21 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 90 Yazan:" $.N. Abdülhamidin batıl itikatlara inanması! 2 Padişahın fala, efsuna merakı ve rağbeti. — Aynalı bakıcı Lânga- 4 ebe hanımlar; Zenci Türşep ribiler. Osmanlı Padişahlarının bir çoğu ci- se, periye, ervahıhabiseye, o rermile, &fsuna, büyüye, muskaya, şerbete, ma- cuna, zayiçeye, hülâsa | simyaya, — kimyaya, tütyaya hattâ mumya! — ya inanır ve itikat ederlerdi. Abdülhamit, kat'iyen budala bir adam değildi; bilâkis cinleri çarpacak derecede cin, zeki idi. Kendi başma idare etmek istediği bir çok işlerin, ki- yasel, siyaset, maharet ve zekâvetle uhterinden gelmiş, hepsini başarmıştı. Müşkül gördüğü meselelerde aklısc- lim erbabına müracaat etmeyi bilen ve ayrı danışan, herkesin reyinden, nde italcasından, kanaatin- den istifade eden Sultan Abdülhami- din kuş beyinli ve zenci karılarına, ayna» lı bakıcı ebelere müracaat etmesi, su- sordurması alır şeylerden İdi, Sultan Hamidin bu zâfında en bü” yük rol oynıyan vebmi olduğu şüphe- *izdir. Son haddine varmış bir veh- bir insanı buralara kadar sürük- olmasını, o sürükliyebileceğini kabal etmekten başka çare kalmıyor. l büyücülüğün pa- ve saray üzerindeki akla dur- gunluk veren nüfuz ve tesiri şaheser bir misaldir. Abdülhamit, efsunculara, remilcile- | rs Yu kadar yüzvermiyordu, hattâ on- n fazla dişlenmelerini hoş görmü. muhtelif vesile ve şekillerle bu- kırmaktan, hatlerini bildit- en geri durmuyordu. Buna rağ- » padişahm, büyücülere zâfı oldu- büyüye, efsuna, zayiçeye inan- dığı muhakkaktı. Sultan Hamit, İstanbuldaki Yamalı Nuri Efendi, Şeyh Muğribi Hasan Keş- Şey Memduh, Şeyh Şuh, Bohor Levi Efendilerle Ki) az Mile ey li m hepsini tahkik ve tetkik ettirmişti. Bu tahkik ve tetkik neticesinde şeh zadelerden, sull saraylılar- n bir çoğunu onlara gidip geldikleri öğrenmiş ve bunu derhal menet- Grmişti Sulban Hasilin b yağaköaki meva dı, maksadı, her halde şahsi vehimle. Czden ileri geliyordu, yoksa efsuncu- İ (Tesadüf) ismindeki romanmda l | | adı nlar. — Saf halkı dolandıran mağ- luğu, kâhinliği hoşgörmediği için de- ğil, Çünkü sonra bizzat padişah, ken- di iş adamlarından bazılarını külli yetli ihsanlar, atiyyelerle onlara gön. dererok bazı niyeteri üzerine sualler | sordurmuştu. | O devirde, İstanbulda falcılık, ba- kıcılık dehşetli rağbette ve faaliyette idi. İstanbul, Efganlı, o Bülücistani, | Hindistanlı, Mağripli, daha da nere- den geldikleri ve ne idükleri belli ol. uyan, falcı, remilci, muskacı, bin tür- Tü (Ulümuhafiye) erbabı (!) serseri- lerile dolmuştu. Bunların Nuruosmaniyede, Beyazıt- ta Makasçılarda, Şehzadebaşmda, Fa- tihte, Aksarayda, ve daha şehrin muh- telif semtlerinde açık, serbest dükkân- ları vardı. Camekânlarnda, marifetle- rini gösteren acayip resimler; karga- cık burgacık zayiçeler dökülmüş taş- basması, elyazması levhaları göze çar- pardı. Şerkavi, İsterkavi gibi garip i- | simli bakıcılar türemişti. İş o hal gelmişti ki yerlilerden bile. kendi Mağri Efganlı gibi göstererek ii ismi Bi ve kıyafetini değiştiren nice açık- gözler de çıkmıştı. Evlerinde faleslik, bakıcılık edenler de ayri i Bu kabil büyücülerin ma- hiyetlerini üstat Hüseyin Rahmi Bey bü- tün dekayik ve inceliğile tasvir etmiş tir. Devrin kanaat ve cehaletini göster mek itibarile üstadın rormanında ya; dığı