22 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

« ka başladı. . başlıyordu. Türk romanları Filme alınıyor Bir film sermayedarı Türk edebiyatında mühim cev- herler olduğunu söylüyor Son zamanlarda Avrupada genç Türk yazıcılığna karşı ciddi bir alâ- Avrupanın meşhur film #ermayedarlarından M. Berre, Türki- yede bazı büyük filmler vücude getir- mek için kombinezonlar bulmağa ve “tetkikat yapmağa çalışmakla beraber bir taraftan da son nesil edebiyatımı- #n mühim eserlerini ayrı ayrı tetkik- ten ve bunlar arasında filme çevrilme ğe müfhit orijinal mevzuların bulunup bulunmadığını tetkik etmektedir. Birkaç ay evvel Paristen Türkiyeye dönen rejisör Vedat Ürfi Bey edebi- yatımızın belli başlı eserlerinden bir çoğunun mevzularını telhisen o kendi- sine vermiştir. “Çakıcı” ve (Kokain) filmleri için tetkikatta bulunan M. Berre, seyaha- tinden bilistifade bu mevzular bir- kaç tanesini seçmiş ve tasnif ederek müelliflerile temasa girişmeğe Vedat Ürfi Beyi memur etmiştir. Bu eserler arasmda Etem İzezt Beyin (Beş hasta var) isimli romanile Burhan Cahit Be yin (Ayten) isimli eseri ve (Yüzbaşı Celâl) romanı calihi dikkat görülmüş tür. M, Berre, İtemi İzezt Beyin (Beş hasta var) romanını tam mânasile si- nema mevzuu olmağa miüsait ve zen- gin bulduğunu söylemektedir. Türk e- debiyatının daha beş eseri tetkik edil. mektedir. Parise dönen M. Berre'ye rejisör Vedat Ürfi Bey refakat etmektedir. Tetkik edilen romanlar senaryo şek linde tanzimi kendisine verilmiştir. İstanbula gelir gelmez Vedat Ürfi Bey müelliflerle temas ederek senar- ya şeklini tesbit edecek ve M. Berre- ye gü ir. Senaryosu tanzim edilecek ilk eser şimdilik Etem İzzet Beyin (Beş hasta var) romanıdır. Fransız gazetelerinden bazılarma vaki beyanatında M. Berre şöyle de- mektedir: “.— Genç Türk rejiminin edebiya- tından mübim cevherler çıkarabilece- ğimizden eminim. (Kokain) ve (Çakı- cı) filmleri projesini tatbika ko- yar koymaz Türk edebiyatı eser- lerinden bazı filmler de ihraç edebi- lirsek bunların Türkiyede ve şarkta olduğu kadar Avrupada da büyük bir merakla hüsnü kabul göreceklerinden şüphe etmiyorum.” Avrupada orijinal mevzuların fık- danmdan şirket müdürlerinin müşteki olduğu bu zamanda Türk edebiyatı nın mühim bir rol oynayabilmesi pek muhtemeldir. (Beş hasta var) bu çı- darı açmış oluyor. y FA. 44 er SANS AAME TAAA Yazan: Dr. BESİM ÖMER Pş. Üzüm ve üzümle tedavi Dördüncü defa adeta venlden yazılmış ve büyürülmüşcür. Kanaat ve İkbal kütüphanelerinde 50 kurus satılmaktadır. 16552) İstanbu! $ nci İcrasından: KELEPİR Ümit: Rosorkörünün tamamı Ticareti bahri: 90 tonluk Yelkenli mavna tamamı Çankaya: Romorkörü yarısı İsra dairesince gayet ucuz fiyatla ay- rı ayrı satılmaktadır. Arsu edenler Ge- lata Yağkapanında bağlı bulundukları Bartın kereste fabrikası satış mağarası önünde görebilirler. Almak isteyenler 23 ağustos 933 çarşamba günlü saat 12 den itiharen Beşinci İcra Dai- vesine 933/180) numaralı dosyaya mü- racaat etmelidirler. (6603) ZAYİ; Sirkeci