9 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

R Ka a m İC RE Şia e bay ep 4 Burada kendilerile mukavele yapıla- YER) Yazan: $.N. a LK KE Her hakkı (Müliyet) öndür. Akabe, Küveyt, Necid hadiseleri “Diplomasız Erkâmharp,, üz Kurt İsmail Paşa, — Eli inin kan- larını yıkayıp, abdest alıp namaza duruyorlar! — Şekavetin önüne geçi- lemiyor? Sultan Hamit'in cülusundan sonra Musul taraflarını ıslaha meşhur mü- şür Kurt İsmail Paşa memur edilmiş- &. Hünkâr müşarünileyhi “diploma. siz erkânıharp” diye tavsif ederdi: Kurt İsmail Paşa merhum, tahsil görmemiş bir âlim ve hekim idi. Fit- tisma kabilinden ender yetiştir- bir asker ve idare adamı olmak- yaçlarmı bu, lışan, tedbirli, basiretli, daktan sakınmaz, işten kaçmaz, önü- ne çıkan ve çıkacak engellerden yıl- ma, demir gibi bir azim ve irade sa- hibi bie yiğitti. Paşa merhumun, Musulda, Dersim- de, Bitlisteki askeri ve mülki harekât ve icraatı dillerde destandır ve bihak- ım her türlü takdir ve sitayişlere lâ- yıktır. Müşarünileyh, Musul ve Süleymani ye civarında, çadırlarda gey yemi yan ve sıkıyr gördükçe, işlerine elver. dikçe İran toprağına kaçıveren, © Da #ıp kavuran “Hemavant,, - şiretini tedip ve tenkil ettiği sırada, mecmuu 1500 kişiyi geçiniyen bu aşiret efradının kadın erkek, hattâ on, on iki yaşmdaki çocuklarında kör- düğü cesaret ve şecaati hakkile tarif için kelime bulamamıştı. Hâkim bir mevzidem üzerleri, açan topçu bataryasının karşi atlarmı sürerek, def ederek, kılıçlari! ca savlet gösterdiklerini, derin ayle lerle hikâye ederdi. Müşarünileybin ençok şaştığı ve hat tâ biraz da içi sızladığı cihet, bu aşi- ret efradının di: ve mem sup oldukları Halidi tarikatine seda- i idi. kanları yıkayıp abdest a- lip namazlarını kılıyorlar, evrat ve erkârlarına devam ediyorlardı. Bir de mümdemede maktül düşen arkadaşlarının cesedini, mümkün de- gil bırakmıyorlardı. Maktüllerin mü- cadele meydanında kalan silâhların: da sonradan topl lidin türbesine gö yorlardı. İçeri Anadoluda Alevili lik meclüpları, mensupları çoğalmış- tı. Bunlar, umumiyetle Sünni Türkleri sevmezler, kendilerine düşman adde- derler, fırsat bulunca da itlâftan, im- hadan geri durmazlardı. Bunlardan başka olarak, Van, Bitli tarafisvmdn hükluycu, dalbudak sa | lan Halvetiler, Nakşiler vesnire meş- | hur Şeyh Abdullah müritleri, umu- | fak oldu. miyetle asker kaçağı, eşkıya yatağı, aği kimseler oluj vetlerinde çaldıklarını Şeyhe takdim ederler, kendileri de “ganaim payı, diye Şeyhten nasiplerini, hisselerini alırlardı. Mükerreren vukubulan ıslah hare- ketleri ve çok masraflar ve kanlı te- dipler, esaslı surette yapılmadığından şekavetin önü alınamamıştı. Ayni se- oralarda ir Kai İsmail Paşanm, © va- kitler, mahallerinde teşkil ettikleri divanıharp ürfi mazbatalarını hasbel- vazife Amedii Dıvanı Hümayunda gördüm okudum, müzeyyel tasdik mazbatalarını tesvit ve tebyiz ettim. Müşarünileyh gönderdiği mazbata- larda Şeyh Abdullahın ve oğlu Abdül. kadirin, sair şekavet pişelerle beraber idamlarını