28 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

28 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Aydında bir hırsızlık AYDIN, (Milliyet) — Aydında Park önünde tüccardan Hasan Kâ- mil Beyin evine hırsız girmiş ve Şok kıymetli eşyalar çalmıştır. Hasan Kâmil Bey geçen hafta Cuma günü İzmire gitmişti. Evvel- ki gün dönüşünde evinin üst kat- taki odanın kapısının kırıldığını ve eşyaların altüst (edildiğini . ve zabıtaya haber vermiş- . Hırsızlar bir çok halılar içinde 3 tane kıymetli U ve ipekli halıyı aşırmışlar ve Hasan Kâmil Beyin ve ailesinin bir kaç takım elbise- lerile konsol içinde buldukları kıy- metli eşyaları almışlardır. Aydın - Çine yolu AYDIN, (Milliyet)-— Aydı Çine yolunun O Aydından 4 üncü kilometreden itibaren yapılan 11 kilometrelik kısmın muvakkat ka- bulünü yapmak üzere İzmir başmü- hendis Emin Bey | şehrimize gel- miştir. Emin Bey yolu tetkik ede- rek iyi bulmuş ve muvakkat ka- bul muamelesi yapılmıştır. a amma Dünkü yarışlar (Başı 1 inci sahifede) külmüştür. Kaza otralında aldığımız malümat şudur: Müsabakalara biraz geç başlanmış- tır, Sant dörtte yarışa başlanmak üzere Yüzücüler motöre davet edilmiştir. Cümhuriyet gazetesinin kiraladığı İş ismindeki motöre yüzme müsabaka- “ina iştirak eden 5 Hanım, hakem he- Yeti, 3 bahriye zabiti, yarışı idare eden doktor Mustafa Hulüsi Bey, Cümbüri- Yet gazetesinden hakem Sait, İhsan, Mehmet Beylerle foto muhabiri Faik , daktilo İsmet Hanım ve kardeşi; bir Alman kadını, iki hademe, doktor Beyin bir arkadaşı ve bir iki genç bey. binmişlerdi. Motörde tamam (29) kişi Vardı ve bir simitten başka can kurta- mn ordu. bulunmuyordu. Sant 4,10 da motör sahilden 1800 metre açılmıştı. Yüzücüler bazırlan- dı, gübeştesi üzerinde toplan- dı. Yarışa başlandı. 8 yüzücünün bir anda denize atıl- Mmasile beraber motör müvazenesini kay- betti, Sancak tarafına doğru kapak- landı. - Bir iki dakika içinde kâyboldu ve motörde bulunan 21 hanım ve bey | ne oluyoruz demeğe vakit kalmadan ümilen denize döküldül Kazazedeler o esnada oradan. 30ç- mekte olan bir tenezzüh motörü ile. m kumandanlığına ait husu Motör tarafından muhakkak Yun bu suretle önüne geçilmişti, Zazedelere büyük geçmiş olsu, Kazanın vukuunu göremiy “üler yarışa devam etmişlerdir. Birin &i Fenerbahçe klübünden Leylâ Hanım, #tinci 1, 5, K. dar Matmazel Ena, ü- çüncü de Cavidan Hanım gelmiştir. Dünkü tenis müsabakaları Tarabyada Summerpalas kortlarm- da Tokatlıyan kupası turnuvasına dün de devam edilmiştir. Dünkü müsaba- kalar turnuvanm “kardöfinali,, oldu- Ün için oldukça ehemmiyetliydi. Alman neticeler şunlardır: Tek Hanımlar: Meli, Kolbokoresi, Mme. kmen galip. Melle. Acemiyan, Mile, N: Kolbokoresiye 6/2, 6/1 galip. Mile Pool, Mile. Salme (o 6/4, 6/4 galip. ime. Grodetaki, Mile. 2. Kalbokore- siye 6/1, 6/0 galip. Mile. Pool, Mile. odvarı 2 galip. Mme, Kastel ho, Mile, Zarifiye 7/5, 6/0 galip. Mile 'oo!, Mme. Kastelnoya 7/5, 6/0 galip. Tek erkeklerde: « Suat, Semih Süreyyaya 7-5, 6-0 ga- . Mehmet Karakaş, Davide hükmen Balip, Trebugof, Maşidaya le ge Seygere çifti, B. Kalbokoresi ve 2 1, 6-4 galip, Trebum- &of » Davit çifti, Ohansiyan - Dr, İsmet Şiftine hükmen galip, Şirinyan - Kara- çifti Necmi ve arkadaşma hükmen ip. Muhtelit çift: Mile. Salem - Fokas çiftine 6-1, 6-1 gü İp. Mile Borçkay - Kolins çifti, Mme Ve M. Seygere hükmen