21 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ülkü v ve kültür Yolunda Ankara Halkevi şubeleri canla başla çalışıyor Ankara Halkevinde her şube, yeni e- lemianlarla zenginleşerek, yeni . lerle programını ve nizamnamesini tat- bik imkânlarını bularak çalışmasını hız- landırmakta ve verimlendirmektedir. İlle açıldığı yünlerdenberi birbiri ardı sıra bir iki topluluk gün veya gecesinde Am- kara halkı ile bir defa dolup boşalan ve şimdiye kadar bütün halkı yüzlerce de- fa kendinde toplamış olan Ankara Hal- kevinin her şubesi, ülkü ve kültür yolun da ilerlemesine devam etmektedir. Dil, edebiyat ve tarih şubesi, Türk Tarihi Tetkik Cemiyetinin ve Türk Dili Tetkik Cemiyetinin değerli çalışmanrı- na ortak olmak için fasılasız bir gayret gözlermekte ve sak faydalı meşriyala lunmakta, Güzel sanatlar şubesi, şimdiye kadar bazı güzel sanatlar müntesiplerinin An- karada azlığı yüzünden meselâ mimari- yi, heykeltraşlığı ve resmi tam temsil ©- meyal yeni idare intihabında bü- sanstlardan birer eleman ala- DA heyeti kuvvetlendirmiş ve programı m bütün şömuliyle hazırlamıya koyul- muştur, Köyeülük subesi, bir taraftan civar köylerdeki tetkikleri, köylere yaptıkları yardımlar ve telkinlerle, bir taraftan 'da bötün Halkevleri için örnek ve mal- zeme alabilecek neşriyatla işini muvaffa kiyetle başarmaktadır. Diğer yabeler de kendi sahalarında ça hışmnk yolunu tutmuş ve vaktiyle m lamış oldukları program ve nizamname- gre mevkiine koymakta bulunmuş Bu cümleden olarak temsil gebe yemi hazırlacacak piyeslere yeni arka- daşlar angaje etmek, piyeslerin oynan- ması kadar mühim bir işit Yeni eleman Yetiştirmek, > yeni kabili bulup meydana cıkarmak işini başarmış olmal için fasılasız bir gayret sarfetmektedir- ler: Her Perşembe akşamı, çok samimi si ANKARA, 18 (Milliyet) — Hâki- miyeti Milliye matbaasının sokağı ba- şında bir bar vardır. Burada akşam üzerleri alelekser dansözler prova ya parlar. Bu provaları mahallenin kü- gük çapkınları pencerelere tırmanıp seyrederler. Yarı çıplak artistlerden bu erkek taslakları da hoşlansalar ge- yek. Hey gidi zamane heyl.. ailimimemeimenneminszeinneneamaz ve nezih bir topluluk teşkil eden bir damalı geçe ertip etmektedirler. Bu ge- Halkevi temsil şubesine girmek Süreli ve şubede aza bulunanlar gel geçte ve bu suretle yeni ve güzide bir kalabalık, her hafta yeniden Halkevine İaşe ve kaydolunmuş bulunmakta Halkevi temsil şubesi Gençleri, ev- velki Perşembe da gene böyle bir toplantı yapmışlardır; danslar, mono loğlar, şiirlerle güzel ve faydalı bir ge- ce geçirmişlerdir. ANKARA, 13 (Milliyet) — Posta- hanenin arka köşesi kâbe resimleri, | dini levhalar satan bir yaymacılar çar sısıdır. O kadar ki, bu köşe vehleten insana bir mabet manzarası verir. Evlerine “Ya Hâfız” levhası'alan hemen hemen kalmadı amma, satıcı ANKARA, 18 (Milliyet) — Bir hi- mayei hayvanat cemiyetine lüzum var. Ziraat vekâletinin, baytarlarımızın bu Bn söylediğine bakılırsa (Ya Ali) lev haları çok satılmakta imiş. Bunların fiyatı yirmi kuruştan elli kuruşa ka- dardır. Biz burada Gazinin sözleri, gençli- ğe hitabesi yazılı levhaların satılması nı arzu ederiz. Hattatlarımızın kulağı çınlasın! | işe önayak olmaları icap eder. Anka- İ vanm içi: ANKARA, 18 (Milliyet) — Dört ton ağırlığındaki bu heykeli “son Eti devrine ait bir kralı temsil etmekte- dir. Başmda çiçeklerden örülmüş bir gelenk vardır.. Saç ve sakallarınn iş- İeniş tarzı Merüpotamya tesiri altın- dadır. Sol kolunda iki bilezik mevcut- tur. Bu eser, yeni Eti müzesi yapılım- caya kadar Hacı Bayramdaki Asarıa- Eti müzesine ko nacak heykellerden tika parkında muhafaza edilecektir. Etilere ait eserlerimiz çoktur. Bunlar birleştirilince dünyanın en zengin Eti müzesine sahip olacağız. Bu heykel Arslantepede çıkmış oradan Malatya- ya ve Malatyadan buraya getirilmiş- tir. Hiç bir hasara uğramadan bu dört tonluk heykelin Ankaraya