11 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

11 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

teslim çuvalda Kristal Toz tenzilâttan istifade ederler. İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Türk Anonim Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta Şekerin Kilosu 36,75 Şaka Küp Şekerin Kilosu 39,50 İırışlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 Telgraf adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. Leipzig 1933 Son Bahar Panayırı 71 Ağustostan itibaren Her nevi tafsilât M M Leipziger Messamt Leipzig M veya fahri mümessili: Mühendis H. ZECKSr.. tarafından verilir. Galata, Ahen ve Munih han Tel: 40163 Posta kutusu 76. (5822) 5063 Türkiye Ziraat Bankasından: Bankamızın muhtelif servislerinde istihdam edilmek ü zere yüzer lira maaşla altısı (Galatasaray Ticaret kısmı ve orta ticaret mektebi memurla rından ve ikisi orta ziraat mek tebi mezunlarından : olmak ü zere bilmusabaka sekiz memur alınacaktır . Musabaka imtihanı Ankara ve İstanbulda 29 A- Zustos 1933 tarihine müsadif (o salı günü saat dokuzda yapı lacaktır. İmtihan programı ve sair şartları havi izahname Ankara, ve İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu izahna mede yazılı vesikaları bir mek tupla beraber Ankara Ziraat Bankası Memurin Müdürlüğü ne veya İstanbul Ziraat Bankası Müdürlüğüne nihayet 23 A ğustos 933 akşamına kadar göndermek veya (o bizzat vermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar, (3920) 5261 Nafıa Vekâletinden: Samsun - Sivas | hattı üzerinde Kunduz civarında taş ocağından (5000) metre (O mik'ap balâstın ihracı kapalı zarf usulile münakasaya konu İmuştur. Münakasa o 19-8-933 tari hine müsadif o cumartesi günü saat J5 te Ankara'da Nafia © Vekâleti Müsteşarlık makamın da icra edilecektir. Münakasaya iştirâk edec eklerin (teklif mektupları, (312,5) liralık teminatı muv akkateleri ve cari seneye ait Ti | caret Odası vesikalarile birlik te aynı gün ve saatte münakasa | kemisyonunda — bulunmaları lâzımdır. Talipler Münakasa şartnamelerini o Ankara'da (Nafia Vekâleti levazım Müdü Hüğünden, İstanbul'da Hay darpaşada Liman İşleri Müdü lüğünden bir lira mukabilinde tedarik edebilirler. (3722) 5161 Evkat müdiriyeti vümarı | Mahalle ve (oC. ve Sokağı No.sı Cinsi Müddeti Mevki İcarı B.Oğlunda H. Caddeikebir 197 Apartunan 934 Mayıs Ağa Z.ci katında nihayeti- bar ne kadar Tophanede Ek Boğazkesen 130 Hane “Eski > mekçi başı Evkaf dairesi” B. Oğlunda H. Yenişehir 5 Hane > Ağa Bahçekapıda 4 ;Birimeğkatia “ ç 22.Oda N cü Vakıf Han Çenberlitağ A-Cami Avlusun o 23 ,, m3 Bk Alipaşa B. Oğlunda H. Yenişehir 58 Dükkân ve üs- Ağa tünde od: Nuruosmaniye Çarşıkapısına 24 Dükkân X muttasıl Üsküdar Gerede Yenicami avlu- 92 Yağmağazası o ,, sunda Y: Kulede Tiyaz Müzkedimi Sd OLE va çelebi mi avlusunda Bayazıt Cari Tünbö kapım Mn me diş tarafımda maklılla çevri- Wi mahal Gülü Köstciler 126 Dükkân ma- 936 ,, halli Balâda muharrer Emlâk hizalarında gösterilen müddet lerde kirayâ verilmek üzere müzayedeye konmuştur. İhalele- ri Ağustosun Yirmi birinci pazartesi günü saat on beşte yapı lacaktır. Talip olanlar Evkaf Müdüriyetinde Akarat Kalemi- ns müracaatları. (3672) 5037 MM ak la imi İd a ikl Alemdağı Vakıf ormanlarının o Çingentarla mevkiinde 933 senesine mürettep 4 No. İı maktar aslisinden bir | sene zarfında kat ve imal edilmek üzere 200 metre mik'ap (gayri mamul kayın kerestesi arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 21- 8-933 pazartesi günü saat 15 tedir. Talip olanların İstan bul Evkaf Müdüriyetinde Akarat idaresine müracaat eyle meleri. (3671) köin | SERE amman mma aa ER MERAK. Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Kommerçiyale İtalyana Sermayesi 700,000,000 (İhtiyat akçesi: 580,000,099 Liret) Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, frank, İngiliz lirası veya doları frank olarak satilan bu çekler sayesinde aereye gitseniz paramzı kemali emniyetle taşır ve ber ırman izlerseniz dünyanın ber terdfnda, 'şelirde” otellerde vapurlarda, trenlerde ku çekleri en küçük tediyat için nakit ma- kamında kolaylıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çekleri hakiki sahibinden başka kimsenin kullanamayacağı bir şekilde tertip ve hiss erli'mistir. 4910 o Türkiye Ziraat - Bankasından: 5 Mektep veya muadil derecede (tahsil görenler meyanmdan bilmusabaka lüzumu kadar Daktilograf alınacaktır. İmti- handa muvaffak olanlara derecelerine göre ayda (50) lira- dan (80) liraya kadar ücret verilecektir. Talip olanlar şerai ; akşamma kadar İstanbul Ziraat Bankası müdürlüğüne veya İ Ankarada İdarei Merkeziye Memurin Müdürlüğüne Omüra- coat etmelidirler. ( 3919) Liseler Alım Satım Komisyonundan: i Komisyonumuza merbut Gazi Osman Paşa ve İstanbul Kız Ortamekteplerinde yapı lacak tamirat ile muhtelif mek teplere lüzumu ölan ders sırası ve muallim kürsüsü 23-8-933 törihitö iüsüdif “çaşkmba XüDüs4ME16'd4: ink İöliipiek üzere kapalı zarf usulile mevkii o münakasaya konulmuştur. Taliplerin keşif ve şartnamelerini görmek üzere İstanbul li sesindeki kaleme ve münakasaya istirâk edeceklerin de ihale | günü teminatı muvakkate makbuzlarile komisyonumuza mü racaatları. (3780) 5112 Ortaköy Feriye Saraylarında Kabataş Lisesi Müdürlüğünden: Yeniden talebe kaydile eski talebe kayıtlarının tecdidi muamelesi 20 Ağustostan 1 Eylüle kadar devam edecektir. Ikmal imtihanları Eylülün birinden onuna kadardır. Tedri- sata İl Eylülde başlanacaktır. Eski talebe yeni kayt be- yannamelerini almak ve yeni adreslerini (o yazdırmak üzere mektebe velilerile birlikte geleceklerdir. Bu muameleyi ikmal etmiyenlerin devamma müsaade edilmiyecektir . Leyli üc ret üç taksitte 225 liradır. Memur Cocuklarıma yüzde on ten zilât yapılır. Eskileyli talebenin yerlerini muhafaza için bi- rinci taksitlerini şimdiden göndermeleri İâzımdır. zi 4916 Zal ARKANIZA DRAM TU A Tarsus American College Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 3 Teş. Evvelde başlar. Tam devreli Lise olduğu Maarif vekâletince tasdik edilmiştir. I Türkçe, İngilizce, Fransızca: San'at, Ziraat, Ticaret Leyli ücret 220 lira, Nehari ücret 40 liradır. Fazla malümat için Müdürlüğe müracant. SN (6143) <p) 5227 İSTANBUL'un MONTE KARLOSU: Küçük Çamlıca'da Güzel Orman Çiftliği yalarz İstanbul'un değil, bütün dünyanm en güzel ve en temiz manzara ve havasını sinesinde taşır. Yazirk mübeyyen kristal salonları, nadide Çam ormanlarile neşe ve sıhhat kaynağıdır. Cemiyetlerin