galip. Mme Ho- “veri - Bins çifti, Mile Mançeri ve Hal Bern çiftine 6-4, 6-3 galip. Turnuvanm / sömifanali cumaya, finali de pazara yapılacaktır. Ordu'da maç ORDU, 27 (Milliyet) — Bugün Or- du Gençler yurdu Samsun. spor Pılmıştır. Neticede Ordulular üçe karşı iin ile Somsunluları mağlüp etmiş ususi vapurlar a (Başı 1 önel sahifede) Maki bir kaç hususi vapur kiralıya- Vapurların takdiri kıymetine gelin- £8; komisyondaki İngiliz Loidi Mister Simit, bugün Varnadan dönecektir. Ko- misyon - ve eşya tarifeleri ile deniz yolları pro- Şramı da cuma gününden itibaren tat- - Sika başlanacaktır. Van gölünde nakliyat VAN, — Van gölü Türkiyenin küçük Marmara denizidir. Gölde bilhassa Rakliyatta ve balıkçılıktan dilmektedir. Göl işletme istifade az daha artmakta, yeni nakil vası taları, motorlu merakip ve romor- körler de gölde ticaretin inkişafını mucip olmaktadır. Bir şaki yakalandı SÖKE — Söke zabıtası Hasan oğlu Ali isminde azılı bir şaki ile bu adama yataklık edenleri yaka- lamış ve yüksek bir muvaffakıyet elde etmiştir. Hasan oğlu Ali senelerce dağlar da kalmış, bir çok çadırları ve köy- leri basarak onun, bunun servetini gasbetmiştir, Şakinin üzerinde bir çok tabancalar ve altınlar da bu- Tunmuştur. Zabıtaca şakinin ifade si zaptedilmiş ve şimdiye kadar ka ranlık kalan bir çok cinayetlerin 4 nahtarları ele geçirilmiştir. Bu a- dam ayni zamanda bir çok cinayet lerin faili olduğu da itiraf etmiş- tir. Orta tedrisat vi ki dır. Binaenaleyh bu sene Emi bir ortamektep açılacaktır. Haydar- paşadaki Tıp Fakültesi binasmda da bir lise açılacaktı. Fakat binanın ci- hetiaidiyeti yüzünden ihtilâf çıkmış- tr. Burasmı Sıhhiye Vekâleti, Maarif Vekâletine vermemektedir. Kasımpa- şada, Bakırköyünde açılacak — orta- mektepler de bina bulunamadığı için bu sene kalmıştır. Önümüzdeki sene başmda buralarda birer ortamektep açılması için çalışılacaktır. Şehrimizde hazı mektenler de bina- larmı değiştirmislerdir. İstanbul Kız Lisesi Şehzadebaşından Cağaloğluna Erkek Muallim mektebi binasma ta- #ramıştır. İstanbul Erkek Lisesi eski Düyunuumumiye bin xa taşmmıştır. Erkek Musllim mektebi de bir peda- goji sınıfı ilâvesila İstanbul Erkek li- sesine ilhak edilmiştir. Lise ve ortamekteplere talebe kayıt ve kabulü başlamıstır. Kayıt ve ka- bul buay sonuna kadar deva mede» cektir. Bu ilkmektepler fazla mezun verdiği için — ortamekteplere fazla tehacüm vardır. Bütün talebe- nin - mekteplere yerleştirilmesi icin Maarif Vekâleti icap eden tedbirleri; ittihaz etmiştir. Mektepsiz çocuk kal- mıyacaktır. Maarif Vekâleti ortamek- teplere 150 leyli meccani talebe ala- caktır. Bunların müsabaka imtihanla- rı eylülün dokuzunda Kabataş ve E- renköy Kız liselerinde yapılacaktır. Muayyen yerlerdeki mekteplere fazla tehacüm olmaması için her semtteki ortamektep ve liselere hangi semtle- rin talebeleri alınacağı tespit edilmiş- tir. aç nispetinde sınıflara şube- ler ilâve edilecektir. Bu sene Galata- saray lisesine nehari talebe kaydedil- miyecek, yalnız leyli almacaktır. Bu- na da sebep kadronun 'dolmüş olma- sıdır. Lise, orta ve müslim mekteplerin- de tedrisata 11 eylülde başlanacak- tır. Bu mekteplerde sınıf ve bakalor- ya ikmal imtihanları eylülün ikisin- de başlıyacak, bir hafta devam ede- cektir. Bu sene Maarif Vekâleti lise mezun- larından 70 genci muhtelif ilimler tah- için müsabaka