16 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

16 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Program umumi bir seurette derleniyor (Başı 1 inci sahifede) cek yazı ve resim levhaları ve inkılâ- kısa sözlerin yazıldığı levhalar ile süslenecektir. gm Şİ, Köyde cümhuriyet sevgisini ebedi- İeştirecek bir hatıranın temelini atmak fikri de bu programım içine girmiştir. Bayram için köyün en münasip yerin- de geniş bir meydan ayrılacak ve bu- rası daha evvelden temizlenerek dü- zeltilecek ve süslenecektir. Bütün köylerde onuncu yıl bayra- mumin kutlulanacağı bu meydanlara günün yüksek hâtırasmı el lir mek için “Cümhuriyet meydanı, adı verilecektir. Bayramdan sonra da bu meydanda münasip şekilde bir taş di- hilmesi ve üzerine “Cümhuriyet mey- “ 'danı,, yazısının ove29 Teşrinievvel 1933 tarihinin kazılması veya bir plâ- ha yaptırılması imkânı aranacaktır. Cümhuriyet Halk Fırkası bu bay- ram vesilesile bütün köylere birer bay- Yak hediye etmeyi ve bunun için milli bankalara müracaat ederek bumu temin etmiş ve 20.000 £ bayrak yaptırmıştır. Bayraklar yün kumaştan dar. Ay yıldızı baskı ile yapılmıştır. Ayrı bir torba içine konulmuş ve tor- 'banın üstüne Cümhuriyet Halk Fırka- #nm o köye hediyesi olduğu 'köyün adına yazılmıştır. Bayrakla beraber içinde bir de bunun nasil kullanılıp bildiren kısa bir talimat Muhafazası için tali- mainamesi vardır. Bu suretle Türki- e ki yarısında bu bayramdan nizamında yapılmış bay- raklar çekilecektir. Bu bayramda bay- rak yetiştirilemiyen köylülerinkiler de yakın imkânlarla tamamlanacaktır. Köylere verilen bayraklar Cümhu- riyet adı verilen meydanların müna- sip bir yerine dikilecek bir direğe a- slacaktır. Köyde bayram şöyle baş- hyacaktır: Bayramın birinci günü sabahı, Cüm- huriyet meydanında köy — halkı, köy ihtiyar i Iâileri, askerlik yapmış olanlar, şehit maları, şehit karıları, şehit çocukları, öbür köylüler sırasile dizileceklerdir. ,, Bütün köy düzgün bir şekilde mey- danda toplandıktan sonra tam saat onda köyün mektep talebesi ile halk bir ai lan marş ve milli türküler 8ö; Biyeci O güne kadar onuncu Cüm- huriyet marşı öğretilebilen yerlerde de bu marş söylenecektir. Marş bi tikten sonra köy halkından biri mey- 'danda toplanan halkım bayramını kut- Talıyarak bir nutuk söyliyecektir. Bun dan sonra ibtiyar heyeti ve fırka ocak heyeti, bütün meydanda toplanan halk ve mekteplilere başları açık olduğu halde bayrağın önünden selâm vaziye- tinde geçeceklerdir. 29 Teşrinievvel günü cümhuriyetin ilân edildiği dakikada saat yirmi bu- çukta da bütün köylüler © yakılacak ateşin etrafımda toplanacaklar ve ay- mea meş'aleler yakacaklardır. Bu top- lantıda köy muallimi süzmhuriyetin faydalarını anlatacak, bundan davul, zurna çalınacak ve milli tür- küler söylenecek, oyunlarla eğlenile cektir, Bayramın ikinci ve üçünci ü ve geceleri, pehlivan güreşleri, cirit oyun Jarı gibi eğlenceler yapılacaktır. Bunlardan başka, merkezden gön- derilen cümhuriyet ve inkılâp üzerine yazılan şiirler, destanlar okunacaktır. Destanların münasip parçası da milli havalarla çalınıp söylenecektir. Mer- kezden gönderilecek cümhuriyet ve inkılâba ait levhalar gösterilip anlatı- Jacaktır. İstiklâl muharebelerinde cepheler- de harbetmek, hasta ve yaralı bak- mak, cephane taşımak suretile hizmet eden erkek