arzetmişti. Sultan Hamit, bunlardan bazı meşhur, azılı eşkıya” larm idamlarını tasdik etti ise de Şey- bin ve oğullarının idamını tasdik ve irade etmedi, nefi ve teb'it ettirmekle iktifa eyledi. Mökemlir İstanbula getirildiler ve sonra Hicazda ikamete memur edil- diler. İstanbulda teşekkül eden Âli Askeri bir komisyonda mezkür ilâm- ları mütalea ve tetkik (eden Müşür İsmail Paşanın dediği kabul buyrul- mazaa oralarda huzur (o ve sükünun takarrür edemi; ini cesurane ar- zeylediseler de Hünkâr, gene şeyhle- re ilişmemeği ve nefi ve iclâ ile ge- ciştirmeği iltizam etti. Aradan bir müddet geçti, Şeyh E- fendi Hicazdan firara kalkıştı. Be- reket versin, Medincimünevvere mu- hafizi Ferik Hacı Osman Ferit Paşa, fırsat vermeyip yakaladı. Maatecssüf Kürt Beylerinden Musa Bey, hayli za- man sonra İstanbuldan firara muvaf- Bunun üzerine Düveli Muazzama se firleri, £ Hünkâr m mahsus kaçırttı! diye Babıâliyi ve sarayı asayiş noktasından ve Ermeni hâdiselerinden de bahse- derek sıkıştırmağa başlamıştı. Küveyt hâdisesinin kahramanı olan Mübarekülsabah Paşa da bu kabil dendir. Ancak Mübarekülsabah, bir tarikat şeyhi değildir, kabile | şeyhi- dir; bilhassa Küveyt taraflarında nü- fuz sahibi idi. Nefsi Küveyt otuz bin kadar nü- fus sakin olup civarda yaşıyin A5LUZ, on kabile efradı dahi, Mübarekülsa- bahın emrine tabidiler. (Bitmedi) Otuziki ecnebi getirilecek Telif ve tercüme heyetinin kadrosu da 25 kişi olarak tesbit edilmiştir Maarif vekili Dr. Reşit Galip Bey rahatsız olduğundan dün de evinden çıkmamıştır. Müsteşar Avni Bey, mal hat komitasınm diğer azaları ve üni versite emini Dr. Neşet Ömer Bey dün Vekil Beyi evinde ziyaret ede- rek muhtelif meseleleri görüşmüşler- dir. Ecnebi profesörler Üniversiteye alınacak ecnebi profe sör adedi kati şekilde 32 olarak tesbit |" edilmiştir. Bunların hepsi ile esas nok talarda anlaşılmıştır. Perşembe günü ve cumartesi şehrimize davet edilen profsörlerden bir kısmı gelecektir . enler, i Ecnebi diller mektebi Ecnebi diller mektebi kadrosuna müdür ve eski Yunanca muallimi Fa- gil Nazmi Beyden başka bir zat da- ha alınmıştır. Bu zat bir müddetten beri şehrimizde bulunan M. Esio Bar- teli yat ve hukuk doktoralarını vermiştir. M. Esio Üniversitede lâtince ve ital yanca okutacaktır. Yabancı diller mektebine daha 8 hoca alınmaktadır. Telif ve tercüme heyeti kadrosu son defa 25 kişi olarak tesbit edilmiş- tir. Buraya mülga darülfünundan a- ita kalan hocalardan ecnebi lisan enler almacaktır. Açıkta kalan ho- caların yekünu 91 i buluyordu. Tercü me heyetine bu adedin çok az bir kız- menm girebileceği anlaşılm Telif ve tercüme heyeti ve enstitöler kadromu bugünlerde ilâm edilecektir. Bir müracaat Dizçi ve eczacı mekteplerinde ye ni kadroda pek az muavin ve asistan vardır. Mektep müdürleri ılahat be- yetine müracaat ederek yeniden mun- vin ve asistan almmasmı istemişlerdir. Esasen diğer fakültelerde de birçok münhal muavinlik ve asistanlık var- likler için yakında müsa- imtihanı