25 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

- Ziraat Enstitüleri ne > zaman açılacak? Küşat resmi 29 teşrinde yapılacaktır ANKARA, 24. (Milliyet) — Zira t Enstitülerinin 29 teşrinevvelde ! açılma merasimi yapılabilmesi i in binaların ufak tefek noksanla- nin da ikmallerine hümmalı bir da çalışılmaktadır. Bu binaların inşalarında göste- len sürat ve bir sene içinde ik- İleri dolayısile Ankarada en se- | i tarzda yapılan bina olmak hu- | sunda hemen hemen bir rekor | rılmıştır. Avrupaya ısmarlanmış olan a- etlerden dokuz vagonluk bir parti günlerde beklenmektedir. Sipariş edilmiş olan bu aletler- le eşya ve kitapların hepsi seksen vagonu bulmaktadır. Almanya Hükümeti tarafından iediye edilen on yedi bin ciltle 13- arlanan diğer nün kü irecektir. p Bütün tedris vesaiti Cümhuri- yet bayramma kadar & Ankaraya gelmiş ve yerlerine yerleşmiş bu- Tunacaktır. * Bugünlerde gelecek eşya arasin- da Baytar Enstitüsü alât ve vesa- iti de vardır. Enstitülerimiz dünya ziraat mu- hitinde çok alâka uyandırdığın- dan açılma merasimine büyük Ü- | niversiteler profesörlerinin de işti- p râk edeceği ümit olunmakta. Dört fakültenin bütün profesör- leri bir kaç istisnası ile angaje e- dilmiş bulunmaktadır. Bunlar ö- nümüzdeki haftalar çinde peyder- pey gelmeğe başlıyacaklardır. Bu sene Ziraat, Baytar ve Or- Ziraat Vekili Muhlis Bey çinan mekteplerine girmek çin çok talip vardır. Bilhassa ziraat kısmı için talipler kadroyu çoktan aşmış tır. Ziraate kırk beş erkek, beş ha- nım alınacağı halde şimdiye kadar taliplerin adedi daha yedi günlük bir müracaat zamanı olduğu hal- de on ikisi hanım olmak üzere yüz kırkı bulmuştur. Enstitü talebesinin üç dört se- ne içinde dört yüzü geçeceği tah- adır.. | min olunmaktadır. Boğazda üç vapur çarpıştı ' İki Yunan vapuru da ağır yaralandı ve batmaktan kurtarıldı Her iki vapura da çarpan kaptan sarhoş muydu, bir ağır yaralı var! Evvelki gece limanımızda üç vapur arasında iki müsademe vuku bulmuştur.) || Eleftreyadi; Mavris kumpanyasına men | gaz ve Köstenceye ği mir lmena 'sup Yunan bandıralı Atlas vapuru, Bur- ek üzere Akde- den gelmiş ve limanımızda demirle mişti, Vapur, evvelki gün saat 19,55 ta 'ophane açıklarından hareket etmiş ve Salıpazarı açıklarında demirli vapurlar arasından geçerken orada demirli duran Eksifyone ismindeki Amerikalı vapuru- na çarpmıştır. Bu müsademe hafif geç- miş ve her iki vapur cüz'i sıyrımtı ile ka- zayı atlatmıştır. Allan vapuru, yolun devam ederek Büyükdere önleri © sup Yunan ml vapurile kar- yılaşmıştır. Manevra yapıp yollarına de vam etmelerine imkân kalınadan iki va- 'pur 'arasında baş taraflarından şiddetli — müsademe vuku bulmuştur. Mürademe © © kadar şiddetli olmuştur ki Atlas va- purunun baş tarafı delinmiş ve su almağa başlamıştır. Elen vapurunun da baş ta- rafı ehemmiyetli derecede hasara uğra - mıştır, Müsademeyi mütealap iki vapur © da gerek düdük çalarak, gerek telsizle © istimdat etmişlerdir. Bu vaziyet üzerine © sahilden