14 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

14 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

İpar Mühim bir dert Başmuharririmiz Siirt Meb'usu Mahmut Bey bir iki gün evvel baş makalesinde çok mühim bir içtimai davamıza temas etti. Bu gittikçe yenileşen bir dava- dır. Trakyadaki şeker fabrikası © mmtaka halki için bir nimet olmuş- tur, Köylü pancar ekiyor. Fabrika ya satıyor, sonra kendisi de fabri- kada işçilik ediyor. İki taraflı bir kazançla rahat rahat geçiniyor. Vergi memurları bu mıntakada- ki tahsilâtın yüzde doksanı geçti- ğini söyliyorlar. Bu o mıntakadaki halkın refahına işarettir. Bu davanın birinci perdesidir. İkinci perde acıklıdır. Köylü ve kasabalı bu fabrika yü- zünden para sahibi olmuştur. Ver- isini veriyor, yazlık, kışlık zahire- sini tamin ediyor. Hayatmm her safhasında varlığın lezzetini tatı- yor. Fakat iş bu kadarla kalmıyor. Bu mıntakada yer yer meyhane- ler açılıyor, içki sarfiyatı müthiş surette artıyor. Kumar oyunları hemen köylere yayılıyor. Halkın parası sıhhatini â kemire eriyip gidiyor. Bu vaziyetin daha evvel . Kara- deniz taraflarında, fındık ve tütün mıntakalarında ayni şekilde cere- yan ettiğini biliyoruz. Fındık zamanı kadınlar mahsulü toplıyor, Kasabaya getiriyor ve er- kekler tabiatin zahmetsizce kazan- dırdığı bu serveti derhal nakte tah- vil ederek kahvehanelerde talih o- yunlarına, meyhanelerde içki ve se- fahat âlemlerine sarfedip tüketi- yor ve hattâ gelecek yılm hesabıma tüccardan borç alıp harcediyorlar, İşte Mahmut Beyfendinin işaret ettiği dert böyle tarihi pek yeni olmıyan sari ve tehlikeli bir içtimai tehlikedir. Buna karşı başmuharririmiz hü- kümet teşkilâtının halkevlerinin gazetelerin, münevverlerin hareke- kurtarmak için tedbir alınmasını istiyor. Yemek, içmek ve eğlenmek alın- teri ve göz nuru ile kazananların ta bii haklarıdır. Fakat bu hak cemi- yetin selâmetini tehlikeye düşüre- cek bir şekil alırsa ona karşı tedbir almak İözrmgelir, Bu itibarla Gire- sen, Rize, Samsun mıntakalarmda olduğu gibi şeker fabrikaları mu- hitlerinde de para kazanan sınıf- ları daima böyle yağlı bünyelere musallât olan tüfeylilerden kurtar- mak icap eder. Çünkü içki ve kumar seviye iti- barile hum cemiyetleri yalnız fert iti bayi mutazarır etmekle kal- maz bu içtimai bünyeyi tehdit eden tehlike halini alır. Bugün çalışan ve kazanan namuslu insanları yas rn hapishanelerde görmemizin ye- gâne sebebi sefahate karşı olan bu temayüldür. Buna karşı propaganda nasihat gibi artık ciddi bir kıymet ifade et- miyen çarelerin faydası olmıyaca- ğına göre böyle yeni inkişaf eden sanayi hayatımızda işçinin kazan- <ından birkısmını tutarak fabrika lar tarafından tesis edilecek itibar ve emniyet sandıklarına yatırmak ve işçiyi bu suretle cebri tasarrufa alıştırmak, ayni yn onu böy. le içki ve kumar gibi aile ve cemi- yet hayatını tebdi eden afetlerden kurtarmak daha makul bir çare o- labilir zannederim. Herhalde mesele mühimdir. İşe pratik noktadan çare bulmak icap eder, Barhan CAHİT Tayyare bayramı hazırlığı bagisi Vapurların kıymeti hafta sonunda belli olacak a De başlamıştır. Bütün heyeti nl, Mi oymetleri Biçil min reisiran bakemliğin; yükle Kay hasta olanlar aç karnma ve yemek arasında Karahisar Maden suyu (5659) 4922 içmelidirler