açılacaktır. Asistanları her fakülte kendisi intihap edecektir. Maaş veriliyor Üniversitede ağustos maaşları dün- den itibaren verilmeğe başlamıştır. Ma âş ancak Darülfünun kadrosunda mev | “cut olanlara verilmetkedir. Üniversi- ie kadresuna yeniden ve hariçten gi- Tenler maşlarını vazifeye başl ları zaman alacaklardır. Üniversite kadrosuna alınmıyan Darülfünun ho- caları da bir sene maaşlarını alacık- lardır. Ancak başka bir dairede: let bütçesinden maaş alanl, sitedeki haklarını kayar tedirler. Üniversite idare memurları ve müdür leri maaşlarını kâmilen almışlardır. Tercümei haller Üniversiteye yeniden alınanların tercümei hallarini meşre bugün de de vam ediyoruz: Ahmet Ratip Bey Ahmet Ratip Bey. (Riyazi Mihanik- Nancy ve Lille Üniversitelerinde). Ahmet Ratip Bey, 1926 senesinde bakaloreasını birinci olarak verdikten sonra, Nancy Elektromekanik ensti sünün müsabakasını birincilikle kazan mışttır. Bu enstitüyü takip etmekle be raber, aynı zamanda Nancy Üniversi- tesine umumi fizik, umumi riyaziye, lerini takip etmiştir. Bundan sonra, Ahmet Ratip Bey Lille de aerodinamik ve hidrodinamik ile “mücanigue des fluides” dersle, takip etmiştir. İnstitut Elektrotel birincilikle ikmal ederek, mühendis diplomasını almış, ve Nancy Üniver- sitesi muhitinde pek mümtaz bir ta- lebe olarak geçirdiği imtihanların be- sinde birinci, ikisinde ikinci olmuştur. Ahmet Ratip Bey, Lille Üniversite mezunlarından en liyakatlisine veri- len mükâfatı kazanmıştır. Mumaileyh, 931 senesinde Fransa Hava nezareti tarafından Paris, Lille, Marseille, Toulouse, Nice de “Imsti- tut des Fluides” talebeleri arasında tertip edilmiş müsabakaya hocası pro fesör J. Kampâ de Feret'nin teşviki dile girmiş, ve birincili Ahmet Ratip. Bey Lille Fen fakül: tesinöe müderris M, Kampâ'nin ailevi bir sebep dolayısile gaybubeti esma- sında vekâlet etmek ve konferanslar vermek vazifesile memur edilmiştir. 930 da Nancy elektroteknik asistan lığına ayda 800 frank mnaşla tayin &- dilmek gibi müstesna bir teklifle kar- sılaşmıstır. Ahm ip Beyin aldığı diploma lar ve sertifikalar şunlardır: 1 — Elektromekanik Enstitüsü mü MİLLİYET 2 BA 9 AĞUSTOS HARİCİ HABERLER| İtalyan tayyareleri| Almanya Dönüyor Tayyareler İtalyada parlak bir surette karşılanacaklar CLARENVİLLE, 8. A.A. — Balbo kava filosu bura saatile 2,45 te Açore adaları istikametinde uç- muştur. Saint-Jeaii - de - Terre - Neuve, 8.A. A. — Mahalli saat ile 2,15 te Balbo filesu uçmuştur. ROMA,8.A.A, — Ceneral Balbonun idaresi altındaki hava filosunun Atlas okyanosunu aşma- sı ön iki saatlık bir zamana mü- tevakkıf olduğundan filonun saat yirmiden evvel Açores gelmesi beklenmemektedir. Diğer taraftan daha evvelce hâ- ber verildiği vecihle filonun (oOon beş tayyareden mürekkep ilk kıs- mı Junta del gada karşısında de- nize inecektir. Bu tayyareler bu suretle Sheal Harburg'dan Junta del guta'ya kadar 2651 ve Lizbon a kadar 1500 kilometrelik bir yol almış olacaklardır. Ceneral Pellegrini'nin idaresi al. tında bulunan