14 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İpe vE ağar “ma Komis i Konyadaki kıt'at ihtiyacı i- çin 435,000 kilo arpa kapalı zarfla münakasaya konmuş- “tur. İhalesi 27 Ağustos 933 pazar günü saat 16 dadır. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün Fındıklıda Ü- çüncü Kol Ordu satm alma komisyonuna ve münakasaya gireceklerin teminat mektup- larile tekliflerinin o muayyen vaktinden evvel Konyada Ko- “Jordu Satın alma Komisyonu- na müracatları, (3225) (3739) 5128 Konyada Kolordu Satın Alma Komisyonundan: Karamandaki kıt'atın ihti- yacı için 158,500 kilo Un ka- palı zarfla münakasaya . kon- muştur. İhalesi' 26 ağustos 933 cumartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün Fındık- hda 3 üncü Kolordu Satım al- ma komisyonuna ve münaka- saya gireceklerin teminat mek tuplarile birlikte tekliflerinin Vakiinden evvel Konyada Kol- ordu Satın alma komisyonuna vermeleri. o(3226) (3738) 5127 ... Kayseri Askeri Satınalma Komisyonundan: Kapalı zarfla 326 ton kok kömürü almataktır. İhalesi 23 “ağustos 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart- nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Kay- seride Askeri Satın Alma Ko- misyonuna müracaatları. (3214) (3689) 4993 7 Va Niğde Askeri Satım Alma Komisyonundan: Niğde de bulunan kıt'alar hayvanatı ihtiyacı için220,000 kilo kuru ot kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur. İhalesi 19 Ağustos 933 cumartesi gü- nü saat 9 dadır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakaşaya girmek i- çin o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Niğde'de Askeri Satınalma Komisyonuna müracaatları. (3213) (3690) 4994 | 6 3 üncü Kolordu ilânları Konyada Kolordu Satın Al-| Adapazarı Askeri Satın Al- ma Komisyonundan: Adapazarında bulunan kıt'- alar ihtiyacı için 19,940 kilo Nohut açık münakasa ile alı- nacaktır. İhalesi 27 ağustos 933 Pazar günü saat 10 dadır. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve münaka- saya girmek için o gün ve vak- tinden evvel teminatlarile Ada pazarmda Askeri Satın Alma Komisyonuna müracaatları. (3219) (3684) 4998 ... Konyada Kol Ordu Satın Alma Komisyonundan: Konyadaki kıt'atın ihtiyacı için 759,600 kilo ot kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 28 ağustos 933 pa- zartesi günü saat 16 dedir. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün Fındıklıda Ü- çüncü Kolordu satın alma ko- misyonuna ve münakasaya gi- receklerin teminat mektupla- rile birlikte tekliflerinin muay- yen vaktinden evvel Konyada Kolordu satım alma komisyo- nuna vermeleri. (3224) (3740) 5129 Konya Askeri Satın Alma Komisyonundan: Konyada bulunan kıt'at ihti- yacı için 281,500 kilo Un ka- palı zarf usulile 26 ağustos 933 cumartesi günü saat 16 da satın alımacaktır. Şartname sini görmek isteyenlerin her gün Fındıklıda Kol Ordu sa- tın alma komisyonuna ve mü- makasaya gireceklerin teminat | mektuplarile birlikte teklifleri nin vaktinden evvel Konyada Kolordu Satın alma komisyo- nuna müracaatları, — (3227) (3737) 5126 ... Balıkesirde Askeri Satm'Al- ma Komisyonundan: Edremitteki Kıt'at ihtiyacı için 300,000 kilo un ve 12,000 kilo sade yağı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha- lesi 2 eylül 933 cumartesi gü- nüsaatlli dedir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak e- deceklerin de ihale günü Ba- lıkesirda Askeri Satm