MİLLİYET PAZARTESİ 14 AĞUSTOS 1933 Ekenomi Kömür burada Neden pahalı? Ticaret odası bu hususta bir rapor hazırladı Rus ve Zonguldak kömürlerinin Pi- re limanında İstanbuldan daha ucuz satıldığı hakkında vaki olan müraca- atlar üzerine İktısat vekâletinin em- rile Ticaret odası bu hususta tetkikat yapmış ve bir rapor hazırlamıştır. Bu rapora göre, Rus kömürlerinin Pire limanmda daha ucuz satılması, Rusların fiyatı kırarak piyasaya hâ- kim olmaları maksadını takip etme- lerinden ileri gelmektedir. Ruslar, ba zan bunu İstanbulda da tatbik etmiş lerdir. Bazı zamanlar, Türk tacirleri de, fazla mikdarda Zonguldak kömü- rü alarak İtalyada İstanbuldan daha ucuz fiyatla satmışlardır. Kömürün İstanbul limanında paha- lı olmasına, tahmil ve tahliye masra- fının fazalığı sebep gösterilmektedir. Raporda, Zonguldak havzasmda kö mürün daha ucuza “mal edilmesini teminen iyi ustalar yetiştürilmesine, te sisatın modernize edilmesine, kömür- lerin iyice yıkanmasına, Boğazda kö- mür tacirlerine muayyen bir mıntaka ve bu mntakada tah- masraflarmı azaltacak asri tesisat vücude getirilmesine Kü zum gösterilmektedir. Bu rapor, oda idare heyetinin bu- günkü içtimamda görü, tir. Türk-Fransız ticari itilâfı Yeni Türk - Fransız ticari itilâfı bugünden itibaren meriyet mevkiine girmektedir. Arjantinde kuşyemi Bu sene Arjantinde 9900 akr'da kuşyemi ekilmiştir. Dün gelen buğday Dün Anadoludan şehrimize 27 va- mizde 6500 ton stok vardır. Kömür ihracatı Geçen mart zarfında havzasında 157,427 “ğe kömür istih- sal edilmiştir. A; le 102887 ton kömür ihraç edimeiği ir, - Tiftik Dün Zahire borsasında tiftik 54 « 66 kuruş üzerinden muamele görmüş- tür, Tiftiğin fiyatlarının bu suretle yükselmesi, tiftik keçilerinin köylü tarafından satılmasının önüne geçecek Telefonlarda yüzde on tenzilât Tarife komisyonu, İstanbul telefon ücretlerinin yüzde on tenziline karar wermişti. Dün buna dair tanzim edilen rapor ait olduğu vekâlete gönderilmiş SEM 500 seyyah geldi Conte Grande İtalyan vapurile dün yöbrillibe beşyüz eeyyeh gelmiştir. Seyyahlar camileri ve şehrin * diğer yerlerini gezmişlerdir. Bu yün gideceklerdir. - detizd Vapurcular hakkındaki hakem kararı İktmat Vekâleti Hukuk müşaviri şehrimizde vi tetkik ile meşgul olmaktadır. Vapur- cular, yarın toplanacaklar ve hakem kararmı öğreneceklerdir. p (lş Bankasından alınan cetveldir) 12 AĞUSTOS 1933 Akşam Fiatlari Tahvilât Jstikras dakili 97,80 $ Elektrik — 1933 letileram 96,75 $ Tramvay e Tünel — Ruhtm 1820 Anadolu EA 4760 ON 4670 Mümessil 5120 ESHAN Telefon 1325 2,— zi 1250 2— 135 275 380 Şir. hariye 25 Paris 1206 $ Prağ 154250 Londra 700 İ Viyana 428 Nüyerk 04,10 $ Madrit Eri Milano 9.— | Barin 31,96 Brükml (33635 $ Ze 4225 yo 1240 Posta m Cenevre ZA3BISOŞ Belgrt o 3457725 Serin GIT $ Beren 8025 Amstardam © İ,I7 $ Meskevm © © YOME25 NUKUT (Satış) Kuruş Kuruş m— — M0 Maaritte Yeni kadrolar Ortamektep ve liselerin kadroları hazırlanıyor Bütün-orta mektepler ve liselerin yeni kadrolarının ihzarına başlanmış- tar. Kadrolarla orta tedrisat umumi müdürü Fuat Bey meşgul olmaktadır. Yeni kadrolar, on güne kadar bütün mekteplere tebliğ edilecektir. Yeni kadroda bir çok değişiklikler yapıldı ği söylenmektedir. Vaziyet 1 Eylülde kat'i sirette an- laşılacaktır. Sanayi