imtihanı ile Avru- paya gönderecektir. Müsabaka imti- hanı eylülün dokuzunda liselerde ya- pılacaktır. Bu sene İstanbul ilk tedrisa kadro- sunda esaslı değişiklik yoktur. A: doludan İstanbula nakil icin bir kaç yüz ilk tedrisat hocası müracaat et- mişse de münhal olmadığından bu müracaatlar edilemiyecektir. Şehir içinde de nakil ve becayişlerini istiyen üç yüz ilkmektep hocası var- dır. Bu nakiller de imkân nispetinde yapılabilecektir. İlk tedrisat kadrosu- na bu sene yeniden girecek genç mu- alimler yoktur. Muallim mektepleri- nin altı smıfa çıkarılması (o dolayısile Muallim mektepleri bu sene (o mezun iştir. Bu sene ilkmekteplere geçen sene- den daha fazla talebe kaydedileceği anlaşılmaktadır. Gçen sene ilkmekten Terin birinci sınıfına İstanbul Maarif Müdürlüğü dahilinde (10523) talebe kaydedilmisti. Bu se- ne bu rakkamın on beş bini bulacağı kuvvetle tahmin edilmektedir. Maarif Müdürlüğü bütün müracaatları kabul edecektir. Bunun için tedbirler alın- mıştır. Tahsil çağına gelmiş hiç bir çocuk mektepsiz kalmıyacaktır. Bu sene 1926 doğumlular ilkmekteplere kabul edilecektir. 1927 doğumlular. dan da gösterinli olanlar kadro nisne- #inde almacaklardır. Maarif Müdür- Töğü sahrin muhtelif yerlerinde bu se- 'ne 8 ilkmektep daha açmaktadır. mıntakası taj şubesi müdürü fından Ankaradan getirilmiştir. Mute- dil olarak hazırlanan yeni tari 1 vee mi gazetede neşredilmek üzeredir. Tarife komisyonu, dün öğleden ra Deniz ve Hava müsteşarı Sadullah Beyin riyasetinde içtimamı yapmış ve aza larafından hazırlanın tarifeler im- Aydında sebz9 ta Yuğu leri cins tohumlarla sebze cinsleri- ni bilhassa patlıcan ve büberleri çok ıslah etmişlerdir. Bahçevanla- rin sergisinde tanesi bir, bir buçuk ökkalık topan ve ikisi bir okkalık uzun patlıcanlar ve şimdiye kadar Aydında görülmiyen iri büberlere rastlanmaktadır. Fakat fiyatler çok ucuzdur. Pazar günleri 20 - 25 ku- rusla bir aile bir haftalık sebze ih- tiyacını temin etmektedir. Bandırmada ekmek ucuzladı BANDIRMA, (Milliyet) — Za- hi lerinin son günlerde düş- gören Belediyemiz, ek- mek fiatlerinde birer kuruş noksa- nma narh vermiş ve bugünden iti- baren, 8 kuruşa satılan birinci ek- mek 7 kuruşa, 6 kuruşa satılan har cı ekmeğin kilosu 5 kuruşa satılma- ğa başlanmıştır. Belediye heyetinin bu musip ka- rarı fukara ve orta halli halkı se- vindirmiştir. Büyük delğara Hudutlarında Askeri faaliyet var (Başı 1 inci sahifede) İtalyan manevraları GRASSİO, 27 (A. A.) — İtalyada, Stefani Ajansı bildiriyor: Büyük manevraların sonuncusu bu- gün yapılmıştır. Kral ile M. Mussolini Mombarrçarade son manevralarda ha- zır bulunmuşlardır. Müteakıben kral Bric Pedaggeraye gitmiş, bütün uske- ri kuvvetler erkânı tarafından karşı» lanmıştır. Kral oradan yazlık ikamet- gühları olan Santanna Valadieri'ye git miştir. Bu esnada Santana © Valdieri'de manevralara iştirak etmiş olan iki bin zabit toplanmıştır. Bu toplantıda Müs temlekât, Bahriye, Hava işleri Nazır- ları ile mareşaller ve Harbiye Müste- şarı da bulunmuştur. Manevraları is dare etmiş olan kumandanın raporu ile iki taraf kumandanlarının raporla- rı okuhdüktan sonra erkâniharbiye re- isi mubtelif meselelere ait tetkikatı M. Mussolini manevralarda, , hülâsa etmiş, efradın kuvveimaneviye ini, le Faşist Fırkanın icraatını Bundan sonra M. Mussolini zabitle- ri ve kıtaatı methederek bu ( seneki manevraların her bakımdan eski ma- nevralara faik olduğunu, badema ma- nevra müddetlerinin daha uzun süre- cek seneki manevralara yüz bin kişinin iştirak edeceğini söy- lemiştir. Fransız hudutlarında. . PARİS, 27 (A. A.) — Havas Ajar $ı bildiriyor: Son zamanlarda yapılmış olan müdafaa işlerini teftiş etmek ü- zere bugün Paristen Loren hududuna gidecek olan M. Daladier Petit Pari- sien gazetesinin bir muharririne şu beyanatta bulunmuştur: “— Müdafaa sistemimizin tmamile müessir olması için ittihaz ettiğimiz tedbirlerin ne suretle tatbik edilmekte olduğunu bizzat görmiye gidiyorum. “Kalkan yerindedir ve iyi maden- dendir. Memleketin artık endişeye düşmesine mahal yoktur. Biz yalnız sulh ve asayiş istiyoruz. Misli görü!- memiş uzun ve feci bir harpten galip çıkan hiç bir millet Avrupanın üzlaş- ma siyaseti için bizim kadar fedakâr- lıklarda bulunmuş değildir. Halihazır daki müşküller ne olursa olsun biz bey nelmilel teşrikimesai usüllerini hali- sane tatbik etmeğe karar verdik.Ken- di hürriyetimiz! bizzat tanzim etmek te vazifemizdir. Bizim bu i temin etmiye kudretimiz oluğu ne kadar malüm olursa bu hürriyete © derece riayet edilir... “Avrupa hayatının nâzımı olan Mil- letler Cemiyeti ile La Haye Divanınm kararlarma herkesi riayet ettirmiye de çalışmamız lâzımdır. Bu kararlar Avusturyanın siyasi ve iktisadi istil- lâlinin muhafazasını amirdir. Biz. bu istildâli temine azmettik. Daha kü- çük nüfus daha az ve daha az kuvvet- Ti devletler serbest yaşamak hususun- da nüfus ve arazice kendilerinden bü- yük olan devletlerin malik oldukları ayni haklara malik olmalıdırlar. «Taleyrad'ın sözü doğrudur: «Fransa adaletine ve menfaati letlere göre başka olmasını #miyecek bir vaziyettedir. Ayni zaman- da Fransa, kendi hususi menfaatini umumun menfaati demek olan adale- tin AYDIN, (Milliyet) — Aydında | bu sene sebze pek boldur. Bahçe- | vanlarımız İstanbuldan getirdik- | Asuri isyanı (Başı 1 inci sahifede) sıtasile âsilere attığı beyanname.-jli lerde teslim ve itaat etmeleri i- İl, çin 60 saat mühlet vermişi Beyannamelerde âsilere emre taat etmedikleri takdirde hakla İl rında çok şiddetli muamele yapı lacağı da ayrıca ihtar olunmuş- tur, Bu emir ve ihtarlar üzerine hükümete 400 kadar Asuri tes. lim olmuştur. Bununla beraber âsilerden ev İl! velâ.200 kişilik bir grup hudur İl! dun Zaho yolunda Türk hududu |! nu geçmek teşebbüsünde buluh- muş isede karakollarımızdan mukavemet görmüş, mitralyöz a teşile mukabele edilmiş, 30 5! vererek kaçmışlardır. Bu vakadan başka' 11 Ağus- tosta 100 kişilik bir Asuri kafi- | lesi gene hududumuzu geçmiş ler ve silâh ta teslim etmedikle- rinden askerlerimizle müsademe vukua gelmiş ve 20 maktul vere rek kaçmışlardır. Kovulan patrik ne diyor? İrak hükümeti tarafmdan ko- | vular Asuri patriki halen Kıbrıs İl adasında Nikosyadadır. Patrik Marişmon İrak hükümeti aleyhi- | ne şiddetli bir lisan kullanmak: (l tadır ve Semel'de 325 kadın ve İİ çocuğun, diğer bazı yerlerde de İ 500 den fazla Asurinin katliam İ| edildiğini iddia etmektedir. Şeref ve vazife icabına göre Diğer taraftan İrak hükümeti de Asurilerin katliâm edilmedik İİ lerini iddia etmektedir. Hükü- met Asuriler aleyhine katliâm hareketi vuku bulmadığını be - İ| yan etmekte ve (şeref ve vazife icabatma göre hareket ederek muzaffer olan İrak askerlerini” Bağdatta