tipler ve vakalar cidden hakiki ve şaheserdir. Mağribilerden Mahmutpaşa başın- da, Sultanahmette, Arastada, Üskü- darda Atpazarında oturan Arapların türlü yalan dolanlarla halkı dolandı rp izrar etükleri anlaşılmıştı. İşe bıta müdahale etmeğe mecbur kuim âribilerden yakalananlar zabıta mahkemeye sevkediliyor- hmet in meşhur edip de Zade Sait Bey mesham Şurayidevlet bidayet mahke- mesi reisi idi, Bunların muhakemeleri yapıldığ şemada Sait Bey merhum bormutat gü- — e, kırtasiye ulemasıdır, biz | de kırtasiye cezacılarıyız.! derdi Sa.t Bey, ekserya Araplara ceza ver mezdi, yalnız: — Bir daha yapmıyacakam! Eğer yapacak olursan cin ve periler | seni çarpsın mı? Diye, onlara ant verdirirdi. (Arkası var) Yarın: Eşekle saraya giden Şeyh Efendi Şeyhin sevgili eşeği. — bie, girmezse ben de girmem! — Eşe- e aralık havlısına kadar sokulduğu Hünkâra arzo- lanu yor? Yangın için modern ihbar teşkilâtı İtfaiye mütehassısı lâzımdır şehre göre yangın tesisatını çok eksik buluyor İstanbul itfaiyesinin ssl miur Kolonya şehri itfaiy: dür mez avini Her Vein Mayer, di Loyd Triyestino kumpanyasının bir va purile memleketine avdet etmiştir. İt- İniye müt hareketinden evvet bir muharririmize şu beyanatta bulun smuştur: tanbulda kaldığım sekiz hafta müddet zarfında yaptığım tetkiklerde vâsıl olduğum neticeleri, iki ay sonra Almanyadan göndereceğim raporda zikredeceğim. Benim kanaatime gö- re, İstanbul iye teşkilâtı, şehrin tiyaçlarile mütenasip derecede değil- dir. Birinci derecede yangını ihbar teş kilâtı noksandır. İkinci tehlikeyi ah- şap mebani teşkil ediyor. Şehrin sokakları son derece dar ol- ması, susuzluğa emin çareler buluna- maması yangınların tevessüünde başlıca âmillerdir. Bihassa susuzluk, çok â- mansız bir düşmandır. Bence, şehrin her semtinde ihbar teşkilâtını modern şekilde ıslah ve tanzim etmek zarureti vardır. Polis, şehir ve kule telefonları, yangınların vaktinde haber verilmesine kifayet et miyor. İtfaiyenin, hususi yangın ihbar ve istihbar merkezleri olmalı, günün ve gecenin herhangi saatinde zuhur eden yangınlar, icabında sekiz on ya- sında çocukalr tarafından itfaiyeye saniyesi saniyesine haber verilebilme lidir. Kuvvetli motorbotlar temini sa- hillerde zuhur edecek yangınlarda çok işe yarayacaktır. Bunlardan İs- tanhul gibi ber tarafı denizle muhat hir şehirde mükemmel istifade edilir. Avrupa şehirlerinde , İtfaiye, yalnız. yangına karşı değil, bütün tehlikelere karşı emre âmade bulunan bir kuv- vettir., İtfaiye, bütün felâketli anlar- purasını da kaydedeyim ki: İstanbul itfaiyesini disiplin iti kusursuz. buldum. Efrat, vazifelerini tamamen müdriktir. Kumanda ve sevkü idare mükem- meldir. Bundan sonra Her Vein Mayer İs- tanbulun sinema ve tiyatrolarile umu mi mahallerinin yangın tehlikesi kar Her Vein Mâyer gndaki vaziyetlerine, dair sorduğu. muz suale cevap vererek dedi ki — Almanyada itfaiyecilik . noktai nazarından bu kadar fena şeraiti ha- iz olan sinema ve tiyatrolar, derhal seddedilir. Halbuki burada birçok ah $ap sinema ve tiyatro gördüm. Buralar da bir yangın zuhurunda halk büyük tehlikelere maruz kalır. Belediye riya setine verdiğim müstacel bir raporda, bu tehlikeye ehemmiyetle işaret et da imdada yetişir. İstanbuldan bir ve- ya birkaç itfaiye âmirinin staj yap- mak üzere Avrupaya gönderilmesinde çi faydalar görüyorum. Yalruz tim. İki ay sonra göndereceğim rapor da, gerek bu noktayı gerek yangın tehlikesine karşı koymak için düşündü üm diğer muhtelif tedbirleri daha e WA £ İ harbiye nazı MİLLİYET PAZARTES! 