mektebine alınacak leyli talebe Istanbul sanayi mektebine de bir mikdar leyli talebe almacaktır: Sana- yi mektebine girmek istiyen talebeler 17 ağustosa kadar müracaat etmiş 0- lacaklardır. Sanayi mektebinin müsa baka imtihanı 20, ağustosta açılacak- tır. İmtihan komisyonuna Maarif mü dürü riyaset edecektir. İstanbul Sana yi mektebine almacak talebelerin, İstanbul, Kocaeli, Zonguldak, Sam- sun, Ordu vilâyetleri halkından olma- karı lâzımdır. Talebe Birliğinin Anadolu seyahati Milli Türk Talebe birliğinin Anado luda büyük bir tetkik seyahati tertip ettiği yazılmıştı. Seyahate, yüksek mektepler talebesinden elli kişi iştirak edecektir. Seyahat kafilesi, antrepolo ji profesör muavini Şevket Aziz Be- yin riyasetinde Gaziantep, Malatya; Maraş havalisinde tetkikatta buluna- caktır. Seyahat 20 gün devam edecek tir. Gençler, 30 Ağustosta Afyonda ya pılacak zafer bayramı merasimine iş tirak ve avdette Çanakkaleye uğ rak şehitlikleri ziyaret" edeceklerdir. Gençlik kafilesi, önümüzdeki hafta i- çinde trenle şehrimizden hareket €- *decektir, ee meme şe 3 mavnadan fazlası yasak Limanları darlalan Kareketler ka »unen memnu olduğu halde, bazı ro- mörkörlerin arkalarma alabildiğine mavuna takarak liman dahilinde 3€y- i işkâl ettikleri görülmektedir. bu halin ü Arkala- rna üç mavunadan fazla taktıkları görülecek romörkörlerin sahipleri ce- zalandırılacaklardır. Mahkemelerde | Vilâyette Mali teşkilât Dün de heyet hazırlıklarla meşgul oldu Yeni mali teşkilât işi ile meşgul ko misyon dün de mesaisine devam etmiş tir. Yeni teşkilâtta mürakipliklere çok «ehemmiyet verilmektedir. Baş müra- kipliğe merkezden yüksek dereceli bir zatın getirileceği de tahmin edil. mektedir. Maaş yoklaması Dul, yetim ve mütekaitlerin üçer aylık maaş y rma devam edil mektedir. Bu sefer yoklama yerlerin. de bazı değişiklikler olmuştur. Düyu nu umumiye binası maarife verildiğin den buradaki yoklama'ır Beyazıt mor kez şubesi ile birleştirilmiştir. Kadastro postası Eylâlden itibaren kadastro tahrir | heyetlerinin isimleri kadastro postası ismini alacaktır. Kadastro postaları altıya ayrılmıştır. Tavuk kolerası ile mücadele Son zamanlarda tavuklar arasın- da kolera ve-veba çıkmış, iki hasta- lık bir çok tavukları? ölümüne sebep olmuştur. Vilâyet baytar teşkilâtının. açtığı mücadele neticesinde hastalık hemen tamamen bitmiş gibidir. Baytar müdürlüğü meccanen aşı tatbik ettiği gibi köylüye sıhhi risaleler dağıtmış kümeslerin temizliği için usuller göste miştir, Küses hayavanatı hastalığına ka- ti nihayet vermek üzere her kaza bay tarının köyleri dolaşarak halkı tenvir etmesi düşünülüyor. mma Evlenecek çiftler rapor alacaklar Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâ- letinden Sıhhat Müdürlüğüne gelen bir tamime göre, bundan sonra evlenecek çiftler çok sıkı bir sıhhi kon- trola tabi tutulacaklardır. Vekâlet, evlenecek olanların kati raporlar dahilinde müsaade alabilecek- lerini bildirmiştir. Zührevi hastalıkların fecaatinden ko runmak ve nesli vikaye etmek gayesiyle yapılan bu tamimden sonra, evlenme ni zamitamesinin sarahati dahilinde hükü- et tabiplerine müracaat etmiyenler şid gene #eeziye edilceklerdir. Ikramiye kazanmak için.. Bir adamın başını yakmak istiyen bahçıvan Emin tevkif edildi Beykozda Kasap Hakkı