21 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

21 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Mesele meydana çıkıyor İ Eminönündeki 60 kadar dükkân hak- kındaki tahkikat ne netice verecek? dastro heyetlerinden bi Balıkpaazrmda ka işlerini tetkik ederken, 60 ka dar dükkân ve mağazanın firariler na- muna kaydedildiği hakkında Defter- darlığa ve tapu ve kadastro riyaseti ne bir ihbar vaki olmuştu. Bu ihbar ü- zerine Tapu ve kadastro müfettişle. rinden Kavaklı Ahmet Beyin riyase- tinde Vahit, Nahit, Münir Beylerden mürekkep bir heyet tarafından tahki- . kata başlanmış ve tahkikatın birinci kısmı ikmal edilmiştir. Yapılan tahkikata göre, bundan bir buçuk sene evvel ikinci kadastro he- yetinde tasarruf azalığı vekâletini ya» pan Tevfik Bey isminde bir memurun Rusyadaki sporcularımız dün geldiler (Başı 1 öncü aahifede) sonra Malkevlerinin Türk ge, imalı olduğunu söyledi ve sözlerini — Var olun. Diye bitirdi. Bunu müteakıp C. H. F. namına Ali Rıza Bey (Yeşilköy) söz aldı. - “Dost ülkeden öz ülkeye sağlıkla sevinçle ve ün ile döndünüz.. Hoş gel d iniz... Dost ülkeden dedim.. Bu kâfi de- ğil.. Karagün dostu demek daha do; ünkü hep biliriz ki: İnkılâp İnkılâp Rusyasınn dost- ki ülkenin en kara günle- rinde başlamış ve gittikçe art genişleme ile devam edegelmiş lam ve samimi bir dostluktur... İşte sizler, tam bundan kırk gün evvel böyle karagün dostu olan bir ül keye, Rus ülkesine, Cümhuriyet Tü: luğu, her ir n milliyetçi in sevgi go! dünüz.. Orada milliyetçi Türk spor- culuğunun asaletine hakkiyle örnek ol dunuz.. Böyle kurulmuş bir heyetin dost ellerden bize getireceği şey, Türk ü- ünü yükseltmiş olmaktan Türk - Rus dostluğunu arttırmış bulunmaktan baş ka ne olabilirdi? Rus topraklarına ayak bastığınız günden beri her gün, ajansları heye- canla bekledik.. Her gittiğiniz yerde, Rus dostlarımızdan gördüğünüz çok iyi kabulleri ve çok samimi ağırlama- ları öğrendikçe, biz de Rus dostları” mıza karşı içimizde sevgilerimizin ar tp genişlediğini duyardık, Böylece tam kırk gün 40 gece kula İrmiz sizde, yüreğimiz sizde, gözü- müz yolda bekledik... Nihayet, beklediğimize bizi kavuş- turdunuz., Var olunuz!.. Arkadaşlar; sizin bu ziyaretle yap» tığınız iş, Rus dostlarımıza, Rus genç- lerine, ız Türk aporculuğunun gürbüzlüğü, tekniğini göstermekten ibaret kalmadı. Siz ayni zamanda, şunu da bir ke- re daha isbat etmiş oldunuz ki: (Türk) demek, her zaman, her yerde #özüne inanılır, dostluğuna güvenilir, asil, vakur, mert ve centilmen bir mil- let demektir. İşte siz, orada Türkün bu ezeli ve ebedi milli karakterini de bihakkin temsil ettiniz... Size, Cümhuriyet Halik fırkasınn bütün teşkilâtı mama şükranlar su- nar ve candan kutlularken, size gös- terilen derin ve geniş misafirperver- likten dolayı , Rus dostlarımıza, bir kere daha şükranlarımızı ulaştırmala Fin, burada hazır bulunan salâhiyetli Rus dostlarımızdan dileriz. Nibayet kafileye riyaset etmiş olan Cevdet Kerim Bey söz aldı ve bu te- masin her iki millet arasındaki dost- bıtalarmı bir daha kuvvetlendi- , orada gördükleri büyük hüsnü ulden, terakkiyattan şitayişle bah- setti ve Rus maslahatgüzarma döne- Tek teşekkürlerini buradan da ve bir daha Sovyet