gümrüğünde 610 No. Ma beyanname İle muamelesi icra edilen eşyaya ait 82467 No. ve 16-10-9932 tarihli semi gümrük makbuzu zayi ettim. Ye- nisini çıkaracağımdan hükmü olmadığı i- Bin olumar. Köprülü han No, 4 Bobor J. Danen (6566) Milliyet'in romanı: 25 LER Yazan: G. de la FOUCHARDİERE Boüifle hastabakıcısı, pipoyu nö- betleşe içerek ilk şişeyo başladılar. Ertesi gün Mariette'le senli benli konuşayordu. Daba ertesi gün Bouif Mariette'in sohbetini yavan bulmıya başladı. Va- kıa Mariyette çok hikâye biliyordu. Fakat bütün bu hikâyeler: “— Ben m...» diye Bonif bu Kabil hikâyelerden — hiç “haşlanmazdı. Onları dinleyince, Fran- sa larihinin de, kendi hususi tarihinin de en elim safhaları gözünün önünde 'canlanırdı. Bowif eve öteberi almak için Saint « Cloud kasabasma inen hizmetçi kıza bir Paris - Sport gazetesi oldırmasını İL Gi A le PATLICAN Merkez Kumandanlığına mer but kıt'at ve müessesat ihtiya- ci için 2100 kilo Ağır “benzin ile 101 kilo (B) marka Mobi- loil yağı 23-8-933 çarşamba günü saat 10,30 dan İl re ka- dar pazarlıkla satın alınacak- tır. Şartnamesini görmek iste- yenlerin her gün ve pazarlığa girişeceklerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satım alma komisyonunda hazır bu- lunmaları, (217) (4228) 5667 ... Merkez Kumandanlığına mer but kıt'at ve müessesat ihtiya- cı için 900 kilo Ağır benzin ile 38 kilo (B) marka mobiloil yağı 23-8-933 çarşamba günü saat ilden 11,30 za kadar pa zarlığı icra kılmacaktır. Şart- namesini görmek isteyenlerin her gün ve pazarlığa girişecek- lerin belli saatinde Merkez Ku mandanlığı Sâtmalma komis- yonunda hazır bulunmaları. (216) (4237) 5668 ... Harp Akademisi ihtiyace i- çin pazarlıkla 400 kilo Sade yağ almacaktır. Pazarlığı 22- 8-933 salı günü saat 14,30 dan 15 e kadar yapılacaktır. Talip- lerin şeraitini öğr: üzere her gün ve pazarlık günü belli saatinde teminatlarile Topha- nede Merkez Satınalma Komis yonuna gelmeleri. (218) (4269) ... Deniz Yollama Müdürlüğü- nün ihtiyacı için 7500 kilo Motorün yağı 31-8-933 per- şembe günü saat 15 ten 15,30 za kadar açık münakasa ile satın alınacağından şartname- sini görmek isteyenlerin her gün ve münakasaya girişecek lerin belli saatinde Merkez Ku mandanlığı satın alma komis- yonunda hazır bulunmaları. (143) (3903) 5239 “as Harp Akademisi Hayvana- tının ihtiyacı için 150,000 ki- lo Kuru Ot 31-8-933 perşem- be günü saat 15,30 dan 16 ya kadar âleni münakasa ile satın alınacaktır. Şartnamesini gör- mek isteyenlerin her gün ve münakasaya © girişeceklerin belli saatinde Merkez Kuman- danlığı satm alma komisyo- nuhda hazır bulunmaları. (41) (3905) 5241 Merkez (Kumandanlığına bağlı müesseseler için on iki bin kilo Nohut otuz bin kilo kuru fasulya dokuz bin kilo zeytin 9-9-933 cumartesi gü- nü sıra ile saat 14, 15, 16 da ayrı ayrı üç şartnamede âleni münakasa suretiyle satın alı- “nacaktır. İsteklilerin (şartna- melerini görmek için her gün ve münakasalarma girişecekle rin belli saatinde komisyonda hazır