polis ve liman memurları sar dallarla denize çıkmışlardır. Bir tahlisi- Gizli tutulmuş birşey yok rak sefi sefiri Hz. izahat veriyor Londra gazetelerinin verdiği habere göre Londra Irak sefareti katibi Ata Emin Beyle ne Ata Emin Bey Cidde konsooluluğuna ve Mekke ına makledil- İşlik. ahit yen günlerde bundan vaz- o geçilerek Ata Bey Bağdata çağırılmış- ır, Times gazetesinin Bağdattan aldığı habere göre İrakım Ankara sefiri Emir Zeyit te bu hususta izahat vermek üze- re Bağdada davet edilmiştir. Dün bu me > sele haklkında Emir Zeyit Hazretlerinin malümatına ii ettik, Sefir Haz » retleri dediler ki: — Ata Emin Beyin hermşiremle izdi- yn gizli tutulup bir ee Sebili. Fakat “izdivaç için merasim yapılmaması aile - mizin meteride bulunmasından ileri gel iştir. Ata Emin Beyin başka bir vazifeye “ naldedildiğinden haberdar değilim. Bu hususta izahat vermek üzere Bağdada im haberi de doğru teğildir. €sasen Londra gazetelerinin yaz dığı gibi ne Wiel b nede İrakş “tn hayretle kar İM * Hakkı Saffet Bey. — Emlâk ve Eytam Bankası Umum Müdürü Hak- “ki Saffet Bey, berayitedavi Viyanaya zitmek üzere şehrimize gelmiştir. * Bir iddia ve bir şikâyet. — Şark ibaret olan hamalların en beş günlük ği iddiasile mezkür ha- Mustafa Efendi hakkın « şikâyette bulunmuşlardır. * Türk gücü İdman Yarda. — Türk ye de imdada yetişmiştir. Atlas vapuru su ala ala Yeniköy feneri önüsn gidebi- lip orada demirlemiş ve batmak tehlike. şine maruz bir halde iken tahlisiye tara- fından suları boşaltılmıştır. Elen vapu- ru da, Beykoz önlerinde demirlemeğe mecbür olmuştur. Müsademe esnasında Atlas vapurunun çarkçıbayısı Yani, ka- zan dairesinde şiddetle yere kapanmış ve vücudü hurdahaş bir halde motörle sa- hile çıkarılarak hastahaneye kaldırılmış- tur. Hâdiseye derbal müddeiumumilikç tin Bey, bir fen heyeti ile birlikte ma- halli kazaya giderek lâzım gelen tetki - kat ve tahkikata bulunmuştur. Dün akşama kadar iki vapurun kaptanlarile mürettebasmın ifadeleri alınmıştır. At las vapuru süvarisinin gayri tabii bir bal de bulunduğu söylenmekte ve keyfiyet tahkik edilmektedir. Atlas vapurunun ihtiyari olmakla beraber, klavuz almak sızın limandan hareket ettiği de anlaşıl- muştar. Eleni vapuruna Beykoz polis mer kezinden ve Atlas vapuruna Yenikö; komiserliğinden eminyet memurları ika- —e edilmiştir. Tahkikata devam edilmek te e Onuncu yıl Propaganda levhaları Ankaradan geldi Çümhuriyet bayramında şehrin muh- telif yerlerine asılacak afişler, propagan da levhaları Ankaradan gönderilmiştir. lediye bu levhaların Bum- başka Cümhuriyet bayramında tem sil edilecek piyesler de mekteplere, Halkvlerine, fırka mrkezlerine tevzi © dilmek üzere tasini edilmiştir. Maarif z rafi lolar göndermiştir. Bunlardan her mek. tebe kâfi mikdarda verilecektir. İstanbul Maarif müdürlüğü cümhuriyetin onuncu yıldönümünde Halkevinde büyük bir si açmak için tetkikat yapmaktadır. Bu sergide İatikisi harbi müşahhaz ve canlı bir şekilde tasvir edilecektir. Ser- mağa