Alma Komisyonuna müracaatları. (3239) (3890) 5202 Selçuk Kız Sanat mektebi müdürlüğünden: Yeni ve eski Talebenin kay'dı: 20-8-933 — 1-9-933 İcmal ve kabul imtihanları : 1-9-933 — 10-9-933 Derslerin 11-9-933 i 9-9-933 den itibaren elbise, çamaşır, şapka ve nakış atölye leri gayet müsait şerait ile sipar iş kabulüne başlıyacaktır. “Istanbul İthalât Gümrüğü Adet Kap 1 Sandık Müdürlüğünden: Marka No. Kilo KE Bilâ92 İpekCizğili yün mensucat Cinsi Eşya Yukarda yazılı Mal 14-8-933 tarihinde Pazartesi günü ar- i ile isteklilere satılacağından saat 15 de İstanbul İthalât r Milliyet'in romanı: 62 Gümrüğü satış mahallinde bulunmaları ilân olunur. (3574) Harp Akademisi ihtiyacı i- çin 2400 kilo Sade yağı 7-9- 933 perşembe günü saat 15 den 15,30 za kadar âleni mü- nakasa ile satın almacaktır. Şartnamesini görmek isteyen- lerin her gün ve münakasaya girişeceklerin belli saatinde te- minatlarile Merkez Kuman- danlığı Satım alma komisyo- nunda hazır bulunmaları. (167 (4047) Harp Akademisi hayvanları- nm ihtiyacı için yirmi bin kilo arpa 21-8-933 pazartesi günü saat İlden 11,30 za kadar pa- zarlıkla satın alınacaktır. Ev- saf ve şeraitini görmek iste- yenlerin her gün ve pazarliği- na gireceklerin teminatlarile belli saatinde Merkez Kuman- danlığı Satın Alma komisyo- nunda hazır bulunmaları. | (168) (4046) Merkez kumandanlığına iner but kıt'at ve müessesat ihtiya- cı için otuz bin kilo Beyaz Pey- saat 15,30 dan 16 ya kadar âleni münakasa ile satın alına- caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna- kasaya gireceklerin belli vak- tinde teminatlarile Merkez ikumandanlığı satın alma ko- misyonunda hazır bulunmala- ri (169) (4045). Merkez Kumandanlığna merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için dokuz bin kilo sa- bun 7-9-933 perşembe günü saat 16 dan 16,30 za kadar â- leni münakasa ile satın alına- caktır, Şartnamesini görmek | isteyenlerin her gün ve müna- kasaya gireceklerin teminatla- rile birlikte belli saatinde Mer- kez Kumandanlığı Satın alma komisyonunda hazır bulunma- ları, Merkez kumandanlığına Sİ but kıt'at ve müessesat ihtiya- cı için üç bin kilo kuru üzüm 7-9-933 perşembe günü saat 16,30 dan 1/ ye kadar âleni münakasa suretile satın alına- caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna- kasaya gireceklerin teminatı evveliyelerile birlikte belli sa: atinde Merkez Kumandanlığı satın alma komisyonunda ha- zır bulunmaları, (165) (4049) Merkez kumandanlığına mer but kıt'at've müessesat ihtiya- &ı için 75000 kilo sade yaği 7-9-933 perşembe günü saat 14 de kapalı zarfla satm alına- caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna- kasaya girişeceklerin belli sa- atinden evvel teklif mektupla- | rını Merkez kumandanlığı sa- tm alma komisyonuna verme- leri, (163) Elli beş kişiyi taşmak üze: re altı gün müddetle tutulacak dört otobüsün her bir adedine bir günlük için 45 lira - teklif edilmiştir. Bu fiattan aşağı o- metlerile meşhur olan Versailles ka- sabasma gitti. 'akat gece, sermihmandar heye 6 murahhasayı yatırdıktan sonra fe- MİLLİYET PAZARTESİ 14 AĞUSTOS 1933 © Beşiktaş Malmüdürl İst. Mr. Kumandanlığı Sa. Kom. ilânları tobüs kiralamak isteyenlerin 15-8-933 salı günü saat on iki- ye kadar Tophanede Merkez Satınalma komisyonuna gel- meleri, (173) (4073) Harbiye mektebi ihtiyacı i- çin beş bin kilo pirinç âleni münakasa ile alınacaktır. İha- lesi 4-9-933 pazartesi günü saat 15 de yapılacaktır. Talip- lerin şartnamesini görmek ü- zere her gün ve münakasa gü- nü belli saatinde taminatlarile Tophanede Merkez Kuman- danlığı Satmalma komisyonu- na gelmeleri. (176) (4070) ... Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için yirmi ton toz şekere verilen fiat pahalı görüldüğün den 17'< 8-933 perşembe gü- nü saat 14,30 dan 15 şe ka dar pazarlıkla (alınacaktır. Şartnamesini görmek isteyen lerin her gün ve pazarlığa gi rişeceklerin belli saatinde Mer kez Kumandanlığı satın alma komisyonunda hazır bulunma ları, (146) (3938) 5311 *.. Merkez Kumandanlığına merbut Kıtaat ve müessesat hayvanatınm ihtiyacı için alı nacak 288 bin kilo kuru ota kapalı zarfında © verilen fiat pahalı görüldüğünden 15 - 8- 933 salı günü saat 11,30 dan 12 ye kadar pazarlıkla satına İıacaktır. Şartnamesini gör mek isteyenlerin her gün pa- zarlığa gireceklerin teminat- İarile belli saatinde (o Merkez Satın Alma Komisyonuna mü racaatlar. (161) (3999) 53 »... Yeşilköy Hava Makinist mektebi için almacak 2500 ki- 70 ile Sığ 4000 kilo K: , (166) (4048) İ tine verilen fint gali görüldü. görüldü- ünden 16-8-933 çarşamba gü nü saat 15 ten 15,30 za kadar pazarlıkla alınacaktır. Talip- lerin şeraitini öğrenmek üzere her gün ve muayyen günde pazarlığa girmek üzere Mer- kez Kumandanlığı Satın alma komisyonuna gelmeleri. (47) — (3939) Harbiye mektebi ihtiyacı i- gin 338400 kilo saman kapalı 5273 i zarfla alınacaktır. İhalesi 4-9- 933 pazartesi günü saat 14 de yapılacaktır. Taliplerin şarina mesini görmek üzere her. gün ve münakasa günü belli saatin | den evvel teklif mektuplarmı Tophanede Merkez Satınalma | Komisyonuna vermeleri. (174) (4072) Cihannüma mahallesinde * Çira- ğan bakkal sokağında 17 No. lu arsaya verilen bedel haddi lâyik görülmediğinden müzayedesi bir hafta müddetle temdit edilmiştir. Taliplerin tarihi ihale olan 17-8- 933 tarihine müsadif perşembe gü» nü saat 14 de kazada müteşekkil satış komisyonuna müracaatları. (4058) yor, derhal ellerini ceplerine sokup para keselerini yetişilmez derinliklere indiriyorlar. . Hah.. İyi hatırıma gel- di. . Çinlileri M. Lemourerier'nin başi- Türkiye Ziraat Bankasından: Ankara Bankamız merkezinde Çalışmak üzere Orta Mektep veya muadil derecede | tahsil görenler meyanından bilmusabaka lüzumu kadar Daktilograf almacaktır. İmti- banda muvaffak olanlara derecelerine göre ayda (50) lira- dan (80) liraya kadar ücret verilecektir. Talip olanlar şerai ti ve imtihan gününün anlamak için nihayet 15 Ağustos 1933 akşamma kadar İstanbul Ziraat Bankası müdürlüğüne veya Ankarada İdarei Merkeziye Memurin Müdürlüğüne (Omüra- <aat etmelidirler. (3919) 5260 Türkiye Ziraat Bankasından: Bankamızın muhtelif ser vislerinde istihdam edilmek ü zere yüzer lira maaşla altısı (Galatasaray Ticaret kısmı ve orta ticaret mektebi memurla rından ve ikisi orta ziraat mek tebi mezunlarından olmak üzere bilmusabaka sekiz memur almacaktır . Musabaka imtihanı Ankara ve İstanbulda 29 A. ğustos 1933 tarihine müsadif (o salı günü saat dokuzda yapı İacaktır. İmtihan programı ve sair şartları havi izahname Ankara, ve İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarmdan tedarik edilebilir. Talipler bu izahna mede yazılı vesikaları bir mek tupla beraber Ankara Ziraat Bankası Memürin Müdürlüğü ne veya İstanbul Ziraat Bankası Müdürlüğüne nihayet 23 