bulunmaları. (179) (4067). Ni 5453 Harbiye ve merbutu mektep- ler için 3000 kilo kuru fasulye 9-9-933 cumartesi günü saat 5670 Tercüme: Kâmran Şerif akdetmiş olduğu muahede ahkâmina tevfikan Mariette'ten istedi. Bouif Mariette'in ıslahıcinsiferes denilen ilmin esrarma katiyyen vâkıf mı ancak © zaman anladı. Bu işi (A) dan (Z) ye kadar Ma riette'e öğretmek icap ediyordu. O da öğrendi. O zaman şakirdinin yarış — ilmine hayli müsteit olduğunu ve bir gün i- çinde handikapı ne demek olduğunu öğrendiğini memnuniyetle gördü. On gün için, (hasta hep ayni halde idi, bu da verem tedavisinde ispirtolu içkilerin kuru boynuzdan daha fay- dah birşey olduğunu ispat et miyorılu ama, — aksini de | ispat elimiz yordu) on gün içinde Bouif nazariyat- 17 de açık münakasa süretile satın almacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için'hör gün ve münakasasına girişe- ceklerin belli saatinde köris- yonda hazır bulunmaları. i* (178) (4068) 5454 0» Merkez (Kumandanlığna bağlı müesseseler için 30,000 kilo pirinç 9-9-933 cumartesi günü saat 14,30 da kapalı zarf la satım almacaktır. Şartname- sini göreceklerin her gün ve li saatinden evvel teklif mek- tuplarını komisyon riyasetine vermeleri. | (177) (4069) 6455 v. Harbiye mektebinin 5000 kilo yataklık pamuk ve yünle- münakasa ile yaptırılacaktır. Münakasası 10.9-933 pazar günü saat 14 den 14,30 a ka- dardır. Taliplerin şartnamesi- ni görmek üzere her gün ve münakasa gününde belli saa- tinde teminatlarile Tophane- de Merkez Satmalma Komis- yonuna gelmeleri, (172) (4074) 5457 Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih tiyacı için almacak otuz beş bin kilo koyun etinin pazarlı- tan tatbikata geçmek lüzumunu his. setti, Paris - Sport gazetesini elinde sal- er yarın Autenil'deki yarışlar- da Chatterbox kazanmazsa (o kafamı kessinler!, .. Ne yazık ki gidip birde laşamıy: .« Acuba şöyle iyice ör tünüp arabaya binsem. - . Hastayı pencereden bile baktırma- ması Mariette'e sılısıkı tembih edil- mişti, Onun için kadın: , — Aman, Kont Cenapları, nasıl o- 1ar?.. dedi. — Batignolles'da bir meyhane bili- «. Orada bahs Bir koşu oraya kadar gidip gelebilir. , Altı günden beri Marius Pinchard' dan haber almadığı için Parise kadar gidip etrafı bir kolaçan etmek Mari- ette'in pek işine geliyordu. Z Sn gidip gelinciye kadar doğ- ru dürüst yerinizde oturacağınız va” seniz, giderim, Kont Cenapları.. Fakat Boulf meyus bir tavırla ba nı salladı. : — A Mariette,.. Gidersin oama, bahse girmek için en aşağı elli kuruş lâzım... O da bende yok... Sende Dana © BiRİK TiREN, » RAHAT-EDER Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI : Karaköy - Köprübaşı Tel. 42364 Sirkeci Mühürdar zade ban Telefon: 22740 İSKENDERİYE POSTASI EGE Vapuru 22 ağustos salı günü saat İl de Galata rıhtımından İzmir, Pire ve İskenderiye'ye kalkar. (4251) o 5651 KARADENİZ POSTASI GÜLCEMAL Vapuru 23 Ağustos çarşamba günü saat 18 de Galata Rıh- tımından kalkar 4252 5675 AE Darüşşafaka Lisesi Müdür. lüğünden: Mektepte tane ve okka il satılacak eski, kitaplar, eski e! biseler, kunduralar ve sair lü zumsuz eşya müzayede ile sa tılacağından talip olanların 2: Ağustos 933 çarşamba güni saat 15 de mektebe gelmeleri (4307) Darüşşafaka Müdürlüğün. den: İkmal imtihanlarıma eylülün ikisinde ve derslere de on biri: de başlanacaktır. (4308) Ademi iktidar ve bel gevşeglikine karşı en müessir deva SERVOİN haplarıdır. Deposu, İstanbulda Sirkeci: de Ali Rıza Merkez cezanesidir. Taj raya 150 kuruş posta ile gönderilir. İz- mir'de İrgat pazarındaki, Trabzon'd: Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. A 514: ğında talip zuhur etmediğin- den'pazarlığı -31-8-933 per şembe günü saat 14 den 14,30 za kadar * yapılacaktır. Sartnamesini görmek isteyen lerin her gün ve pazarlığa gi rişeceklerin belli saatte Mer- kez'K; satın alma komisyonun da hazır bulunmaları. (199) (4153) 5614 Harbiye ve merbutu mektep- erin 65000 kilo koyun 6000 kilo kuzu ve 20000 kilo sığır etine verilen fiatlar pahalı gö- rüldüğünden pazarlıkla alma- caktır. Pazarlığı 2 eylül 933 cumartesi günü saat 14 - 15 ka dar yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün ve belli saatte teminat larile Tophanede Merkez Satın Alma komisyonuna gelmeleri. (220) (4271) #*s Gülhane hastanesi için beş kalem malzeme pazarlıkla alı- nacaktır. Pazarlığı 24-8-933 perşembe günü saat 15 e kadar yapılacaktır. Taliplerin belli saatinde teminatlarile Topha- nede Merkez Satınalma komis yonuna gelmeleri. (226) (4277) .s” Kuleli Askeri Lisesi için on kalem elektrik malzemesi pa- zarlıkla alınacaktır. Pazarlığı ... elli kuruş bulunur mu? Mariette elli kuruşu olmadığını iti- raf etti ve Kont de Saint - Gaudens gibi bir adamın bu kadar cüz'i bir ser- maye peşinde koştuğunu görmekten mütevellit hayretini kemalinezaketle gizledi. Bicard birden bire doğruldu: — Ben de ne sersemim,.. biliyor musun?... dedi. Saat ne güne duru- yor?... Hangi saat-7... — Canım, şu şöminenin üstünde du- ran sanat... İki üç gün saate bakmayı veririz... Mariette, kızım, sen gu sa- ati koltuğuna vurup halama götürür. sün. — Halanız nerede. .. — Halama götür demek, rehine köy demektir... Enayi... ber halde elli frank Chat terbox üzerine yirmi beş frank “gag- nant,, yirmi beş frank ta "place, ko- yarsın. .. Chatterbox yarışı kazanırsa gidip saati rehinden çıkarıram. .. Mariette Kont Cenaplarma da, sa- ate de şöyle bir alıcı gözü ile baktı. Düşündü, taşındı. Kont Cenaplarınn 24-8-933 perşembe günü saat 15 de yapılacaktır. Taliplerin belli saatinde Tophanede Mer kez Satın Alma Komisyonuna gelmeleri. ? 