sevketmektedir. Bulgaristanda bu lunan yüzellilikler, Sofyaya giden İsmet Paşaya bir çok istidular ve istirhamna ? meleri verdikleri gili, Halepte ve Suri- Ma bulunmakta devam etmektedir. gücü İdman Yurda senli kongresini akdetmiştir. İdare heyetine Reis Av- ni, Umumi Kaptanlığa Faik Beyler, azalıklara da Naci, Celâl, Baha Bey- ler seçilmişlerdir. HARICI H Küçük itilâf Konferans için hazırlıklar tamamlandı BÜKREŞ, 24. A, A, — Rador ajansı bildiriyor : Küçük itilâf konferansı içtimalermı Pelesh şatosunda aktedecektir. BUKREŞ, 24. AA. — Küçük itili fın programında dört celse derpiş edil- miştir. Birinci celse pazar günü, ikincisi salı ve diğer ikisi de o çarşamba günü aktedilecektir, Pazartesi bahı Pelesh şatosu şenliklerine tahsis Konferans kapandıktan sonra Benes ve Yevçiç matbüata beyanatta bulunacaklardır. O Benesçar şamba akşamı Bükreşten Cenevreye ha reket edecektir. Sırp Kralı Romanyaya gitti BÜKREŞ, 24. A. A. — Hohenzollern hanedanından Prens Fredric, Pelesh şa- tosunun yıl dönümü şenlikli etmek üzre dün saat 10,30 da Simi muvasalât etmiş ve istasyonda Kral Ka- röl-ve saray erkânı tarafımdan istikbal edilmiştir. Prens, Pelesh © şatosuna git- miştir, Orad kralın misafiri olacaktır. Bu' gün saat li de Yugoslavya kral ve kra- da Kral Karol tarafından kler Kral ailesi kabulde ha- gir bulunacaktır. Ayni trenle ' Yeliç ve Benes de geleceklerdir. BELGRAT, Z4.A.A xandre ile Kraliçe, Kral şatosunun inşasımın âi yıl dönü- münde hazır bulunmaları için yaptığı da veti kabul etmişler ve dün Romanyaya işlerdir . Komanya Prensi (oNikola ve küçük itilâfin Sinanin'da © yapılacak “İhümessiller toplantısmda bulunacak o- lan Yougoslavya hariciye nazırı M, Yer- tileh de ayni tretde bulunmaktadırlar. BELGRAD, 24. A. A, — Yugoslavya ktalı Aleksandr ve Kraliçe Marie, Ko- manya kralı Karol'un davetini kabul e- derek Pelesh şatosunun lerinde hazır bulunmak üzre de Roman» yaya hareket etmişlerdir. Saray nazırı İM. Antiç, saray müşrü Jeneral Dimitir- yâviç Kral ve Kraliçe ile birlikte maktadır, Romanya Kralının Prens Nikola da bu trenle'hareket et- miştir. Hariciye nazırı M. Yevçiç kale- mi mahsus müdürüyle berabef ayni tren le hareket etmiştir. M. Yevçiç küçük iti zagerelerine iştirak etmek © üzre Kral Ale olun Pelesh ellinci senlik- Cuba vaziyeti Amerika da yeni cereyan- lar ve vaziyetler başladı VAŞINGTON, 24. A, A'— Ame- rikanm Cuba'ya karşı olan siğağetinde iki yeni vaziyet baş göstermişti. Bu cümleden olarak Cuba'dan AiletiğyBürp gemilerinin çekilmesi hakkında” Robsö- velt kabinesinde bir ihtilâf çılamiştıt, Di- ğer taraftan öteki fırkaların yatını te min eden bir birlik yapmağa iüvüffak olduğu takdirde San Martin > Kkiiiesi- nin tarımmasına karar verilmistir. M. San Martinin buna pek yakında muvaffak 0- lacağı zannediliyor. Sefir M. Velles, San Martin hüküme tinin muhalefet mümessilleri ile olan gö rüşmeleri hakkında ve geçen gün yapı- lan son görüşmenin müsait olduğunu dair birçok raporlar