Efendinin dükkânma emanet ettiği bir paket de rumunda 97 tane çakmak taşı sakla- yan, sonra da ikramiye almak emeli- le Kasap Hakkı Efendiyi “çakmak taşı kaçakçılığı yapıyor” diye ihbar eden bal san Eminin muhakemesi- ne ihtisas mahkemesinde başlanmış- bır. Mahkeme bu cürüm uyduran. e başkasının başını yakmak istiyen ada mı. tevkif elmiştir. eme şahit. celbi için 20 Ağustosa bırakılmıştır. Mahküm edilen hırsızlar 26-7.933 gecesi Tahtakalede Salâ- hattin Efendinin odasma girerek öte- beri çalan Mehmet 2 ay hapse, 8 tem- muz gecesi Kumkapıda balıkçı Haçi- ğin evine girerek ve pa- ra çalan 17 yaşında Mehmet oğlu İs- mail de bir sene iki üddetle emniyeti umumiye nezareti altında bulundurulmaya mah küm olmuşlardır. Eli bıçaklı hırsız Sadullah Efendi isminde bir adamı hırsızlık kasdile yaralamaktan suçlu Nuri oğlu L&if İl ay 20 gün hapse mahküm olmuştur. Pasaportta yanlışlık Henri Efendi isminde bir adamın 18 aylık çocuğunu (yanlışlıkla hizmet- çisi Matmazel Annanın çocuğu gibi göstererek pasaportta ismi olmadığı halde vize vermekten suçlu polis Ce- mal Efendinin muhakemesi dün neti- celenmiştir. Cemal ge bu işte bir kasdi olmadığı, dalgınlıkla bu a saa İş ğu, 18 aylık meme çocuğuna vize ve verilmemesine bir mahzuru in- zibeli ve ge ve anlaşılmış, de ihmal velâkaydi gösterdiği kim 30 lira ağır para ce- zası vermesine karar Ce mal Efendi hüsnü ahlâk sahibi bir za bıta memuru olduğu için bu cezası da tecil edilmiştir. . Iki jandarma mahküm oldu Yakaladığı hüviyeti, meçbul bir ka- çakçıdan müsadere ettiği sigara kâğıt larını şatmaktan suçlu jandarma Meh met ile kaçakçılığı men ve takip vazi- fesini suiistimal etmekten suçlu Hü - seyin ve Mehmedin verdiği sizara kâ gıtlarını üçret mukabilinde satarak kaçakçılık pm suçlu Cemalin muhakemeleri meticelenmiştir. Jandarma Mehmet üç buçuk sene, jandarma Hüseyin bir sene, Cemal de 6 ay hapse mahküm olmuşlardır. Kaçak çakmak taşi 728 tane çakmak taşmı kaçakçılık suretile satmaktan suçlu Leonida ile Besimin muhakemeleri dün bitirilmiş, Leonida 5 ay, Besim altı ay hapse mahküm olmuşlardır. Ayrıca her iki- si beheri 25 kuruş hesabile 172 lira pa ya cezası vereceklerdir. Bir şenaet davası Altmış altı yaşımda olmasına rağ- men 3 yapma Ang isminde bir komşu kızının izale etmekten, 4 yaşmda Bedri isminde bir çocuğa 'da tecavüzden suçlu Berber Petronun mubakemesine dün gizli olarak birin- ci ceza mahkemesinde başlanmıştır. Çocuklar babaları ve anneleri tara» fından mahkemeye getirilmişlerdir. Harcirah nizamnamesine aykırılık Hilâfı hakikat malümat vermek ve sebepsiz yere keşfe ihtiyaç o göstere- yek harcirah nizamnamesine muhalif olarak 100 lira yol ücreti almaktan suçlu sabık Balıkesir tapu müdürü Nafiz Bey hakkındaki muhakeme dün ikmal edilmiştir. Iddia makamı | Nafiz Beye isnat edilen cürüm sabit olduğu için ceza verilmesini istemiş- tir. Muhakeme karar tefhimi için 34 ağustosa bırakılmıştır. Açılan taahhütlü mektup tab Ankara posta vagonunda bir taahi abu açarak içimde- Tayyar Bey dinlenmiştiş. Tayyar Bey cürmü meş- hudün nasi yapıldığını anlatmıştır. Muhakeme Ahmet Beyin şahit sıfatile celbi için başka güne bırakılmıştır. M. Jannone beraet etti Türklüğe hakaret etmekten ve Va- gön-Li hâdisesine sebebiyet yö muhakeme dün neticelenmiştir. Cür - mü