ülkesine iriştirmesini ri- €a etti. Bundan sonra Merkezi smu- mi reisi Aziz Beye teveccüh ederek #porcuların gösterdiği disiplinden ve endisine bir ağabey gibi muamele e- derek sözlerini dinlediklerinden bah- sederek spor teşk reisi sıfatile isime teşekkür etti. Bundan sonra Sovyet maslahatgü- Zarı söz aldı, o da müşterek dostluk» tan bahsetti ve sporda yenmenin ve ye Bilmenin ehemmiyeti olmadığını, esas noktanın iyi bir seciye ve arkadaşlık ruhu olduğunu ve bunun Türklerde ve bilhassa Türk sporcularnda « fazlasi- Mevcut bulunduğunu söyledi ve Cev hari Kerim Beyi bir kardeş samimiyeti e kucaklıyarak, sözlerini bitirdi. Sporcular her iki memleket şerefi- ne bağırdıktan sonra dağıldılar. Ruslar bir tayyare ve saire hediye ettiler Ruslar sporcularımıza avdet eder- lerken, gezdikleri bazı fabrikâlarda muhtelif hediyeer vermişlerdir. Hedi- Yeler henüz gümrüktedir. Hediyeler Meyanmda motörsüz işliyen bir tay- me vardır. Bu tayyare Rusyada spor üplerinde gençleri uçuşlara alıştır- için kullanılmaktadır. Kıt'ası kü Süktür. Hediyeler meyanmdı yardır. Bundan başka sporcularımıza 'Yvanat bahçesini gezerken bir ayı tip, vü ve iki sincap hediye edilmiş- Cevdet Kerim B. in Tas “a jansına beyanatı , MOSKOVA, (A.A) — Cevdet Ke rim Bey Rusyadan hareket &etmezden giye Tas Ajansı muhabirine beyanatta — Sovyet Rusyada 25 gün kaldık. Bir eli yare ek Hee yer. mesuliyeti anlaşılıyor. Bu gibi eşhas namma kaydedilen emlâkin ( bedeli 500,000 Hira kadardır. Senetlerin bir heyet huzurunda iptal muamelesi yapılması ve kadastro mahke mesine müracaatları için kadastro heyet leri riyasetinden defterdarlığa bir tezke- re yazılmıştır. Defterdarlık ta muhake- ımat şubesi müdürü ile hazine dava vekilleri: imi Bu mesele hakkında kadastro mü- fettişlerince diğer bazı kadastro ta- sarruf aza ve memurlarının da malü- rma müracaat edilmiştir. Mü- fettişler ikinci kısmın tahkikatile meş gul bulunmaktadırlar. men uyğun olan bu samimi dikkatten dolayı çok mütehassis olduk. Sovyet dostlarımızın her sahadaki terakikilerine büyük memnuniyetle şahit olduk. Sov- yet dostlarımızdan tecssürle ayrılıyo- ruz. Fakat yakında Sovyet sportmenle- rini Türkiyede selâmlıyacağız ümidiyle müteselliyiz. Buradaki ikametimiz esna smda Sovyet - Türk dostluğunun ehem miyetini idrik olarak hakkımızda dos tane neşriyata bulunmuş olan Sovyet matbuatına bilhasa teşekkür ederiz. Büyük Sovyet devlet adamlarına ve bütün Rus milletine selâmlarımızı iblâğ etmenizi bir kere daha rica ederim. Yelken yarışları Yelken yarışlarına dün de devam ©- dilmiştir. Türkiye idman cemiyetleri it tifalı umumi merkez reisi Aziz Bey de yarışı yakmdan takip etmiştir. 12 kadem dingi sınıfında; Bu yarışa yedi tekne girmiştir. Dr. Demir Turgut Beyin idare ettiği Trix MI 55 dakika 32 sa. de birinci, Lüt ullah Beyin teknesi 1 saat bir dakika 35 saniyede ikinci ve Hayreddin Beyin Yoldaş ismindeki teknesi 1 saat 3 daki ka, 49 saniyede üçüncü oldu. 12 metre murabas yole. Harun Beyin ku, imli teknesi 54 dakika 31 saniyede i. 20 metre murabbar yole. Cevat Beyin teknesi bir saat 13 daki ka 33 saniyede birinci. Yole sınıfındı Jofredi. 1 saat 4 dakika, 27 saniye (ikinci zaman 54 dakika, 27 saniye) de birinci, Yüzbaşı Sırrı Beyin Kıskanç isimli teknesi 1 sant 15 dakika, 29 sani ye (1. 