göndermiştir. Bir ittihat hükümeti teşekkül ettiği takdirde Amerika Cuba hükümetini der hal tanıyacaktır. Resmi mahafil, San Martin hükümeti ni Amarikanın vaktile *tamımasnın bir hatâ olduğunu şimdi kabul etmektedir. Amerikanın Cubaya karşı aldığı vaziye- tin Cenubi Amerika bükümetleri üze- rindeki tesirleri münakaşa edilirken kar bine azası arasında görüş farkları mey- dana çıkmıştır. Dahiliye müsteşarı M. Ickes, Amerika harp gemilerinin Cuba sularında bulunmasının Cubada oturan Amerikalılara karşı ora balkınm düş- anlığına meyi olduğunu sey en gemilerin g. ilmesi bi HAYANE, — A De — fişek ile bir tüfek 4 dolara, fişekleri ile e e eke Yeni çareler Vaziyeti kurtarmak için alınacak yeni tedbirler VAŞINGTON, 24 (A-A.) — M. Roo sevelt, bu akşam kabine azaları ile ikti- sat mutahassıslarından mürekkep bir Bu konferansta a kendisine çe- ken sanayi sefirlerinin canlandırılması hakkında bir plan tetkik edilecektir, Plânı yapan iktisatçı M. Varburg, hü- kümetin inflatıon yapmak niyetinde oldu. una dair sözlerden çikan kı bir an evvel nihayet verilmesi için M. Roosevelt'in nezdinde israr etmiştir. Yakında bir milyarlık banknot ihracı meselsi mevzuu bahistir. Fakat buna mu- kabil istikbalde hiçbir inflation tedbiri alınmıyacaktır. Kapalı olan bankalarda dönmüş bulu- nan iki veya üç milyarlık depozitonun da kurtarılması düşünülüyor, Bazıları bu- na çare olarak, depozito i aç tedirler, fakat muhafazakârlar mali kal- Ikınma idaresinin bu bankalardan “ ter- cihli ” hisseler satın alip bu suretle ak- tiflerini elde etmelerini tercih etmekte- M. Roosevelt, derhal harekete geçmek Vizumuna kabul etmektedir. Fakat bu hu susta bir karar aldığı zannedilmiyor. Bu nunla beraber banknot ilracınnı geri bi ümü ile salı sa- | ABERLER | Ne yapacaklar? iLehistan; Almanyanın silâh landığını ispat mı edecek? CENEVRE, 24. A. A, Havas'ajan | sından bildiriliyor £ Cenevre beynelmilel mahal, silika 1 bırakma işleri haklanda Amerika, Fran sa ve İngiltere arasında yapılan Paris müzakereleri neticelerini bildiren tebliğ- İeri memnuniyetle karşılamıştır. Şimdi bütün dikkat Paris müzakerele rinin Alman heyeti mürahhasası üzerinde yapacağı aksülamellerde toplanmıştır. Tebliğden sonra PARIS, 24. A, A. — Paris'te silahları | bırakma hakkında Fransa ile İngiltere arasındaki görüşmeler neticesinde evvel ki gün neşredilen tebliğden anlaşılan e- gaslı ve mühim terakkilerden bahseden Temps diyor ki : “ Fransa, İngiltere, İtalya ve Ameri- ka biç bir vakit Cenevre konferansınm yerini alarak diğer milletleri evvelce ha- sırlanmış bir metin ile karşılamak niye- tinde değildirler birer geniyet haline gir meleri için tezlerin birbirlerine — uygun olmıyan taraflarını tefrike müsaade edtn bir terakkidir. 