A Zustos 933 akşamma kadar göndermek veya (o bizzat vermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar, (3920) 5261 Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastahanesi Baştabipliğinden: Hastahanede Elyevm mevcut binanm üzerine yeniden bir kat inşası ve enin islâhı kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konulmuştur. Münakasa 29-8-933 tari hinde tesadif eden Salı günü saat 14 te Galatada Kara Mus tafa Paşa sokağında İstanbul limanı sahil sıhhiye Merke zindeki komisyonda icra edileceğinden taliplerin münakasa ya ait şartname ile projeyi almak üzere İstanbul sahil sıhhi ye merkezi levazım memurluğu ile Hastahane İdaresine mü racaat eylemeleri. (3929) 5288 Nafıa Vekâletinden: Samsun - Sivas o hattı üzerinde Kunduz civarında kâin taş ocağından (5000) metre mik'ap balâstın ihracı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 19-8-933 tarihine müsadif ocumartesi günü saat 15 te Ankara'da Nafia : Vekâleti Müsteşarlık makamın da icrâ edilecektir. w e Münakasaya iştirâk edeceklerin ( teklif © mektüpları, (312,5) liralık teminatı muvakkateleri ve cari seneye ait Ti caret Odası vesikalarile birlik te aynı gün ve saatte münakasa komisyonunda (bulunmaları lâzımdır. Talipler Münakasa şartnamelerini o Ankara'da Nafia Vekâleti Levazım Müdü nden, “İstanbul'da Hay darpaşada Liman İşleri Müdü den bir ira mukabilindetedarik edebilirler. (3722) Müdafaayı Milliye Vekâleti Hava Müsteşarlığından: İ © Kaysöri Tayyare Fabrikasında istihdam edilmek üzere 28 tesviyeci 5 torna ve frezeci 3 maran, ustasına ihtiyaç vardır. Taliplerden İstanbul ve Eskişehirden olanların Es- kişehir Tayyare Fabrikasma Kayseride olanlarm Kayseri Tayyare Fabrikasrnâ ve Ankarada olanların Askeri fabrika- İar Umum Müdürlüğünde san'atlarının ehli olduklarına dair imtihanları yapılacak ve fabrikalar hey'etin- ce takdir o edilecek ücrete göre (o kabul ve istihdam e- dileceklerdir. Talip olanlar bonservislerini ve mani istihdam bir halleri olmadıklarma dair mahalli Emniyeti Umumiylerin ce vesikalarını ve bir hastalıkla malül olmadıklarına dair Sıh hat raporu ve bir adet fotoğra falrile istidalarını mıntıkasında bulunduğu Fabrikalar Umum Müdrlüğüne ve Müdürlükleri- ne müracaat etmeleri. (3969) 5368 a : Istanbul Vilâyetinden: Beykoz kazası dahilinde bu lunan binaların umumi tahriri- nin icrasma Maliye - Vekâletince karar verilmiş olduğundan keyfiyet'1837 numaralı bina ve rgisi kanununun 41 inci madde- si mucibince ilân olunur (4041) , Bwri veya kamyon altında kalmış bir zavallının, nizamname mucibince ifa- “ lâzımgelen muamelenin dar okutmayı akıl etmedi. Çünkü lüm «, Çinliler öyle Çin işi Japon işi seylerden çok hoşlanırlar. Salonun kapısında M. Lemourerier ikmaline inlizaren hastahane kapında can ” ACI MREREEEZE PATLICAN Yazan: G. de la FOUCHARDİERE Tercüme: Kâmran Şerif Sm kadar da Çinli refakat ediyor ll. yanmdaki zevata döndü: — Hanım, beyler. . buyurunuz! de- di. M. Lemourerier Çinlilerden, dolayı bu davet şeklini intihap etmişti. Cün- kü bu sakalsız, bıyıksız, uzun robalı Bir gün Hotel » Dicu hastahanesi | ve uzun saçlı Çinliler arasında kadın İnlindi erkeler eden bir sahneyi fil- ie m meli iye ki nede 5 yin etmekle r i- e ei çinde kalan M. Lemeurerier nazik ol. mayı tercih etti, Yatağında uzanmış yatan Bouif he- e girişine hayirhah — bir nazarla ta. Bouif Çinlilerin, biçaklarla hokka ma