06, 29) de ikinci oldular. Küçük yatlar; Edip Beyin Tehlike isimli yatı 1 sa at, 17 dakika, 26 saniyede birinci. M. Postu Sefte isimli teknesi 1, 35, 65 ile ikinci olu, Büyük yatlar: 'M, Gorbun'un Kokgolva'sı İ saat, 43 sainyede birinci, Mehmet Beyin Tay fun isimli yatı 1 saat 9 dakika, 52 sani yede ikinci oldu. Beşiktaş Varnada 2-1 galip VARNA, 20 — Beşiktaş klübünün birinci takımı ile Kral Boris kupası sampiyonu Molatipne takımı 15 bin kişiden fazla bir seyirci kütlesi önün- de karşılaşmışlardır. Oyun Beşiktaşım hâkimiyeti altında - cereyan etmiştir. Şiddetli alkış tufanı arasında Beşik- taş bire karşı iki sayı ile galip gelmiş tir. Gollerin birini Nuri, diğerini Ha- yati yapmıştır. ÇANAKKALE, 19 — Beşiktaş ü- güncü takımı ile Çanakkale Türkgücü takımı karşılaştılar. Beşiktaş 3 « O ga- lip gelmiştir. Tediye muvazenesi Döviz vaziyeti © (Başı 1 inci sahifede) hududu vardır. Bu hudut aşılamaz. © halde be yapmalı?... me Bugün dünyanın yaptığı şey, malı mel ile mübadele prensipidir. Takas #sasmın talbiksttm' çürük noktaları varsa, onlar: ıslah etmek tabüdir. Em- tia harekâtından gayri tediyatı asga- ri hadde indirmeğe çalışmak ve başka memleketlerde olduğu gibi bu mese- lede daha ziyade hassas davranmak lâxamdır. Borçlu bulunduğumuz bü- yük devletlerle hususi uyuşmalara de- vam etmeliyiz. Bize tediye kabiliyeti vermek, bu devletlerin de menfaati icabıdır. Mahmut Celâl Beyin Fransâ ve Almanya ile son yaptığı ticaret mu- kaveleleri, bu yolda atılmış o mühim adımlardan sayılır. Bu hareketi daha ziyarle genişletmelidir. Yalnız bu ha- reketlerin filen faydasını arttırmak in ihracatımızı da arttırmak lâzım- . lbracatın artması, ihracat emtin- mızın himayesile yakından alâkadar olmayı icap ettirir. Dahili istihsal, da- hili sanayi pek yerinde olarak, yüksek himayeler görüyor. İhracat mallarımız da ayni himayeyi görmelidir. Bu sene alınan ehemmiyetli, iyetsi: bazı himaye tedbirlerinin o piyasada ir yaptıklarını — gördük: Memlekette stok mal kalmadı. İhraç mallarınızın kıymetini yükseltmek eli- mizde değildir. Bu, dün; bağlı bir şeydir. Tebdili elimizde ol. kıymet © noksanmı miktar telâfi etmenin biricik yolu ise, ihraç mallardan muhtaç olduk- ları himayeyi esirgememektir. . * Memleketin mali, ticari ve umumi- yetle iktesadi politikasmı tam ve mut- İak bir muvazene esası içinde yürüt- meyi şiar edinen (hükümetimiz; bu mevzu üzerinde ötedenberj tarfettiği dikkat ve mesaiyi, önümüzdeki sene çiçinde de elbette yapacaktır. .MİLLİYET PAZARTESİ 21 AĞUSTOS 1933 Eşya ve yolcu Tarifeleri Vekâlet tasdik etti, Sa- dullah B. bugün geliyor Deniz ve hava müsteşarı Sadullah Bey, bugün Ankaradan avdet edecek- tir. 1 Eylâlden itibaren lilmanlarımız. arasında tatbik olunmak üzere tari- fe komisyonunca hazırlanan eşya ta- rifeleri ve deniz ve hava müsteşarlı ğmca ihzar olunan seyrüsefer prog- ramı İktısat vekâletince tasdik odil- miştir. Sadullah Bey, bu tarife ve programı da birlikte getirecek ve hun lar yarn neşredilecektir. Tarife komisyonu, bugün öğleden sonra Sadullah Beyin riyasetinde top- lanarak yolcu tarifelerini de ikmal e- decek ve bu suretle mesaisini