ve kadın köylülerin gör- dükleri ve kendilerinin o yaşadıkları hayata dair hikâyeleri dinlenecektir. Köyler için bir de bir piyes yazdırılıp bastırılmış ve bütün köyle- re gönderilmiştir. Adı “Yarım Osman,, olan bu piyes köy meydanında semi olunacaktır. “Yarım Osman, piyesi gnyeltnile bir tertiple mçık-dille; de- korsuz olarak köylülerin oynyabilece- ği şekilde hazırlanmıştır. İnkılâp ve istiklâle ait bütün fikirler bu sade pi- yesin içine Aka Gündüz'ün temiz ka- İemile konmuştur. ,Her köyün komitesi bu çerçevenin yan şenlik şekilleri de bulup koyacak- lardır. Bu suretle köy çocuklarının toplu “ eğlentilerini, oyunlarmı, türkülerini ve seslerini de katarak tam bir bay- ram yaşıyacaklardır. Bu suretle Türk köyü, ilk defa en rt bayramını candan o kutlulıya- « -tayramın birinci, ikinci günleri Cümhuriyet Bayramının birinci gü- nü Veremle Mücadele Cemiyeti ve i- kinci günü de Himayeietfal Cemiyeti rozet tevzi edecektir. Kutular yakın- da mekteplere gönderilecektir. Ampul ihtiyacı artıyor Cümhuriyetin onuncu yıldönümü mü nasebetile piyasada ampul ve bayrak satışları fevkalâde hararetlenmiştir. Alâkadar tacirler, kontenjan hai cinde ampul i iti müsaade edildi. iyacın tamamen karşı- ylemektedirler. Ya- pılan tetkikalt ta ayni neticeyi göster mektedir. Cumhuriyet bayramında radyo Cümhuriyet bayramnıda üç gün İs- tanbul radyosu neşriyat yapmıyacak- tır, İstanbul radyosu yalnız Ankara radyosunun yapacağı neşriyatı nakle- decektir. Ankara radyosu bu üç günde sabah sekizbuçukta enşriyata | başlıya- cak ve gece 24 e kadar neşriyat devam edecektir. Talebe birliğinin bayrama iştiraki Milli Türk Talebe Birliği Cümhuri- yetin Onuncu yıl dönümü münasebeti- le araya yapılacak şenliklere 150 kişilik bir heyet gönderecektir. Talebe Birliği bu seyahat için bir talimatname hazırlamıştır. Talimatname şudur: Milk Türk Talebe Birliği kâtibi u- mumiliğinden: Cümhuriyetin onuncu yıldönümü münasebetile Aknarada yapılacak şen- Tiklere, İstanbul yüksek tahsil gençliği nmamma , birliği eşebbüsile 150 kişilik bir heyetin iştiraki kararlaştı- rılmıştır. Mezkür heyetin, müderris muavini Kâzem İsmail Beyin s0 Gönde ve Milk Türk Talebe Birliği ida- re heyeti nezaretinde bulunması da ayrıca Üniversite emanetince tekarrür tir, Birliğimiz, önümüzdeki çarşamba ü çekilecek kur'aya iştirak et- mek isteyen yüksek okuyucu arlıadaşla- rın müracaatlarını bugünden itibaren kabul etmeğe başlayacaktır, Müracaat günleri: Pazartesi, Salı günleridir. Müracaat saatleri: Mezkür günlerde saat 9-12 ve 13- 17 arasındadır. başk sahiplerinin haiz olacakları 1 — Birlik şapka bantlarını tedarik etmek, 2 — Koyu elbise (Siyah veya lâci- vert), beyaz gömlek ve koyu renk kı- ravat, 3 — Cümhuriyet Marşile diğer şarkı: ları öğrenmek üzere birliğimizin aça- cağı kurslara muntazaman devam et- meği kabul etmek. (Kurs yeri, günleri ve saatleri ay- rıca ilân edilecektir.) 