gelmesi bü yük bir himmet eseridir. Sadullah Bey ANKARA, 20 (Telefonla) — İktisat Vekâleti deniz müsteşarı Sadullah Bey bugün İstanbula ha- reket etmiştir. ber zaman rast geliyoruz. Hele göl ba sındaki tuğla ve kiremit fabrikalarına giden ve gelen arabaların hayvanları neler çekiyor. Ankarada bir “Himayei hayvanat cemiyeti” nin teşkilini insaf | Refik ve Zekâi Beyler Sıhhiye ve Milli Müdafaa vekilleri Ankarada.. ANKARA, 20 (A.A.) — İstan- bulda bulunmakta olan Sıhhiye ve kili Dr. Refik ve Milli Müdafaa ve- kili Zekâi Beyler bugün Ankaraya erbabından bekliyoruz. gelmişlerdir. . İPEKİŞ ATÖLYESİ MAMULÂTI İPEKİŞ'in emsalsiz kumaşları ile yapılan hüsün ve san'at harikaları İNİ Tıraş bıçaklarına mevzu “ RADİUM ,, markasının ve gene tıraş bıçaklarına mevzu “ ROTBART,, marka, şekli ve renginin Berlinde vaki Roth - Buchier şirketine aidiyeti Radium Lâmba Tica- rethanesinin Radium markasını fuzulen tesçil ettirmiş olduğu hakkında asliye mahkemesi birinci csza dairesince verilen kararın temyiz mahkemesi ceza heyeti umumiyesi tarafından tasdik edilmiş Bulunduğunu muhterem müşterilerimize arzeylerim. Bayilerin bayilerden bu baptaki hükmün Yemek, salon, yatak ve yazı odaları için işlemeli perdeler 20 Liradan süretini © görmek arzu edenler Galata'da Kürkçübaşı Hasında 4 numaradaki satış büromuza Yastıklar müracaat edebilirler. J6568| 4,5 Liradan PİYER PİRİMYAN itibaren ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ibtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (x 60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Tür- kiyenin en pa müesseselerinin vebankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil Ml en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda rararları sür'at ve kolaylıkla öder; Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 4906 işlemeli kadın çamaşır- ları, pijamalar: 18 Liradan itibaren En son Paris modelleri çocuk elbiseleri 325 Kuruştan itiborex Bakırköy Sulh Hâkimliğinden: Emra“ SATILIK ve terke iken SRBİM 153 nesi safı da vefat edenlerin metrükâtı ağustosun KOLEKSİYONU ren öleni muzayide ile arttırması icra k#' Görmek isteyenler: İstanbulda #3 akliye ve asabiye hastahanesinde taf ESKİ “TÜRK PA| PARASI 23 nü çarşamba günü saat 10 dan itildi Sultan Hamam Yeşil direk Sıvacıvan hanmta No. 10 müracaat (6558! | #nacağmdin talip olanların ” yevmi ve saat mezküirde “e 7,50 nisbetinde pey aki gesile merkür hastanede bulunacak satıf heyetine müracaat eylemeleri ve alacaği ve borcu olanların bir ey zarfmda ve varisler bulunduğu takdirde ispatı vers set senedile üç ay zarfında müracaat ey” lemeleri aksi takdirde kanunu medeni maddesi ahkâmma tevfikan hükümeti 'devri intikal edeceği alâkadaranca m” İlm olmak Üzere ilân olumur. o (65 İstanbul 4 uncu İcra Memurluğundan: | Konya İcra Hikimliğinden: Konkor- dato teklifinde bultnan Konyada beşine ci sınıf manifatura tüccarı Silleli Ceran zade Hacı Mehmet Efendi oğlu Abdul- lah Zühtü Efendinin 10-8:933 tarihinden muteber olmak üzere vuku bulan kon- kordato teklifi kabul edilerek mumailey- he iki ay mebil verildiği ve Konya avu- katlarından Ali Haydar Beyin komiser in olunur. (6556) Bir borçtan dolayı tahtı hacze alınan ve satılmasına karar verilen cem'an (95) lira kıymetinde oda takımı 248-933 tari- | binde müsadif perşembe günü saat 9 dan itibaren Beyoğlunda Tum Tum mahah- sihâz takımları, eşarplar, mendi- ler, çay takımları vesaire İPEKİŞ ATÖLYESİ: Beyoğlu İstiklâl caddesi İPEKİŞ mağazası yanında (İPEKİŞ mağazalarında atölyede mamul eşya satıldığı gibi sipariş dahi kabul edilir $ 16988) lesinde 1-3 mumaralı Çorlu hanında a- çık arttırma ile satılacağından taliplerin | ayni gün ve saatte mahallinde buluna- Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri | Müdürü ETEM İZZET i Gazetecilik ve Matbacılık T. A, $» cak memuruna müracatları ilân olunur (6560) taş EEYEALEEAANA LİTE