bitire- cektir. Yolcu tarifeleri de birkaç gün vekâletin tasvibine iktiran edecek tir, Yeni yolcu tarifelerine, gazetecilerin istedikleri hatlarda senede bir defa mecennen azimet ve avdet edecek!e- rine dair bir madde konulmuştur. Ga zeteciler, bir sene zarfında ikinci de- fa seyahat etmek isterlerse kendileri- ne yüzde elli tenzilât yapılacaktır. Bu maddenin hükmü, gerek devlet de niz yolları ve gerek vapurcular şir- keti vapurlarına da şamildir. M. Herriot Ankaradan ayrıldı (Başı 1 inci sahifede) M. Herriot İsmet Paşaya veda eder- ken: — Bütün kalbimle teşekkür ederim. dedi ve tren hareket ettiği vakit: — Yaşasm Türkiye diye bağırdı. Tren alkışlar arasında hareket etti. Tevfik Rüştü Bey de M. Herriot ile beraber İstanbula hareket etmistir. Yarın M. Herriot Gazi Hazretleri ta- rafından kabul edilecektir. Misafiri- miz müteakıben Çanakkaleye bare- ket ederek Truva harabelerini gezs- cektir. Yeni Ankara ANKARA, 20 (Telefonla) — Dün #ehirde uzun bir gezinti yaparak her tarafı tetkik eden M. Herriot beledi- ye i ziyaret eylediği vakit bele» diye »eisinin odasında şehir plânını tetkikten sonra demiştir ki: — Ankarada bir iki bina müsterna yein yapılan bütün binalarm mimari tarzlarmı pek beğendim. Bilhassa Ga- zi Hazretlerinin köşklerinin sadelik ve güzelliği her an nazarı dikkate çarp- maktadır. M. Herriot'nun beyanatı ANKARA, 20 (A.A.) — Sabık Fransız başvekili M. Herriot Ankara dan hareketinden evvel Hakimiyeti Milliye gazetesine beyanatında Tür- kiye ihtisaslarını en mükemmel intiba lar diye tavsif ederek demiştir ki? — Zaten ihtilâlinizi yalımdan ta- kip etmiştim, iyice biliyordum. Türki- yeys nereye geldiğimi bilerek geliyor- dum. Fakat gözlerimle gördükten son ra hayran oldum. Harici, manzara iti bariie Ankarada gördüklerim üzerim- i tesirler bırakmıştır. Fakat cemiyete taallük eden eser- ler işin kat kat fevkindedir. Bir sef, mutabık kalarak harikulâ- «sor meydana getirmesini bil- Ben iâyikim, Memleketimde sol ce- Baha mensubum. Binaenaleyh Türki- yede bulunduğum günlerde hep genç bir cümhuriyetin ilkbaharmı yaşadığı mi hissettim. Gazinin ve arkadaşları» nın kurduklari bina ne tarafından s2) redilse güzeldir. Türklüğün geçmişine ait olarak ya pılan öraştırmalar milleti büyük mazi sine bağlamak bakımından ne mükem mel şeydir. Ben 1909 yılında, yani Mahmut Şevket Paşa zamanında da Türhiyey? gelmiştim. O zamanki Türkiye ile bu- günlü Türkiyenin farkı gece ile gün- düzün farkı gibidir. Fransaya döndükten sonra hu seya- katime dair bir kitap yazacağım. İn- tibalarımı orada okursunuz. Samimi olarak söylediğime inanacağmızdan emin olduğum için söylüyorum, şa. yet genç olsaydım, gelir, memleketi- nizde çalışırdım. Her fırsatta davam» zın istikametini her yerde göstermeğe çalışacağım. Bugün İstanbula gidiyorum. Yarın muhtemeldir ki Gazi Hazretlerile mü- lâkatta bulunacağım. Sonra Rusyaya gideceğim. Türk milletine selâmları - ww söyleyiniz. ... Misafirimiz olan sabık Fransız baş- vekili M. Herriot bu sabah trenle An- karadan şehrimize gelecektir. M. Herriot Haydarpaşada vali Bey ve di- ğer zevat tarafından merasimle karşı. lanacaktır. icümhur Hazretlerinin bügün M. Herriot'yu kabul buyurmaları muh teweldir. Eminönü