da karşılamağa hazır- lanmaktadır. Sporcularımızın Muvaffakıyetleri (Başı ln sahifede) tümiz erkânı i duygu ve mu- habbetlerini de bildirmiştir. il ürk — Sovyet dostluğunu teyit ve takviye edici çok dikkatli ve takdire şayan ha reketlerinden, o Sovyet halk ve sporcu- larının heyetimize karşı gösterdikleri alika ve sâmimiyetten bilhassa hükü- met erkânının iki millet ve memleketin büyük dostluğunu bir kere daha teyit ve kuvvetlendirecek kıymetli. alâkala- rından ve müteaddit beyanatlarından çok memnun kaldığını bildirmişler ve zag Kerim Beye teşekkür etmiş lerdir. Zabıta için Yeni tedbirler (Başi 1 inci sahifede) ve ceza usulü muhakemeleri tatbikatı ile idareye ait kanımlar, karakol vazi- feleri, meslek ve Fili hizmet, parmak i- zi ve fotoğraf, yazı usulleri, belediye Emniyeti Umumiye Müdürü Tevfik Hâdi Bey zabıtanı, ve beden terbiyesi derslerim den ibarettir, Istanbul Polis meklebinden bu sene 136 efendi mezun olmuştur. Yeni zabıta memurlarımız, müret- tep oldukları mahallere peyderpey sev» kedilmektedir. 1 eylülden itibaren mek- tepte yeni sene tedrisatma o başlana- caktır. Bu seneden itibaren polis mek- tebinin talebe mevcudu (200) e iblâğ edilmiştir. Bunun (150) sini, polis ko- miser ve memurları geriye kalan (50) si de meslekten yetişmemiş talipler teş- kil edecektir. tinde çavuşluğa terfi etmiş olanlar ter. Ton 215 'Tüvenan atmama veçhile 350 Kriple , Müessese için iktiza eden balâda nev'i ve mikdarları yazılı racasi edenlerden orta tahsilini ikm | Kriple ve Tüvenan maden kömürlerinin aleni münakasaları 5-9.933 salı günü saat on üç teicra edilecetkir. Taliplerin te- minat riyle müesseseye müracaatları. (4449) han almmaktader. ii | İs Harp Akademisi ihtiyacı i- çin 2400 kilo Sade yağı 7-9- 933 perşembe günü saat 15 den 15,30 za kadar âleni mü- nakasa ile satım alınacaktır. Şartnamesini görmek isteyen- lerin her gün ve münakasaya girişeceklerin belli saatinde te- minatlarile Merkez Kuman- danlığı Satm alma komisyo- nunda hazır bulunmaları. (167) (4047) 5427 ... Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için dokuz bin kilo. sa- bun 7-9-933 perşembe günü i saat 16 dan 16,30 za kadar â- leni münakasa ile satın alma- caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna- kasaya gireceklerin teminatla- rile birlikte belli saatinde Mer- kez Kumandanlığı Satın alma komisyonunda hazır bulunma- ları, (166) (4048) 5428 Merkez kumandanlığına mer but kıt'at ve müessesat ihtiya- cı için üç bin kilo kuru üzüm 7-9-933 perşembe günü saat 16,30 dan 17 ye kadar âleni münakasa suretile satın alıma» caktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve müna- kasaya gireceklerin teminatı - evveliyelerile birlikte belli sa- atinde Merkez Kumandanlığı satın alma komisyonunda ha- zır bulunmaları.(165) (4049) 5429 ... Harbiye mektebi ihtiyacı i- çin altı bin kilo pirinç âleni ımünakasa ile alınacaktır. İha- lesi 4-9-933 pazartesi günü saat 15 de yapılacaktır. Talip- lerin şartnamesini görmek ü- zere her gün ve münakasa gü- nü belli saatinde taminatlarile Tophanede Merkez Kuman-. danlığı Satmalma komisyonu- na gelmeleri. (176) (4070) 431 ... Harbiye mektebi ihtiyacı i- çin 338400 kilo saman kapalı zarfla almacaktır. İhalesi4-9- 933 pazartesi günü saat 14 de yapılacaktır. Taliplerin şartna mesini görmek üzere her gün ve münakasa günü belli