ikinci grup ise har- ta açığında denize konacaktır. Dokuz tayyareden mürekkep 0- lan bu ikinci grup da Shal Har. bourg'dan Hartaya kadar 2500 ve Lizbon'a kadar 1700 kilometre kat etmiş olacaktır. Balbo have filosunun İtalyaya pazar günü geleceği ümit olun- ler. LİSBONNE, 8. A. A. — Balbo- nun tayyarelerinden 15 inin Ponta Delgada'ya, 9 unun Fayal'a ine- cekleri bildiriliyor. Bu sonuncu se bizde İtalvan tayyareleri için şen- İikler hazırlanmaktadır. Yolda NEVYORK, 8. A. A. — Alınan bir tekiz telgraftan anlaşıldığına göre Jeneral Balbonun idaresi al- tındaki hava filosu saat 12,08 de “İngiliz ayarı” Shoal - Harbour” dan 450 mil uzakta bulunuyordu Bu filoyu teşkil eden yirmi dört deniz tayyaresinden dokuzu Hor- ta açığında ve on beşi Ponta del Günde 'ot denize inecektir. bölmenin Moskova sefiri LONDRA, 8. A. A. — İngiltere nin Budıpsıte örte elçisi olan ve bugün Londrada ( bulunan Lord Chilston İngiliz mühendislerinin Moshuvadeki yapılan muhakeme- leri esnasında Londraya dönen M. Edmond Ovey'in yerine Mos kova elçiliğine tayin edilmiştir. Rus - İran ticareti MOSKOVA, 8. A. A. — 1933 şöbeli lklelazma Talela” Diğ ret odası tekmil tacirleri Sovyet heyetlerile ferdi nfuameleden is tinkâfa davet eden bir karar kabul etmişti. Tas Ajansına göre ahiren birçok Tahran tacirleri Sovyet teşekkülle rile tekrar muameleye başlamağı kararlastırmıslardır . İntihabatta 14 kişi öldü NEVYORK, 8 A.A, — Dün Kentuç- ky hükümetinde yapılan intihapta 14 ki- $i ölmüş, 6 kişi yaralanmıştır. talya- Macaristan BUDAPEŞTE, 8. A. A. — Ma- car lcaret nazırı gazetecilere yap tığı beyanatta İtalya ile yapılmak ta olan iktisadi müzakerelerin bü yük bir saroimilik havası içinde de vam ettiğini söylemiştir. Japonlar çekildiler TOKYO, 8. A.A. — Harbiye nazaretinden bildirildiğine göre Çin sedd'nin cenubunda bulunan Japon askerlerinin geri alınması höreketi dün bitmiştir. Güba Reisicümhuru NEVYORK, 8 . A. A. — Resmi tekziblere rağmen Cüba reisicüm- buru M. Mechadonun istifa ede- ceği zannedilmektedir. diploması. riyaziye sertifikası, ik. Bugün Ratip Bey İuzuci mayilerin kmamana mü yu üzerine doktor da İki seneden beri tezini tamamen ha zırlamıştır. Profesörünün, doktorası münasebetle, Ratip Bey hakkında çu Tİ fali pevwve dine dicle es nnelle dans Hassimilation des thöories les plus ölevees.... Ce sujet d'ölite produira, sans doute, des rö- sultats scientifiçues d'une haute va” ler”, adalarına | 1933 Cevap verdi Cevap Fransa ve İngilte- rede nasıl karşılandı? - BERLİN, 8 Al dün sabah harici- ye nezaretinde, dörtler misakına istinat ederek, Fransız hükümetinin Almanya Avusturya hakkındaki propazanda: hâdiselerdeki şekline göre, shedelerin mevcut maddeleri ile ka- telif olmadığı düşüncesinde bulun- duğunu bildirmiştir. Sefire verilen cevapta, dörtler mi bu şekilde hir tatbik yeri olamıyı ra, Almanyanın Miebir yerinde m ileri bozacak mahiyette bir şey dığı ve Almanya'nın, Avusturyı olan münakasalarına ber hani bir ışını kabul edârsiyâceği