Malmüdürlüğünden: MEMLEKET Kütahyada çadırlarla kamp Kütahyada ıtıca KUTAHYA, (Milliyet) — Burada | her yıl yaz mevsiminin başlangıcından sonbahar ortalarını kadar Ilıca, Yon- calı kaplıcaları, Çamlıca mesiresi ö- lemleri devam eder. Bu yıl da buralara rağbet çoktur. Mevüim başımdan itibaren 250 - 300 evden eksik olmamak üzere Ilıcada ve 100 - 150 ev Çamlıcada, 100 - 150 ev de Yöncalıda bulunmaktadır. Bugün Ilıca kaplıcalarında mevcut yüzü mültecaviz oda ve ev hemen kâ- milen dolu olduğu gibi ayrıca 150 den fazla da çadır vardır. Çamlıca baştan başa kamp halinde- dir. Her çam kömesinin kuytuluğunda müteaddit çadırlar buraya cidden müs- tesna bir güzellik vermektedir. Kütahyalıların olduğu kadar civar vilâyetlerin de rağbetini (o celbeden bu kaplıca ve çamlığın hususiyetinden bahsedeyim. Kütahyadan Eskişehire giden #osenin 3 km. garbinde ve Kütahya- yaya 26 kilometre uzaklıkta olduk. ça korunmuş genç bir ormancığın teş- kil ettiği derede şirin bir mevkidir. Burâda üç açık havuz ile iki hamam vardır." Hamamlardan birisi 38 o digeri 42 ve havuz 30 dereceihararettedir. Suların terkibinde silis, karboniye- tikalsiyom, o karboniyetimağnezyom, klorsodyom ve eterikibriti varr Hamamların bazı cilt hastalıklarile romatizmaya karşı şifa malik oldukları, açık . hı sinir rahatarzlıklarma müessir olduğu Glamaktadr kaplıca ine mahsus yaşayış tarzi, banyoları, içilen suları ve havası itibarile iştihayı ziyadeleştirip fazla yemek yedirdiğinden, banyo hıfzıssıh- basına riayet etmek şartile, vücut üze- rinde çok müsait bir tesir yapmakta ve bir müddet oturanlar, istidatlarma göre, epeyce kilo kazanmaktadırlar. Çamlıca; Kütahyaya garp cihetin- den beş kilometrelik bir şose ile bağlı 8 - 10 asırlık çok sevimli ve zengin dan bu örn ür köz Karl « Ormanı ir a çam lar olduğu gibi yeni filiz ve fidanlara da tesadüf edilir. Son zamanlara kadar bekâr olarak muhafaza edilebilen bu koru | hava, manzara ve suyunun latifliği, / tabii zenginlikleri itibarile olduğu gibi bil- hassa şehre bir mahalle kadar yakın, şimendifer uğrağı olması itibarile de eşsiz ve Türkiye için milyonlar değe- rinde bir servettir. , Veremliler için dünyanın en müsait şifa yeri olduğu ve eşine İsviçrede da- İstanbul Sıhhi Müess Komisyonu Reis'iğinden: Tip Talebe yurduna mayıs lan Süt ile Silivri yoğurdu 12 HABER ılıca hayatı Ilıcaların etrafı ve çamlıklar kurulan manzarası aldı etrafında çadırlar. . hi esadüf edilemediği söylenen bu ta- bi öyle umuyoruz ki, devletin diriltici elile çok yakmda Türkiye için faydalı bir yer olacak ve devletçe ku- rulacak sanaloryom burada tesis olu- nacaktır. Yoncalı kaplıcası; kaplıca ve mesi- re cihetinden çok zengin ve bahtiyar olan Kütahyada o derece ehemmiyet verilmiyen bu kaplıca dahi başka yer- lerde olsa büyük bir nimet telâkki o- Tunabilecek kıymet ve mahiyettedir. Kütahyaya 15 kilometre mesafededir, Kükürtlü ve Yenihamamı (38 derece) ile romatizmalılar için balçığı vardır. Belediyeye ait kiralık odalar bulunur. Balıkesir yerli mallar sergisi açıldı BALIKESİR, 20 (A.A.) — Balıke. sir milli iktsat ve tasarruf cemiyeti şu- besinin tertip ettiği üçüncü yerli mallar bugün 14 İle halkın ö- Sergi 3 Eylüle kadar sürecektir. | Bir