4 — Tertip edilecek geçit talimle- rine tamamen iştiraki kabul etmek, (Ta lim yeri, günleri ve saatleri ayrıca ilân poe) iğimiz tarafından çizilecek ve Kobe tebliğ edilecek program çerçevesinden bütün seyahat müdde- tince hiç bir suretle çılımamayı taahhüt etmek. Birliğimiz, bugünlerde, lüzum Re, genele, vereceği tebliğler- İe arkadaşlarımızı aydınlatacaktır. İstanbul marşı Cümhuriyet bayramında, Cümburi- yet marşından mazda İstanbulda bir- de «lstanbul» marşı söylenecektir. İs- tanbul marşının da güfte ve bestesi ha- zırlanmış, tamim İstanbul. Tular Cümhuriyet marşile beraber bu şehir marşını da söyleyeceklerdir. Gazeteciler Ankarada Cümhuriyet Bayramı O esnasmda, memleketin her tarafında bulunan gaeztelerin gönderecekleri mümessil- lerin ki merasime iştirakle- görüldüğünden gozetecile- a gelebilmeleri için Dev- let Demiryolları İdaresine 200 permi | vermek salâhiyetini veren bir kanun lâyihası hazırlanmış, Meclise verilmiş- tir. Spor kulüplerine T.L.C. 1 İstanbul Mıntakası Reislis dünden: © | Cümhuriyelin onuncu yıldönümün- de yapılacak merasime spor klüpleri- mi iştirak edip etmiyeceklerine da- ir yapılan tamimlere henüz cevap ver- memiş olan klüplerin nihayet iki gün zarfmda bu hususla kat'i bir o cevap vermeleri ve aksitakdirde iştirak bam- kını kaybedeckleri nazarritibara alma- rak ona göre tertibat alınacağı tebliğ olunur. Ziraat bankası madalyası Ziraat Bankası Cümhuriyetin onun- cu yıldönümü münasebetile bir ma- dalya bastırmıştır. . Madalyanın bir tarafında Gazi Hz. nin resmi, diğer tarafında da 1932 » 1933 tarihi var- dır, Madalya kırmızı - beyaz bir kor- delâ ile asılmaktadır. 15 kuruşa sa- tılmaktadır. 7 EE 10 EŞİ INIEVVEL” 1933 M. Titulescu alkışlarla karşılandı (Başı 1 inci sahifede) şehrimize gelmiştir. Ziyaretler ANKARA, 15 (A.A.) — Bu sabah şehrimize gelen Romanya Hariciye na- zarı ME Titulescu cenapları iksmetleri- ne tahsis edilen Ankarapalas otelin: bir müddet istirahat ettikten sonra öğ- | leden evvel sant 11 de Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyi, 11 buçukta Başve- kil İsmet Paşa Hazretlerini ve saat 12 de B. M. Meclisi Reisi Kâzm Paşa bir. ni ziyaret etmiş müşarünilayhim tara fından indei ziyarette bulunulmuştur. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey M. Titülescu şerefine Anadolu Küpe bir öğle yemeği vermiştir. M. Titüle, .cu'nun rofakatindeki zevat ile Romanya sefiri M. Karp, Romanya sefareti ve Hariciye Vekâleti erkân ziyafette ha- sır bübünmeşlerder. Geceki ziyafet ANKARA, 15 (A.A.) — Romanya Hariciye nazrı M. Titülemcu şerefine bu akşam Hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü Bey tarafından © Ankarapalasta bir akşam ziyafeti verilmiştir. Ziyafette B. M. Meclisi reisi Kâzım ve Başvekil İsmet Paşalar bazratile C, H. Fırkası umumi kâtibi ve Kütah- ya meb'usu Recep, Halk Fırkası Mec- İis grup reis vekili Ali, Riyaseti Cüm- hur umumi kâtibi Hikmet, beryaver Ce- lâl Beylerle Mület Meclisi Hariciye en- .cümeni azâları, Haricive Vekâleti kâ- tibi umumisi Numan Rifat Beyle Ro « manya sefiri ve sefaret” erkânı, Harici- ye Vekâleti müsteşar muavini ve baş hukuk müşaviri Beylerle ei umum —. li Tevfik Rüştü B. şu nutku irat et- miştir: Ekselâns ve aziz dostum. Bu akşam Türkiyede zatı devletleri- ne hoş geldiniz demek gibi ifası bana düşen hu tatlı vazileyi yaparken his- setmekte olduğum sevinç hakikaten bü- yüktür. Gerek cemilekürane ve dosta ne medlülünü ve gerek Romen milleti. nin muhabbet ve teveccühünden Anke- raya getirmiş olduğu mes'ut mefhayı bütün Türklerin iyice hissetmekte ol duklarını zatı devletlerine temin edebi- leceğim bu ziyaretinizden dolayı Cüm- huriyet hükümeti namına samimi suret- te teşekkür ederim. Türk ve Romen milletleri beraber. €e