sabit olmadığı için M. Jeanncne Belediyede Otomobillerin Süratleri Belediye azami süratleri tekrar tesbit etti iyece vesaiti nakliye için bir sürat İistesi hazırlanmıştır, Bu de, sokakların kalabalığına göre otomo- bil ve kamyonların azami süratleri tes- Otomobil ve kamyon ve otobüsler, dar ve kalabalık len ancak yirmi üzerin gidebileceklerdir. Teni yerlerde azami #ürat 80 kilemet. bu arabaya fazla sürat veren şoförler kında takibatta bulunacaklardır. Damga makineleri kate makinele- rin şamğı senet mukabi- linde verilmesi ve ziy# halinde kendile- —— mea em Cümhuriyet bayramına hazırlık 29 Teşrinievvel Cümburiyet bayra- mı hazrlıklarma devam edilmektedir. Haber aldığımıza göre, Cümhuriyet muhtelif Büyükdere yolu Belediye tarafmdan inşa edilmek- olan Hacıosman bayırı yolu bu haf ta içinde ikmal edilecektir. Bu suret- le Şişli ile Boğaz arasındaki bu mun- tazarı yol seyrüsefere açılmış olacak- öm Poliste Boğulan adam Kurukahveci Haydar Efendi imiş.. Evvelki gün Kadıköy vapurundan düşüp boğulan zatın hüvviyeti tesbit edilmiştir. Bu adam Tahmiste kuru kahve ve çay satan Kafkasyalı Hay- dar efendidir. Haydar Efendi vapura sarhoş hava almak için Bilmiş ve orada müvazenesini kaybe- derek düşmüştür. Haydar Efendinin tcri ve mali vazi- yetinin bozuk olduğu; beş on gün ev- vel de dükkânını kapamış bulunduğu anlaşılmıştır. Vek'unın andece müs bir kazadan ibaret olduğu tahakkuk etmiştir. Üsküdar hırsızları Üsküdarda bir müddetten beri hır sızlık yapan iki azılı hırsızdan mürel kep bir şebeke yakalanmıştır. İbra- him ve Hakkı isimlerinde olan bu hır- sızlar el birliği! ve Bağlarbaşı ri soymuşlardır. Evvelki gece zabıta hırsızların ikisini de cürmü meşhut ba linde yakalamıştır. İbrahim ve Hak- kı adliyeye teslim edilmişler ve Üs- küdar tevkifhanesine konulmuşlardır. Neden öldü? Geçenlerde Balatta bir adam İngi- liz tuzu içmiş ve bir müddet sonra ze- hirlenerek ölmüştü. Bu İngiliz tuzu- nun Balatta Avram isminde bir muse- viden alındığı iddia edilmişti. Avram poliste verdiği ifadede ken- disinin hiç kimseye İngiliztuzu satma- dığını ve hattâ dükkânmda İngiliztu- zu da bulunmadığını söylemiştir. Za- bıta tarafından dükkânda yapılan a raştırmada da hakikaten İngiliztuzu na benzer bir ecza bulunamamıştır. Ayni cadde üzerinde diger iki at- tar dükkânı daha bulunmaktadır. Za- bıta bunları da isticvap altında almış tır. Diger taraftan ölen adamın bir arkadaşı da İngiliztüzunu Aram dü- kkânından beraber aldıklarını iddia etmektedir. Mevkuf bulunan Aram tahliyesini istemiştir. Mısırlı münevverler Kahire Tıp Fakültesi reisi Ali İbra- him Paşa ile beş doktor gazete m ig kre hareket eri Cuma gümü şehrimi- ” Öumartesi günü Belediye tarafından Perapalasta bir ziyafet verilecektir. ——— Gümrüklerde — — beraet etmiştir. M. Jannone dün matbaamıza geldi ve aldığı karar hakkında dedi ki: — Ben zaten Türk mahkemelerinin adaletinden Oemin o bulunuyordum. Türklüğe hakarette bulunmadığım bu kararla da tecelli etti» » Akar mı?..akar.. Maliye işleri, hele vergi mesele- si her babayiğitin anlıyacağı şeyler değildir. Kanun yapılırken kolay- ca anlaşılsın diye gayet selis ve vâ- zh yazılır. Lâkin o sonradan (kır- tasiye) dediğimiz hastalığa tutu- lur.. Ve bir hale gelir ki maliye zanaatının erbabı bile içinden