2: AĞUSTOS arza HARICI H Yıldızdan Ordu K öşküne İmam Amerika Japonya rekabeti Japon harbiye nazırı; anlaşalım, diyor NEVYORK, 20 A.A. Japon jeneral Araki “As- sociated Press” umum müdürü M. Coopen'e beyanatta bulunmüştur. Jeneral Araki Amerika'ya Japon hicretinin ve deniz meselesinin tam bir anlaşmağa mâni olmalarına rağ men Amerika ile Japonya arasında | hiçbir ihtilâf olmadığını söylemiş. tir. Nazır şunları ilâve etmiştir: — Yıldızlı bayrağın dünyanin herhangi bir noktasında dalgalan- dığını görmekten daima hakiki bir zevk duyacağım. Bununla beraber, deniz meselesinde, bir deniz reka- beti tehlikesini bertaraf etmek is- tiyen Vaşington ve Londra konfe- ranslarına rağmen her iki millet a- rasında bir itimatsızlık vardır. A- merika ile Japonya dostluğunu in- kişaf ettirmek için elimden geleni yapacağım ve bu iki devletin ara- sında bir harp olmasına mâni ol- mak lüzumuna katiyyen kaniim. Bu neticeye varmak için silâhları azaltma hakkında bir anlaşma kâ- fi değildir. Hiçbir vakit muharebe etmemek | üzere karşılıklı ve daha sağlam e- saslar üzerine bir anlaşma yapma- tayız.” M. Çaldaris'in Ankara seyahati Yunan nazırları 9 eylülde yola çıkıyorlar ATINA, 20 (A.A.) — Başvekil M. Çaldaris ilere, Hariciye, Maliye ve Milli İktisat nazırlarile beraber 9 Ey lülde Ankaraya gideceklerini söylemiş tir. ATİNA, 20 — Ankara Yunan sefiri vukubulan davet özerine Salı günü Ati- maya gelecektir. Sefirin buraya çağırılması, | M. Çal. darisin Ankarayı ziyareti esnasında İs met Paşa ile görüşeceği meseleler hak- kmda Türkiye sefiri ile burada cereyan edecek olan iptidai müzakerelere iştirak etmek içindir. Verilen malümata göre Ankara mülâ katında bütün Balkan meseleleri ve iki hükümetin bu meselelerde takip edecek leri müşterek hattı hareket müzakere 0- lunacaktır. M. Çaldaris, İsmet Paşanın Sofya se yahatinden evvel Ankarayı ziyaret ede- ceği cihetle, bu mülâk; hemmiyet verilmektedir. aim Amerikada içki taraf- tarlarının zaferi SAİNT LOUİS, 20 A.A. — Mis- souri'de yapılan umumi reye mü- racaatın ilk neticesi içki yasağının | kaldırılması lehine büyük bir ek- | seriyet olduğunu gösteriyor. Şimdi- ye kadar Amerika'da hükümet içki yasağının kaldırılması lehine rey vermiştir. Aleyhe rey veren hiçbir hükümet yoktur. osaslı surette izaha çalışaca, Raporumda zil İeceğim şeylerin ciddiyetle tatbik edileceğinde şüphem yoktur. Salaş halindeki sinema ve &- | 'yatro binalarında en seri şekilde ter- tibat alınmak ve icap eden tadilât he- men yapılmak lâzımdır. İstanbulun ahşap kısmı, benimi ka- pantime göre tedricen yanmağa mah- | Sokakları bu kümdur. kadar dar o lan bir şehirde bunun önüne geçilme- sine imkân göremiyorum. Şehri n diğer aksamına gelince, bu- raları modern ihbar teşkilâtı sayesin- de yangından mahfuz bırakmak kabil İstanbulun selâmeti için bu teşki- vakit göçirilmeden vücude geti rilmesi elzem olduğu fikrindeyim. gınların çok defa ihbarın vaktınde y: pılmaması yüzünden Levestü ve etrafa rayet ettiğini istatistikleri tetkik rek anladım. Onun içindir ki bu mok- taya çok ehemmiyet veriyorum. İstanbulun şehircilik