saatin den evvel teklif mektuplarını Tophanede Merkez Satmalma Komisyonuna vermeleri. (174) 4072) ... Harbiye mektebi için alına- cak 850 ton lavamarin kömü- rüne verilen fiat pahalı oldu- ğundan 4 eylül 933 pazartesi günü saat 14,30 dan 15 e ka- dar pazarlıkla satın alınacak- tır. Taliplerin şartnamesini görmek için her gün ve pazarlı ğa girişeceklerin belli saatinde Komisyonda hazır bulunmala- rı, (213) 4234) > gs S2 Mr. Kumandanlığı Sa. Kom. ilânları kadar pazarlıkla satın alınacak l tır. Şartnamesini göreceklerin ber gün ve pazarlığa girecek lerin belli saatinde Tophanede Merkez K. Satın alma komis- yonunda hazır bulunmaları. 58080 (4297) 1228) Harbiye mektebi için bin si günü saat 14,30 dan 15 ka dar pazarlıkla alınacaktır. Şe raiti öğrenmek © isteyenlerin her gün ve taliplerin belli saat te teminatlarile Merkez Satm alma Komisyonuna gelmele ri. (449) (4431) 585 .. Harbiye ve merbutu mek - tepler için 18014 kilo hafif ben zin 700 kilo A, 1002 kilo B. ve 306 kilo C marka mobiloil ya- ğı ile 732 kilo gaz yağı kapalı zarfla alınacaktır. İhalesi 21- 9-933 perşembe günü saat 14 te yapılacaktır. Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün münakasaya gireceklerin belli saatten evvel teklif mektupları nı Tophanede Merkez Satmal- ma komisyonuna vermeleri. (251) (4457) Merkez Kumandanlığına bağlı kıtaat ve müessesat için 1500 kilo sirke aleni münakasa ile alınacaktır. Münakasası 20. 9-933 çarşamba günü saat 14 ten 14,30 a kadar yaj Şartnamesini görmek isteyen- lerin her gün ve münakasaya gireceklerin belli saatte temi- natlariyle Merkez satın alma komisyonuna gelmeleri. (255) (4461) Maltepe Askeri Lisesi tale belerinin ihtiyacı için almacak 200 kilo kaşar peynirinin pa- zarlığındun verilen fiat pahalı görüldüğünden 31-8-933 per şembe günü saat 11 den 11,30 a kadar satın alma- rin her gün ve pazarlığa gire- ceklerin belli saatinde Merkez Satmalma komisyonuna gel- meleri. (248) (4430) İstanbul Merkez Kumandan lığına bağlı kıtaat ve müessesa tın 933 teşrinievvelinden 934 teşrinievveline kadar ihtiyacı olan 135,000 kilo sığır eti ka - palı zarfla alınacaktır. İhalesi 24-9-933 pazar günü saat 15 te yapılacaktır. Şeraiti öğren mek isteyenlerin her gün ve münakasaya gireceklerin belli saatten evvel teklif mektupla- rmı komisyona vermeleri. (229) (4384) Merkez okumandanlığına bağlı kıtaat ve müesseselerin Harbiye ve merbutu mektep- lerin 65000 kilo koyun 6000 kilo kuzu ve 20000 kilo sığır etine verilen fiatlar pahalı gö- rüldüğünden pazarlıkla alına- caktır. Pazarlığı 2 eylül 933 cumartesi günü saat 14 - 15 ka ber gün ve belli saatte teminat larile Tophanede Merkez Satın Alma komisyonuna gelmeleri. 5704 (4271) 1220) Kuleli Askeri Lisesi için mü nakasa ile alınacak 1700 adet yastık yüzü ile 1700 adet ya tak çarşafına verilen fiat paha hı görüldüğünden 6-9-933 çar şamba günü saat 15 ten 15,30 933 teşrinievvelinden 934 teş- rinievveline kadar ihtiyacı olan 250,000 kilo koyun eti kapalı zarfla almacaktır. İhalesi 24- 9-933 pazar günü saat on dört te Tophanede Merkez Satmal ma komisyonunda yapılacak tır. Şeraitini öğrenmek isteyen lerine her gün ve münakasaya gireceklerin belli saatten evvel teklif mektuplarını komisyona vermeleri, (230) (4385) Darülaceze Müdürlüğünden: hall mik uf Saide mm ns a Akal İLA ein il Simi küler kmerk edit seki ekle en. 122