yaşadıkları muvazi hayat esmasında, © kadar şiddetle arzu edilen milletler arasında umumi ye teşriki me- 4ai istikbalinin en kuvvetli © mesnetle- rinden biri olan mes'ut seyyale ile yek- digerine karşı incizap duymaktan bir am hali kalmamışlardır. Kaynaşma bağı Ankaraya, hepimizle beraber sulh davasına hakiki bir zanan © verdikten sonra gelmiş bulunuyorsunuz. Müteca- vizin tarifine dair olan ve bundan böy- le tarihi mahiyet kazanmış bulu- nan eserin vücuda gelmesindeki mües- sir hizmetinizi, halisane ve: ; samimi teşrikimesai ve yardımınızı nasıl unu- tabilirim? Biz bu tarifi heş zaman tah- didi teslihat fikrinin en mivafık düs- turu ve Brinad - Kellog misakının €- saslı mütemmimi telâkki etmişizdir. Bu misakın altına koyduğumuz imzalar, aramızda öyle bir kaynaşma bağı teş- kil ediyor ki sizi hurada görmek şe- ref ve zevkine erdiğimiz bugünlerde, bu bağın resanet bulmasından Lond- ra misakinı imzaliyanların kâffesi her halde memnun kalacaklardır. Bun- dan nasıl haz duymam? “Nazır Hazretleri, Cümhuriyet Hü- kümetinin zatı devletinizi izaz etmek- te olduğu bu sofrada, samimi merbu- tiyetimizi göstermiş olduğumuz sulh davası için Türkiye ile Romanya ara- sında bu veçhile teessüs etmiş & olan teşrikimessiyi ihata eden sıcak ha yı bissetmemeniz mümkün değildir. Hürmete şayan ve sözü mesmu bir hü- kümet adamı meziyetlerini göstermek suretile beynelmilel içtimalarda tema- yüz etmiş clan yüksek şahsiyetinizi tevkir etmek isterim. iyenin idare merkezi: ziyareti” nizin Türk - Romen dostluğunu” tarsi- nine hâdim olacağına kani olduğum hak de kadehimi Romanya Kralı ikinci bu masada huzurlariyle müşerref olama» dığımızdan doleyı müteessir bulunduğu muz Madam Titulescu'nun sıhhatine kal dırır ve necip Romen milletinin refabı- Da içerim. M, Titelescu'nun nutku Bunu müteakip Romanya Hariciye na zır M. Titulescu Cenapları ayağa kalka ak aşağıdaki mülke irat. bayarasuşar. : Ekselans ve aziz dostum, Memleketim ve sahsım hakkında söy- lemiş olduğunuz destane sözlerden de - ii tiğini bir çok defalar müşahede etmek fırsata nail olmuştum. Mezmleke'imin bu hisse tamamiyle iştirak ettiğine iti - mat rica ederim. Türk - Romen dostluğu Türk ve Romen milletlerinin dostlu- ğu tarihin bütün iniş ve çıkışlarma mu- kavemet eden ve uzak olmıyan bir kıs- mında bütün bir sulh teşkilât siyaseti- nin temelini teşkil ede&:k olim, feri bir cazibeye istinat etmektedir. Türk milletinin meziyetleri Türk milletinin bence, diğer bir çek evsafı meyanında takdiri mümkün olme- yaçak kadar büyük üç meziyeti vardır. Mi ei duygu, derin bir hu - zannederim. Milletlerin mevcudiyetini nasıl milli duygu temin ederse anlaşmayı da aherin poktai hazarını idrak süretiyle âlicenap- hik mümkün kılar. Bu anlaşmaya büyük bir itina ile ria- yet edileceği ümniyesi ile bütün kıyme- tini veren ise buluştur. z Milletlerimiz, nasıl olur da böyle ev- saf ile sulhün terakkisi için büyük teş- İettiğiniz bu mütecavizin riki mesai eserinde anlaşmaz ve beraber çalışamazlar, Bunu daha geçenlerde ve en mesut ır. Ve o kanaatteyim ide ve ayni muvaffakı - yele teşrik mensiletini her kesin nefine i diye tavsif eserindeki takdi- hizmetimi hatırlattımız. Bu iltifatlı ratımızda biraz evvel işaret ettiğim Türk | larına razı olmaktadırlar. âlicenaplığınm bir eserini görüyorum. Hiç şüphesiz, Brand - Kellog misa - kının bu lüzumlu mütemmimini - ki teşeb| meye göndermesini ist büs şerefi beynelmilel hayatta ilelebet Sovyet sosyalist cümhuriyetleri ittihadı hüllmetinde kalacaktır - tahakkuk ettir- mek için bütün kudretimle ve hararetli bir kanaat ile çalıştım. Fakat fikri maddeye, büyük bir fileri fevkalâde hassas ve nazik bir maddeye tatbik etmek mevzuu bahsol - duğu vakit, yakın bir mazide gürültülü sademelere maruz kalmış olan muhalif noktai nazarların bugün gözlerimizin ö- Bünde yeni ve daha iyi bir hayat perc- pektivlerini çok yakın bir hakikat gibi canlandıracak derecde hemâhenk © meleri için en fazla gayreti gösteren zatı âlileri değil midir? Bu hususta bize yapmış olduğunuz yardımdan dolayı burada bütün minmet- tarlığımı arzederim. Bu büyük eserin tahakkuku için bizimle beraber, dost ve sadık bir müt tefik sıfatiyle,, adım adım çalışan Lehistan hükümetine de bu hisle bir hisse ayırmama müsaadenizi rica ede- rim. Vekil Beyefendi, teşrik mesaimi- 2i ihata edem hararetli hava içinde inkişaf etmekte olan Türk - Romen dostluğu, düsturu, hiç bir şey yalnız bizim için değil, almas lâzmmgelen daha bir çok sulh eserlerini tahakkuk ettirecektir. Türkiye, milletler arasın daki bu teşriki mesai eserinde, mem» leketine kıymetli desthuklar, ci bir avgi ve mütemadiyen beynelmilel bir mevki kazandırması nı bilmiş olan bir Hariciye vekiline ma lik olmakla bahtiyardır. Türkiyenin hükümet merkezine yapmış olduğum seyahatin-ki hüsnü ka bulünüz sayesinde bende unutulmaz bir hâtıra bırakacaktır. - Türk - Remen donluğuna hâdim olacağı kamaatizle kadehimi Gazi Mi Kemal Hz. Miz bilim dillerinin mi kaları hanımefendinin sıhbatine kal - dırır ve asil Türk milletinin refahma içerim, Mm. Titulescu geldi ve Ankaraya gitti Ankarada misafirimiz bulunan Ro- manya Hariciye Nazırı M.. Titülescu nun zevcesi Madam Titülescu, dün Kös- tenceden Rejel Karol vapurile şehrimi- ze gelmiş ve akşam trenile Ankaraya hareket etmiştir. Madam Titulezcu Cenaplarını, hü- kümet namına karşılamak üzere proto- kol umum müdür muavini Münir İbra- bim Bey, dün sureti mahsusada Anla- radan şehrimize gelmişti. Madam Titü- lescu'yu getiren Rejel Karol vapuru sa- at 15,30 da Galata rıhtıma yanaşmaş, Vali ve Belediye reisi Muhittin, Proto- kol umum müdür muavini Münir Ibra- girerek Madam ce- naplarına hoş geldiniz demişlerdir. Ma- biraz sonra, istikbaline Titülescu cenapları, kısa süren bu ge - zinti esnasında bazı camilerimizi Top- kapı sarayı müzesini ve diğer müzeleri- mizi ziyaret etmiştir. Muhterem misafi- rimiz, kendisine karşı gösterilen eyi ka- hulden fevkalâde nacmnun kaldığını, 1s- tambulu çok beğendiğini, fazla kalama- dığı için müteessir olduğunu söylemiş- tir. Madam Titülescu, gezintiden avdet- t6, hususi bir motörle Haydarpaşaya geçmiş ve istikbaline gelen vezat tara- adan teşyi edilmiştir. elik hususi bir salonlu vagon ilâve edilmişti. Madam Titülescu bu vageon- la saat 18 de Ankaraya hareket etmiş- tir. Protokol umum müdür muavini Mü- nir İbrahim Ber Madam cenaplarına re- fakat etmektedi Madam sani Ankarada muhte- ve ya mülâki vk ve rm 'omanyaya av Çösiemm cemaplarına, hir namına vapurda çok nadide önle lerden mürekkep büketler talim edil- miştir. e ELİM un b ml Bir İngiliz tayyaresi Kütahyada düştü Kütahya, 15 (A.A.) — Tayyare ile | Yelerinin