noktasından bugünkü vaziyeti hakkında i şey sormayınız. Ben yalnız itfi lerinden anlarım. imü bit : e şunu söyliyeyim: Raporum. tatbik edili İstanbul itfa çok kısa bir zamanda Avrupa itfaiye lerile mukayese etmek imkânı hâsıl o- lacağma eminim. Her Mayer, bundan sonra, şehrin bazı semtlerinde her odası bir başka müstecire kiralanan ahşap pansiyon- ların da yangın için büyük tehlike teş kil ettiklerini ve böyle bir felâket ha- inde, binadan evvel insanları kurtar- mak gibi bir endişe ile hareket etmek zarureti hâzıl olacağını söylemiştir. Her Mayer. dün Çıt kumpanyasın- dan biletini alırken yanlışlıkla gişede- ki Türk memure hanıma 28 lira fazla vermiştir. Her Mayer yarım anat nım.ra gazetemiz vasıtasile teşekkür etmektedir. ta büyük bir €- | 1933 ABERLER İtalya'da Mülâkatlar Avusturya Başvekili M. Mussolini ile görüştü ROMA, 20 A.A. — Mussolini ile Dollfuss mülâkatının ay sonuna ya pılacağı zannediliyordu. Fakat A- vusturya başvekili mülâkatın daha evvel yapılmasını istemiştir. Mülâkat rimini mmtakasında Ricciowe'da olacaktır. M, Dollfuss, dün akşam tayyare ile Rimini'ye gelmiştir. Bugün dönecektir. Bir vaitte bulunulmadı BERLİN, 20 A.A. — Volff Ajan sından: News Chronicle'nin Viya- na muhabiri gazetesine, Almanya” rın radyo propagandası ile İngilte- re ve Fransaya yaptığı vaitler hilâ- fına hareket ettiğini bildirmiştir. Salâhiyettar mehafil, ne İngilte- re'ye ve ne de Fransaya hiç bir va- itte bulunulmadığına bir kere daha nazarı dikkati çekmektedirler. İtalya ile muhtelif görüşmeler ya- pılmıştır. Fakat bu görüşmelerin neticeleri ne İngiltereye ne de Fran sa'ya bundan istifade etmek hak- kını vermemektedir. Kendilerine hiçbir beyanatla bu- İunulmamıştır. ROMA, 29 (A.A.) — M. Musso | Mini Riccione'ye giderek M. Dolfus ile görüşmşüştür. İki devlet adamı bir buçuk saat konuşmuşlardır. Neşriyat devam ediyor VİYANA 20 (A.A.) — Stuttgatr Münih , Breslau radyo merkezleri dün akşam Avusturya aleyhtarı neş riyala deva m ederek Avusturya Nazi fırkasının müdürlerinden olup Bavyeraya iltica etmiş birisinin nut kunu vermişlerdir. Hatip bir facia olarak tasvir etti ği Avusturyanın mali ve iktisadi vaziyeti hakkında uzun uzun söz söylemiştir. Fransızlar ne diyor? PARIS, 20 (A. A.) — Gazeteler, İstanbul maliye teşkilâtı mura- kipleri tayin edildiler ANKARA, 20 (Telefonla) - İstanbul yeni maliye teşkilâtında mevcut başmürakipliğe İnhisarlar tmum müd. gü mübayaa komis- yonu reisi Raşit Bey , mürakipliğe İstanbul defterdarı Mustafa Bey ve diğer mürakipliğe Demiryollar mu has ri Kâzem Bey tayin edilmiş- lerdir. Yol müdürlüğüne de Harici ye vekâleti muhasebe müdürü Ab- dülkadir Bey tayin olunmuştur. Ta yinler âli tasdika arzedilmiştir. Ha- riciye vekâleti muhasebecili e M aliye vekâleti nakit işleri müdür ma avini Rüştü Beyin tayini kuvvetle muhtemeldir. Ulukışla- Kayseri hattı açılıyor ANKARA, 20 (Telefonla) Ulukışla » Kayseri hattının inşası ik” aya kadar bitecektir. Hattın kü şat resmi Cümhuriyet bayramında yapılacaktır. Heyeti Vekile iki defa toplandı ANKARA, 20 (Telefonla) Bugün Heyeti Vekile iki defa içti- ma ederek yeni altı aylık kontenjan üzerinde tetkikatta bulunmuştur. İzmir vilâyeti istikraz yaptı İZMİR, 20 (Milliyet) — Vilâye tin esnaf ve ahali bankasından yapa cağı 100 bin liralık istikraz mukawelesinin ihzarına