bildirilmiştir. Öğleden ronva huna benzer hir teşeb- bulunan İnriliz maslâhatrüzarı da ayni şekilde cevapla karşılaşmıştır. Tefsirler , A.A, — Fransa ve İn- gilterenin Ber hükümeti nezdinde yaptığı teşebbüsün Alımın bülümetince | mesmü (olamayacağı yolunda karşılaş- ve mukabele pek müteheyyi bir halde bulunan Alman efkârı umumi” | | | İ | matuf bir hareket mahiyetinde tefsir © dilmektedir. Londra mahfelleri simdilik vukuatım seyrini ve Avusturya - Alman vaziyeti- ni tetkik ve takiple iktifa etmektedir. İntizar VİYANA, 8 A.A. — Avusturya mah- felleri Alman hükümetiin Avusturya aleyhinde giriştiği propnğandadan do- ğnn vak'a ve hâdiseler karşısmda intizar vaziyetinde bulunmaktadır. Kala ee bulunmadı ROMA. 8 A.A. — Bi- takım Alman tayyarelerinin Avusturya toprakları üz- tünden uçup gitmiş olmaları meselesi hakkında İtalyanın Bevlin hükümeti nez- dinde bir müdahalede bulunduğuna dair olan haherin adı yoktur. Renter ajansına göre LONDRA, 8 ALA, — Reuter Ajansı. man aldığı ve neşrettiği malümattan şim- di anlaşıldığına İtalya hükümeti Alman - Avusturya gerginliği hakk:1- geçen hafta Alman hükümeti nezdinde dosta bir teşebbüste bulunmuştur. —— ————— “Dünya hazır Değildi,, İktisadi konferans niçin muvaffak olmadı? NEVYORK, 8 AN dönüşünde vali Cox demistir ki İktısa- di konferans vaktinden evvel toplanmış- tı. Konferans siletenli mahiyotte dahili | ölütla karşılaştıkları için konferans için hazırlanmamıs olan» orta Avrupa devletleri tarafından hemen hemen bom- ba konulmuş denilebilir. Hiç kimse bir inkisaf bekleyemezdi. Bi-! naenaleyh kimse bundan suclu tutulan maz dünya hez değildi, Galip geldik Buğday fiatları hakkında yeni talimatname çıktı Buğday alım yerleri tespit edildi. Ana- doludan 1660000 okka buğday alındı ANKARA, 8 (Telefonla) — Buğday fiyatının istikrarı için buğ- day satın alınması hakkındaki ka nunun tatbik suretini göstermek için mevcut kararnameye zeylen Heyet ı vekilede bir talimatname kabul €- dilmiştir. Bu talimatnameye göre buğday alım yerleri Ankara, Polat- şehir, Kütahya, Afyon Kar ahrur, Akşehir, Konya, Ereğli, Çe- rikle, Yerköy, Sivas, Balıkesir, De nizli, Dinar, Tekirdağı, Uzunköprü, Adana, Zile, Hacı şefaatli ve Şark ışladu Bu yerlerde Ziraat bankası wiüstahsilin kendisine satılığa arze deceğ« buğdaylardan yüzde birden ! fazla çavdar ve yüzde birden fazla ecnebi maddeli olmayıp libresi 61 dun yukarı bulunanları okkası 5,5 kuruştan, yüzde üçten fazla ecnebi mad “eli ve yüzde üçten fazla çav darlı olmayanları da okkası beş ku- yaştan satın alacaktır. Satın alma şartları ve kayıt şartları İstanbul borsasının umumi üm ve team ülleri esasları nazarı itibara alına- rak komisyonca tesbit olunur. Buğ day alım ve satımına dair 2303 nu- maralı kanunla ve İcra vekilleri he yeti kararile teşekkül etmiş bulunan silo komisyonu bakacaktır. Komis yon Ziraat vekâletine bağlıdır. Bu kararnamede yazılı alım ve satım mahallerinin tebdili veya yeniden yerler ihdası halinde Heyeti vekileden karar almak, — alım ve