'emps gazetesi, meselenin muhtemel çin şu veya bu şarttan — bahsede- rek, meselenin muhtemel halli için | şa veya bu şarttan bahsederek, konterans ka rarları hakkında şimdiden tahmin yörüt menin mevsimsiz olduğunu yazıyor. Şim diki halde, otomatik kontrol © meselesi prensipi ile dört seneden az olmıyacak o lan tecrübe devresi hususlarında © dört devletin görüşlerinde uygunluk vardır. Temps gazetesi, Almanyanm teşriki | mesai siyasetinden birdenvire vazgeçerek kendi kendisin yalnız kalmağa mahküm | etmeden evvel düşüneceğini © ümit edi- yor. Zira bu istikbali vühim bir şekilde karıştırabilir. Polonya ispata çalışacak LONDRA,» 24. A. A. — Sunday Re ferec'ye göre Polonya hükümeti, silâhin- | rı bırakma konferansında, Almanyanm | gizli gizli silâhlandığını isbat etmek ni- yetindedir, Polonya hükümeti, bu arada Litvanya topraklarında bulunan iki bür yük fabrikanm Almanya hesabma çalış- tığı da isbat edecektir. Bu fabrikalardan birisi Almanya hesa bına top ve tayyare, ötekisi zehirli gaz yapmaktadır. Matin ne diyor ? PARİS, 24, A, A. — Havas Ajansı bildiriyor : Matin gazetesi Almanyanın Paris sefiri o M, Koestev'in dün İngiliz sefiri M. Tyrell'i ziyaret etmesini tek- rar mevzuu bahsederek diyor ki » Filhakika İngiliz - Fransız mükâle- meleri başlamadan evvel M. Koester'in Almanyanın Cenevrede silâhları meselesine ait olaral kabil tekliflerin met sine ihlâğ etmek üzre M, Tyrrel'e tevdi etmiş olduğuna dair bir şayia dolaşmış idi. Bu mukabil teklifler, bilhassa bütün. memleketlerde bombardıman tayyareleri nin kaldırılmasını yalnız takip tayyarele rinin muhafazasını ve Almanyanm da bu tayyarelere sahip olmasını aynı ayar da olan devlet arasında iki cihetli itilâf larla teslihatın kontrol edilmesini ve bil hassa Fransa ile Almanyanın yekdiğeri- ni mütekabilen kontrol etmelerin natık bulunmakta idi. pa Alinan menabiinden' gelen baberlere göre Tyrrel - Koester mülükatının . bu muhayyel projelerle hiç bir alâkaat yok tur, Her halde holi hazırda Fransa bü- | kümeli Almanyadan ne resmi ve ne de niza resmi hiç bir mukabil teklif alma- mıştır. Zannmmıza kalırsa Berlin bhükü- meti bir balon uçurmuştur. Bundan Ue- nevre müzakeratmm pek çetin olacağı neticesi istihraç edilmektedir. Diğer taraftan bugünlerde ayni zaman da Koma ve Parisde yapılmakta olan mü külemelerin bazı noktalarda talyan müttehit cephesinin esasını teşkil tedir. Evvelâ eski müt tukolarının muhafa- zası mevzuu bahistir. Fransa ile İtalya şimdiki askeri kuvvetlerin ve kara küv- vetlerini tecrübe devresi denilen | dört senelik bir müddet zarfında artırmama yi teahhüt edeceklerdir. İşte bu devre es masında Almanyanın teslinatı beynelmilel bir kontrola tabi tutulacaktır. Bu kont- rolun otomatik ve daimi bir şekilde vü- cuda getirilmesi kabul edilmiş gibi telik ki olunabilir. Bu müddet osnasında ya- pılacak kontrol neticesinde Almanyanın mükellefiyetlerini temamiyle yerine ge- tirmekte olduğu anlaşıldığı takdirde c3- ki müttefikler Mac Donald plânin: esas ittihaz ederek askeri kuvvetlerinin mev cudum lâhlarının miktarını indirme #e başlıyacaklardır. İtalyanın Frasnız noktai nazarlarından bir çoğunu kabul etmesi münhasıran Fransaya taraftalık etmek gayesinden mülhem olmayıp bır nevi müsbet