başlanmıştır. Bu para ile yol ve köprüler yapılacak tır, Cümhuriyet bayramında tarifeler ANKARA, 20 (A.A, yüksek komisyona reisli Onun ca cümhuriyet bayramı kutlulama b Onuncu cümhuriyet bayramının kutlulanacağı günler zarfında şc- hirler halkının istifadeleri ve bayr 2m günlerinin hareketli olması için yolcu tarifelerinin bu üç güne mahsus olmak üzere indirilmesini yük. sek komisyon alâkalı şirketlere bil dirmişti. İstanbulda Şirketi Hayriye bu teklifi kabul etti bildirmiş ve yüksek komisyon şirkete teşekkür etmiştir. Berline yaş üzüm gönderildi İZMİR, 20 (A.A.) — İzmir yaş özüm ve sebze ihracatçılariyle şehri mizde bulunan soğuk hava vagon ntaları arasında yapılan | bir an- leşma üzerine Balcuya yaş meyva ve sebze kooperatifi tarafından bu- gün Adnan vapuru ile 2.212 kilo yaş im hususi surette yapılan am- balajlarla İstanbula gönderilmiştir Üzümlerin vapara yükletilmesi es- masında Vali Kâzem Paşa ile C. H. F. idare heyeti reisi Hacim Muhid- din Bey ve ticaret odası erkânı ve daha birçok tüccar hazır bulunmuş- #ur, Üzümler romörkör ve kayıklar la vapura nakledilirken limanda bu- İunan bilümum vapurlar düdük çalmak suretiyle merasime iştirak et- mişlerdir. Yapılan hesaplara göre İzmirde tahmil tarihinden itibaren altı gün zarfında üzümler Berline satılmış olacaktır. ticaret ma- hafili bu sevkiyattan çok memnun durlar. Bu ilk yaş üzüm sevkiyatın- dan muvaffakıyet hâsıl olduğu tak dirde orta Avrupanın bütün ticaret merkezlerine yaş üzüm ve yaş mey va sevkiyatına devam edilecektir. Yarın Sakarya vapuru ile gönderil mek üzere iki vagon yaş üzüm hazar Dolfus - Mussolini mülâkatını ehem Petit Parisien, diyor kiz Berlin ile Viyana arasındaki ger ginliği izale etmeğe matuf teşebbüs lerin tam bir manevi müzaheret gö receği tabiidir. iM. Hitler'in iradesi Temps gazetesine göre bugünkü Almanya PARIS, 20 (A.A.) — Havas Ajan- sından: Almanyanm harici siyasetini tetik eden Temps gazetesi günün yazı- sında, Almanyanın Milletler Cemiyeti muahedesi çerçevesine olsun, veya bun da daha dar dörtler misakı çerçevesine cisun, ve yahut diğer | devletlerinkine iştirak edebilecek bir hasici siyaseti olup olmadığı saalini soruyor. Görünüşe ma- zaran bayır, Filhekika Alman siyaseti Hitler'in kuvvetli iradesine boyun eğmek etocbu- riyetindedir. Hitler ise, reisleri tama- wen milli sosyalist devleti vücude getir nek istiyen bir fırkanın esiridir. M. Hitlerin bir nutku BERLİN, 20 A.A. — Godesburg- Sur.Rhin de Çelik Miğferlilerle Hit ler milisleri reislerinin kongresin- de Başvekil Hitler bir nutuk ver- miş ve şunları söylemiştir: “Milli sosy. bep Marksist düsturlarım yanlışlığı dır. rı ilâve etmiştir: “Cermenlik fikri milli sosyoliz- min bütün gayretlerinin Alman milletinin sağlaşmasına ve duruşu- na teveccüh etmesi demektir. Bina- ensleyh milli sosyalizm milletimize yabancı insanları ve milletleri cers menleştirmek deyildir, zira, bu mil- letimizin ırki özünün alçaltılması demek olur. ————o—— Sofya müzakereleri Bazı zorluklar çıktığı haber veriliyor SOFYA, — Burada Türkiye sefiri Tevfik Kâmil Beyin riyasetindeki Türk heyeti murahhasasiyle Bulgar murah- basları arasında ticaret münhedesi akti wüzakeratma devam edilmektedir. «Utro» gazetesinin istihbaratma gö- re müzakeret esnasmda, bazı zorluklar ortaya çıkmış ve Türk heyeti murahha- sası