satımın başlangıç ve sonunu, satım mevsimlerin;, fiyat ve mikdarı tayin etmek her mübayaa yerinde azami mikd arı tesbit eylemek bu silo komisyo- nunun başlıca vazifeleridir. Buğdaylar doğradan doğruya müstahsil. ler elinden alınacak, bankanın de posuna teslim edilir edilmez esmanı in ve nakden tediye edilecektir. Ziraat Bankası her sene yeni mü- an evvel geçen seneye ait buğdayı vaziyetini ve mü- bayandan mütevellit kâr veya zararı gösterir bir hülâsai hesabiye tan zim edecektir. Bir milyon 660 bin okka buğday ANKARA, 8 (Telefonla) - Adanada bir aydan beri okkası 4 ve 4 buçuk kuruştan 1660000 okkabuğday satın alınmıştır. Buğday yalının istikrarı için mübayaat yapılması tesbit edilen diğer mahaller Hi- de henüz yeni buğday mahsulü eld e edilmemiştir. Maliye Vekili Viyanaya gidiyor ANKARA, 8. (Telefonla) — Tedavi için bugünlerde- Viyanaya gitmek üzre bir buçuk ay mezuniyet alan Moliye Vekili Abdülhalik Beye Sıhhst Vekili Refik B. Vekâlet edecektir. Atinada alâka gösterilen projemiz ATINA,8. (Milliyet) — Maarif Vekili Reşit Galip B.in Mik tensil akademisi vücude getirmek hususundaki projesi Atinada fevka- lâde alika ve takdir uyandırmıştır. Bu proje hakkında tetkikatta bu- lanmek üzre Avrupaya gitmiş olan Münür Hayri B. yarınki çarşamba gunü Komonya vapuru ile İstanbul dadır. İrtişa maznunlarının evrakı.. ANKARA, 8 (Telefonla) — Barat ve irtişa maznunlarına müd- İnehereden | dölümumiliğin iddianamesi tebliğ edilmek üzeredir. Maznunlar iddia- nameyi tebellüğ ettikten üç gün so nra müdafaanamelerini müstantikli- ğe göndereceklerdir. Müstantiklik tetkikatlan sonra kararını verecek- tir, Tetkikatın ikmali bir aydan evvel mümkün görülmemektedir. i Demiryolu mütehassısının tetkikatı ANKARA, 8 (Telefonla) — Demiryolu mütehassısının tetkikatı hitam bulmuştur. Mumaileyhle ber aber tetkikatta bulunan Demiryo'lur işletme umum müdürü Rifat Bey yarın İstanbuldan avdet edecek ve mütehassıs ta cuma günü Ankardya gelecektir. Mütehassısın müddeti bir ay sonra bitecektir. Bır müddet zarfında raporlarını hazırlıyacaktır. Gorki şehrindeki maçı 2-0 kazandık GORKİ, $ (Milliyet) — Gorki si da futbolcularımızla Gorki takımı sında 7 bin seyircinin huzurunda yapı- lan maç çok heyecanlı olmuştur. Maça saat on dokuz buçukta mutat merasimle başlandı. İlk devre her iki ta- kımın çok uğraşmalarına rağmen sıf sıfıra neticelendi. İkinci devre çok heyecanlı olmuş #por- calarımızın teknik oyunları çok beğenil- miştir. Mac sıfıra karşı iki sayı ile gali biyetimizle neticelenmiştir. Peştedeki izcilerimiz > BUDAPEŞTE, 7 — Bu sene Si izcilerinin Macaristanda Göldöllö o şeh- rinde toplandıkları malümdur. Bizim de iştirak ettiğimiz bu toplantı icin 34 mem- leketin 205,000 izcisi ei ve mayorlar, İzcilerin içtima kadar devam edecektir. e gün kire kadar kamplarda çalışılmaktadır. Koş- saflar için dört lisanda vazete çıkarıl- maktadır, Bu civarda arazi izcilerin ne neti denecek kadar sulu, dereli, ormanlı, dağlı ve taşlıdır. Motörsüz tayyare vur ları da yapılmaktadır. Türk izcileri tizamları ile çok nazarı dikkatı ealbet. mektedirler. Eskişahirdeki maç Eskişehirde Galatasaraylılarla Tay yare takımı arasında yapılan maçın neticesini dün bildirmiştik. Galatasa- > klübünden verilen malümata gö- re Eskişehirde mağlüp olan takım bi- rinei takım değildir. B takımıdır. Yal- nız birinci takımın üç oyuncusu ile takviye edilmiştir. Yeni dört tayyaremiz İZMİR. 