tavassutla bir itilâf vücuda getirmek hususundaki samimi ve derin arrudan mül lir, Temaslar başladı CENEVRE, 245. A. A, — Sir John Siman ve M. Eden, dün akşam geç vakit von Neurath ile temasa geçmişler ve ken disini Paris görüşmelerinden haberdar ederek silâhları bırakma konferansın | Mecli yum vaziyeti hakkında noktai nazar larını karşılaştarmışlardı Hep iki tata görüşmelerinden haşast suzluk göstermektedirler. Bununla beraber Von Neurath Alman yanın alacağı vaziyeti İngilizlere bildir- mekten ve Paris görüşmeleri hakında bir büküm vermekten çekinmektedir. rokılacağı da zannedilmiyo BOJSE, (İdaho) ,24. A. A. — Ayan- dan M. Borah milli kalkınma idaresine gti bir gelgeafl, lerenin döğünesle ancak inflation ile $i fikrini bildirmiş ve al kalan bn resine yardım için elinden gelen yardım. da bulunacağını ilâve etini; Yavuz gece yarısı Var- nadan hareket etti Bulgar Dahiliye nazırının hayali beyanatı tekzip ediliyor VARNA, 24. A. A. — Hususi muhabirimizden : Başvekil İsmet Paşa Hazretleri Yavuz zırhlısı ile bu gece saat 78 te İstanbula hareket edeceklerdir. SOFYA, 21. A. A, — Varna gazetelerinden birisi Dahiliye nazırt , Türk - Yunan misakının imzası hakkında muhayyel bir takim beyanatı” ni neşretmiştir. Bulgar Ajçansı dahiliye nazırı M. Gerginol'un hiç bir gazeteye b hususta bir güna beyanatla bulunmadığını beyana mümaileyh torefr. dan memur edilmişir. Efrat ve küçük zabitlerin iaşesine dair yeni bir karar ANKARA, 24 (Telefonla) — Kazandan yemek suretile iaşeleri- nin temini mümkün olmıyan efrat ve küçük zabitana 630 © numaralı kanuna tevfikan bulundukları ma halli rayiç rinden yevmiye ve rilmektedir. Muayyen masraflar ile kıtaat ve müessesata verilen a$- keri mektep talebelerinin mevcutlarının azlığı ve istihkaklarının ef- rat istihkakından ayrılığı dolayısile o erzakları ayrıca pişirilmek 8 retile iaşeleri mümkün olamadığından bunlara istihkaklarının bede- len verilmesine mecburiyet hâsıl olmaktadır. Buna binaen 630 nu- maralı kanunun askeri mektepler talebesine de teşmiline dair Mec- lisin tefsiren bir karar vermesi için hükümet bir tezhere ile Meclise müracaat etmiştir. Tevfik Hadi Bey bekleniyor ANKARA, 24 (Telefonla) — Ray hâdisesi tahkikatile meşgul o- lan Emniyet Umum Müdürü Tevfik Hüdi Bey, tetkikatını bitirmi Yarın burada beklenmektedir. Yeni Japon sefiri Ankarada.. ANKARA, 24 (Telefonla) — Yeni lapon Sefiri, bu sabah geldi. Kontenjan listesi neşredildi ANKARA, 24 (Telefonla) — Bugünkü resmi gazetede teşrinicv- vel ayına ait kontenjan tevziatını gösteren liste neşredilmiştir. İki ve üç derece terfi eden memurla ANKARA, 24 (Telefonla) 1452 sayılı kanunun sekizinci mad- desine göre teselsül zaruretile 2 veya 3 üstteki memuriyetlere vuku- bulan terfilerde eski derecede bir terfi müddetini doldurmak icap €- dip etmiyeceğinin tefsir ve tayini hakkında #ükümet bir tezkere ile müracaat etmiştir. Kangal hâkiminin katli davası tekrar Ağırcezada.. ANKARA, 24 (Telefonla) — Kangal Hâkimi