vesaire müş temilâtı havi her türlü ticaretg âh olabilecek Vakıf akar, 3 — Sirkeci civarmda Tramvay caddesi üzerinde Köprülü han kapısı hizasında 42 ve 44 No.lu dükkân. 4 — Beyoğlunda Ağahama mında maruf Üçüncü Vakıf ha- nm maa müştemilat altı oda ve banyo ve saire müştemilatı ha vi 9 No. lu dairesi. 5 — Beyoğlunda Kâtip Mustafa Çelebi mahallesinde Telgr af sokağında 2 - 4 No. lu apartımanın dört oda bir mutfak ve saireyi müştemil altıncı dairesi. 6 — Beyoğlunda Hüseyin ağa mahallesinde Zanbak soka- ğında 5 No. lu hane. 7 — Beyoğlunda Kâtip Mustafa Çelebi mahallesinde “ Ab- dullâh sokağında 16 No.lu hane. 8 — Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Çakmak soka ğında 19 No.lu hane. 9 — Yeni Bahçede cadde üzerinde 16 - 38 No.luhan ve kahvehane. ” Balâda muharrer emlâk 935 senesi Mayıs nihayetine kadar kiraya verilmek üzere müzayedeye konmuştur. İhaleleri Ağus- tosun yirmi sekizinci pazartesi günü saat on beşte yapılacak- tır. Talip olanlar Evkaf Müdür iyetinde Akarat kalemine müra caatları. (3872) m m amm amm : Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve ş a TI. 4