4223) (4274) Maltepe Askeri Lisesi için 200 kilo kaşar peyniri pazarlık la almacaktır. Pazarlığı 24-8- 933 perşembe günü saat 14,30 dan 15 şe kadar yapılacaktır. Taliplerin belli saatinde Top- hanede Merkez Satım Alma ko- misyonuna gelmeleri. (222) (4273) e a Merkez Kumandanlığına mer but kıt'at ve müessesat ihtiya- çeki oduna talip çıkmadı. ! ğından 26-8-933 cumartesi gü nü saat 14,30 dan 15 şe kadar pazarlıkla satın alınacaktır. Şartnamesini görmek isteyen- lerin her gün pazarlığa girişe- ceklerinde teminatlariyle belli saatinde Tophanede Merkez Kumandanlığı Satınalma ko- misyonuna gelmeleri. (225) (4276) ... Harbiye mektebi için alına- cak 850 ton lavamarin kömü- rüne verilen fiat pahalı oldu- ğundan 4 eylül 933 i günü saat 14,30 dan 15 e ka- dar pazarlıkla satın almacak- tır. Taliplerin şartnamesini be nruladallmm Ez Diyet Sandığına terhin etmekte serbest olduğunu teslim etti, Yalnız halledilecek bir müşkül kalı- yordu. Mariette: — İyi ama, dedi, terliklerimden baş ka ayağıma giyecek bir şeyim yok. Rugan iskarpinlerim de ayağımı acıtı- yor... Yağmur da yağıyor., Pariste bu kadar taban tepeceğim. .. Bouff onun da kolaymı buldu. — Benim postallarımı giy.. dedi. Marlette'in ayaklarını şöyle bir göz kararile ölçtü. — Ayaklarımızın ölçüsü bir. Mariette bu teklifi derhal kabul etti, Çünlrü bu şeklihallin başka bir faydası da vardı. Bouif ayakkabısız kalınca, hastabakıcısmın gaybubetin- den bilistifade gidip kasabada dolaşa- mıyacaktı. Köşkün parmaklıklı" kapısından çı- karken bir pencere açıldı: — Seran... Mariette.. Elli frangı hiç korkmadan koy. . Chatterbox ya- rışı muhakkak kazanacaktır... görmek için her gün ve pazar! ğa girişeceklerin belli saatind Komisyonda bazır bulunmala rı, (213) 4234) dn . ... Merkez Kumandanlığına me but kıt'at ve müessesat ihtiyac için alınacak 8890 çeki oduna kapalı zarfla verilen fiat paha k olduğundan 26-8-933 cumal tesi günü saat 14,30 dan 15 kadar pazarlıkla satın simaca tır. Şartnamesini görecekleri, her gün ve pazarlığa girecek lerin belli saatinde Merkez Ku mandanlığı Satınalma Komisi yonunda hazır bulunmaları. (227) (4296) Satılık Arsalar Fatih, Edimekapı arasında Fevzipa şa caddesinde tramvay yolu üzerinde üç ndet arsa acele satılıktır. Talipler Fevzipaşa caddesinde Müexin sokel N. 13 Ahmet Beye müracaat etmeler rica olunur. İstanbul Altıncı İcra Dairesinden: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paray. çevrilmesine karar verilen hane eşyası nın 24-8-933 tarihine müsadif perşemi be günü saat 13 ilâ 15 raddelerinde Be yoğlumda Nişantaşında Rizkullah Ha yat apartımanınm 3 numaralı dajresin. de açık arttırma ile satılacağından talip Jerin mezkür gün ve saatta mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaatları ilân olammnr. (6591) FASIL x Madam Bicard'ın falı çıkıyor... — Bir köpek?;! Bir köpek? Al fred'den mutlaka bir köpek haber se tirecek. . Ah o edepsiz bir elime geç e Lb Madam Bicard kızı Charlottes' evinde Açtığı Faldan aldığı bu ip ucu. nu zihninde evire çevire evinin kapı sma kadar veya bir ; iyen bir polis hafiye si vaziyetinde, bir köpek duruyordu. Bu köpek Bouif'in sokakta yoldaşı Viski idi. Viski Madam Bicard'ı görünce ara sı açık olduğu ve rastlamaktan yakin diği birini gö; bir inan tavril, kaldırım değişti Fakat Madam Bicard köpeği takip) etti. İskambil falı yalan söyliyemez- di. Onu kocasna muhakkak bir köpeli götürecekti, ğ (Bitmedi)