geçen seneden fazla Slağsi - Hindistan seyahatine çıkan ma fayyizesi Giöver Kötakya hü buncupınar civarmda Türk ğı eteklerinde hava açhiğemi ederek düşmüş, tayyaresi galanmiş, kendisi sağlar gizcak k ar tulmuştur. Gliver vilâyet otamebili 'dan çök meçmun oldu - ğunu beyan etmiştir. —o— Galatasaraydaki konser Himayei Etfal cemiy, Birliği menfaatine cuma günü Galatasaray lisesinde saat 16 da profe- Sommer sör Leanhard tarafından. veri- my per yarma kibar aileye mensup bir çok savak bun lunmuşlardır. Konser çok beğenilmiş. | Vazivet bugün Anlaşılacak (Başı ( inci sahifede) bul etmişlerdir. Fakat şirkete giren di - | ğer vapurcular, bu kaydi ihtiraziyi ka- bule yanaşmadıklarından telifi beyin te- sebbüsü bu safhasında akim kalmıştır. Şirketi tesise karar veren vapurcular di- ğer tarafın da hakemin vapurlarına biç- tiği kiymetler üzerinden şirkete il ser sıfatile Muhsin Beye mi sis heyeti zabıtları sin Bey, mıntaka ticaret müdürü sifati le vekâlette telikki ettiği emir üzerine tarafeyni telifi beyne davet el , Zabıtları ye tevdii iki üç gün “ geri kalmıştır. Bunun üzerine Yirketi kurmaya karar veren vapurcular, arala- rında neterce musaddak bir taahbütma- me tanzim ve imza ederek şirketin tes- çili için mahkemeye müracaat etmiş bur İunmaktadırlar. göndermediği için Muhsin Beye bir pro- testoname tebliğ etmişler ve kendisini ve kâlete de şikâyet eylemişlerdir. Bununla beraber, Iktısat ere yukarıda yazdığımız. kararına Yapurcuların aralarında alay girketi şirketi İt tesis etmeleri lizmgelmekte Diğer traftan Tayyare cemiyeti umu- mi reisi Rize mebusu Fuat Bey dün An- karadan şehrimize gelmiş, vapurcuların telifi beyni için teşebbüslere girişmiştir. Maziyetin ion tavazzuh etmesi muh- temeldir. Gazi Hz. Fırkada Gazi Hz. evvelki gün (Ankarada Halk Fırkasını ziyaret buyurmuşlar- dır. Kendilerini Halk Fırkası Umumi Kâtibi Recep Bey ve meb'uslar karşı- lamışlardır. Gazi Hazretleri bir müddet bahçe- de gezindiler. Bu müddet zarfında fır- ka Umumi Kâtibi Recep Bey bayram hazırlıkları etrafında kendilerine iza- hat vermiştir. Bu aralık İnhisar İdaresinin bay- ram için hazırladığı tütünler © Gazi Hazretlerine gösterilmiştir. Gazi Hz. bu tütünleri birer birer muayene et- mişler, 10 kuruşluk köylü tötününden bir cigara yaparak içmişlerdir. Bu aralık caddeden geçen mızıka- inbir jandarma kıtası Gazi Hazretle- rinin önünde durmuş ve Cümhuriyet marşını söylemiştir. Gazi Hiz. jandar- malarımızın söyleyişlerini beğenmiş- lerdir. Gazi Hazretlerini görmek için bah- çenin önünde büyük bir kalabalık top- lanmıştır. Gazi Hz. bahçede 20 daki- ka kaldıktan sonra fırkadan ayrılmış- lardır. Kara liste (Başı 1 inci sahifede) 6 ıncı maddesinde (Ticaret odalarında bulundurulacak karalistelere) diye be - yan olunan sarih hükme nazran, bu ka Kanla sisacs€ olim İran durulması esas itibarile kabul edilmiş de- mektir. Vehbi Bey, 1705 numaralı kamu» mun bu karalistenin odalarca ne suretle tutulacağı halkında sarahati havi olma” dımı söylemektedir. Bundan dolayı da odalaren benüz karaliste tutulmuş de - ğildir. Bu usulün odalar tarafından tat- bik: halinde de 1705 umaral kanun , mahiemelerce verilecek kararla rın ancak mahkemelerin odalara iş'arı üzerine alâkadarların isimleri karaliste - oda meclisiniz linkal üçte iki ekseriyeti- İe karar verilmesi muvafık