çı- kamaz ve o halile de halka tatbik olunur. Halbuki, vergi en dakik bir me- seledir. Bütün halk rejimleri vergi- nin kolay cibayeti ve adaleti üze- ek titrerler.. Bizde de böyle 7. - Valihi efendim. Bunu hükümetin âli siyaseti diye değil 'sadece bir kalem muamelesi ola- rak tetkik edersek maalesef vergi işlerinin eski anlaşılmaz şeklini muhafaza etmekte olduğunu ve bü tün hüsnüniyetlere ve gayretlere rağmen hâlâ o eski mektebin vazi- yete hâkim olduğunu görürüz. Bizde verdiği vergiyi neden ve- rir, niçin bu miktarda verir, nispe- ti nedir?.. Hükümetin o hakkı ve mükellefin vazifesi nerelerde baş- lar nerelerde biter... Bunu bilen binde, hattâ onbinde bir kişi bula- mayız.. Hattâ maliye memurların. da bile bu işi tam kavramış olan. larma az tesadüf edilir. Halbuki meselâ bina vergisi binanın bir se- nelik iradmın yüzde yirmisi cıka- rıldıktan sonra geri kalan miktarın yüzde 12 sidir. Bu kadar basit bir şey çitlerle yazı olur. Neden? Çün kü eskiden kurulmuş ve hâlâ işle- mekte bulunmuş olan bu makine ancak bu kadar mahsül verir. Bu mülâhazalardan sonra size tuhaf bir vak'a anlatacağım. Bana da birisi nakletti. Buhran vergisi için yapılan bir kanunla 937 de mesken olan bina- ların vergilerine altıda bir, akar 0- lanlara üçte bir bir zam yapıldıy- dr. Mesken ve akar nasıl ayrılaca. ğmi da kanun tayin ediyor. “Sahi- binin bizzat oturduğu binalar mes- kendir, Eğer bir adamın bir kaç e- vi olursa bunlardan yalnız birisi mesken addedilir.,, Bunu maliye mütehassısları na- sıl tefsir ediyorlar biliyor musu- nuz?.. Bakınız anlatayım: z Bir bina eğer boş ise akardır, di. yorlar.. Neden?.. Çünkü içinde sahibi oturmuyor. . Bu muhakeme yi nasıl bulursunuz?. Rivayete nazaran bi müracaat etmiş. . — Efendim! Bizim falan yerde- ki köşkün buhran vergisi nedeni ise te bi — Köşk akar mı?.. (İrat mana- i şubeye — O halde akarların vergisine üçte bir zammolunur.. Eğer için. de siz oturursanız mesken addedi- lir, altıda bir zammolunur. — Beyim! Bizim köşk haraptır. Akar.. Yani damı akar.. içinde oturamıyoruz. — Orasını bilmeyiz. İçinde otur madıkça biz akar sayarız... Bu fıkrada belki biraz o mizah vardır. Fakat ben sonradan tahkik ettim: Sizin bir eviniz var.. Ya- zın oturuyorsunuz, . Kışın da cem tin muhalefeti sebebile (içine bir bekçi koyup kapatıyor ve o başka bir yerde oturuyorsunuz. . Kışın kapalı olan bu evinize akar diyor. lar. Çünkü siz kışın içinde değilsi. niz... Bunun aksi de kışlıklar için câri,.. Ve nihayet içinde oturula- mıyacak derecede harap olan evle- ri de sahibi içinde olmadığı için a kar sayıyorlar. Tabii bu yazımı bir kısım kari- ler lâtife sanırlar. : Bir kısım yük. sek maliye makamları da hilâfıha- kikat addederler.. Fakat ben bili- rim ve bil i arzu edenlere is- pat ederim ki; kanımun (sahibi- nin oturduğu ev) i meskeh addet- mesinden maküs mana çıkarılmış ve sahibinin her ne sebeple otura- madığı ve hiç bir zaman (kiraya vermediği ve veremediği yerler a- kar addedilmiş, fazla vergi alın- mıştır... Ne demeli? Maliye ve vergi işle- ri bu memleketin âli tahsilini ka- nun yolları öğretilen bir mektepte ikmal eden benim gibileri bile an- lamıyacak şekle getirilir, tefsir, te vil edilirse ona bizzat o kanun ne yapsın, rejimin ve erkânının hüs- nüniyeti ne yapsın?.. FELEK