Galip Beyi öldü- ren Askerlik Şubesi Reisi Binbaşı Müfit Beyin beraetine dair olan ka- rarın temyiz mahkemesince bozul ması üzerine ağırceza mahkemesin- de Müfit Beyin tekrar muhakeme sine başlanmıştı. Muhakemenin bugünkü celsesinde müddeiumumi, o Müfit Beyin Galip Beyi kasten ve tehevvüren sokak ortasında vurduğunu, tahrik ve tecavüz olmadığını ve esbabısü butiye olarak şuhudun şahadeti ve zabıt varakaları münderecatını göstererek maznunun ceva O kanunu- nan 449 uncu (maddesinin 2 nci fıkrasile tecziyesini talep etmiştir. Müdafaa vekili ise müekkilinin müdafaaimeşrüa zaruretini haiz olduğunu, mecburiyet karşısında Galip Beyi vurduğunu ileri sürerek müekkilinin beraetini istemiştir. Muhakeme, karar için 1 teşriniev- vele kalmıştır. Karahan Tahrana gitti MOSKOVA, 24. A. A. — Tas ajçanst bildiriyor : İran hükümeti nin daveti üzerine Karahan Tahrana hareket etmiştir. Kendisi istasyon da Türkiye, İran ve Afganistan bü yük elçileriyle hariciye | kemiserliği erkâm ve bir takım zevat teşvi etmiştir. Mütearrızın tarifi mukavelesi tasdik edildi. ANKARA, 24 (A. A.) — Mütearrızın tarifi mukavelenamesinin Sovyet Hükümetince tastik edilmesi üzerine Hariciye Komiseri M. Litvinolf ile Tevfik Rüştü Beyefendi arasında bu tastikin iki taraf memlekellerinde bais olduğu memnuniyeti ve aradaki samimi dostluk rabıtalarının bu suretle bir kat daha kuvvetlendirildiğini bildiren elgraflar taati edilmiştir. Ayni mukavelenamenin 15 eylül tarihinde Lehistan Hükümeti ta- rafından tastiki üzerine de Hariciye Nazırı M. Beck, sulh (yolunda sarledilen mesainin bu yeni tezahürünün Türkiye ile beraber hazır” lamış olmaktan mütevellit memnuniyetini Hariciye Vekilimize telg- rafla bildirmiş ve Tevfik Rüştü Beyefendi namına Hariciye Vekâ- leti vekili Şükrü Kaya Beyefendi de Hariciye Nazırına teşekkürleri: ni ve sulh yolundaki müşterek mesainin | tetevvücünden | hissettiği memnuniyeti cevaben iblâğ eylemiştir. v Buğday piyasası ANKARA, 24 (Milliyet) Buğday piyasası geçen seneye 9 Bu seneki msP sul vaziyetine nazaran | buğd3) koruma kanununun tatbiki çifGiğf daha çok faydalı ve hayırli “imal tadır. Buğday fiti ile diğer m mah sul fiatlerinin bu ve geçen sen arasındaki fark bu faydayı bilha*” sa canlı bir şekilde göztermeki si” Silolar yapılıyor ANKARA, 24 (Milliyet) yi Dört yerde silo inşasına ve alt! de de anbar yapılmasına devam © lunmaktadır. Bunlar önümüz bahar sonlarına doğru bitmi? caklardır. Pamuklarımız için ANKARA, 24 (Milliyet) — Pa- muklarımızın fümigasiyonu için Adanada yapılmakta olan fenni tertibat ikmal edilmek üzeredir. Pek yakında faaliyete geçecektir. Ziraat kongresi ANKARA, 24 (Milliyet) —9 Eylülde İzmirde aslı kararlaştırıl- dığı halde kongre müfettişlerinin arzusuna rağmen işlerinin fazlalı- ğı basebile riyaset etmek üzere Zi- raat Vekili Muhlis Bey İzmire gi- demediğinden, behemehal kendi- sinin riyasetini temin etmek üzere İzmir Ziraat mınataka kngresi- nin içtimaı şubata tehir edilmiştir. i ayi m > ie 5