8. A. A. — Türk tayyn re eemiyelinin meşkür ve hayırlı hizmetlerinden olarak 30 ağustos zafer ve tayyare bayramında yeni alınan tayyarelerimizden İzmir'e ait olan 4 tayyarenin isim konma merasimi yapılacaktır. Bu tayyarelerin adları şunlar- dır: İzmir Bumoya, - İzmir Karşı. | yake, İzmir tüccar ve esnafları, | İzmir recberleri Gandhi'nin karısıda mahküm oldu AHMEDABAD,8. A. A. — Madam Gandhi altı ay adi hapse mah küm olmuştur. Maarif sergisi açılıyor ANKARA, 8. (A.A.) — Cüm hariyet bayramında Maarif Vekâle. ti tarafından Gazi enstitüsünde bir maarif sergisi açılacaktır. Almanlar Üniversitemize 15 bin fenni eser hediye ettiler BERLİN, 8. A. A. — Alman hükümeti, Prusya kütüphanesi, Al man üniversiteleri kütüphaneleriyle kitapçılarının Türkiye üniversitc Futbolcularımız çok alkışlanmışlardır. | sine hediye ettikleri on beş bin kad ar fenni eseri ihtiva eden bir kollek- siyon Alman ilim birl liği tarafında n Tükiye maslahatgüzari Kema! Aziz Beye bugün merasimle verilm iştir. . MEY MN UR GN e CE Varnada toplanan avcılar Size yiğit kalbimizi hediye getirdik Kongre açıldı. Heyetimize gösterilen teveccüh müheyyiç sahnelere yol açtı VARNA 8 (Milliyet) — Saat ilel büyük avcılar tahsis edilen tiyatro binası mcahınç dolmuştu. Murşlar söylenip ayakta din- lendikten sonra, Ziraat Nazırı M. Mora- viyef kongreyi açtı, Hepimizi ayrı ayrı selimladı. Reis ceneral Katcarof'un nutlkunda a- eylem vay vnişimrm m çınlattı. Beynelmilel dili emet Alix eli milin ii la RE Türk dostudur ve Gazi Hz. ni Sofyada staşa- militer bulundukları zamandan tanımal- işi 0 mara ir mak öyle di. Bir vazo hediye verdi. Yugoslavya reisi serpcn yazılı bir plâk, Romen zira- at müsteşarı, fransızca yazılı bir gümüş kâse verdi. Hepsi alkışlandı. Bu hediye ler karşısında bir sürprize düşürülmek istendik, fakat düşmedik. Aka Gündüz kürsüye cıktı, müstesna olarak kürsüye İ gkarken alkışlandı. Zaten Bulgar avar larının hepsi türkçe biliyorlardı. Akanın onda | her sözü şiddetli alkışlarla karşılanıyor. du. Aka mutkuna: «Bulvar &v- aları Rasgele.» diye başladı ve öyle bi- trdi. Sefirimizin adı geçerken pll. öğilekeren ortalığı çınlattı. Aka dedi bu hediye yerine dost ii ie kalbinizi gelirdik» dediği za- han manzara görülecek şeydi. Marşımız üç defa tekrarlandı. İhtiyar ceneral heye canla Akayı öptü. Kongreden Merkez heyeti aza- smdan avukat ie'in, ziraat mazıre nın reisliği altımda reisler bir konferans aktettiler. Aka Gündüz B. tezlerimizi i- zah etti, Comte Adix mükerrer defalar esaslar gele parkını ziyaret ettik. Ge- Br li da bir gece ziyafeti vere- cektir.