yüzücü boğuldu. TRABZON, 20 — Dün çok feci bir | deniz kazası ştur. Yüzme müsaba- kalarına iştirak e olan yüzücüler Kandilkaya önünde nasılsa kendisini kur taramamış ve boğulmuştur. İbrahim E- fendi boğulduğu esnada teyzesi ebe İs- met Hanım da kenarda seyirciler arasın da bulunuyordu. Feryatlar, ağlamalar arasında Ibra- him Efendinin cesedi denizden çıkarıla- rak defnedilmiştir. Uşakta ilk pancar UŞAK, — Şeker fabrikasına ilk pan car mahsulü gelmiştir. Pancar tesellüm muamelesinde davul zurna ve köylüleri mizin oynadığı milli oyunla bir merasim tar. den sonra fotoğraf İar çekilmiş ve köylüye para ikramiyesi dağıtılmı: Bir batında üç çocuk KAŞ (Milliyet) — Kazamızın Kınık köyünden Durmuş zevcesi Ayşe Hanım bir batında üç çocuk doğurmuştur. Doğan çocukların ü- çü de kızdır. Bunlardan birisi iki gün yaşadıktan sonra ölmüş, diğer iki yavru halen sağdır. & eseler Satınalma 934 sonuna kadar lüzumu o- Eylül 933 salı günü saat 14 te âleni münakasa suretiyle ihale edilecektir. İsteklilerin müraca- atları. (4265) İstanbul Erkek Muallim Mektebinden: 1 — Mezuniyet ve sınıf imt dar devam edi ir. 2 — Meslek smıflarma alın talimatnamede muharrer şerait na kadar namzet kayit olunaca bul oli , 3 — İstanbul Erkek Mual ihanları 1 eylülden 10 eylüle ka acak leyli ve meccani talebe için dahilinde 7 eylül 933 akşamı- ktır. Yalnız ikmali olanlar ka- lim Mektebi meccani talebe mın Ahırkapıda Nakliye taburu | takası, Bolu, Kocaeli, Kastamonu, Zonguldal Si i garajmda altı adet 503 açık | tanbul Vilâyetleri larak kayin alaka çocuklarından ve bir adet 510 kapalı Fiat ve bir adet TL 16 Berliye kapalı yetler olanların tep müdürlüklerine ve olmayan edilmiştir. Binaenaleyh bu Vilâ en yakın muallim, lise, ortamek yerlerde Maarif Müdürlükleri- ve Defterdarlık dairesinde ka- | ne müracaatla namzet kaydolunmaları. palı Merdede Bens DIXI mar- 4— Müsabaka imtihanları 9 Eylül 933 cumartesi günü sa kalı otomobillerin satışı bir İ at tam sekiz bucukta her vilâyetin yukarda tadat olunan mek- hafta uzadılmıştır. İsteklilerin teplerinde teşekkül edecek imtihan komisyonları marifetile ic- 24 ağustos 933 perşembe gü- ra olunacaktır, İmti da muvaffak olanların mut'aka kabulü alar. mü kah ki Mleizliee nü saat 14 te satış komisyonu- şart değildir. Münhal vuku buldukca derete sirasile yerleştirile | icra çeri tebliğ makina kalın mi ik dostluğuna tama | MAHMUT. | mamüracaatları - - (4238) ceki - (4279) ZN 8 1 İzer ilân elinize ER! Bir köylü 900 bizans altını buldu KONYA, (Milliyet) — Cihan- beyli kazasma tâbi Kuluköy kari- yesinde genç bir köylü bir define bulmuş fakat bunu elinden kap- tırmıştır, Bundan beş ay evvel (o genç bir köylü tarlasında çift sürerken sapa nın ucu bir çömlek sapma takılmış- tır. Bu çömleğin ne olduğunu anla- mak için çiftini bırakarak muaye- ne ettiği zaman ağzıma kadar sarı lira dolu olduğunu görünce hemen köye koşmuş ve itimat ettiği ağalar dan iki kişiye vaziyeti anlatmıştır. Çömlek boşaltılmış içinden tam 950 adet bizans altını çıkmıştır. Ağalar sarı sarı altmları görün- ce derhal genç köylüyü ikna etmiş- ler bu paraları vermesini ve karşı- İrk olarak kendisine ev yaptıracak: larmı, çift çubuk alacaklarını ve hattâ üste de kâğıt para verecek. lerini söylemişler. Ve ilk iş olarak ta genç köylüye yapılacak evin te- mellerini attırmışlardır. Cahil köy- lü muvafakat etmiş ağaların bi 600 lira diğeri 325 lira almış kö; ye de 25 lira bırakmışlar. Parayı alan ağalar derhal İstan- bula gelmişler aradan 5 ay geçtiği halde köye dönmemişlerdir. 