Ankaradan talimat istemiştir. Türkiye ile Bulgaristan arasında ak- bit Emi muahedesi ta Bu mukavele, izmin inkişafma se- | Başvekil sözünü bitirirken şunla- | | ! lanmıştır. Bulgaristanda suikast Filibede arbedeler esnasında bir polis memuru öldü, 80 kişi tevkif edildi SOFYA, 20 (A. a yapılan sü'kast mim malümat verilmektedir: M. Tzankoff Ağustos bidayetinden- beri Filibeye $0 kilometre mesafede kâ- in Tehepino'da sayfiyede bulunmakta i- Murasileyh, ba günlerd? Ladjeane asabasında büyük bir siyasi içtima ter- tip etmek ve burada söz söylemek tasav vurunda idi, Perşembe günü saat 7,30 da M. Tzankoff, yanında İki muhafız yl halde ormanlık bir her gün- kü sabah gazetesini yapıyordu. rada Tebepino'ya bir kilometre mesafe. de 'M Tzankoff ile arkadaşlarına 50 metreden iki bomba atılmıştır. Mumei- leyl kendisi hemen börsen yere atilan yanındaki muhafızlar da bombaların a- tr olduğu near ru - teş etmeğe başlamışlar balar sa bik başvekil il re .daşlarımın bulundu. ğu yere 30 metre Mr patlamış, muhafızlardan biri hafifçe yaralanmış. ter, Cani kaçınağa muvaffak olmuştur. öm kadar suikasta iş ge etmiş olanlarından şüphe edilen kişi tev- kif edilmiştir. Başvekil M. Muşanof ile İpi gas M. Güiresinen vermiş Şa e iin olmada de ) — M. Tzankoff şi etrafında şu mütem Almanyanın yeni Ankara sefiri BERLİN, 20 A.A. — Volff ajan- srnm haber verdiğine göre Alman- ya'nım Moskova sefiri Von Dırksen yakında tekaüt olacak olan M. Vor- izsch'ın yerine Tokio'ya tayin edi- lecektir. Ankara sefiri M. Nadolny de Moskova'ya tayin edilecektir. Stokholm sefiri Von Rosenberg Ankara'ya memur edilecektir. Altı saat harp HARBİNE, 20 A.A. — Dün Nm gla'nın şark şimalinde Mançen Kuo hiğtâmeti aleyhtarları ile bu hükümet taraftarları arasında yapı lan bir muharebede 200 kişi "i. Neşredilen tebliğde, Mançeu-Kuo aleyhtarı olan 700 kişilik bir kuv- vetin şimale doğru giderken 30 Ja- pon “konsolos” polis ve 50 Koralı tarafından hücuma uğradığını bil- diriyor. Altı saat süren bir muhare beden sonra Mançeu-Kuo aleyhtarı kuvvetler cenuba doğru geri çekil- mişlerdir. vam edilmektedir. De ile Tzankoff'a karşı öyle büyük bir suikast tertibatı olmadığı anlaşılmıştır. Tahkikat devam etmektedir. Tzhan- kovis grupu suikast aleyhinde bir nüma yiş yapmak üzere cinayet günü Filibada bir içtima yapmıştır. Polis müdahalede bulunmuştur. Arbedeler esnasında bir polis memu ru ağır surette yaralanarak ölmüştür 80 kişi tevkif edildi SOFYA, 20 (A.A.) — Bir kerre mandanberi Gabsovo'da komünistlerir. yapmakta oldukları gizli teşkilâtın izi ü zerinde arasında teşkilât rücsası da vardır. Muhaberatta ve propaganda işlerin- de kullanılan bir şifre bulunmuştur. Bulgar kıralı ve M. Mussolini ROMA, 20 AA, — Resmi bir teb liğe göce İtalyada bususl bir suret- te bulunduğu esnada Bulgar kral: ii M. Mussolini'yi kabul etmiş- yn denizaltı gemileri Nevyorkta NEVYORK, 20 A.A, — Umumi harptenberi ilk defa olarak Nev- esnasında zincir teşkil etmiş olan İtalyan Bal lina ve Millelire denizaltı gemileri dir. Amerikada petrol ve çelik kanunları VAŞİNGTON, 20 A.A: — Sana- yicilerin muhalefetine rağmen M. Roosevelt petrol ve çelik sanayii kanunlarını imzalamıştır. Bu suret. Je mensucat, pamuk, yün, deniz in- şaatı gibi 14 sanayi, Reisicümhur tarafından imzalanmış kanunlar i- Je kire kliekie ği.