halde sıkılmağı başladı. Sermib- mandarlar daima karihası dar insan- lar olurlar. Resmi ziyaretlerin prog- ramlarma bakılınca keyfiyet derhal meydana çıkar. © ma musallat ederim. Onları hasataha- nelere götürür; tesanüöt, uhuvvet ve adalet hislerimizin mağlübuhayat ve mahrumuservet kimseleri © bile nasıl cenahahimayesine aldığını * gözlerile ördek İşte serteşrifatçı kendi kendine bu sözleri söyledi. Ve bu suretle M. Le- mourerier de parlak bir mevkibin ba- şında olarak Bicard namıdiger Bouif, doktor Marolles tarafından konulan biaman teşhise göre, yakında ayakla. rı önde olduğu halde terkedeceği sa- lonun eşiğini aşıyordu. M. Lemourerier. memleketinde ka- görsünler diye Fransız A- kademisine mi götürsem? Yoksa mor- ga götürüp kendilerine akademi aza- sından daha hüsnümuhafaza edilmiş den bir Çinli Prensi. bir müddetten- beri Pariste bulumuyordu. Heyeti murahhasa ilk günü Ely- sie saraymda yemek yemiş, takı za- işitince neye uğradığını anlamamış. - » Bir hastahane kapısının sinemasın, almak nizamnameye muhalifti. Çünkü ları nasıl yutmağa #nccbursa bütün Saint - Lowis devrinden Lonis - Phi- bunları öyle yerinde oturup yutmağa bir kaç ceset mi göstersem7... Fakat mecburdur. feri ziyaret etmiş, Öpera'da şerefleri | bu da taamülden değil... Fransa Ban- | bul edilen bediiyat telâkkiyatına gö- | lippe zamanma kadar böyle bir vaka-| bazlıklat, şemsiyelerle muvazene © Bonif'in hastahaneye girmesini mü | ne verilen bir müsamerede bir Çinli | kasına götürüp mahzenleri & gezdir. | re, yakışıklı bir adam sayılırdı. ya tesadüf edilmiş değildi. Bunun ü- | Yunları, insan piramitleri yaparak teakip gelen ilk perşembe sas | için gönlün kadar açmak kabile | sem?.. Hükümetin gerek ; memleket | ; M. Uzmeurerier'nin memleketi Fran | zerine operatör sinemayı izinsiz çök-| kendisini ve diyer hastaları eğlendir. bah erkenden (yani hastaları ziyaret | o kadar ; hazir bulunmuştu. | dahilinde, gerek hariçte tıklım tıklım | anın cenubunda idi: Bu cihet gözle | miye mecbur olmuş ve, ne dersiniz, | mek için geldiklerini zannediyordu; çünkü Bowif Uzgk şarkı ancak Kafe- konserde tanımıştı. Fakat bu komcdyada şayanıtemaşa sinema da izinsiz çekilmiş olmasına Çin heyeti murahha- rağmen hiç te fena olmamış. günü görülüyor, hele ağzımı . açar açmaz sası sabahleyin Louv-ı ve İnvolides para doludur diye işaa ettiği bu koca- ü derhal anlaşılıyordu. man kasaları görünce Çinlilerde her retçi Muaveneti içtimaiye müdürü M. | müzelerini ziyaret etmişti; gittikçe | halde milli servetimize karşı bir hissi | © M. Lemourerier' bizzat halketmedi-| © Ne yazık ki altı Çinliyi o gün öğ- yas rier oldu. nezaketi artan Prens tablolar, bir de | hürmet uyanır.. Hayır, hayır.. Buda) se bile her halde kendi elile korkunç | leye kadar işgal etmeğe ve takdirleri- ık Çinlilere de- M. Lemonrerierie O hastahanenin | toplarla çok alâkadar oluyordu. Ak: | olmaz.. Dikkat eitim, her nedense | bir surette teslih ettiği bir puttan fe; | ni celp ve tahrike memur edilen M. ünü anlayınca, yüksek mensupları, memurlardan mü | şama doğru heyet Lowis XVinin, | Çinliler her hangi bir Fransız Ban. | na halde korkardı. Bu potunisnini. ier nasıl oldu da onlara ma- uğradı. rekkp bir erkanıha-p her ve yerim | Landrü'nün ve M Tardic'nün İka | kasından bahsedildi mi, ötleri kopu- | zamname idi. Bazan, hâmil bir kadı- but Hizamnameyi başından sonuna ka- (Devamı var)