görülmekte - dir, Bunun için de karaliste u kında sarih hökümleri muhtevi bir ni - zamname veya tanzim edil. mesi lüzumlu görülmektedir, Yeniden nekadar müessese kuruldu? Ticaret odüsen tesbit edildiğine göre, 533 senesinin ikinci üç ayı zar DEVLET DEMİRYOLLARI İDARESİ İLAN a Efganistanda | Türk doktorlarif . . e, * i Bugün bir kafile gidi Efgan Hükümeti, Efganistariiğ lıştırmak üzere bir çok Türk döl! rını angaje etmiştir. . Mul | yapılan Türk dektorlarından mı bugün İstanbuldan o Efgi hareket edeceklerdir. Efgan metinin davet ettiği doktorlar! nında bir de hanım doktor v hanım fakültenin yeni mezunlaff Zahide Hanımdır. Zahide | zevci doktor Remzi Bey de | zusu ile çalışmak üzere Zahid nımla birlikte Efganistana giti dir. Keza Dr. Nurulhak Bey GE di arzusu ile bugün Efganistana! ket etmektedir. Sabık Darülfünun profesö Dr. Hasan Reşat Bey de Efgan metile mukavele yapmıştır. sat Bey bir iki gün sonra cektir. Öğrendiğimize göre Ef tanda bir Tip meklebi tesis € tir. Türkiyeden giden del “ ğer mesleklere mensup daha zevat çalışmak üzere Efganisti mektedirler. Bunlar meyanında *$. ki muallimi Halit Recep Bey dar. Diş tabipleri: Hangi tarafın namzet u rey verecekler? ; Bu ayın 26 sında yapılacak oi tıbba odası yeni idare heyeti içiniği, ded Diş tabipleri ve dası heyetine intihap edilemezler kat intihap etmek hakları vardır #, dir sahip kanlar ipleri ve eczacıların r i & lehlerine istimal ettirebilmek & son gayretlerini | sarfetmektedirii. gün vaziyet pek relüm Faber diş tebiplerinin reylerinidi ziyade Etibba Muhadenet cemiyei zetleri üzerinde ö malitadır. A Eczrciların vaziyeti henüz değildir. Yalnız muhakkak olan $' dişçiler, gereki eczacılar şimdil heyetine o girememeklerine göre zümyelerinin menfaatini en Zİ rayabilecek bir idare heyeti imtili tirmek için reylerini kullanmak tindedirler. Mehmet Rifat Bey ne diy Dün bu işlerde diş tabip ri gelenlerinden Mehmet Rifat B disile görüşen bir muharririmize # tir kiz a — Diş tabipleri ve eczacılar Eği Odüs idire heyetine giremezler. enaleyh biz de idare heyeti için” zet göstermedik yalnız divanı yet için Mehmet Muammer B Biz diş tabipleri bu intihapts ba Mühadenet Cemiyetile ” rüyoruz. Mukabil tarafın ( filirlf ze mülâyim gelmiyor. | tarafın hakir a ei İki hanım hemşire Amerikada hasin bakıcılık derek şehrimize gelen Fatmn ve ği Hanımlar belediye tarafı ei e lunan Sıhhat murakabe merke lere uğrayarak ailelere sıhhi de bulunacaklardır. ve İsçi Müliyet biyel iş vi İyenler 55 meri İri masa müracaat etmelidir İş aranıyor Pratik surette mükemmelen b”. nebi İsanlarmı bilir, birçok kibar” aileleri nezdinde serasile aşçıhık; iği yapmış büyük gemi! racılık yapmış kuvvetli bansc: lan mazbut bir kimse ehven arayor. İsteyenlerin Milliyet L. muzuna müracataları, Â Cümhuriyet Bayramı münasek et is | Devlet Demiryollarında 23 gün müdd mühim nisbetlerde tenzilât 19 Teşrinievvel I - 10 Teşrinisani zarfında umumi rifeleri üzerinden asyari yüzde 50 olmak üzere mühira » İerde: Haydarpaşa ve Ankara banliyö| hatlarile Mudanya 9 sa hattında yalnız bayramın üç günü zarfında tenzili tarifeleri üzerinden. yüzde 50 nisbetinde tenzilât yapı tr. Ankara - Haydarpaşa sür'at ve Toros sür'at ka bu müddet zarfında üçüncü mevki yolcu kabul edi! Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir” “5494)