müsamere, tenezzüh, nişan, ve evlenme merasimini Ghven seraitiş kabul eder. Kadıköy iskelesinden Çuma ve Pazar günleri munta- zam otobiis seferleri yedi dakikada çiftliğe gider. (6244) 5335. Türkiye Ziraat Bankasından: Ankara'da Umum Müdürlük servislerinde istihdam edilmek üzere altı şef namzetliği ıçin 26 ağustos 1933 cumar tesi günü sabahr saat dokuzda Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarmda bir musabaka imtihanı açılacaktır. İmtihan neticesinde muvaffakiyet ihraz e/enlere O gösterecekleri ehli yet ve liyakatleri derecelerine © göre yüz kırk li raya kadar maaş verilecektir. Musabakaya iştirak edecekle rin Mülkiye veya Yüksek İktisat ve Ticaret Mekteplerin den veyahut Hukuk Fakültesinden ve bu mekteplerin ecne bi memleketlerindeki muadillerinden mezun olmaalrı lâzım dır. ği İmtihan programını ve sair sartları havi izahnamelerı An | kara, İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebi lir. Talipler bu izahnamelerde yazılı vesikaları bir mektupla beraber Ankara'da Ziraat Bankası Memurin Müdürlüğüne veya İstanbul Ziraat Bankası Müdürlüğüne nihayet 20 A- | Zustos 1933 akşamına kadar göndermek veya bizzat vermek İ suretile müracaat etmiş bulunmalıdır. (3921) İ 5262 ,Ankara Yenişehirde inşa olunacak İktısat Vekâleti binası inşaatı münakasa ilânı Maliye Vekâleti Milli Emlâk Müdürlüğünden: Ankara'da Yenişehir'de yapılacak İktisat ve Ziraat Ve Ankara Bankamız merkezinde Çalışmak üzere Orta | kâletleri binası inşaatı kapalı zarfla münakasaya konul muştur. İhalesi 26 Ağustos 933 cumartesi günü yapılacaktır. Binanm umumi, Fenni şartnameleri, Proje ve sair evrakı Ma liye Fen Hey'etindedir. 50 Lira mukabilinde alınabilir. Mü nakasaya girmek isteyenler en az 300,000 liralık mümasil ti ve imtihan gününün anlama k için nihayet 15 Ağustos 1933 | inşaatı muvaffakiyetle yapmış olduğuna dair müteber evrak ve yüzde yedi buçuk kanuni teminat mektubile şartnamelerin alındığma dair nfikbuzu rapt etmek suretile teklif mektupla- 5260 | rını ihale günü saat on beşe kadar Maliye Vekâleti Milli Em lâk İdaresindeki Komisyona makbuz mukabilinde tevdi et- meleri lâzımdır. Tafsilât resimleri ve fazla izahat Maliye Fen Heyetinden almabilir. (3608) S029 Ziraat Vekâletinden: Ankara'da Yüksek Ziraat Enstitüsü pansiyon binası: nım mutfak tesisatı ve eşyası 2 İ gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Bu işe ait şartname, muka- velename, eşya Listesi, plânlar on lira bedel mukabilinde Z:- raat Vekâleti Yüksek Ziraat Enstitüsü Bürosundan alınacak tır. Talipler kendi teklif edecekleri bedelin yüzde 7,5 ğu nisbetine teminat: muvakkat e mektoplar'ie birlikte ihale gü nü olan 15 Ağustos 933 tarihine müsadif salı günü saat 15 te Vekalet İnşaat Ko.a'$yonuna mürac: #tları ilân ounvr (3559) s021 ..... ... .. ys. Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: İdaremiz müstahdemini için 200 ilâ 240 adet Kamsela mübayaa edilecektir. Kumaşı yerli olmak şartiyle yüksek ev safı haiz Kamselayı imâl edebilecek Müessese veya Fabrika Sabiplerinin idaremizde mevcut resin iresinde nümunesi ni ihzar etmek üzere yerli kumaş nümunelerinin 20 Ağustos 933 tarihine kadar Tah'isiye Umum Müdürlüğüne ibr-- et meleri ilân olunur. (3926) z