25 lirayı alan köylü Ankaraya gitmiş ve beher altını sekiz liradan saraflara satmıştır. Aradan beş ay geçtiği halde ağaların dönmediği- ni ve kendisine yapılacak evin ya- pılmadığını ve diğer verilecek şey- i i gören köylü vi- lâyete bir istida ile müracaat etmiş ve hakkının aranmasını istemiştir. “ SAINT - JOSEPH, Fransız Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Bu sene eylülün Ilnci pazar- tesi günü tedrisata başlanacaktır. 2 — Kayıt muamelesi pazartesi gününden maada her gün sabah sa- at dokuzdan İl buçuğa ve akşam 14 ten 18 el kadar icra edilecektir. 3 — İlk tahsili bitirip şahadet- hame alan talebe orta smıfma gir- mek için evvelâ ihzari sınıfa ka- bul edilecektir. A (650) AR İstanbul Birinci lilâs Memurluğun- dan: Evvekee Sultan Hamamında Çinği- roğlu hanı altında manifataracılıkla meş gul bulunmuş olan Ekmekçi zade Hay- ri Bey iflâs etmiştir. İflâsı 208-933 ta- rihinde açılıp tasfiyenin adi şekilde ya- pılmasına karar verilmiş olduğundan: ) — Müflisten alacağı olanların ve âs- tihkak iddiasmda bulunanların alacak- Jarını ve istihkaklarını ilândan bir ay i- ginde 1 nci iflâs dairesine gelerek kayit ettirmeleri ve delillerini (eenet ve def- ter hulâsaları ve saire) asıl veya musad- dak suretlerini tevdi eylemeleri 2 — Hi. Jâfma hareket cezai mesuliyeti müstel- zim olmak üzere müflişin borçluların ayni müddet için kendilerini ve borçle- rını bildirmeleri, 3 — Müflisin makları- ni ber ne sıfatla olursa olsun ellerinde bulunduranların © mallar. Üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile bunları ayni müddet içinde daire emrine tevdi etmeleri ve etmezlerse makbul mazeret- Jeri bulunmadıkça cezai mesuliyete uğ- zayacakları ve ruçhan haklarından mah- sum kalacakları. 4 — 31-8-983 tarihine müsadif perşembe günü sazt 14 de ala <aklıların ilk içtimaa gelmeleri ve müf- lis ile müşterek borçlu olanlar ve kefil. lerinin ve borcumu tekeffül eden şair kimselerin toplanmada bulunmağa hak- arı olduğu ilân olunur. Üsküdar İcra Memurluğundan: Üskü- 'dar Şeyh camli arkasındaki sokakta 32 No. lu hanede mukim iken ikametgiht meçhul Demirci Yusuf Efendiye. Celâlettin Beyin tahtı tasarrufunda bu lunup tahtı isticarmızda olan Üsküdar da Bülbül deresi caddesinde 182 No. hu dükkân tahliyesi hakkında Celâlettin Beyin Üsküdar Sulh mahkemesinden :5- tihsal eylediği 9-8-933 tarih ve 933/478 No. hu ilâm mevki icraya konarak tara İmıza 933/1870 No. lu dosya öle tahli- yesi zımnında berayi tebliğ icra kılman icra emri iksmetgâhmızın meçhul olma 8 hasebile tebliğ edilememiş ve ilinen tebliğat icrasına karar verilmiş olmakla tarihi ilândan itibaren mihayet 20 gün zarfında mezkür dükkân bilriza tahliye ve teslim etmediğiniz takdirde öebten tahliye ve mecur Celâletin Beye teslim edileceği malümatınız olmak ve icra if. * Jâs kanununun mevaddı mahswsasına tsve fikan tebliği muktezi tahliyeye mütedaie Nr (